Gemini

Gemini

Ondřej Kubát

okres Hradec Králové
...et suum cuique tribuere

homepage

2439 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
    • 19.6.2018  21:46
    Velký požár Londýna (TV seriál) (2017)
    ****

    Rozmáchlý dokumentární projekt BBC, vytvořený k příležitosti kulatého výročí největší katastrofy v dějinách Londýna. Ve třech dílech prochází téměř hodinu po hodině průběh požáru, rozkrývá jeho příčinu, zlomové body, kdy se mohl ještě dát zastavit, ukazuje určité politické souvislosti, ale také - a to především - mapuje, jak se požár dotkl osudů tří různých obyvatel hlavního města od prosté obuvnice přes známého knihkupce po "králova muže" z nejvyšších. Netušil jsem, že tyto dějinné události jsou tak podrobně zmapovány, a je úžasné, že se to vše dostalo na světlo, ještě k tomu s náležitou tvůrčí péčí. Ono je koneckonců zajímavé i to, kde vlastně v dnešním městě Londýně leží místo, kde se stala ona osudná chyba (překvapivě to není v Pudding Lane;)). Co na mne ale působilo trochu rušivě, bylo dělení moderátorské úlohy mezi tři osoby, respektive ne snad tato skutečnost, jako spíš s tím spojená snaha BBC o "moderní dokument", což tedy zřejmě má znamenat skákání od jedné věci k druhé tak, aby se o ničem nemluvilo v kuse víc než dvě minuty. Jak jinak si vysvětlit ty všemožné "nakrátko střižené" pokusy s hořením hrázděného zdiva, s vlivem větru na teplotu ohně, bodem tání železa apod.? Výsledný dojem je působivý a "akční", ale na můj vkus je celek příliš rozháraný a neuspořádaný oproti tomu, jak by mohl vypadat při trochu střídmějším přístupu střihače. Přesto je to rozhodně dokument, který stojí nejen za vidění, ale za pečlivé sledování. 70%

    • 19.6.2018  21:30
    Velký útěk (TV film) (2010)
    **

    Název dokumentu, kopírující věhlasné zpracování velkého útěku zajatých spojeneckých letců, je mírně řečeno zavádějící, neboť jeho obsahem není samotný útěk, ale to, co následovalo po něm, a to v několika obdobích. Způsob, jakým se především Gestapo vypořádalo (v rozporu s válečnými konvencemi) s "nebezpečnými živly", je jen spouštěčem toho, o čem dokument vypráví - a tím je pátrání po pachatelích oněch válečných zločinů. Což je sice látka zajímavá, ale k uzoufání slabě zpracovaná, ještě k tomu na směšně malém prostoru. Už ty počty "obviněných" v porovnání s minutáží snímku musejí dávat jasně na srozuměnou, že tady něco není v pořádku. Je to velká škoda, s trochou snahy mohlo vzniknout něco přinejmenším pozoruhodného. 40%

    • 19.6.2018  20:58
    Hunger Games (2012)
    ***

    Jednou se filmoví historici budou učit, že počátkem 21. století se literární svět zblbl do fenoménu "young adults", neboli rádobypolitických či sociálněkomentujících scifáren/fantasy, a následně se to se vší parádou přelilo do světa filmu. Hunger Games z toho vyšly ještě dobře, protože dostaly šanci odvyprávět si celou svoji ságu - která je v případě prvního dílu trilogie o tom, jak drsná horalka Kačka z Aberdeenu potkala Běžícího Muže (a ožralého/ospalého Sutherlanda - ovšem pozor, nikoliv Kiefera, což je na pováženou;)), a společně skrze svou Battle Royale (čímž prosím nemyslím PUBG, ale onen dnes už pozapomenutý román a jeho filmové zpracování) začali měnit svět. Což se projevuje tak, že Kačka nalezne velkou vnitřní sílu, naučí se manipulovat lidmi, a ztrestá několik projevů ukrutné demence... to vše uprostřed kostýmů z Pátého Elementu a za zvuků řeči lacině si vypůjčující z latiny některá jména a historické buzzwordy, jako je třeba svět Panem, v němž se odehrávají smrtící circenses, haha, to je tak rafinované... no, asi stejně tak jako u J. K. Rowlingové. Upřímně jsem mánii, která Hunger Games provázela, nepochopil, protože jde - podobně jako u valné většiny obsahu Harry Pottera - o recyklát/kompilát něčeho, co už tu bylo, a ne jednou. Ale technicky to bylo krásně provedené, a Jennifer Lawrence je dobře obsazená, a její herecké okolí taky nejsou žádná dřeva, i když toho moc ke hraní nemají, WTZ. Takže smířlivých 70% a fakt se na to už nikdy dívat nebudu - k čemuž se asi sluší poznamenat, že tenhle komentář má od zhlédnutí filmu mezeru nějakých čtyř let.

    • 19.6.2018  20:32
    Tarbíci (TV seriál) (2011)
    *****

    Máloco z české tvorby pro děti mě naplnilo větší radostí, než zjištění, že se Tarbíci dočkali v roce 2018 už třetí řady. Tento výtvarně prostý, ale jednoznačně záměrně uchopený a vedený "večerníček" je vedle chaotických pošahaností typu Berta A Ufo, nebo (mám-li vzpomenout něco podobně vizuálně prostého) Gogo A Figi, zjevením z jiného světa. Autorka "výtvarna a režie" Bára Dlouhá spolu se scénáristkou Martinou Komárkovou daly vzniknout lehce přírodovědně - a těžce mezilidsky - naučné podívané pro děti i dospělé, která má hlavu a patu, a k tomu si ji nejde s ničím splést. Ale to říkám jako někdo, kdo má jako dlouholetý fanoušek Battletechu s hraním si na babu se "strašlivým Marabu" mnohé zkušenosti;) Na úroveň geniality každopádně Tarbíky posunula až hudba Jaroslava Vaculíka, která se svým nezaměnitelně "pralesním soundem" (včetně povykování "opiček") a s energií své optimistické prostoty má ten dar, že vám sice zůstane v hlavě půl dne, ale navzdory tomu nemáte chuť nikomu ublížit;) Protože Afrika Afrika Afrika, pro tarbíky je veliká... ehm, tedy... prostě tak, berte nebo nechte být, 90%, BAF! :)

    • 15.5.2018  23:01

    Absolutorium za kostýmní a maskérskou práci... a jinak jen díky bohu (s námi) za to, že program ČT obklopil premiéru tohoto ani náhodou celovečerního filmu GENem s Radkinem Honzákem a 168 Hodinami, a že prostor mezi tím měl jen hodinu dvacet. Mohu jen doufat, že to, co tady někde kolem cituje niethustra jako slova Pavla Kosatíka, je čistá pravda, protože tím by alespoň jedna duše (Kosatíkova) byla očištěna. Skutečně nechápu, co přimělo tvůrce k pokusu zdrcnout více než dva velmi komplikované roky historie naší země do tohoto formátu. Nemůže se mi nevybavit dobově velmi blízký Cromwell, kterého nám ČT dopřála pár týdnů zpátky. Ale abych nesrovnával nesrovnatelné - i naše vlastní filmově-televizní historie nám opakovaně ukázala, že "to" může fungovat na bázi komorních scén, v nichž spolu rozmlouvají dvě až tři postavy - a opět se mi díky blízkosti dobového zasazení vybavují Španělé V Praze a legendární Jiří Adamíra v režii Oldřicha Daňka. Bez výjimky šlo o uzavřené, kompaktní celky, napěchované emocionálním nábojem a kvalitními dialogy (či monology). Čeho docílili tvůrci Boha S Námi? Splácání kostýmně honosných a "kamerově" velmi líbezných hovorů několika pozoruhodně kvalitních herců, kterým ale nebyl dán žádný reálný obsah, a které nechávají diváka tápat v příslovečné mlze, která je tu jinak fyzicky využívána jako jakási záchrana limitovaných finančních možností této koprodukce (bitevní scény, že vraj...). Je mi až líto, jak se ti typově skvěle působící ranaři jako Karel Dobrý nebo Ondřej Malý musejí zmítat ve velmi volné síti nespojitých obrazů, v nichž nemáte v podstatě šanci chápat, o co se právě jedná. A do toho to čtení dopisů, které má taky něco znamenat... ale co, to si tvůrci "rafinovaně" nechali pro sebe. Vrcholem je pro mě od pohledu psychopatický páter Jiřího Maryška a jakákoliv scéna s ním. Nechci se ani pouštět do toho, jakou snad atmosféru nebo ducha chtěli tvůrci filmu dát, protože nesporně selhali v tom hlavním - aby divákovi něco dali. A tím nemyslím pocit, že musel někde něco zaspat, protože vůbec nechápe, jak se ten dostal tam, a kdo komu co píše, a co z toho vyplývá. Jako historický film Bůh S Námi katastrofálně propadá, a jako občas probleskující umělecká onanie si zase nezasluhuje žádnou úctu. Tragický koprodukční omyl a promrhaná šance odvést diváky od Otakara Vávry... 40% Update: Pavel Kosatík se skutečně od scénáře filmu veřejně distancoval, a vysvětlil, že původně měl vzniknout historický dokument, a následně přišla česká produkce s tím, že vzniknou filmy dva - historický dokument (toho se prý skutečně na obrazovce ČT dočkáme někdy v budoucnu), a hraný film... tenhle.

    • 9.5.2018  21:56

    OK, Kobe Bryant je nesporně basketbalová legenda, a jeho vyznání z lásky ke hře, které toho spoustu dal, a která toho na oplátku spoustu dala jemu, a o loučení s ní, nese nemalé emoce. Ale ani na té samotné "básni", ani na té animaci nevidím nic, co by tu už někdy nebylo, a pokud jde o Oscara, inu, zřejmě je v Akademii víc fanoušků Lakers než jen Jack Nicholson:) 70%

    • 8.4.2018  19:46

    Totální masakr od prvních vteřin (kdy nádherně animovanou formaci zpívajícího ptactva rozstřelí králík a na plátno vstoupí dokonale zamaskovaný Sam Neill) až do závěrečných titulků. Tvůrcům Králíčka Petra se podařilo posunout příběhy Beatrix Potterové do současnosti a propojit zvířecí hrdiny s živými lidmi. Takže Rose Byrne (mimochodem tak akorát potrhlá a k nakousnutí) může být reinkarnací miss Potter a Domnhall Gleeson OCĎákem nesnášejícím zvířata a jakýkoliv nepořádek, ale přitom být lidskou postavou (protože je z dětského domova a svoji práci v Harrods měl rád, protože mohl dospělým pomáhat vybírat ty pravé dárky pro jejich děti nebo vnoučata), která prodělává nějaký vývoj - kterému se říká láska;) a i když jsou některé věci jako elektrošoky podle mě poněkud za čárou, pořád to všechno jako celek velmi slušně funguje, a to nejen pro celou rodinu, ale i pro celou rodinu, která zná původní pohádky o králíčkovi v modrém kabátku jen velmi útržkovitě. Pro ty seznámené s věcí obsahuje film zcela zjevně řadu narážek, ale i bez toho je celých 95 minut natřískaných jak groteskoidním (hrábě znáte už z traileru), tak situačním, suchým britským verbálním humorem, a dokonce i na dvou třech místech čímsi jako společenskou satirou:) Takže ve výsledku jsem schopen přijmout i výbušniny a nefalšované akční scény. Vždycky je na ně totiž organicky napojené něco, co má smysl, ať už to hrají lidé nebo úžasně vyvedená CGI lesní zvěř. Jo a dokonce je tu i hustopanský hiphopový song:) Celkově je doprovodná hudba volená velmi současně a (alespoň pro mě) snesitelně, tak aby text písní nějak seděl k tomu, co se zrovna na plátně děje. Zkrátka vynikající práce, a to i v případě českého překladu a dabingu. A ruku na srdce, že třeba vražednou Bambulku mluví v originále Daisy Ridley aka Rey z nových Star Wars, je celkem fuk. Co už fuk není, je fakt, že Gleesonův McGregor je coby záporák o dost lepší než generál Hux, ale to sem až tak nepatří;) Zkrátka a dobře za mě možná trochu přepísknutých, ale zatraceně spokojených (na straně mé i dětí) 90% a asi si na to ještě zajdeme separé s manželkou:)

    • 18.3.2018  22:04
    Moji kamarádi Tygr a Pú (TV seriál) (2007)
    ****

    Můj vztah k Medvídkovi Pú je řekněme poněkud komplikovaný. Pokud se tak dá nazvat stav, kdy od prvního seznámení (tj. asi tak šesti let) nechápete, proč by na tom sakra měl vidět něco roztomilého, když se tam všichni chovají buď jako úplní blbci, nebo se rovnou vzájemně šikanují a chovají se jako asociální kreténi (dobře, to poslední mi došlo později, stejně jako že jednotlivé postavičky buď na něčem jedou, nebo mají jasnou psychiatrickou diagnózu nebo alespoň poruchu osobnosti:)). Faktem je, že díky tomu mi tohle využití značky - kde není žádný ubohý retardovaný chlapec, který ještě v deseti letech píše jen tiskacími písmeny a ještě špatně (nebo je to disgrafik, nebo je to rafinovaná obžaloba britského školského systému...) - přišlo jako nejlepší, jaké jsem viděl:) Jasně že to s původním Púem nemá nic společného, ale na druhou stranu je vidět, že si konečně někdo dal práci, aby vytvořil něco, co má hlavu a patu, a kde samotný Pú k něčemu je. Gábi a její Koumáky, kteří používají svoje hlavy, a zažívají všelijaká možná i nemožná dobrodružství (OK, uznávám, díl, kde se z nich díky meteoritu stanou superhrdinové, byl trošku velká divočina:)), naše holky zbožňují, a já zas po nějaké době nemusím při objevení loga Disney přepínat program. A ještě něco - srovnáním tohohle a Mickeyho Klubíku dospívám k jednoznačnému závěru, že oku libá grafika šla tehdy udělat, takže Klubík je zkrátka a dobře odfláknutá vymývárna mozků, ze které bolí i ten zrak. Pro Koumáky a jejich "zapoj mozek, cink, cink, cink" ode mě 80%.

    • 18.3.2018  21:51
    Pojďme za zvířátky (TV seriál) (2000)
    ***

    Miluju písně s chytrými texty. 64, 64, 64 zóová ulice, 64, 64, 64 zóová ulice... Naštěstí byť je tu jistá vizuální podobnost, do Tygříka Arnoštka má Lucy a příběhy, které poslouchá od zvířat v ZOO, pořád dost daleko. Sice jsem zaznamenal pár epizod, které na tom byly s logikou (potažmo podezřením na konzumaci psychotropních látek) podobně, ale povětšinou jsou to variace na různá témata jako individualita, kamarádství, vytrvalost, a není to s tou zábavností/výchovností až tak zlé. Ale je to takový lepší průměr, nic, co by stálo za zapamatování. 60%

    • 18.3.2018  21:41
    7T (TV seriál) (2014)
    *

    Je zatraceně velký rozdíl, jestli je něco dětské nebo dětinské. 7T, protože samozřejmě 7 Trpaslíků je moc dlouhé (což je ale jednotná politika studia Disney, viď, Elko?), je další ukázkou, že drogy jsou špatné, a rozhodně by se neměly rozdávat ve studiích, vytvářejících programy pro děti. Proč? No třeba proto, že pak by možná trpaslíci nefungovali jako úderná jednotka Jejího Veličenstva královny Jupívůdu (BTW hraje na varhany, metá přemety, jódluje a má v drdolu maják;)) pro zvláštní úkoly, a Šmudla by možná neměl psí mozek v lidském, pardon, trpaslickém těle, a nečenichal, a třeba komunikoval jinak než hvízdáním. Nebo by třeba trpaslíci necestovali na hrad nesmyslně komplikovanou sestavou skleněné potrubní pošty. Nebo by třeba když někdo navlékne slona do trpasličího oblečení (aby ho zamaskoval;)), mohli trpaslíci i ostatní bytosti poznat, že je to slon. Nebo by se třeba ten slon alespoň nemusel jmenovat jako citoslovce prdu. Tohle je zkrátka a dobře další Zlo, které v bláhové naději, že u Disneyho přece vědí, co dělají, cpe českým dětem Česká televize. Věřte, že když se TOHLE nasadí hned po skončení Gumídků, je to podobně divoká jízda jako ryčné skáčko, které kdosi pro 7T zvolil jako znělku, možná ve snaze vzbudit nějaké asociace s Phineasem a Ferbem. Smolík je, že ska mělo svůj smysl. 7T ho nemá, protože odmítám přistoupit na to, že by úchylné barvičky v kombinaci s řevem, padáním a chováním se jako dement mělo cosi jako smysl představovat. Takže hupykukyfukyrukyšmudlidudlydů (to jsem si nevymyslel, to je variace na "veselý popěvek" Štístka, který se objevuje v každém díle;)) plně pekelných 20%. PS: Na to, jaký je to teror, si český překlad zaslouží zvláštní pochvalu - královna Šťastlína, lord Škrobenec, Sir Ňafemoc (to je královský minipes, v originále Yipalot;)) nebo Chmur Mračoun jsou skvělá jména:) PPS: Nejšílenější epizoda je (zatím) ta, ve které se řeší, že zajícovi ruplo v bedně a pobíhá po lese a mlátí myši obří dřevěnou palicí. Po tradičních "vtipných" eskapádách se dospěje k řešení - na zajíce přišlo jaro (doslova) takže se mu přičaruje sexy zaječice a pak se mlátí po hlavách (banging, hahaha, to se povedlo...) oni dva vzájemně...

    • 18.3.2018  21:27
    Equalizer (2014)
    ***

    Buď to berete, nebo ne, o ničem jiném to není. "To" znamená, že Robert McCall má nervy z oceli a téměř božské schopnosti, takže je úplně jasné, jak to celé dopadne. Maximálně se může stát, že se některý ze sidekicků nedožije titulků, ale co už, takový je žánr;) "To" také znamená, že Marton Csokas je sociopatický démon s o něco méně božskými schopnostmi, a - jak jinak - s efektními vorskými kérkami, před kterými by měl respekt i Viggo Mortensen;) A ten zbytek je tak nějak celkem nedůležitá soustava rekvizit, aby se to celé mohlo nějak hýbat kupředu. Je to méně efektní a prostší, pokud jde o životní úroveň hrdinů a s tím spojené zasazení filmu, než takový John Wick, ale body count je v Equalizerovi taky slušný. Nejsem si jistý, jaký byl smysl natočení tohoto filmu, protože na to, aby rozjel nějakou sérii, podle mě nestačí, ale musím uznat, že Antoine Fuqua to má stále v paži, a že jsem nějakou dobu měl ekvalizér ve Winampu (ano, někdo to stále ještě používá) přebarvený načerno:) Je to zkrátka velmi slušná žánrovka, která nemá hektické tempo a kulometný střih, ale místo toho má skvělé "já vím, že ty víš, že já vím, že ty víš" dialogy. Takže i když jsem se nemohl zbavit dojmu, že se tu někdo snaží navodit dojem, že je to tak trochu jako Leon, pozitiva převažují. A kdybych si měl vybrat, jestli radši znovu tohle nebo Muže V Ohni, tak vyhraje Equalizer. Ale těsně, takže i tady 70%.

    • 18.3.2018  21:11
    Muži z Aleje mrtvých (TV film) (2016)
    ****

    V roce 2016 velmi aktuální dokument (BTW rekonstrukce bitvy byla onoho roku skutečně velkolepá, ale o ní tento film není;)), a musím říct, že také - už nejen v roce 2016 - velmi vydařený. Není to úplně klasická procházka po krajině, kde odborník řeční, rozkládajíce rukama od zelené haldy na jednom konci pole ke shluku stromů na druhém. Je to poněkud civilnější, přibližující práci a nadšení těch, pro které je historie stále živá. Byť mi story s hledáním jisté konkrétní lebky přišla tak náhodná a přirozená, že to šustění papírem bylo slyšet z lesa Svíb až na chlumskou rozhlednu, vřele doporučuji strávit tu necelou hodinu s Muži z Aleje mrtvých. 80%

    • 18.3.2018  21:03

    Jan Pivec a především Zita Kabátová balancující chvíli na hraně, chvíli za hranou, romantického kýče. Z hlediska příběhu je to takové červenoknihovnové naivní peklíčko, jakého bylo za protektorátu třeba, ale nutno uznat, že nejde neobdivovat výkon Jana Pivce, který zvládá zahrát poblázněného mladého studentíka jako vystřiženého z "vrcholných" slátanin období romantismu, i galantního a zatraceně ve formě byvšího ctihodného pána v letech (ne u Písku). Mimochodem tu svou formu prezentuje na plovárně, respektive v krytém plaveckém bazénu, který je jednoznačně a nezaměnitelně bazénem Městských lázní v Hradci Králové, samozřejmě v jeho tehdejší podobě, jež definitivně zmizela při přestavbě lázní na aquacentrum. Do dnešních dní tak na eleganci poctivé a funkční prvorepublikové architektury zůstává tato svým způsobem okouzlující vzpomínka na celuloidových pásech, ale nejenom ta - v reálném světě totiž stále funguje technický unikát jménem stroj na vlnobití od ČKD Blansko z roku 1933. Práci jeho kyvné desky si pravidelně užívají návštěvníci aquacentra dodnes. Ale abych taky řekl něco k filmu:) Řadím se do té méně kritické části diváctva, a přes ten nános naivity, patosu a kýče dokážu vidět pozitiva. Je to jako ve skutečnosti - muži sice stárnou, ale není to žádná tragédie. Tento film nestárne, a zaslouží si místo v červené zóně. 70%

    • 17.2.2018  08:07
    Cirque du Soleil: Vzdálené světy 3D (divadelní záznam) (2012)
    *****

    3D verzi jsem neviděl, ale pokud se na produkci podílel James Cameron, pak to asi zlé nebude;) Nemluvě o tom, že se spolupráce těchto dvou uměleckých veličin (JC a CdS) zjevně osvědčila, když v roce 2016 vznikl Toruk, kde Cameron dělal nejlepším cirkusákům světa "konzultanta", aby mu Avatara neuhnuli jinam než by bylo vhodné:) Ale k Worlds Away - to si tak přijdete k televizi úplnou náhodou pět minut po začátku, říkáte si, jé, hele, Cirque du Soleil, to se podívám... moment, tohle už jsem někde viděl... tohle ne... pak vám několikrát spadne brada, ale to už je u záznamů jejich představení celkem standard... a pak se obraz posune tak, že si řeknete WHAT? Tohle přece nejde... jak...??? A pak si konečně zjistíte, s čím máte tu čest, a od té chvíle je to ještě větší jízda, a obdivujete, jakým způsobem se podařilo "médium" "nového cirkusu" spojit s možnostmi filmu (a 3D, kdybyste ho měli k dispozici - BTW z toho jak jsou jednotlivá vystoupení zabíraná, je jasné, že tvůrci velmi dobře věděli, co dělají, aby technologii využili; ještě aby ne, s Cameronem za zády;)). Tentokrát se vám totiž nenabízí záznamy představení, ale ve studiu pečlivě naaranžovaná pódia, na nichž se odehrává výběr z toho nejlepšího, co CdS v předchozích asi deseti letech vytvořil. Vystoupení jsou propojena narativně (elementárním příběhem o záchraně artisty propadlého do světa fantazie a samozřejmě o lásce;)) i obrazově (obrovskými záběry přechodů z jedné části onoho světa do druhé), a i když je jasné, že je to jen jakási z nouze ctnost pro účely nového formátu, je vidět snaha, aby to bylo divákovi vynahrazeno alespoň tou rozmáchlostí a překvapivostí. Hlavní jsou samozřejmě akrobatická čísla, a ta jsou zkrátka úžasná. 90%, a přemýšlím, kde sehnat vybavení na tu 3D verzi:)

    • 11.2.2018  21:52
    Kosmo - Triumf (E05) (epizoda) (2016)
    ***

    Závěrečná epizoda Kosma se obouvá do bratrů Slováků, ale je to humor k uzoufání prvoplánový, a byť svaté nadšení dua Pomajbo-Novotný, je magické, tak zas takovou čarovnou mocí, aby zachránila ubohé vyvrcholení causy drůbežářské lobby, bohužel nedisponuje. Závěrečné přistání-nepřistání na Měsíci je přesně v duchu seriálu, ale toho slabšího materiálu bylo tentokrát příliš mnoho na to, aby se průšvih dal odvrátit. Jestliže mělo jít o závěrečnou údernou tečku za něčím, co mělo svůj vývoj přes šest nestandardně dlouhých epizod, tak je název Triumf jen sarkastickou tečkou za místy úžasnou, celkově ale nijak světobornou, a hlavně neskutečně nevyváženou, prací týmu, který České televizi Kosmo dodal. Pro epizodu 60%, a to ještě docela s bídou.

    • 11.2.2018  21:39
    Noční recepční (TV seriál) (2016)
    *****

    A pak že nejde pořádnou špionážní podívanou natočit jinak než jako retro nebo bez adrenalinových přestřelek a bitek muže proti muži. Jde, a když se to vezme hezky od podlahy v intencích posledních několika let, kdy televize pochopily, v čem tkví jejich výhoda proti filmovému médiu, a dodá se slušný rozpočet a prvotřídní herecký materiál, nemůže to dopadnout špatně. Hugh Laurie opět dokazuje své herecké chameleónství, Tom Hollander předvádí dalšího vymazleného psychopata, a Tom Hiddleston vedle očekávané kvality charakteru a "uměleckého dojmu" i odporně vysportované tělo, díky čemuž stoupají akcie jeho Nočního Manažera jako Bitcoin... a na rozdíl od Bitcoinu se tam nahoře také drží;) 90%, alespoň pro první řadu.

    • 11.2.2018  21:27
    Leonard Bernstein o hudbě (TV pořad) (1958)
    ****

    Legenda hudebních televizních pořadů v historickém a globálním měřítku. Osobně jsem měl poprvé tu čest až v roce 2018 na ČT Art, a doznávám se ke svému kulturnímu barbarství, protože jsem před panem Bernsteinem upřednostnil třeba dokument o Nikim Laudovi:) V každém případě je zajímavé si poslechnout, jak odborník na slovo vzatý a ve své době neuvěřitelný inovátor a popularizátor "klasické" hudby, mluví o svém řemesle a různých aspektech hudby vůbec. A také je zajímavé nahlédnout do tehdejšího režijního umění televizních přenosů, protože v záběrech do publika je nezřídka vidět borce, kteří zcela evidentně chrápou s hlavou vyvrácenou vzad, nebo (asi) chůvy, které před sebou regulérně mají rozložené pletení, jako kdyby seděly doma u rádia:) Jak by to asi muselo vypadat dnes, aby to fungovalo? Tak jako tehdy před šedesáti lety skutečně asi ne;) Ale jako záznam kusu televizní a hudební historie i tak pojednání Leonarda Bernsteina O Hudbě zaslouží 80%.

    • 14.1.2018  22:18

    Celovečerní anime příspěvek k hernímu univerzu Mass Effectu. Hlavním hrdinou je Shepardův sidekick z (resp. minimálně ze začátku;)) Mass Effectu 3, James Vega, kterého stejně jako ve hře dabuje pejzystratos Freddie Prinze Jr. Děj se odehrává v době, kdy se Shepard má za mrtvého, tj. někde mezi intrem Mass Effectu 2 a zbytkem téhož:) Děj se točí kolem útoku Kolektorů na kolonii, kam byla (dost dlouho předtím) přidělena Vegova jednotka, a jde o poněkud bezcitnou ódu na trademark série Mass Effect - to jest na krutá rozhodnutí, z nichž žádné není dobré. Film bohužel má nevýhodu ve značně nižším potenciálu vtažení diváka oproti hrám, které zabraly několik desítek hodin, ale dělá co může. Tedy mohl by dělat víc, kdyby někdo neměl "geniální" nápad kombinovat 2D ručně se tvářící animaci s (i na rok 2012) dost nechutnými CGI modely vesmírných lodí. Ale i tak, určitý vztah k postavám si vybudujete, a sledovat, kdo z nich se poroučí (a jak definitivní to je), není žádná pohádka pro děti. A Vegovo finále, kde si scénáristé s divákem velmi zručně pohrávají, je skutečně síla. Není to žádná AAA anime událost, ale jako rozšíření pro hráče je to rozhodně fajn. Troufám si tvrdit, že i "nehráči" film zvládnou, ale zásadní odhalení, která se tu učiní, pro ně budou díky frekvenci a "velikosti" možná až směšná. Za mě spokojených 70% a hlavně bych zase rád polechtal biotikou orgány pár Reaperským zrůdám... nebo rachniům... nebo těm psychopatům z Blood Packu... nebo xenonáckům z Cerbera... tolik možností a tak málo času...:) 70%

    • 6.1.2018  23:05

    Tento hodinový dokument, byť se tituluje jménem Agnethy Fältskog, se z větší části věnuje období, kdy ABBA fungovala. Co bylo předtím, je tu jen velmi kratičce zmíněno, a téměř stejně je tomu kupodivu i s tím, co bylo "potom". Nemluvě o tom, že od Anni-Frid tu nezazní ani slovo. Je to škoda, protože následkem toho působí dokument tak nějak nekompletně. Je pravda, že se film soustřeďuje na Agnethu, na její hlas, způsob vystupování atd., ale i v pokročilém věku jedna z nejslavnějších blondýn světa dostává své pověsti nesmělé a uzavřené ženy, což představuje vcelku nízko položený strop pro potenciálně daleko zajímavější dílo. Je nicméně pozitivní, že hudebnímu comebacku Agnethy je věnován skutečně malý prostor, byť by mohlo jít i o výhradně propagační materiál nového sólového alba. 70%

    • 6.1.2018  22:55
    ABBA Dabba Doo (TV film) (1976)
    ***

    Když jsem si všiml na ČT Art dvojprogramu z dokumentů o skupině ABBA (prostě nedokážu napsat "o ABBĚ";)), na podrobnosti jsem nehleděl. A možná jsem měl, protože ABBA Dabba Doo mi po první (CELÉ) písničce přišlo nějaké podivné. Ne že by mě nezajímalo, jak se skupina dala dohromady - a docela mě to překvapilo, protože jsem tak nějak měl za to, že šlo o producentský projekt pro účely účasti v Eurovizi, a oni naopak jednotliví členové měli docela slušně rozjeté individuální kariéry. Každopádně dokument se věnuje dětství těch, jejichž iniciály vytvořily legendu, vlastnímu zformování kapely, a vedle příběhu o tom, jak dobyla svět, obsahuje i osobní rozhovory s hvězdami - POŘÍZENÉ V ROCE 1976 a předtím:) A celé je to takové nenápadité a rozvláčné. Je na tom skvěle vidět, jak se hudební dokument za ta desetiletí posunul, a taky tu zazní několik písní, které troufám si říct dnes znají jen opravdoví odborníci na tvorbu ABBA. Takže ano, není to ztracený čas, ale žádný super zážitek také ne. Ale dokážu si představit nadšené hodnocení, oceňující právě tu dnes už neviděnou formu, a dnes už vzácný vhled do začátků skupiny. Za mě je to 60%.

    • 1.1.2018  20:23

    Co se týká děje a práce s postavami, je Frankenhrůza asi nejodvážnější počin celé "značky" Scooby Doo. Bohužel těžení ze starších příběhů a jejich crossover v kombinaci s tím těžko mohly skončit něčím jiným než - mírně řečeno - "víc než by bylo zdrávo" přepáleným megafinále. Ale věřte, že vidět Velmu načesanou jako Frankensteinovu nevěstu stojí za to:) 70%

    • 1.1.2018  19:47

    "Muppetí" Scooby? To asi nemůže dopadnout špatně, že? Tedy ano, může, ale prostě věřte tomu, že nedopadlo;) Je to dobře šlapající jednohubka, jakých je málo. Takže 70% a klidně zas někdy na viděnou.

    • 1.1.2018  19:43

    Scooby Doo (zatím) poslední generace, tentokrát ozvláštněný přesunem do žánru muzikál. Texty písniček by mohly napovídat, že je určený pro trochu mladší děti, ale ty by se na druhou stranu u upířích nájezdů asi slušně bály:) Tak či tak, starší publikum si může užít vtipné narážky jako Stříbření, a ti "nejstarší" zase nemohou nevidět Theatre des Vampires, i když je pravda, že takhle nějak by vypadalo, kdyby nepocházelo od Anne Riceové, ale z Twilightu:) U mě vládla celkem spokojenost, i když je pravda, že v tom asi hraje svoji roli, že to bylo moje první setkání se Scoobym od seriálu "What's New, Scooby-Doo?", který je v snad v každém ohledu tragický. A o to větší radost mi dělá, že mohu říci, že po vizuální stránce je tohle Scoobyho dobrodružství jedním slovem nádhera. Za mě 70%, protože jsem sám do poslední chvíle nevěděl, jestli tam opravdu tentokrát je nějaké skutečné nadpřirozeno nebo ne;)

    • 1.1.2018  19:30

    Harry a dinosauři objektivně vzato přesně odpovídají původní myšlence, což je fantazie pětiletého kluka o jeho dinosaurech a úžasném světě ukrytém v jejich plastovém kbelíku. Proto taky oblohu zdobí jasně vystříhané a přilepené papírové mraky a tak podobně:) Bohužel obsahově jsou jednotlivé příběhy dost o ničem, a v oblasti tvorby pro děti je k mání řada mnohem lepších kousků. Tenhle jako by se spokojil jen s tím, že v něm jsou dinosauři s různými vlastnostmi. 50%.

    • 1.1.2018  19:11
    Flořini draci (TV seriál) (2010)
    ***

    Britská tvorba pro děti je rozmanitá co do stylu, tak do kvality. Princezna Flora a její draci jsou hodně pohádkoví, hodně dětští, a navzdory originálnímu nápadu s podobou draků mi moc v hlavě neuvízli. Pro rodiče tu vlastně nic k mání není, na druhou stranu je to dostatečně nezávadné, aby se k tomu děti daly na tu chvíli posadit o samotě. Lehký nadprůměr, asi tak. 60% PS: Úvodní znělku je docela problém dostat z hlavy:)

    • 1.1.2018  17:56

    Červený Trpaslík JE ZPĚT! A tentokrát to vypadá, že to kdosi vzal skutečně vážně, ne jako pár let zpátky. Sice už tu není žádná pamětihodná epizoda jako třeba Polymorf (nebo... ne, tohle by zase skončilo výčtem zbytečně mnoha dílů legendy), ale je fajn vidět, že pravověrní dwarfisté svoje řemeslo nezapomněli. A jak se navíc můžete dočíst okolo, leckdo se mnou ohledně rezerv v kvalitě plnění nesouhlasí:) Takže ano, Red Dwarf X 80%.

    • 1.1.2018  17:42
    Červený traktůrek (TV seriál) (2004)
    ****

    Naprostá bomba z britského venkova. Co postava, to skvělá komická figurka jak z nějakého sitcomu. Pan Jonáš víc než jen trochu připomíná Rimmera z Red Dwarfa, ale abych tím někoho nezmýlil - Červený Traktůrek je seriál pro děti. Naštěstí jeden z těch, u kterého se dospělému nechce umřít;) Opět se potvrzuje, že když se spojí dobře udělaná stop-motion figurková animace s někým, kdo přemýšlí nad příběhem a cílovou skupinou, stojí to za to. Červený Traktůrek tím pádem má všechno - chytlavou znělku (v češtině luxusní), roztomilý malotraktor, který skvěle vyjadřuje emoce, a sympatické, k sobě navzájem hezky se chovající postavy (samozřejmě krom pana Jonáše). A aby to nebylo jen o legraci, tak se ty postavičky dají použít i výchovným způsobem, a pokud jde o to pobavení, tak to je i sofistikovanější než u mlynáře Huga, který se v každém dílu vždycky dokonalým groteskovým způsobem ála Panika V Městečku rozseká při jízdě na čtyřkolce:) BTW epizod je nakonec podle wikipedie 4 x 28. 80% a nikdy jinak.

    • 1.1.2018  17:26

    A pak že tvůrcům Shauna dochází dech. Aardmani tentokrát zacílili na tvora, jehož zavilost a proradnost je vyhlášená, takže nemůže být překvapením, že je to zase jednou jízda jako na čtyřkolce řízené Vinem Dieselem v Rychle A Zběsile 11 (ačkoliv tam už vlastně možná Diesel vůbec nebude;)). Panova flétna je zkrátka magický nástroj:) 80%

    • 1.1.2018  17:20

    Je to nádhera, když mezi všemi těmi "klasickými" vánočními pohádkami najednou přistane něco TAKOVÉHO:) Tvůrci Paniky V Městečku zkombinovali svůj obvyklý humor s Vánocemi a dokonce se jim podařila i trochu toho ponaučení. A k tomu nasypali nehoráznou hromadu třeskuté grotesky se záměrně příšernou animací a neodolatelnými momenty, jako je třeba house party u policajta nebo diverze britských královských stráží:) 80% jako u filmu.

    • 31.12.2017  22:25
    TimeScapes (2012)
    ****

    Po pár letech trpělivého čekání na datovém nosiči se TimeScapes konečně dočkaly - a já si těch 40 minut čistého času s nimi (ano, přes osm minut jsou závěrečné titulky) velmi užil. Samozřejmě to chtělo hodně vysoké rozlišení;) Ale musím říct, že to byla rozhodně nejlepší část silvestrovského programu, neb konkurence Partičky s jejími tragickými předtočenými scénkami typu "den s Jiřím Kajínkem", veselé plavby s Waldou, a "toho nejlepšího" z Hlasu byla skutečně velmi vytříbená, o TV Barrandov raději nemluvě:) Ale pojďme konečně k filmu samotnému - TimeScapes jsou technicky dokonalé vizuální hody na téma "velké celky krajiny a hvězdné oblohy natáčené časosběrnou kamerou", na nichž je osvěžující zejména absence jakéhokoliv (ať už mravokárného nebo jiného) komentáře. Jen obrazy a hudba. A žádné velké jinotajné ambice a podobně. Kdo chce, může si mezi záběry liduprázdných solných plání a davy pohledných mladých lidí skotačících ve víru jakési elektronické hudby (která není slyšet, film se drží čistě svých podkresových hudebních stop) nacházet spojení jaká chce. Mě osobně zatloukla do sedačky obsahová čistota nasbíraného materiálu, která je ódou na přírodu, byť to vypadá, že se tu ukazuje jen několik málo míst v různých fázích dne a noci. Jistě se dá argumentovat i tak, že je to celé jen sprostá technika bez čehokoliv dalšího (BTW jako spořič obrazovky ideální:)), ale jak jsem říkal, pro mne je to po Barace nebo Home naopak osvěžující tou absencí nutkání vztyčovat varovný prst, kázat trvalou udržitelnost a podobně. Případní následovníci to už budou mít podstatně těžší, ale za úchvatnou čistou podívanou dávám TimeScapes 80%.

<< předchozí 1 2 3 4 25 49 73 97
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace