Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2446 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100
    • 27.5.2020  13:52
    Mlýny (divadelní záznam) (1994)
    ****

    Mlýny jsem viděl v TV někdy v pubertě, a těch cca dvacet let mi utkvěla v paměti jen hojně citovaná hláška o přínosu strážní služby a dojem, že to byla neuvěřitelná kůlna. Když jsem Mlýny viděl teď, po dvaceti minutách jsem si říkal, jak moc jsem se asi změnil, protože krom přepálených figur Jiřího Fera Burdy a košile bez zad jsem nic zapamatováníhodného nezaznamenal - a o vtipnosti toho prvého jsem valné mínění neměl. Ale pak se začne střílet, a krom jiného dojde hlavně k fenomenální poradě Davida Vávry s Tomášem Hanákem, kde už není nad čím váhat:) Divadlo Sklep plně boduje, jen ten závěr hry mi přišel brutálně useknutý (což nevím, jestli je už dílo F. Vaňka, nebo až Sklepáků...), i když pointa byla dokonalá. Hrát pod širým nebem v kulisách "lehce omšelých" kasáren poloviny devadesátých let, v atmosféře té sody, pardon, doby, to už prostě nejde zopakovat. Připomínka toho, co obnáší takové individuální ideové hrdinství poctivosti, je přitom stále aktuální. 80%

    • 12.5.2020  09:52
    Děsivé dějiny (TV seriál) (2009)
    ****

    Úroveň humoru poněkud kolísavá, ale autoři to na vás hrnou takovým způsobem, že i videoblog Alžběty I. o tom, jaké hovado je její otec a jak zachází se svými manželkami, čímž ohrožuje její statut následnice trůnu (prý rozvod, to by nejdřív musel obejít papeže.... OK lidi, tak se zřekl křesťanství a založil vlastní církev... :))) působí vtipně. Největší sranda je ale ve chvíli, kdy se před vámi odehraje něco úplně pošahaného a pak přijde titulek, že se to opravdu stalo (akorát se u toho asi reální aktéři tak neksichtili) ;) Mě osobně zatím nejvíc pobavila šikana v rodině Curieových vůči jediné dceři, která nezískala Nobelovu cenu :D A navíc nutno uznat, že kulisy, kostýmy a masky jsou skvělé. 80%

    • 12.5.2020  09:33
    Úsměvná galerie (TV seriál) (2018)
    ****

    Krátké skeče, beroucí někdy výjev na slavném obrazu za základ "děje", jindy mající obraz jen jako "zdroj" postavy, která provádí věci s původním dílem vůbec nesouvisející. Vše se ale odehrává uvnitř obrazu. Vždy jde alespoň v části o satiru, a nutno říct že i přes úskalí překladu a odlišností českého a francouzského "života běhu" je to obvykle docela povedené. Zatím u mě vede stěr dívky horující pro čtečky eknih od zastánkyně papíru, sehraný uvnitř Renoirovy malby La Lecture :) Ale slušné jsou i další kousky, u portrétu Jean-Baptiste Belleye se autoři pustili do rasismu i za využití Omara Sy :) Nutno přiznat, že někdy jsou scénky dost laciné (jako vtip spočívající v tom, jak Mona Lisa sjíždí seznamku), jindy zase pro našince vtip nevyzní, ale jako celkový projekt je to zábavné a mohlo by to fungovat i na mladé. Nebo jste si nikdy nevymýšleli vlastní pozadí toho, co vidíte na obrazu?:) 80%

    • 16.4.2020  00:13
    Dobrodružství Sarah Jane (TV seriál) (2007)
    ****

    Osobně nemám s Doctorem Who velké zkušenosti, a i když ho jako kulturní fenomén obdivuju, nejsem zatížen fanatickým fandovstvím. Asi proto mi tahle "light" verze pro odrostlejší děti nedělala problémy. Zřejmě jde opravdu jen o otázku velikosti očekávání. Na menší televizní sci-fi seriál jde o velmi slušný standard, a je jen škoda jeho předčasného konce, vyvolaného úmrtím představitelky hlavní role. 70%

    • 16.4.2020  00:05
    Rock of Ages (2012)
    **

    Filmově muzikálový teror, který má sice geniální obsazení a u dobré poloviny osazenstva i skvělé výkony, ale nemá jakoukoliv soudržnost, pokud jde o náladu a atmosféru. Na divadle asi šlo (legendární muzikál, remember?) nějak sesadit vtipně přepálené ožralecké zhýralé kecy karikaturně okostýmovaného Cruise s prudérní ligou na ochranu morálky, příběhem důležitosti vlastního stylu (a samozřejmě lásky), a kdo ví čeho ještě, tak, aby to po vzoru Blues Brothers vedlo k záchraně jednoho klubu v L.A. - anebo někdo do filmového scénáře dal jiné věci jinak;) Výsledkem v každém případě je něco, co by asi mělo být vtipné, ale krom občasného uchechtnutí nad extrémně přehnanou karikaturou jaksi není. A pokud nedáte starým známým písním zcela nový kabát a nečekané kulisy, jako to třeba udělalo Moulin Rouge, máte docela problém, i když se "Zí Gajíz" a jejich úlisný manažer můžou přetrhnout. A jestli měl Adam Shankman nějaké sofistikované režijní záměry, třeba ten s totálně prkenným tancem Catherine Zety-Jones a jejího spolku ctnostných snobek (což nedokážete nijak pochopit, zvlášť pokud jste viděli Chicago), tak se fatálně nevydařily. O gay story Aleca Baldwina (který je tu za nechutného rockového santusáka) s Russellem Brandem raději ani nemluvě. Naprostá ztráta času a mozkových buněk. 50% aspoň za školní uniformu Malin Åkerman;)

    • 15.4.2020  23:53

    Jamie Bell rozhodně nechce, aby mu byl donekonečna připomínán Billy Elliot, tak to vylepšil celkem drsnou, ale podivně teenagersky a jakoby gay náznaky prokládanou buddy akčňárnou, která by se dala popsat jako něco mezi Římem, Vikingy a jistými "severními" pasážemi Hry O Trůny - tedy bez magie, nemrtvých atd., prostě hezky seriózně "historicky". Anthony Dod Mantle za kamerou exceluje a úvodní čtvrthodina s útokem barbarů na Hadriánův val je úžasná. Ne pompézní jako v Gladiátorovi, ne přehnaná, prostě lahůdka. Pak se to "trochu zvrtne" a následuje putování a hledání rodinné historie a vlastní hrdosti a objevování "drsné krásy" Skotska:) Nebylo to špatné, ale dívat se znovu na víc než prvních dvacet minut opravdu nebudu. 70%

    • 15.4.2020  23:35
    6 Days (2017)
    ****

    Jamie Bell se snaží opravdu tvrdě, aby se zapomnělo na Billyho Elliota:) Ale vážně - 6 Days je solidní "based on true events" jednohubka, která ale není úplně dotažená a vyvážená. Nemluvě o tom, že krom věcí, o kterých se neví, jak a proč se udály, i ty, o kterých se to ví, líčí pro lepší efekt trochu jinak;) Při útoku SAS zemřel jeden rukojmí (další byl usmrcen teroristy ještě před útokem), další dva byli těžce zraněni, a celá akce trvala 17 minut - ale je pravda, že zrovna to, co nešlo podle plánu, je ve filmu zachyceno věrně. Herecké výkony dobré, atmosféra slušná, ale myslím si, že pár minut stopáže navíc, využitých na vysvětlení některých skoků a zvratů, by neškodilo. Politická linka je dost zredukovaná, naopak je docela dost prostoru věnováno postavě reportérky BBC (později velmi slavné a respektované osobnosti světové žurnalistiky). Nácviky SAS a vůbec akce jako taková ve filmu působí realisticky, a závěrečný "raid" věrně zpodobňuje chaos, který v podobných situacích vládne - navzdory tomu, co je nám prezentováno v jiném druhu filmů či seriálů;) Solidní práce, byť nic světoborného to není. Sympatických 70%. A abych nezapomněl - necelého půl roku poté začala válka Iráku s Íránem, a nad celým hnutím za svobodný Arabistán se zavřela voda, protože byly mediálně zajímavější jiné věci.

    • 14.4.2020  23:33

    Možná je to okolnostmi (pandemie koronaviru a karanténní opatření right here;)) nebo fakt stárnu. Protože předevčírem jsem vzhledem k pozdní hodině stihl jen první půlku Vlaku Do Pusanu (druhou jsem dojel před chvílí) a stejně jsem dnes v Lidlu mezi všemi těmi lidmi s rouškami pořád měl pocit, že si musím dávat pozor, jestli sebou někdo nesekne na zem a nezačne sebou škubat:) Anyway - prý existuje animovaný celovečerák, který tomuhle předchází, a prý je víc sociálně kriticky zaměřený. Hranému následníkovi se nicméně zachtělo být čistým blockbusterem bez větších ambicí - a výsledkem je World War Z pírsnutá Snowpiercerem. A je to stále korejský film, takže jsou tam emoce a lidské interakce, které nejsou našinci úplně srozumitelné. Ale je to patřičně zafinancované, takže davy zombáků jsou jaksepatří nechutné, masky excelentní, výprava na uznalé pokývání. A v tom všem se pohybují archetypální postavy, s nimiž je nakládáno tu celkem originálně, jindy zas podle příručky režisérů béčkových thrillerů. Navíc mi chybí jasná odpověď na základní otázku - jak lze tyhle "zombáky" (uvozovky proto, že tady je příčinou nepovedený a uniklý biologický experiment) jasně a stručně odpravit. V průběhu filmu je to dost nejednoznačné, a to by se v tomto žánru stávat nemělo:) V momentech, kdy nastupují tklivé smyčce, jsem si i říkal, jestli to není už trochu směšné, ale pak zase přišel určitý vtahující okamžik... no abych to uzavřel, je to na takových 70%, ale buďme při déledobé neúrodě rádi aspoň za ně.

    • 9.4.2020  00:03

    Vánoční resuscitace animáků bývají docela pekelné záležitosti. V případě Draků tomu tak naštěstí není;) Bylo by ale dobré zdůraznit, že děj Homecoming se odehrává někdy před úplným koncem třetího dílu, protože to je pro děj dost zásadní:) Zamotali ten příběh pěkně, kluci scénárističtí, jen co je pravda. A je kolem toho spousta srandy a tetelení srdcí dětí i dospělých, takže jelikož ani z vizuální stránky nemám pocit, že by to byl nějaký komerční kalkul ála Disney, spokojených 80%.

    • 8.4.2020  23:43
    Marta a Věra (TV seriál) (2014)
    **

    Ne, tenhle "humor" jsem zkrátka nedával. A to jinak proti nikomu z účinkujících nic nemám a Kolečkovy věci považuju téměř za záruku kvality. Jednotlivé postavy a jejich jednání mi ale otvíraly kudlu v kapse, a to je u sitcomu docela problém;) 40%

    • 8.4.2020  23:40
    Vlastníci (2019)
    ***

    Asi takhle - jsem právník, na schůze SVJ jsem pravidelně chodil, manželka byla ve výboru SVJ, táta je asi desátým rokem předsedou výboru jiného SVJ a letos se chystá skončit. A je to inženýr a jmenuje se Kubát;) Takže bych mohl být ideální cílovka a lámat se smíchy od začátku až do konce. Ale to se nestalo. Asi jsem mockrát hasil hádky mezi zapřísáhlými odpůrci klimatizací ze severní strany domu a jejich stejně urputných zastánců z jižní strany, nebo až příliš často a emotivně proklínal až do třetího kolene všechny ty kretény, kvůli kterým jsme nebyli usnášeníschopní, protože jim bylo zatěžko podepsat i jen tu blbou plnou moc, ale ve zbytku roku měli spoustu hemzů o tom, co je kde špatně:) Nebo že by to bylo tím vzýváním zdravého rozumu ve chvíli, kdy zasloužilé partajníky napadlo navrhnout zákaz hlučných prací v domě každý den od 11 do 14 hodin s tím, že všichni mají v bytech (v domě, kde se co tři měsíce někdo odstěhovával a někdo jiný nastěhovával) všechno hotové? Anebo třeba ten čas ztracený posloucháním výhrad proti zvýšení příspěvku do fondu oprav, protože pak by musel pan X přece logicky chtít za byt víc, když ho bude prodávat, aby se mu to vrátilo, a to se mu tedy moc nezdá, a je tedy zásadně proti, protože už to má nějak spočítané a už má rozjednaný prodej... o šest let později stále v tom bytě bydlel;) Proč to tady vypisuju? Protože mi až druhý den došlo, že Vlastníci jsou - sice bravurně zahrané a zrežírované, a bohužel zcela trefné, ale stále pouze - figurkaření. Ale ne tak docela prvoplánové, protože pan režisér a scénárista v jedné osobě s divákem hraje velmi pěknou hru na předsudky, když postavu dlouho nějak líčí na základě jednoho rysu (Ramba - biomatka, Kotek - podpantoflák, atd. atd.), aby najednou odkryl jinou část její osobnosti, a ejhle, najednou jí můžete třeba i zpětně pochopit a fandit jí. Takže ještě jednou - smekám před výkonem režiséra i jednotlivých herců a hereček. Zejména Klára Melíšková, která mě vždycky dokáže uhranout, mi tady přišla dokonale nesnesitelná:) Na to, aby Vlastníci byli novodobým Hoří, Má Panenko, jim něco schází a něco přebývá. Přebývá jim divadelnost a chybí jim kus srozumitelnosti a vypravěčství. Co mají za význam Bernáškovi? Jejich reakce nedávají smysl a slouží jen jako absurdní rekvizity skoro v duchu Monty Pythonů. Nebo spíš Lynche. Co měl znamenat výstup jednoho z Čermáků na toaletě s paní Bernáškovou? A co ten hopskok zlom v jednání všech na závěr filmu? To už musel být konec, tak se to tak prostě udělalo? Pro mě je až příliš toho, co mi zážitek z filmu kazilo, ale do třetice, jako přehlídka lidských povah a úžasných hereckých výkonů jsou Vlastníci skvělí. Půjdu ale mírnit to všeobecné nadšení a dám "jen" 70%.

    • 8.4.2020  23:18
    Ronja, dcera loupežníka (TV seriál) (2014)
    ****

    Ronja je pro mě sice jen jedna (samozřejmě ta hraná, natočená v roce mého narození;)), ale proti Ghibliovskému pojetí vůbec nic nemám, snad jen kromě výhrady, že by seriál klidně mohl být poloviční:) Ronja v tomto pojetí je mnohem více pro dětské publikum, a taky se v ní trochu moc řve (vzteky i lítostí), ale jinak jsou všechny city a pocity jednotlivých postav na svém místě, no a když to spojíte s precizní a bohatou animací, a nedej bože k tomu přišpendlíte krásnou a rozvernou ústřední melodii, nemůže to dopadnout špatně. 80%, ale opakuju - nečekejte proboha, že to je něco jako Seirei No Moribito;)

    • 8.4.2020  22:56
    Mimi a Líza (TV seriál) (2011)
    ****

    Mimi A Líza pěkně vystihly dobrou míru vizuální originality a příběhové překvapivosti, a trefily se dost daleko od převypravování "starých" pohádek i od šíleností jako Běla A Malý Čaroděj nebo Berta A Ufo. Hezky se na to dívá, barviček je spousta a někomu můžou ty "originální" výjevy přijít jako vizuální i zvuková kakofonie maskující nedostatek "něčeho víc", ale já tyhle výhrady nesdílím. Večerníčky nejsou pole, na kterém by se měla rozehrávat mnohovrstevnatá dramata, v nichž si vnitřně rozervaní hrdinové nacházejí své místo na světě:D Za mě 70%.

    • 8.4.2020  22:38
    LEGO City Dobrodružství (TV seriál) (2019)
    ****

    Povedený ideový následovník Lego Movie pro televizní obrazovky. Vizuální kvality ucházející, obsahově pak kulometná nálož vtipů, parodií, odkazů a narážek pro několik generací, a nádavkem vychytávky jako bourání čtvrté zdi (i když si přiznejme, že občas to spíš maskuje scénáristickou únavu materiálu;)), ale i tak jednoznačně věc hodná doporučení. Jen mám poslední dobou (obecně, nejen tady) pocit, že se v našich luzích a hájích překladatelé zlepšili co do znalosti angličtiny, ale nějak jim hapruje čeština - kdo sakra je "starostkyně"?:) Na jeden díl minimálně jedna podobná podivnost, ale mám obavy, že mladší diváctvo si toho ani nevšimne. Pojďme si dát spokojených 70% za řemeslně dobře zpracovanou nenáročnou zábavu.

    • 23.2.2020  23:32

    Občas si pod vlivem něčích hodnocení seženete film, sem tam si ho užuž pustíte, ale nakonec uplyne několik let, než na něj dojde... a on Vám pak svojí propracovaností a neuvěřitelným feelingem vystřelí mozek z hlavy. Perks Of Being A Wallflower je jeden z nejlepších filmů o dospívání, jaké jsem kdy viděl. Úžasné dialogy a verbální i situační humor, úžasné vztahy, už pochopitelně méně úžasné vyrovnávání se s hromadami sra(ndi)ček, které si leckdo hned vedle nás táhne s sebou už z dětství, aniž o tom víme, a především perfektní herecké výkony. Emma Watson si nemohla pro své první filmové vystoupení po ukončení Potterovského martyria vybrat lépe, a ve 22 letech se stala bohyní. Nádhernou (nejen fyzicky) a přesto křehkou a zranitelnou. Stephen Chbosky potvrdil pravidlo (z nějž existují bolestivé výjimky;)), že film vydupaný z vlastní knižní předlohy má jinou sílu než komerční studiový produkt. Twist čtvrt hodinky před koncem sice není úplně nečekaný, ale film je režírovaný tak, že na tu jistou nedořešenou věc téměř zapomenete, a najednou zjistíte, že sledujete úplně jiný film než jste si mysleli. Logan Lerman s Ezrou Millerem si to tu dali naprosto mazácky, a já vím, že i kdybych se ještě někdy stěhoval, tak nosič s tímhle filmem zůstane se mnou. 100%

    • 23.2.2020  23:19

    Příjemný malý film z blízké budoucnosti, který překvapivě není čistou one man show Franka Langelly, byť by se to dalo očekávat. Členové jeho rodiny totiž také mají svůj nikoliv bezvýznamný podíl na ději i stopáži. Tvůrcům se podařilo skloubit vyprávění o nerudném staříkovi stiženém Alzheimerem s - musím říci že velmi uvěřitelnou - studií vztahu mezi člověkem a robotickým asistentem, který se časem může stát i přítelem - a pokládá si s tím spojené "tradiční" otázky, nakolik je v pořádku brát potom osobnost usazenou na harddisku (který jde smazat) jako obslužný program nástroje, který zapnete jen když potřebujete, aby Vám uklidil. Nemůžu tvrdit, že Frank A Robot nemá rezervy - hlavně linka se Susan Sarandon je už trochu moc WTF, a některá místa ve scénáři by šla pojmout lépe, ale hlavně díky kvalitnímu obsazení diváka nemá co urazit. A díky hercům funguje i ta část vyprávění, která se věnuje rodičovským kvalitám "etického" lupiče. Rozhodně doporučuji, a protože tu modrou barvu zde mám za urážku, trochu přihodím a dám 80%.

    • 23.2.2020  23:10
    Gentlemani (2019)
    *****

    Sice mám z Ritchieho gangsterek o kousek raději Lock, Stock... než Snatch, ale to je celkem jedno, protože zvěsti nelhaly, a Gentlemani jsou jednoznačně jeho nejlepší film. A také nejfilozofičtější - v žádném jiném se v každé druhé větě nevzpomínal Kant:) Ale vážně - Gentlemani nemají jediné hluché místo a jednotlivci hrají jeden každý úžasně. A k tomu jsou - samozřejmě o parník v čele s Matthewem McConaugheym - perfektně vystajlovaní. Gentlemani jsou precizně vysoustružení a přesto mají ducha, není to žádná sázka na jistotu, u které producenti naordinovali seznam "jistých" položek, které si pak během filmu odškrtáváte. Taky mám pocit, že Lock, Stock... i Snatch (na rovinu přiznávám, že RocknRollu..RocknRollera...whatever... jsem vytěsnil, takže nevím) byli primárně komediálního ražení, a občas Vám u nich zatrnulo. Ale Gentlemani jako by to měli opačně - pořád máte pocit, že jde o vážné věci, děje se "něco" špatného, a do toho probleskuje černočerný - což není rasismus;) - humor. Ať už jsou to Toddlers nebo mrtvola na cestě z mrazáku nebo bajka o drakovi a lvu, zapadá to na své místo. Bez problémů jsem se nechal pohltit a o hodinu a tři čtvrtě později musel uznale zamručet - je to bomba. 90%

    • 3.1.2020  18:24

    V jedné trampské písni se zpívá "pohádko mládí, mějme se rádi, šťasten ten kdo je mlád". Včera jsem se svou drahou ženou byl na Tenkrát Podruhé poprvé, a je to velmi podařená záležitost o tom, že na štěstí není potřeba být mlád, i když někdy to s tím mětím rád (in your face, češtino:)) je po desetiletích soužití těžké. Ano, je to trochu moc růžově zakončené, ale to, jakými cestami se vztahy v průběhu let ubírají, je tam zachycené úžasně. Stejně jako to, že nikdo není stoprocentní klaďas, a v čase se jeho "kvality" mění. Nádavkem k tomu je to i příběh muže, kterému všechny ty VR helmy, online platformy, navigace a podobné ptákoviny lezou krkem. A taky příběh vášnivého italského (dnes by se možná řeklo toxického:P) vztahu krapet šáhlého režiséra a jeho múzy:) Herecké výkony excelentní (aby ne), navíc jak víme, všechny pěkné Francouzky - těch asi dvacet:) - jsou u filmu (Doria Tillier, OMG). K tomu skvělá hudba z přelomu 60. a 70. let (ale ne, není to jako Tarantinovka...). No a humor v mnoha podobách - verbální, vizuální, situační, laskavý, ironický, černý, prostě skvělé. Vřele doporučuji zejména dlouhodobě zadaným:) A těm, kdo se chtějí smát hipsterům:D I když, jestli je pravda, že v Cannes to mělo osmiminutové standing ovations, tak je to poněkud přehnané... 80%

    • 20.12.2019  22:45
    Dělám co mě baví (studentský film) (2017)
    ****

    Na to, že je to celé o životě a "Mojí Úžasné Kariéře" pana Tukana, je ta jeho adorace ze strany hlavního tvůrce ještě podaná celkem nenásilně:) Ale vážně - Mikoláš Tuček má co říct, a rád jsem se o něm něco dověděl i mimo jeho práci. A je fajn podívat se na příklad toho, že se může stát, že budete dělat něco, co vás baví. Ne každý to štěstí má, že. Já ho mám, a jsem za to rád každý nejen pracovní den:) Na konto filmu už asi řeknu jen "Shirt Guy included", takže za mě 80%:)

    • 20.12.2019  22:39

    Už dlouho jsem si na náhodném setkání s televizní obrazovkou nepošmákl tolik jako na téhle obnovené spolupráci (dnes již) starobních důchodců Brosnana a Campbella. Zlaté Oko před lety svedlo tyto dvě osobnosti dohromady, a The Foreigner vrátil Pierce Brosnana k bombovým atentátům, což je vtipná paralela, protože Exploze byla jedním z jeho prvních známých filmů, a kariéra jeho postavy (ministra Liama Hennessyho) odstartovala podobně - v řadách IRA. Filmů o tom, jak různí gauneři "messed with the wrong guy", který je shodou okolností veterán speciálních jednotek/ghost warrior/silent assassin, už tu bylo hodně, ale autor předlohy si dal sakra záležet na tom, aby věc obohatil o vysokou politickou hru, pokrevní vazby, morálně spornou práci tajných služeb a policie - a tvůrcům filmu se podařilo to nezvorat a obohatit o vizuální přitažlivost. Dnes už mě málokterý film donutí zůstat vzhůru po půlnoci, ale The Foreigner si to zasloužil. 80% a moje nejvřelejší doporučení, zvlášť pokud chcete vidět Brosnana pro změnu v... řekněme zajímavé nekladné roli;)

    • 20.12.2019  22:27
    Na letadlové lodi (TV film) (2018)
    ***

    Nedejte se mýlit, tento dokument není primárně o letadlové lodi Charles de Gaulle, ale daleko více o historii (letadlového) loďstva jako takového. Není to špatné, ale čekal bych něco svěžejšího. Dokument o Eurocopter Tiger se francouzským propagandistům vydařil lépe. 60%

    • 20.12.2019  22:25

    Po děsivé E8 jsem měl od "závěrečné" E9 jediné očekávání - aby nepředvedla tak retardované a vše ignorující násilné "uzavírání kruhu" jako kdysi E3. A nutno říct, že to se podařilo. Takže teď k těm horším zprávám;) J. J. Abrams natočil sérii dynamických epizod, které odpovídají jeho řemeslnému standardu a dovednosti vydělávat obří hromady dolarů. Což je nepochybně to jediné, oč se studiu Disney jedná. Háček je, že se podařilo někde naprosto poztrácet ducha Star Wars, rezignovat na jakoukoliv snahu o tvorbu příběhu, a ve finále zbavit Star Wars jejich výjimečného statutu a udělat z nich další rejžovací značku typu Mission Impossible nebo Rychle A Zběsile. Ne že by to nebylo nevyhnutelné, ale mohli to sakra ještě o jeden film odložit a zakončit příběhový oblouk nějak důstojně. Takhle se mezi jednotlivými akcemi přesouváme pomocí naprosto totálních haluzí, a ignoruje se nejen logika, ale - a to je historické novum - I VLASTNÍ VÝTVOR STUDIA V PODOBĚ MINULÉ EPIZODY! Najednou se zničehonic odkryje prastaré zlo, které v naprostém utajení vybudovalo (asi pomocí alchymistických metod přeměny vzduchu na kov a podobně:P) nejvíc megagigantickou flotilu s nejvíc megagigantickými kanóny, a vyhlásí, že do jeho útoku zbývají HODINY. Povstalců najednou není dvacet, ale asi tak dvacet tisíc, a největší sázka staví na hlavu nejvíc zdrcující moment E8 (a vypadá jako finále Mass Effectu - nejdřív přílet flotily, potom rozhovor Sheparda s Chlapcem). Jinak - když se chvíli po začátku filmu hrdinové objeví na pouštní planetě, kde se odehrává cosi jako Burning Man s (jak jinak než) roztomilými mimozemšťany, a C3PO prohlásí, že se tam zrovna slaví festival konající se jednou za 42 let, což je skutečně štěstí, ještě se tomu zasmějete. Ale pak se pokračuje dál, přes "hele shodou okolností tady mám dekódovací odznak Prvního Řádu, se kterým proletíte úplně kamkoliv", a naprosto se v rámci alespoň jakžtakž navazování děje obracejí naruby zákonitosti vesmíru SW, a to včetně toho, co představila tato poslední trilogie. Která představila i některé nové postavy, které jsou tu (některé téměř úplně, viď, Rose, jiné dokonale, viď, Benicio) ignorovány. A když to pak tvůrci ještě vyšperkují lovením Lukeova původního X-Wingu, kecy o jakési dyádě, což je někde na úrovni Harryho Pottera, a završí vše naprosto šíleným polibkem (kterému se chechtalo celé kino), tak se nedivte, že to ani Leia a finále se dvěma meči a "překvapivým" jménem nemají šanci zachránit. A k tomu ještě ani John Williams nedodá žádný pamětihodný track, což se mu třeba podařilo u každé epizody z první trilogie (myšleny E1-E3). To je vlastně příznačné, protože kromě Lany Del Rey a jejího vokalisty Kyle Orena si mám problém pamatovat jakoukoliv jinou postavu. Vlastně ne, ještě si pamatuju Camerona Poea... počkat, ten byl vlastně v Con Air... tak nic:D Když to tak shrnu, nejvíc mě pobavilo, že jsem nemusel ani o píď uhnout ze svého tvrzení, že stejně za všechno můžou Sithové:D Takže závěr zní, že ani E9 se nepovedla. 60% a repríza možná tak někdy v daleké, daleké budoucnosti.

    • 20.12.2019  21:51

    No, můj příslib, že se na E7 podívám znovu jen pokud ty zbylé dvě budou tak dobré, že si zaslouží vidět celou trilogii jako celek, mě zdá se může ponechat zcela klidným a suchým, protože po E8 stejně klidně a suše říkám: "Gratuluju, studio Disney, podařilo se Ti zabít vše, co mě na Star Wars bavilo, a vytáhlo jsi ve větším kalibru všechno, co mi vadilo na E1-3." Výsledkem snažení pana Johnsona je nejdelší SW epizoda, která jako by chtěla obnovit věhlas Empire Strikes Back, ale místo toho tragicky selhává, přivádí podivné nové postavy (které pak v E9 zcela ignoruje, zdravíme Rose nebo ... koho to sakra vlastně hrál Benicio Del Toro?), naprosto ZBYTEČNOU digitální honičku jako z Jurského parku 16, a předvádí tak směšné momenty (Jediho ani vakuum nezastaví; padání bomb ani stav beztíže nezastaví; konstruktéři First Order zaznamenali za několik dekád od prokázání tragických omylů konstruktérů Hvězd Smrti ještě hroší výsledky, protože jejich behemota dokáže zbavit kompletní obrany JEDINÁ stíhačka; Grand Máster se měl míň soustředit na Smouk a víc na skutečnou sílu), že ty potenciálně zdařilé a silné chvíle (hrdinné sebeobětování hlavního afroamerického hrdiny, prozření Hana Sola Mk II - ne Kylea Orena, ale toho lamače z kokpitu, jak on se jenom... Poe? Cameron Poe? Počkat, ten byl přece v Con Air... to je vlastně jedno;)) jsou pak naprosto zabité. Vizuálně je E8 velmi podařená (solné pláně, OMG), funguje i - kupodivu většinou neinfantilní - humor, vnitřní rozervanost Rey je také slušně zahraná, ale dohromady k sobě ty komponenty fatálně nesedí. A byl jsem opravdu zvědav, jak chtějí autoři rozehrát E9, když s Rebelií zatočili tak jak zatočili. Hehe, a světe div se, oni to lišácky vyřešili tím, že to naprosto odignorovali:D Což už samozřejmě není věc E8, ale E9, ale napsat jsem to sem musel. Protrpěl jsem se až k závěrečným titulkům, a zrovna tuhle epizodu naprosto jistě už nikdy znovu chtít vidět nebudu. Což je sice prvenství, ale asi ne právě prvenství žádoucí;) 50%

    • 13.10.2019  23:20
    Blíženec (2019)
    ****

    Film s takovýmhle názvem jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít:D Ne, vážně, původně jsem ho chtěl ignorovat, ale zvěsti o technologickém pokroku mě nakonec přivedly přímo do kina - na 2D, možná ani ne 4K verzi;) A musím říct, že práce na digitálním omlazení Willa Smithe je - pokud jde o obličej - dosud nevídaná. Opravdu jsem měl ve většině záběrů problém poznat, jestli je to "fyzická" nebo "virtuální" podobizna. Co už moc nefunguje, je animace celých postav - tam se neudělal od Bladea II téměř žádný pokrok - a větší než detailní záběry. Nevím jestli je to těmi barvitými prostředími (místo to na mě působilo jako barevná paleta z Touissantu v Zaklínači III), ale většinou jsem neměl pocit, že se dívám na technologickou špičku, ale naopak na špatně naklíčované herce v různých kulisách. Příběhově je to skoro čistý útěkový McGuffin, prokládaný "hlubokými" promluvami o svědomí a jizvách na duši. Will Smith předvedl rozhodně nejeden pozoruhodnější výkon. Clive Owen na mě nefungoval, naštěstí alespoň Ramona Flowers, pardon, Mary Elizabeth Winstead, hýří půvabem a násilnickými sklony, jak si to žánr žádá:) Akční scény jsou slušně kinetické, z více zdrojů opěvovanou motorkovou naháněčku ale mám za víc než co jiného za festival CGI, a nijak odvařený jsem z ní nebyl. A pokud jde o hudbu, Lorne Balfe se rozhodl něco Inceptnout Transformerům na Ostrově, některá místa jsou totální kopírka. Ang Lee dokázal natočit velké věci, ale Gemini Man je reminiscencí devadesátkových akčních sci-fi, která by bez svojí technické stránky byla úplně jednoznačným béčkem (s áčkovým rozpočtem). Ale ty skoro dvě hodiny docela utekly, a i když se nebudu už dívat znovu, na 70% to bude stačit.

    • 8.10.2019  21:44

    Typický "zbrojní" dokument, který má vše, co má mít. Technické popisy, letové ukázky (velmi působivé), animace, záběry reálných misí, ... Samozřejmě s bonusem, že Tiger je hlavní rekvizita z Goldeneye, která je dnes již zcela reálná:) 80%

    • 5.10.2019  22:57

    Hahá, Poirot Tě měl celou dobu prokouknutého, ty monstrum, které nesnese na světě srovnání (a že jich Poirot pěknou řádku zlikvidoval)... to jako vážně? Jako promiňte, ale jakkoliv David Suchet dokonale zvládl vykreslit Poirota jako starce nad hrobem, tak zakončit celé grandiózní putování nejslavnějšího Belgičana tímto světem v příběhu s takhle uhozeným scénářem, to jsem nepřekousnul. Je to šokující, ale jsou věci, které nezachrání ani Helen Baxendale (a věřte, že její Rachel v Cold Feet jsem v letech svého dospívání opravdu zbožňoval;)). 70%... z piety.

    • 5.10.2019  22:51
    O zvířátkách pana Krbce (TV seriál) (1977)
    *****

    Nesmrtelný pomník Vladimíra Renčína. A hlasu Josefa Abrháma, samozřejmě;) Večerníčková klasika, ze které něco utkvělo v paměti snad každému. Ruprecht, Kokeš, Kocanda - a samozřejmě pan Krbec... no ne, tady není o čem diskutovat. 90%

    • 5.10.2019  22:47
    Pohádky o mašinkách (TV seriál) (1987)
    *****

    Absolutní legenda dnes již několika generací - o které jsem si upřímně až doteď myslel, že je mnohem starší:) Pročež jsem si musel opravit dataci některých událostí, zejména tedy toho, že duchovním otcem hipsterských brýlových obrouček není černokněžník Zababa, ale Darek Vostřel v Šíleně Smutné Princezně (a ne naopak:)). Ale k našemu večerníčku - řekněme si to na rovinu, po stránce animační je to docela bída. Na druhou stranu ale všichni, kdo s Mašinkami měli co do činění, jistě potvrdí, že o vizuální stránce to není. Hlas pana Ráže, a hlavně text, který přednášel, to je neopakovatelný zážitek. Zvlášť když jednotlivé pohádky snesou srovnání snad jen s originalitou Čapkova Devatera Pohádek. 90%

    • 5.10.2019  22:32
    Oscar Wilde (1997)
    *****

    Stephen Fry je génius, a Oscar Wilde je objektem jeho fascinace. A ne, není jím jen z TOHO důvodu. A když se podíváte i na zbytek toho obsazení, tak tohle zkrátka nemohlo selhat;) A Fry se do Wildea skutečně převtělil, takže... ale kašlu na to, prostě to pro mě byl úžasný zážitek, a všem doporučuji, aby si ho dopřáli rovněž. 90%

    • 5.10.2019  22:19
    Mládí (2015)
    ****

    Maximum artu, které jsem ještě schopen a ochoten snést. To je možná trochu přehnané hodnocení, navíc je otázka nakolik je to art, když divákovi naservírujete DOKONALÉ obrazy. Naštěstí to zdaleka není jen o nich. To, čím procházejí a o čem vyprávějí tři ústřední postavy, to je sice celkem předvídatelné, ale díky umění jejich představitelů (umocněnému ještě prací scénáristy a režiséra v jedné osobě, kamerou a hudbou/zvukem) si vás jejich vyprávění o životech více i méně výjimečných dokáže zcela podmanit. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100