Boulos

Boulos

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 17.3.2019  23:54

    I na tomto komorním dokumentu jsou dobře patrné některé typické rysy Herzogovy filmařské práce – jeho bezohlednost, megalomanie a posedlost amazonskou džunglí. Juliane Koepcke, jedinou přeživší děsivé letecké havárie z roku 1971, donutil se po letech vrátit na místo neštěstí a absolvovat stejný let (mimochodem s další pochybnou leteckou společností), dokonce i na stejném sedadle v letadle; při pátrání po troskách letadla neváhal dát vykácet kus deštného pralesa, aby měly kde přistát helikoptéry. Jeden domorodec (někdejší Julianin zachránce), kterého poslal před natáčením pátrat napřed, navíc málem umřel, protože ho do nohy bodla trnucha… Zkrátka typický Herzog :)

    • 26.9.2018  09:38

    Docela bizár. Serge Gainsbourg se očividně rozhodl šokovat veřejnost i na poli kinematografie - vzal tedy svou přítelkyni Jane Birkin, nejkrásnější ženu své doby, ostříhal jí vlasy na krátko, upravil do androgynní podoby a donutil jí dát se, za doprovodu jejich nesmrtelného hitu Je t'aime moi non plus, před kamerou ojíždět do zadku od Joe Dallesandra (slovutného to gaye z Warholovy crew). V kontextu tehdejších šokujících francouzských filmů jako Poslední tango v Paříži, Velká žranice či Buzíci to ovšem nebylo nic zas tak neobvyklého, Gainsbourgův pokus však za zmíněnými filmy přeci jen trochu zaostává co do kvality. Úplně přesně nechápu, co si maestro od filmu sliboval, a mám trochu podezření, že jde z jeho strany o originální způsob jak se pomstít své nejprofláklejší skladbě za její popularitu, či prostě jen o jeden z mnoha projevů jeho úchyláctví, případně o obojí. Film vypráví jednoduchý příběh o dvou teplých popelářích, z nichž se jeden zamiluje do tiché a odstrčené dívky androgynního vzezření - jejich jediný problém spočívá zdá se v tom, že je schopen jí to dělat pouze do análu, což jí dost bolí a její řev děsí ostatní lidi v motelech, takže je vždycky odevšad vyhodí. Druhý popelář je nešťastný, protože ztratil svou lásku, a neutěší ho ani Gerard Depardieu na bílém koni, protože má na něj moc velkou kládu, takže se nakonec rozhodne dívku zabít (nebo jen postrašit). Můžete to brát jako dlouhou reklamu na lubrikanty, nebo také jako citlivý film o nešťastné lásce mezi lidmi, které nemilosrdně rozděluje bariéra jejich sexuality, jak kdo chce...

    • 23.9.2018  22:39

    Rádoby amatérský dokument - dva filmaři se na několik dnů zavřou do bytu s mladým párem, který natáčí při intimních chvílích. Explicitní záběry nesimulovaného sexu jsou prokládané hovory o ničem. Opravdu netuším zda má film nějaký hlubší smysl - na konci je odkaz na Lyotarda a jeho Libidální ekonomii, jazyková bariéra mi však zabránila pochopit víc...