major.warren

major.warren

okres Český Krumlov
student , milovník dobrého filmu

13 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 17.7.2018  11:38
    Gran Torino (2008)
    *****

    Tak tohle je film. Clint nikdy nezklame. Nesmiřitelní, Million Dollar Baby a Gran Torino, to jsou jeho vrcholná díla. Tady už mu bylo 78 a pořád si stoupl naprosto v klidu před kameru i za ní. Walt Kowalski je jeho typická role. Všechny Clintovy rysy Walt má. Největší podobnost vidím možná s Willem Munnym. Je to jedna z největších postav Clintových filmů, která je herecky zahrána doslova neskutečně. Scenáristicky je film perfektní. Nick Schenk napsal skvělý příběh, o životě a smrti, o lásce, o pomstě. Je to silně psychologický film. Vůbec se nedivím, že se v projektu The Mule Clint se Schenkem zase spojí. Svědčí jim to. Samotný příběh filmu není nijak překvapivý, je to víceméně typický Clint, ale forma a provedení jsou fantastické. Clint nám příběh pomalu vyvíjí a dostává nás do situace, že divák nemůže opustit obrazovku. Herecky naprosto skvělé. Jak Clint, který měl být na Oscara, alespoň nominován tak i Bee Wang, Christopher Carley či Ahney Her předvedli velice nadprůměrné výkony. Jen ty pohledy při scéně, kdy Thao a Sue vidí mrtvého Clinta. Není co dodat. Vizuálně je film velice dobrý. Od krásných kamerových záběrů Toma Sterna, přes střih, ne moc dobrý zvuk, ale to je asi tím dabingem, který je, ale co se dabérů týče excelentní. Jen ten jejich mix zvuku. Film je doplněn velmi příjemnou hudbou od mladého Eastwooda a Stevense a samozřejmě finální nádhernou písničkou přímo od Clinta. Já jsem se ke Gran Torinu dlouho nedostal a teď toho lituji. Poslední dobou jsem si pouštěl jen některé scény a včera jsem film shlédl celý. Opravdu nemám slov. Jeden z nejlepších filmů vůbec. Baví mě to úžasné vyprávění, které se celé točí na pozadí Clintova nádherného zeleného Gran Torina z roku 1972. Opravdu silný snímek, který měl být nominován, alespoň na dva Oscary a to za hlavního herce a původní scénář, a první nominaci mohl klidně proměnit. Tentokrát Clint herecky předčil herecky. U mě 90% a nejlepší možné hodnocení. Svým činem měl Walt Kowalski dojal k slzám. Nejlepší scén jsou s černými bubáky, když si Clint podá jednoho z gangsterů a všechny scény v posledních deseti minutách. A samozřejmě scény s jídlem.

    • 16.7.2018  15:48

    Skvělý western. Lee Van Cleef jako tvrdý nelítostný hrdina, s koltem přes břicho, no co dodat. Jen ty jeho gesta:-). Dobrý příběh od mistra Vincenzoniho, skvělí herci, krásná Almería a úžasná hudba od Morriconeho. Giulio Petroni natočil velice dobrý western za který se vůbec nemusí stydět. Když jsem film viděl poprvé byl jsem nadšen, a po druhém shlédnutí, i když ne celém, je spokojenost téměř stejná. Není to Leone ani Corbucci, ale pořád je to Itálie, a Itálie a westerny jdou dohromady ať chceme nebo ne. Herecky je film bravurní. Od Van Cleefa, přes mladého Johna Phillipa Lawa, a známé tváře v podání Maria Bregy, Luigiho Pistilliho či Anthonyho Dawsona. Já s tímto filmem nemám problém. Je to skvělý western, dělaný s citem, s odkazy na Leoneho westerny a s hlavními ikony westernu, Van Cleefem a Morriconeho hudbou, která je v podání sboru naprosto bravurní a to skřípání, nemám slov. U mě má tento film 70% a krásné čtyři hvězdičky. Nejlepší scéna je asi, když Ryan najde Billa v zemi a finální scéna je také dobrá.

    • 10.7.2018  13:04
    Ed Wood (1994)
    *****

    Na tenhle film jsem čekal strašně dlouho a každým dnem se více a více stupňovala moje touha a očekávání až si film pustím. Ed Wood je neskutečný film. Tim Burton je vynikající. Vůbec se nedivím, že natočil film právě o Woodovi. Ed Wood má totiž dvě věci, které má i Burton. Fantazii a lásku k filmům. Já jsem naprosto spokojen. Scenáristická dvojka Scott Alexander a Larry Karaszewski nikdy nezklame. Spolu s Larrym Flyntem jejich nejlepší dílo ba možná vůbec nejlepší. Na těchhle dvou mě baví to, že umí perfektně pracovat s příběhem. Scénář napíší tak, že je vtipný, zábavný a zároveň se z velké části drží skutečností. Adaptace knihy Rudolfa Greye, i když jsem jí nečetl, tak myslím, že se povedla skvěle a, že možná knihu samotnou předčili. Film je typicky Burtonovský a zároveň naprosto odlišný. Baví mě Burtnův styl vyprávění Woodova příběhu. Černobílý obraz, formát, prvky hororu, psychologie, fantasy a romantiky, to všechno je Ed Wood a Tim Burton. Režijně tedy snad nejlepší Burtonův snímek. Herecky možná také. Johnny Depp jako Ed Wood je naprosto kouzelný. Je to šarmantní postava, s noblesou, a zároveň opovrhovaná jinými. Depp zde předvádí spolu s Jackem Sparrowem a Sweeneyem Toddem svůj nejlepší výkon. Nechápu, jak to, že nedostal nominaci na Oscara. Patricia Arquette jako Kathy je naprosto kouzlená a není co jí vytknout. Martin Landau jako charakter Bela Lugosi, no co dodat. Opravdu nevím jestli měl Oscara dostat Sam Jackson, Gary Sinise nebo Landau. Já bych jim ho dal všem třem. Neskutečný výkon. Sarra Jessica Parker, výtečný Josef II. neboli Jefrey Jones jako Criswell, skvostný Bill Murray jako ještě lepší Bunny Breckinridge a všichni ostatní. Když ty lidi vidím ve filmu a pak se podívám na jejich skutečné obličeje, nevidím rozdíl. Wood, Tor Johnson, Bela Lugosi a ostatní, ti všichni jsou ve filmu jako živí, ti všichni byli součástí Woodova příběhu o jeho lásce k filmům. Vizuálně je film excelentní. Od skvělé kamery, po střih a nádherné masky Martina Landaua a ostatních a skvělých kostýmů a výpravy. A samozřejmě nesmím opomenout nádhernou hudbu Howarda Shora, která má různé stupně. Od hlavní theme s typickými Woodovy a Burtonovy prvky až k nádherným milostným a dojemným tématům. Ed Wood není typický životopis. Je to černá komedie o lásce k filmům a vztahu špatného režiséra k legendárnímu polozapomenutému herci. Myslím, že Burton nám chtěl ukázat právě tyhle dvě věci, lásku a vztahy a to se mu povedlo perfektně. Není to jen o filmu, je to i o životě. Já jsem nadšen. Film je to kouzelný a jsem moc rád, že si Eda Wooda někdo všimnul. Stojí za to se o něj zajímat. Asi si brzy pustím Plán 9, jak bych to tak viděl. U mě má tento film to nejlepší hodnocení. 90%. Nejlepší a nejsilnější scény jsou pohřeb Bely, pouť s Kathy a finální scéna v dešti. A samozřejmě i úvodní sekvence. Dva Oscary za nejlepší masky a vedlejšího herce.

    • 3.7.2018  18:44

    Tahle země není pro starý je film, na který jsem se dlouho těšil. Poslední týdny jsem si pouštěl některé vynikající scény, ale teprve včera jsem film viděl jako celek. Výsledek: Jsem nadšen. Spolu s Fargem a Opravdovou kuráží nejlepší film od bratrů Coenů. Stejně jako filmy samotné, mě na nich baví jejich systém spolupráce. Ta neskutečná synchronizace. Režie, scénář, produkce, střih, to všechno dělají spolu a vždycky to dotáhnou až do konce. Coeni si vybrali pro film vybrali perfektní předlohu od mistra Cormaca McCarthyho. I když jsem knihu nečetl, věřím, že se adaptace vydařila. Příběh obohatili, jak herci a dialogy tak střihem a akčními scénami. Vizuálně je film naprosto dokonalý. Jako vždy dokonalý Roger Deakins a jeho skvělé záběry, nám svými jedinečnými obrazy, ukazuje nádhernou krajinu, přestřelky a perfektně vykresluje charaktery postav. Hudba od Burwella, i když jí moc nebylo, tak stejně pořád standardní výkon, který neurazí. Střih a zvuk perfektní. Kostýmy, výprava a masky skvělé. Herecky je film ovšem největší. Od perfektního Joshe Brolina, který ztvárňuje postavu typického drsňáka "samotáře" na útěku. Bravurní výkon. Stejně tak Tommy Lee Jones a jeho fráze. Javier Bardem jako Anton Chigurh, by měl, jak psala Spáčilová dostat Oscara jenom za ten účes a gesta. Jeho role se zapíše do historie. Ale už se zapsala:-). Kelly MacDonald jako Carla Jean byla kouzelná. Rozhodně bych jí nominoval na Oscara za vedlejší výkon. Woody Harrelson byl tedy pěkný zmetek, ale stejně ho zahrál bravurně. Herecky 100%. Scenáristicky 90%. Režijně 100%. Vizuálně 100%. Dohromady dávám 95%. Perfektní krimi thriller v kombinaci s westernem a akčním filmem. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší jsou všechny scény s Antonem a Carlou Jean. Samozřejmě i přestřelky. Miluju scénu, když dá Anton hodit mincí prodavačovi a když si operuje zranění. Naprosto dokonalý film. Jeden z nejlepších vůbec.

    • 2.7.2018  18:40
    Maršál (1969)
    ****

    Slavný snímek Henryho Hathawaye. No tedy ne úplně slavný, ale rozhodně pozoruhodný. John Wayne a jeho životní role. Nemůžu si pomoc, ale více se mi líbila nová verze od Coenů. Nevím čím to je. Asi tím citem pro filmařinu, protože tady stejně jako v jejich verzi fungují herecké výkony na 100%, scénář také ujde, ale třeba výprava a kulisy, to je pořád ta stará americká chudoba. To mi třeba přijde, že je odfláknuté. Je to celé takové chudší, ale zase na druhou stranu byl rok 1969, a i když už toho bylo hodně objeveno, pořád to je rozhodně standardně natočený film. Nejsem si jist, kdo se držel více předlohy, zda Hathaway nebo Coeni, ale ta jejich verze mi přišla více dotažená a mnohem více emotivní a hlavně nelítostnější. Maršál je totiž ukázkou typického amerického westernu s Johnem Waynem, končí happyendem. Příklad, když Mattie kousne had, tady jí ruku nějakým způsobem jakž takž zachrání. V nové verzi jí ji uříznou. Tne potenciál tam je lepší. John Wayne, tam není co vytknout. Životní role a Oscar právoplatný. Jeho Rooster Cogburn je prostě super. Ale Bridges má taky něco do sebe:-). Glen Cambhell taky nezklame, i když hraje trochu moc sentimentálně. Kim Darby, na první roli rozhodně skvělá, ale Hailee je Hailee. Pár zajímavých tvářiček jako Duvall či Jeff Corey rozhodně nezklamou. Vizuálně nic moc, jak už jsem psal. Hudba od mistra Elmera Bernsteina se dá poznat i poslepu. Naprosto typické dílo. Jelikož jsem znalcem hudby k Sedmi statečným, poznám komponistu na první pohled, a musím říct, že se Bernsteinovi i zde hudba moc vyvedla. Typická akčnost a romantika. Hudba tedy naprosto bez výtky. Film se mi líbil, i když má nějaké stinné stránky, ale pořád stojí za shlédnutí a má u mě 70% a čtyři hvězdičky. Je to přece western:-).

    • 30.6.2018  14:56
    Bio Ráj (1988)
    *****

    Naprosto dokonalý film. Tornatore a jeho životní film. Co dodat. Vůbec se nedivím, že tenhle scénář očaroval jak samotné producenty, tak Ennia Morriconeho a Philippa Noireta. Bio ráj je jedinečný svým příběhem, poetikou, nostalgií a vůní života v prostředí malého kina uprostřed kouzelné Sicílie. Jde o neskutečně půvabný film. Tornatoreho styl vyprávění je jedinečný od prvního záběru na květiny za kterými leží třpytivé moře. Jemu jako režisérovi se nedá nic vytknout. Režie je pestrá a nenechá nás se od filmu odtrhnout. Scénář je dokonalý. Obsahuje jak prvky autobiografie, tak zcela originální fantastické hlášky a příběh samotný je prostě Tornatoreho životním. Režisér opět dokázal svou genialitu. Od příběhu a scénáře, přes práci s kamerou a herci až po úžasnou synchronizaci s hudbou. Herecky je film koncert. Atmosféra filmu je taková také díky Sicilským nehercům a všem místním členům štábu. Atmosféra se dá přirovnat snad jen k Menzelovým či Formanovým starým českým klasikám. My máme Vesničko a Hoří, má panenko, Italové mají Bio ráj. Z neherců samozřejmě největší výkon předvedl malý Salvatore Cascio jako Toto. To je výkon na Oscara. Phillipe Noiret jako Alfredo, zde, ale vévodí. Slepý moudrý promítač je jeho životní rolí. Výkon výkonů. Vizuálně též krásné. Od nádherné kamery Blasca Giurata a jeho magické záběry Sicílie a kina, přes střih a zvuk, až k nádherným civilním lidským kostýmům, výpravě vévodící ve vesničce Piazzo Adriano, a skvělým maskám. A samozřejmě hudba od maestra. No, tady není co dodat. Téma lásky, téma Cinema Paradiso, téma Maturita i rychlá a napínavá témata, dělají z tohoto filmu hudební nebe. Hudbě vévodí klavír, housle a klarinet. Úžasné kombinace. Jak by řekl Salieri, "Převzal ho klarinet, aby ho zjemnil do úžasné rozkoše." Jasná nominace na Oscara a klidně i cena. Film je neskutečně lidský, otevřený, něžný, ukazuje nám běžný život na Sicílii v tak kouzelném prostředí jako je biograf, že to není snad ani možné. Je to filmová magie. Tolik nádherných scén, ale ta finální. Ty polibky jsou dle mě scény historie. Snímek jsem viděl v původní italštině s titulky a byl to neskutečný zážitek. Viděl jsem hlavní 155 minutovou verzi, která byla skvělá. Ano ke konci už to chtělo trochu zrychlit, ale stejně. Já Tornatoreho a jeho filmu miluju. Když to porovnám s mou nejoblíbenější Legendou o "1900," tak nevím, kterému filmu dát přednost. Oscar je zasloužený, ale přidal bych klidně i nominaci za původní scénář, hudbu a hlavního herce. Nejvíce se mi líbila část dětská. Tornatoreho a jeho životní film. 95%. U mě to nejlepší hodnocení.

    • 23.6.2018  13:22
    Sedm (1995)
    *****

    Bravurní krimi thriller. Jeden z nejlepších filmů všech dob. David Fincher a jeho mistrovské dílo. Sedm je film, který jsem dlouho odkládal a teď jsem nadšen. Ten film je režijně a scenáristicky geniální. Je to jeden z nejlepších krimi thrillerů celkově a zároveň nejlepší s propojením na psychologii a rituály. Podle mě jeden z nejstrašidelnějších filmů vůbec a příběhem asi nejpropracovanější thriller. Zatímco Fincher nás svou režií nenechá od filmu odejít, Andrew Kevin Walker nás pohlcuje nečekanými zvraty ve vyšetřování a mnohými překvapeními a nechává nás v neustálém strachu a přemýšlení v to co bude následovat. Herecky je to koncert Morgana Freemana a Brada Pitta, jejichž Somerset a Mills mě neskutečně bavili. Oba se na své role skvěle hodili, oba je skvěle zahráli, oba filmu hodně přidali. Somerset i Mills, tak rozdílené postavy, které se, ale zároveň nad případem perfektně propojí a stane se z nich sehraná dvojka. Alespoň dobrák Morgan mohl získat nominaci na Oscara. Gwyneth Paltrow byla též skvělá a Kevin Spacey, tak tam není co dodat. Vizuálně dokonalý film. Od depresivních záběrů Dariuse Khondjiho, za kterou měl dostat také nominaci, až po skvostný střih a zvuk a jako vždy tajemnou hudbu Howarda Shorea. Já k tomuhle filmu nemám co dodat. Stopáž je ideální, a přijde mi, že film utekl jako voda. Příběh je fantastický a možná předčil i neméně skvělé Mlčení jehňátek. Thriller o sedmi smrtelných hříchách vyžaduje znalost, kterou dle mě dvojka Fincher/Walker má. Já se dost bál a zároveň jsem byl unesen genialitou scénáře a faktů tohoto filmu. Nemám snad co vytknout. Fincher je mistr thrillerů a spolu s Muži, kteří nenávidí ženy můj dosud jeho nejoblíbenější film. Ale rozhodně je Sedm jeho nejlepším filmem. Prostě mistrovské dílo. 90%. Nejlepší scénu nedokážu určit, ale nejsilnější je scéna s krabicí. Jeden z nejlepších filmů historie a to hlavně kvůli neskutečnému příběhu o sedmi smrtelných hříchách.

    • 22.6.2018  15:36

    Abych řekl pravdu, tak se mi film vcelku líbil. Ze začátku mě hodně bavil, ale čím více se blížil konec, tím více příběh ztrácel smysl a začal se tak nějak zamotávat sám do sebe. Ztratil poselství a jakoby se zbortila jeho konstrukce. Napola je ale rozhodně nadprůměrným filmem, o těchto skutečných věcech, které je třeba znát. Je to dost šokující film. Není lehké na něčem takovém cokoli kritizovat, ale v té poslední půl hodině to ztratilo kouzlo. Najednou se to propadlo a zmizelo to, stejně jako Albrecht Stein. Příběh docela slušný, ale vlastně o ničem. Hlavní hrdina je rozporuplný, že nevíte, co si o něm myslet. Herci slušní. Dokonce i pár českých tváří. Scénář je dobrý. Je realistický, má hlavu a patu, dialogy jsou dobré, ale třeba ten konec je pro mě absurdní. Přijde mi, že se tam scenáristé dostali do slepé uličky. Vizuálně celkem dobré. Kostýmy a výprava také ušly. Hudba krásná. Režijně rozhodně pozoruhodné. Dennis Gansel natočil šokující reálně vypadající snímek ze kterého bychom se měli dost poučit. Já jsem vcelku spokojen. Jsou mnohem horší filmy, a kdyby tohle byl dnešní standard (což tento film je), tak máme vyhráno. U mě 65% a čtyři hvězdičky. Nejlepší a zároveň největší scéna je podle mě s granátem a klukem, co se obětoval.

    • 17.6.2018  08:57

    Tenkrát v Americe, co se dá o tomto filmu napsat. Sergio Leone a jeho velký epos jsou něco neskutečného. Je to geniální a kouzelný film. Tolik půvabu se v jednom filmu jen tak nevidí. Není to jen o přestřelkách a zločinu, jak to chtěli Američané. Je to film o životě, o lidech, o přátelství. Je to mnohem volnější a více nezávislejší příběh oproti mnoha gangsterkám a je naprosto dokonalý. Harry Grey napsal skvělou povídku a pak už stačilo jen 12 let, během, kterých Sergio Leone s pěti dalšími scenáristy piloval příběh, kousek po kousku. Viděl na 3000 herců. Leone se tomuto filmu poddal, a to ve všech smyslech. Rozhodně se za svůj film nemusí stydět, protože ten film je něco neskutečného. Něco tak nádherného. Já si tohohle filmu neskutečně cením a považuji ho za vrchol světové kinematografie. 229 minut, ani jedinkrát jsem se nenudil. Všechno co tam je tam perfektně sedí. Warneři by se měli stydět, za to, jakým způsobem film zohavili. Kdyby zůstal v původní verzi, má na kontě minimálně osm Oscarů a rozhodně by se Amadeus v ten rok dost zapotil. Leoneho vyjádření je odzbrojující. Už jenom to, "Jako kluci si slíbili, že jeden pro druhého zemřou, jako dospělí slib dodrželi." Robert De Niro v životní roli Davida "Noodlese" Aaronsona úplně září. Výkon jeho kariéry. James Woods je též skvělý, i když mě osobně zas tak moc nezaujal, lépe řečeno jeho postavu nemám rád. Elizabeth McGovern jako Debora je naprosto fantastická, jen ty gesta. Jennifer Connelly předvedla dle mě ještě větší výkon, už jen tím čtením pro Noodlese. Oscarová nominace! Herci byli, ale skvělí všichni. Taky si je pan režisér pečlivě vybral. Vizuálně bravurní. Od nádherných kostýmů a výpravy v židovské čtvrti, přes výtečnou Delliho kameru s nádhernými detailními záběry až k jedinečné hudbě od maestra Ennia Morriconeho. Poverty, Once upon a time in America, Deborah's theme či Cockey's song jsou všechny na Oscara. Idioti ho neuvedli do titulků. A pak ta úžasná synchronizace obrazu s hudbou. To umí jen Leone. Největší je film ovšem režijně. Leone se vůbec nekrotil a dal nám všechno co chtěl. Všechny ty návraty do minulosti, spekulace, chronologie. Ten film je díky stylu vyprávění převratný. Režijně tedy jeden z vůbec nejlepších filmů. Leone je prostě Pan režisér. Já už vážně nevím co dodat. Dlouho jsem film odkládal, ale teď jsem nadšen. Nejvíce mě bavila část dětství. Jelikož to byla nejpůvabnější část filmu. Všechny scény jsou půvabné a kouzelné. Jen z těch výrazů a hudby pochopíte, nač hrdina myslí. Jak tam Noodles sedí na střeše a kouří, vidíte, že myslí na Deboru. Tenhle film si mě získal. Je to nejvíce kouzelný Leoneho film a jeden z nejlepších vůbec. Miluju všechny ty scény. Nejvíce pak jak Dominic uklouzne a řekne jenom, "Noodlesi, já jsem uklouznul." Potom polibek Noodlese s Deborou, jejich večeře, setkání Maxe s Noodlesem v roce 1968, tanec Debory s Noodlesem, to všechno jsou strašně silné scény. Nevím, která je nejlepší. Je to hodně poetický a nostalgický film. Nostalgie nejvíce propukne, ve scéně, kdy Noodles kouká do zrcadla na nádraží a do toho hraje Yesterday. Já jsem dojatý, protože tenhle film mě chytil a už nepustí. Na rozdíl od mnoha gangsterek tu nejde jen o kulky, ale i o něco víc. Není to nic umělého, je to všechno ze života. 100% a u mě to nejlepší hodnocení. Sergio Leone je a navždy bude filmový velikán. Čest Leoneho památky, je tenhle film. Ten čtyřhodinový film o životě a přátelství.

    • 8.6.2018  12:51

    Hodně drsný film. Na rozdíl od Trainspottingu se u tohoto snímku nikdo nezasměje, ale stejně je to velice povedené dílo. Toto téma je totiž místo smíchu k pláči. Je to k nevíře, co všechno se může stát díky jednomu vyzkoušení. Knihu jsem nečetl, ale možná si jí přečtu jako jednu z maturitních knih. Bude podle mě rozhodně stát za přečtení. Film není asi přímou adaptací, ale scenáristicky a stylově je naprosto svobodný, hudebně je to zážitek, herci též nejsou špatní. Kdybych měl tenhle film přirovnat k nějakému jinému filmu, tak by to asi byli Vlasy Miloše Formana, ale to jen střílím od boku, protože tam jde o něco jiného. Je to film o prostředí, o hrůze jaké drogy jsou. Stojí za shlédnutí a musím říct, že tam rozhodně není do smíchu. Je to až strhující příběh a jsem moc rád, že ho někdo zaznamenal. Pro mě je nejlepší scénou scéna, kdy parta feťáků běží po Sound s písničkou Heroes od Davida Bowieho. U mě má film čtyři hvězdičky. 70%.

    • 3.6.2018  08:31
    Pianista (2002)
    *****

    Jeden z nejlepších filmů historie. Roman Polanski vytvořil zcela nový styl sledování filmu o událostech druhé světové války. Soustředí se pouze na jednu jedinou osobu (není scéna, kdyby Brody zmizel), pod jeho vedením film plyne jako voda a nepostrádá jeho typické napětí a černý humor. Polanski nám neukazuje hrůzy války pouze prostřednictvím krve, ale i špíny mezi vlastními lidmi a na konci i normální lidskou duši ztvárněnou Thomasem Kretschmannem. Adrien Brody je jako Wladyslaw Szpilman naprosto excelentní. Ztvárnit ve věku 28 let takovou to roli a navíc ani trochu nepodcenit přípravu to je výkon. Nejde mi ani tak o perfektní ztvárnění Szpilmana samotného, jako o neskutečně přesvědčivý výkon. Brodyho klidný výraz ve tváři je něco neskutečného. Jeho postava se mění a pořád se více a více bojí. S ní se mění i Brody a také se více a více bojí. Oscar naprosto zaslouženě. Strhující výkon. Emilia Fox a Thomas Kretschmann předvedli též nádherné výkony, i když třeba u Kretschmanna jsem čekal, že mu Polanski dá trochu více prostoru. Scénář podle Szpilmanovy vlastní knihy od Ronalda Harwooda rozhodně skvělý. Je to jedinečný scénář v tom, že je naprosto odlišný od všech předchozích filmů s tímto tématem. Uznávám, že mě tím trochu zaskočili, ale rozhodně se to Harwoodovi povedlo. Je to životopisný film, takže by to tak být mělo:-). Soustředí se pouze na Szpilmana a fim rozděluje do dvou částí smyšlených částí, první ta drsnější část a potom druhá, kde naplno vidíme pana pianistu. Vizuálně je to velký zážitek. Od magické a surové kamery Pawla Edelmana, přes střih a zvuk, až do krásných kostýmů, masek a výpravných exteriérů Babelsbergských studií. Hudba samozřejmě dokonalá. Je to film o pianistovi, takže co jiného tam má být než Chopin a toho krásně doplňovat Wojciech Killar svým klarinetovým sólem Moving to the Ghetto. Režijně naprosto bravurní. Napětí, humor a plynulost. Roman Polanski je prostě pan režisér. Když vidím scénu, kde Szpilman hraje Wilmovi Chopina, nedokážu pochopit, jak ho nemohli pustit, aby si přijel pro Oscara. Ještě, že mu ho dali. Režijně spolu s Hořkým měsícem a Čínskou čtvrtí nejpropracovanější filmy. Do detailu od zaprášeného piana až k páře od nosu při hraní Chopina. Pianista je výtečný snímek. Moc si ho cením a spolu se Schindlerovým seznamem mé nejoblíbenější filmy o těchto událostech. U mě má film 85-90%. Excelentní film, ve kterém Roman opět dokázal, že Hollywood není pro film úplně to nejdůležitější:-). Romanovi stačí Brody, jedna kniha, pár kostýmů a koprodukce Německa, Británie, Francie a Polska a vznikne nádherný film. U mě to nejlepší hodnocení. Tři Oscary za nejlepší kameru, hlavního herce a režii. Nejlepší a nejsilnější scéna je hra Wladkowa hra Chopina pro Wilma. To je režijní genialita. Stejně jako při výbuchu v domě a následném pískání v uších či magické finální scéně v ruském táboře a následném klavírním sólu v orchestru.

    • 1.6.2018  14:16

    Alejandro Goznález Inárritu je borec.Jeho debut Amores perros je skvělý. Je to jeho typický styl. Od prvního záběru až po titulky. Tři fascinující příběhy. Spolupráce s Arriagou mu rozhodně prospěla. Když Arriaga napíše skvělý scénář a Inarritu se chopí režie, nemůže vzniknout špatný film. Tak úžasné propojení příběhů a časů, no co dodat. Je to zvláštní film, jehož příběhy se odehrávají téměř uprostřed lidského pekla. Jako vždy u Inarrity je to hluboce sociální film. Propojení s krimi thrillerem mu ještě více přidalo. Gael García Bernal je vynikající. Stejně tak ostatní herci včetně Vanessy Bauche či Goye Toleda. Největší výkon ovšem pro mě předvedl Emilio Echevarría v roli El Chiva. Já ho znám z Dnes neumírej, takže i přes důkladný make up jsem ho od prvního záběru poznal. El Chivo je jedna z Inarritových postav. Starý pán na ulici, co nemá co ztratit. Lituje minulosti a chce znovu žít spořádaný život a společnost mu dělá jeho psí smečka, která ho doprovází i při zabíjení lidí a následně se jím nechá odvézt domů na jeho přepravním vozíku. To je něco neskutečného a film má u mě jen díky tomuto vyjádření a charakteru obrovské plus. Nejlepší příběh filmu. První i druhý byli ovšem též výtečné. Film je na styl Quentina, ovšem je vlastně úplně jiný. Je mnohem více depresivní než jiné podobné filmy. Já mám takovéto filmy moc rád. Film je bohužel trochu zdlouhavý. Přijde mi, že se příběh ze začátku dost táhne a pak se rozjíždí. Mohl to podle mě zkrátit o pár minut, ale zase by to ztratilo to kouzlo režijní svobody, které z tohoto nezávislého filmu přímo hoří. Vizuálně je to bravurní. Od zvláštního typu kamery až po nádhernou hudby mistra Santaolally jehož téma Amores perros mě totálně dostalo. Více se mi líbil Babel a trochu i Revenant, ovšem z pohledu umělecké svobody je to Inarritův nejsvobodnější a možná i nejvíce lidský film. U mě 80%. Pět hvězdiček. Nejvíce se mi líbil třetí příběh a nejlepší jsou scény s postavou El Chivo a jeho psy. Nejsilnější je scéna, kdy Cofi zabije všechny ostatní Chivovi psy. Na tu nedokážu přestat myslet. Finále je nádherné.

    • 31.5.2018  17:06
    Na Hory (2018)
    ****

    Musím říct, že mě tenhle film dost překvapil. Holiček, který je pro mě s prominutím nýmand, ukázal, že když chce, umí. Je to hlavně o příběhu a poselství, ale u mě film vyhrál z hlediska režijního. Klidně bych nominoval Holička za režii, protože vytvořil dnešní český antistyl, kterým si u mě vytvořil velké plus. Díky atraktivní režie se od toho nedá odtrhnout. Scénář velice dobrý. Herci také. Vizuálně je to hodně silný zážitek. Tak depresivní, netypické a jedinečné záběry vás od filmu nedokážou odtáhnout. Holiček si s kameramanem vyhráli na určitých detailech a přineslo to jen ovace. Též je to zajímavé z hlediska zvuku a střihu. Je to vlastně pár scén ozvučených doslova maniodepresivně. Přirozeně až to v člověku mrazí. Prostě když ten kluk vyleze z auta a v lese se svleče či při pohledu v autě, kdy je slyšet jen cinknutí telefonu, tak to je opravdu něco co dnešní český film ztrácí. Též mi Holiček udělal velkou radost, tím, jak ukázal obsah jednotlivých esemesek a nepřečtených zpráv. Je to silný snímek a přesně takhle bych si představoval ideální studentský film, i když vím, že tohle není studentský film, ale mám na mysli ten koncept. Takhle by mohl podle mě vypadat dobrý český film ať už od kohokoli a klidně celovečerní či krátkometrážní. Ne nýmandi Svoboda a Bystroň se svými kejdami. Na Hory je prostě hodně dobrý film. Holiček a scenárista toho dokázali v pouhých pár scénách strašně moc vyjádřit. Doufám, alespoň v nějaké lvy, protože sice je to nezávislý a řekněme na objednávku dělaný film, ale stejně má hodně co říct. Nominace na režii, hlavního herce, kameru a zvuk. 70% a hodně zasloužené čtyři hvězdičky.

    • 30.5.2018  20:08
    Auta (2006)
    *****

    Můj milovaný animák. Na Autech jsem vyrostl. Dodnes miluji hlavní závodnickou trojku King, Chick Hick a McQueen. Je to jedinečný film. Postavy Blesk McQueen, Burák a hlavně doktor Hudson byli mí dětští hrdinové. Kolikrát jsem tenhle film viděl? To nedokážu říct. I dneska se rád podívám. Je to vynikající příběh nejen pro děti. Hudba Randyho Newmana je výsostná a typ písničky. No, když se na začátku ozve skvostná Race a poté při jízdě do Kalifornie Life is a Highway nevím co mám říct. Je to super snímek a škoda, že Oscara za nejlepší animák nedostal. Auta se blíží 90%. Jeden z nejlepších animáků. Pokračování už nebyli takové. Owen Wilson a Paul Newman v původních rolích aut, prostě hvězdné obsazení a i dabing se povedl. Miluju všechny scény se závoděním a nejvíce asi tu, kdy doktor Hudson zkouší své staré pneumatiky. To je dokonalost a nejsilnější scéna celého filmu a samozřejmě finální scéna v závodu, kdy Blesk odtáhne Kinga do cíle. U mě to nejlepší hodnocení.

    • 26.5.2018  09:18

    Goyovy přízraky jsou rozhodně velice dobrým filmem a podle mě stojí za to se na ně podívat. Ne každý bude nadšen, ale rozhodně v tomto filmu někdo zalíbení najde. Miloš Forman nikdy nezklamal. Ano točil lepší filmy, ale přeci jen i tento snímek má něco do sebe. Je to pro něj dost typické a zároveň netypické téma. Je to hodně rozpačitý snímek. Herecky bravurní, výtvarně a vizuálně to je typický Forman, hudebně též silný zážitek, ale ten scénář je prostě slabší. Představoval jsem si se více soustředit se na Goyu a nejen jako na muže v pozadí, který je hlavním dějem více méně jen zasažen. To je ta slabší stránka filmu. Forman umí historické a výpravné filmy. Po Přeletu vlastně nic jiného netočil. Tady se samozřejmě dokázal typicky zviditelnit. Jeho humor tam je. Sice hodně málo, ale je tam. Řekněme třeba v typicky Formanovské finální scéně nebo, když Lorenzo přijde do vězení za Innes a obejme jí a přitom má takový zvláštní výraz v obličeji či když prochází vězením. Forman to prostě je. Toto téma rozhodně nebylo scenáristicky lehké. Forman a Carriere byli vždy docela sehraná dvojka. Není to typický Formanův příběh o svobodě a utlačování, ale více mi tam chybí jeho běžný hrdina. Záporný a kladný člověk zároveň, vždycky rozporuplný. To je Milošova typická postava. Jak řekla Spáčilová postavy jsou tam jako na šachovnici. Lorenzo v popředí, Innes uprostřed a Goya vzadu. Vizuálně velice silný zážitek. Kamera hodně dobrá. Celkově je to dost velkolepě udělané. Kostýmy a výprava s maskami nádherné. Hudba od Varhana Bauera moc hezká. Nádherná úvodní melodie i velkolepá Arie. Stellan Skarsgard hraje bravurně a na Goyu skvěle pasuje. Javier Bardem jako Lorenzo byl výtečný. Prostě jeho typická role slizkého záporáka. Natalie Portman byla též skvělá. V obou rolích samozřejmě. Její Innes vycházející z vězení je dokonalé ztvárnění zničené ženy, kde se jen utvrzuje její talent. Herecky prostě hvězdný film. Mě se to velmi líbilo. Nezklamalo mě to, ale jak říkám, ten příběh mohl být lepší. Scénář co se týče dialogů tak to je bez výhrady. Je to hodně pozoruhodný snímek. Goya byl velký umělec a všechny jeho díla si zaslouží uznání a Forman rozhodně natočil dobrý film za který se nemusí stydět. U mě 70% a krásné čtyři hvězdičky. Nejlepší scény jsou všechny s Goyou a finální scéna. Nejsilnější pak Innesin odchod z vězení. Skvělý film, Miloši. Škoda, že byl poslední.

    • 24.5.2018  16:44
    Okresní přebor (TV seriál) (2010)
    *****

    "Vole Psojedy, to není možný, vole Psojedy." No co dodat. Prostě jeden z nejlepších seriálů, co kdy v České republice byly. Jirka Luňák je životní role Ondřeje Vetchého, který zde předvádí výkon kariéry. To samé Jarda Kužel Davida Novotného, Ludva Hovorka Pavla Kikinčuka, Václav Vorel Luďka Soboty, Adolf Větvička Leoše Nohy, Luboš Matějka Pavla Nečase, ale i role Tatiany Vilhelmové, Jaroslavy Pokorné a hlavně všech ostatních hráčů. Prušinovský je velice dobrý režisér a Kolečko, přeci jen někdy dobrý scenárista a za Okresní přebor bych mu dal klidně dvacet lvů za scénář. Hudba též skvělá. Tady není co vytknout. I film je skvělý. Prostě takhle by měl vypadat český seriál a jestli ne tak už nevím. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší díly jsou Forbes, Konvoj a Derby. Ale hlášky jsou všude:-).

    • 20.5.2018  13:39

    Spíš Podivuhodný film Davida Finchera. No co, Benjamin Button se mi velice líbil. Pro Finchera velmi netypický film, ale někde uvnitř to je typický on. Jeho tajemný styl vyprávění velice silně propojený s romantickou příběhu. Mám doma i povídku a rozhodně se na ní podívám. Je to krásný příběh a velice silný. Je moc dobře, že se adaptace chopil Eric Roth. Stejně jako u Forresta Gumpa se držel jak původního příběhu, tak si pár věcí buďto sám vymyslel nebo je přehodil. Svým stylem vyprávění, dialogy a vlastně i postavami je to typický Forrest. Roth je skvělý scénárista. Překvapilo mě, že to z pár stránkové povídky dal do 166 minut, ale vlastně to docela sedí, i když ze začátku je film docela zdlouhavý a lehce se vleče. Čím více, ale Benjamin mládne, tím více film zrychluje, takže to má něco do sebe. Herecky je to koncert božského Brada Pitta v roli přímo jedinečného Benjamina Buttona. S Aldo Rainem a jeho seržantem Milesem ze Sedm je to jeho nejlepší role. Ale Brad je vždycky skvělý a je to herec, který svůj talent umí oplatit druhým. Je to sám o sobě skvělý člověk a na Benjamina se perfektně hodil. Cate Blachett jako Daisy byla též výtečná a skvěle jim přihrávala i Taraji P. Henson s Tildou Swinton a Mahersahlou Alim. Vizuálně bravurní zážitek. Kamera Claudia Mirandy stejně výtečná jako v Pím a jeho životě. Střih, zvuk skvělé. Desplat také zabodoval. Přímo unikátní soundtrack, plný tajemnosti a lásky. Vizuální efekty božské. Kostýmy a masky jakbysmet a výprava také. Já jsem velice spokojen. Zatím dávám 75% a krásné čtyři hvězdičky, ale počítám, že po druhém zhlédnutí změním na pět. Pozoruhodný a velice laskavý film s moc krásným příběhem. Tři Oscary za nejlepší výpravu, masky a vizuální efekty.

    • 17.5.2018  16:23
    Psí ostrov (2018)
    *****

    Perfektní film. Wes Anderson je režisér a scenárista, na jehož filmy je vždycky radost se koukat. Začínal jako nenápadný režisér a za pár let se propracoval k těm nejlepším. Já osobně jeho filmy miluji. Miluji styl jeho vyprávění, práci s herci, smysl pro detail, humor, propojení s hudbou a hlavně jeho nenapodobitelné příběhy. Je to jeden z nejvíce svobodných režisérů, protože z jeho filmů svoboda přímo tříští ven. Točí filmy naprosto nezvyklými, ale fantastickými způsoby a to mě baví. V tomhle si jsou podobní s Tarantinem. On má kapitoly, ten má části. On má Morriconeho, ten má Desplata. On má Jacksona, ten má Murrayeho. Nejlepší vypravěči současného filmu. Jejich filmy nikdy nenudí a vždycky jsou do detailu propracované. Od shlédnutí Grandhotelu Budapěšť jsem se na Psí ostrov strašně moc těšil. Opět v hlavních rolích s dvorními herci, Edward Norton, Bryan Cranston, Bill Murray, F. Murray Abraham či Frances McDormand nebo Harvey Keitel. Ti herci se dají podle jazyku a vyjadřování v rolích těch psů skvěle poznat. Celý příběh je výtečný. Čekal jsem ho trochu jiný, ale je výtečný. Anderson s Coppolou a Schwartzmanem vymysleli skvělou zápletku a Anderson napsal skvělý scénář. Jako vždy části, napsané stejným písmen jako v Grandhotelu čímž jen utvrdil svůj jasný styl. Líbí se mi, že po Grandhotelu znovu zvolil styl loutek a replik točených na živou kameru. Výprava, návrhy postav a animace doslova unikátní. Co hudba? No snad jen to, že Alexandre Desplat má podle mě letos zase šanci alespoň na nominaci na Oscara. Jedinečné pískání a přirozené napětí v hudbě, co dodat. Ten film je zvláštní, ale pořád je to Anderson, i když říkám, že některé scény byly možná trochu zdlouhavé, ale zase to potom hodně zrychlil jinde. Můj zážitek, ale nejvíce snížil zvuk. České titulky byly úplně dole, a ještě k tomu malé a rychlé. Člověk nestíhá, takže se těším až se kouknu na dabing, který u Wesových filmů bývá skvělý. Podle mě jeden z nejlepších animáků poslední doby a doufám v nominaci na Oscara. U mě zatím 75%, ale pět hvězdiček, sice na hraně, ale ještě ano. Vynikající film.

    • 16.5.2018  22:15

    Čekal jsem pořádný film. A zase se z toho vyklubal jen umělý a naprosto nesmyslný snímek s nepochopitelným dějem, umělými kostýmy, herci a jejich dialogy, hloupým scénářem a prakticky beze všeho. Jedna hvězda za Sandevu a druhá za snahu. Můj bože, to opravdu neumíme točit? A ještě když nás k tomu Francie a Rakousko finančně podpoří? Je to smutné, ale takhle přesně se u nás dneska až na pár výjimek točí historické filmy. Ta umělost z toho úplně syčí. U mě škaredé dvě hvězdičky s odřenýma ušima a 35-40%.

    • 13.5.2018  14:08

    Opravdu hodně povedený thriller. Vizionář Aronofsky nám zde ukázal své typické "já", naprosto dokonalou souběžností prostředí baletní školy, labutího jezera a vykreslení charakteru postav. Natalie Portman zde opravdu předvádí výkon výkonů. Její Nina je excelentně napsaná a propracovaná postava. Mila Kunis jí výtečně přihrávala a slizoun Vincent Cassel tomu dodal dávku jak humoru tak ukázky typické zlé lidské povahy. Portman je zde neodolatelná i nevyzpytatelná. Opravdu do toho dala všechno. Životní role. Scénář je vynikající. Silný příběh stojící na perfektně vykreslených charakterech a záhadách. Je to typická Aronofsky. Halda domněnek, která je záhy svržena a po zbytek filmu nenechá diváka v klidu. Je tam přirozené a přitom režisérem vytvořené stupňování napětí. Je to hodně napínavý snímek. Vizuálně a výtvarně je to též ohromný zážitek. Kamera zvláštní a jedinečná sama o sobě od prvního záběru až po unikátní konec. Střih i zvuk výtečné. Hudba jak originální od Clinta Mansella, který mě svou hudbou nikdy moc nebral, ale opravdu mě někdy dost překvapí. Tentokrát vytvořil skvělou hudbu s duchem Čajkovkijho. Z originálního soundtracku se mi nejvíce líbili úvodní Nina's dream, hrozivá Night of Terror, Perfection a finální Swan song, ale krásná byla i původní Swan Lake přímo od Čajkovskijho. Kostýmy, výprava a masky krásné. Jsem opravdu spokojený. Fantastický psychosexuální thriller z tajemného prostředí s prvky hororu. To mě baví. U mě 80-85%. U mě nejlepší hodnocení. Nejlepší scéna je asi ta finální, která je též nejsilnější.

    • 10.5.2018  17:10

    Tucet špinavců alias "sedm statečných" ve válce a předchůdci Panchartů. Je to vynikající film. Perfektní příběh, skvělí herci, humor, napětí, výtečná hudba. Co více si přát. Lee Marvin byl jedním z nejlepších herců historie. Ostřílený major Raisner spolu s Fardenem z Profesionálů je jeho nejlepší role. K tomu mu skvěle ladí "pan herec" Charles Bronson jako schopný Wladislav, John Cassateves jako vtipálek Franco, George Kennedy v roli dobráckého majora, výtečný Telly Savalas v roli blázna Maggota či excelentní Robert Ryan v roli plukovníka. Výběr herců jedinečný. Scénář také, ale pravda je, že se na hlavní část filmu dost dlouho čeká, ale prostor čekání je skvěle doplněn. Vizuálně film je film velice přitažlivý a hudba je moc hezká. Nejlepší scény jsou výcvik, přepadení v Devonshiru a finální útok. Nejvíce se mi líbili major, Wladyslav a Franco a ani Maggot nebyl špatný, i když to na konci pořádně zavařil. Robert Aldrich a jeho válečná klasika 12 špinavých vězňů pod vedením přísného majora rozhodně nezklamala. 80%. U mě za pět hvězdiček. Vynikající film. Tři nominace na Oscara za mix zvuku, střih a vedlejšího herce.

    • 8.5.2018  15:06

    Hledá se Nemo je jedním z nejlepších filmů historie. Ten příběh je neskutečně silný. Já na Nemovi vyrostl a spolu s filmy Ratatouille a Lví král ho považuji za nejlepší animovaný film všech dob. Andrew Stanton je podle mě jedním z nejlepších režisérů animáků. Scénář je vynikající. Vtipný a humorný a zároveň velice citový a plný emocí. Marvin, Dory a Nemo byly moji dětští oblíbenci a dodnes je mám moc rád. Nemo měl dostat hned tři Oscary a to včetně animovaného filmu ještě za původní scénář a naprosto fantastickou hudbu Thomase Newmana. Podle mě je hudba z tohoto snímku jedno z jeho nejlepších děl a Oscara bych mu dal okamžitě. Jedinečná theme filmu či přirozenými zvuky magická Haiku jsou nejhezčí skladby ze soundtracku. Hledá se Nemo podle mě každému něco přinese a je to film u kterého se dá uronit slza. Já si ho velice cením a jsem rád, že ostatní také. Vybrat nejlepší scénu je nemožné, ale když to shrnu, tak mám nejraději scény s rejnokem, žraloky, želvami a plánování útěku z akvária. Nejsilnější je scéna shledání a rozloučení Gilla s Nemem. Nemám rád scénu úvodní a scény s Darjou a zubařem. Je to okouzlující snímek a má u mě nejlepší hodnocení. 100%. Jeden Oscar za nejlepší animovaný film.

    • 6.5.2018  09:51

    Černobílý svět je film, který mě poznamenal. Je to strhující drama o svobodě, rasové nenávisti, životních právech a hlavně o přátelství. Takové filmy by se měli točit každý rok. Američani byly a dodnes někteří jsou pořádní hajzlové. Žili si tam hezky na jihu jako prasata v žitě a černej, který jim vychoval děti se nemohl ani jít vychcat na jejich záchod. Je to něco tak absurdního, že se to skvěle hodí pro film, ale když tam slyším řeči těch amerických pipinek, tam mám chuť křičet a kopnout do obrazovky. A pak, že je Amerika země svobody. Ano, ale jen pro některé. Knihu The Help jsem nečetl, ale vidím, že dvojka Kathryn Stockett a Tate Taylor je sehraná a příběh je vlastně inspirovaný jejich dětstvím v Jacksonu nebo je spíše psán z autorčina pohledu na tyto věci. Nejspíš si knihu přečtu, protože čekám, že bude stejně výtečná jako tento film. Kathryn Stockett bude dle mě velice inteligentní a rozumná žena. Tate Taylor je zase vynikající režisér a myslím, že toto asi navždy zůstane jeho nejlepším filmem. Scénář adaptoval perfektně. Vtipný, plný černého humoru a zároveň velice otevřený k socialitě filmu a neberoucí si žádné servítky vůči tehdejším zvykům, jako, že černý nemůže použít toaletu v domě. Délka filmu 140 minut je úplně v pořádku. Film plyne jako voda a člověka zaujme už od první velice vážné scény. Po herecké stránce je to koncert. Viola Davis jako dobrosrdečná Aibilene byla excelentní. Toho Oscara bych jí klidně dal. Vložila do ní takovou dávku citů a hlavně naděje. Emma Stone předvedla výkon, který bych já sám možná upřednostnil před rolí herečky Mii v neméně skvělém La La Landu. Její laskavá a přátelská Eugenie neboli Skeeter mě doslova dojala, opravdu. Octavia Spencer neboli Minny podává vedlejší výkon historie, co dodat, že ano? Jessica Chastain nepatří k mým oblíbeným herečkám, ale její postava Celie a božské ztvárnění něžné a osamocené dívky mě jaksi přesvědčilo změnit na ní alespoň trochu názor. Oscarová nominace beze všeho. Klidně i tu cenu bych jí dal. Celia byla aspoň normální dívka, na rozdíl od hloupé Hilly a Elizabeth v podání Bryce Dallas Howard a Ahny O'Reilly. Co jiného říci, než krávy nebeské, ale zahrány byly bravurně:-). Stejně skvělá byla i Allison Janney. Nádherná kamera Stephena Goldblatta, jeho krásné záběry na Jackson a zachycení těch nejhezčích pocitů hlavních hrdinek. Pocitů svobody a vítězství:-). Hudba od Thomase Newmana jako vždy byla zcela úžasná, od nádherné Aibilene, přes theme The Help či Amen. A finální píseň, co dodat. Kostýmy, masky i výprava také úžasné. Já nemám co bych snad vytknul. Ten film se blíží 100%. Já sám si ho moc cením a děkuji tvůrcům za jeho natočení. Je to neskutečně emotivní a silný snímek. Akorát ten plakát, místo Howard by tam měla jít Chastain, ta do té party totiž patří. U mě to nejlepší hodnocení. 90-95%. Nejlepší scéna je jednoznačně s Minnyiným čokoládovým dortem a nejsilnější je scéna, kdy matka řekne Skeeter pravdu o Constantin. Tam jsem uronil slzu. Jeden z nejlepších filmů všech dob. Měl dostat minimálně 5 Oscarů, včetně nejlepšího filmu, režie, hlavní herečky, vedlejší herečky a adaptovaného scénáře. Ale aspoň ta Octávka. Jeden Oscar za vedlejší herečku.

    • 4.5.2018  15:16
    Ratatouille (2007)
    *****

    Moje srdcová záležitost. Animák, který dle mě a zřejmě i většiny jiných překonal některé světového hrané snímky. Ratatouille je podle mě jeden ze tří nejlepších animáků historie a nepochybně patří i k nejlepším filmům vůbec. Je to film dělaný s citem a rozhodně není jen pro děti. Já sám na něm vyrostl a dodnes si ho vždy rád pustím. Krysák Remy byl můj krysí hrdina. Jelikož miluji jídlo jako celek, tak jsem tímto filmem doslova unesen. No komu by se z těch Remyho výtvorů nezbíhaly sliny? Jsem o to více rád, že se na tomto pro mě převratném filmu jako jeden z režisérů a scenáristů podílel původem náš Jan Pinkava. Scénář je jak originální a jedinečný, tak velice vtipný, napjatý a někdy i tak vážný, že uroníte slzu. Je to film o tom, že vařit může každý:-). Atmosféru doplňuje jedinečná hudba od Michaela Giacchina, která dle mě Oscarem měla být jednoznačně oceněna, protože i když je jeho hudba z neméně skvělého Vzhůru do oblak též výtečná, hudba z Ratatouille navždy zůstane v mém srdci zcela nezaměnitelná. Především díky výtečné scéně, kdy Remy vyleze na střechu restaurace a s hudbou spatří Paříž. Nejsilnější scéna filmu. Ale tam je tolik excelentních scén, že to nejde spočítat. Nejraději mám všechny scény v kuchyni a především všechny od scény, kdy krysí smečka začne vařit, až po úžasnou finální scénu. Všechny postav, jak Remy s Linguinim, tak Colette či kritik Ego byli jedny z hlavních filmových postav mého dětství. Ratatouille měla získat ještě dva Oscara navrch a to za původní scénář a hudbu. Disney animované filmy umí prostě ze všech nejlépe a to nejen animačně, ale i svými nestárnoucími a téměř vždy jedinečnými příběhy, ve kterých i dospělý a třeba i životem zatrpklý člověk něco najde. Dávám filmu čistých 100%. Úžasný film a má u mě to vůbec nejlepší hodnocení. Jeden Oscar za nejlepší animovaný film.

    • 29.4.2018  17:27
    Birdman (2014)
    ****

    Birdman je skvělý film. Musím říct, že mě to dost překvapilo. Čekal jsem více akčnější snímek, ale vyklubal se z toho typický a zároveň zcela jedinečný Inarritu. Film stojí na perfektních hereckých výkonech, jak fantastického Michaela Keatona, tak krásky Emmy Stone a borce Edwarda Nortona. Celý film je pojat velice volným způsobem natáčení. Vtipný, atraktivní, s lehkou nadsázkou a černým humorem. Scénář je sám o sobě vynikající a zcela originální. Režie je atraktivní a nenechá vás odtrhnout od obrazovky. Emmanuel Lubezki si toho Oscara opravdu zasloužil. Ta kamera je doslova kouzelná. Záběr je až magicky propojený s obrazovkou a bez jediného střihu se dostane i do těch nejmenších škvír. Nádherné záběry v chodbách divadla i Broadwaye. Antonio Sanchez se svými bubny též nezklamal a dodal tomu hezkou atmosféru. Celkově si myslím, že je Birdman dost nadprůměrný film, ale Oscara za nejlepší film bych asi nedal. Toho bych za rok 2014 přenechal kouzelnému Grandhotelu Budapešť. Dal bych klidně tu cenu za původní scénář, režii i kameru a klidně i za skvělý zvuk a vizuální efekty. Birdman není pro každého a celkově vás ten příběh nemusí zas tak moc bavit, jak by asi měl, ale jinak jde o opravdu hodně dobrý film a dávám mu krásné čtyři hvězdičky a 70-75%. Na pět hvězdiček mi tam přeci jen ještě něco chybělo, ale nevadí. Inarritu je velký režisér a rozhodně se mu Birdman povedl. Nejlepší je asi scéna s generálkou v divadle, v baru a pak asi finální. Čtyři Oscary za nejlepší kameru, původní scénář, režii a film.

    • 27.4.2018  15:50

    Docela velmi slušný western. Jde spíše o antiwestern. Příběh velmi slušný, herecký koncert Liama Neesona a Pierce Brosnana v rolích dvou ztracených mužů, z nichž jeden prahne po pomstě a druhý po odpuštění a klidu. Já film viděl už jako malý a pamatuji si, že tenkrát se mi moc líbil. Dnes už trochu méně, ale stejně je velmi slušný. Vizuálně ujde, prostředí hor Nevady a následný přechod do pouště je též povedený a hudba od Harryho Gregsona-Williamse je moc hezká a doplňuje filmu moc pěknou atmosféru a to jak mrazivými tématy tak velmi citovými. Nejlepší a nejsilnější scéna je asi finální. Celkově bych dal filmu hezkých 65%. U mě za čtyři hvězdičky.

    • 13.4.2018  12:52

    Velmi pozoruhodný snímek. Tematika socialistického Německa je stejně zajímavá jako ta naše. Téma pro film je to citlivé, ale rozhodně ne špatné a já se zfilmováním takových to témat nemám žádný problém a moc rád se podívám. Přeci jen jsme na tom byli podobně. Tento snímek stojí především na perfektně vymyšleném příběhu, ze kterého vám může ukápnout slza. Syn a dcera chrání svou matku před šokující pravdou. Je to hodně citové. Kombinace takového příběhu a této doby a oněch událostí je mi velice sympatická. Film je sám dost vtipný. Je to taková tragikomedie. Dále stojí na skvělých výkonech Daniela Bruhla a Katrin SaS, kteří zde předvádějí jedinečné výkony. Ostatní herci též velice dobří. Atmosféru filmu doplňuje velmi působivá hudba Yanna Tiersena a i vizuálně a výtvarně je film dost slušný. Wolfgang Becker je po režijní stránce dle mě zcela v pořádku. Zvolil dobrý styl točení a filmu hodně přidal. U tohoto snímku je vidět, že do něj někdo dal srdce. Název Good bye, Lenin opravdu sedí. Já jsem velice spokojen. Dávám 70% a krásné čtyři hvězdičky. Klidně bych film v kategorii zahraniční snímek na Oscara nominoval. Nejlepší scény jsou všechny s vlastním točením zpráv a vysvětlování.

    • 12.4.2018  16:52

    Rozhodně pozoruhodný snímek. James Ivory adaptoval velmi působivý scénář s velice silným příběhem. Něco mi tam, ale chybělo. Kniha samotná bude jistě zajímavá a myslím, že tam nebude moc co dodávat. Spíš jde o formu scénáře a délku filmu. Nechci tu kritizovat devadesátiletého filmového veterána Ivoryho, ale scénář mohl být trochu lepší. Především tím celkovým provedením, jakým byl napsán. Jelikož jsem knihu nečetl nemohu říci zda se jí z většiny držel nebo naopak, ale spíš myslím, že zvolil první možnost. 130 minut pro takový film je podle mě příliš mnoho. Romantické filmy často neutíkají a leckdy jsou dost zdlouhavé a protahované. Zcela zbytečně. Myslím, že jde i o tento případ. Zkrátil bych ho o tu finální půl hodinku a zakončil bych to ještě v hlavním prostředí, kde se většina děje odehrává. James Ivory, ale rozhodně špatný scénář nenapsal. Režisér Luca Guadagnino je pro mě nováček, ale nemyslím si, že mě tímto snímkem až tak zaujal. Rozhodně není špatně natočen, ale jak říkám je moc vleklý a to by měl režisér ovlivnit. Velkým zážitkem je nádherná kamera, krásná výprava a prostředí celkově a i velice hezký výběr hudby od Bacha až po klasiku 80. let. Herecké výkony jsou standardní. Timothée Chalamet si oscarovou nominaci rozhodně zasloužil. Armie Hammer mě naopak vůbec nezaujal. Ostatní herci celkem velmi dobří. Dej mi své jméno není špatný film, ale chtěl by režijně a možná i scenáristicky trochu upravit, ale jinak jde o velmi slibnou podívanou a dost nadprůměrný snímek. 70%. Oscara za adaptovaný scénář bych možná nedal, ale rozhodně neprotestuji. Nejlepší scéna je rozhodně hádka manželů o politice. U mě hezké čtyři hvězdičky.

    • 8.4.2018  10:54

    Gilbert Grape mě velmi mile překvapil. Z očekávané road movie se vyklubalo fantastické drama ze života, se skvěle napsanými postavami, minimalistickým prostředím, nádhernou kamerou a působivou hudbou. Lasse Hallstrom patří k té současné režisérské špičce. Líbí se mi jeho styl točení a jeho témata. Chvíli točí filmy související s nějakým daným prostředím, potom třeba filmy o zvířatech. Je to podle mě opravdu chytrý člověk, který točí s citem. Co žere Gilberta Grapea je vynikající snímek, kterému vévodí Johnny Depp, převtělený do role dobráka Gilberta Grapea. Leonardo DiCaprio mě tady nadchnul. Tady mu toho Oscara měli dát. Jeho Arnie je jedna z nejlepších postav. Juliette Lewis, John C. Reilly a všichni ostatní herci byli též výborní. Mistr Sven Nykvist se postaral o vynikající kameru, nádherné záběry západu slunce či domu mezi stromy. Nechápu, že nebyl nominován na Oscara. Stejně tak i minimalistická hudba Bjorna Isfalta a Alana Parkera, která se k tomuto tématu skvěla hodila. Scénář a příběh celkově je neskutečně silný a přitom vlastně jednoduchý. Je to film o vztazích, prostředí, životě. Takové filmy mám moc rád a Gilbert Grape je jejím příkladem. Dal bych minimálně 80-85% a čtyři oscarové nominace za hlavního herce, vedlejšího herce, kameru a hudbu. Hallstrom rozhodně nezklamal. U mě pět hvězdiček. I když film ke konci začne být lehce zdlouhavý, záhy je naplněn těmi nejsilnějšími scénami, takže i délka je akorát. Nejlepší scény jsou snad všechny scény s Arniem a nejsilnější jsou všechny scény posledních deseti minut.

    • 5.4.2018  16:34

    Marie Antoinetta mě mile překvapila. Čekal jsem trochu nudný film a vyklubal se z něho velmi vtipný a hravě pojatý volný životopis. Od Sofie Coppolové, ale nikdy špatný film vlastně nečekám, ona je skvělá po otci. Pořád nechápu, že většina jejích filmů zde na ČSFD nemá červené políčko. Nejde o typický životopisný snímek, ale ve stylu v jakém je točen a s výtečnými hereckými výkony a atraktivním a humorným scénářem. Sleduje jen část jejího života a vlastně to sedí docela dobře, i když bych ani ten smutný konec v tomto případě neodmítl. Přeci jen jde o životopis:-), ale to je na režisérce. Kirsten Dunst předvedla vynikající výkon, nechápu, že nezískala alespoň nominaci na Zlatý globus. Skvělí byli Jason Schwartzman či Rose Byrne a ostatní. Film je velkým zážitkem i vizuálně a výtvarně. Přímá místa, kde se děj odehrává včetně zámku Versailles a ty kostýmy a masky, no co dodat. Kamera velice atraktivní, rychlý střih to krásně prolnul, a výběr hudby, no Sofia je borkyně. Vůbec se nedivím, že si rozumí s Tarantinem. Mají podle mě hodně společného. U mě pět hvězdiček. Opravdu skvělý životopisný film u kterého vám někdy i slza může ukápnout. 75%. Nejlepší scény jsou jednoznačně večery v posteli s nudným Ludvíkem a velmi dramatické finále. Aspoň, jeden Oscar za nádherné kostýmy.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace