Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2443 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
    • 15.10.2017  21:11

    The World's Greatest Spy Movies je tak trochu netradiční dokumentární film z produkce britské televize Channel 4. Netradiční je tím, že v něm skuteční exšpióni hovoří na téma "nejlepší filmy o špiónech", a to jak z pohledu srovnání reality s pohyblivými obrázky pro široké publikum, tak i toho, jak moc je to (pro špióny jako diváky) zábavné/napínavé atd. Což je důvod, proč se v žebříčku objevuje (na osmém místě) Spy s Melissou McCarthy:) Ale co, pojďme si to říct všechno - 10. Mission: Impossible (použité ukázky jsou z jedničky a trojky), 9. Argo – k němu mimochodem mluví skutečný Tony Mendez (ve svých tehdejších 75 letech bohužel už dost sešlý, bojující s Parkinsonovou chorobou), 8. Spy, 7. The Ipcress File, 6. Bondovky obecně, se zvláštní pochvalou pro Skyfall (protože to má nějaké drama navíc, proto, že je tam Bond nervově poněkud v... Skotsku, a hlavně - to jsem si nevymyslel - protože tam vybuchne centrála MI6, kterou na filmu zúčastnění zástupci této agentury nemůžou vystát:)), 5. The Imitation Game, 4. Životy Těch Druhých (k nimž exagent Stasi říká, že nahrávky sexuálního života se zásadně nijak nekomentovaly, protože kvalita soužití sledovaných nebyla podstatná... a protože lidé jako Július Šuman přece vždycky říkají pravdu;)), 3. Bourneovky (se zvláštní pochvalou za Waterloo Station v Ultimatu), 2. Zero Dark Thirty, a tramtadadá, 1. Tinker, Tailor, Soldier, Spy, s tím, že je to nerozhodně mezi Alecem Guinnessem a Garym Oldmanem, which is fair enough:) Film je (teď) volně dostupný na youtube, a jelikož jsou v něm ke slyšení celkem zajímavé věci z historie i současnosti, a mluvící hlavy jsou tu bohatě prokládány filmovými záběry, skutečně se u něj nejde nudit. I když to není nic světoborného po stránce formy, v kombinaci s obsahem myslím není 80% nadsazených. No, možná trochu;) Dejme tomu, že je to takových 75;)

    • 13.10.2017  22:47
    Život a doba soudce A. K. (TV seriál) (2014)
    ***

    Je mi líto, Huberte, ale ani po deseti letech od Románu Pro Ženy nevypadáš vyrovnaně;) Není to s těmi seriály o justici v ČR jednoduché. Však taky koneckonců vznikl zatím jen jeden - Na Lavici Obžalovaných Justice - a i když se jeho žánrová a obsahová (místy až Twin Peaksová) nevyhraněnost neopakuje, a jednotlivé případy Soudce A. K. jsou velmi trefně zvolené a ještě lépe prezentované, jako celek je to pořád ještě dost daleko od něčeho, čemu bych dal "palec nahoru". Ale popořadě - jednotlivým causám tleskám. Byť mi je záhadou, že si v celém seriálu nikdo není schopen správně uvázat kravatu:), a jako člověk "od fochu" nechápu, jak to, že si tvůrci dali práci s drobnými nuancemi, jako že v roce 2013 ještě soudce Klos soudí opatro podle zákona o rodině, a v roce 2014 (po novele příslušností) už na okrese drtí osobnostní žaloby, ale jsou přitom zcela povzneseni nad úplně základní věci jako "odvolání ve lhůtě 14 dnů" nebo nad to, že se NEUSTÁLE (v každém díle několikrát) svědci poučují jako účastníci řízení. Jistě, sice nic není dokonalé, ani totalita, a jak nám ukazují poslední bolestivé roky s TV Barrandov (a dalšími kanály), obraz justice v očích "prostého diváka" zřejmě nezvratně bude obsahovat hulákání jak na koňském trhu, skákání si do přednesů i do otázek, námitkování a podobné tragédie, možné jen v jednací síni naprosto neschopného soudce, ale to ještě nejsou ta hlavní řekněme "mravní" negativa, která z tohoto rozmáchlého díla vyčnívají. Ten hlavní "filmový" problém je průběžná dějová linka, která v první sérii značně klopotně doputuje k naprosto WTF rozuzlení, aby plynule přešla do nastartování další sezóny formou cliffhangeru. Ale on i ten příběh je jen prostředkem pro prezentování hlavní postavy. A to je ta největší podpásovka, kterou Česká Televize z pozice veřejnoprávního média zasazuje justičnímu systému. Soudce Adam Klos je totiž naprostý tragéd. Psychická troska, vláčející s sebou trauma citové oploštělosti, protože ho jeho rodiče (místopředseda Ústavního soudu Jiří Bartoška a superadvokátka s jak jinak než kontroverzními kontakty a metodami Daniela Kolářová) dostatečně neobjímali, budujíce své kariéry a jeho setsakra dobře zajištěnou budoucnost. Co si mám myslet o "hrdinovi", který to zjevně "nedává" jen proto, že se s ním rozešla přítelkyně, který tráví volný čas veslováním, tenisem nebo létáním ve vlastním letadélku Káněti, a který celý jeden díl vyplní tím, že se "existenciálně rozpoložen" snaží dostat z brutální kocoviny, respektive ze skládky komunálního odpadu, kam se nechal, byvše totálně ožralý, vysypat popelářským vozem? A co si o něm má myslet divák, až mu začne ve voiceoveru předestírat své niterné pocity o morálním marasmu naší společnosti a o nalézání víry? Asi to, že když už to takhle vidí i na ČT, tak to u té Soudkyně Barbary asi bude fakt pravda, no dyk se na to koukni, mámo. Takže asi takhle - NÁMITKA!!! a za tohle Zlo, byť v rámci jednotlivých řešených případů držící prst na tepu doby jako už dlouho nic, 50%.

    • 13.10.2017  22:17
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    ***

    No, mít prostor celé minisérie, takhle nabitý herecký materiál, a vyprodukovat z toho kriminálku, která sice má zajímavé psychologické zaměření, ale hlavně logické díry o rozměrech ega Tomia Okamury a půlku rozehraných dějových linek neuzavře, to je setsakra velký kumšt. A přitom tu jsou krásně nejednoznačné postavy, které spolu místy naprosto libově interagují. Atmosfera regionu razoviteho je tež fajna, ale děravost je zkrátka bohužel ten nejvíc převažující dojem, který si z těchhle třech večerů odnáším. 60%, a to ještě hodně akcentuju to vyobrazení "morální šedi" těch, kteří by měli být kladnými hrdiny.

    • 13.10.2017  22:03
    Vyšehrad (TV seriál) (2016)
    ****

    Co chcete psát o Lavim, když naprosto všechno je řečeno v úvodní znělce každé epizody?:) No dobře, tak co zkusit něco o Vyšehradu? Proč ne... tak asi takhle - Vyšehrad má tah na branku, protože i když stojí na parodii reálií fotbalového světa (a do nemalé míry na recyklaci toho, co už se stalo tak dávno, že už se tomu i Tomáš Ujfaluši dokáže zasmát), nabízí toho o dost víc. Sice pochybuju, že dost na to, aby se z něj pro nejmenovaného českého webového vysílače stala obdoba exkluzivních taháků Netflixu a spol., ale Jakub Prachař a ostatní představitelé vedlejších rolí nakládají divákům nefotbalovým situačním humorem víc než slušně. A samozřejmě kdo by se nezasmál, když i samotní skuteční plejeři si tu ze sebe a svého denního chleba dělají legraci "až na dřeň", a padají tu hlášky jako "se snad dožiju doby, kdy budu na fotbal chodit s tim, že nevim jak dopadne":) Každopádně pointa "kabelky od Křéti" je luxusní okamžik české scénáristiky a režie, na tom trvám, a trvat budu, i kdyby se David Limberský obrátil na víru, IQ a EQ mu stouplo na dvojnásobek, a daroval svoje jmění a orgány (ty nepostižené různými návykovými látkami, jsou-li ještě nějaké takové) těm nejpotřebnějším:) Nakonec budu muset přece jen popřít svoji úvodní větu, protože když si během psaní vybavuju jednotlivé momenty, Jakuba Štáfka je potřeba ocenit zvlášť. Jeho kreace esence nagelované, potetované, na vysoké noze si žijící fotbalové demence, bude zakrátko stejně legendární jako celý Okresní Přebor i se zařízením. Takže "Hoši děkujem!" a 80% to jistí.

    • 13.10.2017  21:46

    Informace "pásmo natočeno na zakázku pivovaru" by mohla být signálem velkého utrpení. Leč není tomu tak;) Faktem je, že nejsem správná cílová skupina pro drobné či větší experimenty a hrátky s formou, žánry, obrazy apod., ale i tak musím říct, že jsem měl dobrý pocit jak z jednotlivých "scén", tak z celku. Dobře no, tak černobílý experimentální duet byl trochu jako "francouzský artový film" z Monty Pythonů, a zasluhoval by přece jen trochu větší prostor, aby bylo i hlupcům jako já zřejmější, oč šlo, a noirové tečce (míněno poslednímu příběhu) by podle mého gusta víc než humor slušela jeho absence, ale je vidět, že autoři to měli promyšlené, a dali si s tím práci. Což je vzhledem k podmínkám vzniku docela úctyhodné. Vykalená Elizaveta Maximová a její partner "na první pohled" jsou v podstatě jako Lavi ve vrcholné alkoholické formě (což myslím jako kompliment), a Věčný Kritik vykresluje atmosféru festivalového setkávání (a všední život člověka živícího se psaním o filmech) tak, jak bych si to chtěl představovat:) Takže ano - žádná historická bomba to asi nebude (pokud ano, a film sklidí festivalové vavříny, nechť realizační tým přijme mou omluvu a "čestné harakiri ASP"), ale byla to fajn půlhodinka:) 70%

    • 28.9.2017  08:18
    The Expanse - Série 1 (série) (2015)
    *****

    Něco takového tu už dlouho nebylo. A v případě Thomase Janea nikdy, protože tu podává ozajstný herecký výkon a ještě k tomu se mu daří nepůsobit směšně i navzdory příšerné hipsterské přehazovačce:) Ne, vážně - The Expanse je velmi slušným rozpočtem napumpovaná space opera říznutá konspirační noir detektivkou, takže je radost se na ni dívat hned z několika důvodů. I navzdory tomu, že s vámi ve finále první série vydrbe tak otevřeným koncem, že nedostat se k ní až teď, kdy už je k dispozici kompletní druhá řada, byl bych asi velmi "rozladěný";) Mohl bych tedy chválit vizuální stránku, překvapivost osudů některých postav, objev jménem Dominique Tipper (kterou záliba v sestřihu půlky hlavy setinkou zjevně pronásleduje i v civilním životě:)), lahůdkového anarchistu Jareda Harrise, černý humor, vykreslení dystopické budoucnosti, kdy tři "světy" či "národy" balancují na pokraji války, zkrátka skoro všechno. Jen doufám, že v druhé řadě se už konečně něco vyřeší:) 90%

    • 16.9.2017  23:06

    Oproti Nexus Dawn druhá Villeneuvem objednaná "startovací historka" už skutečně bezprostředně předchází hlavnímu filmu. Tedy alespoň tak vypadá, a Dave Bautista je na soupisce 2049ky, tak se snad nepletu:) Tentokrát vidíme "ulici", opět velmi věrně se držící ducha Blade Runnera, ale oproti Nexus Dawn a jeho globálnímu settingu je tu upřednostněna komorní, osobní linka, obsahující "drobné náznaky" (kniha), které hezky svižně vedou k závěrečné akci. Ta není nijak bombastická či propracovaná, ale je právě tak neelegantní a úderná (doslova), jak si Blade Runner žádá. Byť tedy (zřejmě záměrně pro účely co nejširší propagace) není vidět žádná krev. I tak ale jde o v zásadě obyčejný krátký film, který dostává ty pravé grády jen díky tomu, že známe širší souvislosti. Sám o sobě tak 2048: Nowhere To Run dostane 70%.

    • 14.9.2017  15:12

    Vít Klusák boduje. Díky neopakovatelné osobnosti Andreje Babiše (pod tím si představte, co jen je vám libo; já napovídat nebudu) vzniklo dílo, které by jako celek fungovalo i bez poslední pětiminutovky (záběry ze závěru zkušební projekce pro hlavního aktéra), ale s ní je naprosto geniální. Události doby, která uplynula od natočení Matrixu AB do současnosti, to beze zbytku potvrdily. Opravdu by mě zajímalo, jestli do toho Klusák šel s úmyslem udělat si dobrý den z velkého zvířete, nebo "se to prostě stalo". Buď jak buď, dobře, že Matrix AB vznikl. 90%

    • 14.9.2017  15:03

    Selský Rozum dokonale ukazuje, jak široká je kategorie "dokument", a hlavně, že dokument je něco jiného (alespoň v tomto případě) než investigativní žurnalistika. Jak je patrné ze zdejších komentářů, leckdo si všímá, že další z prací Zuzany Piussi je lehce na štíru s objektivitou, či jinak řečeno, že je silně tendenční, a to způsobem, cílícím na první signální soustavu, a u tzv. "slušného člověka" pochopitelnou okamžitou pobouřenost tím promyšleným vykalkulovaným kapitalistickým zkorumpovaným zlem, které má představovat Andrej Babiš/Agrofert. Je možné, že ho skutečně představuje. Je jisté, že Andrej Babiš opakovaně veřejně lhal. Ale tvůrci ve svém svatém nadšení nabíjejí ochráncům Svatého Andreje dost průraznou munici, protože kromě výsledků rozboru výrobků Kosteleckých uzenin jsou tu k vidění hlavně ti, kteří mají dobré subjektivní důvody Andreje Babiše nenávidět, a kromě jednoho staršího ukrajinského dělníka, hovořícího o drsných poměrech ve vodňanské drůbežárně, se všichni schovávají za rozmazané obličeje a zkreslené hlasy, přičemž dohromady říkají takové ty věci, které bez větší námahy můžete vyslechnout o komkoliv. Typicky "no jasně že ty testy byly uplacený, protože prostě Babiš". Na jednu stranu je dobře, že podobné záležitosti se točí (protože mediální divize Agrofertu je skutečná, velmi produktivní a velmi zdatná) - na druhou stranu se nedivím, když Česká Televize nechce něco takohéhoto pustit do vysílání, tím spíše před volbami. V tom bych nehledal politický tlak, ale opravdu snahu dodržet zákonné požadavky na status veřejnoprávního média. Závěrečný disclaimer: pojďte volit, nenechávejte se oblbnout sladkými řečičkami o tom, jak to s vámi kdo myslí dobře, používejte kritické myšlení, a hlavně selský rozum. Ten funguje na 100%. Jeho filmová, "dokumentární" podoba, bohužel jen tak na šedesát.

    • 10.9.2017  12:30

    Při současné oblibě různých reedic a reduxů a (ve světě her) HD remaků se asi nedá proti (byť už téměř dekádu staré) revitalizaci klasiky všech anime klasik nic namítat. Faktem je, že jsem se ke GITS 2.0 dostal až v roce 2016, a musím říct, že paradoxně díky snaze držet se tehdy aktuální vizuální CGI špičky do dnešní doby zastaral výrazněji, než by bylo milé. Asi je čas na GITS 3.0;) Pokud bych to viděl v době premiéry a neměl zkušenost s originálem z roku 1995, pěl bych tu patrně ódy na úchvatné kyberpunkové sci-fi (jak ostatně na patřičném místě činím). Ale protože jsem "odkojený" původním dílem pana Oshiiho, pak můžu GITS 2.0 hodnotit i jako aktualizaci, a tady jde říct jen to, že "dvounulka" nepřináší nic nového krom několika minut trikových scén z hlubin různých sítí a vizualizací schématických 3D map (sledovačky apod.). A z tohoto pohledu to může být pro někoho i zklamání. Já si to pro sebe uzavřu tak, že je to pro mě osobně zbytečné přikrášlení něčeho pro "novou generaci", ale je to pořád Kōkaku kidōtai, s tou samou atmosférou, s tou samou geniální hudbou, a tak dále, takže nemám důvod řešit to jinak, než jak činím při každé další repríze příběhu o duchu majorky Kusanagi a jeho schránce. To znamená 2501%;)

    • 10.9.2017  12:13

    2036: Nexus Dawn je první ze tří krátkometrážních "prequelů" k Blade Runnerovi 2049, které si objednal jeho režisér Denis Villeneuve. Jelikož je to tak, zkusím se vyjádřit jedním dechem: Pokud se bude i celý film odehrávat v podobné atmosféře, jaká je ukázána zde (vizuální stránku si dokážeme představit z trailerů a asi k ní nejde mít výhrady - a stejně je stylizovaný i tenhle kraťas), tak mají fanoušci Scottovy klasiky vystaráno, protože minimalistická hudba tu výborně dokresluje bezútěšnost, která čišela z originálu, a navíc Jared Leto jako Niander "rozhodně nejsem Tyrell" Wallace výtečně dávkuje znepokojivost pohledu slepýma očima (chvíli do daleka, chvíli přesně zacíleného) ke svému přednesu osudově znějící rekapitulace stavu věcí, a plánů, které logicky vedou k odpovědi na základní dějovou otázku, proč vůbec může po Deckardově tažení nastat nějaký problém, vyžadující nasazení Blade Runnerů. Dobře, tak jedním dechem to nedám, ale bylo to těsně;) A tím končím a dávám 80%.

    • 10.8.2017  14:05

    My, kteří víme, že plány Hvězdy Smrti ve skutečnosti ukradl Kyle Katarn za pomoci své řídící agentky/operátorky Jan Ors, jsme při zveřejnění jména hlavní hrdinky pochopitelně ucítili určitou šanci na to, že by se po přechodu práv na Star Wars do rukou studia Disney mohly ledy pohnout směrem od naprosté ignorance špičkových her zasazených do univerza "A long time ago, in a galaxy far, far away...", zvlášť když se ví, že Disneymu nejde o nic jiného než o peníze, a Star Wars hry představují asi nejlepší příklady toho, jak kvalitní mohou být hry založené na filmové předloze. Dvě hodiny a pět minut od začátku "stárwórsového příběhu" jsou ale mé naděje opět ty tam. Rogue One nemá nic společného se zejména příběhovou kvalitou her, ani s obvyklou "náladou" Star Wars, a představuje - zcela očekávatelně, vzhledem k tomu, že Epizoda IV - uzavřenou kapitolu. Tedy doufejme, že uzavřenou. Proč? Protože na jednu stranu se Gareth Edwards pokouší budovat atmosféru "temnějšího, špinavějšího" boje proti Impériu, ale na druhou stranu na nás hrne typická klišé (co myslíte, když někdo spadne na kokos a leží jako mrtvý, a o pár minut později je jediný, kdo může zachránit situaci, byl nebo nebyl skutečně mrtvý?;)), a výsledkem je v podstatě generická Dirty Dozen podívaná, u které vás může zajímat leda tak to, kdo (pokud vůbec někdo) zůstane na konci naživu. Ovšem nenechte se mýlit - ne že by byli jednotliví hrdinové nějak zajímaví - jelikož jich je tolik, nemají mezi všemi těmi přestřelkami a vesmírnými bitvami prostor, aby se mohli rozvinout do něčeho víc, než do scénáristických šablon. Ale prostě vás zajímá výsledné skóre v životech, když už tedy potenciálně skoro čtyřicet let víte, že mise byla úspěšná:) Kdyby nešlo o film ze světa Star Wars, zapadl by jako žánrovka, ozvláštněná jen tím, že se v ní někdo neustále za něco omlouvá. Pokud chcete sdělovat poselství, fakt k tomu nejde používat Star Wars. To už se líp hodí South Park. A opravdu, opravdu se přimlouvám, nechte už Petera Cushinga odpočívat v pokoji. I když se úroveň animace od Epizody III posunula hodně dopředu, pořád to ještě není tak docela ono, i když grafici vyvinou obrovskou snahu. A když ji nevyvinou, jako v případě Carrie Fisher, je to ještě pořád docela peklo:) A s touto pozitivní myšlenkou se konečně loučím a dávám 60% s minimální šancí na reprízu.

    • 10.8.2017  13:38

    Při troše generalizace a relativizace bych sem mohl zkopírovat komentář k Jurskému Světu, protože Epizoda VII je totéž v bledě starwarsovém. Chápu, že potom, co Disney vysázel Georgi Lucasovi ten těžko představitelný ranec peněz, nechtěl se hned prvním krokem pouštět do žádných nepředložeností, a v podstatě skrze J. J. Abramse elegantně zakličkoval v poli permutací, aby přinesl Star Wars novým generacím publika, a zároveň přitáhl zpět miliony fanoušků z těch generací starších. A nikoho lepšího na tu práci objektivně sehnat nemohl, jak dokazují první dva "nové" Star Trek filmy. Háček je v tom, že čeho je moc, toho je příliš, a už samotné "original" Star Wars se pohybovaly na hranici směšnosti (a Epizody I-III někdy i za ní). Když hlavnímu fyzicky přítomnému záporákovi (skutečný hlavní záporák vypadá jako něco, co uteklo z Green Lanterna nebo v lepším případě z potitulkové sekvence něčeho od Marvelu - možná na počest tripu těch, kdo ho vymysleli, se taky jmenuje Grand Mástr Smouk, tedy pardon, Snouk;)) vtisknete do ruky laserový Excalibur, a pojmenujete ho Guy Loren, nebo Kyle Oren nebo tak nějak, a necháte ho předvádět záchvaty zuřivého vzteku střídané slzením, nezachrání to ani Adam Driver, který - má-li co hrát - dokáže předvést velké věci. Jinak v Epizodě VII najdete všechno, co ke Star Wars patří - záhadného teenagera nabušeného midichloriany, tajemného zakrslého mimozemšťana, slizkého důstojníka imperiální flotily, Sitha (který není Sith, samozřejmě;)), nějaký ten humor, špičkové vizuální efekty, obsesi na architekturu metr širokých mostíků bez zábradlí nad kilometry hlubokými propastmi, a tak dále, a tak podobně. Takže ano, účel to splnilo, ale pokud jde o příběhový obsah a jeho rozplizlost, má to výrazně blíž epizodám I až III než staré dobré "první trilogii" epizod IV až VI. 70% a šmitec. Znovu se podívám jen v případě, že by další dvě epizody byly tak dobré, že si zaslouží vidět celou trilogii jako celek.

    • 10.8.2017  07:35
    Krtek a Panda (TV seriál) (2016)
    *

    Nikdy jsem nezastíral, že proti některým dílům "starého Krtečka" mám značné výhrady, ať už z hlediska logiky nebo výchovného (a někdy rovnou ideologického) vyznění. Ale to, čeho se vnučka pana Milera dopustila "pro pár jüanů navíc", to je o několik světelných let dále - tím špatným směrem. Není jistě náhoda, že se český divák může s tímto produktem česko-čínského "přátelství" seznámit právě na TV Barrandov, proslulé geniálními pořady jako Vlivní S Alex Mynářovou. Krtek A Panda "mají vše" - světové špičce na hony vzdálenou CGI animaci, která se vytrvale prezentuje jako světová špička. Prapodivné postavy jako ledního medvěda, který si stěžuje na horko, a proto chodí v černé motorkářské/péřové bundě (rukávy jsou vycpané jako péřovka, jakkoliv je to podivné). Podivně volené zápletky s místy popírajícími jakoukoliv logiku, jako když si lišák koupí v horku megalednici, kterou vyhodí proud v celé oblasti, takže logicky nikdo neřeší ten proud, ale děj se točí kolem toho jak panda a krtek chtějí ochladit ledního medvěda, takže nejdřív vyrobí sójovou zmrzlinu a li-či džus, a pak si je chtějí schovat k lišákovi (kterému lednice nejde tak jako všem kolem všechno), který je pošle na horu pro sníh, aby se někde během cesty stal "čínský hospodářský zázrak" a z jedné misky a jedné lahve najednou je plná lednice (nevím proč, ale připomíná mi to "jistotu desetinásobku"). A samozřejmě cestou z hory dolů se lišák pokusí celý obsah lednice sníst a vypít, což se mu skoro povede, takže zbude jen troška v poslední misce a poslední lahvi, a vedle toho do kostky ledu zamražený lišák, který se do lednice zabouchl. A aby mělo vše happy end, tak si lední medvěd dá z těch zbytků ledovou tříšť, o kterou se podělí s lišákem, a všichni se zasmějí. Netuším vůbec proč, ale tak nějak mi to evokuje čínské pojetí spravedlnosti:) V každém případě se doufám shodneme, že dětem by se svět neměl ukazovat v takovéhle zhovadilé a jakýchkoliv hodnot prosté podobě, a už vůbec by se při tom neměly zneužívat nevinné postavičky, mající tradici skoro tak dlouhou jako sám velký soudruh Mao. Stratégové čínského kulturního exportu to samozřejmě vidí jinak (že, Jardo?;)), ale já nejsem a nebudu jejich ovce, ani ovčák, ani ovčáček. 20%, protože tohle je čiré lidovědemokraticko-kapitalistické ZLO.

    • 31.7.2017  23:43

    Luc Besson si splnil sen... no, spíš SEN, a natočil Pátý Element Na Třetí, přičemž ve fázi Na Druhou se mu tam nějak přimíchal Avatar;) Faktem je, že celá věc nemůže působit příliš originálně, když si různé prvky z letitého comicsu vypůjčovaly Star Wars, ale i zmíněný Pátý Element, ale stejně tak platí, že věci jako dimenzionální tržiště a honičku po něm, jste určitě ještě neviděli;) Je ale trochu matoucí, že se to celé chvílemi bere velmi (velmi) vážně, aby se najednou celé kino řezalo smíchy (přičemž skutečně bylo proč). Stejně tak je poněkud nevyjasněná persóna hlavního hrdiny, který je chvíli chladným profesionálem, chvíli nadrženým adolescentem, a setrvale vypadá na svůj věk po předchozí probdělé noci. Na svůj věk tu (naštěstí) vypadá i Cara Delevingne, jejíž obočí bylo umravněno a osobnost pomateřštěna, a kostýmy (a kamera) moudře voleny tak, aby se její vyhublé nožky objevily asi jen v jediném záběru, takže se jí daří budit dojem, že by si zasluhovala být objektem (nejen) Valeriánské touhy. Valerian by si zasloužil opravdu velkorozpočtový seriál - i když se to Besson snaží zakrýt jak může, epizodický charakter vyprávění je tu zcela evidentní a i když film má pořád spád, má to k dokonalosti ještě dost daleko, a navíc s postupem času přibývají taky okénka ve vnitřní logice, což dostoupí vrcholu v závěrečné multipřestřelce. Ta je natočena tak nějak ve stylu "hele už jsme na dvou hodinách deseti, tak to prostě musíme utnout". Takže ano, je to místy velmi zábavná letní jízda, která dokáže budit náznaky nějakého myšlení, a kterou rozhodně musíte vidět v kině (a možná bych se ani nebál 3D). Ale pokud bych si měl vybrat nějakou nenáročnou zábavu na téma "nejsilnější silou ve vesmíru je láska", podíval bych se znova asi posedmnácté na Mmmultipasss-Multipas Lidi Ahoj, tedy pardon, Pátý Element. Samozřejmě proto, že Korben Dallas byl větší frajer než Valerian, kterému věčně musí Laureline zachraňovat zadek - Milla Jovovich s tím pochopitelně nemá co dělat;) Ale abych to konečně uzavřel - Valerian si zaslouží poctivých 70%.

    • 31.7.2017  23:11

    Inu, časy, kdy byl Star Trek film monumentální událostí, jsou asi nenávratně pryč. Beyond působí jako dvojepizoda z nějaké odlehčené seriálové značky z Roddenberryho univerza, cílené na náctileté publikum (přičemž totožný produkt byl ve dvousté epizodě SG-1 podán daleko vtipněji;)), a ne jako osudový milník v dějinách hlavní linie Star Treku. V tom byla daleko patřičnější dvojka, kterou srazilo (o to ale razantněji) trapné hopsací a otloukací digitální finále... které se kupodivu v bledě modrém opakuje i zde:) Pominu naprosto nesmyslnou architekturu vesmírné stanice, o kterou se tu bude hrát, stejně jako celou tu divně nelogickou a raději moc nevysvětlovanou zápletku, a soustředím se na pozitiva - jádro posádky se daří ještě do třetice permutovat tak, že se mohou řešit ještě nedořešené věci, a pro trekkies je tu spousta materiálu (třeba pocta Georgi Takeiovi, která díky Demoře dokonale zapadá do kánonu, i když už od časovoliniových hrátek v jedničce je jasné, že nikdo nemá důvod se s ním moc mazat), na kterém si mohou leštit odznaky Hvězdné Flotily. A je to opět působivé, opět beroucí za srdce, když Enterprise (OPĚT) dostane těžce na budku. Dokonce s odchodem J. J. Abramse i zmizely otravné "lensfléry". Ale celá značka se evidentně posouvá k něčemu, co je nesnáze a nejpřesněji označitelné za studiový produkt, spolehlivou dojnou krávu, šlechtěnou k tomu, aby měla vše, co má jako taková mít. Jen už jí jaksi chybí schopnost přesvědčit, že vše může skončit opravdu jakkoliv, nebo že reálně o něco jde. 70% a víc ani ránu.

    • 31.7.2017  22:49

    Je červená knihovna, pak je epická červená knihovna, a pak je něco tak rozmáchlého, výpravného, okázalého, skvělými herci natřískaného, že to dokáže natočit jen Edward Zwick. Bohužel se na tento film nedokážu dívat s vážnou tváří více než deset minut v kuse:) Ty dějové kličky a krucánky, prokládané osudovými deklamacemi, vyznáními a trpitelstvím, jsou na mě zkrátka moc, i když samozřejmě kamera Johna Tolla a hudba Jamese Hornera dělají vše pro to, abyste byli "jen" ohromeni ságou rodiny, jejíž muže zasáhly láska, válka, politika, a další podobné spinpointy. Legenda O Vášni zkrátka není film pro mě. 60%

    • 31.7.2017  22:31

    Zasněžená Romance aneb Jak lze stalkingem a umanutostí vlastního štěstí vydobýti, a ještě muže přesvědčiti, že jde i o štěstí jeho vlastní. PS: Když jste cukrkandlová blondýnečka lolitkoidního typu, jde to mnohem jednodušeji. Možná to zvládnete i bez Orchestru Glenna Millera. To by ale byla škoda, protože hudba a hlavně performance zmíněného tělesa jsou asi tím jediným, proč stojí za to přežívat tu chválabohu necelou hodinu a půl ve společnosti mně osobně těžce nesympatických panáků, panovačné semetriky, a zmíněné ňuňukukučové kudlanky. Jistě, válečná kinematografie byla specifická, ale nebýt vynikajících páně Millerových kreací, byla by to jen schématická limonáda, ve které jsou zastrkaná značně šablonovitá míchátka ve tvaru hlavních postav. Sonja Henie nepochybně byla výborná krasobluslařka (ostatně se tomu věnuje cca deset minut stopáže), ale pokud se pokusíte byť jen v náznaku tohle srovnávat se Zpíváním V Dešti, uvidíte, že není oproti Zasněžené Romanci napřed o dekádu, ale o světelné roky. 60%, a to jsem ještě In The Mood;)

    • 31.7.2017  22:20

    Pozoruhodný (a podivuhodný, ale o tom za chvíli) sportovní dokument kanálu ESPN o jedné z nejepičtějších sportovních rivalit, jaké dějiny zažily. Chris Evertová a Martina Navrátilová, to je zkrátka pojem. A to nejen pro to, že symbolizují naprostou špičku ve svém oboru, ale také proto, že mimo kurt, kde si nedarovaly jediný míček, se obě tyto ženy staly postupně velmi blízkými přítelkyněmi. A v tomhle bodě začíná dokument Lisy Lax a Nancy Stern dost drhnout. Unmatched je totiž zhruba hodinový sestřih z rozhovorů mezi Evertovou a Navrátilovou (střídaný pasážemi, kde mluví odděleně o tomtéž, ze svého osobního pohledu), které se odehrály během několika dní v jakémsi hotýlku (ve Vermontu?). Zvláštní je, že ačkoliv se obě dámy důvěrně znají mnoho desítek let, režisérky se snaží diváka přesvědčit, že teprve teď a tady si vzájemně obnažují svoje nitra - přičemž se tak děje například i během projížděk v kabrioletu, zcela zjevně ověšeném kamerami jako vánoční stromek. Takže to s tou bezprostředností naprosto zjevně není tak žhavé, jak se autorky snaží tvrdit. Je to škoda, působí to silně nepřirozeně a kazí to celkový dojem z jinak výsostně zajímavé události. I tak si ale zaslouží 80%. A to tenis sleduji jen velmi okrajově, a není živé moci, která by mě donutila vzít do ruky raketu.

    • 31.7.2017  22:07

    Jak byl American Hustle nesnesitelně dlouhý, tak rychle to vezmu já: Přehlídka kostymérské/vizážistické/designérské preciznosti ve víru fascinujících hereckých výkonů uprostřed tornáda dramaturgicko/scénáristicko/režisérského bordelu. Tohle zkrátka v některých - a dost zásadních - ohledech hrubě nevyšlo, ale alespoň se Amy Adams dočkala pomníku pro své půvaby, jako byla Aféra Thomase Crowna pro Rene Russo nebo After The Sunset pro Salmu Hayek;) 50%

    • 31.7.2017  22:01

    Ano, Totoro je velmi prostá pohádka, cílená na dětské publikum. A co jako? Kdyby Miyazaki nenatočil nic jiného, už jen za příhody dvou malých treperend s "pánem lesa" Totorem (a Kočkobusem;)), které jsou víc než čím jiným oslavou sesterské lásky a rodiny vůbec, by si zasloužil být veleben až do skonání času. Totoro je po zásluze legendární záležitost, a díky kratičké stopáži skvěle poslouží v jakémkoliv diváckém věku. O to víc, pokud některé z vašich dětí silně připomíná Mei:) 100%

    • 25.6.2017  09:11

    ... a hned rok po prvních Letadlech je tu dvojka. To obvykle značí, že jde o horkou jehlou spíchnuté animované generikum, dojící kapitál z vykořisťované dělnické třídy rodičovské. A jak napovídá stopáž (která je mimochodem ve skutečnosti hodina deset - zbytek je jedna pesnička a titulky se "suitou" ze všech motivů, které se ve filmu objevily, a aby to nebylo úplně okaté, je po titulcích asi desetisekundový záběr, líčící osud správce parku aka hlavního záporáka, který není tvořen plameny), tato očekávání by měla být naplněna. Ale světe div se, není tomu tak:) Tedy ne úplně. Někomu sice může vadit jistá lacinost záměru "pocta všem Hasičům a Záchranářům, riskujícím životy pro druhé", která za daných okolností může vypadat spíš jako záměr oslabit bohulibým účelem ty výše uvedené námitky proti kvalitě filmu. Ale faktem je, že tentokrát je to na rozdíl od prvního dílu skutečně "něco jiného", a má to šťávu. Sice je to pořád jen řemeslně na jistotu zahraný míč, ale namixování koktejlu efektní vizuální stránky se sice šablonovitými figurkami, které ale na druhé straně jsou přesně takové, jaké byste je chtěli mít, a vydařenou hudbou, se podařilo na výbornou. Takže i když ani tady se nestane nic nečekaného a Národní Park Písty až příliš připomíná skály kolem Kardanové Lhoty - krom nasazení řízného Thunderstruck od AC/DC do výborně dynamické scény zásahu při prvním lesním požáru - je to posun výš. I když objektivně jen o trochu - takže 70%.

    • 25.6.2017  08:48
    Letadla (2013)
    ***

    V roce 2013 prožíval Pixar údobí spojené s tuhou Disneyovskou přestavbou/syntézou, a tak po slabých Autech 2 a "OK, but..." Rebelce vedle "čistě Pixarácké" Univerzity Pro Příšerky, "u Disneyho" vznikl jiný zcela jistý kasaštyk - Letadla, animák "from the world of Cars" (česky o řád šíleněji "ze světa, kde Auta mají křídla":)). A světe div se, ona je to naprostá kopírka Aut, od příběhu o megazávodu všech megazávodů přes mladičkého ambiciózního hrdinu až po starého mentora, vláčícího za sebou trauma z mladých let. Jistě, Blesk McQueen nebyl žádný vidlák (nebo možná byl, vzpomeňte si, že o jeho minulosti se nikde nemluvilo krom toho, že "mu kluci z Nerezky jako nováčkovi dali šanci") a byl docela nesnesitelný sobecký machýrek, zatímco Prášek je jen skromné letadélko, které cítí, že má na víc... a má fóbii z výšek, ehm... se kterou to nakonec není tak horké, ehm ehm... Ale nejde nevidět, odkud to vše vzešlo. No, zkrátka a dobře dá se na to dívat, protože vizuálně to celkem odpovídá roku 2013, a Mark Mancina (který kdysi před lety složil úžasné soundtracky třeba k Nebezpečné Rychlosti a Mizerům) stále umí, ale je to celé prosté jakéhokoliv překvapení. Tedy krom toho, že scéna osvětlující Skipperovo trauma podobně jako jisté kousky Aut 2 není zrovna pro děti:P Ale je to natočené jistou rukou, má to tempo, a hlavně vaše děti to trápit rozhodně nebude, protože si toho, že to vlastně už někde viděly, nevšimnou:) Takže budu smířlivý a dám stejně jako Autům 2, tj. 60%.

    • 22.6.2017  22:51
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    ****

    Těžko říct, jak se vůbec dá tohle Stoneovo dílo hodnotit. Obsahu rozhodně víc odpovídá český název Svět Podle Putina, protože Oliver Stone se v podstatě vydal za Vladimirem Vladimirovičem proto, aby mu dal možnost prezentovat "západnímu" publiku jeho náhled na světovou politiku, ne proto, aby s ním vedl nějaké zasvěcené disputace nebo nedej bože argumentačně hodnotnou diskusi. Kdybych chtěl být hnusný (a "vtipný"), řekl bych, že je to skoro na úrovni rafinovaných rozhovorů Alex Mynářové s "hradní elitou". Ale ono to tak úplně není. Stone udělal to, co udělat chtěl. Sám v poslední části říká, že doufá, že přispěje porozumění a míru ve světě. A že počítá s tím, že - jak krásně lidově jadrně vravia bratia Slováci - za to dostane "riadne ppc":) Jestli opravdu naivně věří, že v Rusku skutečně neexistuje diskriminace gayů, že v Rusku naopak existuje svobodná politická soutěž a média, nebo že Krym a další operace, kterých se rozhodně žádní ruští vojáci ani technika neúčastnili (a když, tak jen v osobním volnu;)), byly jen obranou míru před imperialistickými štváči, toť otázka. Faktem je, že Stone po celou dobu zachovává přátelský tón a usmívá se, ať už mu ruský prezident odpovídá cokoliv. Třeba i když dává naprosto vyhýbavou odpověď nebo reaguje "bonmotem" z ranku českého prezidentství. To všechno je pravda. Ale také je pravda, že je to rozhodně unikátní projekt, a že USA skutečně nejsou skupina skautíků mající za cíl blaho všeho lidstva (jen o tom není příliš populární mluvit). To a prospěšnost ruské (nebo čínské nebo íránské nebo venezuelské, whatever) politiky v globálním měřítku je nicméně na dlouhé debaty, a jde navíc o něco zcela jiného, než je otázka dodržování lidských práv uvnitř Ruska, do čehož nám zase vstupuje naše ovlivněnost vlastními dějinami a tradicemi. Ale to už jsme na nějaké metaúrovni, u práva vměšovat se, respektu k odlišné politické tradici (kterou také lze interpretovat různě, podle toho, od jaké doby chceme tu tradici sledovat) apod. Takže podle toho, jaký úhel pohledu si zvolíte, jde tento výsek z údajně asi 35 hodin rozhovorů, hodnotit naprosto různě. "Skupina Prima" nebo kdo to je, má rozhodně body za odvahu něco takového pustit u nás do televize. Asi je to ale lepší, než kdyby se k lizu dostala TV Barrandov, a doprovodila každý díl panelovou diskusí s "odborníky". Moderovala by to celé samozřejmě paní Mynářová, možná v tandemu s Liborem Boučkem:) To už sem ale samozřejmě nepatří. Takže hodnotím 80%. Proč? Jak jsem už psal, je to velmi relativní. Tak třeba proto, že se mi u toho výborně žehlilo:) Číst nebo pracovat se u toho bohužel díky střídání angličtiny a ruštiny dost dobře nedá (pokud neovládáte na slušné úrovni oba tyto jazyky;)).

    • 23.5.2017  20:40
    Požárník Sam (TV seriál) (1987)
    **

    Měl jsem nedávno tu čest jen s díly ze stop-motion obdobím někdy kolem roku 2000, a byl jsem šokován, o jakou slavnou a letitou značku se jedná - tedy spíš jednalo. Protože za sebe musím říct, že mi ten Brexit nepřijde jako špatný nápad... Jak už to tak u dětských příběhů záhadnou shodou okolností bývá, když už za moc nestojí originál, dabing to dorazí. Tady to ladí znělka kvalit oslavné hymny ku příležitosti desátého výročí ve funkci regionálního ředitele společnosti ČEZ nebo tak něco, s luxusními verbálními kejklemi jako "Máte nějaké potíže? V podzemí stav beztíže?", ze které se mimo jiné dozvíte, že "Sam je pán, co řídí hasičů sbor", až na to, že se v každém díle objevuje postava skutečného Velitele (což je rádobysrandovní senilnějící stařík). Ale říkáte si, OK, je to pro děti, tak ať si klidně parkují auto na točně, kterou otočí směrem k vratům garáže vždycky až když se vyhlásí poplach (a ten se vyhlašuje v každém díle;)) - zvlášť když je pravda, že se v každém díle dozvíte něco o skutečné hasičské práci, třeba o správném hašení elektrických spotřebičů, nebo o tom, že se v létě může sám vznítit stoh slámy apod. Jenže stejně tak je pravda, že jediná legrace, která se tu uděje, spočívá v tom, že je někdo jelito, a někam spadne, něčím se poleje apod. A hlavně většina problémů (v dílech ze shora uvedeného období), rozuměj požárů, vznikne tím, že se místní nevychovaný spratek chová jako nevychovaný spratek, za což se mu dostane maximálně tak pár příkřejších slov od jeho matinky, která je nadabovaná mužem mluvícím strašlivou fistulí. Nevybavuju si, že bych někdy viděl ve všech myslitelných aspektech tak schematický seriál, a to jsem absolvoval Bořka Stavitele, Pošťáka Pata, ale třeba i Štěně Merlina a podobné ostrovní fláky. Zkrátka a dobře, možná že původní díly byly dobré, a možná že jsou dobré ty CGI díly, co se točí ještě teď, ale ta prostřední éra je k nepřežití. 40%

    • 23.5.2017  20:20
    Obláčkový chléb (TV seriál) (2010)
    ****

    Roztomilá asijská podivnost pro děti, ideální před cestou do školky:) Jediný problém je, že tu písničku pak nemůžu půl dne dostat z hlavy... ale vážně - Obláčkový Chléb má velmi svérázný a velmi malebný výtvarný styl, a pokud jde o obsah, je to zkrátka pohádka ze současnosti, takže se smiřte s tím, že maminka peče chlebové placky, po kterých se dá létat, a bude vám fajn;) Jinak je to taková ne zcela tradičně pojatá série příběhů s ponaučením, vhodná pro děti od tří do asi tak čtyřicetisedmi let. 80%

    • 17.4.2017  07:50
    Za ranního rozbřesku (TV film) (1990)
    ****

    HBO zjevně už v roce 1990 vědělo, jak natáčet filmy. Pohled na obsazení vzbuzuje respekt, a věřte, že je zasloužený. Jediný zádrhel oproti velkorozpočtové kinoprodukci jsou použité modely letadel, protože jinak je vše adekvátní tomu, že děj přeskakuje mezi kabinami letadel a různými bunkry - radarové obrazovky a počítačové situační mapy jsou na svoji dobu naprosto v pořádku:) Zápletka pracuje v podstatě jen s lidským faktorem a rozhodovacími procesy v případě jaderného incidentu, a nutno říct, že nastoluje zcela relevantní otázku, co když vše nepůjde ideálně, a ona odpovědnost bude ležet na někom zhruba 27. v pořadí, kdo je možná schopný úředník, ale ne státník? Ne každý je Laura Roslinová, že?:) Další věc je, že elitní příslušníci strategického letectva jsou tu vykreslení částečně jako paka, která neovládají základní úkony typu připoutání se, částečně jako cvoci, kterým v rozhodující chvíli rupne v bedně, a částečně jako humanisté... tak určitě:) No zkrátka v tomhle ohledu to trochu moc šustí papírem. Ale pozor, to nemluvím o sboru prezidentových poradců, tam Rip Torn zaujímá pozici "it is a trap, kill them all" pošuka, a má patřičnou protiváhu v Jeffreym DeMunnovi, takže je "všechno v pořádku";) Největší bossové jsou pochopitelně prezident Martin Landau (s věrným pobočníkem Peterem MacNicolem) a velitel mobilního kontrolního centra strategické obrany James Earl Jones (a ne proto, že pálí výhradně retka bez filtru;)) - vysvětlení proč by už vyžadovalo spoilery, takže tomu prostě budete muset věřit. I po těch letech film stojí za vidění, i když už samozřejmě těžko bude snášet srovnání s těžkými vahami jako Fail Safe nebo On The Beach. 70%

    • 16.4.2017  23:04
    Columbo: Labutí píseň (TV film) (1974)
    ****

    Jeden z těch dílů, kdy má Columbo proti sobě veskrze sympatického protivníka - tedy až na tu dvojnásobnou vraždu ze zištných pohnutek, že ano:) Ale vážně - Columbovy případy někdy (někdo by řekl, že nikdy) nebyly o poctivé detektivní práci a logických dedukcích jako spíš o leckdy vpravdě ukrutných haluzích, náhodách nebo podrazech, které jsou i na americký právní systém moc. A pak přicházelo ke slovu prostředí, do kterého byl případ zasazen, a pak už zmíněná osoba pachatele. A Johny Cash, to je opravdu těžká váha. Tak těžká, že když znáte jeho tvorbu - hlavně jeho vězeňské koncerty - tak vám ani to pravděpodobné doživotí nepřijde jako kdovíjaká tragédie:) 80%

    • 16.4.2017  22:52

    Byly doby, kdy v určitých kruzích představoval největší zlo High School Musical, jehož hlavním apoštolem byl Zac Efron. Od té doby ale uplynulo už celkem dost vody, a jmenovaný mládenec urazil docela slušný kus cesty. I tak je ale na We Are Your Friends asi největším překvapením, že navzdory lehce varujícímu obsazení, synopsi a stopáži se nedá říct, že stojí Za Kefron;) Na druhou stranu bohužel pokud jde o hudební stránku a slibovaný náhled do hlav DJů, se i přes skutečnost, že tu hlavní hrdina rozmlouvá s někdejším megaobjevem Hollywoodu Wesem Bentleyem i sám se sebou o podstatě elektronické hudby, její tvorby, a o spojení s myslí DJe i davu svíjejícího se v příslušných BPM, nedá říct, že by se tu dělo něco nad kvalitativním limitem Step Up 1 až 67 (kde se hraje jiný styl) - nebo určitými segmenty Klubu Sráčů:) A pokud jde o příběh/děj, mluvíme o úrovni lehce nad zmíněnou nekonečnou sérií Step Up. Aby to nevyznělo zle - není to provar, to ani omylem. A nutno říct, že i Emily Ratajkowski dokáže roli módního doplňku, zmítaného mezi dvěma muži, v takovémto druhu filmu zahrát obstojněji, než byste čekali od slečny, která (nutno uznat, že svým způsobem moudře) vystavila svůj veškerý kapitál na odiv hned v počátku kariéry (ano, myslím tím ten videoklip, k němuž ani nestojí za to mít puštěný zvuk). Dá se to připodobnit k Maggie Grace v Lockoutu;) Tvůrci jen poněkud nezvládli míru, do jaké má film působit vážně a jak vážné (a jak zobrazené) věci by v něm chtěli mít. Step Up je mimo technickou část věci jednoznačně přiznaná naivní šablona - We Are Your Friends se ale snaží tvářit jako seriózní drama z hudebního prostředí o nelehké cestě "jednoho z mnoha" na vrchol. A to zkrátka a dobře nefunguje, byť se samozřejmě nedá nesouhlasit s tím, že drogy jsou špatné, áno, byť by vypadaly sebevíc cool. V tomto případě víc než jindy platí, že krátká stopáž leccos zachraňuje. 50%, dejme tomu.

    • 16.4.2017  21:31
    Semestr (TV seriál) (2016)
    *****

    V první řadě díky Spiker01ovi (nebo 01čce - co je víc česky?) za odkaz na rozhovor páně Civalovy s režisérem Adamem Sedlákem na moviezone. Proč? Protože jsem si během těch šesti dílů (a mezer mezi nimi) přebíral, co vlastně nebylo řečeno, ale vyplývá to z dalšího děje, a jestli to byl záměr. A jestli se mi to jen zdálo, nebo opravdu první díl byl ve frekvenci Alt+Tabů, švenků, zoomů apod. opravdu intenzivnější (nebo spíš zahlcující). A právě na tyto i další věci režisér odpovídal:) Dál už můj respekt patří právě jemu a jeho týmu, protože Semestr má v našich končinách zcela novou formu, a troufám si říct, že je to velká událost, protože: na jedné straně má to kouzlo, že dokonale trefí jeden či dva momenty ze života každého "běžného" příslušníka generace (vlastně už víc generací) mladší třiceti let. Na druhé straně ukazuje velmi dobře zahrané postavy rádobyintelektuálů a internetových persón, z nichž ani jedna rozhodně není sympatická, vztahy mezi nimi na všem na odiv vystavované tapetě sociálních sítí v kontrastu se skutečností (taky určitě znáte ty příběhy "Vy se rozvádíte? Ale vždyť to podle fotek a postů vypadalo, že jste šťastná rodinka..."). Na třetí straně je to mezi ústřední dvojicí vztahová studentská "detektivka" plná zvratů, výborně snoubící vizuální stránku s použitou hudbou (údajně jen české provenience), a na čtvrté straně skvěle hraje hru s divákem, kterému dává pořád trochu jinou perspektivu, pokud jde o názor na Amálii a Damiána. No a konečně taky tu je určitá porce výsměchu nedospělým dětičkám, přesvědčeným o tom, že jejich problémy jsou ty největší na světě, ačkoliv mají možnost svoji tirádu zakončit zaklapnutím notebooku a nasupeným odchodem do klubu, kde můžou být "free" a zapomenout na to, jak je ten jejich život strašný... A je tu ještě jedna velká výhoda - a to je ta, že se na to dá dívat opakovaně, protože je tam toho skutečně mnoho, čeho si napoprvé ani napodruhé nejde všimnout... Takže za mě rozhodně pozvánka pro všechny, nejen pro náctileté a studenty vysokých škol. Nebo jinak - i pokud budete titulky číst tak, že "skalpují" Linhartová a Hofman, což bude asi nějaký cool výraz, co mladí používají, podívejte se. Přežijte to, že se nebudete zřejmě na začátku chytat, a budou vás bolet oči. Jako celek to rozhodně bude stát za to. Jen to prosím neberte jako jasný důkaz toho, že vaše dítě na studiích místo psaní diplomky po nocích rajzuje po diskotékách, kde se jede koks:) Semestr určitě není dokonalý, ale za odvahu a zvládnutí záměru mu dám 90%. Míň jak 80 by to stejně být nemohlo;)

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 72 96
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace