karlvonarbei

karlvonarbei

Libor Prokop

okres Praha

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 23.11.2020  21:41

    Bowie a jeho manželka Angela, Reed, Iggy. Ze skutečných osobností hudebního světa se ve filmu dvakrát objeví tehdy jen pár měsíců známý pan Molko z indie- bandu Placebo. Film je trochu překombinovaná, trochu spektakulární, ale stále ještě celkem dobře snesitelná rekonstrukce glamového období Británie 70. let s hudbou T.Rex, Lou Reeda nebo Roxy Music.

    • 7.11.2020  23:14
    V síti (2020)
    ***

    Provinční pseudodokument, který se povedl, ale jako vše provinční, je to samozřejmě jen pouhý průměr. Chybí hlubší přesah, není to určitě nuda, připadá mi to ovšem více jako návod pro dorůstající děti, tedy využitelný školní manuál, než nějaké smysluplnější dílo. Vít Klusák je v kategorii "buránek", proto nešlo očekávat progresivní dílo. Řemeslně asi nemá smysl co vytýkat, není vlastně ani co, je to tedy rozhodně aspoň trochu zajímavý pohled na svět, který snad většinu z nás míjí, neboť tu snad žádní pedofilové mezi námi nejsou, ale událost roku v Čechách? V roce, kdy se nic ani nesmělo dít, možné je pak úplně všechno PF- ta holčička s fialovými hlasy, která nejlépe zahrála na city, ta přece vypadala minimálně na 16, není tohle tak trochu podvod jako volby v Ušákově..?

    • 16.10.2020  21:04

    Mimořádně zdařilý dokument, jehož fragmenty sbíral Richard Lowenstein prakticky od počátku kariéry INXS. On sám byl blízký přítel frontmana, jež je subjektem tohoto filmu, dostával dokonce role v jeho dílech a zejména, tento režisér se velmi pečlivě staral o budování image kapely formou videoklipů, které díky MTV měly značný vliv na 80's subkulturu mainstreamového popu. Tím se i vysvětluje množství raritních záběrů, které se mohly využít a také samotné mluvené slovo Michaela, jež sám rád své úvahy nahrával- i ty zde byly bohatě využity. Namísto mluvících hlav tak vlastně vznikl jeden dlouhý, bilanční klip. Michael Hutchence byl jistě charismatický, trochu připomínal hudebním kritikům třeba i Micka Jaggera v méně vulgární podobě, ale pokud zde někdo píše, že INXS byla hned po AC-DC snad nejlepší australská kapela, tak je zcela mimo. Slyšel někdo někdy třeba o Rose Tattoo, Icehouse, The Church, Midnight Oil, Flash and the Pan či dokonce o nejuznávanější indie- rockové kapele světa všech dob The Go- Betweens ? Že nikoliv ? Recenzovat hudbu totiž není to samé, jako subjektivně hodnotit filmy. Vždyť například ti AC-DC byli po celou tuto dobu, kdy postupně začali vládnout INXS v naprostém úpadku po celou dobu osmdesátek ! Další nesmysl je, že se tu někdo chlubí, že znal INXS mnohem dřív, než ostatní v socialistickém Československu..ta kapela svoje první album vydala na podzim roku 1980 a za 30 měsíců ji znal v Evropě, včetně toho Československa, téměř každý, koho opravdu pop music zajímala a to díky hitu Original Sin, který vysílala i okupantská rozhlasová stanice Vltava (SIC!)..Přístup k západní kultuře byl ze všech míst naší malé republiky (západoněmecká televize i rozhlas, stejně tak mnohem svobodnější polská média a možnost nákupů hudebních nosičů v Maďarsku). Za přímo drzost považuji, když zde další "znalec" píše, že Hutchence byl jen v řadě další padlá hvězda, která vlastně nic neměla- takže se zde sešli zřejmě i psychologové s diagnózou na dálku..poslední, co si dovolím opět silně rozporovat je to, že se prý z dokumentu dozvíme spoustu o hudbě. Tady mám pocit, že jsem zřejmě shlédl zcela jiný film, protože zde prakticky vůbec nejde o hudbu samotnou, ale o popis duše hlavního protagonisty souboru, která sice hudbou žila, ale zde šlo o jeho lásky, rodinu, zkušenosti, záliby, démony a vůbec soukromí (!!!) život, kde nakonec hudba hrála jen jednu z položek. Ač nikdy nereaguji a ani nečtu komentáře druhých, zde musím říct, že smysluplný komentář, který jako jediný zde odhaluje, že jeho pisatel ví, o čem mluví, je ten lehce vychloubačný od Marhoul (a abych ji trumfnul, tak napíšu, že já jsem Míšu objímal, tak kdo je víc :-) )

    • 27.8.2020  19:39
    Marvellous (TV film) (2014)
    ****

    Smysluplný, empatický příběh, který bez patosu nutí k zamyšlení. Vše není tak zlé, jak se zdá a s jistým, až nadměrným optimismem, se dají i hory přenášet.

    • 27.8.2020  12:17
    Drahokam (2019)
    **

    Chaotická pseudoparodie bez vtipu, film pro zapřísáhlé fundamentalisty pana Sadlera. Velmi zvláštní kapitolou je pak samotný výběr hudby, která se do podobně laděného snímku vůbec nehodí, ale to jaksi tvůrci ani neřešili, ostatně také proč?

    • 25.8.2020  17:53

    Pomalé tempo filmu má své jisté opodstatnění, ostatně u skandinávského snímku lze s něčím takovým vždy počítat, stejně jako s minimem dialogů, vše se odehrává jako by v lunárním modu. Film má dvě linie, které se v polovině příběhu celkem očekávaně protnou. Nemusíte být zrovna tzv. sluníčkář, ale i tak reálnost příběhu a jeho dramatičnost vás učiní zúčastněnými a empatickými, což nemusel být jen prvoplánovaný záměr.

    • 25.8.2020  15:51
    Parazit (2019)
    ****

    Předně, nemyslím si, že zrovna tento film by si zasloužil nekonečný vodopád různých ocenění, ale úchylnost všelijakých akademií, které si vždy každý rok vyberou svého absolutního favorita, tento způsob jejich myšlení změnit nelze! I tak tato psychologická, celkem vtipná a ke konci přeci jenom mírně překombinovaná podívaná, je jistě filmem nadprůměrným. Je vidět, že dílo pro celou rodinu od teens po prarodiče je asi současný trend, morální přesah ovšem příliš nečekejte, ač je tam samozřejmě obsažen. Scénář, pokud by byl ještě více zpracován jako černá komedie či dokonce komiks, měl by možná větší hodnotu, takto jde o produkt, který (dle mého soudu) nikdy nebude mít příliš nadčasovou hodnotu, na to je příběh vlastně dost předvídatelný a problém rozdílu života bohatých a chudých lidí zas příliš obecný.

    • 24.8.2020  20:16
    Escobar (2017)
    ****

    Velkým problémem filmového zpracování mnoha reálných postav minulosti i současnosti často bývá to, že líčení jejich osobnosti bývá mnohdy přeexponováno a také z dalších důvodů se nakonec nemusí ve výsledku jednat o dobrý film. Zde to ovšem vůbec neplatí- zdá se, že namísto senzačního světa plného drog, sexu, násilí, politické korupce apod. autoři snímku ani náhodou nelačnili po nějakém bulvárním pohledu a na druhou stranu se vystříhali i toho, aby si hráli na nějakou uměleckou kompozici a místo toho nám předložili celkem civilně srozumitelný film, jehož hlavní postavou byl možná tehdejší nepřítel čísli jedna celých Spojených států, který je zde vylíčen se všemi svými praktikami tak, aby i divák měl prostor se nestraně přiklonit tu na jednu či druhou stranu a ačkoliv zločin musí odsoudit každý normálně smýšlející člověk, bez nějaké masáže manipulování se přiznám, že když člověk pochopí snad většinu souvislostí, Escobarovi dokonce musí i fandit! Je to tedy zvrácené? Často to tak bývá, ono sněží dál, ale možná na celkovém dojmu z této postavy má svůj nemalý podíl i herec, který opravdu zabijáky, ale třeba i disidenty hrát opravdu umí - mistr Bardem, jež se snad zpronevěřil svému talentu a to když přijal epizodní roli v naprosto nepodařené Bondovce.

    • 24.8.2020  14:45
    Repo Man (1984)
    **

    Režisér, scénárista i jeden z herců této vysmažené úpadkové grotesky má velmi příhodné příjmení - COX a tím je vše dámy a pánové o filmu řečeno! 2 hvězdičky dávám za skvělou novovlnou hudbu, jinak by měli všichni klusat na léčení ze závislostí

    • 23.8.2020  20:49

    Psychologicko- politické, téměř drama, které obstojí v konkurenci evropských filmů. Český ekvivalent tohoto tématu by se u nás zřejmě nezdařil nebo by působil příliš provinčně, zde však jen těžko odhadnout, do jaké míry , i tak průměrnému filmu, pomohla italská koprodukce. Ač snaha o hlubší pohled na věc, film i tak klouže převážně po povrchu a v tom je na druhou stranu zas jeho největší nedostatek. Závěr je ovšem katarzně symbolická a také nedokončený..

    • 10.8.2020  19:42

    Je znát, že režisér nemá dost zkušeností na to, aby utáhl svým kumštem celý film, měl raději zůstal u videoklipů. Snímek je sice velmi expresivní, vlastně divadelně experimentální, ale také velmi průměrný.

    • 10.8.2020  19:25
    Blok 99 (2017)
    ****

    Je pravda, že tento snímek jaksi plyne v neakčním tempu a zároveň i to, že Vaughn se zde ukázal jako schopný, téměř akční hrdina. Zajímavé je i obsazení bývalé hvězdy 80. let Johnsona do role šéfa věznice. Film se dá vlastně rozdělit na dvě části, než se hlavní hrdina dostane do vězení a část, kdy se snaží již jako vězeň splnit úkol, aby alespoň zachránil zbytek rodiny. Nutné je ocenit to, že film se nesnaží něčím extra oslnit, ale brutální záběry, kdy Vaughn lidem zašlapává obličeje, to si mohli machři filmaři nechat na doma.

    • 28.7.2020  00:16

    Je vidět, že svět funguje opačně - když slavný režisér natočí téměř slátaninu, což v tomto případě zase tak úplně neplatí, každý se hned rozplývá protože je to prostě dílko slavného Itala. Je dobře, že se pan režisér takového kalibru pustil do trochu mysteriozní podívané, ale celkově se mu v 80. letech zase tak moc nedařilo, samozřejmě jen v kategorii kvality, kterou sám dokázal nastavit. Dá se to udívat, ale moc smyslu mi to nedává..

    • 28.7.2020  00:11
    Kid Cannabis (2014)
    *****

    Podle některých názorů možná jen film pro puberťáky, ale zrovna já si to nemyslím. Nemohu tušit, jaká byla prvotní ambice tvůrců, ovšem výsledek překvapivě působí dost vydařeně, překvapivě i proto, že zpracovat podobné téma nebývá nikdy jednoduché, navíc i s jistým nadhledem, udržením napětí, bez přeexponovanosti v příběhu a také podle zkutečnosti - to už chce opravdu vědět, jak na věc. Vidím zde, že jsem jediný, kdo dal filmu maximum v hodnocení a ještě dodám, že hlavní hrdina mi byl velmi sympatický, což mají na vině opět tvůrci.

    • 26.7.2020  00:21
    New Order: Decades (TV film) (2018)
    ****

    New Order uspořádali speciální koncert ve Vídni, kde nasadili "elektronický orchestr" (stejný projekt realizovali i v italském Turínu) a získali tak celkem hodnotný materiál pro zajímavý dokument, ve kterém nás provázejí vlastní historií. Samozřejmě nebylo možné se vyhnout mluvícím hlavám, ale všichni zúčastnění vnáší do historie i právě probíhající současnosti těchto výjimečných pionýrů zcela specifický pohled, který tak dává možnost nahlédnout i do zákoutích, které si již fanoušci třeba nepamatují nebo o nich nikdy ani neslyšeli. Nová generace se v dokumentu také vyjadřuje, neboť se stala nedílnou součástí právě tohoto projektu, kam byli vtaženi, což je i pro diváka šalamounské řešení, jak se vyhnout určitým klišé, které podobné dokumenty nutně musí vždy provázet. Je dobře, že část filmu tvoří svoji metráží celkem dlouhé, avšak dynamické záběry z tohoto koncertu, jež jsou prostříhané dokumentem o tom, jak se celá akce několik týdnů předem připravovala v jejich rodném Manchesteru. Jak dnes bývá dobrým zvykem, film byl primárně určen pro televizní premiéru, ale splňuje zároveň všechny parametry regulérního celovečerního filmu. Nejen pro fanoušky a znalce hudební historie, ale i pro příznivce nových technologií je toto dílko určitou pastvou pro oči a zejména uši. Film je proto dobré brát a považovat jako výpověď o současném stavu i mysli jednotlivých členů souboru, ale nijak si nedělá nárok na to, aby úplně popsal vše, co kdy hrálo v historii těchto sladko - hořce melancholických hudebníků absolutní roli - od toho tu jsou další filmy o nich, které tak tvoří společně komplex fenoménu, jež začal již jako kult zvaný Joy Division

    • 22.7.2020  21:29

    Čím déle film trvá, tím více je otravnější. Samozřejmě, primárně je určený puberťačkám, ale strašná je i hudba, čili absolutně nechápu, proč něco tak zbytečného bylo vůbec zfilmováno - zřejmě šlo jen o určitý způsob castingu na mladé herečky, jiné vysvětlení prostě nemám.

    • 22.7.2020  21:25
    Climax (2018)
    ***

    Je znát, že filmování proběhlo v úsporném režimu. Nápad to nebyl nejhorší, ale samotná realizace, kdy údajně všichni pod vlivem LSD začnou páchat různé zlo, byl zpracován extrémně nevěrohodně, jen pro účely vyvolání šoku v divákovi. nebýt alespoň dobrých tanečních kreací a hudby, byl by tento snímek zcela bezvýznamný. Zde pověst filmu předcházela samotnou skutečnost. Nejhorší je, že doma u TV film nevynikne a v kině, ač pastva pro oči a uši, musí stejně film nejpozději po hodině začít pěkně nudit - tedy, pokud si zrovna nedáte již výše jednou zmiňovanou nelegální experimentální látku

    • 17.1.2020  18:02
    Akvabely (2007)
    **

    Holčičí záležitosti opravdu nemůže do hloubky pochopit 50-letý chlap, který žije půlku života v jednom manželství..ale vážně- u 15- leté dívky, která se nezajímá o chlapce, ale kamarádku, lze pochopit spoustu z oblasti emoční i fyzické, záleží však jen na vnitřním světě samotného autora, který nám tento jistě nekonvenční příběh předkládá. Pro mne je vždy na filmu nejdůležitější, co mi tzv. "dá do života", ač se ten vlastní od filmového může někdy i diametrálně odlišovat, podstatná je vždy jen jistá dávka sensibility. Myslím, že nás paní režisérka příliš zatáhla do vlastního (vidění?) světa a já nebudu zas na druhou stranu nějak předstírat, že tomu moc rozumím, přičemž chybu nevidím zrovna na mé straně (jak alibistické!)..tak především, film je popisný, vleče se, má působit pocitově, ale jde v něm pouze o určité náčrty. Žádné zvraty, posuny, vývoj, poučení a katarze. Podobný výsledek by vyplodil i průměrný normalizační scénárista československé televize v 70.letech (a obávám se, že mnohem lepší by byl jeho počin), kdyby se soudruzi rozhodli, že místo školy marxismu - leninismu budou ctít ve všem třeba alternativu školy Bauhaus. Stojí za to vidět pouze jednou v životě a jak říkal Freddie Mercury celkově o své tvorbě - použít jako papírový kapesník a odhodit do koše.

    • 15.1.2020  00:24

    Citlivě zpracované téma z prostředí, o kterém si není nutné dělat vůbec žádné iluze, navíc od člověka, který je tím nejpovolanějším.Nemá cenu zde psát vůbec nějakou "recenzi", snímek byl zaslouženě doceněn a divák si užije. Jeden z opravdu mála filmů, který je možné vidět opakovaně. Pro profesionály z CSFD - Nancy Wilson není vůbec žádná herečka, ale neuvěřitelně slavná zpěvačka kapely HEART ! No nic, tohle mě nemůže vůbec překvapit

    • 14.1.2020  17:46

    Do poslední chvíle za žádnou cenu neodhalit, kdo stojí za ohavným zločinem a přitom v průběhu překotného vývoje příběhu vždy u diváka navodit kýžený pocit, že již to příjde, ale není to nakonec ani odsouzený magnát, kterého velmi špatně zahrál neherec Willis (zpívání mu jde mnohem lépe), ani do hlavní protagonistky sexuálně zblázněný její zcela nejbližší kolega a nebo kdokoliv další, vrah je prostě ten, který celý případ hned od začátku ve všem tak usilovně vyšetřuje! FÍHA.. tak na tomto schématu postavil scénárista s polským příjmením pointu a myslím, že víc samoúčelně překombinovat děj již ani nemohl - prostě to nešlo. Dokonce i ve chvíli, kdy film naštěstí již opravdu končí, jako by si nechávali tvůrci otevřené okno pro případné pokračování, protože na scéně po likvidaci všech nepohodlných svědků se vynoří náhodou ještě další - nyní soused u okna :-) Ani nebudu zjišťovat, jestli se tak opravdu stalo a nebyla zfilmována i dvojka, za to mi tato slátanina již opravdu nestojí, ale mohl to být přitom klidně úžasný film, kdyby..Nehorší na tom je, že vy se díváte a to, že se jedná o plýtvání časem, to se dozvíte až asi v posledních 10 minutách. I tady nás režisér dokázal docela dobře doběhnout. Ve filmu se vedle Heidi Klum mihne i samotný scénárista bez ohledu na to, co slaboduchého dokázal zde stvořit. Samostatnou kapitolou je pak nasazení multikulturní perly se sexuálním podtextem - to však určitě rozebírat nebudu. Její pletky se sympatickým černochem, který měl pletky i s její kámoškou, o kterou tady celou dobu vlastně jde a jehož práskne ten, který s nikým žádné pletky nemá, ale chtěl by je mít, to už opravdu hraničí se vším, ač takto řečené to ještě nevypadá zase tak zle. Prostě vše samoúčelné, nevěrohodné a překombinovaně hloupé. Pozitivem filmu jsou jen atraktivní záběry, které s celou tou vatou asi měly na diváky působit, ale to je nakonec vlastně to jediné, co lze na filmu trochu ocenit. Kreditu Halle to ublížilo a panu Willisovi to může být jedno.

    • 13.1.2020  01:01
    Příchozí (2016)
    ***

    Tak zejména výborná hudba umocňuje do jisté míry až fatální atmosféru filmu, který nese určité poselství, ale k tomu dost okatě vše prostříhává flashbacky a s tím si bohužel vlastně vystačí po celou dobu (ne)akce. Zase jeden nedotažený film, kdyby k němu totiž napsali hudbu Mike Oldfield či Jean-Michel Jarre, nestál by ani za ty tři hvězdičky. A to nekonečně trapné americké klišé zlého východu (Rusko, Čína) ještě v roce 2016 - ani se nedivím, že se možná Jóhann Jóhannsson z toho ufetoval, když viděl výsledek

    • 13.1.2020  00:50

    Možná právem zhrzený dokumentarista (ale jak ho vlastně Putin zavrhl se nedozvíme ani náhodou) poskládal opravdu vzácný archivní materiál a jal se psychicky vydírat diváky. Mám ten dojem, že nejvíce nemocná ruská duše tu je sám režisér, protože s námi nehraje moc rovinu a proto si zaslouží ocenění pouze za to, že dokázal zapnout a v ruce udržet vůbec kameru..

    • 2.1.2020  01:50
    Yesterday (2019)
    ****

    Natočit romantickou komedii ze světa populární hudby, k tomu s jistým nadhledem a docela sci - fi nápadem, kde lidé neznají Coca - Colu, cigarety, Harryho Pottera a především pak samotné Beatles, kolem nichž se vlastně točí celá ta neuvěřitelná idea příběhu, bez níž by mohl být tento film klidně propadákem roku, to není jen tak a jistě si zaslouží ocenění, stejně jako z pohledu běžného českého diváka - konzumenta poněkud do očí bijící fakt, že hlavním hrdinou je čestný chlapec indického původu, do kterého se zamiluje na britské poměry docela velmi pohledná bílá dívka. Je to trochu neuvěřitelný koktejl, který ovšem dobře funguje, agitka, jež lehce kritizuje někdy docela šílené poměry v hudební branži a zároveň celkem vypočítavě dokáže pracovat i se současnou popularitou Ed Sheerana, který představuje ve skutečnosti to největší dno po kvalitativní stránce, ke kterému dnešní lidstvo svým většinou naprosto zdegenerovaným vkusem nejen v hudbě vůbec mohlo dojít! Někdy nechápu, jak režisér a scénárista myslel některé ironické scény, ale asi moc člověk přemýšlí nad tím, kde možná není ve druhém plánu žádné další, hlubší sdělení. Film přitom, jak už jsem naznačil výše, prostě drží jako celek pohromadě a proto nemá cenu v něm hledat další nedostatky - přece dojem, což je v tomto případě lehké pobavení, je to nejdůležitější, co si člověk z filmu nakonec odnáší. Jako správný rýpal bych ovšem příště uvítal, kdyby hlavním hrdinou byl býval bílý chlapec, který udělá kupu dětí černé dívce, ale to by bylo proti současné propagandě multikulturních soudruhů nejen v Evropě..ale na druhou stranu, ČT může koupit práva a být si jista, že žádný "sluníčkářský" kodex určitě neporuší :-) Ještě dodám, že pokud by toto téma zpracoval někdo jiný, než právě Danny Boyle, film by ve výsledku vyzněl zcela jinak, ale on dokáže pracovat s kýčem jako jeho krajané Pet Shop Boys - balancovat na hranici kýče a přitom tam jen málokdy spadnout!

    • 31.12.2019  00:33
    Rocketman (2019)
    ****

    Nelze si nevšimnout, že příběh Johna, na rozdíl od story o Mercurym, je zde postavený na poměrně jiném přístupu - tvůrci totiž nic nepřikrášlují, nezveličují, ve srovnání pak například s filmem o Mötley Crue autoři nedávají ani jistou zhýralost hvězdy nijak na odiv. Tam, kde Queen vše ořezali do bezpohlavního vyprávění pro nepříliš kriticky uvažující diváky a tím jejich vlastní historii pohřbili v zaslouženě ostudném kýči, příběh "Rocketmana" nevynechává nic podstatného z kariéry Eltona a vše tak posunuje až na úroveň téměř psychologického dramatu! Zároveň také bylo velmi prozíravé u takto extravagantní postavy, jakou hlavní hrdina bezesporu je, film proložit scénami ve stylu muzikálu a umocnit tím celkovou atmosféru docela upřímného, naléhavě přemýšlivého a též zábavného i vtipného snímku. Eltona Johna vám prostě při vyprávění musí být upřímně líto, pokud tedy máte kousek srdce. Trochu bych ovšem vytkl fakt, že snímek působí dojmem, že tvůrci nějak "zapomněli" při nadšení z toho, co se jim již podařilo zfilmovat, tento snímek vlastně řádně dokončit, jelikož po rekonstrukci za ta léta již notoricky známého videa k jednomu hitu z roku 1983 je náhle střih, kdy závěrem běží na plátně již jen informace v podobě titulků a faktů ze života hvězdy, které následovaly odhadem po skončení 80. let. Pravda, v nejlepším se má určitě umět přestat a zřejmě jinak relativně klidných, zatím posledních 30 let života umělce již neposkytovalo autorům a konzultantům scénáře nic obzvlášť zajímavého, z čehož by se dal vykřesat ještě nějaký další vzrušující příběh, tak stále jistý pocit nedokončenosti tu prostě někde visí ve vzduchu. Proto také nemohu dát filmu plné hodnocení, ač jinak životopisné zpracování o tomto zpívajícím pianistovi je opravdu nad míru vydařené.

    • 26.12.2019  00:35
    Proti zdi (2004)
    *****

    Strhující film bez zbytečných amerických či jiných manýrů, velmi syrový, pravdivý, smutný a napínavý - mistrovské dílo

    • 22.12.2019  20:18

    Moje generace, jež v letech 1976 až 1988 zažila, zejména na začátku, masivní proruskou propagandu i prostřednictvím podobných filmů, by teď mohla klidně dílo Jdi a dívej se šmahem odsoudit, ale dějiny prostě nikdo změnit nemůže. A ano, soudruzi tímto způsobem velmi tlačily na pilu a jejich snaha tak přinesla většinou naprosto opačný efekt, jenže ani dnes, kdy se propaganda usídlila na opačném pólu, není možné být ignorantem, který se nebude chtít poučit z historie, kterou si však vždy na 100% interpretují vítězové po svém způsobu!. Zdá se, jako by Němci přinejmenším měli stejnou či dokonce možná i menší vinu, než slovanští Rusové, ale tento nijak podbízivý snímek každého brzy vyvede z podobně úchylných úvah - jistě, existuje více pohledů, ale to, že měli být vyhlazeni i Češi a stejně tak se s nimi zachází i v dnešní Evropě, to je snad každému nad 18 let se zdravým rozumem více než zřejmé. Tolik politický úvod a ze samotného filmu si musí nepřenositelný zážitek "užít" každý sám. A jsou to poměrně silná muka. Tak nezapomeňte, až vám novodobí soudruzi z Bruselu zase budou něco říkat v tom smyslu, že to s námi nějak myslí, tak si vzpomeňte na Jdi a dívej se..

    • 1.12.2019  01:54
    Dovolená (2018)
    ***

    Na hollywoodském klišé nezávislý evropský film mohl být artový, ale zvláštní střih, nepředvídatelná a stejně tak zbytečně absurdní pointa závěrem, nedobrý scénář a povrchní vykreslení postav - to vše dělá z tohoto filmu jen dost průměrný psychologický snímek, který ani nesnese nálepku zvanou krimi. Kdo je ovšem poněkud vnímavější, nebude jen tak celé dílko na druhé straně zas šmahem odsuzovat, při jeho sledování je nutné být nejen nadmíru empatický k tomuto snímku, ale zároveň mít i poněkud větší zkušenost ze sledování psychologických filmů různých úrovní a tím lze nakonec přeci jenom vykřesat z děje na plátně (obrazovce) i nějaká smysluplná sdělení.

    • 17.11.2019  23:34
    Firma (1993)
    ****

    Cruise se do role velmi hodil, obsazení ostatních herců i scénář si také zaslouží uznání. Čestně ovšem řeknu, že číst knížku by jistě bylo lepší. Renomovaný režisér se ovšem snažil a tak se za dvě a půl hodiny divák vlastně nemá moc šancí nudit.

    • 16.11.2019  23:35
    Truman Show (1998)
    ****

    V něčem samozřejmě nedomyšlený příběh, ale jako zajímavá sonda fungování mediálního světa a také hozený zoom na různé diváky všelijakých reality show, dobře fungující. Celé je to však postavené hlavně na hereckém výkonu Jima (také jak jinak, že?). Asi ve druhé třetině příběhu nám je po postupném dávkování představena celá pravda o filmu, ale protože závěru chybí jistá vypointovanost, film není nakonec tak dobrý, jak dobrý klidně mohl být.

    • 10.11.2019  22:41

    S odstupem času spíše k průměru mířící snímek, ale na tehdejší dobu poloviny 90. let dílko stále zdařilé. Nechybí akčnost ani jistý kriminální příběh, který ve svém rozuzlení není ovšem příliš srozumitelný a je proto na samotném divákovi, aby domyslel možná i vlastní verzi toho, jak se celý příběh měl odehrát. Závěr filmu tedy spíše manipuluje s emocemi, staví výsledný efekt nad logiku a tím vše tak trochu znevažuje. Herecké obsazení je přitom velmi dobré, chybí však výrazné odlišení od podobných filmů tohoto žánru, kterých bylo a bude vždy přehršel. Není tedy proto vhodné příliš překombinovávat story a podceňovat tak intelekt diváka

<< předchozí 1 2 3