dvopet

dvopet

Petr Dvořák

okres Olomouc


19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 5.2.2020  00:13

    V prvé řadě hodnotím jako fikční film a z tohoto pohledu se jedná o svěží pojetí konverzačního žánru s chytře vystavěnými dialogy. Ideově je obsah snímku přinejmenším sporný a je ke katolické církvi v mnohém laskavější, než by si vůbec zasloužila.

    • 4.2.2020  23:53

    Hákonarson bohužel navázal na svůj předchozí úžasný film Berani takovým způsobem, že v zásadě zopakoval hlavní atributy (boj místních farmářů proti určité překážce, tentokrát ne v podobě nákazy, ale zosobněné družstevním monopolem). Přičemž opět vypráví z perspektivy silné ústřední postavy, byť s odlišným vyústěním. Příběh je narýsovaný a nemá čím překvapit včetně suchého humoru, obzvlášť pokud jste viděli předešlý snímek (spolier: srovnejte situaci, kdy farmář vyklopí z radlice svého bratra před budovou nemocnice vs. situaci, kdy farmářka vystříká cisternu mléka na budovu družstva). Pořád je to poctivá filmařina s výbornými herci (Sigurjónsson tentokrát v roli záporáka), působí to celé ale poněkud chtěně. Na fantastické Berany to nemá ani náhodou.

    • 4.2.2020  23:15

    Obrovská spousta přepečlivé ruční animace (za to byl také Zlatý globus, mrkněte na making-of ) a přitom tak prázdný výsledek se slaboučkým scénářem.

    • 4.1.2020  23:35
    Irčan (2019)
    ***

    Scorseseho bilancování s žánrem mafiánského filmu a loučení s hereckými tvářemi, které utvářely jednu jeho filmařskou éru. Irishman má skvělé momenty, zejména oceňuji závěr, ale bohužel i mnoho nezáživných a natahovaných v přemrštěné stopáži. Přestože by měl být De Niro tahoun snímku, herecky ho převyšuje jak Pacino, tak Pesci, který je zde obzvláště skvělý. Omlazení představitelů je diskutabilní a rozhodně ubírá hercům v mimice. Těžko se dobrat počtu hvězdiček, je to pořád v rozmezí nadprůměru. Ke Scorseseho tvorbě chovám velký respekt, stále je to skvělý filmař což potvrzuje i Irishmanem, přesto se ale nakonec přikláním k nižšímu hodnocení vzhledem k režisérově bohaté filmografii.

    • 1.1.2020  13:46

    A co jste milé hvězdné děti čekaly? Když se u Disneyho bohužel rozhodli v epizodě VII obnovit "staré dobré" atributy Star Wars jako je armáda stormtrooperů, nová hvězda smrti nebo odboj bojující proti "novému impériu", tak co se divíte, že recyklace probíhá i v epizodě IX? Protože se jede v podobných kolejích, tak se např. na místě záporáka opět objeví "starý dobrý" Darth Sidious. Můžete se milé děti znovu identifikovat s dobře známými znaky ságy. Jasně, že to nemá kdovíjak povedený scénář. A to jste caparti nepředpokládali? Filmově to jalové ale úplně není, Abrams totiž není žádný neumětel. Z osobního pohledu stále platí, že ve srovnání s původní trilogií i tou následující se mě ani jeden díl novodobých Star Wars téměř vůbec nedotýká. Ale takový hate? Ale jděte, to jste si všichni mohli odbýt už v roce 2015.

    • 6.10.2019  23:53
    Joker (2019)
    ****

    Aneb jak přitáhnout fanoušky komiksů masově do kin a naservírovat jim výborné psychologické drama a ještě u toho vyhrát áčkový festival. Devizou Jokera je nečernobílý výklad nejen ústřední postavy. Zneklidňující film.

    • 7.7.2019  20:18

    The Dead Don't Die má všechen obvyklý Jarmuschův rukopis - prvky road movie, sledování architektury města, suchý a svébytný humor, žánrové variace, odkazování. Zombie horor v tomto případě ironizuje a současně vykládá zcela doslovně (tak, jak zombie horory bývají často vykládány) jako aluzi na dysfunkční společnost na sklonku své slávy (vztahy v zásadě nefungují, lidé za chůze koukají do mobilů "jako zombie"). Jarmusch si zachovává nezávislost v dobrém slova smyslu a točí s přáteli to, co ho baví. I přes jmenované prvky - a rád bych se mýlil - je to zřejmě vůbec první jeho film, kdy absentuje zásadnější výpověď autora. Chce to další projekci.

    • 3.2.2019  02:31

    Kašírka. Bez ducha.

    • 5.1.2019  22:06

    Smrtící nuda.

    • 2.1.2019  00:37

    Zdaleka to není průser typu Tři bratři. Je to ale film, který "funguje" více jako reminiscence na Obecnou školu a Svěrákovskou tvorbu jako takovou, než jako samostatný a plnohodnotný snímek. Do stejné řeky dvakrát nevstoupíš...

    • 20.11.2018  00:02

    Příšerná sračka, která posouvá hranice hlouposti od scény ke scéně. Chtělo by se říct, že rozpohybované pixely (v podobě již hodně zastaralých představ o dinosaurech) v roce 2018 už nikoho nemůžou zaujmout, natož ohromit. Přesto to vede k obrovským celosvětovým tržbám a z tohoto úhlu pohledu si tvůrci - bohužel - asi těžko sami řeknou, že ten film udělali opravdu mimořádně blbě.

    • 13.10.2018  13:08

    Blade Runner se soudržným scénářem, hurá! Technicky vypiplaný film.

    • 29.9.2018  15:51
    Deadpool 2 (2018)
    *

    Dostatečně ironická a "lehkonohá" poslední třetina prvního filmu se bohužel nepřenesla do dvojky. Navíc typ humoru, který funguje v komiksových sešitech, se ve filmové adaptaci ztrácí. Slaboučkému scénáři dominuje fekální "rádoby humor pro náctileté". Proto se prdí, močí a taky se sahá na pohlavní orgány. A nic víc. Vztahová linie (Deadpool-přítelkyně-záporák-zázračné dítě) nefunguje ani ve vážné poloze, ani jako nadsázka. Marvel po lobotomii.

    • 5.2.2018  14:05

    McDonagh trochu nevyrovnaně balancuje mezi přísně realistickým stylem filmu samotného a mezi mnoha zvraty scénáře, které vycházejí z jeho obvyklého dramatického psaní a na divadle by fungovaly mnohem lépe (s mírou nadsázky). Je to zdařilé a bavil jsem se, nicméně existují mnohem suverénnější filmy.

    • 10.12.2017  13:04
    Dunkerk (2017)
    ***

    Typický Nolan v tom smyslu, že vytvářením zdánlivé komplexnosti opět přečůrává diváky, kteří mu ochotně skáčou na udičku. S tím rozdílem, že oproti svým předchozím filmům tu sází více na vyprávění obrazem. A v tom má sakra rezervy. Nefunkční a nudná práce s Zimmerovou nijak inovativní hudbou. O tom, jak opakovaně Nolan zachází s hercem Hardyho formátu (potlačení možností mimického vyjádření), se mi ani nechce psát. Vyprázdněný a v podstatě zbytečný film zachraňuje pouze řemeslo všech zúčastněných.

    • 27.11.2017  00:35
    Kvarteto (2017)
    ****

    Pomalé tempo filmu je jeho velkou předností. Na vztahové nuance mezi postavami je spousta času, jsou dobře a čitelně zahrány a tím pádem scénář nemusí být polopatický a doslovný, což je jedině plus. V zásadě jednoduchý příběh (jednoduchý v dobrém slova smyslu) je artikulován pomocí promyšlené kompozice neuspěchaných scén a delších záběrů ve výrazných olomouckých lokacích. Zdá se mi, že Krobot se Smékalem neměli potřebu předkládat "velký příběh" a "velké téma" (podobně jako v jejich aktuální inscenaci Honey), hledat v tomto filmu takovéto ambice pak musí vést ke zklamání či minimálně rozpačitému přijetí. Vztahová katastrofa, ke které zdánlivě příběh tenduje, se nejen že nekoná, ale dochází k novému rozložení možností ve vztahovém víceúhelníku, a to přináší potřebnou naději.

    • 2.8.2017  02:21

    Covenant by mě skoro přiměl uvěřit, že Prometheus vlastně není tak špatný film. Chce to zřejmě určité tvůrčí hnutí mysli, vztáhnout se k látce, která režiséra proslavila nejen na poli žánru, a tu látku osobně deformovat opět na úroveň béčkovosti. Scott si zřejmě řekl, že na sklonku kariéry ještě musí za každou cenu vysvětlit vetřelčí původ. Nemusí. V naprosté neznámosti a odlišnosti spočívalo přece jedno z "kouzel" tohoto filmového monstra.

    • 11.6.2017  17:47
    Deadpool (2016)
    ***

    Film, který chce být tak cool a nad věcí, až se často bere zbytečně vážně. A to i přes pubertální humor. Dostatečně ironická je snad jenom jeho posledního třetina.

    • 29.12.2016  15:32
    Karel a já (1942)
    **

    Obzvlášť slabý scénář společně s některými úsměvnými hereckými výkony (čest Peškovi a v určitých scénách i Plachtovi) vytváří zaručené guilty pleasure.

    • 28.12.2016  19:50

    Let's sleep together! Parádně podrytý současný kánon (styl, vizuál, strategie vyprávění) mainstreamových animáků běžně cílených na rodiny či dětské diváky. A ještě ke všemu to řeší problematiku vzájemné "jinakosti", jak aktuální téma!

    • 29.4.2016  15:51

    Nejsevřenější a nejlepší film Ch. Nolana.

    • 14.4.2016  21:31
    Whiplash (2014)
    ****

    Music wins!

    • 31.12.2015  00:22

    O třídu lepší než Mr. Nobody. Ne že by snad Dormael opustil témata ze svého předchozího filmu, ale tentokrát k nim přistupuje dramaturgicky sevřeněji, vtipy většinou fungují (až na některé ústřely) a hravost zůstává (podpořena "viděním" režiséra). To činí ze Zbrusu Nového zákona méně ambiciozní snímek, než jaký byl jeho předchůdce, a to mu prospívá.

    • 21.12.2015  21:21

    Ve Star Wars I-III dochází k okleštění svobody, nástupu diktátora (Darth Sidious) a nastolení Impéria. V dílech IV-VI odboj nakonec přes vícero obtížných kroků ("obrácení" Dartha Vadera) zvítězí, diktátor je svržen a Impérium se hroutí - měla by tedy být otevřena cesta k novému společenskému statutu quo, který jsem od VII čekal. K mému nemalému překvapení se však události VI dílu do novinky nijak nepromítají - stále tu je hlavní mocenská síla ovládající armádu, odboj který je v menšině (a kolem něhož se koncentrují staré známé postavy) a světy na společenském okraji (z nichž se rekrutují nové tváře příběhu). Zdá se, že producenti si třeba mysleli, že pokud by ve filmu chyběla stormtroopeří armáda a hlavní klaďasové by nebyli v odboji, publikum by se nemělo s čím identifikovat ve smyslu zavedené značky Star Wars. Byť jsou některé atributy ironizovány ("je to jako Hvězda smrti jenom větší"), variovány (proč nosí záporák opět masku) či nově nahlíženy (stormtrooper namísto anonymního pěšáka je nyní jedním z hlavních hrdinů), o výraznou (r)evoluci se nejedná a jede se víceméně v zavedených kolejích. Od Abramse to zamrzí o to víc při vědomí, jak se mu podařilo nově nakopnout již stokrát přežvýkaný fenomén Star Treku. Můj pocit je ten, že ač spoluautor scénáře, přílišnou volnost ze strany studia neměl. Film je to zábavný, určité zklamání je ale dle mého soudu na místě.

    • 21.12.2015  20:59
    Berani (2015)
    *****

    Fantastický film. Na Beranech je obdivuhodné, jak snímek vede diváka, jak postupně informuje a jak pracuje s emocemi. Proto nečtěte synopsi! Člověk si říká, že už ho málo co překvapí a pak bum - tohle se mnou přímo otřáslo. Pravděpodobně nejúčinnější propojení typických atributů severské kinematografie: melancholie + suchý humor, jaké jsem doposud viděl.

    • 13.12.2015  16:43
    Steve Jobs (2015)
    *****

    O plných pěti hvězdách jsem nějakou chvíli přemýšlel, holt je to ale pravděpodbně nejlepší film Dannyho Boyla. Sorkin je eso scénáristiky!

    • 9.10.2015  20:12

    Tenhle film má jen dvě věci: Arnoldovu němčinu a scénu, kdy se poprvé Sly vynoří na palubě. Jinak nic. Koncepčně zastaralá jednohubka.

    • 27.9.2015  19:18

    Jakkoliv považuju existenci dalších dílů po Terminátorovi 2 za vcelku zbytečnou, Genisys je asi milionkrát zábavnější než zoufalé pokračování s číslicí 3 (Salvation neberu v potaz), a jde o tak "hravý" snímek, že nemůžu jinak, než dát za pravdu Radomíru Kokešovi aka Douglasovi. Nejlepší film s Arniem za poslední roky.

    • 7.8.2015  23:31

    Chytrá hra s odkazy na Jurský park (i pokračování), přetáčení významů (T.Rex jako "good guy") a občasná relativně vtipná nekoreknost (asistentky mají omezenou životnost) - nic dalšího podle mého názoru Jurský svět nepřináší. Jednorázový typ zábavy. (p.s. miluju dinosaury)

    • 21.7.2015  13:29

    FIlmařsky nijak zvlášť hodnotný dokument, kterému se ale daří vykreslit portrét Vratislava Brabence i v momentech, kdy se zdánlivě nic zvláštního neděje (pěstování rostlin). Čtvrtou hvezdičku přidávám za mentální svět samotného protaganisty a dokument doporučuji všem, kteří se chtějí s touto osobností lépe obeznámit. (KVIFF 50)

<< předchozí 1 2 3 4 6 7