major.warren

major.warren

okres Český Krumlov
student , milovník dobrého filmu

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 20.9.2018  20:00

    Olmo Omerzu je pro mě režisér, který má šanci dostat český film do lepších časů. Začal skvělým Rodinným filmem a pokračuje dokonalou road movie Všechno bude. Co na to říct? Snad jen to, že lepší český film jsem dlouho neviděl. Naprosto geniálně natočené, s luxusním příběhem a hláškami, skvělými herci i neherci, magickou vizualitou a krásnou hudbou. Dvojku Mára a Heduš si okamžitě zamilujete. Prostě realisté každého dne, a typické příklady dnešní mládeže. K tomu nádherná Eliška Křenková, která hraje na lva, a dokonalá Vlasáková se svými pohledy. K tomu ještě "potápěč" Pechlát či "úchyl" Kozub a je z toho film filmů. Neříkám, že jde o převratnou revoluci, ale jelikož české filmy plně sleduji, tak už tak nějak dávám těm lepším jasné odlišení. Viz. Masaryk či třeba i Rodinný film, ale Všechno bude by pět hvězd dostalo i kdyby dneska každej rok dostal český film Oscara. Olmo, prý výkvět českého filmu původem ze Slovinska, mě svým stylem baví čím dál tím více. Jeho styl a pozornost pro detaily a realitu lidského života mě naprosto fascinuje. Všechno bude měl podle mě natočit jako svůj debut a Rodinný film až poté. Pýchův scénář je bez debat. Příběh neskutečný a režie také. Mrvík a Uher předvádějí výkony na úrovni Chalimona v Koljovi. Oba alespoň nominaci na lva. To samé kráska Křenková. Jejich postavy si od prvního záběru člověk zamiluje, a fandí jim, a pořád víc a víc. Těm dvěma klukům v Audině, se sniperkou a cílem o...kat Křenkovou. Jejich příběh je přesnou ukázkou bezstarostnosti a problémů dospívání. Jejich dialogy slyším den co den ve škole. Prostě není co dodat. Lukáš Milota po tatínkovi zdědil cit pro kameru a rozhodně zaslouží lva. Hlavně za scénu noční jízdy. To samé hudba. Nádherná a s citem složená. Scénografie také. Prostě já nemám moc co vytknout. Ze začátku mě Olmo trochu štval tami věčnými výpady do minulosti a zpátky, ale pak to rozjel na 100%. Tu stovku tomuhle filmu nedám, ale dám mu 85%, a když se kouknete na moje procentové hodnocení českých filmů. tak málokdy na tak vysoké číslo narazíte. Olmo mě dostal svým volným příběhem o životě dvou kluků, dvou kámošů a jejich příběhu. U mě to nejlepší hodnocení. Přeju mnoho lvů, protože pochybuju, že Toman či Domestik, které vypadají jako hodně dobré filmy, tenhle překonají. Alespoň pro mě. Nejlepší scény jsou snad všechny. A to finále, no. Přeju nominaci na Oscara.

    • 16.9.2018  09:46

    Velmi dobrá a nezvyklá gangsterka. Sam Mendes mi už mnohokrát dokázal, že je výtečný režisér a tímto filmem se rozhodně z této pozice nesundal, ba režijně možná naopak. Ale při vší úctě, nebudu krýt menší zklamání. Čekal jsem mnohem lépe napsaný a rozvinutější příběh, a přijde mi, že scenárista David Self se sám při psaní ztrácel, a hledal všech možných metod jak z toho ven. Samotný příběh je velkolepý, a i když je jeho komiksový původ ve filmu hodně znát, celkově bych příběhu samotnému nic nevytkl. Stejně tak režijně. Mendes odvedl skvělou práci a natočil film nejlépe jak mohl. Jeho práce s herci, kamerou, hudbou či scénografií, z filmu přímo srčí. Stejně tak perfektní herecké výkony. Gangster Sullivan Toma Hankse, tam není co dodat. Tyler Hoechlin jako jeho mladé já, také bez debat, Jude Law jako úchylný vrah potěšil, slizký Craig také, Jennifer Jason Leigh moc prostoru neměla, ale aspoň se tam mihla, Stanley Tucci také a Paul Newman, tak to je výkon bez debat. Předvedl svůj závěrečný výkon skvěle. Ale i on se tady už trochu ztrácí, a přijde mi, že nedostal moc prostoru, ale Oscarová nominace je v jeho případě jasná věc. Ty jeho gesta, to je prostě Pan herec. Vizuálně neskutečné. Conrad L. Hall vévodí tomuhle filmu, jak svými neskutečnými širokoúhlými záběry, tak mrazivými detaily pohledů. Americká krása mi sice přišla vizuálně ještě lepší, ale stejně tak Road to Perdition obrazově vyzdvihl. Poslední film pana kameramana:-(, a vlastně i Paula Newmana. Též velká škoda. Thomas Newman opět složil velice pěknou hudbu, která neztrácí na obsáhlosti a silně se vine celým filmem dopředu. Úvodní Rock Island, 1931 je krásná a téma Road to Perdition také. Jinak mi tady přijde, že se trochu hudebně zarazil. Sem tam nějaký oposlouchaný klavírní motiv, nic moc velkolepého v porovnání s Americkou krásou či Nemem, ale zase je to jeho styl, a sebevykrádání, když tomu tak někdo říká, používají vlastně tak nějak všichni. Koukněte na Williamse, či Hornera. Každý mistr má svůj styl. A Newman zrovna tak. Hudebně tak 80%. Vizuálně 95%. Kostýmy, výprava, masky, jsou také za 90%. Herecky také, a režijně také. Scénář za 65%. Opravdu na tom film dost ztrácí. Zlehčování a levné východisko se podle mě u gangsterek nevyplatí. Chyběl tam ten pořádný gangster příběh s otázkami. Tady bylo víceméně všechno jasné. To je to mínus. Třeba finální scény s odvetou a smutným koncem, mi přišli dost banální. Ale jako gangsterka samotná film určitě nezklamal. Naopak, je o antigangsterku. Je to lidský film. Mendes už natočil lepší filmy, ale celkově se mi Road to Perdition líbilo, a dávám slabších 75% a krásné čtyři hvězdičky. Nejlepší scény jsou scéna v restauraci, a vykrádání bank. A všechny přestřelky:-).

    • 14.9.2018  18:24

    Tenhle film byl kdysi mým kultem, a dobře si pamatuji, že když ho dávali, vždycky jsem se chtěl dívat a vždycky jsem na něj čekal hodně dlouho. Bohužel ne vždycky jsem ho v televizi stihl a když se pak v programu objevil, tak jsem se samozřejmě zaradoval. Pro mě to byl takový opak Tenkrát na Západě po Americku a Čínsku zároveň. Osobně jsem ten příběh zbožňoval, a Jackie Chan a Owen Wilson mě neskutečně bavili. Sehraná dvojka lupiče Roye a strážníka Wonga byla mou oblíbenou filmovou dvojící. Film jsem v dětství viděl tak 3x, a potom až tak před dvěma lety a to snad poprvé víceméně úplně celý. Celkově jsem ho viděl tak 7x. Příběh je krásný, ale jak jsem starší, tak si uvědomuji, že je to vlastně taková typická americká sračička, ale zato dělaná s citem a duchem. Scénář vcelku dobrý. Skvělé hlášky a mnoho skvělých scén, jen sem tam něco okoukaného ba dokonce trapného, ale zase je to westernová komedie z Ameriky, takže si to vlastně takový film může dovolit. Jackie Chan a Owen Wilson jsou excelentní. O tom žádná. Lucy Liu či Tarantinův oblíbenec Goggins také ujdou. Vizuálně brak, ale vcelku vkusný. Hudba také ujde a vlastně je celý film hodně atraktivní. Je to film pro pobavení, ale je dělaný s citem a rozhodně si zaslouží shlédnout a možná i dostat nějakou cenu za komedii. Tom Dey natočil skvělý film, který mu sice občas vrže, ale jinak neztrácí na eleganci a dobré filmařině. Roy a Wong jsou už dnes kultem. U mě 65% a čtyři hvězdičky. Nejlepší scény jsou útěk z vězení, přestřelky a finále.

    • 9.9.2018  12:22

    Králova řeč je extra snímek. Hravý, vtipný, historicky přesný, kouzelný. Příběh koktavého krále a jeho logopeda je vskutku pozoruhodný. Jiří VI. a Lionel Logue byli přátelé na celý život, a jeden bez druhého by byli nikým, stejně tak Colin Firth a Geoffrey Rush. Jeden bez druhého by to zahráli polovičně, tak jak napsala Spáčilová, jež udělila filmu neuvěřitelných 100%. Tom Hooper není vůbec špatný režisér. Trochu mě zklamal Dánskou dívkou, ale Královou řečí si to všechno napravil, a Oscara za režii dostala právoplatně. Jeho atraktivní a zajímavý styl režie dodává celému filmu na eleganci a noblese. Je to také o film životě, a Hooper nám ukázal skutečného panovníka, a skutečného logopeda. Původní scénář je nesmírně hravý a zároveň neztrácí na své vážnosti, která v posledních deseti minutách filmu vrcholí. Colin Firt podává výkon kariéry a jeho ztvárnění krále "Bertieho," otce královny Alžběty a princezny Margarety, které se ve filmu sice jen míhají, ale stejně dodávají filmu ten krásný pocit vidět královnu a její sestřičku jako malé inteligentní dívky, by nešlo zahrát lépe. Vlastně dal roli to nejcennější, sebe samého. To koktání, ty dialogy, ten strach. Oscar právoplatně:-). Stejně tak Geoffrey Rush, kterého jsem si zde zamiloval od první scény, kde se objevil. Též výkon na Oscara a jeho Lionel Logue je také jedna z životních rolí. Helena Bonham Carter tomu dodá dávku kouzla a elegance, Derek Jakobi zase typické anglické myšlení a typického Angličana, a Timothy Spall nám předloží ukázkového Churchilla s doutníkem v ruce v každém záběru. Vizuální styl filmu je geniální. Od magických záběrů, přes rychlý střih, skvělé efekty, a jako vždy krásnou klavírní něžnou hudbu Alexandra Desplata a nádherné masky, kostýmy i výpravu. Vlastně je až ironické, že film vyšel na nějakých 15 milionů dolarů. Důkaz toho, že hisotrický výpravný a bohatý film lze natočit za vcelku malý rozpočet. Weinstein Company si dali záležet. Teď už si bohužel asi ani neškrtnou. Králova řeč je film nesmírně lidský a pozitivní. Příběh přátelství mezi králem a logopedem mě neskutečně baví a jsem moc rád, že ho někdo natočil a přiblížil dnešnímu divákovi, a navíc v krásném vtipném stylu plném extra hlášek, které, ale všechny mají svůj účel pro události děje. Nejlepší scény jsou všechny zasedání krále a Logua, party ve Skotsku, a nejsilnější a vůbec největší je scéna kde slyšíme onu královu řeč, a to tu skutečnou královu řeč, bez koktání:-). U mě nejlepší hodnocení. 85%. Opravdu jeden z nejlepších filmů vůbec a rozhodně jeden z nejlepších posledních deseti let. Čtyři Oscary za nejlepší původní scénář, hlavního herce, režii a film.

    • 8.9.2018  09:52

    Tohle je ta největší klasika všech dob. Dlouho jsem film chystal a stydím se, že jsem ho shlédl až včera. Sidney Lumet a jeho 12 rozhněvaných mužů mě dostalo. Více lidský film se jen tak nevidí. Lumet nám vypráví extra příběh o vině, teoriích a hlasech prostřednictvím jedné poroty složené z obyčejných lidí, v prostředí jedné zasedací místnosti v neskutečném horku. Lépe natočené drama s prvky detektivky se opravdu na světě nenajde. Že film patří do 10 nejlepších filmů všech dob mi došlo, jakmile Henry Fonda vytáhl z kapsy identický nůž a zabodl ho do stolu. Sidney Lumet byl velký režisér a do včerejška jsem od něj viděl jen kultovní Vraždu v Orient expresu, kterou jsem tedy od něj považoval za zatím můj nejoblíbenější a jeho nejlepší film. Dneska musím změnit. Tenhle film je ještě o kus větší. Musím shlédnout minimálně ještě Psí odpoledne. Lumet nás zde drží v neskutečně geniální atmosféře, se stále se opakujícím motivem změny názorů jednotlivých porotců a hlavně vyvracení faktů a slova "Možná." Reginald Rose napsal příběh historie. Naprosto geniální scénář, plný extra hlášek a teorií. Je to hlavně dialogová hra, která se každou minutou stupňuje k dalším zvratům a změnám. Není to o pravdě, je to teorii. Henry Fonda exceluje v roli porotce číslo 8, který jediný vznese tu legendární větu, "Not guilty." Jeho gesta a dialogy jsou na Oscara. Životní role. Stejně tak pro ostatních 11 porotců. Naprosto výtečný Lee J. Cobb, který obrátí až na konci, stejně skvělí Voskovec a Joseph Sweeney a samozřejmě i Klugman, Balsam, Fiedler, Marshall, Binns či Warden, Begley a Webber. Ti všichni jsou ta rozhněvaná 12. Nejraději mám Fodnu, Voskovce a Sweenyho. Samotný příběh je postaven na jednoduše předvídatelném stále se opakujícím, ale skvěle fungujícím motivu, který jsem už zmiňoval. Fonda vznese status "nevinen," a ostatní se k němu díky jeho teoriím postupně přidávají, až tak, že příběh na konci vyústí ve skutečné drama o tom co jsou vlastně fakta a jak můžu náš osobní život poznamenat ten pracovní. Atmosféru skvěle doplňuje výtečná detailní kamera Borise Kaufmana, skvělý střih, na rok 1957 excelentní rovný černobílý obraz, legendární Fondova bílé sako, interiér místnosti a pěkná hudba Kenyona Hopkinse. Stopáž je ideální, prostor jednotlivců také. Každý má dostatek času na vyjádření. Od filmu se nelze odtrhnout. Tak skvěle napsané rozhovory, které jsou opravdu lidské se jen tak nevidí. Lumet je borec a tohle je jeho životní film. Svým poselstvím mě hodně poznamenal o moc si ho cením. Jeden z nejlepších filmů historie. 95%. U mě to nejlepší hodnocení. Minimálně 5 Oscarů. Nejlepší scény jsou všechny. Nejsilnější asi ta finální.

    • 6.9.2018  18:24
    Ropáci (studentský film) (1988)
    *****

    Když jsem se o Ropácích poprvé dozvěděl, čekal jsem, že půjde o více méně hloupý film, který si Akademie vybrala na studentského Oscara a film mě sice lákal už delší dobu, ale pořád ne tak moc, abych si ho ve volném čase pustil. Omyl, hned po první minutě a to doslova. Film jsem viděl poprvé v červnu na hodině fyziky a dostalo mě to neskutečně. Svěrák mi tímhle filmem dokázal, že umí točit i bez pana otce a i v dobách totality. Tímhle filmem si mě asi navždycky získal. Kouzlo a originalita Ropáků, která navíc svým poselstvím ukazuje na dnešní ekologické problémy a to nejen u nás. Dle mě nejlepší Svěrákův film bez pana otce a dost možná po Koljovi a Obecné škole vůbec nejlepší. Neskutečně mě ty potvory dostaly. Ropáci měly dostat pět Oscarů, včetně nejlepšího filmu, režie, původního scénáře, hudby, kamery a možná i těch dekorativních efektů. Je to legenda, která neomrzí, vždycky pobaví. Je to neskutečně "čistý" a humorný snímek. Už jen ty hlášky a postavy navazují na Formanovu poetiku 60. let. Celkově film považuji za unikátní, už je svým nápadem, kouzlem, přítomným a stále více aktuálním poselstvím. Lepší studentský krátkometrážní film s prvky Sci-Fi, dobrodružství, komedie a dramatu jsem nikdy neviděl. Skvělí herci v čele se starým dědou pozorujícím Ropáky, vizuálně poutavý, režijně bravurní, hudebně krásný. Ten konec, to je moje. Nejlepší scény jsou "Už jede," "A jsou v prdelí" a nádherný konec. 90%. U mě to nejlepší hodnocení. Jeden Oscar za studentský film.

    • 2.9.2018  11:59

    Annie Hallová je ukázkovou luxusní romantickou tragikomedií. Jinými slovy, Woody Allen a jeho životní film na který jsem se dlouho těšil a už jsem ani nedoufal, že ho zhlédnu. Vlastně jsem v Allenově kariéře hodně pozadu. Ba možná úplně vzadu. Krom loňského skřípajícího Kola zázraků, pár úryvků z jiných filmů a včerejšího shlédnutí Annie Hallová jsem nic neviděl. Ale už se chystám i na Půlnoc v Paříži či Vicky Cristinu Barcelonu. Annie Hallová je typický Woody Allen. Od samotného příběhu, dokonalého "Allenovského" stylu vyprávění a režie a skvělých hlášek a humoru. Diane Keaton ve své životní roli hraje na Oscara a vůbec se nedivím, že se postava Annie Hallové stala kultovní. Škoda, že Diane odmítla svou vlastní značku, ale i tak podala fantastický výkon. Stejně tak samotný Woody v roli Alvyho Singera hraje perfektně. Ostatní herci jako Carol Kane či Christopher Walken jsou tam už opravdu jen na víc. Co mě na Annie Hallové zklamalo je, že jsem si příběh a film samotný představoval mnohem více dramatičtější. Jo, je to Woody Allen, ale když si člověk čte o čem film je, tak já sám vidím krásný, dramatický romantický příběh v kombinaci s komedií. Tady dal Woody na svou klasiku, tedy na čistou romantickou, svým vlastním humorem pojatou komedii. Ale to je spíš moje neznalost Allenových filmů. Prostě mě to jen trochu zaskočilo a lehce zklamalo. Jinak scénář sám o sobě výborný. Ty hlášky a Woodyho černý humor a skvěle napsané postavy v čele s neurotickým Alvym a něžnou Annie. Kdyby byl napsán více dramatičtěji, bylo by třeba ještě lepší, protože my z toho teď padá ten název, Annie Hallová. Ale když se kouknu znova, budu už vědět co mám čekat. Nic moc Woodymu vyčíst nemůžu. Režijně naprosto fantastické. Allen, ne, že by mi svým specifickým humorem a stylem neseděl, spíš na to nejsem zvyklý, ale v Annie Hallové to fungovalo výborně. Allen je velký umělec. Je zvláštní, ale je skvělý, a nezaslouží si, aby mu Chalamet či Gomezová vraceli honoráře kvůli pomluvě. O to víc smekám před Diane, která se ho zastane, když to potřebuje nejvíc. Celkově se mi film hodně líbil. Sice mu to v poslední čtvrtině možná trochu vrzalo, ale konec a setkání s Annie bylo moc hezké. Gordon Willis za kamerou, styl kostýmů Annie Hall, a slabší, ale pěkný výběr jazzové hudby, to je sestava za v Annie Hallové. Příběh je to krásný, a scénář taky. Mě se to před kamerou a za ní líbí moc, ale to co je mezi plátnem a kamerou mě trochu mrzí. U mě 80% a pět hvězdiček, protože si je Annie Hallová zaslouží. Rozhodně si Oscary vybojovala fair. Hlavně ty pro Diane a Woodyho režii. Nejlepší scény jsou postelové, úvodní a vlastně téměř všechny.

    • 1.9.2018  09:25

    Pozoruhodný krimi thriller. Giuseppe Tornatore je borec. Pouhá formalita je sice pro mě z jeho tvorby asi zatím nejslabší dílo, ale i tak je to film hodně nadprůměrný. Už jen pro vynikající styl režie a vyprávění, skvělé herecké výkony, dobrý příběh a mrazivou Morriconeho hudbu. Příběh spisovatele Onoffa Gérarda Depardieua a komisaře Romana Polanskiho mě hodně zaujal. Společně vedou skvěle napsané lidské a otevřené dialogy v prostředí mrazivé policejní stanice v horách při bouřce, a snaží se přijít na něco, co už je vlastně dáno dávno předtím a vedou spolu slovní duel. Alespoň tak nějak jsem to pochopil. Je to příběh a scénář o teoriích, faktech a zločinu. Atmosféra je od prvního, téměř hororového záběru na revolver a následný běh přes les s Morriconeho smyčci tak napínavá a morbidní, jak jsem u Tornatoreho ještě neviděl. Napětím a nesrovnalostmi Pouhá formalita předčila Neznámou. Tornatore nám, ale dokazuje jak silný je to režisér, a že si poradí s každým žánrem. I v jedné budově se odehrávajícím dialogovým krimi thrillerem o pár hercích v čele s výtečným Gérardem Depardiuem a rolí komisaře psané na tělo nikomu jinému než Romanu Polanskimu. Ostatní herci, ale též předvedli pěkné výkony. Blasco Giurato se od nádherné Sicílie v Bio ráji přemístil na policejní služebnu a z pohledů na polibky se dostal k depresivním záběrům ze záchodu, lesu a všeho možného. Střihově hodně slušné. Hudba stejně tak. Morricone složil úchvatný smyčcový úvodní motiv, pak stále se opakující téma, které nás provází při flaschbacích a samozřejmě svůj typický poetický motiv ve finále filmu i se zpěvem. Příběh sám je skvostný. Zamotaný a my se při chvilce nepozornosti ztratíme. Stejně jako Onoff s komisařem. Člověk ani moc neví, jak to vlastně bylo. Co se tam v tu noc stalo? Až film shlédnu po druhé určitě ho ještě lépe pochopím. Zatím to chápu jako režisérův účel, všeho toho zamotání a teorií. Zatím mám za to, že Onoff je nevinný, ale pointa je dělaná, tak, že vlastně pointou není. Tornatore nezklamal. U mě slabších 75% a čtyři krásné hvězdičky. Nejlepší scéna je asi ta pro Tornatoreho typická, tedy finální.

    • 31.8.2018  14:21
    Tanec s vlky (1990)
    *****

    Neskutečně nádherný dobrodružný romantický western. Kevin Costner je můj oblíbenec, a mám ho rád hlavně ve filmech z konce 80. a počátku 90. let, a tenhle film je to nejlepší co kdy natočil. Ať už možná za kamerou či před ní. Tanec s vlky je přímo excelentní film. Nádherný a hluboký lidský příběh, tak jak napsal "golfista." Zase jsem si po nějaké době uvědomil, co pro mě znamená divoký západ a western a hlavně jak moc mám rád indiány a co pro mě jejich existence znamená. Tanec s vlky není, ale jen hlubokým lidským příběhem o lásce a soužití s indiány a jejich kulturou, ale také o životě. Je to film o životě, tak jak ho máme všichni. Samota, přátelství, láska, neštěstí, zvyky, smutek, to všechno je v životě běžné a to všechno má Tanec s vlky. Poručík John Dunbar je přímo ukázkový hrdina, kterého bych moc rád osobně poznal a je mi moc sympatický. Stejně tak všechny indiány kmene Lakotských Siouxů. Kopající pták v podání indiánské herecké hvězdy Grahama Greena je neskutečný člověk a Green měl za jeho ztvárnění získat Oscara. Mary McDonell jako Stojí s pěstí je též fantastická. Jen ty pohledy a gesta:-). A samozřejmě i Rodney A. Grant a fantastický Floyd "Red Crow" Westerman jako náčelník Deset medvědů. Michael Blake napsal strhující příběh a možná ještě lepší scénář. Kevin se chopil svého životního, do jediného detailu skvěle promyšleného filmu, s ohromným lidským poselstvím, duchem a krásou, přímo ukázkově. Ty Oscary jsou právoplatné. Moc by mě zajímalo jak vypadá režisérská 237 minutová verze, ale délka 180 minut je podle mě zcela ideální. Costnera si cením i proto, jak muselo být natáčení náročné, když sám hrál hlavní roli, film produkoval a stál za kamerou, ale je vidět, že měl dobrý tým. Dean Semler se chopil nádherné kamery, snímající nádherné záběry krajiny, obvyklých, ale často opomíjených přírodních jevů, a čistě lidských pohledů. Maestro John Barry, mě tady dostal neskutečně. Vyrostl jsem na jeho Bondovkách a navždy to pro mě bude hlavně skladatel Bondovek a otec elektronické a jazzové filmové hudby a taky vím, že je to byl skladatel buď pro Bonda, nebo pro život a přírodu. Vzpomínky na Afriku a Volání divočiny, jsou pro mě nádherné, ale v Tanci s vlky ta hudba prostě vévodí. Ať už John Dunbar theme tak Two Socks theme tak akční melodie při honu na bizony. Oscar zasloužený na plné čáře. Stejně tak střih a zvuk, a nádherné kostýmy, božská výprava s nádhernými lokacemi a luxusní nalíčení. I vizuální a trikové efekty byly super. Na to, že jde o režijní debut, je to až neskutečné, ale tak i tak je to jeden z nejlepších a nejsilnějších filmů všech dob. Kevin tím oživil padlou westernovou tematiku. A dal i něco víc:-). Scény se stádem bizonů jsou režijně neskutečné a velkolepé. Nejlepší scény jsou všechny s indiány kmene Siouxů Lakotů, příjezd do pevnosti, seznámení a tanec s "Podkolenkou," hon bizonů a krásné finále. A samozřejmě asi i ty scény lásky či Kevin sám na koni proti Konfederaci. Prostě všechny scény jsou luxusní. U mě to nejlepší hodnocení. 90%. Sedm Oscarů za nejlepší mix zvuku, střih, kameru, hudbu, adaptovaný scénář, režii a film.

    • 25.8.2018  09:39
    21 gramů (2003)
    *****

    Tak tohle je psycho thriller jako žádný jiný film. Iňárritu mi zase dokázal, že umí. 21 gramů jsou silným lidským příběhem o lásce, neštěstí, štěstí, smůle a pomstě. Duo Iňárritu/Arriaga mě baví čím dál tím více. Škoda, že po Babelovi se ve zlém rozešli. Taky dnešní Inárritovi filmy scenáristicky lehce strádají. Tenhle film dokazuje genialitu, jak Inárritovu, tak Arriagovu. To úžasné proplétání jednotlivých linií příběhů a následné skládání střepů do zrcadla mě baví, stejně jak napsal "golfista." Ale na můj vkus tady toho bylo až moc. Mám to rád, ale pro takový-hle příběh, i když se to rozhodně hodí, to hlavně ze začátku bylo strašně nesrozumitelné. I když jsme se na konec ze všeho perfektně vymotali. Ale zase si Inárritu pojistil, že udrží po celou délku filmu naši pozornost. Od tohohle filmu, když odejdete na záchod, už se asi nechytíte. Nejvíce je film luxusní v hereckých výkonech. Penn, Wats a můj oblíbený Benicio Del Toro hrají všichni na Oscara, lemováni úžasnými výkony Charlotte Gainsbourg a Melissy Leo. Prostě super výkony. Příběh je extra. Temný, lidský, hrozný. Je to film o životě. Vizuálně poutavý, od přímo geniální kamery Rodriga Prieta a typického lehce tmavého obrazu, přes úžasný střih a zvuk a samozřejmě jako vždy výtečnou hudbu Gustava Santaolally. Jeho kytarové sólo Do We Lose 21 Grams mě neskutečně baví. Inárritu rozhodně nezklamal, ale Amores perros mám prostě radši. El Chivo a jeho psi jsou prostě moji hrdinové. Takže bych ho i raději viděl v naší topce tady na ČSFD. Ale 21 gramů je film víc než skvělý. Amores perros jsem dal na podruhé 90%, 21 gramům dávám krásných 80% a pět hvězdiček. Film má u mě přednost už tím, že jsem se od něj nemohl odtrhnout. Takže svůj účel a poslání splnil. Nejlepší scénu nedokážu určit. Ale nejsilnější jsou ty poslední scény v posledních 20 minutách.

    • 24.8.2018  10:01

    V tomhle filmu nikdy nevíte co je pravda a co vtip. Muž na měsíci je na jednu stranu neskutečně kouzelný a lidský film a na stranu druhou na mě působí jako lepší brak. Proč, hned vysvětlím. Miloš Forman si vybral nádherný příběh, ostatně jako vždycky. Natočit film o někom jako byl Andy Kaufman, to je náhodou super. Z toho co vidíme na plátně na nás Andy Kaufman působí opravdu jako jeden z nejnápaditějších komiků. Herecky je film samozřejmě luxusní. Jim Carrey podává naprosto fantastický výkon v dvojroli Kaufman/Clifton, kterým Carrey na plátně vložil neskutečnou dávku energie a ducha. Člověk si je prostě musí zamilovat, a zároveň je nenávidět. To skvělo doplňuje výtečný Danny DeVito, jako agent George, a hlavně je krásné, že DeVito Kaufmana dobře znal. Courtney Love, tak tam není co dodat. I když měla málo prostoru na rozdíl od Larryho Flynta, ale stejně byla vynikající. Stejně tak Paul Giamatti jako Bob Zmuda. A Vincent Schiavelli, tak bez toho by to nešlo. K tomu pár přímých účastníků Kaufmanova života a je z toho luxusní obsazení. Stejně jako vždycky Forman a Karaszewski s Alexanderem plně využili potenciálu příběhu a co se fakt týče, stejně jako ve Flyntovi, je všechno tak jak to bylo. Večer po shlédnutí filmu jsem hledal fakta z Kaufmanova života a viděl jsem se ten skutečný wrestlingový zápas, tu skutečnou Saturday Night Live. Prostě Miloš převedl na plátno skutečnou historii a příběh jednoho neobyčejného a kontroverzního člověka. Právě tady jsem měl typického Formanova hrdinu. Andy Kaufman je jeho typický hrdina. Kontroverzní, s dobrým srdcem, vyřazen ze společnosti, považován za blázínka a vyvrhele. Celkově film nejvíce ztrácí právě na scénáři a režii. Scénář i Miloš se ve filmu hodně opakují, a vlastně krom několika fakt jedinečných scén vás všechno to vystupování zas tak moc nenadchne. Vím, že Miloš to chtěl jinak, a že ho scenáristé, producenti a Danny DeVito přehlasovali. Zajímalo by mě jak by asi vypadala Formanova verze o rozpoložení Kaufman/Clifton v posledních letech jeho života. Když to srovnám třeba s Edem Woodem, je to slabé. U Larryho Flynta, to sedělo prostě lépe. Vizuálně je film atraktivní, od kamery Anastase Michose, přes skvěle ozvučené vystoupení, a krásné písničky od R.E.M. Man on the Moon je tak nádherná píseň. Celkově se mi, ale film líbil. Je to prostě Forman, a ten nezklame, ale víme, že natočil lepší filmy. Ale aspoň se po ztracení svého konceptu nevzdal, a to je hlavní:-). Sice mě tady Scott a Larry trochu zklamali, ale pořád to byl hodně dobrý film. A určitě měl být nominován minimálně na Oscara pro Jimma Careyho. Ale hodně jsem se nasmál, a to byl vůči Kaufmanovi rozhodně účel. Je to film Andyho Kaufmana, a to doslovně. Už od první černobílé scény. Já jsem velmi spokojen a dávám filmu slabších 75% a krásné čtyři hvězdičky. Je to film o hodně rozporuplném člověku a je škoda, že Andy Kaufman nikdy z hrobu nevstal a vůbec se nedivím, že film je dnes kult. Nejlepší scény jsou všechny odhalení Kaufmanových a Cliftonových vtípků a pohřeb a finální scéna, tak to je typický Miloš. Škoda, že už nám nic nenatočí.

    • 19.8.2018  19:57
    Belmondo (TV film) (2015)
    *****

    No prostě božský dokument. Je to pořád Jean-Paul Belmondo. Mám doma i tu samou knihu a je překrásná. V dokumentu je skvělý jak Belmondo, tak junior a samé známé tváře. U mě 85%. Je to prostě legenda a tohle je super film o ní. Doufám že to Jean-Paul ještě nezabalí. Krásný dokument o mém nejoblíbenějším a možná nejlepším herci historie:-). Super shrnutí jeho kariéry i osobního života s jeho vlastním synem a kamarády. Nejlepší hodnocení.

    • 11.8.2018  13:12

    Na tenhle film jsem se dlouho těšil, ale nemohl jsem ho nikde sehnat. Ze zvědavosti a lepšímu přehledu jsem si přečetl původní knihu od Leopolda von Sacher-Masocha, a musím říct, že jsem byl opravdu nadšen. Kniha není žádné porno, ale doslova epický příběh dvou lidí vázaných na sebe pomocí úchylek a uspokojení. Vůbec se nedivím, že je kniha tak legendární a uznávaná. Ale teď k jejímu filmovému příběhu. Roman Polanski je prostě extra třída, o tom není pochyb. Jeho poslední filmy jsou pořád výtečné. Využil tento skvělý příběh a pomocí hry Davide Ivese ho převedl do filmové podoby, tak, že na první pohled vše vypadá zcela odlišně než v knize, ale finální pointa je skoro identická. Celý prostý a komorní příběh se točí kolem divadelní adaptace jedné knihy, v jednom divadle, v jeden večer, se dvěma herci. Mathieu Amalric a kočka Emmanuelle Seigner předvádějí sehrané a fantastické herecké výkony v rolích Thomase a Vandy. Polanski si herce vždycky uměl vybrat, zvlášť když má svou dvorní herečku za manželku. Seigner hraje na Oscara a Amalric, pro mě znám jako Dominic Green v Bondovi či jako Serge v Grandhotelu Budapešť také. Celý film je skvělý. Polanski nás od začátku drží u obrazu pomocí své atraktivní režie, hravého scénáře, krásných kostýmů, interiérů a masek, přímo famózní Desplatovi hudby, za kterou bych mu dal třetího Oscara a perfektně napsaných dialogů. A málem bych zapomněl na exkluzivní kameru Pawla Edelmana a jeho luxusních dráždicích a slastných záběrů a detailů pohledů. Venuše v kožichu je prostě divadelní hra na filmovém plátně, která skvěle funguje. Není tam moc co vytknout. Stopáž ideální. Polanski Hollywood nepotřebuje a já doufám, že nás ještě ve svých krásných 85 letech obdaruje mnoha podobnými a výtečnými snímky. A i kdyby ne výpravnými, tak jemu stačí jen dva herci a dobrý příběh a to dokazuje jeho genialitu. Já jsem velice spokojen. Skvělý film a má u mě 75% a nádherné čtyři hvězdičky. No jo, Wanda von Dunajev a Severine von Kusiemski, to je dvojka. A tančící sexy Emmanuelle a Mathieu Amalric převlečený za Wandu taky. Nejlepší scéna je svlékání, nazouvání bot, telefon a finální scéna.

    • 7.8.2018  09:31

    Stejně skvělý jako první díl. Celá série je kult a moje dětství. Zde samozřejmě opět vynikající komisař Juve v podání Luise de Funese, Fantomase a Fandora v podání legendy Jeana Maraise a k nim jako vždy Mylene Demongeot jako krásná Helena a mnoho dalších skvělých tváří. Celkově mám díl Fantomas se zlobí z trilogie rád nejméně, ale i tak je bravurní. André Hunebelle byl prostě pan režisér. A spisovatelé co Fantomase vymysleli zase páni spisovatelé. Opět fantastický příběh, v prostředí nádherného Říma zakončený legendární honičkou v kopcích a odletem Fantomase v létajícím autě. Když sem tuhle scénu viděl poprvé, tak jsem nevěřil, tomu co jsem právě sledoval před sebou a byl jsem neskutečně uchvácen. Ať si kdo chce říká co chce, tak Fantomas a především takovéto scény z něj navždy zůstanou legendou kinematografie, a pochybuji, že by jim v dnešní době efektů mohl někdo konkurovat. Tohle má totiž duši. Film samozřejmě skvěle doplněn též legendární znělkou od Michela Magneho, za kterou měl dostat Oscara:-). U mě 80% a pět hvězdiček. Kouzlo filmu samo.

    • 1.8.2018  10:18

    Vynikající psychologický film na zamyšlení. Originální a fantastický příběh o matematickém géniovi, profesoru matematiky a psychologovi. No, opravdu skvělý film. Damon a Affleck napsali vnyikající scénář, který je ještě než svým příběhem lepší svojí myšlenkou. Doplněn výbornými hláškami a v provedení výtečných herců film skvěle funguje. Matt Damon je jako Will Hunting vynikající, Ben Affleck byl také skvělý, Stellan Skarsgard byl skvělý ještě více a Robin Williams, tak tam není co dodat. Výkon na Oscara. Minnie Driver byla také vynikající a na Oscara právoplatně nominována. Scénář tedy skvělý, celkově za něj tak 85%. Herci 95%. Film byl, ale posilněn i skvělou režií Guse Van Santa, který jede na 100%. Jsem jen zvědav jak by to vypadalo, kdyby film točil zvažovaný Jan Svěrák, ale myslím, že by se mu to též povedlo. Škoda, že to odmítl. Mohl mít na kontě o jeden skvělý film více. Ale režie Van Santa je naprosto excelentní, drží nás ve velice uvolněném stylu a zároveň nás nenechá od filmu odejít. Film byl krásně doplněn skvělou kamerou a též krásnou hudbou Dannyho Elfmana a mnoha moc hezkými písničkami, ale ta finální je nejlepší. Docela mě překvapí, že Affleck s Damonem, takoví akční hrdinové, napíšou zrovna takovýto lidský psychologický scénář. Už jen z těch rozhovorů Willa se Seanem pramení filmařská genialita. Takže velká spokojenost. Výtečný psychologický film o tom, že každá šance se vyplatí zkusit, když je proč. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Dva Oscary za nejlepšího vedlejšího herce a původní scénář. Nejlepší scéna je asi rozhovor Seana a Willa v parku, pak scény s Willovou partou, vyřešení hlavolamu, a samozřejmě krásné americké finále.

    • 30.7.2018  20:30

    Jako vždy fantastické. Indy nikdy nezklame. Ano, je to nejslabší díl série, prozatímní série. Ale pořád je to Indy. A pořád je to Harrison, a Steven, a Williams, a Michael Kahn, a všichni ostatní. Skvělí herci, skvělé akční scény, skvělá hudba. Jen ten konec. To si přeci jen mohl Spielber při své lásce k mimozemšťanům odpustit. Vizuálně jako vždy skvělé. Perfektní kamera, střih i zvuk, i vizuální efekty. Ten scénář je možná trochu slabší, ale zase, je rozhodně zajímavý. Já na tom vyrostl, takže to znám z paměti a Cate Blanchett jsem dlouho znal jen z tohoto filmu a pamatuji si, že jsem byl udiven, když jsem zjistil, že je ve skutečnosti blondýna. Ale krom ní a skvělého "dědka" Harrrisona byl dobrý i můj anti-oblíbenec Shia LaBeouf. A Karen Allen po dvaceti pěti letech také:-). Pěkně to doplnili Ray Winstone, John Hurt jako Oxley a jeho, "Henry Jones, Junior," či Jim Broadbent. Ale Marcus Brody, Sallah či pan starý profesor Jones mi tam chybí pořád. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Je to prostě Indiana. A ten nezklame. Já jsem spokojen, i když uznávám, že jde o slabší a rozhodně méně kouzelnější díl série. Ale na 5 se moc těším a doufám, že bude. Nejlepší scéna je úvodní, pak pohledem na fotografii otce, honičky ve městě, honičky v pralese a finální americký doják:-). Bez toho to nejde.

    • 27.7.2018  10:15

    Vynikající film. Sofia Coppola nikdy nezklame. Napsala skvělý scénář se skvělými hláškami a nádhernými scénami, bez konkrétního příběhu. To je ta zvláštnost, která je, ale úmyslná. Je to příběh ze života. Není to filmový příběh. A to je na tom moc hezké. Mě osobně se scénář líbil, ale na tom příběhu bych možná přeci jen trošku zapracoval, ale ne..., film by pak ztratil něco ze svého kouzla. To, že film nemá příběh postavený na filmu je jeho největší půvab. Bill Murray a Scarlett Johansson předvádějí oscarové výkony. Scarlett Oscara měla dostat už jen kvůli těm záběrům, jak sedí na okně, a Bill, tam není co dodat. Jen ty gesta:-). Ostatní herci, jsou spíš neherci, a poznáte v jejich postavách každodenní život a pocit odcizení, stejný pocit odcizení jaký zažívají Bob a Charlotte. Vizuálně naprosto bravurní. Od doslova magické kamery a neobvyklých záběrů k promyšleným psychologickým pohledům na Charlotte na okně či Billa na posteli a na golfové hřiště v pozadí s horou a mnoha podobných. Střih i mix a střih zvuk výtečné. V tomto filmu člověk pozná práci zvukaře. Hudba skvělá. Od originálních písní od Briana Reitzella a Kevina Schieldse až k použitým písničkám Bryana Ferryho či výtečné Alone in Kyoto od Air. Výprava a kostýmy nádherné. Interiéry hotelu, no co dodat. Celkově je to dost crazy film. Kdyby žila Audrey Hpeburnová, jsem si jistý, že by Charlotte hrála ona. Přijde mi to takové Hepburnovské. Je to lehce komediální drama s prvky romantiky a psychologie, těžko zařaditelný snímek. Ale Sofia zvládla svůj průlomový film skvěle. Otec je jistě pyšný. Kdyby jen točila více. Myslím, že měla Oscara dost více za neskutečnou režii než za scénář, ale i scénář je na Oscara. U mě 85% a nejlepší hodnocení. Skvělý, zajímavý, zábavný a originální film. Jeden Oscar za původní scénář. Nejlepší scény jsou s punčochami, rotopedem a finální scéna.

    • 23.7.2018  18:32

    Krokodýl Dundee je a asi navždy bude můj hrdina a velký vzor. Tahle série je moje dětství a taky životní role Paula Hogana, kterého já díky tomuto snímku miluju. Austrálie ve filmech nikdy nic moc nevynikala, ale pak přišla éra pro mě dvou převratných děl. Seriál Skippy a Krokodýl Dundee. Jeho nůž jsem vždycky neskutečně miloval a vždycky jsem ho moc chtěl. Stejně jako jeho klobouk, náhrdelník, šarm, charisma, něžnost, vestu, pušku Enfield 303 Sporter, buši samotnou a spoustu a spoustu dalších rysů a věcí tohohle malého přátelského lovce, který si svým kouzlem dokáže sehnat přátele i na konci světa. Poprvé jsem jedničku viděl asi v pěti letech a už od chvíle, kdy se od kopců Austrálie vynoří vrtulník se Sue jsem se neodtrhl. Od té doby není léto, kdybych se spolu s atmosférou horka nedíval na tenhle kouzelný film. Když jsem Micka Dundeeho poprvé viděl, jak zastraší lovce klokanů a pak jak porazí zloděje v New Yorku, tak jsem nevěřil. Hogan, Faiman a Cornell udělali něco jedinečného. Hogan měl být za Micka nominován na Oscara, ale jsem rád i za nominaci za scénář, který je naprosto dokonalý. Herecky tedy bravurní. Od Paula přes skvělou Lindu Kozlowski a božského Johna Meillona jako Wallyho a spoustu dalších Australských domorodců a týpků. Vizuálně nevíce kouzelný díl série. Ta buš, to je prostředí, které je napohled tak nádherné. Ale uvnitř je to drsný kraj. Ale stejně je krásná. Je to moje milovaná série. Vždycky jsem chtěl víc dílů, stejně jako s Indiana Jonesem či Bondem. Škoda je, že třetí díl už byl hodně americký a naprosto ztratil kouzlo předchozích dvou dílů, u kterých nedokážu říci, který mám raději. Jednička je, ale naprosto fantastická. Krokodýl Dundee je kouzelná dobrodružno-romantická komedie v krásném prostředí, skvělými herci a nádhernou hudbou Petera Besta, jehož hlavní motiv doslova miluji. Nejlepší scény jsou setkání Sue s Mickem, pomsta klokanů, přepadení zloději a finální scéna. 85% a nejlepší hodnocení.

    • 17.7.2018  11:38
    Gran Torino (2008)
    *****

    Tak tohle je film. Clint nikdy nezklame. Nesmiřitelní, Million Dollar Baby a Gran Torino, to jsou jeho vrcholná díla. Tady už mu bylo 78 a pořád si stoupl naprosto v klidu před kameru i za ní. Walt Kowalski je jeho typická role. Všechny Clintovy rysy Walt má. Největší podobnost vidím možná s Willem Munnym. Je to jedna z největších postav Clintových filmů, která je herecky zahrána doslova neskutečně. Scenáristicky je film perfektní. Nick Schenk napsal skvělý příběh, o životě a smrti, o lásce, o pomstě. Je to silně psychologický film. Vůbec se nedivím, že se v projektu The Mule Clint se Schenkem zase spojí. Svědčí jim to. Samotný příběh filmu není nijak překvapivý, je to víceméně typický Clint, ale forma a provedení jsou fantastické. Clint nám příběh pomalu vyvíjí a dostává nás do situace, že divák nemůže opustit obrazovku. Herecky naprosto skvělé. Jak Clint, který měl být na Oscara, alespoň nominován tak i Bee Wang, Christopher Carley či Ahney Her předvedli velice nadprůměrné výkony. Jen ty pohledy při scéně, kdy Thao a Sue vidí mrtvého Clinta. Není co dodat. Vizuálně je film velice dobrý. Od krásných kamerových záběrů Toma Sterna, přes střih, ne moc dobrý zvuk, ale to je asi tím dabingem, který je, ale co se dabérů týče excelentní. Jen ten jejich mix zvuku. Film je doplněn velmi příjemnou hudbou od mladého Eastwooda a Stevense a samozřejmě finální nádhernou písničkou přímo od Clinta. Já jsem se ke Gran Torinu dlouho nedostal a teď toho lituji. Poslední dobou jsem si pouštěl jen některé scény a včera jsem film shlédl celý. Opravdu nemám slov. Jeden z nejlepších filmů vůbec. Baví mě to úžasné vyprávění, které se celé točí na pozadí Clintova nádherného zeleného Gran Torina z roku 1972. Opravdu silný snímek, který měl být nominován, alespoň na dva Oscary a to za hlavního herce a původní scénář, a první nominaci mohl klidně proměnit. Tentokrát Clint herecky předčil herecky. U mě 90% a nejlepší možné hodnocení. Svým činem měl Walt Kowalski dojal k slzám. Nejlepší scén jsou s černými bubáky, když si Clint podá jednoho z gangsterů a všechny scény v posledních deseti minutách. A samozřejmě scény s jídlem.

    • 16.7.2018  15:48

    Skvělý western. Lee Van Cleef jako tvrdý nelítostný hrdina, s koltem přes břicho, no co dodat. Jen ty jeho gesta:-). Dobrý příběh od mistra Vincenzoniho, skvělí herci, krásná Almería a úžasná hudba od Morriconeho. Giulio Petroni natočil velice dobrý western za který se vůbec nemusí stydět. Když jsem film viděl poprvé byl jsem nadšen, a po druhém shlédnutí, i když ne celém, je spokojenost téměř stejná. Není to Leone ani Corbucci, ale pořád je to Itálie, a Itálie a westerny jdou dohromady ať chceme nebo ne. Herecky je film bravurní. Od Van Cleefa, přes mladého Johna Phillipa Lawa, a známé tváře v podání Maria Bregy, Luigiho Pistilliho či Anthonyho Dawsona. Já s tímto filmem nemám problém. Je to skvělý western, dělaný s citem, s odkazy na Leoneho westerny a s hlavními ikony westernu, Van Cleefem a Morriconeho hudbou, která je v podání sboru naprosto bravurní a to skřípání, nemám slov. U mě má tento film 70% a krásné čtyři hvězdičky. Nejlepší scéna je asi, když Ryan najde Billa v zemi a finální scéna je také dobrá.

    • 10.7.2018  13:04
    Ed Wood (1994)
    *****

    Na tenhle film jsem čekal strašně dlouho a každým dnem se více a více stupňovala moje touha a očekávání až si film pustím. Ed Wood je neskutečný film. Tim Burton je vynikající. Vůbec se nedivím, že natočil film právě o Woodovi. Ed Wood má totiž dvě věci, které má i Burton. Fantazii a lásku k filmům. Já jsem naprosto spokojen. Scenáristická dvojka Scott Alexander a Larry Karaszewski nikdy nezklame. Spolu s Larrym Flyntem jejich nejlepší dílo ba možná vůbec nejlepší. Na těchhle dvou mě baví to, že umí perfektně pracovat s příběhem. Scénář napíší tak, že je vtipný, zábavný a zároveň se z velké části drží skutečností. Adaptace knihy Rudolfa Greye, i když jsem jí nečetl, tak myslím, že se povedla skvěle a, že možná knihu samotnou předčili. Film je typicky Burtonovský a zároveň naprosto odlišný. Baví mě Burtnův styl vyprávění Woodova příběhu. Černobílý obraz, formát, prvky hororu, psychologie, fantasy a romantiky, to všechno je Ed Wood a Tim Burton. Režijně tedy snad nejlepší Burtonův snímek. Herecky možná také. Johnny Depp jako Ed Wood je naprosto kouzelný. Je to šarmantní postava, s noblesou, a zároveň opovrhovaná jinými. Depp zde předvádí spolu s Jackem Sparrowem a Sweeneyem Toddem svůj nejlepší výkon. Nechápu, jak to, že nedostal nominaci na Oscara. Patricia Arquette jako Kathy je naprosto kouzlená a není co jí vytknout. Martin Landau jako charakter Bela Lugosi, no co dodat. Opravdu nevím jestli měl Oscara dostat Sam Jackson, Gary Sinise nebo Landau. Já bych jim ho dal všem třem. Neskutečný výkon. Sarra Jessica Parker, výtečný Josef II. neboli Jefrey Jones jako Criswell, skvostný Bill Murray jako ještě lepší Bunny Breckinridge a všichni ostatní. Když ty lidi vidím ve filmu a pak se podívám na jejich skutečné obličeje, nevidím rozdíl. Wood, Tor Johnson, Bela Lugosi a ostatní, ti všichni jsou ve filmu jako živí, ti všichni byli součástí Woodova příběhu o jeho lásce k filmům. Vizuálně je film excelentní. Od skvělé kamery, po střih a nádherné masky Martina Landaua a ostatních a skvělých kostýmů a výpravy. A samozřejmě nesmím opomenout nádhernou hudbu Howarda Shora, která má různé stupně. Od hlavní theme s typickými Woodovy a Burtonovy prvky až k nádherným milostným a dojemným tématům. Ed Wood není typický životopis. Je to černá komedie o lásce k filmům a vztahu špatného režiséra k legendárnímu polozapomenutému herci. Myslím, že Burton nám chtěl ukázat právě tyhle dvě věci, lásku a vztahy a to se mu povedlo perfektně. Není to jen o filmu, je to i o životě. Já jsem nadšen. Film je to kouzelný a jsem moc rád, že si Eda Wooda někdo všimnul. Stojí za to se o něj zajímat. Asi si brzy pustím Plán 9, jak bych to tak viděl. U mě má tento film to nejlepší hodnocení. 90%. Nejlepší a nejsilnější scény jsou pohřeb Bely, pouť s Kathy a finální scéna v dešti. A samozřejmě i úvodní sekvence. Dva Oscary za nejlepší masky a vedlejšího herce.

    • 3.7.2018  18:44

    Tahle země není pro starý je film, na který jsem se dlouho těšil. Poslední týdny jsem si pouštěl některé vynikající scény, ale teprve včera jsem film viděl jako celek. Výsledek: Jsem nadšen. Spolu s Fargem a Opravdovou kuráží nejlepší film od bratrů Coenů. Stejně jako filmy samotné, mě na nich baví jejich systém spolupráce. Ta neskutečná synchronizace. Režie, scénář, produkce, střih, to všechno dělají spolu a vždycky to dotáhnou až do konce. Coeni si vybrali pro film vybrali perfektní předlohu od mistra Cormaca McCarthyho. I když jsem knihu nečetl, věřím, že se adaptace vydařila. Příběh obohatili, jak herci a dialogy tak střihem a akčními scénami. Vizuálně je film naprosto dokonalý. Jako vždy dokonalý Roger Deakins a jeho skvělé záběry, nám svými jedinečnými obrazy, ukazuje nádhernou krajinu, přestřelky a perfektně vykresluje charaktery postav. Hudba od Burwella, i když jí moc nebylo, tak stejně pořád standardní výkon, který neurazí. Střih a zvuk perfektní. Kostýmy, výprava a masky skvělé. Herecky je film ovšem největší. Od perfektního Joshe Brolina, který ztvárňuje postavu typického drsňáka "samotáře" na útěku. Bravurní výkon. Stejně tak Tommy Lee Jones a jeho fráze. Javier Bardem jako Anton Chigurh, by měl, jak psala Spáčilová dostat Oscara jenom za ten účes a gesta. Jeho role se zapíše do historie. Ale už se zapsala:-). Kelly MacDonald jako Carla Jean byla kouzelná. Rozhodně bych jí nominoval na Oscara za vedlejší výkon. Woody Harrelson byl tedy pěkný zmetek, ale stejně ho zahrál bravurně. Herecky 100%. Scenáristicky 90%. Režijně 100%. Vizuálně 100%. Dohromady dávám 95%. Perfektní krimi thriller v kombinaci s westernem a akčním filmem. U mě to nejlepší hodnocení. Nejlepší jsou všechny scény s Antonem a Carlou Jean. Samozřejmě i přestřelky. Miluju scénu, když dá Anton hodit mincí prodavačovi a když si operuje zranění. Naprosto dokonalý film. Jeden z nejlepších vůbec.

    • 2.7.2018  18:40
    Maršál (1969)
    ****

    Slavný snímek Henryho Hathawaye. No tedy ne úplně slavný, ale rozhodně pozoruhodný. John Wayne a jeho životní role. Nemůžu si pomoc, ale více se mi líbila nová verze od Coenů. Nevím čím to je. Asi tím citem pro filmařinu, protože tady stejně jako v jejich verzi fungují herecké výkony na 100%, scénář také ujde, ale třeba výprava a kulisy, to je pořád ta stará americká chudoba. To mi třeba přijde, že je odfláknuté. Je to celé takové chudší, ale zase na druhou stranu byl rok 1969, a i když už toho bylo hodně objeveno, pořád to je rozhodně standardně natočený film. Nejsem si jist, kdo se držel více předlohy, zda Hathaway nebo Coeni, ale ta jejich verze mi přišla více dotažená a mnohem více emotivní a hlavně nelítostnější. Maršál je totiž ukázkou typického amerického westernu s Johnem Waynem, končí happyendem. Příklad, když Mattie kousne had, tady jí ruku nějakým způsobem jakž takž zachrání. V nové verzi jí ji uříznou. Tne potenciál tam je lepší. John Wayne, tam není co vytknout. Životní role a Oscar právoplatný. Jeho Rooster Cogburn je prostě super. Ale Bridges má taky něco do sebe:-). Glen Cambhell taky nezklame, i když hraje trochu moc sentimentálně. Kim Darby, na první roli rozhodně skvělá, ale Hailee je Hailee. Pár zajímavých tvářiček jako Duvall či Jeff Corey rozhodně nezklamou. Vizuálně nic moc, jak už jsem psal. Hudba od mistra Elmera Bernsteina se dá poznat i poslepu. Naprosto typické dílo. Jelikož jsem znalcem hudby k Sedmi statečným, poznám komponistu na první pohled, a musím říct, že se Bernsteinovi i zde hudba moc vyvedla. Typická akčnost a romantika. Hudba tedy naprosto bez výtky. Film se mi líbil, i když má nějaké stinné stránky, ale pořád stojí za shlédnutí a má u mě 70% a čtyři hvězdičky. Je to přece western:-).

    • 30.6.2018  14:56
    Bio Ráj (1988)
    *****

    Naprosto dokonalý film. Tornatore a jeho životní film. Co dodat. Vůbec se nedivím, že tenhle scénář očaroval jak samotné producenty, tak Ennia Morriconeho a Philippa Noireta. Bio ráj je jedinečný svým příběhem, poetikou, nostalgií a vůní života v prostředí malého kina uprostřed kouzelné Sicílie. Jde o neskutečně půvabný film. Tornatoreho styl vyprávění je jedinečný od prvního záběru na květiny za kterými leží třpytivé moře. Jemu jako režisérovi se nedá nic vytknout. Režie je pestrá a nenechá nás se od filmu odtrhnout. Scénář je dokonalý. Obsahuje jak prvky autobiografie, tak zcela originální fantastické hlášky a příběh samotný je prostě Tornatoreho životním. Režisér opět dokázal svou genialitu. Od příběhu a scénáře, přes práci s kamerou a herci až po úžasnou synchronizaci s hudbou. Herecky je film koncert. Atmosféra filmu je taková také díky Sicilským nehercům a všem místním členům štábu. Atmosféra se dá přirovnat snad jen k Menzelovým či Formanovým starým českým klasikám. My máme Vesničko a Hoří, má panenko, Italové mají Bio ráj. Z neherců samozřejmě největší výkon předvedl malý Salvatore Cascio jako Toto. To je výkon na Oscara. Phillipe Noiret jako Alfredo, zde, ale vévodí. Slepý moudrý promítač je jeho životní rolí. Výkon výkonů. Vizuálně též krásné. Od nádherné kamery Blasca Giurata a jeho magické záběry Sicílie a kina, přes střih a zvuk, až k nádherným civilním lidským kostýmům, výpravě vévodící ve vesničce Piazzo Adriano, a skvělým maskám. A samozřejmě hudba od maestra. No, tady není co dodat. Téma lásky, téma Cinema Paradiso, téma Maturita i rychlá a napínavá témata, dělají z tohoto filmu hudební nebe. Hudbě vévodí klavír, housle a klarinet. Úžasné kombinace. Jak by řekl Salieri, "Převzal ho klarinet, aby ho zjemnil do úžasné rozkoše." Jasná nominace na Oscara a klidně i cena. Film je neskutečně lidský, otevřený, něžný, ukazuje nám běžný život na Sicílii v tak kouzelném prostředí jako je biograf, že to není snad ani možné. Je to filmová magie. Tolik nádherných scén, ale ta finální. Ty polibky jsou dle mě scény historie. Snímek jsem viděl v původní italštině s titulky a byl to neskutečný zážitek. Viděl jsem hlavní 155 minutovou verzi, která byla skvělá. Ano ke konci už to chtělo trochu zrychlit, ale stejně. Já Tornatoreho a jeho filmu miluju. Když to porovnám s mou nejoblíbenější Legendou o "1900," tak nevím, kterému filmu dát přednost. Oscar je zasloužený, ale přidal bych klidně i nominaci za původní scénář, hudbu a hlavního herce. Nejvíce se mi líbila část dětská. Tornatoreho a jeho životní film. 95%. U mě to nejlepší hodnocení.

    • 23.6.2018  13:22
    Sedm (1995)
    *****

    Bravurní krimi thriller. Jeden z nejlepších filmů všech dob. David Fincher a jeho mistrovské dílo. Sedm je film, který jsem dlouho odkládal a teď jsem nadšen. Ten film je režijně a scenáristicky geniální. Je to jeden z nejlepších krimi thrillerů celkově a zároveň nejlepší s propojením na psychologii a rituály. Podle mě jeden z nejstrašidelnějších filmů vůbec a příběhem asi nejpropracovanější thriller. Zatímco Fincher nás svou režií nenechá od filmu odejít, Andrew Kevin Walker nás pohlcuje nečekanými zvraty ve vyšetřování a mnohými překvapeními a nechává nás v neustálém strachu a přemýšlení v to co bude následovat. Herecky je to koncert Morgana Freemana a Brada Pitta, jejichž Somerset a Mills mě neskutečně bavili. Oba se na své role skvěle hodili, oba je skvěle zahráli, oba filmu hodně přidali. Somerset i Mills, tak rozdílené postavy, které se, ale zároveň nad případem perfektně propojí a stane se z nich sehraná dvojka. Alespoň dobrák Morgan mohl získat nominaci na Oscara. Gwyneth Paltrow byla též skvělá a Kevin Spacey, tak tam není co dodat. Vizuálně dokonalý film. Od depresivních záběrů Dariuse Khondjiho, za kterou měl dostat také nominaci, až po skvostný střih a zvuk a jako vždy tajemnou hudbu Howarda Shorea. Já k tomuhle filmu nemám co dodat. Stopáž je ideální, a přijde mi, že film utekl jako voda. Příběh je fantastický a možná předčil i neméně skvělé Mlčení jehňátek. Thriller o sedmi smrtelných hříchách vyžaduje znalost, kterou dle mě dvojka Fincher/Walker má. Já se dost bál a zároveň jsem byl unesen genialitou scénáře a faktů tohoto filmu. Nemám snad co vytknout. Fincher je mistr thrillerů a spolu s Muži, kteří nenávidí ženy můj dosud jeho nejoblíbenější film. Ale rozhodně je Sedm jeho nejlepším filmem. Prostě mistrovské dílo. 90%. Nejlepší scénu nedokážu určit, ale nejsilnější je scéna s krabicí. Jeden z nejlepších filmů historie a to hlavně kvůli neskutečnému příběhu o sedmi smrtelných hříchách.

    • 22.6.2018  15:36

    Abych řekl pravdu, tak se mi film vcelku líbil. Ze začátku mě hodně bavil, ale čím více se blížil konec, tím více příběh ztrácel smysl a začal se tak nějak zamotávat sám do sebe. Ztratil poselství a jakoby se zbortila jeho konstrukce. Napola je ale rozhodně nadprůměrným filmem, o těchto skutečných věcech, které je třeba znát. Je to dost šokující film. Není lehké na něčem takovém cokoli kritizovat, ale v té poslední půl hodině to ztratilo kouzlo. Najednou se to propadlo a zmizelo to, stejně jako Albrecht Stein. Příběh docela slušný, ale vlastně o ničem. Hlavní hrdina je rozporuplný, že nevíte, co si o něm myslet. Herci slušní. Dokonce i pár českých tváří. Scénář je dobrý. Je realistický, má hlavu a patu, dialogy jsou dobré, ale třeba ten konec je pro mě absurdní. Přijde mi, že se tam scenáristé dostali do slepé uličky. Vizuálně celkem dobré. Kostýmy a výprava také ušly. Hudba krásná. Režijně rozhodně pozoruhodné. Dennis Gansel natočil šokující reálně vypadající snímek ze kterého bychom se měli dost poučit. Já jsem vcelku spokojen. Jsou mnohem horší filmy, a kdyby tohle byl dnešní standard (což tento film je), tak máme vyhráno. U mě 65% a čtyři hvězdičky. Nejlepší a zároveň největší scéna je podle mě s granátem a klukem, co se obětoval.

    • 17.6.2018  08:57

    Tenkrát v Americe, co se dá o tomto filmu napsat. Sergio Leone a jeho velký epos jsou něco neskutečného. Je to geniální a kouzelný film. Tolik půvabu se v jednom filmu jen tak nevidí. Není to jen o přestřelkách a zločinu, jak to chtěli Američané. Je to film o životě, o lidech, o přátelství. Je to mnohem volnější a více nezávislejší příběh oproti mnoha gangsterkám a je naprosto dokonalý. Harry Grey napsal skvělou povídku a pak už stačilo jen 12 let, během, kterých Sergio Leone s pěti dalšími scenáristy piloval příběh, kousek po kousku. Viděl na 3000 herců. Leone se tomuto filmu poddal, a to ve všech smyslech. Rozhodně se za svůj film nemusí stydět, protože ten film je něco neskutečného. Něco tak nádherného. Já si tohohle filmu neskutečně cením a považuji ho za vrchol světové kinematografie. 229 minut, ani jedinkrát jsem se nenudil. Všechno co tam je tam perfektně sedí. Warneři by se měli stydět, za to, jakým způsobem film zohavili. Kdyby zůstal v původní verzi, má na kontě minimálně osm Oscarů a rozhodně by se Amadeus v ten rok dost zapotil. Leoneho vyjádření je odzbrojující. Už jenom to, "Jako kluci si slíbili, že jeden pro druhého zemřou, jako dospělí slib dodrželi." Robert De Niro v životní roli Davida "Noodlese" Aaronsona úplně září. Výkon jeho kariéry. James Woods je též skvělý, i když mě osobně zas tak moc nezaujal, lépe řečeno jeho postavu nemám rád. Elizabeth McGovern jako Debora je naprosto fantastická, jen ty gesta. Jennifer Connelly předvedla dle mě ještě větší výkon, už jen tím čtením pro Noodlese. Oscarová nominace! Herci byli, ale skvělí všichni. Taky si je pan režisér pečlivě vybral. Vizuálně bravurní. Od nádherných kostýmů a výpravy v židovské čtvrti, přes výtečnou Delliho kameru s nádhernými detailními záběry až k jedinečné hudbě od maestra Ennia Morriconeho. Poverty, Once upon a time in America, Deborah's theme či Cockey's song jsou všechny na Oscara. Idioti ho neuvedli do titulků. A pak ta úžasná synchronizace obrazu s hudbou. To umí jen Leone. Největší je film ovšem režijně. Leone se vůbec nekrotil a dal nám všechno co chtěl. Všechny ty návraty do minulosti, spekulace, chronologie. Ten film je díky stylu vyprávění převratný. Režijně tedy jeden z vůbec nejlepších filmů. Leone je prostě Pan režisér. Já už vážně nevím co dodat. Dlouho jsem film odkládal, ale teď jsem nadšen. Nejvíce mě bavila část dětství. Jelikož to byla nejpůvabnější část filmu. Všechny scény jsou půvabné a kouzelné. Jen z těch výrazů a hudby pochopíte, nač hrdina myslí. Jak tam Noodles sedí na střeše a kouří, vidíte, že myslí na Deboru. Tenhle film si mě získal. Je to nejvíce kouzelný Leoneho film a jeden z nejlepších vůbec. Miluju všechny ty scény. Nejvíce pak jak Dominic uklouzne a řekne jenom, "Noodlesi, já jsem uklouznul." Potom polibek Noodlese s Deborou, jejich večeře, setkání Maxe s Noodlesem v roce 1968, tanec Debory s Noodlesem, to všechno jsou strašně silné scény. Nevím, která je nejlepší. Je to hodně poetický a nostalgický film. Nostalgie nejvíce propukne, ve scéně, kdy Noodles kouká do zrcadla na nádraží a do toho hraje Yesterday. Já jsem dojatý, protože tenhle film mě chytil a už nepustí. Na rozdíl od mnoha gangsterek tu nejde jen o kulky, ale i o něco víc. Není to nic umělého, je to všechno ze života. 100% a u mě to nejlepší hodnocení. Sergio Leone je a navždy bude filmový velikán. Čest Leoneho památky, je tenhle film. Ten čtyřhodinový film o životě a přátelství.

    • 8.6.2018  12:51

    Hodně drsný film. Na rozdíl od Trainspottingu se u tohoto snímku nikdo nezasměje, ale stejně je to velice povedené dílo. Toto téma je totiž místo smíchu k pláči. Je to k nevíře, co všechno se může stát díky jednomu vyzkoušení. Knihu jsem nečetl, ale možná si jí přečtu jako jednu z maturitních knih. Bude podle mě rozhodně stát za přečtení. Film není asi přímou adaptací, ale scenáristicky a stylově je naprosto svobodný, hudebně je to zážitek, herci též nejsou špatní. Kdybych měl tenhle film přirovnat k nějakému jinému filmu, tak by to asi byli Vlasy Miloše Formana, ale to jen střílím od boku, protože tam jde o něco jiného. Je to film o prostředí, o hrůze jaké drogy jsou. Stojí za shlédnutí a musím říct, že tam rozhodně není do smíchu. Je to až strhující příběh a jsem moc rád, že ho někdo zaznamenal. Pro mě je nejlepší scénou scéna, kdy parta feťáků běží po Sound s písničkou Heroes od Davida Bowieho. U mě má film čtyři hvězdičky. 70%.

    • 3.6.2018  08:31
    Pianista (2002)
    *****

    Jeden z nejlepších filmů historie. Roman Polanski vytvořil zcela nový styl sledování filmu o událostech druhé světové války. Soustředí se pouze na jednu jedinou osobu (není scéna, kdyby Brody zmizel), pod jeho vedením film plyne jako voda a nepostrádá jeho typické napětí a černý humor. Polanski nám neukazuje hrůzy války pouze prostřednictvím krve, ale i špíny mezi vlastními lidmi a na konci i normální lidskou duši ztvárněnou Thomasem Kretschmannem. Adrien Brody je jako Wladyslaw Szpilman naprosto excelentní. Ztvárnit ve věku 28 let takovou to roli a navíc ani trochu nepodcenit přípravu to je výkon. Nejde mi ani tak o perfektní ztvárnění Szpilmana samotného, jako o neskutečně přesvědčivý výkon. Brodyho klidný výraz ve tváři je něco neskutečného. Jeho postava se mění a pořád se více a více bojí. S ní se mění i Brody a také se více a více bojí. Oscar naprosto zaslouženě. Strhující výkon. Emilia Fox a Thomas Kretschmann předvedli též nádherné výkony, i když třeba u Kretschmanna jsem čekal, že mu Polanski dá trochu více prostoru. Scénář podle Szpilmanovy vlastní knihy od Ronalda Harwooda rozhodně skvělý. Je to jedinečný scénář v tom, že je naprosto odlišný od všech předchozích filmů s tímto tématem. Uznávám, že mě tím trochu zaskočili, ale rozhodně se to Harwoodovi povedlo. Je to životopisný film, takže by to tak být mělo:-). Soustředí se pouze na Szpilmana a fim rozděluje do dvou částí smyšlených částí, první ta drsnější část a potom druhá, kde naplno vidíme pana pianistu. Vizuálně je to velký zážitek. Od magické a surové kamery Pawla Edelmana, přes střih a zvuk, až do krásných kostýmů, masek a výpravných exteriérů Babelsbergských studií. Hudba samozřejmě dokonalá. Je to film o pianistovi, takže co jiného tam má být než Chopin a toho krásně doplňovat Wojciech Killar svým klarinetovým sólem Moving to the Ghetto. Režijně naprosto bravurní. Napětí, humor a plynulost. Roman Polanski je prostě pan režisér. Když vidím scénu, kde Szpilman hraje Wilmovi Chopina, nedokážu pochopit, jak ho nemohli pustit, aby si přijel pro Oscara. Ještě, že mu ho dali. Režijně spolu s Hořkým měsícem a Čínskou čtvrtí nejpropracovanější filmy. Do detailu od zaprášeného piana až k páře od nosu při hraní Chopina. Pianista je výtečný snímek. Moc si ho cením a spolu se Schindlerovým seznamem mé nejoblíbenější filmy o těchto událostech. U mě má film 85-90%. Excelentní film, ve kterém Roman opět dokázal, že Hollywood není pro film úplně to nejdůležitější:-). Romanovi stačí Brody, jedna kniha, pár kostýmů a koprodukce Německa, Británie, Francie a Polska a vznikne nádherný film. U mě to nejlepší hodnocení. Tři Oscary za nejlepší kameru, hlavního herce a režii. Nejlepší a nejsilnější scéna je hra Wladkowa hra Chopina pro Wilma. To je režijní genialita. Stejně jako při výbuchu v domě a následném pískání v uších či magické finální scéně v ruském táboře a následném klavírním sólu v orchestru.

    • 1.6.2018  14:16

    Alejandro Goznález Iňárritu je borec.Jeho debut Amores perros je skvělý. Je to jeho typický styl. Od prvního záběru až po titulky. Tři fascinující příběhy. Spolupráce s Arriagou mu rozhodně prospěla. Když Arriaga napíše skvělý scénář a Iňárritu se chopí režie, nemůže vzniknout špatný film. Tak úžasné propojení příběhů a časů, no co dodat. Je to zvláštní film, jehož příběhy se odehrávají téměř uprostřed lidského pekla. Jako vždy u Inarrity je to hluboce sociální film. Propojení s krimi thrillerem mu ještě více přidalo. Gael García Bernal je vynikající. Stejně tak ostatní herci včetně Vanessy Bauche či Goyi Toledo. Největší výkon ovšem pro mě předvedl Emilio Echevarría v roli El Chiva. Já ho znám z Dnes neumírej, takže i přes důkladný make up jsem ho od prvního záběru poznal. El Chivo je jedna z nejlepších Inarritových postav. Starý pán na ulici, co nemá co ztratit. Lituje minulosti a chce znovu žít spořádaný život a společnost mu dělá jeho psí smečka, která ho doprovází i při zabíjení lidí a následně se jím nechá odvézt domů na jeho přepravním vozíku. To je něco neskutečného a film má u mě jen díky tomuto vyjádření a charakteru obrovské plus. Nejlepší příběh filmu. První i druhý byli ovšem též výtečné. Film je na styl Quentina, ovšem je vlastně úplně jiný. Je mnohem více depresivní a lidštější než jiné podobné filmy. Já mám takovéto filmy moc rád. Film je bohužel trochu zdlouhavý, ale teď po již třetím shlédnutí mi to tak nepřijde. Přijde mi, že se příběh ze začátku dost táhne a pak se rozjíždí. Mohl to podle mě zkrátit o pár minut, ale zase by to ztratilo to kouzlo režijní svobody, které z tohoto nezávislého filmu přímo hoří. Vizuálně je to bravurní. Od zvláštního typu kamery až po nádhernou hudby mistra Santaolally jehož téma Amores perros mě totálně dostalo. Více se mi nelíbil ani Babel a Revenant, a z pohledu umělecké svobody je to Inarritův nejsvobodnější a možná i nejvíce lidský film. U mě 90%. Nejvíce se mi líbil třetí příběh a nejlepší jsou scény s postavou El Chivo a jeho psy. Nejsilnější je scéna, kdy Cofi zabije všechny ostatní Chivovi psy. Na tu nedokážu přestat myslet. Finále je nádherné.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace