Recenze (19)
Život Adèle (2013)
Pro mě je tento snímek překvapením roku a také první setkání s režisérem Abdellatif Kechichem. Možná, že byl při natáčení nepříjemný, snad se některé scény točili až stokrát, ale... Z Léi Seydoux a Adèle Exarchopoulos tak vykřesal naprosto maximum. (Pozor, mohou následovat spoilery.) Především Adèle mě svým projevem odzbrojila a dostala se tak do mého hledáčku nejlepších mladých hereček. Scény "rozchod" a "setkání v kavárně" Adèle zahrála tak famózně (až jsem si říkal, že to snad už ani nehraje), že se staly okamžitě mými oblíbenými scénami. Kromě hereček musel Kechiche určitě cepovat i kameramana, protože kamera je hodně detailní a je vidět, že mu na tom záleží. Snaží se tak vtáhnout diváka do scény, ale nepoužívá při tom žádných laciných triků. Život Adele je jedním z těch filmů, co vám vrtá v hlavě i po několika dnech a pokud se na film podíváte ve správném rozpoložení, tak vás vtáhne a i přes svou délku už nepustí. Snad každý zažil zamilovanost a skoro každý zklamání/odmítnutí - a tyhle pocity se vám okamžitě dostanou na povrch a hodně se vám připomenou - a je úplně jedno jestli jste na kluky nebo na holky.
Milenci (2008)
Nijak zvlášť dobře zahraný a snadno předvídatelný příběh psychicky labilního, dospělého muže, který se chová jako puberťák.
Dominick a Eugene (1988)
Možná trochu opomíjený film s ohromujícím výkonem Toma Hulceho. Opravdová smůla byla, že Hulce byl na 46. udílení cen Zlatých globů za tuto roli nominován v kategorii nejlepší herec (drama) spolu s Dustinem Hoffmanem, který to nakonec s Rain Manem vyhrál. Nebýt této souhry náhod, tak si myslím, že by měl Tom Hulce tuto cenu už dávno na poličce.
Pacific Rim - Útok na Zemi (2013)
Kýčovité, nelogické, americké a scénáristicky infantilní. Možná jsou ty dvě hvězdy až moc, ale nějaká práce na efektech tam byla.
Tři dny ke svobodě (2010)
Horší, než francouzský originál - hlavně kamera a obsazení. A když jsem dal Nevinné čtyři hvězdy, tak tady musím ještě jednu ubrat.
Konečná stanice (2004)
Slušně obsazený, nicméně zoufalý (a většinu času blbě zahraný) pokus o komedii. Když jsem se po ani po hodině nezasmál, ba dokonce ani nepousmál, začal jsem ztrácet pozornost a ke konci už mě vlastně ani nezajímalo, kdo je vrah. Popravdě si myslím, že ani divadelní předloha nemůže být vtipná. Z hereckých (ne)výkonů mě bavila pouze Anna Šišková.
Uprchlíci (1986)
Duo Richard + Depardieu kupodivu funguje bez většího zádrhelu, a když se k nim přidá ještě roztomilá Jeanne, tak v milé komedii přicházejí i dojemnější scény. Film plní svůj účel a hudba od Vladimira Cosmy pomáhá ke čtvrté hvězdičce.
Bitch Slap (2009)
Hvězdička navíc za ty hlášky.
Machete (2010)
Špatný béčko zůstane pořád jen špatným béčkem.
Mezi řádky (2007)
Profláklej, snad i celkem průměrně zpracovanej příběh, který má ovšem jedno ale... Tím "ale" je Hilary Swank, která snímek velmi, velmi zvedla z průměrnosti (ostatně jako každý film).