Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2445 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
    • 10.8.2017  14:05

    My, kteří víme, že plány Hvězdy Smrti ve skutečnosti ukradl Kyle Katarn za pomoci své řídící agentky/operátorky Jan Ors, jsme při zveřejnění jména hlavní hrdinky pochopitelně ucítili určitou šanci na to, že by se po přechodu práv na Star Wars do rukou studia Disney mohly ledy pohnout směrem od naprosté ignorance špičkových her zasazených do univerza "A long time ago, in a galaxy far, far away...", zvlášť když se ví, že Disneymu nejde o nic jiného než o peníze, a Star Wars hry představují asi nejlepší příklady toho, jak kvalitní mohou být hry založené na filmové předloze. Dvě hodiny a pět minut od začátku "stárwórsového příběhu" jsou ale mé naděje opět ty tam. Rogue One nemá nic společného se zejména příběhovou kvalitou her, ani s obvyklou "náladou" Star Wars, a představuje - zcela očekávatelně, vzhledem k tomu, že Epizoda IV - uzavřenou kapitolu. Tedy doufejme, že uzavřenou. Proč? Protože na jednu stranu se Gareth Edwards pokouší budovat atmosféru "temnějšího, špinavějšího" boje proti Impériu, ale na druhou stranu na nás hrne typická klišé (co myslíte, když někdo spadne na kokos a leží jako mrtvý, a o pár minut později je jediný, kdo může zachránit situaci, byl nebo nebyl skutečně mrtvý?;)), a výsledkem je v podstatě generická Dirty Dozen podívaná, u které vás může zajímat leda tak to, kdo (pokud vůbec někdo) zůstane na konci naživu. Ovšem nenechte se mýlit - ne že by byli jednotliví hrdinové nějak zajímaví - jelikož jich je tolik, nemají mezi všemi těmi přestřelkami a vesmírnými bitvami prostor, aby se mohli rozvinout do něčeho víc, než do scénáristických šablon. Ale prostě vás zajímá výsledné skóre v životech, když už tedy potenciálně skoro čtyřicet let víte, že mise byla úspěšná:) Kdyby nešlo o film ze světa Star Wars, zapadl by jako žánrovka, ozvláštněná jen tím, že se v ní někdo neustále za něco omlouvá. Pokud chcete sdělovat poselství, fakt k tomu nejde používat Star Wars. To už se líp hodí South Park. A opravdu, opravdu se přimlouvám, nechte už Petera Cushinga odpočívat v pokoji. I když se úroveň animace od Epizody III posunula hodně dopředu, pořád to ještě není tak docela ono, i když grafici vyvinou obrovskou snahu. A když ji nevyvinou, jako v případě Carrie Fisher, je to ještě pořád docela peklo:) A s touto pozitivní myšlenkou se konečně loučím a dávám 60% s minimální šancí na reprízu.

    • 10.8.2017  13:38

    Při troše generalizace a relativizace bych sem mohl zkopírovat komentář k Jurskému Světu, protože Epizoda VII je totéž v bledě starwarsovém. Chápu, že potom, co Disney vysázel Georgi Lucasovi ten těžko představitelný ranec peněz, nechtěl se hned prvním krokem pouštět do žádných nepředložeností, a v podstatě skrze J. J. Abramse elegantně zakličkoval v poli permutací, aby přinesl Star Wars novým generacím publika, a zároveň přitáhl zpět miliony fanoušků z těch generací starších. A nikoho lepšího na tu práci objektivně sehnat nemohl, jak dokazují první dva "nové" Star Trek filmy. Háček je v tom, že čeho je moc, toho je příliš, a už samotné "original" Star Wars se pohybovaly na hranici směšnosti (a Epizody I-III někdy i za ní). Když hlavnímu fyzicky přítomnému záporákovi (skutečný hlavní záporák vypadá jako něco, co uteklo z Green Lanterna nebo v lepším případě z potitulkové sekvence něčeho od Marvelu - možná na počest tripu těch, kdo ho vymysleli, se taky jmenuje Grand Mástr Smouk, tedy pardon, Snouk;)) vtisknete do ruky laserový Excalibur, a pojmenujete ho Guy Loren, nebo Kyle Oren nebo tak nějak, a necháte ho předvádět záchvaty zuřivého vzteku střídané slzením, nezachrání to ani Adam Driver, který - má-li co hrát - dokáže předvést velké věci. Jinak v Epizodě VII najdete všechno, co ke Star Wars patří - záhadného teenagera nabušeného midichloriany, tajemného zakrslého mimozemšťana, slizkého důstojníka imperiální flotily, Sitha (který není Sith, samozřejmě;)), nějaký ten humor, špičkové vizuální efekty, obsesi na architekturu metr širokých mostíků bez zábradlí nad kilometry hlubokými propastmi, a tak dále, a tak podobně. Takže ano, účel to splnilo, ale pokud jde o příběhový obsah a jeho rozplizlost, má to výrazně blíž epizodám I až III než staré dobré "první trilogii" epizod IV až VI. 70% a šmitec. Znovu se podívám jen v případě, že by další dvě epizody byly tak dobré, že si zaslouží vidět celou trilogii jako celek.

    • 10.8.2017  07:35
    Krtek a Panda (TV seriál) (2016)
    *

    Nikdy jsem nezastíral, že proti některým dílům "starého Krtečka" mám značné výhrady, ať už z hlediska logiky nebo výchovného (a někdy rovnou ideologického) vyznění. Ale to, čeho se vnučka pana Milera dopustila "pro pár jüanů navíc", to je o několik světelných let dále - tím špatným směrem. Není jistě náhoda, že se český divák může s tímto produktem česko-čínského "přátelství" seznámit právě na TV Barrandov, proslulé geniálními pořady jako Vlivní S Alex Mynářovou. Krtek A Panda "mají vše" - světové špičce na hony vzdálenou CGI animaci, která se vytrvale prezentuje jako světová špička. Prapodivné postavy jako ledního medvěda, který si stěžuje na horko, a proto chodí v černé motorkářské/péřové bundě (rukávy jsou vycpané jako péřovka, jakkoliv je to podivné). Podivně volené zápletky s místy popírajícími jakoukoliv logiku, jako když si lišák koupí v horku megalednici, kterou vyhodí proud v celé oblasti, takže logicky nikdo neřeší ten proud, ale děj se točí kolem toho jak panda a krtek chtějí ochladit ledního medvěda, takže nejdřív vyrobí sójovou zmrzlinu a li-či džus, a pak si je chtějí schovat k lišákovi (kterému lednice nejde tak jako všem kolem všechno), který je pošle na horu pro sníh, aby se někde během cesty stal "čínský hospodářský zázrak" a z jedné misky a jedné lahve najednou je plná lednice (nevím proč, ale připomíná mi to "jistotu desetinásobku"). A samozřejmě cestou z hory dolů se lišák pokusí celý obsah lednice sníst a vypít, což se mu skoro povede, takže zbude jen troška v poslední misce a poslední lahvi, a vedle toho do kostky ledu zamražený lišák, který se do lednice zabouchl. A aby mělo vše happy end, tak si lední medvěd dá z těch zbytků ledovou tříšť, o kterou se podělí s lišákem, a všichni se zasmějí. Netuším vůbec proč, ale tak nějak mi to evokuje čínské pojetí spravedlnosti:) V každém případě se doufám shodneme, že dětem by se svět neměl ukazovat v takovéhle zhovadilé a jakýchkoliv hodnot prosté podobě, a už vůbec by se při tom neměly zneužívat nevinné postavičky, mající tradici skoro tak dlouhou jako sám velký soudruh Mao. Stratégové čínského kulturního exportu to samozřejmě vidí jinak (že, Jardo?;)), ale já nejsem a nebudu jejich ovce, ani ovčák, ani ovčáček. 20%, protože tohle je čiré lidovědemokraticko-kapitalistické ZLO.

    • 31.7.2017  23:43

    Luc Besson si splnil sen... no, spíš SEN, a natočil Pátý Element Na Třetí, přičemž ve fázi Na Druhou se mu tam nějak přimíchal Avatar;) Faktem je, že celá věc nemůže působit příliš originálně, když si různé prvky z letitého comicsu vypůjčovaly Star Wars, ale i zmíněný Pátý Element, ale stejně tak platí, že věci jako dimenzionální tržiště a honičku po něm, jste určitě ještě neviděli;) Je ale trochu matoucí, že se to celé chvílemi bere velmi (velmi) vážně, aby se najednou celé kino řezalo smíchy (přičemž skutečně bylo proč). Stejně tak je poněkud nevyjasněná persóna hlavního hrdiny, který je chvíli chladným profesionálem, chvíli nadrženým adolescentem, a setrvale vypadá na svůj věk po předchozí probdělé noci. Na svůj věk tu (naštěstí) vypadá i Cara Delevingne, jejíž obočí bylo umravněno a osobnost pomateřštěna, a kostýmy (a kamera) moudře voleny tak, aby se její vyhublé nožky objevily asi jen v jediném záběru, takže se jí daří budit dojem, že by si zasluhovala být objektem (nejen) Valeriánské touhy. Valerian by si zasloužil opravdu velkorozpočtový seriál - i když se to Besson snaží zakrýt jak může, epizodický charakter vyprávění je tu zcela evidentní a i když film má pořád spád, má to k dokonalosti ještě dost daleko, a navíc s postupem času přibývají taky okénka ve vnitřní logice, což dostoupí vrcholu v závěrečné multipřestřelce. Ta je natočena tak nějak ve stylu "hele už jsme na dvou hodinách deseti, tak to prostě musíme utnout". Takže ano, je to místy velmi zábavná letní jízda, která dokáže budit náznaky nějakého myšlení, a kterou rozhodně musíte vidět v kině (a možná bych se ani nebál 3D). Ale pokud bych si měl vybrat nějakou nenáročnou zábavu na téma "nejsilnější silou ve vesmíru je láska", podíval bych se znova asi posedmnácté na Mmmultipasss-Multipas Lidi Ahoj, tedy pardon, Pátý Element. Samozřejmě proto, že Korben Dallas byl větší frajer než Valerian, kterému věčně musí Laureline zachraňovat zadek - Milla Jovovich s tím pochopitelně nemá co dělat;) Ale abych to konečně uzavřel - Valerian si zaslouží poctivých 70%.

    • 31.7.2017  23:11

    Inu, časy, kdy byl Star Trek film monumentální událostí, jsou asi nenávratně pryč. Beyond působí jako dvojepizoda z nějaké odlehčené seriálové značky z Roddenberryho univerza, cílené na náctileté publikum (přičemž totožný produkt byl ve dvousté epizodě SG-1 podán daleko vtipněji;)), a ne jako osudový milník v dějinách hlavní linie Star Treku. V tom byla daleko patřičnější dvojka, kterou srazilo (o to ale razantněji) trapné hopsací a otloukací digitální finále... které se kupodivu v bledě modrém opakuje i zde:) Pominu naprosto nesmyslnou architekturu vesmírné stanice, o kterou se tu bude hrát, stejně jako celou tu divně nelogickou a raději moc nevysvětlovanou zápletku, a soustředím se na pozitiva - jádro posádky se daří ještě do třetice permutovat tak, že se mohou řešit ještě nedořešené věci, a pro trekkies je tu spousta materiálu (třeba pocta Georgi Takeiovi, která díky Demoře dokonale zapadá do kánonu, i když už od časovoliniových hrátek v jedničce je jasné, že nikdo nemá důvod se s ním moc mazat), na kterém si mohou leštit odznaky Hvězdné Flotily. A je to opět působivé, opět beroucí za srdce, když Enterprise (OPĚT) dostane těžce na budku. Dokonce s odchodem J. J. Abramse i zmizely otravné "lensfléry". Ale celá značka se evidentně posouvá k něčemu, co je nesnáze a nejpřesněji označitelné za studiový produkt, spolehlivou dojnou krávu, šlechtěnou k tomu, aby měla vše, co má jako taková mít. Jen už jí jaksi chybí schopnost přesvědčit, že vše může skončit opravdu jakkoliv, nebo že reálně o něco jde. 70% a víc ani ránu.

    • 31.7.2017  22:49

    Je červená knihovna, pak je epická červená knihovna, a pak je něco tak rozmáchlého, výpravného, okázalého, skvělými herci natřískaného, že to dokáže natočit jen Edward Zwick. Bohužel se na tento film nedokážu dívat s vážnou tváří více než deset minut v kuse:) Ty dějové kličky a krucánky, prokládané osudovými deklamacemi, vyznáními a trpitelstvím, jsou na mě zkrátka moc, i když samozřejmě kamera Johna Tolla a hudba Jamese Hornera dělají vše pro to, abyste byli "jen" ohromeni ságou rodiny, jejíž muže zasáhly láska, válka, politika, a další podobné spinpointy. Legenda O Vášni zkrátka není film pro mě. 60%

    • 31.7.2017  22:31

    Zasněžená Romance aneb Jak lze stalkingem a umanutostí vlastního štěstí vydobýti, a ještě muže přesvědčiti, že jde i o štěstí jeho vlastní. PS: Když jste cukrkandlová blondýnečka lolitkoidního typu, jde to mnohem jednodušeji. Možná to zvládnete i bez Orchestru Glenna Millera. To by ale byla škoda, protože hudba a hlavně performance zmíněného tělesa jsou asi tím jediným, proč stojí za to přežívat tu chválabohu necelou hodinu a půl ve společnosti mně osobně těžce nesympatických panáků, panovačné semetriky, a zmíněné ňuňukukučové kudlanky. Jistě, válečná kinematografie byla specifická, ale nebýt vynikajících páně Millerových kreací, byla by to jen schématická limonáda, ve které jsou zastrkaná značně šablonovitá míchátka ve tvaru hlavních postav. Sonja Henie nepochybně byla výborná krasobluslařka (ostatně se tomu věnuje cca deset minut stopáže), ale pokud se pokusíte byť jen v náznaku tohle srovnávat se Zpíváním V Dešti, uvidíte, že není oproti Zasněžené Romanci napřed o dekádu, ale o světelné roky. 60%, a to jsem ještě In The Mood;)

    • 31.7.2017  22:20

    Pozoruhodný (a podivuhodný, ale o tom za chvíli) sportovní dokument kanálu ESPN o jedné z nejepičtějších sportovních rivalit, jaké dějiny zažily. Chris Evertová a Martina Navrátilová, to je zkrátka pojem. A to nejen pro to, že symbolizují naprostou špičku ve svém oboru, ale také proto, že mimo kurt, kde si nedarovaly jediný míček, se obě tyto ženy staly postupně velmi blízkými přítelkyněmi. A v tomhle bodě začíná dokument Lisy Lax a Nancy Stern dost drhnout. Unmatched je totiž zhruba hodinový sestřih z rozhovorů mezi Evertovou a Navrátilovou (střídaný pasážemi, kde mluví odděleně o tomtéž, ze svého osobního pohledu), které se odehrály během několika dní v jakémsi hotýlku (ve Vermontu?). Zvláštní je, že ačkoliv se obě dámy důvěrně znají mnoho desítek let, režisérky se snaží diváka přesvědčit, že teprve teď a tady si vzájemně obnažují svoje nitra - přičemž se tak děje například i během projížděk v kabrioletu, zcela zjevně ověšeném kamerami jako vánoční stromek. Takže to s tou bezprostředností naprosto zjevně není tak žhavé, jak se autorky snaží tvrdit. Je to škoda, působí to silně nepřirozeně a kazí to celkový dojem z jinak výsostně zajímavé události. I tak si ale zaslouží 80%. A to tenis sleduji jen velmi okrajově, a není živé moci, která by mě donutila vzít do ruky raketu.

    • 31.7.2017  22:07

    Jak byl American Hustle nesnesitelně dlouhý, tak rychle to vezmu já: Přehlídka kostymérské/vizážistické/designérské preciznosti ve víru fascinujících hereckých výkonů uprostřed tornáda dramaturgicko/scénáristicko/režisérského bordelu. Tohle zkrátka v některých - a dost zásadních - ohledech hrubě nevyšlo, ale alespoň se Amy Adams dočkala pomníku pro své půvaby, jako byla Aféra Thomase Crowna pro Rene Russo nebo After The Sunset pro Salmu Hayek;) 50%

    • 31.7.2017  22:01

    Ano, Totoro je velmi prostá pohádka, cílená na dětské publikum. A co jako? Kdyby Miyazaki nenatočil nic jiného, už jen za příhody dvou malých treperend s "pánem lesa" Totorem (a Kočkobusem;)), které jsou víc než čím jiným oslavou sesterské lásky a rodiny vůbec, by si zasloužil být veleben až do skonání času. Totoro je po zásluze legendární záležitost, a díky kratičké stopáži skvěle poslouží v jakémkoliv diváckém věku. O to víc, pokud některé z vašich dětí silně připomíná Mei:) 100%

    • 25.6.2017  09:11

    ... a hned rok po prvních Letadlech je tu dvojka. To obvykle značí, že jde o horkou jehlou spíchnuté animované generikum, dojící kapitál z vykořisťované dělnické třídy rodičovské. A jak napovídá stopáž (která je mimochodem ve skutečnosti hodina deset - zbytek je jedna pesnička a titulky se "suitou" ze všech motivů, které se ve filmu objevily, a aby to nebylo úplně okaté, je po titulcích asi desetisekundový záběr, líčící osud správce parku aka hlavního záporáka, který není tvořen plameny), tato očekávání by měla být naplněna. Ale světe div se, není tomu tak:) Tedy ne úplně. Někomu sice může vadit jistá lacinost záměru "pocta všem Hasičům a Záchranářům, riskujícím životy pro druhé", která za daných okolností může vypadat spíš jako záměr oslabit bohulibým účelem ty výše uvedené námitky proti kvalitě filmu. Ale faktem je, že tentokrát je to na rozdíl od prvního dílu skutečně "něco jiného", a má to šťávu. Sice je to pořád jen řemeslně na jistotu zahraný míč, ale namixování koktejlu efektní vizuální stránky se sice šablonovitými figurkami, které ale na druhé straně jsou přesně takové, jaké byste je chtěli mít, a vydařenou hudbou, se podařilo na výbornou. Takže i když ani tady se nestane nic nečekaného a Národní Park Písty až příliš připomíná skály kolem Kardanové Lhoty - krom nasazení řízného Thunderstruck od AC/DC do výborně dynamické scény zásahu při prvním lesním požáru - je to posun výš. I když objektivně jen o trochu - takže 70%.

    • 25.6.2017  08:48
    Letadla (2013)
    ***

    V roce 2013 prožíval Pixar údobí spojené s tuhou Disneyovskou přestavbou/syntézou, a tak po slabých Autech 2 a "OK, but..." Rebelce vedle "čistě Pixarácké" Univerzity Pro Příšerky, "u Disneyho" vznikl jiný zcela jistý kasaštyk - Letadla, animák "from the world of Cars" (česky o řád šíleněji "ze světa, kde Auta mají křídla":)). A světe div se, ona je to naprostá kopírka Aut, od příběhu o megazávodu všech megazávodů přes mladičkého ambiciózního hrdinu až po starého mentora, vláčícího za sebou trauma z mladých let. Jistě, Blesk McQueen nebyl žádný vidlák (nebo možná byl, vzpomeňte si, že o jeho minulosti se nikde nemluvilo krom toho, že "mu kluci z Nerezky jako nováčkovi dali šanci") a byl docela nesnesitelný sobecký machýrek, zatímco Prášek je jen skromné letadélko, které cítí, že má na víc... a má fóbii z výšek, ehm... se kterou to nakonec není tak horké, ehm ehm... Ale nejde nevidět, odkud to vše vzešlo. No, zkrátka a dobře dá se na to dívat, protože vizuálně to celkem odpovídá roku 2013, a Mark Mancina (který kdysi před lety složil úžasné soundtracky třeba k Nebezpečné Rychlosti a Mizerům) stále umí, ale je to celé prosté jakéhokoliv překvapení. Tedy krom toho, že scéna osvětlující Skipperovo trauma podobně jako jisté kousky Aut 2 není zrovna pro děti:P Ale je to natočené jistou rukou, má to tempo, a hlavně vaše děti to trápit rozhodně nebude, protože si toho, že to vlastně už někde viděly, nevšimnou:) Takže budu smířlivý a dám stejně jako Autům 2, tj. 60%.

    • 22.6.2017  22:51
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    ****

    Těžko říct, jak se vůbec dá tohle Stoneovo dílo hodnotit. Obsahu rozhodně víc odpovídá český název Svět Podle Putina, protože Oliver Stone se v podstatě vydal za Vladimirem Vladimirovičem proto, aby mu dal možnost prezentovat "západnímu" publiku jeho náhled na světovou politiku, ne proto, aby s ním vedl nějaké zasvěcené disputace nebo nedej bože argumentačně hodnotnou diskusi. Kdybych chtěl být hnusný (a "vtipný"), řekl bych, že je to skoro na úrovni rafinovaných rozhovorů Alex Mynářové s "hradní elitou". Ale ono to tak úplně není. Stone udělal to, co udělat chtěl. Sám v poslední části říká, že doufá, že přispěje porozumění a míru ve světě. A že počítá s tím, že - jak krásně lidově jadrně vravia bratia Slováci - za to dostane "riadne ppc":) Jestli opravdu naivně věří, že v Rusku skutečně neexistuje diskriminace gayů, že v Rusku naopak existuje svobodná politická soutěž a média, nebo že Krym a další operace, kterých se rozhodně žádní ruští vojáci ani technika neúčastnili (a když, tak jen v osobním volnu;)), byly jen obranou míru před imperialistickými štváči, toť otázka. Faktem je, že Stone po celou dobu zachovává přátelský tón a usmívá se, ať už mu ruský prezident odpovídá cokoliv. Třeba i když dává naprosto vyhýbavou odpověď nebo reaguje "bonmotem" z ranku českého prezidentství. To všechno je pravda. Ale také je pravda, že je to rozhodně unikátní projekt, a že USA skutečně nejsou skupina skautíků mající za cíl blaho všeho lidstva (jen o tom není příliš populární mluvit). To a prospěšnost ruské (nebo čínské nebo íránské nebo venezuelské, whatever) politiky v globálním měřítku je nicméně na dlouhé debaty, a jde navíc o něco zcela jiného, než je otázka dodržování lidských práv uvnitř Ruska, do čehož nám zase vstupuje naše ovlivněnost vlastními dějinami a tradicemi. Ale to už jsme na nějaké metaúrovni, u práva vměšovat se, respektu k odlišné politické tradici (kterou také lze interpretovat různě, podle toho, od jaké doby chceme tu tradici sledovat) apod. Takže podle toho, jaký úhel pohledu si zvolíte, jde tento výsek z údajně asi 35 hodin rozhovorů, hodnotit naprosto různě. "Skupina Prima" nebo kdo to je, má rozhodně body za odvahu něco takového pustit u nás do televize. Asi je to ale lepší, než kdyby se k lizu dostala TV Barrandov, a doprovodila každý díl panelovou diskusí s "odborníky". Moderovala by to celé samozřejmě paní Mynářová, možná v tandemu s Liborem Boučkem:) To už sem ale samozřejmě nepatří. Takže hodnotím 80%. Proč? Jak jsem už psal, je to velmi relativní. Tak třeba proto, že se mi u toho výborně žehlilo:) Číst nebo pracovat se u toho bohužel díky střídání angličtiny a ruštiny dost dobře nedá (pokud neovládáte na slušné úrovni oba tyto jazyky;)).

    • 23.5.2017  20:40
    Požárník Sam (TV seriál) (1987)
    **

    Měl jsem nedávno tu čest jen s díly ze stop-motion obdobím někdy kolem roku 2000, a byl jsem šokován, o jakou slavnou a letitou značku se jedná - tedy spíš jednalo. Protože za sebe musím říct, že mi ten Brexit nepřijde jako špatný nápad... Jak už to tak u dětských příběhů záhadnou shodou okolností bývá, když už za moc nestojí originál, dabing to dorazí. Tady to ladí znělka kvalit oslavné hymny ku příležitosti desátého výročí ve funkci regionálního ředitele společnosti ČEZ nebo tak něco, s luxusními verbálními kejklemi jako "Máte nějaké potíže? V podzemí stav beztíže?", ze které se mimo jiné dozvíte, že "Sam je pán, co řídí hasičů sbor", až na to, že se v každém díle objevuje postava skutečného Velitele (což je rádobysrandovní senilnějící stařík). Ale říkáte si, OK, je to pro děti, tak ať si klidně parkují auto na točně, kterou otočí směrem k vratům garáže vždycky až když se vyhlásí poplach (a ten se vyhlašuje v každém díle;)) - zvlášť když je pravda, že se v každém díle dozvíte něco o skutečné hasičské práci, třeba o správném hašení elektrických spotřebičů, nebo o tom, že se v létě může sám vznítit stoh slámy apod. Jenže stejně tak je pravda, že jediná legrace, která se tu uděje, spočívá v tom, že je někdo jelito, a někam spadne, něčím se poleje apod. A hlavně většina problémů (v dílech ze shora uvedeného období), rozuměj požárů, vznikne tím, že se místní nevychovaný spratek chová jako nevychovaný spratek, za což se mu dostane maximálně tak pár příkřejších slov od jeho matinky, která je nadabovaná mužem mluvícím strašlivou fistulí. Nevybavuju si, že bych někdy viděl ve všech myslitelných aspektech tak schematický seriál, a to jsem absolvoval Bořka Stavitele, Pošťáka Pata, ale třeba i Štěně Merlina a podobné ostrovní fláky. Zkrátka a dobře, možná že původní díly byly dobré, a možná že jsou dobré ty CGI díly, co se točí ještě teď, ale ta prostřední éra je k nepřežití. 40%

    • 23.5.2017  20:20
    Obláčkový chléb (TV seriál) (2010)
    ****

    Roztomilá asijská podivnost pro děti, ideální před cestou do školky:) Jediný problém je, že tu písničku pak nemůžu půl dne dostat z hlavy... ale vážně - Obláčkový Chléb má velmi svérázný a velmi malebný výtvarný styl, a pokud jde o obsah, je to zkrátka pohádka ze současnosti, takže se smiřte s tím, že maminka peče chlebové placky, po kterých se dá létat, a bude vám fajn;) Jinak je to taková ne zcela tradičně pojatá série příběhů s ponaučením, vhodná pro děti od tří do asi tak čtyřicetisedmi let. 80%

    • 17.4.2017  07:50
    Za ranního rozbřesku (TV film) (1990)
    ****

    HBO zjevně už v roce 1990 vědělo, jak natáčet filmy. Pohled na obsazení vzbuzuje respekt, a věřte, že je zasloužený. Jediný zádrhel oproti velkorozpočtové kinoprodukci jsou použité modely letadel, protože jinak je vše adekvátní tomu, že děj přeskakuje mezi kabinami letadel a různými bunkry - radarové obrazovky a počítačové situační mapy jsou na svoji dobu naprosto v pořádku:) Zápletka pracuje v podstatě jen s lidským faktorem a rozhodovacími procesy v případě jaderného incidentu, a nutno říct, že nastoluje zcela relevantní otázku, co když vše nepůjde ideálně, a ona odpovědnost bude ležet na někom zhruba 27. v pořadí, kdo je možná schopný úředník, ale ne státník? Ne každý je Laura Roslinová, že?:) Další věc je, že elitní příslušníci strategického letectva jsou tu vykreslení částečně jako paka, která neovládají základní úkony typu připoutání se, částečně jako cvoci, kterým v rozhodující chvíli rupne v bedně, a částečně jako humanisté... tak určitě:) No zkrátka v tomhle ohledu to trochu moc šustí papírem. Ale pozor, to nemluvím o sboru prezidentových poradců, tam Rip Torn zaujímá pozici "it is a trap, kill them all" pošuka, a má patřičnou protiváhu v Jeffreym DeMunnovi, takže je "všechno v pořádku";) Největší bossové jsou pochopitelně prezident Martin Landau (s věrným pobočníkem Peterem MacNicolem) a velitel mobilního kontrolního centra strategické obrany James Earl Jones (a ne proto, že pálí výhradně retka bez filtru;)) - vysvětlení proč by už vyžadovalo spoilery, takže tomu prostě budete muset věřit. I po těch letech film stojí za vidění, i když už samozřejmě těžko bude snášet srovnání s těžkými vahami jako Fail Safe nebo On The Beach. 70%

    • 16.4.2017  23:04
    Columbo: Labutí píseň (TV film) (1974)
    ****

    Jeden z těch dílů, kdy má Columbo proti sobě veskrze sympatického protivníka - tedy až na tu dvojnásobnou vraždu ze zištných pohnutek, že ano:) Ale vážně - Columbovy případy někdy (někdo by řekl, že nikdy) nebyly o poctivé detektivní práci a logických dedukcích jako spíš o leckdy vpravdě ukrutných haluzích, náhodách nebo podrazech, které jsou i na americký právní systém moc. A pak přicházelo ke slovu prostředí, do kterého byl případ zasazen, a pak už zmíněná osoba pachatele. A Johny Cash, to je opravdu těžká váha. Tak těžká, že když znáte jeho tvorbu - hlavně jeho vězeňské koncerty - tak vám ani to pravděpodobné doživotí nepřijde jako kdovíjaká tragédie:) 80%

    • 16.4.2017  22:52

    Byly doby, kdy v určitých kruzích představoval největší zlo High School Musical, jehož hlavním apoštolem byl Zac Efron. Od té doby ale uplynulo už celkem dost vody, a jmenovaný mládenec urazil docela slušný kus cesty. I tak je ale na We Are Your Friends asi největším překvapením, že navzdory lehce varujícímu obsazení, synopsi a stopáži se nedá říct, že stojí Za Kefron;) Na druhou stranu bohužel pokud jde o hudební stránku a slibovaný náhled do hlav DJů, se i přes skutečnost, že tu hlavní hrdina rozmlouvá s někdejším megaobjevem Hollywoodu Wesem Bentleyem i sám se sebou o podstatě elektronické hudby, její tvorby, a o spojení s myslí DJe i davu svíjejícího se v příslušných BPM, nedá říct, že by se tu dělo něco nad kvalitativním limitem Step Up 1 až 67 (kde se hraje jiný styl) - nebo určitými segmenty Klubu Sráčů:) A pokud jde o příběh/děj, mluvíme o úrovni lehce nad zmíněnou nekonečnou sérií Step Up. Aby to nevyznělo zle - není to provar, to ani omylem. A nutno říct, že i Emily Ratajkowski dokáže roli módního doplňku, zmítaného mezi dvěma muži, v takovémto druhu filmu zahrát obstojněji, než byste čekali od slečny, která (nutno uznat, že svým způsobem moudře) vystavila svůj veškerý kapitál na odiv hned v počátku kariéry (ano, myslím tím ten videoklip, k němuž ani nestojí za to mít puštěný zvuk). Dá se to připodobnit k Maggie Grace v Lockoutu;) Tvůrci jen poněkud nezvládli míru, do jaké má film působit vážně a jak vážné (a jak zobrazené) věci by v něm chtěli mít. Step Up je mimo technickou část věci jednoznačně přiznaná naivní šablona - We Are Your Friends se ale snaží tvářit jako seriózní drama z hudebního prostředí o nelehké cestě "jednoho z mnoha" na vrchol. A to zkrátka a dobře nefunguje, byť se samozřejmě nedá nesouhlasit s tím, že drogy jsou špatné, áno, byť by vypadaly sebevíc cool. V tomto případě víc než jindy platí, že krátká stopáž leccos zachraňuje. 50%, dejme tomu.

    • 16.4.2017  21:31
    Semestr (TV seriál) (2016)
    *****

    V první řadě díky Spiker01ovi (nebo 01čce - co je víc česky?) za odkaz na rozhovor páně Civalovy s režisérem Adamem Sedlákem na moviezone. Proč? Protože jsem si během těch šesti dílů (a mezer mezi nimi) přebíral, co vlastně nebylo řečeno, ale vyplývá to z dalšího děje, a jestli to byl záměr. A jestli se mi to jen zdálo, nebo opravdu první díl byl ve frekvenci Alt+Tabů, švenků, zoomů apod. opravdu intenzivnější (nebo spíš zahlcující). A právě na tyto i další věci režisér odpovídal:) Dál už můj respekt patří právě jemu a jeho týmu, protože Semestr má v našich končinách zcela novou formu, a troufám si říct, že je to velká událost, protože: na jedné straně má to kouzlo, že dokonale trefí jeden či dva momenty ze života každého "běžného" příslušníka generace (vlastně už víc generací) mladší třiceti let. Na druhé straně ukazuje velmi dobře zahrané postavy rádobyintelektuálů a internetových persón, z nichž ani jedna rozhodně není sympatická, vztahy mezi nimi na všem na odiv vystavované tapetě sociálních sítí v kontrastu se skutečností (taky určitě znáte ty příběhy "Vy se rozvádíte? Ale vždyť to podle fotek a postů vypadalo, že jste šťastná rodinka..."). Na třetí straně je to mezi ústřední dvojicí vztahová studentská "detektivka" plná zvratů, výborně snoubící vizuální stránku s použitou hudbou (údajně jen české provenience), a na čtvrté straně skvěle hraje hru s divákem, kterému dává pořád trochu jinou perspektivu, pokud jde o názor na Amálii a Damiána. No a konečně taky tu je určitá porce výsměchu nedospělým dětičkám, přesvědčeným o tom, že jejich problémy jsou ty největší na světě, ačkoliv mají možnost svoji tirádu zakončit zaklapnutím notebooku a nasupeným odchodem do klubu, kde můžou být "free" a zapomenout na to, jak je ten jejich život strašný... A je tu ještě jedna velká výhoda - a to je ta, že se na to dá dívat opakovaně, protože je tam toho skutečně mnoho, čeho si napoprvé ani napodruhé nejde všimnout... Takže za mě rozhodně pozvánka pro všechny, nejen pro náctileté a studenty vysokých škol. Nebo jinak - i pokud budete titulky číst tak, že "skalpují" Linhartová a Hofman, což bude asi nějaký cool výraz, co mladí používají, podívejte se. Přežijte to, že se nebudete zřejmě na začátku chytat, a budou vás bolet oči. Jako celek to rozhodně bude stát za to. Jen to prosím neberte jako jasný důkaz toho, že vaše dítě na studiích místo psaní diplomky po nocích rajzuje po diskotékách, kde se jede koks:) Semestr určitě není dokonalý, ale za odvahu a zvládnutí záměru mu dám 90%. Míň jak 80 by to stejně být nemohlo;)

    • 9.4.2017  12:31

    Stručné, výstižné příběhem a jasně rozeznatelné formou (která hraje svou roli i v příběhu), a hlavně zcela trefné a nutné k zamyšlení nad sepětím dětského myšlení a toho, jak vypadá standardní vzdělávání a "rozvoj" dítěte. A samozřejmě i jaké jsou (nebo by mohly být) vztahy mezi dítětem a rodiči. Ne každý má štěstí, že může dělat práci, která ho baví, a pak je to často právě to dětské nadšení z čehokoliv, co dospělého nabije novou životní energií. Co se pak stane, když rodič nechá dítě semlít systémem, který nepřipouští odchylky od uniformního vzoru? Věřte nebo ne, na osmi minutách prostoru se to dá odvyprávět. Byť jsou využité na úplné maximum, tj. až do konce titulků:) 80%

    • 28.3.2017  20:40

    V "žánru" scének "otec je konfrontován s dceřiným možná ani ne klukem" sice asi už navždy budou vládnout Bad Boys 2, ale Pixar tady svůj svět "V Hlavě" dobonusovává (je to strašné slovo, ale "rozvíjí" nebo "obohacuje" by bylo dost přehnané) naprosto trefně. I když jsem si celkem jist, že pro věkovou skupinu dvanáctiletých to asi moc nebude... o něco mladší děti a hlavně rodiče si tu ale přijdou na své. Hlavně když tatík odhalí svou temnou minulost, muhehe. Ne, vážně, vnitřek máminy hlavy opět s přehledem vítězí;) Musíte ale samozřejmě počkat až do konce titulků:) 80%

    • 28.3.2017  20:32
    Láva (2015)
    ****

    No, Pixar dal za minulé roky dohromady i předfilmy s větším nábojem a nápadem, ale je to milé, zvlášť když vidíte dabovanou verzi, a dočtete se, že český zpěv si vzali na starosti Roman Tomeš a Michaela tehdy ještě Doubravová, dnes už Tomešová:) Mauna Loa a Mauna Kea jsou sice od sebe ve skutečnosti asi třicet kilometrů (což je pravda na geologické poměry intimní blízkost) a taková pořádná sopečná erupce sice vyprodukuje mnoho energie a hmoty, ale lásce zrovna neprospěje... ale ukulele a havajská pohodička pořád mají svou váhu;) 70%

    • 27.3.2017  11:22
    Neodvolatelná mise (TV film) (2000)
    ***

    Fail Safe z roku 2000 se nemůže vyhnout srovnání se svým takřka dokonalým filmovým předobrazem. Není to úplně fér, protože tato verze je záznamem živé televizní inscenace (ano, občas to někdo stále ještě dělá;)) - což má samozřejmě určitý vliv na formát a obsah filmu. Na formát ani tak ne, protože i originál byl velmi komorní záležitostí, ale pokud jde o obsah, těch chybějících 20-25 minut je dost znát. A když se dozvíte, že to prokrácení je důsledkem "nutnosti" reklamních pauz, a máte možnost srovnání obou verzí, zanechává to určitou pachuť... Jak je vidět z obsazení, "nový" Fail Safe je v daném ohledu velmi slušně vybaven, a celkový úhrn "hvězdnosti" z dnešního pohledu je někde jinde, než u původní verze. Bohužel, Stephen Frears není Sidney Lumet, a hlavně Richard Dreyfuss není Henry Fonda. Když si vybavím Friedkinovu aktualizaci Lumetových 12 Angry Men, působila na mě podstatně přirozeněji, než "nová" verze Fail Safe - černošský pilot Don Cheadle si vymění s Georgem Clooneym jednu "dobovou" segregační poznámku, Clooney je tragicky ovdovělý, a jeho syn hází do závěru filmu poměrně slušné logické vidle (které v původní verzi, kde s pilotem mluvila jeho manželka, nebyly). A hlavně, dětičky hrající si před kinem... oh come on... To jsou zkrátka věci, které ani Brian Dennehy, James Cromwell a hlavně Hank Azaria nemohou při nejlepší snaze vyvážit, zvlášť když jejich (dnes nesrovnatelně méně známí) předchůdci hráli své vedlejší role také jako z partesu. A to jsem se ještě nedostal k plukovníku Blackovi... nevím jak to, ale Harvey Keitel mi přišel, jako kdyby hrál jen na půl plynu. Takže jak to uzavřít - prokrácení, díky kterému vypadlo pár dějově sice ne úplně podstatných, ale původnímu filmu velmi prospívajících, scén, se spolu s dalšími nepříliš šťastnými režijními rozhodnutími, a ne úplně stoprocentně vydařenému castingu (Dreyfuss) a hereckému nasazení (Keitel), na kvalitě Neodvolatelné Mise podepsalo negativně, a bohužel celkem výrazně. I tak objektivně vzato jde o velmi dobrý film, který nabízí divákovi jeden z těch nepříliš příjemných zážitků, jimiž filmové/televizní médium plní svou společenskou úlohu. Kdybych obě verze viděl v opačném pořadí, možná bych byl o něco shovívavější, ale takhle váhám mezi 70 a 80%. A vzato z trochu jiného úhlu, "remaku" Dvanácti Rozhněvaných Mužů jsem dal 70... Takže to tak nechám i tady. 70%

    • 27.3.2017  09:33
    Interstellar (2014)
    *****

    Neuvěřitelně rozmáchlé a typicky Nolanovsky technicky dokonalé sci-fi, které je v dané kategorii navíc nevídaně "hard". A to tak, že to chce velkou příchylnost k žánru nebo velkou diváckou otrlost, protože ty skoro tři hodiny dokáží diváka skutečně zavalit. Nehledě na to, že valná většina filmu není zrovna veselé epicko-hrdinské dívání. Ono tedy epické je, ale je zhruba tak pozitivní, jako Potomci Lidí. A navíc vychází z premisy, že NASA nikdy člověka na Měsíc nedostala;) Což je samozřejmě na aeronetu a na sputniku.ru spolehlivě zdokumentováno i v našem světě, ale to sem nepatří:) Hudba Hanse Zimmera v nejpamětihodnějších scénách připomíná spíš Philipa Glasse, ale díky tomu se vám vypálí do hlavy ještě o kus intenzivněji. Velká škoda je, že ani tentokrát se Nolan nevyhne tomu, čemu se hezky česky lidově říká "mindfuck", ale který tu narozdíl od takového Inception vyznívá už tak nějak nezvládnutě, a omlouvat ho obvyklými problémy, spojenými s cestováním časem a dimenzemi, se jeví už přece jen poněkud nepatřičně. Tluče se ve mně to, že bych samozřejmě vnitřně víc souzněl s nějakým pozitivním koncem, ale na druhé straně kde jinde než v tomhle žánru by se tvůrci mohli trochu "odvázat" a odvrhnout "povinné" konvence. Ale jestli jsem dal 90% Gravitaci, tak tady by nižší hodnocení byla hodně velká sprostota, protože Interstellar má na rozdíl od Cuarónovy technologicko-kinetické superjízdy i další kvality než řemeslo a téměř doslova mechanické zatlučení diváka do sedačky. Takže ano, 90%.

    • 6.3.2017  23:14
    La La Land (2016)
    *****

    Návštěva kina v zásadě neplánovaná (aneb když se někdo nečekaně nabídne na hlídání příšer), ale o to příjemnější. Troufám si říct, že jsem si z aktuální nabídky nemohl vybrat lépe:) Oscar za hudbu bez debat, za kameru proč ne, za režii no dejme tomu, za film roku ehm;), ale vážně, pro Emmu Stone naprosto a bezvýhradně ANO! A ano, byly tam ještě nějaké drobné další ceny, že... a na rozdíl od nějakých Lvů se zdá, že byly všechny zcela na místě:) Ale abych tomu dal nějaký náznak řádu - La La Land je zcela zjevně poctou klasickým hollywoodským muzikálům, ovšem pozor, není to s ním zdaleka tak jednoduché, jak by se mohlo zdát z traileru, z fotek, nebo z úvodní (famózní) scény. Emma Stone je tu jak zjevení z jiného světa, to jakou škálu rozpoložení dokáže vyčarovat (a že se tu docela hodně jede na detaily), a jak dokonale balancuje na hraně mezi kráskou z časopisu a ne moc fotogenickou holkou od vedle, to samo o sobě je na Oscara. A to se ještě doplní humorem, tradičně výborným Ryanem Goslingem (to jeho potřesení hlavou nad piánem v poslední scéně je jako jeho proměna z Ides Of March), chemií ústřední dvojice "jako z muzikálu", špičkovým špičkováním v konverzacích, humorem (J. K. Simmonsi, ty ďáble;)), tanečními aranžmá, těmi přepáleně sytými barvičkami, kamerovými prostocviky, cestou pro auto, "dospíváním", "zaprodáním se", pochybnostmi takovými i makovými, projekcí dokonalého světa, a tak vůbec... prostě jsem se asi zase zamiloval. A teď mě omluvte, jdu zkontrolovat děti, jednu úžasnou (teď zrovna) zrzku, promyslet jeden zítřejší případ, a říct si, že asi fakt nemám důvod litovat žádného z rozhodnutí na těch křižovatkách, které jsem doteď prošel. 100 % a možná se na Zpívání V Dešti zase podívám o něco dřív, než jsem myslel. I když kousky z něj jsem viděl právě včera v La La Landu.

    • 18.2.2017  20:19

    U tandemu Sidney Lumet - Henry Fonda je selhání vyloučeno. Výsledkem této jejich konkrétní spolupráce je jedna z nejvíce fascinujících protijaderných agitací, jaké kdy byly natočeny. Jakkoliv celá zápletka stojí na velmi podivuhodné souhře okolností (a navíc v závěrečných titulcích je obří disclaimer, že se nic takového ve skutečnosti stát nemůže, protože bezpečnostní a autorizační systém americké strategické obrany je mnohem bezpečnější a autorizovanější;)), zbytek je téměř stoprocentně uvěřitelnou studií logických kroků a nelehkých rozhodnutí - která činí pochopitelně jedna z nejobdivuhodnějších personifikací amerického prezidenstkého úřadu (in your face, Donald), Henry Fonda. Tohle se zkrátka musí vidět. Nedovedu si představit, jak to muselo s diváky mávat v době vzniku, nějaké dva roky po Karibské krizi... 100% i za dokonalou atmosféru a na věčné časy v paměti vypálené ukončení mezikontinentálního telefonátu. A za mladého Džejára:)

    • 17.2.2017  20:54
    Jednotka zvláštního určení (TV seriál) (2006)
    ****

    Rozhodně není náhoda, že se The Unit (neboli US Army jednotka Delta Force) udržela čtyři sezóny. Má totiž rozhodně co nabídnout - v první řadě bosse jménem Denis Haysbert, hodnostně většího bosse T-1000, s nimi pak dobře obsazenou sestavu "chlapů v zeleném" (Max Martini tady nabral zkušenosti, které zúročil v Bayově "Black Hawkovi z Benghází"), a v druhé řadě velmi slušné akční scény i poměrně pestré zápletky, v nichž občas hraje roli i politika a "vyšší zájmy". A občas se taky uděje něco velmi překvapivého - s trochou nadsázky řečeno poměrně dlouho předtím, než nám to díky Hře O Trůny začalo připadat normální:) Sázka na odlišení od ostatních podobných buddy special task force seriálů v podobě dějové roviny s životem družek a manželek, které nemají potuchy, co a kde jejich partneři dělají, se bohužel The Unit úplně nevyvedla. Některé epizody v tomto ohledu celkem fungují (třeba manželka a dcera Dennise Haysberta téměř nikdy nezklamou), většinou jde ale o nezajímavou nebo rovnou nechtěně vtipnou výplň (bylo k vidění i cosi, co by se asi dalo popsat jako Mušketýrky v sukních křížené s Walkerem, Texas Rangerem). Je smůla, že u tohohle typu seriálu není moc velká útěcha to, že je v případě dam na co se dívat - prostě víceméně jenom zdržují:) Ale rozhodně je to celkově nadprůměr. Za mě 70%.

    • 6.2.2017  23:46

    John Milius evidentně k stáru dost vyměkl, protože za mladších let by dost možná po vzoru Waltera z Big Lebowskiho (který je ostatně "z části" napsán podle Johna Miliuse) vzal svou věrnou pětačtyřicítku, a za tohle někoho hezky postaru odprásknul, Dirty Harry style... Proč? Inu tak třeba proto, že letitá Miliusova verze Rudého Úsvitu byla film, který, ač brnkal na vlastenecké struny a nechal bandu teenagerů partyzánsky prudit invazní síly Varšavského paktu (a Nikaragujců a Kubánců;)), na některých místech nepěkně kousal a trhal naivní představy o hrdinství. To se pochopitelně u novodobé "reimaginace", která se v honbě za čínským kinomamonem překabátila tak, že během natáčení z Číňanů raději udělala sci-fi hi-tech verzi našich Severních Korejců, nemůže stát. Určitým varováním by měl samozřejmě být i Chris Hemsworth v hlavní roli "staršího bráchy - mariňáka". Rozhodně je plus, že se film snaží dělat dojem nějakého realismu v akčních scénách, ale to platí jen při elementárních přestřelkách - velkolepé akční finále, ve kterém jde o magický EMP kufřík, který může zvrátit celou válku (yes, sir, až takhle hustokrutopřísné to je), je naprostý výsměch. A z jednoho z nejsilnějších momentů originálu (sledovací čip) je tu zdegenerované klišé "jeďte, já je zdržím". On celkově scénář prošel značnou lobotomizací, a kromě jednoho opravdu nečekaného momentu ho dokážete bez problémů číst několik desítek minut dopředu. A ano, má to jen hodinu a půl, takže opravdu moc nepřekvapí:) Tohle si historie filmových remaků zkrátka za rámeček nedá. 40%, a to ještě jen proto, že "znám zem, kde se děti bojej vo svý mámy a táty, ta zem se menuje Spojený Státy, tam vidíš lidi za vostnatym drátem stát, to v Sovětskym Svazu se nemůže stát...":)))

    • 6.2.2017  23:10
    Okupace (TV seriál) (2015)
    *****

    Tak tomuhle se říká držet prst na tepu doby - bohužel. Okupace se díky vysoko postaveným "production values", velmi dobrému obsazení (potažmo hereckým výkonům) a příběhu obsahujícímu správný poměr nečekaných zvratů a logických reakcí/vývoje může stát kultovní záležitostí. Přísahal bych, že úvodní titulky desátého dílu začínají slovy "Česká televize uvádí RUSKÝ koprodukční seriál":) Velmi dobrá práce, nezbývá než čekat, zda druhá řada naplní vysoká očekávání, a doufat, že s dosud zajímavými osudy svých hrdinů naloží stejně promyšleně, jako se to evidentně dělo doposud. Řekl bych, že Česká republika přijme Okupaci mnohem lépe než některé jiné země - s řekněme pragmatismem našich spojenců a touhou větších sousedů panovat nám máme bohaté a ještě ne zcela historické zkušenosti. A vzhledem k současné geopolitické situaci rozhodně neuškodí si ty zkušenosti názorně připomínat. A pak by to ještě chtělo něco z nich vyvodit, ale to už je jiný příběh... Hodnocení 1939 nebo 1968 procent si schovám pro případ vydařené druhé řady:) Zatím ode mě 90%.

    • 23.1.2017  23:05

    Velmi vydařený dárek k šedesátému výročí Norimberských procesů. Nathaniel Parker jako Albert Speer, Robert Pugh jako Hermann Göring a hlavně Ben Cross jako Rudolf Hess dávají současnému publiku za využití svého nemalého hereckého umění okusit, jaké řeči se vedly před Norimberským Tribunálem v procesech s "těmi hlavními nacisty". A právě tuto trojici vybrali autoři velmi chytře, protože průběh i výsledky jednotlivých případů byly velmi různorodé. Vede samozřejmě dokonale vyšinutý Hess, mimo mnoho jiného obviňující Židy z toho, že jejich spiknutí zahrnovalo i holocaust... Další kvalitní dokumentární minisérie od BBC. Jen buďte varováni před faktem, že jde o z velké většiny hraný dokument; archiválie se tu příliš neprezentují. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace