major.warren

major.warren

okres Český Krumlov
student , milovník dobrého filmu

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 13.11.2018  18:50

    Když vidím ty recenze od diváků, a pak někdy kritičtější recenze od kritiků (Spáčilová), říkám si jakej to může bejt film. Výsledek je ten, že Bohemian Rhapsody je filmem roku. Rami Malek předvádí výkon desetiletí. Sice hudbu prý nahrály přes playback, ale to jak se vžil do Freddieho Mercuryho, tak to nelze slovy vyjádřit. Stačí se podívat na záznam koncertu LiveAid z roku 1985 a porovnat s tím filmovým, který je sice o pár minut zkrácen, ale ten zpěvák, a celá kapela jsou stejní:-). To nebyl Malek, to byl Mercury. Vstal z mrtvých? Bryan Singer dokazuje, že režii rozumí. K tomu není více co říct, protože jinak bych musel hledat jen některé vojeby, a to se mi opravdu nechce, protože bych asi žádné nenašel. Letos dostane Oscara za režii, hádejte kdo:-). A scénář? McCarten dokazuje, že stačí hravý, jednoduchý, ale přesný scénář a excelentní životopisný film je na světě. Prej půl hodina banalit, píše Spáčilová, nasrat!!! Co by tam chtěla. Tak se to prostě stalo. Tohle není love story, paní Spáčilová. Tohle je film, kterej dokazuje, že to pořád jde. Pořád umíme natočit luxusní film. Chápu, že kritiky možná štve, že hudba je přes playback, ale to vůbec nevadí. Zazpívají to kritici? Hlavní je to vžití do jednotlivých členů kapely a asi všech v tomhle příběhu. Herci v čele s Malekem předvádí životní výkony a v titulkách nemají být jejich jména, ale Freddie Mercury, Bryan May, Jim Hutton, Jim Miami Beach, Mary a ost. Lucy Boynton je také na Oscara. Jen ty pohledy. Film má tři části. Prolog, pak první část 70. let, dle mě ta nejhezčí, pak ta prostřední, kde Singer obrátí o 180 a Freddie ve společnosti buzny Paula se vám najednou zcela zhnusí. A pak trojka. To je část, kde propukne tak deset filmových orgasmů. U Bohemian Rhapsody se nemáte trhat smíchy. Není to strojené, aby se to všem líbilo. Ale humoru tam je na rozdávání:-). Viz. kohout. A ani famózní Rami není největší lákadlo. Největší lákadlo je Freddie Mercury a Queen. Vizuálně luxusní. Krásné záběry, kostýmy a výprava skvělé, masky excelentní. Ozvučení a namixování soundtracku, tak tam není co říct. Délka ideální. Detaily Freddieho pohybů, gest a všeho vynesou letos jednomu klukovi Oscara:-). A co říct na závěr, než jen We Will Rock You, We Are The Champions, Ay-Oh a Bohemian Rhapsody. A desítky dalších písní, které zcela změnili svět hudby. Queeni jsou jednou z nejlepších kapel všech dob a Freddie se snad z nebe při pohledu na tenhle film směje. Protože potlesk jsem ani já v kině dlouho nezažil. A koncert ve Wembley vstoupí do dějin kinematografie. Je to film o lidech a hudbě, kterou tvoří. A hlavně o životě. Hudba vyřeší hodně věcí. Viz. hádky členů kapely a do nich vstupující nápady jiných členů. A pak vznikne něco We Will Rock You. U mě 90-95%. A nejlepší hodnocení. Minimálně tři Oscara. Malek, kamera, masky. A moc rád i nejlepší film, režie, scénář, kostýmy, zvuk, střih, a všechno ostatní:-). Spolu se Zrodila se hvězda nejlepší filmy roku.

    • 13.11.2018  18:34

    Jedna z nejlepších Bondovek a nejlepší Moorovka vůbec. Jestli ji někdo nemá rád, tak ať. Pro mě navždy zůstane kouzlo a elegance téhle Bondovky definicí agenta 007 v podání Rogera Moora. Muž se zlatou zbraní v podání úžasného Christophera Leeho, jeho věrného sluhy Nick Nacka (mimo jiné jsem po něm pojmenoval kočku), girls v podání Britt Ekland a Maud Adams a pak Clifton James znovu jako J.W. Pepper. Guy Hamilton se skvěle napojil po minimálně pro mě mnohem slabšího Žít a nechat zemřít a linii Bondovek drží skvěle. Scénář naprosto luxusní. Vizualita taky. Výprava, zlatá zbraň, honičky, ženy, to všechno je definice Bonda. John Barry opět předvádí úžas ve své hudbě. Od neskutečného hlavního orchestrálního a bleskového pochodu, přes tajemné téma Scaramagova sídla, až po definici romantiky. Nic více třeba dodávat. Moore je zde vynikající a skvěle mu agent 007 sedí. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou honička s J.W., a scény s Nick Nackem. A rozkošné finále.

    • 10.11.2018  09:15
    Interstellar (2014)
    ****

    To snad není možné. Interstellar jsem přijal dost rozpačitě. Na jednu stranu ho vidím jako geniální filmové dílo, plné výtečných nápadů, skvěle napsaných dialogů, fantastické vizuality a hudby a na druhou jako dost zamotaný snímek. Neboli, jak často píši, hodně otázek, málo odpovědí. Některé "zmatky" bych si bez spoileru těžko uvědomil. Já a Nolan si prostě nějak ne a ne sednout. Těšil jsem se na vynikající a propracovaný Sci-Fi snímek, a říkal jsem si, že budu nadšen a, že si tenhle žánr oblíbím. Bohužel se to nepovedlo úplně. Já a Sci-Fi prostě nejspíš nejde dohromady. Proto jsem také film možná přijal tak jak jsem ho přijal. Tedy rozpačitě, protože jelikož nejsem divákem tohoto žánru, jsou pro mě některé výpady fantaskní výjevy, které v Interstellaru byly až příliš nereálné a nepochopitelné ani až příliš citlivá atmosféra mě nechytla. Christopher Nolan je režisérská špička současnosti, o tom není pochyb. Dunkerk miluji, ale jinak se jeho tvorby prostě bojím. Ale vím, že je to velký režisér, a velký vizionář a zcela chápu hodnocení a oblíbenost tohoto snímku většinou diváků, protože on je to velkolepý snímek. Je to dokonalý příklad nezávislé Sci-Fi a to mě baví. Nolan není ovlivněn žádnými společnostmi ani sériemi, jede svou kolej. Neskutečně mě baví ten příběh. Ten je geniální. Oba bratři odvedli na námětu a scénáři hodně práce. Už ty nápady v kosmu jsou zcela revoluční. To mě moc baví. Režie je též skvělá. Nolan je pečlivý, všímá si všech možných detailů (naprosté ticho při jakémkoli pohybu ve vesmíru), jede na plné otáčky a to si ho cením. Občas se, ale trochu zamotá. A bohužel jen někdy se vymotá zpátky. Úvodní půl hodina byla slibná, pak další hodina také ušla, ale čím více se blížil konec, tím více zmatků mi tam přibývalo. Herci celkem ušli. McConaughey jako Cooper je skvělý, Anne Hathaway vévodí už jen při finálním pohledu na planetě Edmunds, Jessica Chastain hraje na Oscara, Caine, Damon, Bentley a Foy už jen tiše přihrávají. Vizuálně je film revoluční. Od nádherných nepravidelných typicky Hoytemovských záběrů, přes krásné efekty, střih, mix a střih zvuku v jednotlivých sekvencích, úžasná výprava, kostýmy, a hudba Hanse Zimmera, tak to hlavní téma, které na konci vévodí, to je za Oscara. Jinak je celý soundtrack skvělý. Christopher Nolan dokázal, že umí svou práci dělat hodně dobře. Sice byl pro mě Dunkerk daleko lepší, ale rozhodně se k pozoruhodnému Interstellaru jednou vrátím. Tak jako se ve finále vrací Cooper pro Brandovou, mimochodem ta finální scéna je za 5% na vrch. Nolan je chytrý, a vím, že je skvělý režisér, má i podobný vkus. Např. miluje Bondovku OHMMS. Interstellar se mi, ale jinak líbil a má u mě 75% a čtyři hvězdičky. Zaslouží si je. I když je ufňukaný, jak řekla Spáčilová. Nejlepší scény jsou s robotem Tarsem, a finále. Jeden Oscar za vizuální efekty.

    • 9.11.2018  19:20

    No vynikající Bondovka!!! Druhá nejlepší Moorovka a nebál bych se jí zařadit ani mezi ty nejpřednější z celé série. Roger Moore je zde po Muži se zlatou zbraní nejelegantnější, ještě více plný energie a vychytávky pana Q jsou nejvíce dokonalé. Legendární Lotus Esprit ala ponorka, no to je definice Bonda. K tomu ďábelský plán Carla Strombega ve skvělém podání Curda Jürgense, sovětská kráska Aňa Amasová v podání Barbary Bachové, poprvé na scéně generál Gogol, a hlavně nejlepší padouch v historii filmu, Jaws Richarda Kiela. Jestli mám oblíbeného záporáka, pak je to Jaws. Sice v Moonrakerovi obrátí, ale pořád je to gorila:-). Ale jeho zuby by se občas hodily:-). Lewis Gilbert se ujal režie tohoto filmu s nadšením a opravdu se mu to vydařilo. Scénář nemá výtku, možná trochu těmi Strombergovými postupy "kopíruje" postupy Blofelda v You Only Live Twice (popř. otevírací loď), což je mimochodem také Gilbetrova Bondovka, ale zase je to zcela obměněné mořem a celkovou zápletkou. A navíc, kdo má pořád ty vražedné techniky vymýšlet. Vizuálně krásné, scénograficky překrásné. Hudebně skvělé. Marvin Hamlisch skvěle zkombinoval elektriku a orchestr a především při podvodních a akčních scénách hudba nejvíce vynikla. Opravdu vynikající Bondovka a má u mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou s Jawsem, úvodní lyžovačka, a asi finále.

    • 7.11.2018  19:57

    Žiješ jenom dvakrát. Něco na tom je. Příběh téhle Bondovky je až kouzelný. Fantastický svým způsobem také, ale poetika a půvab mu vévodí. Že je to moc? Rozhodně ne. Lewis Gilbert natočil tři Bondovky, a tahle je možná nejlepší. Sean Connery po páté jako agent 007, tentokráte pouze v Japonsku, ve společnosti krásné Aki, tygra Tanaky, poprvé v historii Bondovek, odhaleného Ernsta Stavro Blofelda skvěle ztvárněného Donaldem Pleasencem a kráskou Kissy. Že jde o vynikající Bondovku a, že je Connery nejlepším Bondem dokazuje fakt, že jde zároveň o jednu z jeho slabších Bondovek, což je až neskutečné, protože i Diamanty jsou věčné byly pořád hodně dobré. Nejlepší Connery je Goldfinger, pak Thunderball, a pak to ostatní. Takže super Bondovka:-) a na nějaké uvažování, která Conneryho Bondovka je nejlepší se vykašleme. Tahle je rozhodně nejpůvabnější, společně s From Russia With Love. Mistr literatury Roald Dahl servíruje skvělý scénář plný Flemigovských motivů, a hlavně postavený na typickém Bondovském příběhu. Vizuálně zase revoluce. Jako každý Connery, akorát, že vždy ten následující danou revoluci ještě překoná:-). To zde dokazuje i John Barry a jeho hudba a píseň. Jeden z nejkrásnějších soundtracků Bondovské historie. Já opravdu nemám moc co vytknout. Tuhle Bondovku miluji pro její napínavost a tajemnost. A jsem moc rád, že Bonda zde ještě pořád hraje Sean Connery. A taky, jak skvěle ukončil svou dosavadní kariéru agenta 007 a břemeno luxusně předal Georgi Lazenbymu. Nejlepší scény jsou v kosmu, a potom bitva v sopce.

    • 5.11.2018  18:25

    Žít a nechat zemřít nepatří zrovna k mým nejoblíbenějším Bondovkám, dokonce bych ji dal mezi mé nejméně oblíbené Bondovky. Proč? Tak především se mi nelíbí ta zvláštní atmosféra linoucí se celým filmem, a taky "ne-tvůrčí" chyba, dabing. Já mám doma od šesti let celou kolekci Bondovek, a s Moorem jsem byl zvyklý na Vladimíra Brabce, a tady a v Moonrakerovi, ho mluví někdo jiný. A ani jednou se mi ten hlas prostě nelíbí. Ale rozhodně pochybuji, kdybych si film pustil v jiném znění, že bych změnil názor. A navíc, jsem zvyklý, že je to tu prostě jinak:-). Příběh je sám o sobě skvělý, režie Guye Hamiltona také, Moore a jeho nástup po Connerym a Lazenbym mě, ale moc nedostává. Mnohem, mnohem lepší je v následujících dvou Bondovkách. Sice je tu nejmladší, ale ne moc sympatický. Ale je to pořád Bond, James Bond. Herecky vévodí Jane Seymour, coby věštkyně Solitaire, která jen svými pohledy dostává diváky do dech-beroucí atmosféry. Yaphet Kotto zase předvádí ukázkového záporáka Dr. Kanangu. A k tomu výtečný Clifton James, coby J.W. Pepper, i když byl v Muži se zlatou zbraní lepší, Hedison coby Leiter, a celkově herci nezklamali. Ale ta atmosféra postavená na všech těch rituálech a černoších, mi prostě nesedla. Nezachránila to ani ta krásná příroda či velmi pěkná hudba Georga Martina a vynikající píseň Paula McCartneyho a jeho ženy Lindy. Ale zase je pravda, že když teď koukám na Bondovky po nějaké době, mám na ně trochu jiný názor, než, když jsem je jako malý sledoval non stop před televizí. Když třeba hodnotím procenty, říkám si vlastně, "Proč to dělám? Když stejně miluju všechny Bondovky. A bohužel si uvědomuji i některé mínusy jednotlivých filmů. Ale kouzlo se rozhodně nezměnilo. A ani v tomto případě. U mě pět hvězdiček. Spolu s Quantum a Moonrakerem nejslabší Bondovky. Nejlepší scény jsou honička na člunech, krokodýlí farma a finále.

    • 4.11.2018  12:56
    Dech života (1987)
    *****

    Všechny Bondovky jsou super. Jen jsou některé skvělé, lepší, a nejlepší. Takže nějaká procenta, v tomto případě u mě nehrají roli. Pět hvězd dám stejně všem dosavadním Bondovkám. Ale Dech života, to je definice Bonda sama. Timothy Dalton, poprvé jako agent 007 je vynikající, skvělý při akčních scénách a po sedmi Moorovkách vrací Bondovi jeho eleganci a kouzlo, které ke konci Moorovi už téměř chybělo. Takže i když dal jen dvě, jako Bond je vynikající. Rozhodl se vrátit starý styl Bondovek, a to se mu na jendé straně povedlo, na druhé začal pracovat na přechodu Bonda ze stínu Studené války, kterou byly lemovány většina Moorovek a přemisťovat se do modernizace a současných krizí. Maryam d'Abo mu skvěle přihrává a jsou skvěle sehraní. Jeroen Krabbé je slizský záporák, Joe Don Baker také, Andreas Wisniewski jejich pohůnek, John-Rhys Davies je výtečný generál, Art Malik skvělý bojovník a pan Q, tak tam není co dodat. Aston Martin V8 Vantage se zimní výbavou je legenda. A seříznutí VB autíčka, taky. Režie Johna Glena zde vévodí a celkově myslím, že jde o jeho nejlepší Bondovku. A scenáristicky také, takže Maibum/Wilson si hodně rozuměli. Škoda, že Maibum po Licence to kill skončil. Vizuálně je tahle Bondovka taky dost revoluční, a scénograficky také. Ale komu patří úplně nejvíc je John Barry. Dle mě jde o jeden z jeho nejlepších soundtracků vůbec. Úžasné hlavní téma, na kterém je postavená luxusní úvodní píseň od A-HA a nádherné romantické téma ve Vídni. A samozřejmě i akční melodie či finální písně od Pretenders. Použitím svých oblíbených syntetizátorů dodal hudbě na svěžesti a akčnosti a také jí hodně zvýraznil a oživil, jak uměl nejlépe. U Barryho to je tak, že se zpěvák/zpěváci přizpůsobí píseň jeho hudbě. A tady se to povedlo na 100%. Škoda, že is A-HA s Barrym nerozuměli a spolupráci ukončili. Ale pro mě je jen jedna verze písně The Living Daylights, ta z filmu a pak ta celá verze co A-HA zpívají. Ta z filmu je jen lehce zkrácená:-(. Takže Barry i A-HA na Oscara:-). Já miluji všechny Bondovky, a The Living Daylights patří k těm vůbec nejlepším. Je to jedna z nejkrásnějších a nepřesvědčivějších Bondovek, a taky důvod proč si agenta 007 zamilovat. Dalton vévodí. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší jsou asi ty akční honičky v Československu, a krásné finále.

    • 2.11.2018  19:55
    Thunderball (1965)
    *****

    Thunderball neboli revoluce Bondovek. Connery pod vodou, to tu ještě nebylo. SPECTRE má opět ďábelský plán a Bond opět plno práce. K tomu všemu krásná dívky v podání Claudine Auger, Emilio Largo v podání taliána Adolfa Celiho, je jedním z největších padouchů v Bondovkách vůbec. Felix Leiter, Q, Blofeld, a krásná Femme Fatalle Luciana Paluzzi. To vše doplňuje skvělý příběh, neskutečné podmořské bitvy, akční scény na lodích, Aston Martin DB5, dýchací přístroj a foťák pana Q a neodmyslitelná režie Terence Younga. John Barry složil jeden ze svých nejvýraznějších a nejtajemnějších soundtracků své kariéry. Hlavní Bond theme v podání dechových nástrojů a tajemná podmořská témata filmu dodávají nezapomenutelnou atmosféru. Sean Connery po Goldfingerovi mění své možnosti za opět vyšší. Thunderball je typický Bondovský příběh. Klasa, která neomrzí, a od které by se měly dnešní tvůrci Bondovek učit. Tohle je ta krásná poetická, nefalšovaná, revoluční a v mnoha ohledech kouzelná stará dobrá Bondovka. Škoda jen, že ty nápady co přicházely tehdy, dnes už nemůže moc recyklovat. U mě to nejlepší hodnocení a nějaká procenta jsou tady zbytečná. Po Goldfingerovi asi druhá nejlepší Conneryovka. Nejlepší scény jsou úvodní sekvence, romantika pod vodou a podvodní bitvy.

    • 2.11.2018  19:47

    Jen pro tvé oči je další ze skvostných dobrodružství Jamese Bonda, tedy Rogera Moora. Celkově myslím, že jde o jeho třetí nejlepší Bondovku. Lepší jsou snad jen Man with a golden gun či Spy who loved me. A samozřejmě je na stejné úrovni jako má oblíbená Chobotnička. Celkově mám tuhle Bondovku hodně rád, protože po sice skvěle napsaném, ale až příliš akčním a trikovým Moonrakerem, zavádí nový styl Rogera Moora. A to - Bond 50 plus. Je vidět, že Moore je zde ještě pořád plný energie, a nadšení pro další mise. Ale je pravda, že v dalších dvou Bondovkách už trochu skomíral. Zvlášť v poslední. Ale tady Roger Moore dokazuje, že Bond je jeho parketa. A i když je považován za nejslabšího představitele agenta 007 (s čím nejspíš souhlasím), tak rozhodně natočil spoustu skvělých Bondovek. For Your Eyes Only je jednou z nich. John Glen dal Bondům novou poetickou tvář. Celkově je For Your Eyes Only jeho druhá nejlepší Bondovka. Překonal jí jen Dech života. Příběh této klasiky je jasně Flemingovský, tajemný, plný touhy po pomstě, a otázek na život a na smrt. Vizuálně neskutečný, na rok 1981, no, co víc si přát. Carole Bouquet je vynikající ztvárnění Bond girl, pomstychtivé a houževnaté. Její Melina je vynikající skvěle si s Moorem ladí. Glover představuje typického záporáka, Topol a Q dodají humor, a Lynn-Holly Johnson zase trochu dětinství. Hudba je luxusní. Typický výrazný orchestrální Bill Conti, sice tam slyším trochu Rockyho, ale nevadí. Ty témata pod vodou jsou zcela jedinečné. A soundtrack celý také. Od nádherné písně od Sheeny Easton, kterou jsem si oblíbil teprve při posledním shlédnutí a celkově mám po té pauze na tuhle Bondovku zase lepší pohled. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou lyžařské, honička ve Španělsku a finále.

    • 29.10.2018  09:59
    Zlaté oko (1995)
    *****

    Goldeneye je dle mě jedna z nejrevolučnějších Bondovek. Bond totiž dostal novou tvář, vyšel ze světa Studené války, dostal nové zbraně, nové protivníky. A hlavně Pierce Brosnana, který je po Connerym tím nejlepším Bondem. A ne jako drsňák, ale jako postava Bonda samotná. Když se řekne James Bond, představím si jako klasu Conneryho, jako současnost Brosnana. Další bod je režie. Režisér, který Bondovkám rozumí je Martin Campbell. Co je jeho největším uměním? Dokáže nového představitele Bonda zavést do trati a pak nepoškozeného a skvělého předat jiným režisérům. Udělal to už dvakrát a v obou případech mu to skvěle fungovalo. Scénář vynikající. Hodně osobní a dost vážný. Brosnan je ještě trochu rozcuchaný, ale zase plný energie a není mu co vytknout. Izabella Scorupco coby Natalia Simonovova vytvořila jednu z nejlepších Bond girl. Famke Jannsem zase tu nejlepší sexy Female Fatalle. A Sean Bean, tak to je záporák záporáků. Plus Joe Don Baker, Judi Dench a skvělý Robbie Coltrane, co dodat? Pak ještě slizký Alan Cumming a geniální Q. Atmosféru skvěle doplňují vizuálně úchvatné efekty, akční střih, skvělý zvuk a kamera. To vše podmaňuje luxusní hudba Erica Serry, který vytvořil jeden z nejemotivnějších Bondovských soundtracků. Když slyším tu hlavní akční melodii plnou elektriky a syntezátorů, slyším revoluci v hudbě. Když slyším téma lásky v Karibiku, slyším Johna Barryho. Hudba 100%. Akce a vizuál 100%. Herci 100%. Příběh podle Flemingova sídla 90%. Hračky pana Q 100%. Jedna z nejlepších Bondovek. Celkově dám 95% a nejlepší hodnocení. Nejlepší scéna je jednoznačně akce s tankem.

    • 27.10.2018  10:51
    Magnolia (1999)
    ****

    Magnolia je hluboce intimní, silný, promyšlený, lidský film. Musím, ale přiznat sice nevelké, ale jasné zklamání. S čím větší důvěrou jsem si film pustil, tím větší pak je mé zklamání. Čekal jsem větší propracovanost jednotlivých příběhů, které budou mít nějakou "zábavnější" či trochu akčnější a propracovanější zápletku, od které se nelze odtrhnout a která by celý film hnala dopředu a ukazovala jeho vnitřní genialitu. Tenhle pocit jsem měl z těch devíti příběhů asi třikrát. A to u chlapce s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplného ošetřovatele a policisty Jacka. Všechny příběhy byly silné, ale nebyly dotažené. Měly skvělé nápady, ale špatné provedení, tedy adaptaci do scénáře. Ani scénář sám není vůbec špatný. Propojení a některé pointy jsou úžasné, jiné vyloženě nepochopitelné a slabé. Ideální množství vtipů, i vážných scén. A hlavně oceňuji jeho originalitu z pera P.T. Andersona, který dokázal, že je pan Umělec. Protože co si budeme, ale Magnolia je umělecké dílo. Sice nudné, ale i tak je to nový a zcela jedinečný styl točení. Režie je sama o sobě skvělá, už jenom to všechno proplétání, a ta pozornost k detailům a zachování čisté filmové tváře, to mě baví. Tenhle film nemá s uměleladěným filmem nic společného. Takovéto filmy s mnoha prolínajícími se příběhy miluju, ale jak říkám, některé pointy jsem prostě nepochopil. Přijde mi, že já a Paul Thomas Anderson nejde moc dohromady. Jeho Nit z přízraků mě sice hodně bavila, ale, že bych mě oslovila, tak, abych si ji pustil znovu, to ne. Největším problémem filmu, je jeho délka. Ta je bohužel hodně natahovaná a některé scény mi přišli opravdu zbytečné. Nerad to říkám, ale zkrátil bych ho tak o 45 minut. I když film plyne jako voda, tak mě prostě nechytl a nedokázal udržet mou pozornost. Filmu nejvíce vévodí herci. Všichni jsou na Oscara. Nejlepší Julianne Moore, ta je na Oscara. Z mužů pak všichni. John C. Reilly, Jason Robards, Tom Cruise se svým "guru Járou", Phillip Seymour Hoffman a William H. Macy jako typický chudák ňouma, jako ve Fargu. Téměř magickou atmosféru doplňuje krásná hudba Johna Briona a moc hezké písničky Aimee Mann. Vizuálně též krásné. Od kamery, efekty či střih. Film je to hodně na zamyšlení. Je to příběh, nebo spíše příběhy o tom, jak se to v životě někdy může stát. Že stačí pár náhod a stane se mnoho věcí, které nelze vzít zpátky, a to se mi líbí. Ale prostě jsem se v tom nějak ztrácel. Nechápu moc ten název Magnolia, řekl bych, že to docela sedí, ale je to podle té ulice z úvodu? Luxusní úvod do jednotlivých příběhů prvních dvaceti minut, pak dvě hodiny plus mínus dobré, a konec, tak tam to opravdu vrcholilo. Celkově je to hodně dobrý film, ale neosloví každého, ale zkusím ho časem dát znovu a třeba mě tentokrát dostane více. Ale i tak musím dát hodně slabších 75% a krásné čtyři hvězdičky. Proč hodně slabé? Čekal jsem, že dám tomuhle filmu tak 90%. Třeba příště. Nejlepší příběhy: policista, kluk, bývalá dětská hvězda, a ošetřovatel s Cheyennem, který zde předvedl svou poslední roli:-(. Ale jak žáby padaly z oblohy, to je dle mě jedna z nejgeniálnějších scén filmu posledních 20 let:-). A krásná divná věc.

    • 24.10.2018  19:04
    Goldfinger (1964)
    *****

    Goldfinger je pro mě zcela revoluční Bondovkou. Uzavírá rozjezd dobrodružství James Bonda a nastoluje zcela novou kapitolu. Kapitolu o skutečných padouších a skutečných zločinech, vychytávkách pana Q, a hlavně vůbec té možná nejslavnější bondovské zápletce v dějinách. Guy Hamilton předvádí svůj nejlepší film. Scénář R. Maibauma je jako vždy luxusní, nenudí, je neskutečně poutavý a obsahuje tak lehce zapamatovatelné, ale velkolepé scény, jako honičky či legendární zápas v golfu, a Bond v podání výtečného Conneryho je zde snad nejvíce elegantní ze všech jeho Bondovek. Jeho třetí ztvárnění Bonda je ze všech šesti nejlepší. Má šarm, energii, dostane se do úzkých, ale je zároveň neohrožený. Auric Goldfinger v podání Gerta Fröbeho je jedním z nejlepších filmových padouchů. Jen ty úsměvy:-). To samé Odjob Harolda Sakaty a jeho legendární buřinka. To je figura:-). Honor Blackman předvádí svou Pussy Galore tak skvěle, že je nutno zařadit jí mezi pět nejlepších Bond girl v dějinách. Shirley Eaton a Tania Mallet též neklamali a pak klasa jako Bernard Lee, Lois Maxwell či Desmond Llewellyn a jeho nejlepší a vůbec nejdokonalejší Bondovské auto s poznávačkou BMT 216A a vysílačky Homer, který má poprvé ten typický antibondovský motiv v řeči, tedy lépe řečeno, je z Bonda najednu stranu na prášky:-), protože o své práci nežertuje:-). Hudba Johna Barryho patří k mým nejoblíbenějším soundtrackům z Bondovek a i hlavní motiv linoucí se celým filmem, ták úvodní motiv jsou na Oscara. A pak ta mrazivá skřípací theme. To je pan Barry. Vizuálně největší Conneryovka. Co dodat? Nejlepší příběh, nejlepší herci, nejlepší hudba, nejlepší auta, nejlepší padouch se jménem Goldfinger. Dle mě třetí nejlepší Bondovka vůbec. Rovná se jí jen Skyfall a možná OHMSS či Casino Royale. 100%. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou všechny honičky a krásné finále. A nejsilnější je to pozlacení:-(.

    • 20.10.2018  16:59

    Jestli byl Dr. No skvělý startovací snímek, tak Srdečné pozdravy z Ruska jsou ještě výše. Connery se podruhé stává agentem Jejího Veličenstva, ale tentokrát už jede naplno, s přesně určitým charakterem, a milován diváky po celém světě, za což, ale samozřejmě vděčíme Ianu Flemingovi a Dr. No. Opravdu mám tuhle Bondovku moc rád. Je hodně poetická, vtipná a zároveň nám poprvé představuje je větší míře organizaci SPECTRE a taky pana Q Desmonda Llewelyna. Celkově má s Connerym nejraději Goldfingera, pak asi Srdečné pozdravy, a na třetí místo bych dal Žiješ jenom dvakrát. Je to výtečná Bondovka. Young si jede svou trasu a nic mu jí nemůže zkřížit. Má luxusního a neodolatelného Bonda, krásnou Bond girl v podání Daniely Bianchi, ukázkové záporáky Roberta Shawa a Lottu Lenyi a dobráka Pedra Armendárize. K tomu všemu nám hraje poprvé božská hudba Johna Barryho, záběry na Istanbul a Benátky a skvělá atmosféra plná romantiky a akčních scén. No prostě Bond, starý dobrý Bond, nebo spíš nejlepší Bond:-). Příběh Srdečných pozdravů patří ke komplikovanějším z Conneryovek, ale při dobrém pozorování se nemůžete nijak ztratit. A kufřík 00 bych taky chtěl. U mě 90% a nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou asi ty v posledních 10 minutách a taky ty s Kerim Bejem.

    • 18.10.2018  19:24
    Domestik (2018)
    ****

    Rozhodně pozoruhodný snímek. Sice jsem čekal lépe napsaný scénář, ale jinak jde o hodně dobrý film. Adam Sedlák se na rozdíl od většiny českých filmařů rozhodl natočit něco jiného, originálního. Rozhodně nám má co říci a rozhodně o něm ještě uslyšíme. Stačí mu cit pro režii, řídící studií rozpadu lidské bytosti a dva skvělí herci. Sexy pipka Hofová herecky baví a stejně tak Jiří Konvalinka. Mrazivou a temnou atmosféru lemuje jak motiv kyslíkového stanu, tak výtečná hudba od kapely Vložte kočku. Největší slabinou je scénář. Dobrý příběh. Skvělé dialogy, dlouhé prázdné a napínavé záběry, ale moc otázek a málo odpovědi. Vizuálně hodně dobré. Skvělá kamera, motiv kola, prostě bez debat. Čekal jsem lepší a lépe postavenou zápletku. Domestik je ale rozhodně silným snímkem a dokazuje, že český film muže i dnes jít nahoru. Přeju lvi za hlavní herce, hudbu, kameru a režii. Některé scény mě hodně deprimovali. Takže Sedlák natočil film, kterému bych mohl, ale opravdu jen mohl někdy říct, že je to film českého Polanského či von Triera. U mě 65% a krásné čtyři hvězdy. Dobrý nadstandard. Škoda že nejde o standard českého filmu. Nejlepší scény jsou rozhodně v kyslíkovém stanu. A těch posledních 20 minut Adámek přepískl:-).

    • 17.10.2018  17:26

    Tenhle film pro mě není jen jedním z hodně dobrých filmů. Na rozdíl od mnoha jiných ve mně ještě teď doznívají vynikající pocity, jak z hudby tak z filmu jako celku, a také jsem unesen tou nádhernou atmosférou. Bradley Cooper a Lady Gaga nám podávají skoro 90 let starý filmový příběh, který ovšem ze všech těch možných verzí za to téměř století vypadá opravdu nejlépe. Není to remake, spíš verze, ale to je úplně jedno. Zažil jsem tu skoro tři filmové "orgasmy" za sebou. První, úžasná scéna, kdy Lady Gaga, která zde předvádí výkon desetiletí, která tu vypadala jako člověk s duší, ne jako blázen, a která zazpívala to nejlepší co jde, přijde za Bradleyem na pódio a poprvé zazpívá před velkým davem. Bradley si svou roli opravdu ušil na míru. Jako stárnoucí alkoholik, ale vynikající muzikant Jack mě dostal. Jak říkám, u herců mi nejde jen o dialogy či akční scény, ale i o gesta a vžití do role. A tihle dva se do rolí vžili na 100%. To nebyla Lady Gaga. To byla obyčejná mladá talentovaná holka, to byla Ally. Stejně tak Bradley, který mě svým neskutečným citem pro filmařinu úplně dostal, a myslím, že jeho režijní debut můžu přirovnat ke Kevinu Costnerovi a jeho Tanci s vlky. Ten film obsahuje stejnou lásku k filmům a cit pro filmařinu. Cit, který je jednoduchý, neobsahuje zbytečnosti, není příliš "slaďárenský" a hlavně ví kdy, co a jak. To samé scénář. Je tam znát tak Amerika, ale Eric Roth tomu svými "forrestovskými" standardy hodně pomohl. Vizuálně luxusní. Od kamery, střihu, kostýmů až k neskutečnému mixu a střihu zvuku, díky kterým je zážitek ještě větší. Ten úžasný mix kytary a písní, které byly hrány přímo na natáčení a ne dodatečně ve studiu. To je velké plus. Hudba, tak tam není co dodat. 100% a Oscar za Shallow, jasné? Ten film je silně Clintovský. Clinta jsem tam cítil už od začátku a vím, že takhle by to natočil jen Clint. Ale natočil to jeho učeň. Začátek je vynikající, celkově první půlka má mnohem větší kouzlo, je svěžejší, jednoduší, ale i prostě hezčí, druhá je psycho drama, které vás dokáže rozbrečet, a vlastně tak nějak chcete co nejvíce přiblížit konec, zatímco z první půlky, nechcete a nechcete odejít. Je to až neskutečně laděný a lidský snímek. Pár hodně "amerických" scén, ale tak proč ne. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Můj favorit na Oscary. Přeju Oscara za píseň, oba zvuky, hlavní herečku, režii a klidně i ten scénář. Nejlepší scénu už jsem jmenoval. Jak tam přijde na podium a začne zpívat, to je už teď legendární scéna.

    • 12.10.2018  15:34

    V tajné službě jejího veličenstva. Ať si kdo chce, říká co chce, ale pro mně je to jedna z opravdu vůbec nejlepších Bondovek. A nejen svým příběhem, ale zcela jedinečným vykreslením Bondovy postavy a jeho charakteru. Když dnes koukám na Craigovky, mám čím dál tím silnější pocit, že jsou stavěny na revoluci téhle Bondovky. Ano, Connery je Bond, Bond elegán. Lazenby je Bond drsňák, ale je zranitelný a naplno od sebe odráží všechny Bondovky, které do té doby byly natočeny. A odstříhává je tím nejlepším možným způsobem. Klidně by to mohl hrát Connery, ale zase by to nemuselo mít ten samý dopad, jaký minimálně na mě má. Že George Lazenby odmítl další Bondovku mě hodně mrzí. Zvlášť dvě následující mohl zahrát luxusně, protože v Diamantech Connery trochu ztrácel, a v Žít a nechat zemřít byl Moore zase moc, jak to říct roztěkaný. Tenhle Bond je revoluční hlavně v hercích, příběhu, který je dělaný dle mě na opravdovou velikost a míru geniality Iana Fleminga, revolučních akčních scénách, které nenahradí žádné efekty na světě, hudbou, kterou Barry s Armstrongem pokořili Bondovskou historii a skvělou režií Petera Hunta. Je to moje asi druhá Bondovka co jsem viděl, a už tehdy jsem si jí zamiloval. Ten Bond v podání skvělého Lazenbyho je jiný. Je to stejná revoluce jako Craig, akorát jen v jednom filmu. Diana Rigg vytvořila ukázkovou Tracy "Bondovou," a možná pokořila rekord krásy Bond girl. Telly Savalas zahrál nejlepšího Blofelda historie, Gabriele Ferzetti tam skvěle zapadnul, a k tomu ještě výtečná, ale příliš nesmlouvavá Ilse Steppat, Bernard Lee jako klasa M, miss Monneypenny a starý pan Q. Že nebyla napsána úvodní zpívaná píseň naprosto chápu. Barry složil svůj možná nejlepší soundtrack. Od hlavního úvodního akčního a zcela nezapomenutelného pochodu On Her Majesty's Secret Service, který vyzní nejvíce v akčních lyžařských scénách, až po neskutečně romantickou baladu We Have All The Time In The World zpívanou Louisem Armstrongem, mě dostává do hudebního transu. Nejlepší Bond soundtrack. Scénář luxusní. Režie také. Délka ideální. Je to nový Bond, který nám už jen fotkami svým bývalých lásek a nepřátel v úvodní sekvenci říká, že je jiný než jeho předchůdce, i mnozí nástupci. Lazenby mě dostal. Nejlepší Bondovky- Goldfinger, Skyfall, Casino Royale, V tajné službě Jejího Veličenstva a pro mě ještě jedna z Brosnanovek, umělecky asi Goldeneye. Co víc dodat. U mě 95% nejlepší hodnocení. Nejlepší scény jsou útěk z Piz Gloria a Lazenbyho jednou nohou ovládaný sjezd dolů. A pak ta romantika. Ale to finále. To se nemělo stát.

    • 11.10.2018  18:04

    Můj první Trier. No co říci jiného, než umělecké dílo. Jsou tři režiséři úchyláci a géniové, Polanski, Tarantino a Trier. Za to, že jde o můj Trierův debut se docela stydím, ale brzy vynahradím. Vidím, že Trier je velký "génius." Jen pár typů lidí dokáže zabíjet lidi tak vtipným, inteligentním a zároveň ponurým způsobem. No, že by to byla sranda, to fakt ne. Je to drama jako bejk. Trier servíruje luxusně zrežírovaný thriller na pomezí hororu a mystérie a funguje mu hodně dobře. Režijně naprosto bez výhrad. Dle všech dostupných faktů, typický, ale i zcela jedinečný Lars von Trier. Provokuje co to dá, zabíjí tak, že divák nestíhá počítat mrtvé, zabíjí takovým způsobem, že divákovy běhá mrát po zádech. Ovšem promyšleně, a rozhodně to není jen pro postrašení, i když se strachem z kina divák zcela jistě odchází. Příběh hodně silný, ale ne tak stabilní. Scénář stejně tak. Některé dialogy a scény mi přišli zbytečné, i když chápu, že pro někoho můžou být nepostradatelnou součástí uměleckého díla. Incident 1. super, čekání z 2 do 3 neúmorné. Z 3 do 4. také. 5 a konec luxusní. Vykreslení postav je naprosto geniální. Jack v podání Matta Dillona exceluje. Bruno Ganz jako posel boží také. A Uma, tak i za těch pár minut potěšila. Vizuálně silné, detaily a hudba naprosto fantastické. Střih nic moc. Za celý film jsem, ale přímo nepochopil kde se příběh vlastně odehrává. Pořád mi tam skákala Amerika a zároveň Švédsko. Celkově je film hodně promyšlený a rozhodně jde o pozoruhodné umělecké dílo z ruky velkého pana umělce. Potěšila i lekce o víně a Áda s Josifem a Maem. Délka, jak říkám, zkrátil bych o tu finální půl hodinku, ale zase by tomu něco chybělo. Nejlepší jsou vraždy 1. 2. a 4. Trojka hodně přehnaná. Ale mrazák a vitunění chlapcova těla to spravilo. U mě 70-75% a krásné čtyři hvězdičky. Nevím proč, ale při finálních pěti minutách mi bylo hodně horko a za peněženku z ňadra též děkuji. Takže nejlepší scény.

    • 8.10.2018  19:49

    Quantum of Solace je asi mou nejméně oblíbenou Bondovkou. Nevím čím to je. Možná tou částečnou zmateností, možná ne zcela jasným příběhem, nevím. Jako celek je to, ale skvělá Bondovka. Spíš mi prostě nikdy zas tak nesedla. Craig se vrací a vrací se skvěle. Je stále surovější, ale pořád to ještě není ten typický James Bond ze Skyfallu. Hodně mu nahrává výtečná Olga Kurylenko, která sice neměla moc prostoru, ale jen ty její gesta mě neskutečně baví. Mathieu Amalric v roli slizouna Greena též exceluje, Giannini se vrací v roli Mathise, plus ještě skvělá Judi Dench a Gemma Arterton, jejíž výstup mi na jednu stranu přišel, ale úplně zbytečný, ale zase měl zásadní vliv na Greenův osud:-). Leiter a Mr. White též nezklamali. Celkově mě moc nebaví styl režie, Foster mi příliš nevyhovuje, lépe, jeho styl mi moc nevyhovuje. Scénář dobrý. Vizuálně velkolepý film. Od kamery, přes adaptovanou hudbu Davida Arnolda, který krom zcela nových tónů vrací i prvky z Casina Royale a Dnes neumírej. Celkově miluji úvodní honičku, dialogy a myšlenky na Vesper, vyúčtovaní v hotelu a pak to finále. Je to Bond, James Bond. Sice jsou tam nějaké chyby, ale pořád je to prostě super. Takže 80% s odřenýma ušima, a pět hvězdiček.

    • 6.10.2018  16:58

    Casino Royle je Bondovka, která pro mě a asi i pro další statisíce diváků a fanoušků agenta 007 odstartovala zcela nový styl Bondovek. Daniel Craig poprvé jako zcela "nový" Bond. Dle mě jedna z nejlepších Bondovek. S Craigem sice nejdeme přímo podle Flemigových děl, ale zase se vracíme více do jeho života, což je dle mě super. Čím jsem starší tím více Bondovky s Craigem chápu a přicházím jim na kloub. Propojení s Quantum jsem jako malý nikdy moc nechápal. Dnes (i díky Bond encyklopedii:-) vím asi všechno. Martin Campbell vytvořil zcela nový styl Bonda. Podobně jako tehdy před 11 lety se Zlatým okem. Tým Purvis/Wade/Haggis Bondovi hodně svědčí a když se u Skyfallu přidal ještě Logan, už není co řešit. Casino Royale je dle mě asi nejslavnější Bondův příběh, a to hlavně knižní. A filmový u některých diváků pochopitelně a zaslouženě také. Craig je skvělý, i když až moc surový. Connery s Brosnanem uměli být elegantnějšími:-). Ale pořád dává Bondovi neskutečnou dávku energie a hlavně zranitelnosti. Líbí se mi, že nám Campbell servíruje začátek kariéry 007. K tomu ještě připočtěme Vesper v podání krásky Evy Green, spojky Mathise v režii Giancarla Gianniniho, M Judi Dech, hajzla Le Chiffrea Madse Mikkelsena, pana Whitea, a skvělého tmavého Felixe Leitera:-). Plus ještě lokace v Česku (Grandhotell Pupp, Loket), Walther P99 a můj snad nejoblíbenější auťák, zelený Aston Martin DBS s poznávačkou TT 378-20. A ta výbava:-). Chybí Q a Monneypenny, ale Skyfall je vrací o 100%. Atmosféru skvěle podtrhuje skvělá akční a detailní kamera, vynikající střih a mix zvuku a Arnoldova excelentní "adrenalinová" hudba, která film hodně posouvá dopředu a skvěle v něm sedí. To samé úvodní píseň You Know My Name v podání Chrise Cornella. Celkově dle mě jedna z nejlepších Bondovek, ale co si budeme, Craig se lepší film od filmu. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Spolu s OHMSS a Quatum nejemotivnější Bondovka. Bond zde není čistý superman, i když to tak vyzní, je tu hlavně člověk a to je důležité. Nejlepší scény jsou začátek, honička na Madagascaru, poker, bouračka a finále. Ale smrt Vesper, to je na mě moc.

    • 4.10.2018  15:48

    Můj asi nejoblíbenější film podle hry a celkově můj moc oblíbený akčňák. Jo, je to prostě americká story jak má být. Tedy pomsta, luxusní auta, překonání Ameriky za 48 hodin, krásná holka a neuvěřitelné závody. Ale jestli je film, kde tyhle věci dost dobře fungují, pak je to Need for Speed. Aaron Paul hraje tuctově, ale na roli Tobeyho se skvěle hodí, dodal mu všechny rysy, ale zároveň mu dal na můj vkus i dost machrování, ale to všechno je tím příběhem a vlastně nelze říct zda je Tobey vykreslený skvěle či nikoli. Pro mě je to dobrej kluk. Imogen Poots tak tam je to bez debat. Její příliš líbivý až dětinský výkon mě baví a celkově mi tam hodně sedla. Dominic Cooper v roli Dina mě moc nenadchnul, ale zase hrál záporáka, a ten ne vždy nadchne. Dobré výkony ale předvádí i Dakota Johnson, která se potatila. Kdyby tohle byl její standard tak má super kariéru, a ne nějakých padesát odstínů. Když se do týmu vloží legenda Keaton a pár hnědáků (Rodriguez, Mescundi, Malek) všechno skvěle funguje:-). Vizuálně exkluzivní. A ty auta. Ten mustang je neskutečný. Hudba též pěkná, ale neměla moc prostoru. Za to střih, zvuk a efekty se tu vyřádily. Celkově Scott Waugh natočil dost nadprůměrný film, který rozhodně neurazí, i když samozřejmě není pro každého. Povedl se i scénář, který byl jak vtipný tak hodně vážný a přesně odhadl kdy má s čím skončit. Kamera bez debat a ta scény s pumpováním za jízdy, tak to je trochu moc, ale stejně super. Nejlepší scény jsou všechny při cestě do Kalifornie, a nejvážnější je objevení červené Agery, Tobyho rozhovor s Anitou a finální závod. A finále s novým Mustangem, taky ušlo. Need for Speed funguje především díky skvělému příběhu a dobrému scénáři, kterému není moc co vytknout. Délka ideální. Je to příběh o pomstě a minulosti. A o pravdě. Když vidím toho Keatona na věži, vidím jak si svou roli užíval, stejně jako já film. U mě 70% a krásné čtyři hvězdičky.

    • 28.9.2018  10:10
    Spectre (2015)
    *****

    Spectre, co dodat. Já milovník Bonda, který viděl každý díl snad milionkrát a nikdy mě neomrzel se po nějakých dvou až třech letech opět vracím ke svému dětství. Na Spectru jsem byl v kině a pak jsem ho na dvd a viděl asi třikrát, takže ho znám nejméně ze všech Bondů. Ale to je vedlejší. Mám zde okomentované jen dvě Bondovky, Skyfall a Dr.No. Říkal jsem si, že to okomentuji popořadě, ale teď ve mě doznívá Spectre. Každý Bond je Bond a každý Bond mě dostává, už od mých pěti let. První jsem viděl Dnes neumírej a pak vše ostatní. S Craigem přišla revoluce Bondovek. Ale ne nápady. Spíše Bondovým charakterem. Není to sice ten elegán s noblesou jako Connery či Brosnan, ale vtiskl Bondovi něco co nikdo jiný, zranitelnost a zamyšlení se nad sebou. A hlavně nám každá jeho Bondovka pokládá hodně otázek. Když to shrnu, před Craigem to bylo jen OHMSS, které mělo jeho styl. Sam Mendes nám pokládá otázku finální a také hlavní odpověď na všechno. Ta zní, SPECTRE, jen a jen SPECTRE a samozřejmě Erns Stavro Blofeld. Akorát, že dnes mnohem nebezpečnější než před 45 lety v Conneryovkách a Lazenbyovce. Craig se lepší film od filmu. Casino Royle, revoluce. Quantum, pomsta a zranitelnost. Skyfall, návrat Bonda. Spectre, vysvětlení. Mendes natočil nejlepší Bondovky historie. Skyfall jednoznačně. Ale Spectre do té top 10 možná také patří. Atmosféra je v každé Craigovce jiná. Jak říká Broccoli a Wilson, to vše podle písničky na úvod. Ve Spectru už nám Mendes předkládá téměř typický příběh se vším všudy. Krásnou ženou, protivníkem v podobě jedinečného Christopha Waltze, který opravdu sahá nad kotníky Savalasovi i Pleasencovi. Léa Seydoux je jednou z nejelegantnějších Bondových dívek a Madeleine Swannová je díky ní možná na úrovni Vesper Lynd. Finnes jako M je borec, Naomie jako Moneypenny, Scott jako slizoun C, Bautista jako Mr. Hinx, Monica Belucci jako Lucia, J.CH. znovu jako Mr. White, a ještě Tanner a úžasný Q. Jestli byl Q v podání Bena Whishawa ve Skyfallu skvělý, tak tady vévodí. Jeho DB10 mě neskutečně baví. Stejně tak hodinky. Vizuálně bravurní a Hoytema Dekainse nahradil hodně dobře. Tom Newman adaptoval svou skvělou hudbu a především finální Out of Bullets mě dostává. Píseň Writing's on the Wall je neskutečná a dotváří atmosféru už od první noty. Příběh super. Sice ne Flemingovský, ale zase nám vysvětluje všechny Craigova dobrodružství. Sam Mendes mě dostává. Škoda, že už nechce točit. A to ještě odmítne Boyle. Zrovna, když se Bond vrací zpět ve stále lepší formě každým filmem. Revoluce Bondovek. Sice drama, ale skvělé. 85%. Jeden Oscar za nejlepší píseň. Finální honičky jsou sice přehnané, ale je to Bond. Ale finále samotné, především poslední čtyři záběry, jsou velkolepé:-). A M s Moneypenny a Tannerem s Q v akci mi taky nevadí. U mě to nejlepší hodnocení. Už jen za finálního Astona DB5.

    • 23.9.2018  09:35
    JFK (1991)
    *****

    JFK je pro mě hodně důležitým a silným filmem. Není to jen film snímek o kontroverzích, i když více kontroverzní film se jen tak nenajde. Je to film o historie. A ne příliš dávné. Oliver Stone nám servíruje luxusní příběh Jima Garrisona, na jednu stranu pochybné existence státního zastupitelstva, na stranu druhou muže hledajícího pravdu, a spravedlnost. Atentát na JFK mě vždy fascinoval a dlouho jsem věřil, stejně jako mnoho jiných, že šlo o akt jedince v podání Lee Harvey Oswalda. Tenhle film mi ukázal, jak jsem byl slepý. A nejen to. Nejsou to teorie, dle mě jsou to fakta. A nejen Clay Shaw měl být zatčen. Šlo o převrat, převrat systému systémem. A Garrison jediný se za to postavil. To mu nikdo nemůže upřít, ať už to byl jakýkoli člověk. Ten, kterého vidíme na plátně je, ale muž hledající spravedlnost a pravdu. Kevin Costner předvádí výkon kariéry a herecky dle mě opravdu ten vůbec nejlepší. A to je JFK natočen po Tanci s vlky, neboli Costnerova vrcholná forma. Tommy Lee Jones jako Clay Shaw byl též skvělý. A Joe Pesci jako Ferrie, Gary Oldman jako Oswald, Sissy Spacek jako Garrisonova žena, Donald Sutherland jako pan X, Kevin Bacon jako vězeň homosexuál, Jack Lemmon a mnoho dalších předvádí nezapomenutelné herecké výkony. Scenáristicky film vévodí. Stone a Sklar napsali jeden z nejkontroverznějších a nejhlubších scénářů historie filmu, který nám přenáší obrovské poselství. Stone je velký režisér a já ho zbožňuji. Četa a JFK, nejlepší filmy. Ale JFK je můj asi ještě oblíbenější. Příběh, herecké výkony, nelítostná režie, to všechno dělá tenhle film výjimečným. To samé excelentní kamera Roberta Richardsona, který nám předvádí své umění v nejlepší formě. Stejně tak filmu pomáhá i vynikající střih a zvuk. Atmosféru ještě skvěle doplňuje nádherná a leckdy mrazivá hudba Johna Williamse, především úvodní a finální Prologue je velkolepý. Stopáž filmu je víceméně ideální, protože tenhle film vám uteče jako voda. JFK je excelentní historický konspirační thriller a mě opravdu nadchnul. Případ JFK a zázračné kulky či jednoho střelce, už je pro mě naprosto uzavřený. Jak říkal Garrison, "On musel zemřít." U mě má tento film 90% a nejlepší hodnocení. Dva Oscary za nejlepší kameru a střih. Nejlepší scéna je jednoznačně 30 minutová finální soudní sekce, kde Garrison vyvrací tvrzení Warrenovy komise.

    • 20.9.2018  20:00

    Olmo Omerzu je pro mě režisér, který má šanci dostat český film do lepších časů. Začal skvělým Rodinným filmem a pokračuje dokonalou road movie Všechno bude. Co na to říct? Snad jen to, že lepší český film jsem dlouho neviděl. Naprosto geniálně natočené, s luxusním příběhem a hláškami, skvělými herci i neherci, magickou vizualitou a krásnou hudbou. Dvojku Mára a Heduš si okamžitě zamilujete. Prostě realisté každého dne, a typické příklady dnešní mládeže. K tomu nádherná Eliška Křenková, která hraje na lva, a dokonalá Vlasáková se svými pohledy. K tomu ještě "potápěč" Pechlát či "úchyl" Kozub a je z toho film filmů. Neříkám, že jde o převratnou revoluci, ale jelikož české filmy plně sleduji, tak už tak nějak dávám těm lepším jasné odlišení. Viz. Masaryk či třeba i Rodinný film, ale Všechno bude by pět hvězd dostalo i kdyby dneska každej rok dostal český film Oscara. Olmo, prý výkvět českého filmu původem ze Slovinska, mě svým stylem baví čím dál tím více. Jeho styl a pozornost pro detaily a realitu lidského života mě naprosto fascinuje. Všechno bude měl podle mě natočit jako svůj debut a Rodinný film až poté. Pýchův scénář je bez debat. Příběh neskutečný a režie také. Mrvík a Uher předvádějí výkony na úrovni Chalimona v Koljovi. Oba alespoň nominaci na lva. To samé kráska Křenková. Jejich postavy si od prvního záběru člověk zamiluje, a fandí jim, a pořád víc a víc. Těm dvěma klukům v Audině, se sniperkou a cílem o...kat Křenkovou. Jejich příběh je přesnou ukázkou bezstarostnosti a problémů dospívání. Jejich dialogy slyším den co den ve škole. Prostě není co dodat. Lukáš Milota po tatínkovi zdědil cit pro kameru a rozhodně zaslouží lva. Hlavně za scénu noční jízdy. To samé hudba. Nádherná a s citem složená. Scénografie také. Prostě já nemám moc co vytknout. Ze začátku mě Olmo trochu štval tami věčnými výpady do minulosti a zpátky, ale pak to rozjel na 100%. Tu stovku tomuhle filmu nedám, ale dám mu 85%, a když se kouknete na moje procentové hodnocení českých filmů. tak málokdy na tak vysoké číslo narazíte. Olmo mě dostal svým volným příběhem o životě dvou kluků, dvou kámošů a jejich příběhu. U mě to nejlepší hodnocení. Přeju mnoho lvů, protože pochybuju, že Toman či Domestik, které vypadají jako hodně dobré filmy, tenhle překonají. Alespoň pro mě. Nejlepší scény jsou snad všechny. A to finále, no. Přeju nominaci na Oscara.

    • 16.9.2018  09:46

    Velmi dobrá a nezvyklá gangsterka. Sam Mendes mi už mnohokrát dokázal, že je výtečný režisér a tímto filmem se rozhodně z této pozice nesundal, ba režijně možná naopak. Ale při vší úctě, nebudu krýt menší zklamání. Čekal jsem mnohem lépe napsaný a rozvinutější příběh, a přijde mi, že scenárista David Self se sám při psaní ztrácel, a hledal všech možných metod jak z toho ven. Samotný příběh je velkolepý, a i když je jeho komiksový původ ve filmu hodně znát, celkově bych příběhu samotnému nic nevytkl. Stejně tak režijně. Mendes odvedl skvělou práci a natočil film nejlépe jak mohl. Jeho práce s herci, kamerou, hudbou či scénografií, z filmu přímo srčí. Stejně tak perfektní herecké výkony. Gangster Sullivan Toma Hankse, tam není co dodat. Tyler Hoechlin jako jeho mladé já, také bez debat, Jude Law jako úchylný vrah potěšil, slizký Craig také, Jennifer Jason Leigh moc prostoru neměla, ale aspoň se tam mihla, Stanley Tucci také a Paul Newman, tak to je výkon bez debat. Předvedl svůj závěrečný výkon skvěle. Ale i on se tady už trochu ztrácí, a přijde mi, že nedostal moc prostoru, ale Oscarová nominace je v jeho případě jasná věc. Ty jeho gesta, to je prostě Pan herec. Vizuálně neskutečné. Conrad L. Hall vévodí tomuhle filmu, jak svými neskutečnými širokoúhlými záběry, tak mrazivými detaily pohledů. Americká krása mi sice přišla vizuálně ještě lepší, ale stejně tak Road to Perdition obrazově vyzdvihl. Poslední film pana kameramana:-(, a vlastně i Paula Newmana. Též velká škoda. Thomas Newman opět složil velice pěknou hudbu, která neztrácí na obsáhlosti a silně se vine celým filmem dopředu. Úvodní Rock Island, 1931 je krásná a téma Road to Perdition také. Jinak mi tady přijde, že se trochu hudebně zarazil. Sem tam nějaký oposlouchaný klavírní motiv, nic moc velkolepého v porovnání s Americkou krásou či Nemem, ale zase je to jeho styl, a sebevykrádání, když tomu tak někdo říká, používají vlastně tak nějak všichni. Koukněte na Williamse, či Hornera. Každý mistr má svůj styl. A Newman zrovna tak. Hudebně tak 70%. Vizuálně 95%. Kostýmy, výprava, masky, jsou také za 90%. Herecky také, a režijně také. Scénář za 65%. Opravdu na tom film dost ztrácí. Zlehčování a levné východisko se podle mě u gangsterek nevyplatí. Chyběl tam ten pořádný gangster příběh s otázkami. Tady bylo víceméně všechno jasné. To je to mínus. Třeba finální scény s odvetou a smutným koncem, mi přišli dost banální. Ale jako gangsterka samotná film určitě nezklamal. Naopak, jde o antigangsterku. Je to lidský film. Mendes už natočil lepší filmy, ale celkově se mi Road to Perdition líbilo, a dávám slabších 75% a krásné čtyři hvězdičky. Nejlepší scény jsou scéna v restauraci, a vykrádání bank. A všechny přestřelky:-).

    • 14.9.2018  18:24

    Tenhle film byl kdysi mým kultem, a dobře si pamatuji, že když ho dávali, vždycky jsem se chtěl dívat a vždycky jsem na něj čekal hodně dlouho. Bohužel ne vždycky jsem ho v televizi stihl a když se pak v programu objevil, tak jsem se samozřejmě zaradoval. Pro mě to byl takový opak Tenkrát na Západě po Americku a Čínsku zároveň. Osobně jsem ten příběh zbožňoval, a Jackie Chan a Owen Wilson mě neskutečně bavili. Sehraná dvojka lupiče Roye a strážníka Wonga byla mou oblíbenou filmovou dvojící. Film jsem v dětství viděl tak 3x, a potom až tak před dvěma lety a to snad poprvé víceméně úplně celý. Celkově jsem ho viděl tak 7x. Příběh je krásný, ale jak jsem starší, tak si uvědomuji, že je to vlastně taková typická americká sračička, ale zato dělaná s citem a duchem. Scénář vcelku dobrý. Skvělé hlášky a mnoho skvělých scén, jen sem tam něco okoukaného ba dokonce trapného, ale zase je to westernová komedie z Ameriky, takže si to vlastně takový film může dovolit. Jackie Chan a Owen Wilson jsou excelentní. O tom žádná. Lucy Liu či Tarantinův oblíbenec Goggins také ujdou. Vizuálně brak, ale vcelku vkusný. Hudba také ujde a vlastně je celý film hodně atraktivní. Je to film pro pobavení, ale je dělaný s citem a rozhodně si zaslouží shlédnout a možná i dostat nějakou cenu za komedii. Tom Dey natočil skvělý film, který mu sice občas vrže, ale jinak neztrácí na eleganci a dobré filmařině. Roy a Wong jsou už dnes kultem. U mě 65% a čtyři hvězdičky. Nejlepší scény jsou útěk z vězení, přestřelky a finále.

    • 9.9.2018  12:22

    Králova řeč je extra snímek. Hravý, vtipný, historicky přesný, kouzelný. Příběh koktavého krále a jeho logopeda je vskutku pozoruhodný. Jiří VI. a Lionel Logue byli přátelé na celý život, a jeden bez druhého by byli nikým, stejně tak Colin Firth a Geoffrey Rush. Jeden bez druhého by to zahráli polovičně, tak jak napsala Spáčilová, jež udělila filmu neuvěřitelných 100%. Tom Hooper není vůbec špatný režisér. Trochu mě zklamal Dánskou dívkou, ale Královou řečí si to všechno napravil, a Oscara za režii dostala právoplatně. Jeho atraktivní a zajímavý styl režie dodává celému filmu na eleganci a noblese. Je to také o film životě, a Hooper nám ukázal skutečného panovníka, a skutečného logopeda. Původní scénář je nesmírně hravý a zároveň neztrácí na své vážnosti, která v posledních deseti minutách filmu vrcholí. Colin Firt podává výkon kariéry a jeho ztvárnění krále "Bertieho," otce královny Alžběty a princezny Margarety, které se ve filmu sice jen míhají, ale stejně dodávají filmu ten krásný pocit vidět královnu a její sestřičku jako malé inteligentní dívky, by nešlo zahrát lépe. Vlastně dal roli to nejcennější, sebe samého. To koktání, ty dialogy, ten strach. Oscar právoplatně:-). Stejně tak Geoffrey Rush, kterého jsem si zde zamiloval od první scény, kde se objevil. Též výkon na Oscara a jeho Lionel Logue je také jedna z životních rolí. Helena Bonham Carter tomu dodá dávku kouzla a elegance, Derek Jakobi zase typické anglické myšlení a typického Angličana, a Timothy Spall nám předloží ukázkového Churchilla s doutníkem v ruce v každém záběru. Vizuální styl filmu je geniální. Od magických záběrů, přes rychlý střih, skvělé efekty, a jako vždy krásnou klavírní něžnou hudbu Alexandra Desplata a nádherné masky, kostýmy i výpravu. Vlastně je až ironické, že film vyšel na nějakých 15 milionů dolarů. Důkaz toho, že hisotrický výpravný a bohatý film lze natočit za vcelku malý rozpočet. Weinstein Company si dali záležet. Teď už si bohužel asi ani neškrtnou. Králova řeč je film nesmírně lidský a pozitivní. Příběh přátelství mezi králem a logopedem mě neskutečně baví a jsem moc rád, že ho někdo natočil a přiblížil dnešnímu divákovi, a navíc v krásném vtipném stylu plném extra hlášek, které, ale všechny mají svůj účel pro události děje. Nejlepší scény jsou všechny zasedání krále a Logua, party ve Skotsku, a nejsilnější a vůbec největší je scéna kde slyšíme onu královu řeč, a to tu skutečnou královu řeč, bez koktání:-). U mě nejlepší hodnocení. 85%. Opravdu jeden z nejlepších filmů vůbec a rozhodně jeden z nejlepších posledních deseti let. Čtyři Oscary za nejlepší původní scénář, hlavního herce, režii a film.

    • 8.9.2018  09:52

    Tohle je ta největší klasika všech dob. Dlouho jsem film chystal a stydím se, že jsem ho shlédl až včera. Sidney Lumet a jeho 12 rozhněvaných mužů mě dostalo. Více lidský film se jen tak nevidí. Lumet nám vypráví extra příběh o vině, teoriích a hlasech prostřednictvím jedné poroty složené z obyčejných lidí, v prostředí jedné zasedací místnosti v neskutečném horku. Lépe natočené drama s prvky detektivky se opravdu na světě nenajde. Že film patří do 10 nejlepších filmů všech dob mi došlo, jakmile Henry Fonda vytáhl z kapsy identický nůž a zabodl ho do stolu. Sidney Lumet byl velký režisér a do včerejška jsem od něj viděl jen kultovní Vraždu v Orient expresu, kterou jsem tedy od něj považoval za zatím můj nejoblíbenější a jeho nejlepší film. Dneska musím změnit. Tenhle film je ještě o kus větší. Musím shlédnout minimálně ještě Psí odpoledne. Lumet nás zde drží v neskutečně geniální atmosféře, se stále se opakujícím motivem změny názorů jednotlivých porotců a hlavně vyvracení faktů a slova "Možná." Reginald Rose napsal příběh historie. Naprosto geniální scénář, plný extra hlášek a teorií. Je to hlavně dialogová hra, která se každou minutou stupňuje k dalším zvratům a změnám. Není to o pravdě, je to teorii. Henry Fonda exceluje v roli porotce číslo 8, který jediný vznese tu legendární větu, "Not guilty." Jeho gesta a dialogy jsou na Oscara. Životní role. Stejně tak pro ostatních 11 porotců. Naprosto výtečný Lee J. Cobb, který obrátí až na konci, stejně skvělí Voskovec a Joseph Sweeney a samozřejmě i Klugman, Balsam, Fiedler, Marshall, Binns či Warden, Begley a Webber. Ti všichni jsou ta rozhněvaná 12. Nejraději mám Fodnu, Voskovce a Sweenyho. Samotný příběh je postaven na jednoduše předvídatelném stále se opakujícím, ale skvěle fungujícím motivu, který jsem už zmiňoval. Fonda vznese status "nevinen," a ostatní se k němu díky jeho teoriím postupně přidávají, až tak, že příběh na konci vyústí ve skutečné drama o tom co jsou vlastně fakta a jak můžu náš osobní život poznamenat ten pracovní. Atmosféru skvěle doplňuje výtečná detailní kamera Borise Kaufmana, skvělý střih, na rok 1957 excelentní rovný černobílý obraz, legendární Fondova bílé sako, interiér místnosti a pěkná hudba Kenyona Hopkinse. Stopáž je ideální, prostor jednotlivců také. Každý má dostatek času na vyjádření. Od filmu se nelze odtrhnout. Tak skvěle napsané rozhovory, které jsou opravdu lidské se jen tak nevidí. Lumet je borec a tohle je jeho životní film. Svým poselstvím mě hodně poznamenal o moc si ho cením. Jeden z nejlepších filmů historie. 95%. U mě to nejlepší hodnocení. Minimálně 5 Oscarů. Nejlepší scény jsou všechny. Nejsilnější asi ta finální.

    • 6.9.2018  18:24
    Ropáci (studentský film) (1988)
    *****

    Když jsem se o Ropácích poprvé dozvěděl, čekal jsem, že půjde o více méně hloupý film, který si Akademie vybrala na studentského Oscara a film mě sice lákal už delší dobu, ale pořád ne tak moc, abych si ho ve volném čase pustil. Omyl, hned po první minutě a to doslova. Film jsem viděl poprvé v červnu na hodině fyziky a dostalo mě to neskutečně. Svěrák mi tímhle filmem dokázal, že umí točit i bez pana otce a i v dobách totality. Tímhle filmem si mě asi navždycky získal. Kouzlo a originalita Ropáků, která navíc svým poselstvím ukazuje na dnešní ekologické problémy a to nejen u nás. Dle mě nejlepší Svěrákův film bez pana otce a dost možná po Koljovi a Obecné škole vůbec nejlepší. Neskutečně mě ty potvory dostaly. Ropáci měly dostat pět Oscarů, včetně nejlepšího filmu, režie, původního scénáře, hudby, kamery a možná i těch dekorativních efektů. Je to legenda, která neomrzí, vždycky pobaví. Je to neskutečně "čistý" a humorný snímek. Už jen ty hlášky a postavy navazují na Formanovu poetiku 60. let. Celkově film považuji za unikátní, už je svým nápadem, kouzlem, přítomným a stále více aktuálním poselstvím. Lepší studentský krátkometrážní film s prvky Sci-Fi, dobrodružství, komedie a dramatu jsem nikdy neviděl. Skvělí herci v čele se starým dědou pozorujícím Ropáky, vizuálně poutavý, režijně bravurní, hudebně krásný. Ten konec, to je moje. Nejlepší scény jsou "Už jede," "A jsou v prdelí" a nádherný konec. 90%. U mě to nejlepší hodnocení. Jeden Oscar za studentský film.

    • 2.9.2018  11:59

    Annie Hallová je ukázkovou luxusní romantickou tragikomedií. Jinými slovy, Woody Allen a jeho životní film na který jsem se dlouho těšil a už jsem ani nedoufal, že ho zhlédnu. Vlastně jsem v Allenově kariéře hodně pozadu. Ba možná úplně vzadu. Krom loňského skřípajícího Kola zázraků, pár úryvků z jiných filmů a včerejšího shlédnutí Annie Hallová jsem nic neviděl. Ale už se chystám i na Půlnoc v Paříži či Vicky Cristinu Barcelonu. Annie Hallová je typický Woody Allen. Od samotného příběhu, dokonalého "Allenovského" stylu vyprávění a režie a skvělých hlášek a humoru. Diane Keaton ve své životní roli hraje na Oscara a vůbec se nedivím, že se postava Annie Hallové stala kultovní. Škoda, že Diane odmítla svou vlastní značku, ale i tak podala fantastický výkon. Stejně tak samotný Woody v roli Alvyho Singera hraje perfektně. Ostatní herci jako Carol Kane či Christopher Walken jsou tam už opravdu jen na víc. Co mě na Annie Hallové zklamalo je, že jsem si příběh a film samotný představoval mnohem více dramatičtější. Jo, je to Woody Allen, ale když si člověk čte o čem film je, tak já sám vidím krásný, dramatický romantický příběh v kombinaci s komedií. Tady dal Woody na svou klasiku, tedy na čistou romantickou, svým vlastním humorem pojatou komedii. Ale to je spíš moje neznalost Allenových filmů. Prostě mě to jen trochu zaskočilo a lehce zklamalo. Jinak scénář sám o sobě výborný. Ty hlášky a Woodyho černý humor a skvěle napsané postavy v čele s neurotickým Alvym a něžnou Annie. Kdyby byl napsán více dramatičtěji, bylo by třeba ještě lepší, protože my z toho teď padá ten název, Annie Hallová. Ale když se kouknu znova, budu už vědět co mám čekat. Nic moc Woodymu vyčíst nemůžu. Režijně naprosto fantastické. Allen, ne, že by mi svým specifickým humorem a stylem neseděl, spíš na to nejsem zvyklý, ale v Annie Hallové to fungovalo výborně. Allen je velký umělec. Je zvláštní, ale je skvělý, a nezaslouží si, aby mu Chalamet či Gomezová vraceli honoráře kvůli pomluvě. O to víc smekám před Diane, která se ho zastane, když to potřebuje nejvíc. Celkově se mi film hodně líbil. Sice mu to v poslední čtvrtině možná trochu vrzalo, ale konec a setkání s Annie bylo moc hezké. Gordon Willis za kamerou, styl kostýmů Annie Hall, a slabší, ale pěkný výběr jazzové hudby, to je sestava za v Annie Hallové. Příběh je to krásný, a scénář taky. Mě se to před kamerou a za ní líbí moc, ale to co je mezi plátnem a kamerou mě trochu mrzí. U mě 80% a pět hvězdiček, protože si je Annie Hallová zaslouží. Rozhodně si Oscary vybojovala fair. Hlavně ty pro Diane a Woodyho režii. Nejlepší scény jsou postelové, úvodní a vlastně téměř všechny.

    • 1.9.2018  09:25

    Pozoruhodný krimi thriller. Giuseppe Tornatore je borec. Pouhá formalita je sice pro mě z jeho tvorby asi zatím nejslabší dílo, ale i tak je to film hodně nadprůměrný. Už jen pro vynikající styl režie a vyprávění, skvělé herecké výkony, dobrý příběh a mrazivou Morriconeho hudbu. Příběh spisovatele Onoffa Gérarda Depardieua a komisaře Romana Polanskiho mě hodně zaujal. Společně vedou skvěle napsané lidské a otevřené dialogy v prostředí mrazivé policejní stanice v horách při bouřce, a snaží se přijít na něco, co už je vlastně dáno dávno předtím a vedou spolu slovní duel. Alespoň tak nějak jsem to pochopil. Je to příběh a scénář o teoriích, faktech a zločinu. Atmosféra je od prvního, téměř hororového záběru na revolver a následný běh přes les s Morriconeho smyčci tak napínavá a morbidní, jak jsem u Tornatoreho ještě neviděl. Napětím a nesrovnalostmi Pouhá formalita předčila Neznámou. Tornatore nám, ale dokazuje jak silný je to režisér, a že si poradí s každým žánrem. I v jedné budově se odehrávajícím dialogovým krimi thrillerem o pár hercích v čele s výtečným Gérardem Depardiuem a rolí komisaře psané na tělo nikomu jinému než Romanu Polanskimu. Ostatní herci, ale též předvedli pěkné výkony. Blasco Giurato se od nádherné Sicílie v Bio ráji přemístil na policejní služebnu a z pohledů na polibky se dostal k depresivním záběrům ze záchodu, lesu a všeho možného. Střihově hodně slušné. Hudba stejně tak. Morricone složil úchvatný smyčcový úvodní motiv, pak stále se opakující téma, které nás provází při flaschbacích a samozřejmě svůj typický poetický motiv ve finále filmu i se zpěvem. Příběh sám je skvostný. Zamotaný a my se při chvilce nepozornosti ztratíme. Stejně jako Onoff s komisařem. Člověk ani moc neví, jak to vlastně bylo. Co se tam v tu noc stalo? Až film shlédnu po druhé určitě ho ještě lépe pochopím. Zatím to chápu jako režisérův účel, všeho toho zamotání a teorií. Zatím mám za to, že Onoff je nevinný, ale pointa je dělaná, tak, že vlastně pointou není. Tornatore nezklamal. U mě slabších 75% a čtyři krásné hvězdičky. Nejlepší scéna je asi ta pro Tornatoreho typická, tedy finální.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace