Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (175)

plakát

Jonah Hex (2010) 

Na jedné straně to má pitomý a naprosto neoriginální děj, ale prý se v tom hodně střihalo na poslední chvíli a navíc u westernů je jednoduchý děj tradice. Na druhé straně je to přehlídka zajímavých nápadů (mystická linka s mluvením s mrtvými), verneovského steampunku (superkanón), ulítlých komixových ztřeštěností (kulometný kůň, dynamitomety :-D ) a zajímavé trojice drsňáků v podání Malkovich-Brolin-Fassbender. Chtěl bych to vidět jako seriál.

plakát

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013) 

Strašně slibný nápad, ne úplně marný vizuál a tak strašně odbytá řemeslná práce (režie, střih, kamera). Škoda, že to netočil někdo talentovanější, takhle je to dobré tak leda na nedělní odpoledne k žehlení (protže nehrozí, že by vám něco uteklo během skládání košile)

plakát

Malé PostApo (2020) (seriál) 

Zatím nejlepší v ČR vzniklý postapokalyptický počin, jaký jsem kdy viděl a to se počítám za fanouška žánru. Je to sice taková blbůstka, sprostá jak Ostravák, ale zároveň je to ohňostroj originálních nápadů, perfektně využívající prostor bratronické základny a co je na tom nejlepší - ti herci umí skutečně hrát, i když každý musí obsadit vícero rolí.

plakát

Drsný spasitel (2019) 

Jednu hvězdičku za tu asi třetinu času, co se na to dá koukat. Tj. ten čas, kdy to není zrovna příšerně tmavé, nikdo tam nemluví příšerným postsynchronem (nesynchronem) a zrovna probíhá děj, který dává nějaký smysl (tedy hlavně první část v městečku, která je trochu ve stylu westernů nebo filmů o róinech). Jakože...chápu, že ti upíři jsou i v knižní předloze, ale... Aha a teď koukám, že komentář HALa tady níž to všechno říká moc hezky a rozumně, tak ten podepisuju :-)

plakát

Málem hrdinové (1998) 

To něco málo, co tam bylo vtipné, pravděpodobně zabil český dabing. Občas jsou tam ale hezké kostýmy nebo hudba. Asi.

plakát

Pod vodou (2020) 

Pokud divák 1) zbožňuje nečekané lekačky, 2) zbožňuje Kristen Stewart nebo 3) tak jako já nevynechá jediný film, kde hrstka hrdinů čelí v rozpadající se ponorce/raketě/stanici děsivé srmti s rukou hlubiny/vesmíru/monster/sebe samých, pak by tento divák mohl být tímhle filmem ne znechucen či znuděn, ale pouze jen mírně roztrpčen. Jakože je tam spousta zajímavých detailů, pár hodně atmosférických scén a Kristen coby taková resurekce Ellen Ripleyové, si film hodně krade pro sebe. Ale i tak jsem získal pocit, že zhruba v polovině, kdy hlavní hrdinka dostane šanci se na chvíli zastavit a zapřemýšlet nad svým osudem, se i scénárista zamyslel a zjistil, že neví, kam vlastně směřuje. Následně dal výpověď, spáchal sebevraždu nebo podstoupil lobotomii a zbytek týmu to nějak dotočil bez něj, jen tak aby se neřeklo. Najednou začnou být logické díry příliš nápadné a děj příliš klišovitý, že je to skutečně až podezřelé. Škoda.

plakát

Errementari (2017) 

Přijde mi, že to Baskové (ne Španělé!) natočili jen proto, aby mohli oživit v podobě povedených masek takové ty pitvořící se ďáblíky z iluminací středověkých Biblí. Ale to nevadí. Je to celkem nenáročné, trochu hororové, hodně brutální, vůbec ne pohádkové, ale inspirativní. Napadá mě, že jestli se to něčemu podobá, tak a) Faunovu labyrintu a b) československému skoro zapomenutému Poslední propadne peklu

plakát

Smrtelné stroje (2018) 

budu se citovat odjinud: "Hodně jsem se na tenhle film těšil a zároveň obával, co všechno dokáže Peter Jackson a jeho smečka na tomhle námětu zkazit. Nakonec to PJ jen produkuje, takže režisér, jehož jméno si ani nepamatuju, se může ne/předvést. Nejsem vyloženě zklamaný. Jakkoli fascinující svět předkládá původní knížka Philipa Reeva (četl jsem všechny díly, které vyšly v češtině), ten příběh je dost tuctový a naivní. Vlastně na mě při četbě působila, jako by byla napsaná někdy v 80.letech a ne v 21. století. Nepamatuju si knihu dost dobře, abych mohl posoudit, co všechno filmaři změnili, ale ten příběh je i ve filmu dost pitomý. Asi tak pro mladší teenagery, když nebudou moc nároční. Hudba je přehlédnutelná. Herci naopak celkem zaujali - jsou to neokoukané tváře, které působí ve svých rolích věrohodně, ať už projevují emoce nebo drsně bojují o život. Záporák Hugo Weaving je spíš už jen taková standardní třešnička, nepřekvapí, neurazí. Co je úchvatné, je vizuál. WETA se opět překonává - samotná pohyblivá města, vzducholodě, kostýmy,...Všechno, co při četbě představivost jen zhruba načrtává, je tady propracováno do nejmenších detailů. Člověk touží po tom si to všechno osahat nebo vyzkoušet. A jak někdo zmínil v nějakém videu: vzducholoď Jenny Haniver je Millennium Falcon tohohle univerza."

plakát

Čertí brko (2018) 

Vlastně je to celkem zábavné, hezky zahrané, s trochou vtipné současné satiry a promakaným systémem fungování pekla ALE strasně to shazují 1) písničky (naštěstí jich není moc, ale působí, jako by je improvizovali herci přímo na place), 2) málo dramatu (jen tak to nějak plyne bez nějakého stupňování nebezpečí, bez pocitu, že by skutečně o něco šlo) 3) dialogy, které nemají žádnou údernost, spousta planých slov, postavy mluví jen, aby něco řekly...pointy nikde. a jako červivá třešeň na dortu kostýmy, které dohromady plácají módu 17. století (měšťané), 18. století (šlechtické šaty) a 19. století (myslivci a čerti). Nechápu, proč se tvůrci prostě nerozhodli pro jedno z toho.

plakát

Ad Astra (2019) 

Vypadá to hezky....a to je asi tak všechno. Chvílemi to sice působilo jako (myšlenkově výrazně chudší) bráška 2001: Vesmírná odysea, ale z velké části to byla vlastně nuda. I ty akční scény vlastně nebyly moc akční. Zbývá jen rádoby realistická vize vesmírného výzkumu za 50 let. Rádoby, protože ten vypiplaný vizuál vesmírných lodí, skafandrů nebo základen účinně boří pár logických lapsů.