Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2438 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 14.1.2018  22:18

    Celovečerní anime příspěvek k hernímu univerzu Mass Effectu. Hlavním hrdinou je Shepardův sidekick z (resp. minimálně ze začátku;)) Mass Effectu 3, James Vega, kterého stejně jako ve hře dabuje pejzystratos Freddie Prinze Jr. Děj se odehrává v době, kdy se Shepard má za mrtvého, tj. někde mezi intrem Mass Effectu 2 a zbytkem téhož:) Děj se točí kolem útoku Kolektorů na kolonii, kam byla (dost dlouho předtím) přidělena Vegova jednotka, a jde o poněkud bezcitnou ódu na trademark série Mass Effect - to jest na krutá rozhodnutí, z nichž žádné není dobré. Film bohužel má nevýhodu ve značně nižším potenciálu vtažení diváka oproti hrám, které zabraly několik desítek hodin, ale dělá co může. Tedy mohl by dělat víc, kdyby někdo neměl "geniální" nápad kombinovat 2D ručně se tvářící animaci s (i na rok 2012) dost nechutnými CGI modely vesmírných lodí. Ale i tak, určitý vztah k postavám si vybudujete, a sledovat, kdo z nich se poroučí (a jak definitivní to je), není žádná pohádka pro děti. A Vegovo finále, kde si scénáristé s divákem velmi zručně pohrávají, je skutečně síla. Není to žádná AAA anime událost, ale jako rozšíření pro hráče je to rozhodně fajn. Troufám si tvrdit, že i "nehráči" film zvládnou, ale zásadní odhalení, která se tu učiní, pro ně budou díky frekvenci a "velikosti" možná až směšná. Za mě spokojených 70% a hlavně bych zase rád polechtal biotikou orgány pár Reaperským zrůdám... nebo rachniům... nebo těm psychopatům z Blood Packu... nebo xenonáckům z Cerbera... tolik možností a tak málo času...:) 70%

    • 6.1.2018  23:05

    Tento hodinový dokument, byť se tituluje jménem Agnethy Fältskog, se z větší části věnuje období, kdy ABBA fungovala. Co bylo předtím, je tu jen velmi kratičce zmíněno, a téměř stejně je tomu kupodivu i s tím, co bylo "potom". Nemluvě o tom, že od Anni-Frid tu nezazní ani slovo. Je to škoda, protože následkem toho působí dokument tak nějak nekompletně. Je pravda, že se film soustřeďuje na Agnethu, na její hlas, způsob vystupování atd., ale i v pokročilém věku jedna z nejslavnějších blondýn světa dostává své pověsti nesmělé a uzavřené ženy, což představuje vcelku nízko položený strop pro potenciálně daleko zajímavější dílo. Je nicméně pozitivní, že hudebnímu comebacku Agnethy je věnován skutečně malý prostor, byť by mohlo jít i o výhradně propagační materiál nového sólového alba. 70%

    • 6.1.2018  22:55
    ABBA Dabba Doo (TV film) (1976)
    ***

    Když jsem si všiml na ČT Art dvojprogramu z dokumentů o skupině ABBA (prostě nedokážu napsat "o ABBĚ";)), na podrobnosti jsem nehleděl. A možná jsem měl, protože ABBA Dabba Doo mi po první (CELÉ) písničce přišlo nějaké podivné. Ne že by mě nezajímalo, jak se skupina dala dohromady - a docela mě to překvapilo, protože jsem tak nějak měl za to, že šlo o producentský projekt pro účely účasti v Eurovizi, a oni naopak jednotliví členové měli docela slušně rozjeté individuální kariéry. Každopádně dokument se věnuje dětství těch, jejichž iniciály vytvořily legendu, vlastnímu zformování kapely, a vedle příběhu o tom, jak dobyla svět, obsahuje i osobní rozhovory s hvězdami - POŘÍZENÉ V ROCE 1976 a předtím:) A celé je to takové nenápadité a rozvláčné. Je na tom skvěle vidět, jak se hudební dokument za ta desetiletí posunul, a taky tu zazní několik písní, které troufám si říct dnes znají jen opravdoví odborníci na tvorbu ABBA. Takže ano, není to ztracený čas, ale žádný super zážitek také ne. Ale dokážu si představit nadšené hodnocení, oceňující právě tu dnes už neviděnou formu, a dnes už vzácný vhled do začátků skupiny. Za mě je to 60%.

    • 1.1.2018  20:23

    Co se týká děje a práce s postavami, je Frankenhrůza asi nejodvážnější počin celé "značky" Scooby Doo. Bohužel těžení ze starších příběhů a jejich crossover v kombinaci s tím těžko mohly skončit něčím jiným než - mírně řečeno - "víc než by bylo zdrávo" přepáleným megafinále. Ale věřte, že vidět Velmu načesanou jako Frankensteinovu nevěstu stojí za to:) 70%

    • 1.1.2018  19:47

    "Muppetí" Scooby? To asi nemůže dopadnout špatně, že? Tedy ano, může, ale prostě věřte tomu, že nedopadlo;) Je to dobře šlapající jednohubka, jakých je málo. Takže 70% a klidně zas někdy na viděnou.

    • 1.1.2018  19:43

    Scooby Doo (zatím) poslední generace, tentokrát ozvláštněný přesunem do žánru muzikál. Texty písniček by mohly napovídat, že je určený pro trochu mladší děti, ale ty by se na druhou stranu u upířích nájezdů asi slušně bály:) Tak či tak, starší publikum si může užít vtipné narážky jako Stříbření, a ti "nejstarší" zase nemohou nevidět Theatre des Vampires, i když je pravda, že takhle nějak by vypadalo, kdyby nepocházelo od Anne Riceové, ale z Twilightu:) U mě vládla celkem spokojenost, i když je pravda, že v tom asi hraje svoji roli, že to bylo moje první setkání se Scoobym od seriálu "What's New, Scooby-Doo?", který je v snad v každém ohledu tragický. A o to větší radost mi dělá, že mohu říci, že po vizuální stránce je tohle Scoobyho dobrodružství jedním slovem nádhera. Za mě 70%, protože jsem sám do poslední chvíle nevěděl, jestli tam opravdu tentokrát je nějaké skutečné nadpřirozeno nebo ne;)

    • 1.1.2018  19:30

    Harry a dinosauři objektivně vzato přesně odpovídají původní myšlence, což je fantazie pětiletého kluka o jeho dinosaurech a úžasném světě ukrytém v jejich plastovém kbelíku. Proto taky oblohu zdobí jasně vystříhané a přilepené papírové mraky a tak podobně:) Bohužel obsahově jsou jednotlivé příběhy dost o ničem, a v oblasti tvorby pro děti je k mání řada mnohem lepších kousků. Tenhle jako by se spokojil jen s tím, že v něm jsou dinosauři s různými vlastnostmi. 50%.

    • 1.1.2018  19:11
    Flořini draci (TV seriál) (2010)
    ***

    Britská tvorba pro děti je rozmanitá co do stylu, tak do kvality. Princezna Flora a její draci jsou hodně pohádkoví, hodně dětští, a navzdory originálnímu nápadu s podobou draků mi moc v hlavě neuvízli. Pro rodiče tu vlastně nic k mání není, na druhou stranu je to dostatečně nezávadné, aby se k tomu děti daly na tu chvíli posadit o samotě. Lehký nadprůměr, asi tak. 60% PS: Úvodní znělku je docela problém dostat z hlavy:)

    • 1.1.2018  17:56

    Červený Trpaslík JE ZPĚT! A tentokrát to vypadá, že to kdosi vzal skutečně vážně, ne jako pár let zpátky. Sice už tu není žádná pamětihodná epizoda jako třeba Polymorf (nebo... ne, tohle by zase skončilo výčtem zbytečně mnoha dílů legendy), ale je fajn vidět, že pravověrní dwarfisté svoje řemeslo nezapomněli. A jak se navíc můžete dočíst okolo, leckdo se mnou ohledně rezerv v kvalitě plnění nesouhlasí:) Takže ano, Red Dwarf X 80%.

    • 1.1.2018  17:42
    Červený traktůrek (TV seriál) (2004)
    ****

    Naprostá bomba z britského venkova. Co postava, to skvělá komická figurka jak z nějakého sitcomu. Pan Jonáš víc než jen trochu připomíná Rimmera z Red Dwarfa, ale abych tím někoho nezmýlil - Červený Traktůrek je seriál pro děti. Naštěstí jeden z těch, u kterého se dospělému nechce umřít;) Opět se potvrzuje, že když se spojí dobře udělaná stop-motion figurková animace s někým, kdo přemýšlí nad příběhem a cílovou skupinou, stojí to za to. Červený Traktůrek tím pádem má všechno - chytlavou znělku (v češtině luxusní), roztomilý malotraktor, který skvěle vyjadřuje emoce, a sympatické, k sobě navzájem hezky se chovající postavy (samozřejmě krom pana Jonáše). A aby to nebylo jen o legraci, tak se ty postavičky dají použít i výchovným způsobem, a pokud jde o to pobavení, tak to je i sofistikovanější než u mlynáře Huga, který se v každém dílu vždycky dokonalým groteskovým způsobem ála Panika V Městečku rozseká při jízdě na čtyřkolce:) BTW epizod je nakonec podle wikipedie 4 x 28. 80% a nikdy jinak.

    • 1.1.2018  17:26

    A pak že tvůrcům Shauna dochází dech. Aardmani tentokrát zacílili na tvora, jehož zavilost a proradnost je vyhlášená, takže nemůže být překvapením, že je to zase jednou jízda jako na čtyřkolce řízené Vinem Dieselem v Rychle A Zběsile 11 (ačkoliv tam už vlastně možná Diesel vůbec nebude;)). Panova flétna je zkrátka magický nástroj:) 80%

    • 1.1.2018  17:20

    Je to nádhera, když mezi všemi těmi "klasickými" vánočními pohádkami najednou přistane něco TAKOVÉHO:) Tvůrci Paniky V Městečku zkombinovali svůj obvyklý humor s Vánocemi a dokonce se jim podařila i trochu toho ponaučení. A k tomu nasypali nehoráznou hromadu třeskuté grotesky se záměrně příšernou animací a neodolatelnými momenty, jako je třeba house party u policajta nebo diverze britských královských stráží:) 80% jako u filmu.

    • 31.12.2017  22:25
    TimeScapes (2012)
    ****

    Po pár letech trpělivého čekání na datovém nosiči se TimeScapes konečně dočkaly - a já si těch 40 minut čistého času s nimi (ano, přes osm minut jsou závěrečné titulky) velmi užil. Samozřejmě to chtělo hodně vysoké rozlišení;) Ale musím říct, že to byla rozhodně nejlepší část silvestrovského programu, neb konkurence Partičky s jejími tragickými předtočenými scénkami typu "den s Jiřím Kajínkem", veselé plavby s Waldou, a "toho nejlepšího" z Hlasu byla skutečně velmi vytříbená, o TV Barrandov raději nemluvě:) Ale pojďme konečně k filmu samotnému - TimeScapes jsou technicky dokonalé vizuální hody na téma "velké celky krajiny a hvězdné oblohy natáčené časosběrnou kamerou", na nichž je osvěžující zejména absence jakéhokoliv (ať už mravokárného nebo jiného) komentáře. Jen obrazy a hudba. A žádné velké jinotajné ambice a podobně. Kdo chce, může si mezi záběry liduprázdných solných plání a davy pohledných mladých lidí skotačících ve víru jakési elektronické hudby (která není slyšet, film se drží čistě svých podkresových hudebních stop) nacházet spojení jaká chce. Mě osobně zatloukla do sedačky obsahová čistota nasbíraného materiálu, která je ódou na přírodu, byť to vypadá, že se tu ukazuje jen několik málo míst v různých fázích dne a noci. Jistě se dá argumentovat i tak, že je to celé jen sprostá technika bez čehokoliv dalšího (BTW jako spořič obrazovky ideální:)), ale jak jsem říkal, pro mne je to po Barace nebo Home naopak osvěžující tou absencí nutkání vztyčovat varovný prst, kázat trvalou udržitelnost a podobně. Případní následovníci to už budou mít podstatně těžší, ale za úchvatnou čistou podívanou dávám TimeScapes 80%.

    • 10.12.2017  23:32

    Objektivně vzato, kdyby každé sérii kiksnul až šestý díl, byl by to nepochybně slušný důvod k pravidelné oslavě a bohatým obětinám filmovým bohům:) I když vzato OPRAVDU objektivně, je otázka, jestli Tvor Netvor kiksl nebo ne. Jeho hlavní téma je totiž zcela v pořádku (byť nevzhledná hrozivá obluda je přece jenom trochu laciný dramaturgický fígl), další dva roky technologického pokroku se opět ukázaly, a studio Disney naštěstí stále nenabylo dojmu, že se už může i u této značky (Disney Fairies) jet samospádem. Problém je, že zjevný pokus "o něco jiného" nebo spíš nabytí přesvědčení, že publikum Zvonilky už odrostlo a snese silnější tabák, jsou víc než jen trochu mimo. Po varovných zvěstech od kamarádky, která má podstatně starší děti než já, a byla s nimi na Tvorovi Netvorovi v kině, jsem si udělal domácí zkušební projekci bez dětí, a upřímně i já jsem měl docela problémy s temnou atmosférou (a neustávajícím kraválem) v poslední třetině filmu. Nemluvě o tom, že se tu zničehonic objevuje další druh víl, o kterém doteď nebyla nejmenší zmínka, a nikdo se neobtěžuje to jakkoliv chabě vysvětlit. Tohle se zkrátka nepovedlo (míněno asi tak jako když se nepovedl Zlatý Kompas), protože pro děti, pro které je Zvonilka, bude Tvor Netvor základ pro noční můry nebo úprk z kina/od monitoru před šílenou bouřkou a utrpením několika zásadních postav. A pro ty starší to bude naprostá zívačka s nějakou šáhlou bio vílou (Faunou, ne Zvonilkou). Jsem upřímně zvědav, jestli to byla jen náhoda, nebo budou u Disneyho chtít tenhle změněný kurs udržet. Kdyby ano, je tu naštěstí pět velmi solidních pohádek, které se dají ještě mnohokrát reprízovat:) 50%

    • 10.12.2017  23:06

    Živě si pamatuju dobu, kdy Chirurgové začínali třetí řadu, a už se člověk dočítal o "kultovním seriálu" - Zvonilka by podle této logiky musela být superkultovka:) A vlastně proč ne, má značnou výhodu v tom, že ačkoliv je taky do značné míry o mezilidských vztazích, mohou se na ni s dětmi dívat i rodiče, což u Chirurgů dost dobře nejde:) A navíc je to víla, takže má na nějaký ten drobný oltářík plné právo;) Rozhodně větší než Patrick Dempsey (budiž mu seriálová země lehká) na označení herec:) Ale abych konečně řekl něco k Tajemství Křídel... Tajemství křídel jsou už čtvrtý film o Zvonilce ze Země Nezemě, a je opět o dost výrazný kus zkrácený oproti "plnotučnému" třetímu dílu. Nicméně možná právě proto je to nejlíp fungující díl ze série. Neříkám nejlepší, to pozor - hlavně proto, že tu tvůrci dost značně ignorují to, co je vidět hlavně v prvním dílu (Zimoles a i zimní víly tam byli normální "součástí systému", nebylo pochyb o tom, že Zvonilka byla jedináček, atd.;)). Ale zkrátka funguje nejlíp. Viděl jsem to díky různým dětským nemocem nejmíň desetkrát, a pořád mi při scéně v knihovně běhá mráz po zádech, hlavně proto, že Joel McNeely složil jedním slovem vynikající hudbu, kterou skvěle spojil s obrazem. Vizuálně technologický pokrok je tu taky znát, a Periwinkle alias Modrovločku zkrátka nejde nemít rád. A jen tak BTW v roce 2012 tu máme nenápadný DVD film s tématem zimy a sesterské lásky. A v roce 2013 se svět zblázní z (co do logiky děje naprosto tragické) megapohádky o zimě a sesterské lásce. Náhoda? Nemyslím si:) Čili ano, i napočtvrté to šlape, a studiu Disney budiž (zase po dlouhé době) chvála. 80%

    • 10.12.2017  22:25
    Mars (TV seriál) (2016)
    ****

    National Geographic Channel se nechal uvrtat do natočení šestidílné reklamy na SpaceX Elona Muska, a nedopadlo to nejhůř. Málokdy je divákovi servírována plnokrevná doku-drama forma, což schválně píšu s pomlčkou, protože Dobytí Marsu sestává půl napůl z promluv mluvících hlav roku 2016 a z hraného (a velmi solidně vypadajícího) sci-fi seriálu o první pilotované výpravě na Mars a jeho prvotním (do poslední chvíle stále značně nejistém) osídlení v roce 2033. Z hlediska filmového je zajímavé, že jedním z "mluvčích" v naší žhavé současnosti je Andy Weir, neboli autor předlohy skvělého Scottova Marťana. Jinak seriálová část servíruje vcelku očekávatelné situace, ale je taky vcelku slušně zahraná (nechápu výtky některých komentujících ve smyslu patosu a ochotničení), a hlavně vedle dění na Marsu ukazuje i snažení obrovského týmu na Zemi v průběhu mise, včetně "výkonného ředitele", který je "čistě náhodou" nadán stejnými vizemi a zaujetím pro věc jako Elon Musk:) Takže za mě proč ne, je to rozhodně stravitelnější než stopadesátýšestý na jedno brdo jsoucí "dokument" o snaze vyslat člověka natrvalo mimo matičku Zemi. A upřímně jen tak mezi námi, pokud je lidstvo schopné sestrojit věc, nad kterou jsme mohli doteď tak leda žasnout při četbě Heinleinea nebo podobného scifáckého ranaře, to jest raketu, která se vrátí zpět na povrch a přistane dokonce na plošině pohupující se na vlnách oceánu, mohlo by se to třeba povést. Každopádně zaměstnávání se těmihle "nesmysly" posunujícími lidstvo dál, je tím zdravější, čím víc prostoru si v éteru získávají amorální ubožáci s patentem na pravdu. 70%

    • 20.11.2017  14:54
    Zvonilka (2008)
    ****

    První "celovečerní" film ze série o víle Zvonilce ze Země Nezemě. Má (na rozdíl od pokračování) snahu navodit v úvodních titulcích a následující písni trochu mystickou atmosféru, která skvěle sedí k těsně poviktoriánskému Londýnu, a hlas vypravěčky, stejně jako později Anjelicy Huston/Elišky Balzerové v roli královny Clarion tomu velmi výrazně napomáhá, ale jakmile se přesuneme do Hvězdné Roklinky, už je to lehkonohá pohádka se vším všudy. Příběh je o Zvonilčině snaze změnit zaběhnuté pořádky a dostat se do světa lidí, ale také o smíření se se sebou samou jako Všeumělkou. Ale není třeba se obávat, je kolem toho spousta legrace, ze které si ani jako rodiče nebudete chtít tlouct zoufale hlavou o stůl;) Hudba Joela McNeelyho, těžící hlavně z irských motivů, provází celou sérii, a představuje dokonale padnoucí doprovod k těm velmi vkusně dělaným pohyblivým obrázkům, které ukazují osudy Zvonilky a jejích kamarádek. Pravda je, že se s přibývajícími díly nevyhne překrucování až ignorování některých reálií vlastního světa (nejvíc asi dostane zabrat místopis v Tajemství Křídel), ale když víte, jakých nestvůrností jsou u Disneyho až příliš často schopni, nejde o nic zásadního, a nemáte pocit, že by z vás někdo jen dojil peníze. Ode mě 80%.

    • 12.11.2017  23:10

    V prvé řadě se za uspořádání projekce pro uživatele CSFD (obzvlášť v Hradci Králové) patří naší matičce filmovaté poděkovat. Takže díky. Tím spíše, pokud výsledné hodnocení zní: zadarmo vynikající, za takových 70, možná 80,- Kč ještě OK, za plnou tržní palbu už bych těch peněz litoval. Nutno říct, že řada mých spoludiváků zavítala do sálu už v lehce povznesené náladě (což by se v Cinestaru asi nestalo, ale Bio Centrál má velmi dobře vybavený bar s velmi slušnými cenami, a začátek projekce se tak nějak o 25 minut opozdil;)), a na nejednom místě filmu se řehtali jako kdyby viděli komedii desetiletí. Já jsem viděl film, který sice měl nesporné řemeslné kvality, a i obsahově se mohl pochlubit silnými momenty, ale na druhou stranu jich také nabídl dost v rovině naprostých klišé, z jiných potenciálně třaskavých výchozích pozic vůbec nic nevyvodil, a vše dovedl k povinnému "happy endu", který jaksi díky tomu, že si nevěsta bere vrcholně nesympatického a osobnostně navýsost ubohého snoba (což se v průběhu děje opakovaně zdůrazňuje), happy endem být nemůže. Kromě hlavní postavy (skvělý Jean-Pierre Bacri jako distingovaná a násilí prostá verze Basila Fawltyho) a jeho povinně ebenové temperamentní (čti jak dlaždič sprosté) zástupkyně nikdo nezaznamená žádný vnitřní posun, ač jde o vlastně dost smutné postavy. Nemalou porci humoru obstarávají moderní komunikační technologie (část jste viděli v traileru), ale je to humor téměř v rovině setkání rodiny Škopkových s počítačem ve Slunci, Senu... K tomu si připočtěte archetypy věčně vysmátých připitomělých imigrantů snědé pleti, připojte "povinné" vyklácení upjaté paničky, a máte celkem vzato typickou "letní" či "oddechovou" komedii, která se díky jménům svých tvůrců uplatní jako půlnoční projekce na různých festivalech, aby si diváci odpočali od všemožných drásavých existenciálních dramat a formálních experimentů. Řečeno kvalitativně o oktávu níže posunutými slovy klasika: "Nebylo to špatný, ale že bych to musel vidět dvakrát...". 70%, ale jak jsem říkal na úvod, jen pokud Vás to nebude stát víc jak 70,- Kč:)

    • 15.10.2017  21:11

    The World's Greatest Spy Movies je tak trochu netradiční dokumentární film z produkce britské televize Channel 4. Netradiční je tím, že v něm skuteční exšpióni hovoří na téma "nejlepší filmy o špiónech", a to jak z pohledu srovnání reality s pohyblivými obrázky pro široké publikum, tak i toho, jak moc je to (pro špióny jako diváky) zábavné/napínavé atd. Což je důvod, proč se v žebříčku objevuje (na osmém místě) Spy s Melissou McCarthy:) Ale co, pojďme si to říct všechno - 10. Mission: Impossible (použité ukázky jsou z jedničky a trojky), 9. Argo – k němu mimochodem mluví skutečný Tony Mendez (ve svých tehdejších 75 letech bohužel už dost sešlý, bojující s Parkinsonovou chorobou), 8. Spy, 7. The Ipcress File, 6. Bondovky obecně, se zvláštní pochvalou pro Skyfall (protože to má nějaké drama navíc, proto, že je tam Bond nervově poněkud v... Skotsku, a hlavně - to jsem si nevymyslel - protože tam vybuchne centrála MI6, kterou na filmu zúčastnění zástupci této agentury nemůžou vystát:)), 5. The Imitation Game, 4. Životy Těch Druhých (k nimž exagent Stasi říká, že nahrávky sexuálního života se zásadně nijak nekomentovaly, protože kvalita soužití sledovaných nebyla podstatná... a protože lidé jako Július Šuman přece vždycky říkají pravdu;)), 3. Bourneovky (se zvláštní pochvalou za Waterloo Station v Ultimatu), 2. Zero Dark Thirty, a tramtadadá, 1. Tinker, Tailor, Soldier, Spy, s tím, že je to nerozhodně mezi Alecem Guinnessem a Garym Oldmanem, which is fair enough:) Film je (teď) volně dostupný na youtube, a jelikož jsou v něm ke slyšení celkem zajímavé věci z historie i současnosti, a mluvící hlavy jsou tu bohatě prokládány filmovými záběry, skutečně se u něj nejde nudit. I když to není nic světoborného po stránce formy, v kombinaci s obsahem myslím není 80% nadsazených. No, možná trochu;) Dejme tomu, že je to takových 75;)

    • 13.10.2017  22:47
    Život a doba soudce A. K. (TV seriál) (2014)
    ***

    Je mi líto, Huberte, ale ani po deseti letech od Románu Pro Ženy nevypadáš vyrovnaně;) Není to s těmi seriály o justici v ČR jednoduché. Však taky koneckonců vznikl zatím jen jeden - Na Lavici Obžalovaných Justice - a i když se jeho žánrová a obsahová (místy až Twin Peaksová) nevyhraněnost neopakuje, a jednotlivé případy Soudce A. K. jsou velmi trefně zvolené a ještě lépe prezentované, jako celek je to pořád ještě dost daleko od něčeho, čemu bych dal "palec nahoru". Ale popořadě - jednotlivým causám tleskám. Byť mi je záhadou, že si v celém seriálu nikdo není schopen správně uvázat kravatu:), a jako člověk "od fochu" nechápu, jak to, že si tvůrci dali práci s drobnými nuancemi, jako že v roce 2013 ještě soudce Klos soudí opatro podle zákona o rodině, a v roce 2014 (po novele příslušností) už na okrese drtí osobnostní žaloby, ale jsou přitom zcela povzneseni nad úplně základní věci jako "odvolání ve lhůtě 14 dnů" nebo nad to, že se NEUSTÁLE (v každém díle několikrát) svědci poučují jako účastníci řízení. Jistě, sice nic není dokonalé, ani totalita, a jak nám ukazují poslední bolestivé roky s TV Barrandov (a dalšími kanály), obraz justice v očích "prostého diváka" zřejmě nezvratně bude obsahovat hulákání jak na koňském trhu, skákání si do přednesů i do otázek, námitkování a podobné tragédie, možné jen v jednací síni naprosto neschopného soudce, ale to ještě nejsou ta hlavní řekněme "mravní" negativa, která z tohoto rozmáchlého díla vyčnívají. Ten hlavní "filmový" problém je průběžná dějová linka, která v první sérii značně klopotně doputuje k naprosto WTF rozuzlení, aby plynule přešla do nastartování další sezóny formou cliffhangeru. Ale on i ten příběh je jen prostředkem pro prezentování hlavní postavy. A to je ta největší podpásovka, kterou Česká Televize z pozice veřejnoprávního média zasazuje justičnímu systému. Soudce Adam Klos je totiž naprostý tragéd. Psychická troska, vláčející s sebou trauma citové oploštělosti, protože ho jeho rodiče (místopředseda Ústavního soudu Jiří Bartoška a superadvokátka s jak jinak než kontroverzními kontakty a metodami Daniela Kolářová) dostatečně neobjímali, budujíce své kariéry a jeho setsakra dobře zajištěnou budoucnost. Co si mám myslet o "hrdinovi", který to zjevně "nedává" jen proto, že se s ním rozešla přítelkyně, který tráví volný čas veslováním, tenisem nebo létáním ve vlastním letadélku Káněti, a který celý jeden díl vyplní tím, že se "existenciálně rozpoložen" snaží dostat z brutální kocoviny, respektive ze skládky komunálního odpadu, kam se nechal, byvše totálně ožralý, vysypat popelářským vozem? A co si o něm má myslet divák, až mu začne ve voiceoveru předestírat své niterné pocity o morálním marasmu naší společnosti a o nalézání víry? Asi to, že když už to takhle vidí i na ČT, tak to u té Soudkyně Barbary asi bude fakt pravda, no dyk se na to koukni, mámo. Takže asi takhle - NÁMITKA!!! a za tohle Zlo, byť v rámci jednotlivých řešených případů držící prst na tepu doby jako už dlouho nic, 50%.

    • 13.10.2017  22:17
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    ***

    No, mít prostor celé minisérie, takhle nabitý herecký materiál, a vyprodukovat z toho kriminálku, která sice má zajímavé psychologické zaměření, ale hlavně logické díry o rozměrech ega Tomia Okamury a půlku rozehraných dějových linek neuzavře, to je setsakra velký kumšt. A přitom tu jsou krásně nejednoznačné postavy, které spolu místy naprosto libově interagují. Atmosfera regionu razoviteho je tež fajna, ale děravost je zkrátka bohužel ten nejvíc převažující dojem, který si z těchhle třech večerů odnáším. 60%, a to ještě hodně akcentuju to vyobrazení "morální šedi" těch, kteří by měli být kladnými hrdiny.

    • 13.10.2017  22:03
    Vyšehrad (TV seriál) (2016)
    ****

    Co chcete psát o Lavim, když naprosto všechno je řečeno v úvodní znělce každé epizody?:) No dobře, tak co zkusit něco o Vyšehradu? Proč ne... tak asi takhle - Vyšehrad má tah na branku, protože i když stojí na parodii reálií fotbalového světa (a do nemalé míry na recyklaci toho, co už se stalo tak dávno, že už se tomu i Tomáš Ujfaluši dokáže zasmát), nabízí toho o dost víc. Sice pochybuju, že dost na to, aby se z něj pro nejmenovaného českého webového vysílače stala obdoba exkluzivních taháků Netflixu a spol., ale Jakub Prachař a ostatní představitelé vedlejších rolí nakládají divákům nefotbalovým situačním humorem víc než slušně. A samozřejmě kdo by se nezasmál, když i samotní skuteční plejeři si tu ze sebe a svého denního chleba dělají legraci "až na dřeň", a padají tu hlášky jako "se snad dožiju doby, kdy budu na fotbal chodit s tim, že nevim jak dopadne":) Každopádně pointa "kabelky od Křéti" je luxusní okamžik české scénáristiky a režie, na tom trvám, a trvat budu, i kdyby se David Limberský obrátil na víru, IQ a EQ mu stouplo na dvojnásobek, a daroval svoje jmění a orgány (ty nepostižené různými návykovými látkami, jsou-li ještě nějaké takové) těm nejpotřebnějším:) Nakonec budu muset přece jen popřít svoji úvodní větu, protože když si během psaní vybavuju jednotlivé momenty, Jakuba Štáfka je potřeba ocenit zvlášť. Jeho kreace esence nagelované, potetované, na vysoké noze si žijící fotbalové demence, bude zakrátko stejně legendární jako celý Okresní Přebor i se zařízením. Takže "Hoši děkujem!" a 80% to jistí.

    • 13.10.2017  21:46

    Informace "pásmo natočeno na zakázku pivovaru" by mohla být signálem velkého utrpení. Leč není tomu tak;) Faktem je, že nejsem správná cílová skupina pro drobné či větší experimenty a hrátky s formou, žánry, obrazy apod., ale i tak musím říct, že jsem měl dobrý pocit jak z jednotlivých "scén", tak z celku. Dobře no, tak černobílý experimentální duet byl trochu jako "francouzský artový film" z Monty Pythonů, a zasluhoval by přece jen trochu větší prostor, aby bylo i hlupcům jako já zřejmější, oč šlo, a noirové tečce (míněno poslednímu příběhu) by podle mého gusta víc než humor slušela jeho absence, ale je vidět, že autoři to měli promyšlené, a dali si s tím práci. Což je vzhledem k podmínkám vzniku docela úctyhodné. Vykalená Elizaveta Maximová a její partner "na první pohled" jsou v podstatě jako Lavi ve vrcholné alkoholické formě (což myslím jako kompliment), a Věčný Kritik vykresluje atmosféru festivalového setkávání (a všední život člověka živícího se psaním o filmech) tak, jak bych si to chtěl představovat:) Takže ano - žádná historická bomba to asi nebude (pokud ano, a film sklidí festivalové vavříny, nechť realizační tým přijme mou omluvu a "čestné harakiri ASP"), ale byla to fajn půlhodinka:) 70%

    • 28.9.2017  08:18
    The Expanse - Série 1 (série) (2015)
    *****

    Něco takového tu už dlouho nebylo. A v případě Thomase Janea nikdy, protože tu podává ozajstný herecký výkon a ještě k tomu se mu daří nepůsobit směšně i navzdory příšerné hipsterské přehazovačce:) Ne, vážně - The Expanse je velmi slušným rozpočtem napumpovaná space opera říznutá konspirační noir detektivkou, takže je radost se na ni dívat hned z několika důvodů. I navzdory tomu, že s vámi ve finále první série vydrbe tak otevřeným koncem, že nedostat se k ní až teď, kdy už je k dispozici kompletní druhá řada, byl bych asi velmi "rozladěný";) Mohl bych tedy chválit vizuální stránku, překvapivost osudů některých postav, objev jménem Dominique Tipper (kterou záliba v sestřihu půlky hlavy setinkou zjevně pronásleduje i v civilním životě:)), lahůdkového anarchistu Jareda Harrise, černý humor, vykreslení dystopické budoucnosti, kdy tři "světy" či "národy" balancují na pokraji války, zkrátka skoro všechno. Jen doufám, že v druhé řadě se už konečně něco vyřeší:) 90%

    • 16.9.2017  23:06

    Oproti Nexus Dawn druhá Villeneuvem objednaná "startovací historka" už skutečně bezprostředně předchází hlavnímu filmu. Tedy alespoň tak vypadá, a Dave Bautista je na soupisce 2049ky, tak se snad nepletu:) Tentokrát vidíme "ulici", opět velmi věrně se držící ducha Blade Runnera, ale oproti Nexus Dawn a jeho globálnímu settingu je tu upřednostněna komorní, osobní linka, obsahující "drobné náznaky" (kniha), které hezky svižně vedou k závěrečné akci. Ta není nijak bombastická či propracovaná, ale je právě tak neelegantní a úderná (doslova), jak si Blade Runner žádá. Byť tedy (zřejmě záměrně pro účely co nejširší propagace) není vidět žádná krev. I tak ale jde o v zásadě obyčejný krátký film, který dostává ty pravé grády jen díky tomu, že známe širší souvislosti. Sám o sobě tak 2048: Nowhere To Run dostane 70%.

    • 14.9.2017  15:12

    Vít Klusák boduje. Díky neopakovatelné osobnosti Andreje Babiše (pod tím si představte, co jen je vám libo; já napovídat nebudu) vzniklo dílo, které by jako celek fungovalo i bez poslední pětiminutovky (záběry ze závěru zkušební projekce pro hlavního aktéra), ale s ní je naprosto geniální. Události doby, která uplynula od natočení Matrixu AB do současnosti, to beze zbytku potvrdily. Opravdu by mě zajímalo, jestli do toho Klusák šel s úmyslem udělat si dobrý den z velkého zvířete, nebo "se to prostě stalo". Buď jak buď, dobře, že Matrix AB vznikl. 90%

    • 14.9.2017  15:03

    Selský Rozum dokonale ukazuje, jak široká je kategorie "dokument", a hlavně, že dokument je něco jiného (alespoň v tomto případě) než investigativní žurnalistika. Jak je patrné ze zdejších komentářů, leckdo si všímá, že další z prací Zuzany Piussi je lehce na štíru s objektivitou, či jinak řečeno, že je silně tendenční, a to způsobem, cílícím na první signální soustavu, a u tzv. "slušného člověka" pochopitelnou okamžitou pobouřenost tím promyšleným vykalkulovaným kapitalistickým zkorumpovaným zlem, které má představovat Andrej Babiš/Agrofert. Je možné, že ho skutečně představuje. Je jisté, že Andrej Babiš opakovaně veřejně lhal. Ale tvůrci ve svém svatém nadšení nabíjejí ochráncům Svatého Andreje dost průraznou munici, protože kromě výsledků rozboru výrobků Kosteleckých uzenin jsou tu k vidění hlavně ti, kteří mají dobré subjektivní důvody Andreje Babiše nenávidět, a kromě jednoho staršího ukrajinského dělníka, hovořícího o drsných poměrech ve vodňanské drůbežárně, se všichni schovávají za rozmazané obličeje a zkreslené hlasy, přičemž dohromady říkají takové ty věci, které bez větší námahy můžete vyslechnout o komkoliv. Typicky "no jasně že ty testy byly uplacený, protože prostě Babiš". Na jednu stranu je dobře, že podobné záležitosti se točí (protože mediální divize Agrofertu je skutečná, velmi produktivní a velmi zdatná) - na druhou stranu se nedivím, když Česká Televize nechce něco takohéhoto pustit do vysílání, tím spíše před volbami. V tom bych nehledal politický tlak, ale opravdu snahu dodržet zákonné požadavky na status veřejnoprávního média. Závěrečný disclaimer: pojďte volit, nenechávejte se oblbnout sladkými řečičkami o tom, jak to s vámi kdo myslí dobře, používejte kritické myšlení, a hlavně selský rozum. Ten funguje na 100%. Jeho filmová, "dokumentární" podoba, bohužel jen tak na šedesát.

    • 10.9.2017  12:30

    Při současné oblibě různých reedic a reduxů a (ve světě her) HD remaků se asi nedá proti (byť už téměř dekádu staré) revitalizaci klasiky všech anime klasik nic namítat. Faktem je, že jsem se ke GITS 2.0 dostal až v roce 2016, a musím říct, že paradoxně díky snaze držet se tehdy aktuální vizuální CGI špičky do dnešní doby zastaral výrazněji, než by bylo milé. Asi je čas na GITS 3.0;) Pokud bych to viděl v době premiéry a neměl zkušenost s originálem z roku 1995, pěl bych tu patrně ódy na úchvatné kyberpunkové sci-fi (jak ostatně na patřičném místě činím). Ale protože jsem "odkojený" původním dílem pana Oshiiho, pak můžu GITS 2.0 hodnotit i jako aktualizaci, a tady jde říct jen to, že "dvounulka" nepřináší nic nového krom několika minut trikových scén z hlubin různých sítí a vizualizací schématických 3D map (sledovačky apod.). A z tohoto pohledu to může být pro někoho i zklamání. Já si to pro sebe uzavřu tak, že je to pro mě osobně zbytečné přikrášlení něčeho pro "novou generaci", ale je to pořád Kōkaku kidōtai, s tou samou atmosférou, s tou samou geniální hudbou, a tak dále, takže nemám důvod řešit to jinak, než jak činím při každé další repríze příběhu o duchu majorky Kusanagi a jeho schránce. To znamená 2501%;)

    • 10.9.2017  12:13

    2036: Nexus Dawn je první ze tří krátkometrážních "prequelů" k Blade Runnerovi 2049, které si objednal jeho režisér Denis Villeneuve. Jelikož je to tak, zkusím se vyjádřit jedním dechem: Pokud se bude i celý film odehrávat v podobné atmosféře, jaká je ukázána zde (vizuální stránku si dokážeme představit z trailerů a asi k ní nejde mít výhrady - a stejně je stylizovaný i tenhle kraťas), tak mají fanoušci Scottovy klasiky vystaráno, protože minimalistická hudba tu výborně dokresluje bezútěšnost, která čišela z originálu, a navíc Jared Leto jako Niander "rozhodně nejsem Tyrell" Wallace výtečně dávkuje znepokojivost pohledu slepýma očima (chvíli do daleka, chvíli přesně zacíleného) ke svému přednesu osudově znějící rekapitulace stavu věcí, a plánů, které logicky vedou k odpovědi na základní dějovou otázku, proč vůbec může po Deckardově tažení nastat nějaký problém, vyžadující nasazení Blade Runnerů. Dobře, tak jedním dechem to nedám, ale bylo to těsně;) A tím končím a dávám 80%.

    • 10.8.2017  14:05

    My, kteří víme, že plány Hvězdy Smrti ve skutečnosti ukradl Kyle Katarn za pomoci své řídící agentky/operátorky Jan Ors, jsme při zveřejnění jména hlavní hrdinky pochopitelně ucítili určitou šanci na to, že by se po přechodu práv na Star Wars do rukou studia Disney mohly ledy pohnout směrem od naprosté ignorance špičkových her zasazených do univerza "A long time ago, in a galaxy far, far away...", zvlášť když se ví, že Disneymu nejde o nic jiného než o peníze, a Star Wars hry představují asi nejlepší příklady toho, jak kvalitní mohou být hry založené na filmové předloze. Dvě hodiny a pět minut od začátku "stárwórsového příběhu" jsou ale mé naděje opět ty tam. Rogue One nemá nic společného se zejména příběhovou kvalitou her, ani s obvyklou "náladou" Star Wars, a představuje - zcela očekávatelně, vzhledem k tomu, že Epizoda IV - uzavřenou kapitolu. Tedy doufejme, že uzavřenou. Proč? Protože na jednu stranu se Gareth Edwards pokouší budovat atmosféru "temnějšího, špinavějšího" boje proti Impériu, ale na druhou stranu na nás hrne typická klišé (co myslíte, když někdo spadne na kokos a leží jako mrtvý, a o pár minut později je jediný, kdo může zachránit situaci, byl nebo nebyl skutečně mrtvý?;)), a výsledkem je v podstatě generická Dirty Dozen podívaná, u které vás může zajímat leda tak to, kdo (pokud vůbec někdo) zůstane na konci naživu. Ovšem nenechte se mýlit - ne že by byli jednotliví hrdinové nějak zajímaví - jelikož jich je tolik, nemají mezi všemi těmi přestřelkami a vesmírnými bitvami prostor, aby se mohli rozvinout do něčeho víc, než do scénáristických šablon. Ale prostě vás zajímá výsledné skóre v životech, když už tedy potenciálně skoro čtyřicet let víte, že mise byla úspěšná:) Kdyby nešlo o film ze světa Star Wars, zapadl by jako žánrovka, ozvláštněná jen tím, že se v ní někdo neustále za něco omlouvá. Pokud chcete sdělovat poselství, fakt k tomu nejde používat Star Wars. To už se líp hodí South Park. A opravdu, opravdu se přimlouvám, nechte už Petera Cushinga odpočívat v pokoji. I když se úroveň animace od Epizody III posunula hodně dopředu, pořád to ještě není tak docela ono, i když grafici vyvinou obrovskou snahu. A když ji nevyvinou, jako v případě Carrie Fisher, je to ještě pořád docela peklo:) A s touto pozitivní myšlenkou se konečně loučím a dávám 60% s minimální šancí na reprízu.

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace