Recenze (231)
About Love (2005)
Tokio ****, Taipei **, Shanghai ***
A co Bob? (1991)
Bill Murray je neskutočne úžasný komik, pri jeho recitovaní "his favourite poem" som sa skoro pocikala od smiechu. Aby ste mi porozumeli - predstavte si Billa, považovaného za šialeného, pred skupinou psychoterapeutov, pri tom ako vraví: "Roses are red, violets are blue, I'm a schizophrenic, and so am I". Tých situácií však na mňa bolo priveľa, čo si vyžiadalo strhnutie jednej hviezdičky.
Akira (1988)
Celé toto anime bolo pre mňa utrpenie pozorovať a neskutočne ma odpudzovalo. Napriek tomu je to jeden z filmov, pri ktorých chápem, že ich niekto vyznáva pre fascináciu príbehom o búriacej sa mládeži s neobmedzenými možnosťami, na prvý pohľad jednoduchým dejom odhaľujúcim psychiku Japoncov či strachom z tej apokalypsy, ktorá by mohla nastať, ak by boli problémy teenagerov také veľké, aké si oni myslia, že sú. "Genialitu" (ktorú niekto môže vidieť) v prepojeniach s druhou svetovou vojnou a atómovými bombami, boj s ľuďmi predstavujúcimi moc (armáda) vs. revolucionári v podobe motorkárov, strach, ktorý sa nesie celým snímkom či už len samotný fakt, že toto anime je považované za jedno z najlepších, čo môže vyvolávať tie 5* a 4* (niežeby som niekoho obviňovala zo zaujatosti), sú pre mňa síce akceptovateľné, ale nie až natoľko, aby som sa nimi nechala oklamať. Ako - ja vidím tú silnú energiu, ktorá tam nepoľavuje a možno preto sa mi tak hnusia všetky spôsoby devastácie v extrémnych situáciách - čo všetko sa môže stať, keď..
Alexander Veliký (2004)
Hĺbavá, bezduchá alebo azda správne komerčná a akčná pecka? To nie, už len ten hudobný doprovod bol smiešne veľkolepý vzhľadom na to, že scénam sa tak vyznieť nepodarilo. Ale keď som v priebehu filmu zaregistrovala, že tam hrá i Jonathan Rhys Meyers! To bolo asi najväčším pozitívom. Síce, i Val Kilmer ma potešil. Každopádne ďakujem, Stoneov Alexander Veľký, potrebovala som niečo, z čoho by som si zapamätala viac zo života skutočného Alexandra, kvôli dejepisu. A na to si poslúžil vcelku zdatne. Snáď. Aj keď často nudne.
Americký vlkodlak v Londýně (1981)
Skvelý čierny humor mixovaný s pár zábermi s bohovskou hororovou atmosférou (napr. tie v bare; nemám síce rada horory, ale tento subžáner s vlkodlakmi ma vždy priťahoval)! Nemŕtvi a hudba pri niektorých scénach (premena či koniec) skutočne pobavia.
Anatomie vraždy (1959)
Rečnícky výkon Jamesa Stewarta bol proste úžasný (on a súdne procesy k sebe tak nejak patria; z kúskov,čo som s ním videla, o tom svedčí najmä jeho raňajší Mr. Smith Goes to Washington), ale treba sa pozrieť pravde do očí - 160 minút je dosť. *Spoiler* Rada by som dodala na koniec svojho komentáru ešte jednu otázku pre tých, čo zhliadli Anatomy of a Murder: Seriózne, kto z Vás je stopercentne presvedčený o tom, že Frederick Manion bol uznaný nevinným zaslúžene? Ak mám byť úprimná, keby by som bola v porote ja, bola by som za jeho uväznenie. Avšak asi to tak má byť a ja zostanem na pochybách a nepresvedčená.
Austrálie (2008)
Otravné decko. Dlhý nudný film.
Avatar (2009)
Dve slová, čo vystihujú moje dojmy - TOP 10. (BTW: Videné v kine ako 3D so slovenským dabingom i ako 2D s originálnym dabingom a bez štipky pochybností uprednostňujem druhé menované.)
Až tak moc tě nežere (2009)
Opäť raz niečo z toho ťažko zaraditeľného žánru s primnohými postavami a dlhou stopážou, čo sa Vás snaží poúčať v romantických záležitostiach. Vcelku je to však naozaj príjemné na sledovanie a rozhodne Vás to ničím neurazí (+ sexy Scarleeett).
Batman (1966)
Tak tento Batman ma položil na lopatky, zo začiatku som neveriaco zízala či to myslia vážne, ale potom som si musela priznať, že sa jedná o dokonalú paródiu. Batman a Robin rulezz + niekoľko nezabudnuteľných scén (Batman, ktorý sa tri minúty pokúša striasť z nohy zahryznutého gumového ŽRALOKA až mu nakoniec strekne "batodpudzovač na žraloky" do oka; Batman pobehujúci tri minúty po prístave so zapálenou bombou v ruke nevediac sa rozhodnúť kam ju odhodiť - samozrejme, že kačičky mu blokovali cestu!; zábery z budovy OSN,..).