Recenze (209)
Kozoroh 1 (1977)
Viděl jsem tento film naposled v 80.letech. Pro originální námět a napětí mě to uchvátilo. Film jsem viděl znovu včera a vzhledem k nedávnému zveřejnění údajnému přiznání režiséra Stanleyho Kubricka o jeho spolupráci při natáčení falešného přistání na měsíci, si stojí za to připomenout snad jediný film, který se věnuje tomuto tématu.Ve film jde o Mars, proto má hodně nelogických záběrů, ale i tak má vzhledem ke stáří punc kvality.
Divoká řeka (1994)
Meryl Streepová je moje jedna z neoblíbenějších hereček, tak jsem zvolil film, který považuji za jeden z nejlepších, kde se ukázala v akčním žánru. Napínavá podívaná s klasickým rozestavením dobra a zla se opírá o její herectví. Strhující záběry divoké řeky jsou velmi dobře natočeny, podpořené nádhernou hudbou.
Řachanda (2016)
Viděno v televizi, dobrá výprava, masky, herci a dobrý muselo, být i hulení nebo nějaký silnější matroš co požila režisérka. To nevím, ale myslím si to. Je to prvotní dojem z pohádky. Děti jsou ještě z toho zmatený a chvála bohu, že ten nejmladší nedostal epileptický záchvat.
Viděl jsem ďábla (2010)
Tempo vyprávění, gradace napětí, herecké výkony, přesahují evropské a americké filmy v tomto žánru. Patřičná brutalita, až trošku komiksovým násilím mě zabavila i přes délku, která je skoro u všech korejských filmů natahovaná.
Stav věcí (1982)
Velmi zajímavý film, který mě svým obsahem dostal, jak kritikou, sebekritikou, stinné stránky filmového průmyslu. Film po vyskytnutí problému s natáčení, pak sleduje drobné všednodenní příhody a problémy, které jeho hrdinové prožívají. Především se orientuje na problematickou spolupráci mezi umělci.
Cotton Club (1984)
Vzhledem k lásce ke starším filmům s gansterskou tématikou, jsem po dlouhé době volil Cotton Club a myslím, že ani časem neztratil snímek na působnosti. Hutná atmosféra zdařilého spojení muzikálu a gangsterkou činí z filmu vynikající zábavný počin. Francis Ford Coppola prokázal mistrovství, s nímž dokáže dokonale zpracovat i kýčovité náměty.
Dobrodružství kriminalistiky - Volavka (1993) (epizoda)
Díl, který má určité kouzlo vzhledem k tomu, že i dnes plní tato kriminalita ( obchod s bílím masem), titulky bulváru. Dnes v době odposlechů, by odkrytí takového gangu, bylo jednoduší. Tento díl z 2. série mě zaujal nejvíce, má napětí a sympatické herecké výkony.
Proč právě on? (2016)
Nebál bych se toho, označit film( nejlepší komedie roku). Dobrý námět, scénář mnoho vtipných momentů k tomu herecké výkony Jamese Franca vynikajícího Bryana Cranstona, pro kterého další vynikající filmová role po Trumbovi a infiltrátorovi, kde zahrál velmi dobře. Doufám, že do budoucna bude více takových komedií.
Rocco (2016)
Pro mě jako konzumenta pornografie, byla nutnost podívat se na hraný dokument, který šel do kin, protože je Rocco Siffredi nostalgická vzpomínka ještě na video kazety v půjčovnách. Tato ikona vždy posouvala hranice ve všech směrech, dominantním stylem, tak v análním sexu, proto přežívá v branži 30. let. To že ohlásil odchod je jenom záměr, aby dokument dostal filozofickou rovinu, ten vzhledem k internetové produkci, tam bude ještě do 60. let. Nicméně dokument dosahuje určité kvality. Odměřeně se nahlíží do zákulisí všeho okolo pornografie a jsou tam i některé humorné momenty s hláškami.
Vysvobození (1972)
Kouzlo filmu spočívá v jeho dvojznačnosti. Nad rámec čistě dobrodružného filmu je zároven alegorií o pocitu nadřazenosti městského člověka vůči přírodě. Film formoval svým obsahem hixploitation, exploitation, čerpalo z něj hodně hororů s tímto subžánrem.