Tom Riddle

Tom Riddle

Ezra Fitzmonster

Rakousko
Bear Necessities

591 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 24.5.2018  23:00
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    ***

    Obsahuje spoilery Předesílám, že po poslední sezóně jsem skutečně neměl vysoká očekávání, takže Ghost Island prakticky nemohl vyloženě zklamat, přesto mě ale nijak nenadchnul. Koncept sezóny se točí kolem velkých chyb časů minulých, a jak už to bývá, velké chyby se zase točí kolem imunit, extra hlasů a vůbec, čili všeho, co Survivoru imho ubírá na zajímavosti. Zamrzí, že i když se drtivá většina fandů dovolává old school sezóny ve stylu 8 na 8, bez tajných imunit, výhod, twistů a prohození kmenů, produkce reaguje znovu a znovu přesným opakem. Výsledkem je tak další sezóna, kde díky buď naprosté náhodě nebo zásahem produkce jeden hráč takřka nemůže nikdy vypadnout, zatímco další nemá šanci přežít ani dva díly, ať už dělá, co dělá, a to zkrátka není dobře za žádných okolností. Nenapomáhá ani způsob, jakým jsou výhody vkládány do hry, kdy na Ostrově duchů někdy není výhoda žádná, jindy návštěva na něm dokonce může uškodit, což přímo odporuje záměru konceptu, tedy aby soutěžící hráli odvážnější a větší hry. Aspoň ten cast byl jako celek solidní. Vítěz: 3* - ze dvou černých koňů sezóny to menší zlo a sympatičtější osobnost, přesto osoba, která hrála hru nejlogičtější a nejstrategičtější, byla samozřejmě okatě přehlížená v jeho (respektive jejich) prospěch.

    • 17.4.2018  14:26
    Cleveland show (TV seriál) (2009)
    *

    Mám rád Family Guye i American Dada, i když obojí je často stupidní a extrémně nevkusná zábava. Obojí má totiž nápady a spoustu svérázných postaviček se sobě vlastním humorem a jasně definovaným charakterem. Spinoff Clevelanda nemá ani jedno. Dobrosrdečný a nekonfliktní Cleveland, jakého známe z FG, tady mění charakter nejenom z dílu na díl, ale i ze scény na scénu, a přepíná z původní osobnosti do černé variace na Petera Griffina, z té na tyrana, co šikanuje vlastního syna, potom se sám nechá šikanovat miminem, do toho rapuje o prstění a fetování, a tak dále a tak dále. Už tak je dost zarážející, že ani u leada seriálu nejsou tvůrci schopni sebemenší konzistence, mnohem horší je to co se vedlejších postav týče, ty totiž nemají osobnost žádnou. Jedinou výjimkou je pětiletý Rallo, který se chvíli chová jako gangster a chvíli jako skutečné malé děcko, a příležitostně vyvolá aspoň nějaké, byť ojedinělé pousmání. Jinak je Cleveland Show až překvapivě prostá jakékoliv inspirace, scénáře dílů by mnohdy nevystačily ani na dvouminutový skeč, natož dvacetiminutový díl, seriál prakticky nikdy nemá co říct, což je fakt, který se snaží zakrýt horou blitek, obrazných i doslovných (running joke, kdy se někdo poblije stylem Sheily ze Santa Clarita Diet, pročež způsobí explozivní blití u všech okolo, je dost možná nejhorším running jokem, který znám), a od odpadu tak Clevelanda dělí jen Rallo a občasně vtipný cutaway gag typu FG.

    • 28.3.2018  21:54

    Vražda Versaceho, byť pro mnohé jakkoliv zlomová a důležitá chvíle moderní doby, Amerikou nezahýbala zdaleka tak mocně, jako proces s OJem. Svými tématy (gay scéna, rozvrácená rodina) je nicméně Murphymu mnohem bližší, což se projevuje i na celkovém pojetí série (přesným výběrem stylové hudby počínaje, Gloria! ; opulentním vizuálem konče). Místo civilního dramatu se širokým záběrem tentokrát sledujeme detailní a osobní pohled do duše Cunanana, a události, které vedly k jeho vražednému řádění. Sledujeme je ale chronologicky převrácenou mozaikou, a i já se přikláním k názoru, že ač to působí cool, ve výsledku je to spíš na škodu, především co se dramatického dopadu na diváka týče (patrné zvolnění v dílech 4-7). Přesto se jedná o kvalitně zpracovanou minisérii, která je strhující, po všech stránkách uhlazená, a dokonale zahraná. Darrena Crisse jsem se po pěti sériích Glee docela přejedl, jako Cunanan ovšem předvádí něco nezapomenutelného, a Penelope Cruz, i když v seriálu minimálně, je naprostou zlodějkou scén. 90%.

    • 13.3.2018  01:37
    Pozůstalí (TV seriál) (2014)
    ****

    Znáte to, jak si takhle jdete do sámošky, pracujete, nebo vaříte večeři, a najednou fuk, a před očima vám zmizí kamarád/ka, dítě, manžel/ka nebo rodič? Zmizely sice jenom dvě procenta lidí, ale ať už mezi nimi byl nějaký váš bližní nebo ne, život už pro vás nikdy nebude stejný. The Leftovers jsou potenciálně velice frustrujícím zážitkem. Díl za dílem totiž přináší celou řadu otázek, a málokdy některou z nich zodpoví. Odpovědi totiž nejsou tak docela důležité, v jádru všeho stojí ona ztráta a nevratná změna, a způsob, jakým se s ní postavy snaží vyrovnat. Jsou tu ti, co hledají odpovědi v náboženství, další ve vědě, a někdo se pokouší předstírat, že se to vlastně nikdy nestalo. Hlavní postavy nejsou žádní hrdinové, jsou to lidé z masa a kostí, kteří se snaží udržet si všech pět pohromadě ve světě, který se zbláznil. Seriál se jim někdy věnuje rovnou měrou (první dva díly, pár vybraných dalších), většinou se ovšem co díl zaměřuje na jiný charakter, a tak navzdory relativně velkému počtu regularů spoustu z nich uvidíme jenom sporadicky. To divákovi na jednu stranu dovoluje se s každou hlavní postavou seznámit na takřka intimní úrovni, na straně druhé to představuje ten problém, že ne všechny postavy jsou stejně zajímavé/zábavné (což je ovšem samozřejmě čistě otázkou vkusu). Přesto se relativně brzy a trvale dostavuje intenzivní drama, které svým pojetím a záběrem nabízí rozjímání nad životem a ztrátou, jako žádné jiné. Pečlivě budovanou hloubavou atmosféru dokonale dokresluje úžasný soundtrack, ze kterého mi pravidelně naskakovala husí kůže. Není to pro každého, je to velice jiné, než jsem to podle námětu čekal, ale je to smysluplné, fantasticky zahrané (Theroux, Brenneman, Coon!) a mistrovsky zpracované. Malé PS a vysvětlivka toho, proč se navzdory samým superlativům zdržuji páté hvězdy. První série mi (narozdíl od většiny ostatních, koukám...) seděla mnohem víc než ty další. Její vyvrcholení bylo pro mě osobně záležitostí nezapomenutelnou a téměř nerozdýchatelnou, zbytek seriálu už jenom velice dobrý.

    • 7.2.2018  20:17
    Baskets (TV seriál) (2016)
    **

    Chip Baskets je snílek, který chce svoje sny žít naplno. Sny o tom být klaunem. A když naplno, tak na prestižní škole klaunů v Paříži. I kdyby měl potom po zbytek života vystupovat na nejzaplivanějším rodeu. Nesnáším klauny. Vždycky to tak bylo, nejspíš to tak vždycky to tak bude, a Baskets na tom nic nezmění. Ten potenciál by tady byl, dramedy z dílny FX totiž není vyloženě odpadovou záležitostí. Chvílemi umně balancuje na hraně tragédie a komedie, a optimistická maminka Christine (v podání zřejmě zaslouženě cenami ověnčeného Louieho Andersona) i velice monotónní a suchá kamarádka Martha dobře pobaví (občas dokonce rozesmějou!), a člověk ani nemá problém s nimi sympatizovat, žel bohu jsou obě dvě pouhými přihrávačkami v one man show Zacha Galifianakise, který hraje nejenom Chipa, ale i jeho dvojče Dalea (Chip & Dale, got it? haha). A ten, nutno podotknout, tragicky selhává v obou úlohách. V té, ve které má být za nesnesitelné hovado, působí jako přehrávající plochá karikatura, a v té, ve které velice očividně má být za sympatického losera, je zase jenom za to nesnesitelné hovado. Je až paradoxní, že vysněný Galifianakisův projekt by o poznání lépe fungoval bez něj.

    • 4.2.2018  21:11
    Hit & Miss (TV seriál) (2012)
    ***

    Obsahuje náznaky spoilerů. Krásná Mia má zvláštní povolání. Živí se totiž zabíjením lidí. Jako by to samo o sobě nebylo složité, život se jí ještě zkomplikuje, když obdrží dopis, ze kterého se dozví, že je už jedenáct let otcem. Pokud se snad bojíte, že jsem vám vyspoilil celý seriál, není důvod, všechno řečené se totiž dozvíte během prvních dvou minut (prostřednictvím záběrů velice explicitních, a to jak ve smyslu násilí, tak lidské anatomie). Hit & Miss má příznačný název, neb onou slovní hříčkou dokonale vystihuje nejenom premisu, ale i moje pocity k celému seriálu, a sice někdy se trefí, jindy je úplně mimo. Za většinou tref stojí vynikající herecké výkony (především přesvědčivá Chloë Sevigny, která de facto antihrdince Mie propůjčuje potřebnou hloubku a škálu emocí, a činí ji tak takřka sympatickou) a řada napínavých a emocionálních chvil. Za rány vedle zase může fakt, že H&M často působí neorganicky, jako slepenec několika různých seriálů (což možná i vyplývá z mého popisu příběhu), a mnohdy vypadá, že sám neví, jestli je dramatem, thrillerem nebo dokonce komedií. Nepomáhá ani to, že příběh má, když ne nezbytně logické díry, tak alespoň celou řadu nezodpovězených otázek, které zbytečně ruší. Po celou dobu jsem se vlastně slušně bavil, a kdyby seriál nabízel konzistentnější tón a tempo, a třeba i nějaké vysvětlení historie postav, mířil bych se svým hodnocením určitě výš, takhle je to přesně na rozstřel mezi třemi a čtyřmi hvězdami.

    • 8.1.2018  16:29
    Dirty Dancing (TV film) (2017)
    ***

    Pohodový remake nesmrtelné klasiky, který zdaleka není tak strašlivý, jak zdejší hodnocení napovídá. Casting je až na jednu výjimku vynikající (usměvavá baculka Abigail Breslin z role Baby ždíme, co se dá, a po Chanelce pětce tak definitivně potrvzuje status mojí oblíbenkyně + Grace Adler!!, Peggy Bundy & Haley Dunphy), šedesátková atmosféra příjemně zachycená a větší prostor pro vedlejší postavy opodstatněný (neb jinak by se jednalo o naprostý, a tehdy opravdu zbytečný, kopírák), dolů ho táhne jenom skutečně velký přešlap v podobě Colta Prattese, který se dokonalému Patricku Swayzemu v žádném ohledu ani nepřibližuje, a sem tam předělávky soundtracku, které postrádají kouzlo originálu. Bezproblémových 69 (chuckle) procent, s oběma přimhouřenýma očima snad i slabší 4 hvězdičky.

    • 21.12.2017  20:39

    Obsahuje spoilery Survivor býval spoustou věcí. Býval přelomovou reality show, velkou srdcovkou, hrou šokující a napínavou... A především velice dlouhou dobu (zhruba do Heroes vs. Villains, možná i trochu dál) bývalo pravidlem, že kvalita série stojí a padá s castem. To bohužel dávno neplatí, teď už se jedná čistě jenom o to mít co největší počet twistů (a že se nejedná o žádné twisty hráčské, ale produkcí uměle vytvořené, ať už trojnásobným promícháním kmenů nebo deseti tajnými imunitami), a o to, jak co nejúčinnějším způsobem zajistit, aby se do finále protlačil Jeffův oblíbenec. Snad nikde to nebylo patrnější, než u HHH (mimochodem nejnesmyslnější "téma" série ever?). Spolu s finálovým dílem, který Jeff už před začátkem série prohlašoval za jeden ze svých nejoblíbenějších (čili jsem průser čekal, to ne že ne, ostatně už Jeffa nějakou dobu znám), přijde v Survivoru chvíle, kdy každému skutečně aspoň trochu objektivnímu diváku musí zhořknout v puse. V HHH se našla celá řada fajn momentů, většina castu mi přišla herně schopná/zajímavá, nebo aspoň sympatická, po oné tajné "výhodě" pro vítěze poslední soutěže o imunitu přesto zvažuju hodnocení úplně nejnižší. Vítěz: odpad! Člověk strašně arogantní, bez špetky sociální hry, do finále produkcí násilím dotlačený množstvím příhodně poschovávaných imunit (to jak šel nějakou cestičkou ke svojí zpovědi přímo kolem stromu, na kterém byla (čerstvě natřená?) stopa k imunitě) a takřka zaručeným postupem z final 4 do final 3 (buď vyhraje imunitu, nebo v rozdělávání ohně porazí kteréhokoliv ze zbývajících tří). Ano, uvědomuju si, že dokonce ani Jeff Probst a produkce CBS nemůže donutit porotu pro někoho hlasovat, a že porota rozhodla, jak rozhodla (za což je asi nijak neviním, že se porota rozhoduje na základě emocí je normální), ovšem poprvé v historii se dá objektivně a s jistotou říct, že ve finálové trojici seděl někdo, kdo tam v první řadě vůbec neměl být.

    • 6.10.2017  14:15
    Mary Kills People (TV seriál) (2017)
    ****

    Seriálů o antihrdinech je jako hub po dešti, těch o antihrdinkách už ovšem nikoli. Jsem proto rád, že kanadská televize Global skrovné řady antihrdinek rozšířila svým přírůstkem o doktorce Mary Harris, která přes den zachraňuje životy a pokouší se vychovávat svoje zvídavé dcery, a k tomu po nocích melouchaří jako anděl smrti. Do MKP jsem se pustil díky svojí náklonnosti ke Caroline Dhavernas, kterou jsem si zamiloval ve Wonderfalls (a později v Hannibalovi + videohře Child of Light), jinak jsem ovšem přílišná očekávání neměl. O to příjemněji mě ale Mary nakonec překvapila. V duchu výstižného názvu jde seriál rovnou na věc, nejenom, že od první chvíle řeší kontroverzní téma asistované sebevraždy, začíná navíc už ve chvíli, kdy dvojí život hrdinky překračuje zvladatelnou hranici a pomyslná smyčka se utahuje. Pod uhlazeným vizuálem pobublává všudypřítomný černohumorný podtón, který MKP zachraňuje i v těch klišovitějších či ne zcela logických momentech (které nastanou, ne že ne), přímočarý příběh ukrývá pár zábavných twistů a několik skutečně výborných dialogů, a vedle vynikajících hereckých výkonů v hlavních rolích (Mary, Des) navrch potěší dobré výkony postav vedlejších (především z řad klientů, Morgan). Nečekaně chytlavá záležitost, která na ploše pouhých šesti dílů dává s úsměvem vzpomenout na Dextera či již jmenované a rovněž kolem smrti se motající Fullerovky. 85%

    • 10.9.2017  22:46
    Claws (TV seriál) (2017)
    ****

    Desna Simms se stará o autistického bratra Deana, vede nehtové studio spolu se svými kamarádkami, a sní o lepší budoucnosti s vlastním podnikem a novým domem. Když se ovšem zaplete s mafií, věci se chtě nechtě zkomplikují. O příběhovou revoluci či vysoce sofistikovanou záležitost se v Claws nejedná, o pohodovou guilty pleasure pro fandy Niecy Nash rozhodně ano. Známé schéma na sebe se nabalujících problémů jí dává možnost pořádně se vyřádit na celé herecké škále, od groteskní komedie až po (s trochou nadsázky) nervydrásající thriller. K tomu jí zdatně sekunduje sympatický podpůrný cast (Judy Reyes, Carrie Preston, Dean Norris a Harold Perrineau především), stylová hudba a zřejmě nejhustější výskyt (často samoúčelných, vždycky cool) zpomalených záběrů na pětačtyřicetiminutovou stopáž, a výsledkem je tak ženská gangsterka, která je chaotická, nablýskaná a zábavná, stejně jako její hlavní ženská hrdinka. 75%

    • 29.8.2017  22:23
    Zamilovat se (studentský film) (2017)
    *****

    Humor a emoce celovečeráku narvané do čtyř minut animáku, který je nejenom vynikající, ale především důležitý.

    • 28.8.2017  00:22
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    ****

    V devadesátkách býval hvězdou populárního sitcomu, teď je z něj vyhořelá, sebenenávistná troska, která se ve snaze vyplnit díru v duši utápí v chlastu a skáče z jedné postele do druhé. Jo, a navíc je to kůň. Na aminovanou komedii s mluvícími zvířaty je to záležitost překvapivě vážná, ona dramatická linka nicméně funguje nečekaně výborně. Ta podobnost s Californication či Mad Meny je nepřehlédnutelná, rozdíl je ovšem v tom, že BoJack je mi asi tak milionkrát sympatičtější než Hank Moody a Don Draper dohromady. Všechny hlavní postavy jsou potom, když ne vyloženě narušené, pořád aspoň životné, s vlastní uvěřitelnou krizí a skutečným vývojem (Princess Carolyn FTW), což je víc, než se dá říct o většině animáků, a do jisté míry v podstatě i hraných seriálů. Vynikající dabing musí potěšit každého seriálového fandu (neb "regulaři" promlouvají hlasy Goba z Arrestedu, Annie z Community či Jesseho Pinkmana z Breaking Bad, o hostovačkách typu Lisy Kudrow nemluvě!), a ač linky ústřední pětky brnkají spíš na vážnější struny, barvitá sorta vedlejšáků se pravidelně stará o dostatečnou dávku humoru (tady zase vede Vincent Adultman + všechny ty zvířecí joky). Dolů mi BoJacka táhne v podstatě jenom příležitostný sitcomový střih (prostřihy s vtipy ve stylu řekněme Family Guye, nějak mi to sem zkrátka nepasuje) a pár slabších chvilek, jinak jsou to po třech sériích slušné 4 hvězdy. P.S. Skvělá otvíračka, nejenom co se hudebního podkresu týče, ale i obměny "obrazů."

    • 5.6.2017  00:11
    The Carmichael Show (TV seriál) (2015)
    ****

    Komik Jerrod Carmichael, jeho liberální přítelkyně Maxine, svérázný otec, věřící matka a nešťastný bratr Bobby se svou věčnou brzyexmanželkou Nekeishou přicházejí s trochu netradičním komediálním seriálem. Netradičním v tom, že se sice zběžným pohledem drží všech zaběhlých tradic sitcomů (formát, smích (živého) publika, jasně definované charaktery atd.), nejdůležitějším faktorem je ovšem to, že každý díl se točí kolem nějakého ožehavého tématu. Jednou se tahle nesourodá parta dohaduje o potratech, podruhé zase o trans lidech, feminismu, právu na zbraň či prezidentských volbách. Někdy působí start oné konverzace zbytečně uměle a naroubovaně, to je ovšem prakticky jediná větší výtka, kterou k rodince Carmichaelových mám. Je to totiž seriál společensky relevantní, s fajn castem, v rámci dnešní komedie se bez problémů řadí mezi to vtipnější, a ač by se to nabízelo, málokdy zvrhává k moralitce, neb každá postava má svůj vlastní názor a díl prakticky nikdy nedospěje k úplně jasným závěrům. Třešničkou na dortu je pro mě potom "running joke" Nekeishy, která obvykle přispěje svojí troškou do mlýna stylem, kdy začíná jako ta nejrozumnější, jenom aby zakončila naprostou šíleností. Pěkných 80%

    • 4.6.2017  21:05

    Obsahuje náznaky spoilerů. Prison Break jsem v době jeho vzniku sledoval jako všichni a první série mi tehdy přišla výjimečná, od té doby jsem ovšem viděl (bez přehánění cca dvě) stovky dalších (a často výrazně lepších) seriálů, a tak ve chvíli, kdy celá řada diváků srovnává kvalitu pětky s jedničkou, říkám si: "Byl Prison Break i na samém začátku hloupou trapárnou?" Upřímně doufám, že ne, pátá série jí ovšem je. Navázání na prakticky definitivní dořešení původního seriálu proběhne přinejlepším problematicky (divák si sice může leccos domyslet, přesto to jednoduše skřípe), celým sequelem se jako smrad táhne dlouhá série zázračně vyřešených "neřešitelných" cliffhangerů (např. na konci jednoho dílu parta prchá pouhé metry od po zuby ozbrojených teroristů, na začátku dalšího už jsou v bezpečné vzdálenosti s celou řadou možností na záchranu), navrátivší se postavy mnohdy nemají co na práci (Sucre, C-Note a jeho konvertování k islámu jakožto spojka s Jemenem a jediná jeho pointa), jedna trapná hláška střídá druhou (objednávka pizzy aka nejvíc cheesy scéna ever, pun intended), a konečně i v samém závěru se Prison Break bez jakéhokoliv nadhledu dopouští těch nejostudnějších seriálových klišé a obzvlášť možná největšího seriálového WTF momentu (v nejhorším smyslu slova) tohohle roku (kdo viděl, zřejmě tuší, o čem mluvím, pokud jste viděli, a netušíte, klidně mi napište, rád si o tom momentu popovídám, a strašlivě nerad bych to překvapení pokazil všem, kdo to ještě neviděli). Najdou se i světlejší chvilky, nostalgie vůči původnímu castu funguje, stejně jako tradičně atmosferický a kvalitní soundtrack, seriál zůstává i po dlouhé pauze věrný původním charakterům (Lincoln je stále tou stejnou hloupou horou svalů, jakou jsme si zamilovali na začátku) a konečně i vynikající herectví Roberta Kneppera, který v roli T-Baga s bravurou i ty papírově nejtrapnější a nejslabší chvíle prodá líp než zbytek osazenstva. Celkově to ale nestačí na víc než nějakých pětadvacet procent.

    • 26.5.2017  01:09
    Survivor: Game Changers (TV pořad) (2017)
    **

    Obsahuje spoilery Game Changers, série názvem slibující Survivora na maximum, měla přinést těch nejlepších 20 z 498 soutěžících, místo toho se jedná o možná největší Survivorovskou houpačku. Jenom malá část castu si zaslouží být označena za game changery (Sandra, Cirie, Ozzy), několik dalších potom za všestranně silné hráče (Andrea, Aubry, Malcolm) či vcelku nadějné první hry (Sarah, Zeke, Michaela). Zbytek sestává z nesourodé směsice výrazných osobností (Jeff, Debbie, Tony), neviditelných (Hali, Sierra) či Jeffových nestoudných oblíbenců (Brad CULPEPPER, Troyzan), které diváci nechtěli ani do druhé šance, natož aby je kdokoli považoval za revoluční hráče. A jelikož se ve většině případů nejedná o ty nejlepší z nejlepších, tak si tu meganašlapanou bláznivou fantastickou sezónu uměle vytvoříme, co vy na to? A že se teda produkce řádně rozjela. Sandra svojí spanilou jízdou číslo tři s definitivní platností a naprosto neoddiskutovatelně potvrdila svůj status nejlepšího hráče Survivora ever, její účast ovšem byla předčasně ukončená jedním z tisíce debilních twistů, které si produkce pro tuhle sérii připravila, JT oproti tomu už podruhé potvrdil, že porota v Tocantins se před závěrečnou kmenovkou nejspíš musela pod vedením Coache sjet v potící chýši ayahuascou. Dalším obřím flekem na ksichtě téhle sezóny je nechutná trans kauza, ve které si CBS udělala z chudáka Jeffa Varnera svého obětního beránka, a to navzdory faktu, že světu nevyoutoval transsexuálního spolu/protihráče Zekea (protěžovaného v téhle sezóně jako (druhého největšího) hrdinu století, navzdory tomu, že se jedná o jednoho z nejarogantnějších soutěžících posledních let, viz jeho posměch Davidovi za jeho úzkosti v sezóně předchozí, aka trans lidi se taky můžou chovat jako hovada) Varner, ale Jeff Probst a sama CBS. Zbytek potom sestává z momentů fantastických (sledovat Sandru v akci je jedna radost, The Queen Stays Queen, adios), nesnesitelných (Jeffovo nekonečné protěžování CULPEPPERA, Ciriino kontumační vyřazení) i vším ostatním mezi. Vítěz: 3* Relativně fajn, očividně silná sociální hra na všech stranách, smysl pro detail i odvaha dělat větší kroky a hrou pořádně zahýbat, ale fakt mi něco nesedí na její osobnosti. Ovšem být v porotě, hlasuju pro ní samozřejmě taky, jediná schůdná varianta. Oblíbenci: Sandra Diaz-Twine, Jeff Varner, Cirie Fields, Andrea Boehlke, Aubry Bracco, Michaela Bradshaw, Malcolm Freberg P.S. Hali je nejsuprovější porotce vůbec, ve hře se sice kdovíjak nepředvádí, ovšem takhle přátelsky naladěnýho andílka bych měl klidně v každý sezóně.

    • 23.5.2017  15:37
    Making History (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Vděčné téma cestování časem + fajn dvojka Leighton Meester (Blair 4ever) a Dan Pally (Mr. Happy Endings 4ever), to přece nemůže dopadnout špatně, ne? Chyba. Bez nadsázky to nejhorší, co se na poli sitcomů objevilo za posledních třeba dvacet let, což říkám jako někdo, kdo viděl komplet nový Odd Couple, Elleninu nevydařenou One Big Happy, všech deset sezón Big Bangu (řekněme první dvě tři byly docela fajn), všechny série Dvou socek (řekněme první dvě tři byly docela fajn) i obdobně katastrofální (a i tak lepší!) Another Period. Většinou se vyhýbám vulgarizmům, tenhle seriál si to ovšem nezaslouží, neb devadesát procent vtipů se točí kolem blití, sraní a jednoho (!!!) running joku o pití chcanek (které se odehraje v pilotu a takřka každým dílem se o něm mluví), nehledě na neuvěřitelně nesympatického "straight mana" seriálu Chrise (Yassir Lester, aka ten, který "vypil"), nepamatuju, kdy jsem chtěl naposledy nějakou seriálovou postavu tak moc zabít (pokud tedy nepočítám jeho nesnesitelné kolegy Johna Gemberlinga a Neila Caseyho). Na tomhle seriálu je špatně prakticky všechno, počínaje příběhem (a že má děr víc jak ementál by mi bylo úplně jedno, kdyby bavil), přes nefunkční humor (scéna, ve které Hancock s Adamsem potírají repráky jídlem (aby nakrmili malé muzikanty uvnitř) a posléze běhají Chrisovým bytem metajíc na cucky nábytek, elektroniku i všechno ostatní a odskakují si přitom srát do květináče fíkusu (protože nevědí, co je záchod), byla čiročirým utrpením, ostatně jako drtivá většina seriálu), konče výběrem herců. Myslel jsem si, že nemůže nastat situace, kdy bych dal odpad něčemu, v čem hraje moje milovaná Blair (kterou jsem konstantně litoval za to, že se upsala k tomuhle kusu hovna) a ostatně i sympaťák Pally, šeredně jsem se ovšem mýlil. P.S. kdysi dávno jsem viděl obdobně nekoukatelnou filmovou komedii Freddy Got Fingered, u nás známou pod jménem Freddyho úlet. Komu se líbila, tomu můžu Making History vřele doporučit, neb se jedná prakticky o totéž, pouze v seriálové podobě. P.P.S. Z celého srdce děkuji Foxu za zrušení, nesmírně potěšilo

    • 18.5.2017  16:53
    Jane the Virgin (TV seriál) (2014)
    ****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Omylem oplodněná panna Jane a její šílená rodinka a ještě šílenější rodinka otce/dárce spermatu v parodii na telenovely, která si z nich bere jenom to nejlepší a toho nejhoršího se obloukem vyvarovává. Absurdní (a boží) twisty takřka každým dílem, odlehčený tón seriálu (reprezentovaný obvykle prostřednictvím vtipného vypravěče, který sice v ději sám žádnou úlohu nemá, přesto ale přispívá svou troškou do mlýna) a velice sympatický cast (ať už Gina Rodriguez jako titulní a uvěřitelná panna Jana, Yael Grobglas jako manipulátorka Petra nebo Jaime Camil jako nejsebestřednější hvězda telenovel Rogelio De La Vega) se díl co díl trefují do černého. Bonusem je pak vynikající postava hlavní "mrchy," a její český původ, který často slouží jako zdroj vtipů záměrných (running joky o českých tradicích či rčeních) i pravděpodobně neúmyslných (naprosto otřesná čeština, která mě nejdřív rozčilovala, teď si jí ovšem nepokrytě užívám s každým špatně vyřčeným slovem). Jestli si tuhle kvalitu Jane udrží i po dobu připravované čtvrté série, pětihvězda jí nemine.

    • 29.4.2017  22:05
    Zlá krev (TV seriál) (2017)
    *****

    Joan Crawford a Bette Davis bývaly bohyněmi stříbrného plátna, a dnes jsou jimi taktéž. Nikoli stále, ale znovu. Město snů totiž není vlídným místem pro ženy s povislými prsy a hlubokými vráskami ve tváři. Takové ženy můžou před kamerou vydělat těžké peníze jedině tehdy, pokud to pořádně vře za kamerou. A jestli to nevře samo od sebe, to by v tom byl čert, aby páni producenti něco nevymysleli. Bette and Joan je esencí Ryana Murphyho. Ať už se jedná o jeho okouzlení klasickým Hollywoodem, stárnoucími herečkami (Joan a Bette i fantastické Jessica a Susan) nebo o jeho cit pro lidské drama, utrpení a bolest, Feud přináší přesně to, co se dá od Murphyho očekávat. Po vzoru ACS je seriál přehledně uspořádaný a precizně vystavěný (pravděpodobně díky faktu, že se rovněž jedná o sled skutečných událostí), a i když to dělá se stylem sobě vlastním a občasnou typickou afektovaností plnou až skandálně komických chvil, jedná se o citlivě natočenou tragédii a především poctu dvěma velkým ženám, které si nepochybně zasloužily mnohem lepší zacházení, než jakého se jim dostalo za jejich života.

    • 14.2.2017  21:20
    Santa Clarita Diet (TV seriál) (2017)
    *****

    Sheila a Joel Hammondovi žijí spokojeným, byť vcelku rutinním životem manželů ve středním věku. Pracují jako realitní makléři, vychovávají náctiletou dceru a udržují přátelské vztahy se svými podivnými sousedy. Život se jim ovšem postaví na hlavu ve chvíli, kdy Sheila zemře a začne mít chuť na lidské maso. Dokáže se rodinka udržet pohromadě a zachovat si tvář (tu obraznou), když se chodící nemrtvé mámě její skutečná tvář rozpadá? Z bizarního ústředního nápadu pramení všechno, co se k seriálu váže, tedy bizarní humor, vizuál i herecké výkony. Pravda, sem tam se objeví nějaká ta nechutnost (trocha toho blitíčka, pojídání vnitřností a další blitíčko, možná i na druhé straně obrazovky), většinu času se ale jedná o překvapivě kreativní a výborně vypointovanou komedii (diskuzi na téma "kam s ním" z 1x07 jen tak nezapomenu), která v sobě kombinuje atmosféru Zoufalek a Trávy se špetkou zombie gore. Navzdory tomu, že scénář je inteligentní, mohlo to dopadnout příšerně, mezi ústřední čtveřicí ovšem panuje skvělá chemie a dokonalý timing (Drew Barrymore je v roli mombie přímo fantastická), díky kterému ze seriálu v každém okamžiku sálá prapodivně roztomilá energie. Tu dokonale dotváří pasující praštěná hudba a plejáda guest starů a recurringů, kteří potěší každého seriálového fandu. První sérii jsem hodnotil spokojenou, byť opatrnou čtyřhvězdou, především z obav úbytku kvality. Druhá série ovšem kvalitu nejen drží, naopak ji zvyšuje, je vtipnější, napínavější, šílenější, a od samého začátku srší množstvím božích nápadů všeho druhu, a mně tak nezbývá, než to odrazit v aktuálním hodnocení.

    • 1.2.2017  13:46
    Správná dvojka (TV seriál) (2015)
    **

    Matthew Perry ve svojí nejhorší formě (jakožto fanda Friends či Studia 60 prakticky brečím, když vidím, jak dopadnul, a tady znuděně a sotva srozumitelně odříkává jednu za druhou repliky ze "100 a jedna nejrecyklovanějších sitcomových hlášek," ale taková je holt asi cena za alkoholismus a vyšňupání kamionu kokainu) obklopený partou nevýrazných vedlejšáků (až na hostovačky Teri Hatcher, Susan Mayer 4ever) a zoufale herecky zaostávající za parťákem Thomasem Lennonem. Humor vyplývající z kontrastu mezi lajdáckým Oscarem (Perry) a análním (chuckle) Felixem (Lennon) umí být chvílemi i fajn, ty lepší okamžiky se ovšem topí v záplavě klišé, kýče, zbytečného opakování, předvídatelnosti, klišé a kýče. The Odd Couple není čistým sitcomovým zlem, je ale seriálem naprosto zbytečným, a to je snad ještě horší.

    • 13.1.2017  00:15

    Konec žádného seriálu mě nikdy nemrzel tolik jako konec Gilmorek. Ne proto, že by byly mým vůbec nejoblíbenějším seriálem (byť jsou vrcholu hodně blízko), ale jednoduše proto, že pro mě vždycky byly víc o feelingu než o čemkoliv jiném, a ten si držely úspěšně celých sedm let (včetně proklínané finálové sezóny) a mohly v něm pokračovat prakticky nekonečně. Když jsem se dozvěděl, že Gilmorova děvčata ještě neřekla svá poslední slova, respektive svou poslední salvu slov, očekávání byla veliká, obavy možná ještě větší. Podaří se Gilmorkám udržet jejich feeling pramenící ze směsi propracovaných vztahů, bleskurychlých dialogů narvaných popkulturními odkazy, sympatického humoru, lála songů pro každou příležitost a všeobjímající pohody? Za mě jasně ano. Samozřejmě, do čtyř (tedy osmi, vzhledem ke stopáži, tak či onak zoufale málo) dílů se nedá narvat děj uplynulých deseti let, věci jsou velice často jenom zkratkovité nebo naznačené, dřív stěžejní postavy se tu teď třeba jenom mihnou prostě proto, aby tu byly, a nějakých dalších pár výhrad se jistě najde. Ale co na tom, když se ten hořkosladký feeling i po desetileté pauze dostavil prakticky okamžitě a nezmizel po celou dobu stopáže (dokonce ani při tom nepopiratelně předlouhém a v podstatě úplně zbytečném muzikálu). Amy Sherman-Palladino zkrátka měla ještě co říct, řekla to, já jsem za to rád (obzvlášť oceňuju vývoj Rory a Emily, obě dozrály tam, kam dlouho směřovaly, v případě té první to bylo potřeba, a v případě té druhé to nesmírně potěšilo, nehledě na fakt, že fantastická Kelly Bishop dostala pořádnou příležitost zazářit), a doufám, že se do Stars Hollow s jejím dovolením zase za pár let podíváme. A ano, potřeba to není, jenže Gilmorky nejsou seriál. Gilmorky jsou životní styl.

    • 11.1.2017  01:19
    Velká láska (TV seriál) (2006)
    *****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Bill Henrickson z Utahu je bohabojný muž. Vede úspěšný řetězec obchodů, má své přesvědčení, víru, sedm spokojených zdravých dětí, a především oddanou manželku Barb, oddanou manželku Nicki a oddanou manželku Margene. Wait… Na Big Love jsem se chystal hezky dlouho. Roky zpátky mi ho kdosi doporučil jako vhodnou náhradu za můj seriálový svatý grál Six Feet Under. A dnes tomu člověku (jehož identitu už jsem zapomněl, sorry) za jeho tip konečně děkuji. Big Love není novým SFU. Je ale něčím svérázným a svým způsobem kouzelným. Je to seriál „ze života,“ který si většina z nás zřejmě vůbec nedokáže představit. Ze života založeného na docela odlišných hodnotách, než jaké jsou většině z nás vlastní. Ze života, který se na první pohled může jevit zvráceně a jednoduše špatně, na ten druhý ale ukazuje překvapivé množství podpory, dobroty a lásky. Ano, z chování a jednání většiny mužských postav je mi vlastně trochu zle a většinu ženských postav konstantně lituju, ale seriál nijak nekáže a nesoudí, polygamii prezentuje se všemi světlými i stinnými stránkami a extrémy (zatímco Henricksonovi zastupují takového „průměrného“ polygamistu, nejedna vedlejší postava efektivně ukazuje účinky, jaké může polygamie mít v uzavřené sektě) a mnohdy ve veskrze tragických situacích nachází humor i vřelost. Může se navíc pyšnit obrovským a přesným castem (vyzdvihnout si zaslouží jak Bill Paxton, tak všechny tři jeho manželky, Jeanne Tripplehorn (ta rozumná a věčně trpící), Ginnifer Goodwin (ta miloučká a energická), především ale Chloë Sevigny (ta hluboce narušená a zlomyslná), která mě svým bravurním výkonem v roli Nicki, dost možná té nejkomplexnější roli seriálu (a svojí kariéry), přiměla přepnout mezi love a hate snad víckrát, než se to kdy podařilo komukoliv jinému) a neuvěřitelně rozmanitou skupinou charakterů, ve které se snad nenajde žádná postava, která by člověka vůbec nezajímala nebo nebavila (kromě Henricksonových jsem si zamiloval hlavně Billovu matku Lois (fantastická Grace Zabriskie!), železnou dámu, kterou nezlomí prostě nic, věčným konfliktem stiženého nebožáka/padoucha Albyho, servírku Anu, která všechno říká tak, jak to doopravdy je, a nejpřekvapivější pletichářku seriálu, patnáctiletou child bride Rhondu). Big Love je svým vlastním seriálem, který nejspíš není pro každého, je ale určitě něčím velkým, a já tak domácnost Henrickson/Grant/Heffmanových opouštím s pocitem, že se tam jednou rád vrátím.

    • 15.12.2016  10:27
    Survivor: Millennials vs Gen X (TV pořad) (2016)
    ***

    Obsahuje spoilery. Další gimmick sezóna, tentokrát s temátem dvou generací, se po celou dobu vezla na vlně rozporuplných pocitů. Většina castu byla vyloženě nezajímavá, několik zajímavějších hráčů vypadlo ještě před porotou nebo rovnou na jejím začátku, a navzdory faktu, že série přinesla spoustu zábavných zvratů a nervydrásajících okamžiků, její konec zanechává v puse hodně hořkou pachuť. Vítěz: 2* Tragédie. Hráč, který neměl hru nijak pod kontrolou a svoje faily prezentoval jako strategické tahy vyhrál plným počtem hlasů díky svojí sob story. Ne, díky. Oblíbenci: Michelle Schubert, Hannah Shapiro, Michaela Bradshaw

    • 18.11.2016  14:12

    Obsahuje náznaky spoilerů. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, šest sérií, šest odlišných příběhů s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 1. série (Murder House) - Mulchuk (ha!) úspěšně rozčeřili stojaté vody hororového žánru hned prvním dílem první série, a udělali to prostřednictvím (jak jinak) nefunkční rodiny. Murphy miluje komplikované postavy, rodinné krize a dramata, temná tajemství, a žánr hororu se pro jejich prozkoumání jeví překvapivě logicky. Nešťastný ústřední pár (výtečná Connie Britton a spolehlivý Dylan McDermott), jejich depresivní dcerka Violet (sympatická Taissa Farmiga), psychopatický Tate (neokoukaný Evan Peters), mrazivá a děsivá Constance (vpravdě (ne)uvěřitelná Jessica Lange), tajemný původní obyvatel domu Larry (Denis O'Hare!), perverzní/dobrosrdečná hospodyně Moira (úžasná Frances Conroy) a další hromada ujetých postav vytváří dohromady skutečně chutný mix černého humoru, tíživého napětí a sem tam i chvíle nefalšovaného strachu. 5* 2. série (Asylum) - Od ústředního tématu nevěry a duchů/duší první řady radikálním obratem k (ne)příčetnosti uvnitř katolického blázince ve druhé, Mulchuk hází do kotle jeden nápad za druhým, ať už nacismus, mutanty, mimozemšťany, boha a ďábla či Smrt samou. Někdy to nevyjde na sto procent a občas to působí zbytečně přeplácaně, ale z největší části to pořád baví a překvapuje, a pokud zrovna ne, stejně aspoň herecky oslňuje božská Lange a dokonalá Conroy. Staří známí herci v nových rolích těší, mezi novými postavami je hned několik velkých tahounů (Jude, Kit, Lana "Banana"..) a roztomilých sidekicků (mikrocefalická Pepper!), a Name Game mi jede v přehrávači od rána do večera. 4,5* 3. série (Coven) - Po naprosté duševní temnotě druhé sezóny hladce do přemrštěné komediálně-hororové parafráze na X-Meny, kde místo mutantů řeší ústřední téma menšin a většin čarodějnický slet. Trojka je jako celek po eklektické dvojce taky o poznání soustředěnější ve svém ději, který doplňuje akorát několika reálnými figurami s poupravenou historií (Delphine LaLaurie, Marie Laveau, Sekerník z New Orleans). Zároveň představuje zatím nejlepší cast (připojují se herecké legendy Kathy Bates či Angela Bassett, a zároveň se vrací oblíbenci jedničky, O'Hare, Farmiga či Brewer) ve zdaleka nejtrhlejších rolích seriálu, nechybí nemluvný úchylný sluha, rasistická masová vražedkyně, novodobé Frankensteinovo monstrum, či má zřejmě nejoblíbenější postava celého AHS, neuvěřitelně výstřední a vždycky stylová čarodějka s vlasy barvy ohně a slabostí pro extravagantní módní výstřelky Myrtle Snow (navzdory tomu, že Jessica Lange svým oslnivým výkonem v roli stávající Supreme Fiony dokazuje, že dovede být i ve čtyřiašedesáti pořád svůdná i nechutná, zranitelná i totální badass, právě Frances Conroy v roli Myrtle si kradla každou scénu pro sebe). Coven se zkrátka nebere vážně, proto působí tak osvěžujícím a zábavným dojmem, a proto je dost možná mou nejoblíbenější sérií. 5* 4. série (Freak Show) Přestřelený, výstřední a odlehčený Coven se u většiny diváků nesetkal s tak vřelým přijetím, jako u mě. Tvůrčí tým Ryana Murphyho se proto rozhodl vyhovět jejich přání, a vytasil s o poznání temnějším rázem příběhu i tématu. Freak Show, přehlídka lidských zrůd, tělesně i duševně, se může pyšnit celou řadou věcí. Dokonalým castem (k ústřední partě v čele s J.L. se přidává Michael Chiklis a další), zajímavou partou charakterů (siamská dvojčata v úžasném podání Sarah Paulson, zmrzačený vraždící klaun Twisty, nechutně bohatý psychopatický spratek v podání nováčka, vynikajícího Finna Wittrocka), tísnivým soundtrackem a atmosférou chvílemi tak hustou, že by se už snad ani krájet nedala. Navrch vůbec poprvé propojuje svůj děj s jinou řadou (Asylum), a to hned v dost možná nejlepším díle celého seriálu (Orphans, Pepper!!!). Přesto se u mě bohužel jedná o jednoznačně nejslabší dosavadní AHS sérii. Příběhové linky se objevují a mizí jak se autorům zachce, mnohé postavy (včetně těch hraných hlavním castem) nemají žádnou pointu, žádné opodstatnění, talentem některých je vyloženě mrháno (Frances Conroy, Angela Bassett), selhává i zřejmě zamýšlený komentář o tom, co je to vlastně zrůda (diskutabilně na povrchu nádherný Dandy měl být očividně tou skutečnou zrůdou, zatímco parta tělesně zmrzačených by měla být diváku sympatická, ale to se daří jenom stěží, když většina z nich jsou taktéž vrahové a sympatie si tak získají možná dva tři z nich), ale dva vůbec největší průšvihy spočívají v následujícím. 1) příliš prostoru pro Jessicu Lange (dle spousty fanoušků, kteří se jí přejedli, ne mě) a Evana Peterse (dle mě, který jsem se ho přejedl, ne spousty fanoušků) na úkor ostatních a konečně 2) Freak Show zoufale chybí nějaká konzistentní ústřední linka, která by držela seriál pohromadě. Jednotlivé díly sice většinou fungují, chvílemi jsem zapomínal dýchat, chvílemi měl na krajíčku, ale jako celek to prostě viditelně něco postrádá, a proto je Freak Show promarněnou příležitostí. 4* 5. série (Hotel) Hotel je sérií plnou změn a zároveň návratů. Stálice Lange a Conroy se ve Freak Show s milovaným (i zatracovaným) seriálem rozloučily, a Ryan Murphy pod svá křídla uvítal novou zářivou hvězdu v podobě Lady Gaga, která vyfasovala tu největší roli (se kterou se navzdory očekáváním popasovala na jedničku), a tak nejspíš není náhodou, že celý Hotel funguje jako paralela na její osobu. Pod nablyštěnou art deco fasádou se ukrývá překvapivá hloubka, nečekaná temnota a nepopiratelný talent. Po roztěkaném Freak Show Hotelu navíc nechybí větší semknutost, a to jak jednotlivých linií, tak i s ostatními sériemi. Už tradičně nechybí plejáda fantastických postav (vedle tajemné upírky Gagy mě bezmezně fascinovala především Liz Taylor, zlatý glób Denisovi, ASAP) i všeljakých libůstek a božských nápadů (krvavé orgie, addiction demon). Zároveň ale některým postavám chybí směr, některé pointy vyšumí doztracena, v hororu zaostává za Asylum a v zábavnosti za Covenem, a s otravně přehrávajícím Evanem Petersem mi tentokrát došla trpělivost definitivně, proto jenom pěkné 4* 6. série (Roanoke) V dnešní době je těžké někoho vyděsit. Sám si nepamatuju, kdy jsem se naposledy u něčeho doopravdy bál. Pamatuju si ovšem, když mi někdo doporučil, abych se podíval na Paranormal Activity, že prý je to naprostý převrat v žánru hororu. U mě to jaksi nevyšlo (viz můj komentář a hodnocení), při sledování Roanoke jsem si ovšem PA musel vybavit, nedokážu se totiž ubránit dojmu, že takhle nějak to mohlo vypadat, kdyby ho natáčel někdo schopný. Ryan Murphy vzal formulku found footage a v zatím nejkratší sérii svého hororového dítka ji převrátil naruby. Cast potěší návraty některých původních oblíbenců (Franny a Taissa ftw) i úžasně zábavnými hereckými kreacemi (už je mi až trapně neustále vychvalovat Sarah Paulson, ale ta ženská fakt nikdy nezklame) a feeling sezóny po dekadentním Hotelu snad nemůže být odlišnější. Roanoke je špinavá, drsná, a s přehledem nejsyrovější série, která sice sem tam hapruje v logice chování postav (což o to, k žánru hororu to nejspíš patří) ale která mě svojí atmosférou plíživého teroru a nemilosrdnou přehlídkou brutálních výjevů bavila a překvapovala od začátku do úplného konce. Jedinou výraznější slabinou je absence legendární opening sekvence, a Roanoke se tak u mě nakonec řadí na druhé místo (po všemi zatracovaném Covenu). 5* PS Ani moje debilita se imho nemůže rovnat debilitě vylízance, kterej si schválně čte spoileroidní rozhovory, a pak si stěžuje na debilitu tvůrců, že v nich byly spoilery, ale zase co od něj čekat, když tady předtím zprznil AHS profil a nedobrovolně ho vyřadil z topky oblíbených seriálů.

    • 13.11.2016  23:35
    American Horror Story (TV seriál) (2011)
    *****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, šest sérií, šest odlišných příběhů s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 1. série (Murder House) - Mulchuk (ha!) úspěšně rozčeřili stojaté vody hororového žánru hned prvním dílem první série, a udělali to prostřednictvím (jak jinak) nefunkční rodiny. Murphy miluje komplikované postavy, rodinné krize a dramata, temná tajemství, a žánr hororu se pro jejich prozkoumání jeví překvapivě logicky. Nešťastný ústřední pár (výtečná Connie Britton a spolehlivý Dylan McDermott), jejich depresivní dcerka Violet (sympatická Taissa Farmiga), psychopatický Tate (neokoukaný Evan Peters), mrazivá a děsivá Constance (vpravdě (ne)uvěřitelná Jessica Lange), tajemný původní obyvatel domu Larry (Denis O'Hare!), perverzní/dobrosrdečná hospodyně Moira (úžasná Frances Conroy) a další hromada ujetých postav vytváří dohromady skutečně chutný mix černého humoru, tíživého napětí a sem tam i chvíle nefalšovaného strachu. 5* 2. série (Asylum) - Od ústředního tématu nevěry a duchů/duší první řady radikálním obratem k (ne)příčetnosti uvnitř katolického blázince ve druhé, Mulchuk hází do kotle jeden nápad za druhým, ať už nacismus, mutanty, mimozemšťany, boha a ďábla či Smrt samou. Někdy to nevyjde na sto procent a občas to působí zbytečně přeplácaně, ale z největší části to pořád baví a překvapuje, a pokud zrovna ne, stejně aspoň herecky oslňuje božská Lange a dokonalá Conroy. Staří známí herci v nových rolích těší, mezi novými postavami je hned několik velkých tahounů (Jude, Kit, Lana "Banana"..) a roztomilých sidekicků (mikrocefalická Pepper!), a Name Game mi jede v přehrávači od rána do večera. 4,5* 3. série (Coven) - Po naprosté duševní temnotě druhé sezóny hladce do přemrštěné komediálně-hororové parafráze na X-Meny, kde místo mutantů řeší ústřední téma menšin a většin čarodějnický slet. Trojka je jako celek po eklektické dvojce taky o poznání soustředěnější ve svém ději, který doplňuje akorát několika reálnými figurami s poupravenou historií (Delphine LaLaurie, Marie Laveau, Sekerník z New Orleans). Zároveň představuje zatím nejlepší cast (připojují se herecké legendy Kathy Bates či Angela Bassett, a zároveň se vrací oblíbenci jedničky, O'Hare, Farmiga či Brewer) ve zdaleka nejtrhlejších rolích seriálu, nechybí nemluvný úchylný sluha, rasistická masová vražedkyně, novodobé Frankensteinovo monstrum, či má zřejmě nejoblíbenější postava celého AHS, neuvěřitelně výstřední a vždycky stylová čarodějka s vlasy barvy ohně a slabostí pro extravagantní módní výstřelky Myrtle Snow (navzdory tomu, že Jessica Lange svým oslnivým výkonem v roli stávající Supreme Fiony dokazuje, že dovede být i ve čtyřiašedesáti pořád svůdná i nechutná, zranitelná i totální badass, právě Frances Conroy v roli Myrtle si kradla každou scénu pro sebe). Coven se zkrátka nebere vážně, proto působí tak osvěžujícím a zábavným dojmem, a proto je dost možná mou nejoblíbenější sérií. 5* 4. série (Freak Show) Přestřelený, výstřední a odlehčený Coven se u většiny diváků nesetkal s tak vřelým přijetím, jako u mě. Tvůrčí tým Ryana Murphyho se proto rozhodl vyhovět jejich přání, a vytasil s o poznání temnějším rázem příběhu i tématu. Freak Show, přehlídka lidských zrůd, tělesně i duševně, se může pyšnit celou řadou věcí. Dokonalým castem (k ústřední partě v čele s J.L. se přidává Michael Chiklis a další), zajímavou partou charakterů (siamská dvojčata v úžasném podání Sarah Paulson, zmrzačený vraždící klaun Twisty, nechutně bohatý psychopatický spratek v podání nováčka, vynikajícího Finna Wittrocka), tísnivým soundtrackem a atmosférou chvílemi tak hustou, že by se už snad ani krájet nedala. Navrch vůbec poprvé propojuje svůj děj s jinou řadou (Asylum), a to hned v dost možná nejlepším díle celého seriálu (Orphans, Pepper!!!). Přesto se u mě bohužel jedná o jednoznačně nejslabší dosavadní AHS sérii. Příběhové linky se objevují a mizí jak se autorům zachce, mnohé postavy (včetně těch hraných hlavním castem) nemají žádnou pointu, žádné opodstatnění, talentem některých je vyloženě mrháno (Frances Conroy, Angela Bassett), selhává i zřejmě zamýšlený komentář o tom, co je to vlastně zrůda (diskutabilně na povrchu nádherný Dandy měl být očividně tou skutečnou zrůdou, zatímco parta tělesně zmrzačených by měla být diváku sympatická, ale to se daří jenom stěží, když většina z nich jsou taktéž vrahové a sympatie si tak získají možná dva tři z nich), ale dva vůbec největší průšvihy spočívají v následujícím. 1) příliš prostoru pro Jessicu Lange (dle spousty fanoušků, kteří se jí přejedli, ne mě) a Evana Peterse (dle mě, který jsem se ho přejedl, ne spousty fanoušků) na úkor ostatních a konečně 2) Freak Show zoufale chybí nějaká konzistentní ústřední linka, která by držela seriál pohromadě. Jednotlivé díly sice většinou fungují, chvílemi jsem zapomínal dýchat, chvílemi měl na krajíčku, ale jako celek to prostě viditelně něco postrádá, a proto je Freak Show promarněnou příležitostí. 4* 5. série (Hotel) Hotel je sérií plnou změn a zároveň návratů. Stálice Lange a Conroy se ve Freak Show s milovaným (i zatracovaným) seriálem rozloučily, a Ryan Murphy pod svá křídla uvítal novou zářivou hvězdu v podobě Lady Gaga, která vyfasovala tu největší roli (se kterou se navzdory očekáváním popasovala na jedničku), a tak nejspíš není náhodou, že celý Hotel funguje jako paralela na její osobu. Pod nablyštěnou art deco fasádou se ukrývá překvapivá hloubka, nečekaná temnota a nepopiratelný talent. Po roztěkaném Freak Show Hotelu navíc nechybí větší semknutost, a to jak jednotlivých linií, tak i s ostatními sériemi. Už tradičně nechybí plejáda fantastických postav (vedle tajemné upírky Gagy mě bezmezně fascinovala především Liz Taylor, zlatý glób Denisovi, ASAP) i všeljakých libůstek a božských nápadů (krvavé orgie, addiction demon). Zároveň ale některým postavám chybí směr, některé pointy vyšumí doztracena, v hororu zaostává za Asylum a v zábavnosti za Covenem, a s otravně přehrávajícím Evanem Petersem mi tentokrát došla trpělivost definitivně, proto jenom pěkné 4* 6. série (Roanoke) V dnešní době je těžké někoho vyděsit. Sám si nepamatuju, kdy jsem se naposledy u něčeho doopravdy bál. Pamatuju si ovšem, když mi někdo doporučil, abych se podíval na Paranormal Activity, že prý je to naprostý převrat v žánru hororu. U mě to jaksi nevyšlo (viz můj komentář a hodnocení), při sledování Roanoke jsem si ovšem PA musel vybavit, nedokážu se totiž ubránit dojmu, že takhle nějak to mohlo vypadat, kdyby ho natáčel někdo schopný. Ryan Murphy vzal formulku found footage a v zatím nejkratší sérii svého hororového dítka ji převrátil naruby. Cast potěší návraty některých původních oblíbenců (Franny a Taissa ftw) i úžasně zábavnými hereckými kreacemi (už je mi až trapně neustále vychvalovat Sarah Paulson, ale ta ženská fakt nikdy nezklame) a feeling sezóny po dekadentním Hotelu snad nemůže být odlišnější. Roanoke je špinavá, drsná, a s přehledem nejsyrovější série, která sice sem tam hapruje v logice chování postav (což o to, k žánru hororu to nejspíš patří) ale která mě svojí atmosférou plíživého teroru a nemilosrdnou přehlídkou brutálních výjevů bavila a překvapovala od začátku do úplného konce. Jedinou výraznější slabinou je absence legendární opening sekvence, a Roanoke se tak u mě nakonec řadí na druhé místo (po všemi zatracovaném Covenu). 5*

    • 10.8.2016  15:46
    Angie Tribeca (TV seriál) (2016)
    ***

    Policejních seriálů jsou mraky, a já žádný z nich nesleduju (s výjimkou Brooklyn Nine-Nine), protože mě zkrátka nebaví. Seriál, který si z nich dělá legraci ve stylu Bláznivých střel, ten ovšem můžu. Angie je záležitost strašlivě hloupá, zároveň ale příšerně vtipná a příležitostně překvapivě chytrá, navrch s neuvěřitelně rozkošnou Rashidou Jones (Ann Perkins love). PS: po náhodném rewatchi epizody snižuji na tři, napodruhé to bohužel vůbec nefunguje.

    • 25.7.2016  18:42
    Rick a Morty (TV seriál) (2013)
    ****

    Šílený vědátor á la Dr. Emmett Brown z Návratu do budoucnosti + průměrná americká rodinka. A výsledek? První díl téhle animované komedie je prakticky utrpením, další čtyři potom (prach)sprostou vykrádačkou Futuramy. Od šestého dílu dál se ale naštěstí tvůrce Dan Harmon (fandové Community jistě znají, ostatně si nedokážu představit, že by tenhle seriál záměrně vyhledal kdokoli jiný) vzchopil, a i když dál servíruje v podstatě zfetovanou a vulgárnější verzi Futuramy, přimíchává dostatečné množství meta joků a popkulturních odkazů, díky kterým seriál nachází svůj vlastní, stabilní směr, který překvapivě boduje především ve vážnějších a hlubších momentech (byť sem tam funguje i nesmyslné bezuzdné sci-fi řádění). Znalejší seriálové fandy pak nepochybně potěší hlasy doktorů Elliot Reid a Lea Spacemana jakožto dua rodičů, stejně jako všelijaká hvězdná camea (kupříkladu nějací ti regulaři z Community). Rick a Morty tak nakonec díky jedné a půl kvalitní sérii přistává na celkem slušných čtyřech hvězdách, ale z toho hodnocení tady je mi trochu šoufl. Není to poprvé, co mám kvůli csfd chuť hodnotit níž.

    • 5.6.2016  15:51
    Ray Donovan (TV seriál) (2013)
    *

    OBSAHUJE SPOILERY Z PRVNÍ SEZÓNY! To jsem se zase jednou nechal od CSFD pořádně nachytat. Měl jsem radši důvěrovat svým instinktům, a po přečtení klišovitého obsahu se téhle snůšce velkým obloukem vyhnout. Hrozně rád bych seriál okomentoval, aniž bych zbytečně prozrazoval něco z děje, ale naneštěstí to nejde, všechny moje výtky totiž směřují k totální absenci jakékoli logiky řešení situací či motivace postav. Několik příkladů za všechny: - Abby si je plně vědoma, že Mickey, otec jejího manžela Raye, seděl 20 let za vraždu Rayovy expřítelkyně, ví, že je nebezpečný, ví, že Ray ho nenávidí, a přesto se pokouší s ním vybudovat přátelský vztah nejen ona sama, ale navíc s ním sblížit i svoje děti, u kterých jinak nestrpí, aby byly vystavené jakémukoli náznaku násilí či špatným vlivům. - Ray doslova a do písmene řekne, že se rozhodnul Mickeyho zabít už jako desetiletý, přesto ho ani dnes nedokáže zabít sám, a na jeho zabití si naprosto nepochopitelně najme právě toho jednoho jediného člověka, který má prostředky i důvody všechny plány potopit. - Sully je ukázaný jako nemilosrdný zabiják, který bez zaváhání a bez skutečného důvodu zavraždí svou dlouholetou partnerku i náhodné kolemjdoucí, a přesto potom nechá odejít člověka, o kterém ví, že mu ukradl obrovskou sumu peněz, jenom proto, že mu onen člověk poskytnul důležitou informaci. - Top FBI agent (vědomě) sdělí nebezpečnému zločinci, že na svém případu pracuje úplně sám, a nikdo z jeho kolegů nemá tušení, v čem že to vlastně jede, takže kdyby se mu něco stalo, nikdo by neměl ponětí ;-) - Ženská se želízkama připoutá k trubce a klíč spláchne do hajzlu a nenapadne jí, že nebude mít jak se odtamtud dostat, dcera, která je jinak totálně vystrašená ze všeho, najde svého otce ležet na lůžku s potlučeným obličejem a obřím krvavým flekem přes celou košili, ale místo aby se vyděsila a/nebo se aspoň ujistila, že mu nic není, jde si sama klidně lehnout, a tak dále, a tak dále. Zkrátka nikdo se v tomhle seriálu nechová realisticky, nikdo se nechová logicky, seriál buďto nudí scénami, ve kterých se vůbec nic neděje, otravuje otřesně napsanými dialogy, které znějí jako od studenta možná tak střední školy, nebo šokuje, ano, ovšem svojí bezbřehou debilitou. Jako bezduchou drsnou zábavu bych to bral, ale nevím, čím bych se musel zfetovat, aby mi to přišlo jako inteligentní a komplexní pohled na život antihrdiny. Ona je totiž jedna věc hodit logiku stranou u seriálu typu řekněme Scream Queens (a i tam naprosto chápu, když to někdo neudělá, a seriál mu potom připadá jako nesnesitelná krávovina), je ale něco docela jiného to po divákovi chtít u seriálu jako Ray Donovan, který předstírá hloubku a bere se naprosto vážně. 1* dávám čistě za herecké obsazení a očividně vysokou produkční hodnotu, všechno ostatní je až komicky katastrofální. Ale solidně jste mě napálili, to ne že ne.

    • 30.5.2016  09:06
    Luxus na talíři (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Strašlivost. Jenom kvůli tomu, že to má být vtipné, ještě jaksi neznamená, že to vtipné je. Nehledě na to, že kdo viděl jeden díl, jako by viděl všechny. Ale tak české diváctvo nikdy nemělo problém se smát opakovaným "vtipům."

    • 19.5.2016  16:52
    Survivor: Kaoh Rong (TV pořad) (2016)
    ****

    Obsahuje spoilery. Kaoh Rong, sequel k Brains vs. Brawns vs. Beauty, byla od samého začátku avízovaná jako jedna z nejdrsnějších řad, kupříkladu předem bylo oznámeno, že přijde největší počet zdravotních evakuací (čili logicky musely být tři či víc). Spolu s drsnými podmínkami přišla taky celá řada dramatických scén (trojitý kolaps při jediné soutěži). Cast byl z větší části barvitou směskou představitelů jednotlivých kmenů, přičemž jenom minimální množství lidí bylo skutečně trefou vedle, pokud se jedná o alespoň nějakou iniciativu hrát (byť jakkoli špatně) či aspoň bavit. Proto je skoro kupodivu, že se z Kaoh Rongu vyklubala sezóna, která si stěží urve 4*. Sám ani nevím proč, jestli snad sérii uškodily právě evakuace, duo dětinských vylízanců Scot & Jason, které doufám už nikdy neuvidím (ač se domnívám, že alespoň jeden z nich se v nějaké té řadě objeví, když už, tak ať je to Scot, z Jasona mi praská monitor a z jeho keců mi mozek teče z hlavy ušima), a nebo paradoxně fakt, že finálová čtveřice byla jako celek poměrně silná a zasloužilá, zatímco ti odporní a nezasloužilí zmizeli poměrně brzy. Vítěz: 4*. Další paradox, protože za normálních okolností bych za tuhle vítězku byl strašně rád, je mi sympatická jako osobnost, rozumí tomu, jak důležitá je pro Survivora sociální hra, a od nějakého třetího či čtvrtého dílu patřila mezi moje oblíbence (scéna, kde Nick vykládá o tom, jaká je to naivka, a jak s ní bude manipulovat podle potřeby, aby ona vzápětí ve svojí zpovědi víceméně řekla, že mu hraje naivku, aby s ním mohla manipulovat podle svojí potřeby). Dlouhé roky jsem zastáncem toho, že vítěz, ať už je to kdokoli, si výhru jednoduše zaslouží, protože o tom přesvědčil porotu, zatímco ostatní finalisté to nedokázali. Viz vítězové sezón 19, 20, 23... U všech těch sezón zřetelně vidím, proč ta "osobnost" sezóny, která by bývala byla očividným vítězem, nevyhrála. Ale u Kaoh Rong, ať si hlavu lámu jak chci, tak na to nepřijdu. Jedna osoba hru imho ovládala strategicky od začátku do konce, budovala vztahy se všemi, bez ohledu na to, jak opovrženíhodně se chovali, válela na všech kmenovkách, včetně té úplně poslední, dokonce i v těch soutěžích byla dobrá, ne že by mi na tom kdovíjak záleželo, a přesto nevyhrála. Nechápu, mrzí mě to, a dvojnásob mě mrzí, že mě mrzí výhra fajn vítězky. Oblíbenci: Aubry Bracco, Cydney Gillon, Michele Fitzgerald, Tai Trang, Debbie Wanner

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace