Krub

Krub

Vojta Kubík

okres Praha
živočich, členovec, korýš, rakovec, desetinožec, krab

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 16.5.2018  20:38

    Spoiler. Full metal jacket je celoplášťová nábojnice do pistole, pušky či samopalu. Oproti jiné munici se liší tím, že je její jádro obehnáno ocelovým pláštěm. Její cíl je zamezit nechtěná – příliš destruktivní, brutální – poškození při zásahu. Pokud ale dojde k chybné konstrukci, může se v poli své působnosti roztříštit. Poté zapříčiní naprosto nadbytečná a hrozivě bolestivá poškození. Až si začnete říkat, jak tohle mohl někdo vymyslet, vytvořit, použít…____ Podobně jako jádro takové nábojnice je i okolo hlavního (anti)hrdiny filmu - Jokera - od samého začátku budován jakýsi nepropustný obal. Už v prvních minutách, které se odehrávají ve výcvikovém centru, je zbaven jména. Když projevil svoji osobnost, své jádro, Hartman ho praštil. V první polovině filmu se k němu vyprávění mnohokrát stočí, ale vždy se chtě nechtě vrací k Hartmanovi a jeho oběti, vojínu Pylovi, neboli pryč od Jokera. Jaký je on doopravdy se stává čímsi uzamčeným. Jako by ho od diváka dělil jakýsi obal, pevný jaka ocel. Tento obal je hlavním tématem první části filmu. ____ Kubrick znázorňuje cílené odosobnění mnoha cestami. Použity jsou dlouhé exteriérní scény, které jsou natočeny úmyslně monotolnímy kamerovými jízdami doprovázenými sborovým prozpěvováním vojáků nesmyslných Hartmanových veršíků. Režisérův zájem o detail můžeme tentokrát vidět, třeba i tím, že rytmus v jakém vojáci chodí, je vždy určen Hartmanem. Kýženému efektu pomáhá i použitá perspektiva. Snímky jsou většinou buď zaměřeny na střed, nebo svojí perspektivou nechávají vystupovat autoritativní figuru Hartmana. V obou případech je ale důležité že vojáci fungují více jako přesně sešněrovaná linie figur a ne jako individuální postavy. Prací s postavami zašel režisér snad ještě dál, neboť takřka všechny dialogy mezi vojáky vyčlenil z vyprávění. Jediné postavy, které známe lépe, jsou Hartman a vojín Pyle, což opět akorát umocňuje onen pohled na vojáky coby kolektiv prázdných figur. Pyle je totiž jediný, kdo vyčnívá…A je za to otřesně trestán. To vše ale drží pohromadě satirický humor, který diváka uklinbá do klidového neočekávání té pravé, vážné hrůzy, která přijde...A právě toho využívají noční scény, kdy se teprve ukáže, co tento „výcvik“ způsobil a v jakém stavu jsou duše vojáků. Úsměv zamrzá na rtech nejen z brutálních (leč pochopitelných) záběrů Pylova utrpení, k nimž dojde, ale už od prvních snímků nočních sekvencí, kde vlivem nelíbivého hudebního doprovodu a změně filtru kamery dojde divákovi hned, že černohumoristická komedie končí a do vedení vystupují jiná témata, která byla ale již předtím nastíněna. (Gradující šikana Pyla.)___ Druhá část oproti tomu přesouvá film přímo do Vietnamu. Od Pyla a Hartmana ("Jokerova obalu") se vyprávění upevní u opačné části Jokera, který se velmi pozvolna začíná měnit v zabijáka. Už Hartman mu o hlavu neustále otloukal, že je rozený zabiják. Toto vnucení zabíjení dobře znázorňuje „born to kill“ na jeho přilbě. ____ Úplně ho ale zodpovědnosti zbavit nemůžeme. Je to totiž projev jeho charakteru, že se natolik těší na bitvu. Že se těší zabíjet. Dále v divákově paměti navíc zůstává skutečnost, že v noci nepraštil vojína Pyla nikdo tolikrát a tak silně jako on. Když Joker viděl jednoho z vojáků střílet do civilistů, nezasáhl. Nepokusil se ho zastavit. Nic. Jen se smál… zatímco se divák smát přestal. Satira první poloviny je pryč a z ironické komedie o absurdity armády se stává čím dál tím více psychologická studie zla v člověku a člověka, který dává tomuto zlu průchod ven svým zájmem. (A později nejen jím.) ____ Jeho chování opět připomíná nábojnici Full metal jacket, která se při dopadu roztříští na víc částí tak jako Joker je v hloubi duše rozerván ("born tu kill" na přilbě a symbol míru na košili). Možná ještě zajímavější je, že toto podobenství jde rozvést i na Americkou armádu ve Vietnamu jako takovou. Například chování Bestie ve svéně ve vrtulníku opět připomíná svojí destruktivitou a brutálním sadismem ono roztříštění špatně sestrojené celoplášťové nábojnice. _____ Motiv nezdravého zájmu o zlo, který celá druhá polovina buduje je velmi dobře zobrazen na dlouhých kamerových jízdách, které spolu s vojáky pronikají hlouběji a hlouběji do hořících trosek domů. Vojáci jsou na ně ale natěšeni, armáda chce, aby byly natěšení, a v podstatě netušili, co skutečně dělají (viz scény s rozhovory od televize), a tak tomu formální stránka filmu odpovídá. Na rozdíl od výcvikových kamerových jízd jsou na těchto aktéři snímáni zezadu. Zatímco v předchozích bylo přehledně vidět vojákům do tváře (byť byly úmyslně vzdálené a nic neříkající), nyní není k pohledu nic než jejich záda. Vojáci dostali svobodu, avšak jen se nudili, odvrátili se od ní a čekali na rozkazy, které je zatlačí blíž k ohništi bitvy. Nyní rozkazy přišli a vojáci běží vstříc plamenům vášně k zabíjení, k instinktům rozeného zabijáka, k pudu smrti. ____ Finální scéna, kdy Joker v sobě potlačí poslední zbytky lásky k životu, lidskosti a následně prochází bitevním polem spolu s ostatními vojáky, zatímco všude okolo plápolá oheň, považuji za jednu z nejsilnějších částí Full metal jacket. Ve vojácích se probudilo infantilní, nezralé, bezohledné zlo. A tak zpívají s puškami v rukách a troskami měst, životů a těl v pozadí dětskou písničku o Micky mousovi. Pak přijde jen posledních pár vět a Paint it black od Rolling stones. „I see my red door and I want it painted black. No colars anymore, I want them to turn black! “

    • 16.4.2018  20:32

    Hoří má panenko mě fascinuje především v tom, že jeho hlavní postavou je dav. Typicky český dav přiopilých zlodějíčků, kde každý chce vyhrát v tombole, ale hrát, nechce nikdo. Kde se každý chce podívat na oheň, ale hasit jdou jen ti, kteří to mají v popisu práce - ti, kteří by o práci jinak přišli. Kde každý chce vidět královnu krásy, ale zeptat se dívek, co si o tom ony myslí...to nechce nikdo. Málokdy Český film pracuje s tak inteligentním a navíc chytře gradujícím scénářem. Ono "Čecháčkovství" je ale velmi dobře podbarveno i použitou nikdy nekončící dechovkou nebo rozvržením postav - Zkrátka, když hasiči usednou do svých pozic, nejde je popsat jinak než jako pantáty v hospodě. (Jimiž protentokrát dokonce i jsou.) Tu pravou sílu filmu jsem ale pocítil až po poslední minutě snímku. Faktem totiž je, že uplynulo padesát jedna let od roku 1967 a za takovou dobu neztratil film nic na svojí aktuálnosti. Kolik let by bylo potřeba, aby se něco změnilo?

    • 8.4.2018  11:02
    J. R. R. Tolkien (TV film) (2014)
    ***

    Po informační stránce se drží tento dokument všeobecně známých faktů, které pouze okořenil o pár zajímavostí (citát Simone de Bevoir). Tolkienovu osobnost, jeho vlivy, přátele a fascinaci mýty ilustruje velmi výstižně a přehledně (Například přirovnání vyprávění mýtů k propletené koruně stromu.) Formálně jde ale o hluboké nezvládnutí tématu. Záběry z lesů, jejichž cíl byl nejspíš sloužit jako ilustrace Tolkienových představ o Středozemi tuto funkci absolutně neplní. Vypadají zcela otřesně a onu působivost světa hobitů - ať už v podobě knihy či filmu - nedokážou divákovi zprostředkovat. ___ Jako zdroj pro referát do školy o Tolkienovi by tento dokument posloužil skvěle, avšak jako pocta zakladateli žánru fantasy a jednomu z nejčtenějších (a pravděpodobně nejnadanějších) autorů vůbec zkrátka nefunguje.

    • 30.3.2018  18:37

    „Vezměte průměrnému člověku lež a berete mu zároveň štěstí.“ - Henrik Ibsen

    • 9.3.2018  19:32

    Popsat depresi není vůbec snadné. Koneckonců, kdo by čekal, že popsat stav mysli, kdy nevnímáte takřka nic než prázdnotu, bude procházka růžovým sadem. Jsem rád, že tvůrci otevřeli téma psychické nemoci u dospívajících, ale nikdo přeci nemůže myslet vážně, že se Craig uzdraví za pár dní v léčebně. Takhle deprese nefungují. Není to několikadenní mizerná nálada, ale dlouhodobé pomalé umírání. Jako byste vadli. Jakoby půda, ze které rostete, byla čím dál tím sušší. Jakoby jakási temná mračna postupně víc a víc zastiňovala poslední zbytky světla, které vám život dopřává. Jakoby vše ztratilo smysl. Jako by váš život nebyl váš. TO je deprese – neustále útočící parazit, který vás nakonec přinutí si myslet, že není jiného životního vykoupení než sebevražda. Z tohoto důvodu nejsem schopen pochopit, proč se tvůrci starají jen o těch pár dnů, které Craig strávil v léčebně. Pro pochopení neskutečné náročnosti psychické nemoci či způsobu, jak ji přemoct, by byli daleko užitečnější měsíce, během kterých Craigovo zoufalství eskalovalo, až ho dohnalo k myšlenkám na úplné sebezničení. Jediné ponory do minulosti, která je klíčem k porozumění depresi, podává film ve flashbacích, čímž nedosahuje dostatečné hloubky pro jejich pochopení. Tudíž ani pro pochopení nemoci jako takové. Pochopení deprese by vyžadovalo úplně jiný přístup jak k postavám, tak ke stylistice filmu jako takové - ladění barev mohlo být o mnoho chladnější, zvolený soundtrack tesknivější a drsnější (Nine inch nails nebo (častěji) zmiňovaní Pixies), ponory do minulosti hlubší, vtipy cyničtější. Ono totiž vnímat depresi jako něco jako komedii lze v zásadě jenom za použití velmi cynického humoru, čehož film není schopen…Tak jako není schopen pochopit, že starosti o budoucnost a komplikovaný vztah s otcem mohou být zdrojem deprese, avšak je nutno je dosadit do kontextu. Vždyť je to právě toto podceňování ze strany společnosti a rodiny, které Craiga ničí - výukový systém je založen na vnucení mnoha „dat“, o které se student vůbec nezajímá, a která mu očividně do života k ničemu nebudou. Jinými slovy, spoléhá na to, že si této absurdity není schopen všimnout. Craig si jí ale všiml a je nutné s tím počítat, avšak tvůrci tuto existenciální rovinu naprosto zanedbali, a tak z nejprimárnější logiky věci nemůže být příběh úplný. Vždyť jedním z hlavních zdrojů hrdinova stavu je právě absurdní zájem o letní školu, který vychází z toho, jak nesmyslně mu je vnucován. Po této stránce ale film mlčí, neklade si konstruktivní otázky, nehledá odpovědi… zkrátka, zlehčuje depresi na stav mysli, kdy nejste šťastní. Jenomže to není deprese, ale smutek…tak jako Něco jako komedie není psychologický film o dospívání, boji proti psychické nemoci a lásce, solidaritě, přátelství a odpuštění, které skutečně jsou lékem na duševní strast. Film namísto toho funguje jako povrchní brak, který nerozumí tomu, o čem mluví a jediné skutečně chytré a podnětné myšlenky vypustí až v cca posledních dvaceti minutách jen, aby je dorazil přeslazeným finále: Copak může někdo považovat za uspokojivý konec filmu o depresi takový, v němž spolu hlavní hrdina a hrdinka „chodí šťastně až do smrti“, všechny zdroje zoufalství se vyřeší nebo jednoduše zanedbají a film nakonec vyzní neobyčejně optimisticky? Takhle se totiž lidé, kteří si prošli depresí, na svět dlouhodobě dívat nemohou. Svět není dokonalý a po dlouhodobém soustředění se na to špatná nelze jednoduše přepnout na vnímání pouze toho dobrého (viz posledních pár minut). Poté je jenom otázka času, než „vyléčený“ znovu narazí na náročnou životní situaci a zoufalství se vrátí s ještě urputnější silou. Skutečně porazit depresi lze podle mě pouze přijetím obou stránek života – těch příjemných i těch strastiplných - a jejich významu pro něj. Takovému přístupu ale tento film rozhodně nepomáhá, což stejně jako celkový povrchní přístup k tématu vede jen k dalšímu nepochopení psychické nemoci a cesty z ní.

    • 6.3.2018  16:15

    Zápletka je natolik absurdní až dává smysl - Fry nechtěně sní červy, kteří mu vylepší život ve všech směrech. Je to ale stále jeho život? A jak se to podepíše na jeho vztahu s Leelou? Po dobu přidělených dvaceti minut dohání Eric Kaplan zápletku do neuvěřitelné hloubky a staví diváka - stejně jako Frye - před nutné položení si oné palčivé otázky: "Co znamená milovat?" Myšlenkově náročná epizoda s neobyčejně dojemným finále, které vybízí k přemýšlení, vyvolává extrémně silné emoce, ale zároveň netlačí příliš na pilu. Kaplan, Futurma i žánr sci-fi obecně ve své nejlepší formě.

    • 23.1.2018  22:16
    Česko hledá prezidenta (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Nejspíš nikdy nepochopím, kdo přišel s nápadem, organizovat prezidentskou debatu před davem ukřičených nevychovanců. Bylo neskutečně otravné sledovat s jakou bezostyšností byly řeči kandidátů přerušovány publikem. To jest první výtka, přičemž už jen kvůli ní snižuji hodnocení. Co mě ovšem naštvalo srovnatelně s bezohledností diváků, je hulvátství Zemanovo. Dalo se od něj ale čekat něco jiného než nemístný výsměch a neustálé skákání do řeči? Nejspíš ne. O to více je udivující skutečnost, že Karel Voříšek není schopen Zemana zarazit, když naprosto ignorantsky Drahošovi skáče do řeči... I po informační stránce je tento pořad bezcenný. Ani jeden z kandidátů nezpracovával skutečné problémy, a když už se objevilo nějaké zajímavé téma, mluvilo se o něm jen povrchně a to navíc přerušovaně publikem. Ostuda. Odpad uděluji především, protože Česko hledá prezidenta nefungovalo ani na základním morálním principu, že každý má právo vyjádřit svůj názor. Publikum totiž sabotovalo svojí nevychovaností Drahošova tvrzení. PS: Do svého hodnocení nezahrnuji fakt, že Drahoš debatu projel na plné čáře. To je věc, která mě mrzí. Věc, která mě štve, je, že neprohrál pouze kvůli své neschopnosti agresivně se do Zemana opřít, ale především, protože byl jeho projev zdevastován tou naší ubohostí českou.

    • 5.12.2017  19:30

    "Myslím, že show udělat umím..." Už si ani nepamatuji, kdy jsem se naposledy u nějakého (nejen) komiksového filmu tolik pobavil. Edgar Wright je naprosto ideální člověk pro zfilmování romantického / akčního / komiksového / komediálního / hudebního / videoherního příběhu o docela obyčejném nerdovi a jeho zatraceně neobyčejné přítelkyni. Těžko říct, který ze zmíněných žánrů převládá. Jak už má Wright ve zvyku, míchá dohromady všemožné filmařské postupy a žánry, až jsem u některých scén ani nevěděl zdali se mám smát nebo utírat slzu dojetí. Nezbývá než udělit 5*. Proč? Protože Scott Pilgrim je myšlenkově hlubší a propracovanější snímek než jsem čekal.... A režisérsky přesně tak inovativní, jak jsem čekal. 9/10

    • 4.11.2017  22:32

    Remivsremi to vystihl. Také mi přijde, že se tentokrát Matt a Ross Duffersovi značně inspirovali Sapkowskiho Zaklínačem. Tématické protnutí mé nejoblíbenější literární série a jednoho z mých nejoblíbenějších seriálů nejspíš nemohlo dopadnout jinak než skvěle. 9/10

    • 3.11.2017  18:39

    Spoiler. Příběh nepřináší po předchozích dílech nic moc nového. Představené postavy pokračují v realizování svých plánů, avšak k žádným velkým zvratům nedochází. - Kdo by to byl řekl, že Pollywog je mládě demogorgona? Kdo by to byl řekl, že se Mike a jeho parta rozhádají s Max? Kdo by to byl řekl, že se Johnatan a Nancy nebudou, po tom všem čím si prošli, chovat jako naivní děti a místo toho přijdou s vlastním plánem? Atd. Bez debat skvělé, avšak mohlo být (a bylo) lépe. 8/10

    • 31.10.2017  18:14

    Velmi dobrý úvod. Coby fanoušek první série Stranger things jsem její pokračování napjatě očekával od vydání prvního traileru. Jejich tvůrci moc dobře ví, že nejsem sám a náležitě toho využívají. První epizoda - podobně jako celá předešlá série - budí dojem kombinace kingovky, vzpomínky na osmdesátky a Akt-x. Fungovalo to minule, díky bratrům Duffesovým a neobyčejně podmanivému soundtracku to funguje i nyní. Nezlobil bych se, kdyby Duffersovi přišli v pozdějších epizodách s inovativnějším pohledem na seriál. Ona totiž již zmíněná kombinace nemusí udržet divákovo nadšení věčně. Zatím si ale pojďme vychutnat to, co jsme na první řadě Stranger things tolik milovali. 8,5/10

    • 2.10.2017  19:59

    Byť se ve výsledku kromě posledních deseti minut nic moc nestane, je Za bouře zrozená extrémně zábavná, víc než jen působivě zrežírovaná a (Což je po šesté sérii příjemným překvapením.) scénáristicky dodělaná. Má své chyby a není jich málo: Olena Tyrell má teleport. Havrani létají rychleji než stíhačky. Scéna Messadai a Šedého červa je čistě samoúčelná. Jorahově "léčbě" by také neuškodilo menší prostříhání. A Sansa se stále chová jako úplná blbka. Přesto zaslouží 8,5/10. PS: Kuchař: "Pečeš?" Arya: "Občas..." xDDDDD

    • 29.9.2017  22:18
    Baby Driver (2017)
    ****

    Spoiler. Na Edgaru Wrightovi nejvíce obdivuji jeho schopnost míchat všemožné žánry a filmařské styly dohromady, aniž by výsledek působil přeplácaně a nuceně. Baby Driver v sobě nese odlehčenost poctivého blockbusteru, emociální náročnost áčkového dramatu, sebejisté vyprávění, současně hravou i promyšlenou režii a Easter eggy narvaný scénář. ____ Z vypravěčského hlediska lze snímek rozdělit na tři části. První, v níž se pomocí akce a zábavného scénáře seznámíme s Babym, jeho minulostí, parťáky, plány do budoucna a druhou nejdůležitější postavou – Deborou, do níž se hlavní (anti)hrdina zamiluje. Wright dává divákovi koňskou dávku akce, perfektní režie a soundtracku a nechá ho ukolébat v naivní představě, že je Baby Driver jen poctivý Blockbuster jako Rychle a zběsile 7, akorát lépe natočený a decentnější v nelogičnostech. Poté (ve čtyřicáté čtvrté minutě) přijde část druhá, ve které dojde k charakterovému vývoji postav. Baby je vyrušen u poklidné večeře s Deborou Spaceym a kývne mu na další práci, ačkoliv je jeho dluh už splacen. Přichází nová práce, nové songy, nová akce, avšak tentokrát to nejde tak snadno. Babyho komplicové se méně soustředí na misi a ta se začíná kazit. Krev tryská jako z fontány a situace se vyhrotí. Avšak režisér stále netlačí na pilu a nesnaží se o vážný film. Nasměruje divákovu pozornost k dalším motivům, jichž později využije, přesto se ale nesnaží o vážné scény. Ty přijdou až s třetí částí, která začíná příjezdem do bistra, v němž se opět propojí Babyho kriminální i soukromý život, což má katastrofické následky pro něj, jeho zásady i celkovou odlehčenost snímku. Z akčního filmu o pohybu a akci se stane psychologické drama o degradaci lidské osobnosti a lidskosti jako takové. Wright je dostatečně talentovaný režisér, aby toho byl schopen využít, a tak se počet songů sníží a uklidní se i jejich tempo. Rychlé písně se objevují hlavně v momentech, kdy je jich zapotřebí – při svižné akci, kterou by Baby postupem děje radši vyměnil za čas strávený s Deborou, tak jako mě na třetí části filmu více zajímaly emoce (anti)hrdinů, než další honičky s auty a přestřelky. Třetí a poslední část snímku je tedy už více než jen smršť akce a hlášek. Nabízí nové, pozvolna odkrývané tváře hlavních postav, kterými přesto dokáže diváka pobavit. Především finální souboj, v němž zemře Doktor (Kevin Spacey) kombinuje primitivnost boss fighů z videoher se skutečnými emocemi (dlouhé záběry na obličeje.) za zvuků toho vynikajícího soundtracku. 8,5/10

    • 14.9.2017  17:48

    Scénář o trochu lepší než u první epizody, což značí...stále zoufale špatný. Zbytek stále stejně skvělý, leč ani zdaleka ne inovativní. Hra o trůny se zastavila na mrtvém bodě, co se filmařiny týče. Škoda. 5,5/10

    • 13.9.2017  20:50

    Původně jsem se chtěl rozepisovat nad jednotlivými nelogičnostmi, hloupostmi, a nesmysly, avšak poté jsem si uvědomil kolik hodin by to zabralo, a tak napíšu jen toto: Tenhle scénář...2/10. Tahle epizoda....5/10.

    • 12.9.2017  18:35

    Deset epizod čekám na nějakou velkou bitvu a ti pitomci ji vystřihnou. Sansin skok je taktéž dost wtf moment. Jaimeho příběh je utnut předčasně a strašně hloupě. Aryina dějová linie je pro změnu dotažená, napínavá a dost působivá. Hledání Daenerys má dvě velké scénáristické chyby. 1) Jak se sakra dostali Jorah a spol z Bojové jámy. 2) Kde jsou zbývající dva draci? Královo přístaviště je neomylné a vynikající. Sever taktéž. 7/10

    • 12.9.2017  17:50
    Hra o trůny - Série 5 (série) (2015)
    ***

    Stejně jako předchozí série Hry o trůny padá i tato na neuvěřitelně nedomyšleném scénáři. Vizuální působivost a snaha pobavit diváka stojí nad smysluplností, což je velká škoda. Děj samotný je navíc strašně natahovaný, neustále se stepuje na místě. Když rozebereme události jednotlivých dílů, dojde k nějakému zvratu přibližně jednou za epizodu. Postavy odhalí část nitra svého charakteru taktéž jen jedna jednou za jeden díl. No a řekněme si to na rovinu, to je dost bídné skóre. Kdyby nebyli poslední dvě epizody, tak epické (a skoro i dodělané) jak byli, dal bych 2 hvězdy.

    • 12.9.2017  17:34

    Stannis byl daleko zajímavější a složitější postavou před tím, než zabil svoji dceru. Aryina linka nesmyslně natahováná. Co se děje s Branen stále nevíme. Škoda. Jaimeho příběhová linka se uzavřela. Ještěže tak :D. Daenerys je velkolepá, avšak trochu nedotažená. Smysluplnost u ní párkrát ustoupila před epičností. 7/10

    • 10.9.2017  13:15

    Scénář je nedomyšlený. Zase. Divokých bylo sto tisíc. V bitvě o Zeď jich padlo pár tisíc. Po Stannisově útoku jich opět padlo pár tisíc. Nyní jich je nejméně 80 000. Nepochopím proč se tohle gigantické vojsko není schopno postavit armádě zombie, kterých (Soudě podle jim věnovaným záběrům.) není ani polovina. Bílí chodci jsou epičtí, ale opět naprosto nelogičtí. Oni jsou přízraky, proti nimž prakticky neexistuje zbraň. Přesto se takřka nezapojují do bitvy a plýtvají svým vojskem. 7,5/10 Protože zbytek je opravdu působivý a smysluplný. Což se naneštěstí nestává v tomto seriálu tak často, jak by mělo. PS: Srovnávat toto s Pánem prstenů? To jako vážně?

    • 9.9.2017  22:11
    Hra o trůny - Dar (S05E07) (epizoda) (2015)
    ****

    Vata. Vata. Další vata. Epický, leč snadno očekávatelný a očekávaný Jorah s Tyrionem. Vynikající Královo přístaviště. 7/10

    • 7.9.2017  21:01

    Prvních deset minut bere dech. Zbytek je dosti odfláknutý. Zde je pár důvodů, proč tomuto filmu uděluji 6/10. 1) Komunistická Čína je prezentována jakožto zachránce. 2) Většina Severokorejců nemá ani na jídlo. Kde zatraceně vzaly notebooky a DVD přehrávače? 3) Za celou stopáž nejsou události v Severní koreji vsazeny do kulturního, či historického kontextu.

    • 5.9.2017  19:25
    Velký dar (2017)
    ****

    Na začátku Webb několikrát přestřelil: Frank a Mary si při zapadajícím slunci hrají na pláži. Mary a Frank plující prosluněným odpolednem na loďce s roztomilou kočičkou v dívčině klíně. A několik dalších. Zbytek je ale velmi citlivý a nanejvýš působivý. 8,5/10

    • 26.8.2017  22:15

    Chování Briene nepochopitelné, neměla koneckonců důvod nepřipojit se k Malíčkovi a Sanse. Zbytek uvěřitelný a působivý. PS: Ačkoliv to nezní hezky, čím dál tím více nabývám dojmu, že všechny státy kromě Sedmi království jsou jen smutné snahy o kopírování civilizace. 8/10

    • 26.8.2017  14:44

    Tak trochu jsem doufal, že scénář nebude tentokrát tolik odfláknutý. Škoda. Královo přístaviště vynikající. Daenerys opět nedomyšlená. Jeden drak uletěl a začal zabíjet lidi. Ok. Možná by nebylo od věci použít zbylé dva pro jeho odchycení. Pokud nejsou schopni Daenerys unést, nebylo by od věci najít jim místo, ze kterého neuletí a zároveň to nebude hnusná vlhká, tmavá cela. Scéna, v níž se Dany se slzami v očích otočí na své draky a zavře je do vězení, je vinou odfláknutého scénáře zbavena vší působivosti. Kdyby tohle byl jediný problém této epizody nevadilo by mi to, jenže on není. Události na sever od Zdi jsou nedomyšlené. Stannis si jen tak napochodoval za Noční hlídkou. Proč? Aby ochránil svět před vojsky Divokých. To je mu tak podobné... Navíc se tam zjevil zčistajasna. To si vážně nikdo nevšiml, že se (minimálně) deset tisíc lidí přepravuje přes půlku Západozemí. Tomu se mi prostě nechce věřit. Branovo setkání s Dětmi lesa je naopak velmi impozantní. Chování postav je pro změnu pochopitelné. Brienne x Ohař totéž. Tyrion je dechberoucí. ___ V závěru se přikláním na horší 4 hvězdy. Mohlo by to být i pět. Stačilo by jenom věnovat více času scénáři. 7/10

    • 16.8.2017  14:48

    Strašlivě brutální, napínavá a myšlenkami narvaná epizoda. Hra o trůny ve své nejlepší podobě.

    • 11.8.2017  13:22

    13 Reasons Why: Beyond the Reasons je spíše než dokument, či jakýkoliv film o filmu, velmi zajímavé vyjádřením tvůrců o svém díle. Snaží se v tomto krátkém videu nastínit témata, se kterými v seriálu pracují do hloubky. Stejně dobře divákovi ukážou, co chtěli říct postavami, jejich chováním, vývojem a hlavně věcmi, které v seriálu dělají. Skvělé jako doplněk k 13 reasons why nebo jako prolog k tomuto seriálu. 8/10

    • 21.7.2017  16:11

    "Spousta lidí si pojmenuje svůj meč." Arya. "Spousta sráčů." - Sandor Clegane (Ohař), "Seru na krále." - Sandor Clegane. Nová oblíbená postava. Škoda jenom, že cool hlášky nenapraví pomalé tempo děje. PS: Arya začíná chováním připomínat Ciri ze Zaklínače. 8,5/10

    • 21.7.2017  15:44
    Hra o trůny - Série 3 (série) (2013)
    ****

    Spoiler. Natočeno je to stále stejně působivě, postavy se zajímavě vyvíjí, příběh rychle graduje, hudba stále uchvacuje. Chování hlavních postav je však někdy nepochopitelné. Jon Snow, Caetlyn Stark a také její synové Robb a Bran se chovají divně. Jon nechá svojí lásku napospas zlovlkům a den poté jí řekne, že ji miluje. Caetlyn pošle Muže beze cti jako výměnu za své dcery a jedinou zárukou, že jí děti přivede zpět, je jeho čest. Robb je geniální taktik, avšak jeho přísaha má snad menší cenu než Jaimeho. A popravení lorda Karstarka také nedává moc smysl. Bran se vydává napospas Bílým chodcům a odmítne pomoc Noční hlídky. Proč? Nikdo neví. Věnovat několik dní navíc scénáři a hodnocení stoupne. 8/10

    • 20.7.2017  22:45

    "Any man who must say, "I am the king" is no true king. I'll make sure you understand that when I've won your war for you." - Tywin Lannister. Dějová linka v Králově přístavišti je vynikající. Greyjoyové se chovají naprosto nepochopitelně. Theon se vydal dobýt sever s 20 lidmi, pokud si vzpomínám správně. Jeho sestra se nepokouší bývalou zem Starků ovládnout. Chce do ní jen napochodovat a odvézt to, co zbylo z Theona. Dobrý nápad a nečekaně ušlechtilé chování. Proč si na to ale vezme jenom 50 lídí? PROČ?! Nepochopím. ___ Bran putuje za Zeď, tak jako putoval Frodo do Mordoru. Jakkoliv se tvůrci snaží jeho putováním vyrovnat tomu hobitovu, selhávají. Pevně věřím, že by se Branovi vedlo v zemi Bílích chodců lépe s jednotkami Noční hlídky, než bez nich. Branovo chování možná není tak nelogické, avšak tvůrci nepodávají důvody, proč se chová, jak se chová, dostatečně uvěřitelně. Malý chlapec chce radši vyrazit do ledového pekla, než se pokusit žít normální život. Chápu, je to hrdina, věří ve své poslání,atd. Ale proč odmítne pomoc, když mu ji někdo nabídne?____ Příběhová linie Jona Snowa padá s podobně nedomyšlenými dialogy. "Jedno pře jen vím, miluji tě a ty miluješ mě." Jop a přesně proto ji nechal na pospas zlovlkům. Co Jon probůh čekal, že se stane? ___ Faktem zůstává, že smysluplné dějové linie jsou: Stannisova/Davosova (V ní se také většina postav chová nelogicky. Ale nevadí to, protože je důvod jejich chování popsán dostatečně smysluplně.), Aryina (Té nemám, co vytknout.), Samwellova (Žádné výtky, snad jen velmi krátké trvání.), Jaimeho (V ní se ale skoro nic nestalo. Jen přijel domů.) a Daenerysina (Doopravdy působivé záběry, dialogy, výkony herců, no prostě všechno.) Scénáristické boty, které jsem popsal výše jsou až neobyčejně nápadné a otravné. To hodnocení mě mrzí, ale nemohu jinak. Skvělí herci, působivá režie, geniální hudba ani Tywinovi hlášky nenapraví nedodělaný scénář.

    • 20.7.2017  20:36

    Jon Snow se zachoval jako pitomec. ("Ona mě miluje. Já ji taky. Ale co, radši ujedu někam pryč." = Jon Snow logic.) Caetlyn Stark jako uplná blbka. (Jako by Waldera Freye ztráta manželky nějak zajímala. Jako by jeho manželka za něco mohla.) Chování obou mi zkrátka nesedí k jejich doposud precizně vystavěným charakterům. Tvůrci si prostě řekli: "Náš svět není černo-bílý. Každý má svou chybu, tudíž musí Caetlyn zabít nevinnou holku a Jon uteče od své lásky. Respektive milenky." Ok, takhle to asi nebylo, nicméně nesmyslnustí a nuceností těchto činů to na mě takto zapůsobilo. Jon a Caetlyn strhli hvězdičku jinak bezchybnému dílu. 8/10

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace