Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (175)

plakát

Mařenka a Jeníček v lese hrůzy (2020) 

Těžko říct, kdo má být cílovým publikem. A jestli je vůbec na světě dost lidí, kterým se to bude líbirt, aby mohli vytvořit nějaké to "publikum". Ale už od prvního pohledu na kostýmy nebo kulisy je jasné, že to bude nějaké umčo a v tomhle aspektu je to fajn. A hrají tam dobří herci. A je to strašidelné takovým tím způsobem, že člověk neví, co je realita a co sen. Možná, že ještě lepší zážitek by byl na to koukat pod vlivem nějakých psychotropních látek, ale jestli by takový trip nezpůsobil schizofrenii nebo paranoiu i zdravému mozku, tak už nevím co.

plakát

Hellboy: Královna krve (2019) 

Z nějakého důvodu tenhle filn není moc oblíbený. Zřejmě trpí tím, že předchozí del Torova verze byla skvělá. Pokud by ji ale divák neznal a naopak byl spíše fanoušek komixu, nemusel by tento Hellboy v jeho očích dopadnout tak špatně. Je tam přímo ohňostroj zajímavých a/nebo vtipných nápadů, nějaké plot-twisty, herci se snaží... Mě se to líbilo.

plakát

Dracula (1958) 

Nejzajímavější na tomhle filmu je to, co nepochází z vlastní předlohy. A ted nemyslím to, že má Dracula hrad ve Švýcarsku a Harkerovi a Holmswoodovi bydlí v jakémsi německém Karlstadtu. Ale třeba to, že Dracula není vetchý transylvánský stařec snažící se dohnat dobu, ale moderní, živelný elegán s neutuchajícím dravčím apetitem po mladých dámách (škoda, že Cristopher Lee nedostal na plátně víc prostoru) a Van Helsing není bělovousý učenec se srandovním holandským přízvukem, ale neméně živelný agent a lovec upírů v podání Petera "Moff Tarkina" Cushinga. Jako jiné filmy téhle doby tam posloupnost děje nebo motivace postav nedávají moc smysl, ale jsou tam nějaké ty honičky, dámy v nočních košilích a špetka násilně naroubovaného komického humoru.

plakát

Astartes (2018) (seriál) 

Je trochu matoucí, o co tam na konci vlastně jde, ale je to natolik napínavé, že to nevadí. Každopádně existují různá jiná fanouškovská videa na YouTube, která předestírají tápajícím divákům všelijaká vysvětlení z oblasti warpových artefaktů, sil Chaosu a tak podobně.

plakát

Mandalorian (2019) (seriál) 

Prázdné jak western z 80. let (točily se vůbec v 80. letech nějaké westerny?). Každý další nelogický nesmysl byl v té prázdnotě výrazný jako žhavý hřebík do lebky. Ale koukal jsem na to kvůli tomu vizuálu "starých" SW a ten je super. A prvních 10 minut poslední epizody je i vtipných. Na nedělní odpoledne k žehlení asi fajn.

plakát

Křídla Honnêamise (1987) 

Pro běžné lidi jen běžné anime, kde se hodně mluví o málo tématech, hodně přemýšlí a na konci se dost dramaticky válčí. Naprostá povinnost ale pro designéry a fanoušky originálního designu, protože v alternativním světě tohohle filmu vypadá jinak a originálně úúúúúplně všechno. Ale fakt všechno, počínaje mincema, knížkama nebo telefonama, přes dopravní prostředky, válečné stroje, budovy a zvířata po písmo a číslice.

plakát

Anihilace (2018) 

Ten film dělá jednu věc dobře, a to je jeho hororový účiněk - všechny ty nevysvětlitelné mutace jsou dost creepy a fantazie diváka dokáže vykreslit hodně znepokojivé obrazy toho, co všechno se ještě může pokazit a jak strašlivou smrtí tam všechny postavy mohou skončit. Srovnávání s Lovecraftovou Barvou z vesmíru je na místě. Jinak mě ale neuvěřitelně rozčiloval diletantský neprofesionální přístup "vědců" při zkoumání nepochopitelného fenoménu. (bohužel podobně jako v řadě jiných filmů, Prométheem počínaje a Příchozímy konče, u kterých to bylo obzvlášť bolestivé). Chápu, že postupy reálného výzkumu mohou na plátně vypadat nudně a je třeba je obvykle zkrátit nebo přeskočit, aby se divák dostal k nějaké akci, ale tady to vypadá, že za všechny roky, co tajuplnou zónu zkoumají, nikdo nepřišel na nic lepšího, než tam stále znovu a znovu posílat lidi, kteří se nevrací.

plakát

Proxima (2019) 

Krásně zahrané (hlavně respekt k malé holce), zajímavě vícejazyčné, věrohodně zobrazené do poslední hadičky, kterou si kde astronauti zapojují, a tlačítka, které kde mačkají, ať už v Evropě, v Moskvě nebo na Bajkonuru, ALE..... ...podle závěrečných titulků je film pocta astronautkám, které byly zároveň matkami. Jediné hloupé scénáristické rozhodnutí v závěru filmu totálně zboří celou iluzi věrohodnosti a z pocty je rázem výsměch jakékoli astronautské profesionalitě. Škoda. Pokud divák necílí přímo na vztah matka-dcera, ale "stačil" by mu vztah muž-rodina, pak film First Man je mnohem lepší volbou.

plakát

Proč bychom se netopili (2009) (seriál) 

Těžko uvěřit, že na scénáři pracoval sám Šmíd. Zoufal nepovedený pokus přenést geniální text na obrazovku - to, co fungovalo na papíře najednou zní hloupě. Řada vtipů je jenom naznačených, začatých a nedokončených - bez znalosti předlohy to divákovi nedojde. Naopak změny oproti předloze nedávají mnohdy smysl. Nedodělaně působí i pokus zasadit děj do 80. let, výpravu někdo pěkně odflákl. Aspoň tu sportovní vertexku mohli tomu Richardovi dát. Hudba strašná, zvuk příšerný. Jeden dva dobré nápady (líbilo se mi zasazení pánaboha Melounka) a jedno dvě povedená castingová rozhodnutí (Lída se Sumcem), jinak je to skutečně smutná zpronevěra koncesionářských poplatků. A Křižák házející nedopalek do řeky? To jste se zbláznili, ne?

plakát

Mocný vládce Oz (2013) 

Doufal jsem v chytrý snímek pro celou rodinu, kde bude pouťový kouzelník hýřit chytrými nápady, jak pomocí techniky přelomu století simulovat kouzla. Úvodní titulky a vkusný začátek mě na to hodně navnadily. Bohužel jsem nakonec dostal hloupou tradiční pohádku se všudevlezlými efekty pro 3D kina. Ale v rámci pohádkového žánru pro děti do 10 let tomu asi musím chtě nechtě přiznat jistý půvab :-/