Tom Riddle

Tom Riddle

Ezra Fitzmonster

Rakousko
Bear Necessities

606 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 21.12.2019  10:48
    Survivor: Island of the Idols (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Obsahuje spoilery. Ultimátní kulminace všeho, co kdy na Survivoru bylo špatné. Klasická přehršel tajných imunit a dalších nesmyslných výhod (Idol Nullifier budiž symbolem absolutní překombinovanosti), fire making challenge ve final 4, diskuzní fórum na poslední kmenovce a další časem (a Jeffem pro jeho osobně nejžádanější výsledek) vykrystalizované úpravy se starají o to, aby zážitek ze série byl instantně napínavý a vzrušující co díl, ve výsledku ale sterilní a zapomenutelný. Což o to, s tím bych se snad i byl ochoten smířit, cast je navíc poměrně fajn (i díky vysokému počtu ultrafandů) a do toho účast Sandry, kterou vidím rád vždycky, ale nic z toho nemůže zachránit nechutnou nezodpovědnost produkce. Ať už byla jejich hlavní motivací senzacechtivost, snaha vyhnat ratingy co nejvýš nebo snad potřeba být společensky relevantní a aktuální, tak způsob, jakým uchopili skandál kolem Kellee a Dana, překračuje pomyslnou mez, od které není návratu. Zdokumentovaný sexuální predátor, který opakovaně osahával i poté, co byl požádán, ať to nedělá, logicky zůstává ve hře, jelikož šance ostatních finalistů se tak automaticky radikálně zvyšují, žena, která nechce být obtěžována, a která se kvůli případným následkům bojí promluvit, je promptně vyloučená, nucená bezhlasně sedět na kmenové radě, při které všichni ostatní propírají situaci kolem ní, a dalším dvěma ženám, které situaci využily ke svému prospěchu, je na sociálních sítích vyhrožováno na životě. Všechno ostatní je irelevantní, na hráčích nezáleží, na vítězi nezáleží, Survivor nikdy nebyl férovou hrou, byl často o náhodě a v minulosti se potýkal se špatným castem (Fiji, SJDS) či mizernými vítězi (Aras, Fabio), teď na všechny jmenované vzpomínám s úsměvem, protože tehdy měl Survivor pořád ještě integritu, která je teď nenávratně pryč. Zůstává jenom frustrující boj diváka s produkcí, ve kterém je divák vždycky jen tím poraženým.

    • 28.7.2019  16:13
    The Fall (TV seriál) (2013)
    ****

    Jste sami, procházíte se svým ztichlým bytem, vaříte si čaj a pomalu se poroučíte do svojí ložnice, když v tom ucítíte podivné mrazení v zátylku. Skoro jako byste i slyšeli vrzání podlahy. Je tam někdo? Pozoruje vás? Bylo to tu už mockrát. Detektivní hra na kočku a na myš, ve které nejsou role vždycky jasně dané, souboj myslí a nekončící vzájemná fascinace. Omamná policejní expertka Stella Gibson a charismatický sériový vrah Paul Spector jsou oním párem v The Fall, a i přes ohrané téma se jim bez problémů daří udržet pozornost diváka od první minuty. The Fall totiž funguje a zaujímá na mnoha úrovních. Gillian Anderson postavě chladně jednající Stelly propůjčuje neobyčejnou komplexnost a hloubku. Stella toho sice moc nenamluví, jedním pohledem či gestem ovšem dokáže zprostředkovat celou škálu emocí a reakcí, a dává tak divákovi tušit, že za chladným exteriérem se skrývá vysoce komplikovaná osobnost. Jamie Dornan v roli Paula ovšem nijak nezaostává, a jakýkoliv jeho čin, ať už z jeho rodinného či pracovního života, nebo z jeho zrůdných volnočasových aktivit, takřka hypnotizuje, a téměř mu propůjčuje sympatie. Precizní kinematografie jenom podtrhuje komplexní psychologický rozbor obou protivníků, ať už v motivu opakujících se prostřihů na podobnosti jejich konání, nebo v dlouhých záběrech vykreslujících jejich samotu a osamění. Dopad Paulova jednání na vedlejší postavy (Katie, Sally Ann, Rose, Jim Burns) nezpomaluje, naopak dodává potřebnou opravdovost. Seriál navíc svým nenuceným feministickým vyzněním jakoby mimochodem poskytuje důležitý a stále aktuální společenský komentář. Právě díky všem obrovským plusům pak o to víc zamrzí, že pečlivě budovanou psychologii a atmosféru reálného a realistického světa především ve druhé (a sem tam i ve třetí) sérii dolů sráží absurdní náhody a za vlasy přitažené situace, které jsou jako vystřižené z kterékoliv odpolední kriminálky. Nejenom, že ty situace frustrují a ruší, ony zanechávají hořkou, a především trvalou pachuť za jinak vynikajícím seriálem. 80%

    • 10.6.2019  12:20
    Everwood (TV seriál) (2002)
    ****

    Andy Brown je geniální doktor, schopen zachránit nejeden beznadějný případ. Jako manžel a otec ale selhává, a věci se mění až vlivem rodinné tragédie. První série Everwoodu dostává svojí pověsti vážnější mužské verze Gilmorových děvčat, a bez nadsázky se řadí ke špičce rodinného dramatu. Sérií druhou bohužel seriál zabředá do vod průměru, ze kterých se snaží dostat až do samého konce. Důvodů, proč se do horského městečka vracet, je ale pořád stále dost, ať už pro nezaměnitelnou maloměstskou atmosféru, fajn postavy, hned několik osudových shipů, nebo třeba první velké role Emily VanCamp, Chrise Pratta, Sarah Drew či Sarah Lancaster. Třešničkou na dortu je postava doktora Abbotta (vynikající Tom Amandes), která si prošla mým nejoblíbenějším seriálovým vývojem vůbec. 80%

    • 17.5.2019  00:11
    Survivor: Edge of Extinction (TV pořad) (2019)
    *

    Obsahuje spoilery: Řada s nadprůměrně schopným castem, kterou do hajzlu opakovaně splachuje nechutná manipulace ze strany produkce, ignorování skutečně schopných strategických hráček a nekonečné protěžování neschopného šklebícího se kreténa Ricka, který by si bez pomoci produkce ani neuprdnul, a kterého bohužel jistě v Survivoru nevidíme naposledy. Jednu hvězdu dávám jenom za to, že to mohlo přece jenom dopadnout ještě o fous hůř.

    • 20.12.2018  19:52
    Survivor: David vs. Goliath (TV pořad) (2018)
    ****

    Obsahuje spoilery Nezaujatým pohledem kol a kolem výborná řada, která se může pyšnit silným castem, (co do prostoru) vyrovnaným editem a relativně nepředvídatelným vývojem. Pohledem zaujatým je to ale docela jiná písnička. Po všech těch podrazech (ze strany produkce, nikoliv herních blindsidech) z posledních let už nejsem (dost možná paranoidně, to nepopírám) schopný věřit Survivoru ani nos mezi očima, natož pak to, že jakákoliv z přehršle tajných imunit byla nalezená náhodou, a nejsem ani daleko od toho věřit, že i všechny soutěže jsou totální švindl (viklající se sloup ve final 5 challengi? wtf?). Výsledkem je tak skeptických 71%. Vítěz: 3* - z final 6 asi nejočividnější a nejmíň zajímavý možný. Herně potom s výrazně menším počtem zásluh, než jak se sezóna tváří, v podstatě s jedním debaklem za druhým. Další vítěz s osobním příběhem, cca jedním strategickým tahem (úspěšně provedeným) a naštěstí alespoň vcelku sympatickou osobností.

    • 21.11.2018  17:04

    Obsahuje spoilery. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, odlišné příběhy v každé sérii s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 8. série (Apocalypse) - Nestoudný fan service pro milovníky Covenu a Murder Housu v hezky zabalené crossequel sérii. Pro jedny dokonalost, pro druhé nesledovatelná krávovina, hodnocení Apocalypse je pro mě záležitostí čistě subjektivní, neb mi dala přesně to, co jsem od AHS vždycky chtěl, a sice vrchovatou míru campu s postavami, na nichž mi záleží, v příběhu, který byl naplánovaný od začátku až do konce. Žádná jiná série se nemůže chlubit takovou sbírkou herců a postav, ať už nových, nebo starých známých, na poměry AHS minimálním množstvím nedořešených zápletek a napojením na všechny ostatní série. Nebýt znatelného povolení v epizodách 8 a 9 (které přiznaně dějově poskytly velice málo nových či důležitých informací), Apocalypse by pro mě překonala snad i samotnou matičku Coven.

    • 2.11.2018  21:46
    Riverdale (TV seriál) (2017)
    ***

    Komiksově stylizovaná teen variace na True Detectiva, Twin Peaks a spoustu dalších dospěláckých kultů, která se sice často topí v klišé a předvídatelných zvratech (za první dvě sezóny nastal jenom jeden twist, který jsem skutečně nečekal), naštěstí si ale ze sebe umí dělat srandu. Nekonečná série cliffhangerů, přesný cast a fajn postavy (Cheryl & Alice LOVE), a fakt, že se tu dá shipovat takřka každý s každým, z Riverdale dělají stoprocentně koukatelnou a často zábavnou guilty pleasure. Akorát ten Archie je totálně na zabití. Prozatimně 70%

    • 19.10.2018  18:53
    Heathers (TV seriál) (2018)
    ****

    Život je střední škola. Ať už se v něm posunete kamkoliv, skoro jistě bude poblíž nějaká Heather, aby vás sundala. Jakožto fanda filmu jsem měl určité obavy, ty se ale rozplynuly spolu s pilotem, úsměvem Shannen Doherty, a zjištěním, že tvůrce seriálu Jason Micallef původní Heathers (1988) nejenom nepokrytě uctívá, dokonce je při každé příležitosti cituje. Téměř okamžitě a spolehlivě tak navozuje jejich feeling, který míchá trefnou satiru s absurdní černou komedií. Postavy si prošly dobovou aktualizací, a místo vrchní rozleskávačky nebo fotbalistů jsou teď hvězdami (a tyrany) školy sebevědomá FLAWLESS boubelka nebo jedovaté poznámky trousící genderqueer student. Zatímco film se zaměřoval především na postavy "hodné holky" Veronicy a nihilisticky smýšlejícího rebela JDho, seriálový formát dává vyniknout i samotným Heathers, a to je jedině dobře. H. McNamara je bohužel opětovně ta upozaděná, z Chandler i Duke se ovšem staly postavy nejen nesmrtelné, ale navzdory svojí nesnesitelnosti i neodolatelně zábavné. Zamrzí snad jedině chování Veronicy, které se mění z dílu na díl podle potřeby příběhu, a vzhledem k tomu, že postrádá jakoukoliv konzistentní motivaci, dělá z hlavní hrdinky jenom loutku s pěknou tvářičkou. Všechno ostatní je ovšem dárek pro fandy jak filmu, tak třeba předčasně zrušených Scream Queens.

    • 21.9.2018  22:15
    Pose (TV seriál) (2018)
    *****

    POSEdlost.

    • 24.5.2018  23:00
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    ***

    Obsahuje spoilery Předesílám, že po poslední sezóně jsem skutečně neměl vysoká očekávání, takže Ghost Island prakticky nemohl vyloženě zklamat, přesto mě ale nijak nenadchnul. Koncept sezóny se točí kolem velkých chyb časů minulých, a jak už to bývá, velké chyby se zase točí kolem imunit, extra hlasů a vůbec, čili všeho, co Survivoru imho ubírá na zajímavosti. Zamrzí, že i když se drtivá většina fandů dovolává old school sezóny ve stylu 8 na 8, bez tajných imunit, výhod, twistů a prohození kmenů, produkce reaguje znovu a znovu přesným opakem. Výsledkem je tak další sezóna, kde díky buď naprosté náhodě nebo zásahem produkce jeden hráč takřka nemůže nikdy vypadnout, zatímco další nemá šanci přežít ani dva díly, ať už dělá, co dělá, a to zkrátka není dobře za žádných okolností. Nenapomáhá ani způsob, jakým jsou výhody vkládány do hry, kdy na Ostrově duchů někdy není výhoda žádná, jindy návštěva na něm dokonce může uškodit, což přímo odporuje záměru konceptu, tedy aby soutěžící hráli odvážnější a větší hry. Aspoň ten cast byl jako celek solidní. Vítěz: 3* - ze dvou černých koňů sezóny to menší zlo a sympatičtější osobnost, přesto osoba, která hrála hru nejlogičtější a nejstrategičtější, byla samozřejmě okatě přehlížená v jeho (respektive jejich) prospěch.

    • 17.4.2018  14:26
    Cleveland show (TV seriál) (2009)
    *

    Mám rád Family Guye i American Dada, i když obojí je často stupidní a extrémně nevkusná zábava. Obojí má totiž nápady a spoustu svérázných postaviček se sobě vlastním humorem a jasně definovaným charakterem. Spinoff Clevelanda nemá ani jedno. Dobrosrdečný a nekonfliktní Cleveland, jakého známe z FG, tady mění charakter nejenom z dílu na díl, ale i ze scény na scénu, a přepíná z původní osobnosti do černé variace na Petera Griffina, z té na tyrana, co šikanuje vlastního syna, potom se sám nechá šikanovat miminem, do toho rapuje o prstění a fetování, a tak dále a tak dále. Už tak je dost zarážející, že ani u leada seriálu nejsou tvůrci schopni sebemenší konzistence, mnohem horší je to co se vedlejších postav týče, ty totiž nemají osobnost žádnou. Jedinou výjimkou je pětiletý Rallo, který se chvíli chová jako gangster a chvíli jako skutečné malé děcko, a příležitostně vyvolá aspoň nějaké, byť ojedinělé pousmání. Jinak je Cleveland Show až překvapivě prostá jakékoliv inspirace, scénáře dílů by mnohdy nevystačily ani na dvouminutový skeč, natož dvacetiminutový díl, seriál prakticky nikdy nemá co říct, což je fakt, který se snaží zakrýt horou blitek, obrazných i doslovných (running joke, kdy se někdo poblije stylem Sheily ze Santa Clarita Diet, pročež způsobí explozivní blití u všech okolo, je dost možná nejhorším running jokem, který znám), a od odpadu tak Clevelanda dělí jen Rallo a občasně vtipný cutaway gag typu FG.

    • 28.3.2018  21:54

    Vražda Versaceho, byť pro mnohé jakkoliv zlomová a důležitá chvíle moderní doby, Amerikou nezahýbala zdaleka tak mocně, jako proces s OJem. Svými tématy (gay scéna, rozvrácená rodina) je nicméně Murphymu mnohem bližší, což se projevuje i na celkovém pojetí série (přesným výběrem stylové hudby počínaje, Gloria! ; opulentním vizuálem konče). Místo civilního dramatu se širokým záběrem tentokrát sledujeme detailní a osobní pohled do duše Cunanana, a události, které vedly k jeho vražednému řádění. Sledujeme je ale chronologicky převrácenou mozaikou, a i já se přikláním k názoru, že ač to působí cool, ve výsledku je to spíš na škodu, především co se dramatického dopadu na diváka týče (patrné zvolnění v dílech 4-7). Přesto se jedná o kvalitně zpracovanou minisérii, která je strhující, po všech stránkách uhlazená, a dokonale zahraná. Darrena Crisse jsem se po pěti sériích Glee docela přejedl, jako Cunanan ovšem předvádí něco nezapomenutelného, a Penelope Cruz, i když v seriálu minimálně, je naprostou zlodějkou scén. 90%.

    • 13.3.2018  01:37
    Pozůstalí (TV seriál) (2014)
    ****

    Znáte to, jak si takhle jdete do sámošky, pracujete, nebo vaříte večeři, a najednou fuk, a před očima vám zmizí kamarád/ka, dítě, manžel/ka nebo rodič? Zmizely sice jenom dvě procenta lidí, ale ať už mezi nimi byl nějaký váš bližní nebo ne, život už pro vás nikdy nebude stejný. The Leftovers jsou potenciálně velice frustrujícím zážitkem. Díl za dílem totiž přináší celou řadu otázek, a málokdy některou z nich zodpoví. Odpovědi totiž nejsou tak docela důležité, v jádru všeho stojí ona ztráta a nevratná změna, a způsob, jakým se s ní postavy snaží vyrovnat. Jsou tu ti, co hledají odpovědi v náboženství, další ve vědě, a někdo se pokouší předstírat, že se to vlastně nikdy nestalo. Hlavní postavy nejsou žádní hrdinové, jsou to lidé z masa a kostí, kteří se snaží udržet si všech pět pohromadě ve světě, který se zbláznil. Seriál se jim někdy věnuje rovnou měrou (první dva díly, pár vybraných dalších), většinou se ovšem co díl zaměřuje na jiný charakter, a tak navzdory relativně velkému počtu regularů spoustu z nich uvidíme jenom sporadicky. To divákovi na jednu stranu dovoluje se s každou hlavní postavou seznámit na takřka intimní úrovni, na straně druhé to představuje ten problém, že ne všechny postavy jsou stejně zajímavé/zábavné (což je ovšem samozřejmě čistě otázkou vkusu). Přesto se relativně brzy a trvale dostavuje intenzivní drama, které svým pojetím a záběrem nabízí rozjímání nad životem a ztrátou, jako žádné jiné. Pečlivě budovanou hloubavou atmosféru dokonale dokresluje úžasný soundtrack, ze kterého mi pravidelně naskakovala husí kůže. Není to pro každého, je to velice jiné, než jsem to podle námětu čekal, ale je to smysluplné, fantasticky zahrané (Theroux, Brenneman, Coon!) a mistrovsky zpracované. Malé PS a vysvětlivka toho, proč se navzdory samým superlativům zdržuji páté hvězdy. První série mi (narozdíl od většiny ostatních, koukám...) seděla mnohem víc než ty další. Její vyvrcholení bylo pro mě osobně záležitostí nezapomenutelnou a téměř nerozdýchatelnou, zbytek seriálu už jenom velice dobrý.

    • 7.2.2018  20:17
    Baskets (TV seriál) (2016)
    **

    Chip Baskets je snílek, který chce svoje sny žít naplno. Sny o tom být klaunem. A když naplno, tak na prestižní škole klaunů v Paříži. I kdyby měl potom po zbytek života vystupovat na nejzaplivanějším rodeu. Nesnáším klauny. Vždycky to tak bylo, nejspíš to tak vždycky to tak bude, a Baskets na tom nic nezmění. Ten potenciál by tady byl, dramedy z dílny FX totiž není vyloženě odpadovou záležitostí. Chvílemi umně balancuje na hraně tragédie a komedie, a optimistická maminka Christine (v podání zřejmě zaslouženě cenami ověnčeného Louieho Andersona) i velice monotónní a suchá kamarádka Martha dobře pobaví (občas dokonce rozesmějou!), a člověk ani nemá problém s nimi sympatizovat, žel bohu jsou obě dvě pouhými přihrávačkami v one man show Zacha Galifianakise, který hraje nejenom Chipa, ale i jeho dvojče Dalea (Chip & Dale, got it? haha). A ten, nutno podotknout, tragicky selhává v obou úlohách. V té, ve které má být za nesnesitelné hovado, působí jako přehrávající plochá karikatura, a v té, ve které velice očividně má být za sympatického losera, je zase jenom za to nesnesitelné hovado. Je až paradoxní, že vysněný Galifianakisův projekt by o poznání lépe fungoval bez něj.

    • 4.2.2018  21:11
    Hit & Miss (TV seriál) (2012)
    ***

    Obsahuje náznaky spoilerů. Krásná Mia má zvláštní povolání. Živí se totiž zabíjením lidí. Jako by to samo o sobě nebylo složité, život se jí ještě zkomplikuje, když obdrží dopis, ze kterého se dozví, že je už jedenáct let otcem. Pokud se snad bojíte, že jsem vám vyspoilil celý seriál, není důvod, všechno řečené se totiž dozvíte během prvních dvou minut (prostřednictvím záběrů velice explicitních, a to jak ve smyslu násilí, tak lidské anatomie). Hit & Miss má příznačný název, neb onou slovní hříčkou dokonale vystihuje nejenom premisu, ale i moje pocity k celému seriálu, a sice někdy se trefí, jindy je úplně mimo. Za většinou tref stojí vynikající herecké výkony (především přesvědčivá Chloë Sevigny, která de facto antihrdince Mie propůjčuje potřebnou hloubku a škálu emocí, a činí ji tak takřka sympatickou) a řada napínavých a emocionálních chvil. Za rány vedle zase může fakt, že H&M často působí neorganicky, jako slepenec několika různých seriálů (což možná i vyplývá z mého popisu příběhu), a mnohdy vypadá, že sám neví, jestli je dramatem, thrillerem nebo dokonce komedií. Nepomáhá ani to, že příběh má, když ne nezbytně logické díry, tak alespoň celou řadu nezodpovězených otázek, které zbytečně ruší. Po celou dobu jsem se vlastně slušně bavil, a kdyby seriál nabízel konzistentnější tón a tempo, a třeba i nějaké vysvětlení historie postav, mířil bych se svým hodnocením určitě výš, takhle je to přesně na rozstřel mezi třemi a čtyřmi hvězdami.

    • 8.1.2018  16:29
    Dirty Dancing (TV film) (2017)
    ***

    Pohodový remake nesmrtelné klasiky, který zdaleka není tak strašlivý, jak zdejší hodnocení napovídá. Casting je až na jednu výjimku vynikající (usměvavá baculka Abigail Breslin z role Baby ždíme, co se dá, a po Chanelce pětce tak definitivně potrvzuje status mojí oblíbenkyně + Grace Adler!!, Peggy Bundy & Haley Dunphy), šedesátková atmosféra příjemně zachycená a větší prostor pro vedlejší postavy opodstatněný (neb jinak by se jednalo o naprostý, a tehdy opravdu zbytečný, kopírák), dolů ho táhne jenom skutečně velký přešlap v podobě Colta Prattese, který se dokonalému Patricku Swayzemu v žádném ohledu ani nepřibližuje, a sem tam předělávky soundtracku, které postrádají kouzlo originálu. Bezproblémových 69 (chuckle) procent, s oběma přimhouřenýma očima snad i slabší 4 hvězdičky.

    • 21.12.2017  20:39

    Obsahuje spoilery Survivor býval spoustou věcí. Býval přelomovou reality show, velkou srdcovkou, hrou šokující a napínavou... A především velice dlouhou dobu (zhruba do Heroes vs. Villains, možná i trochu dál) bývalo pravidlem, že kvalita série stojí a padá s castem. To bohužel dávno neplatí, teď už se jedná čistě jenom o to mít co největší počet twistů (a že se nejedná o žádné twisty hráčské, ale produkcí uměle vytvořené, ať už trojnásobným promícháním kmenů nebo deseti tajnými imunitami), a o to, jak co nejúčinnějším způsobem zajistit, aby se do finále protlačil Jeffův oblíbenec. Snad nikde to nebylo patrnější, než u HHH (mimochodem nejnesmyslnější "téma" série ever?). Spolu s finálovým dílem, který Jeff už před začátkem série prohlašoval za jeden ze svých nejoblíbenějších (čili jsem průser čekal, to ne že ne, ostatně už Jeffa nějakou dobu znám), přijde v Survivoru chvíle, kdy každému skutečně aspoň trochu objektivnímu diváku musí zhořknout v puse. V HHH se našla celá řada fajn momentů, většina castu mi přišla herně schopná/zajímavá, nebo aspoň sympatická, po oné tajné "výhodě" pro vítěze poslední soutěže o imunitu přesto zvažuju hodnocení úplně nejnižší. Vítěz: odpad! Člověk strašně arogantní, bez špetky sociální hry, do finále produkcí násilím dotlačený množstvím příhodně poschovávaných imunit (to jak šel nějakou cestičkou ke svojí zpovědi přímo kolem stromu, na kterém byla (čerstvě natřená?) stopa k imunitě) a takřka zaručeným postupem z final 4 do final 3 (buď vyhraje imunitu, nebo v rozdělávání ohně porazí kteréhokoliv ze zbývajících tří). Ano, uvědomuju si, že dokonce ani Jeff Probst a produkce CBS nemůže donutit porotu pro někoho hlasovat, a že porota rozhodla, jak rozhodla (za což je asi nijak neviním, že se porota rozhoduje na základě emocí je normální), ovšem poprvé v historii se dá objektivně a s jistotou říct, že ve finálové trojici seděl někdo, kdo tam v první řadě vůbec neměl být.

    • 6.10.2017  14:15
    Mary Kills People (TV seriál) (2017)
    ****

    Seriálů o antihrdinech je jako hub po dešti, těch o antihrdinkách už ovšem nikoli. Jsem proto rád, že kanadská televize Global skrovné řady antihrdinek rozšířila svým přírůstkem o doktorce Mary Harris, která přes den zachraňuje životy a pokouší se vychovávat svoje zvídavé dcery, a k tomu po nocích melouchaří jako anděl smrti. Do MKP jsem se pustil díky svojí náklonnosti ke Caroline Dhavernas, kterou jsem si zamiloval ve Wonderfalls (a později v Hannibalovi + videohře Child of Light), jinak jsem ovšem přílišná očekávání neměl. O to příjemněji mě ale Mary nakonec překvapila. V duchu výstižného názvu jde seriál rovnou na věc, nejenom, že od první chvíle řeší kontroverzní téma asistované sebevraždy, začíná navíc už ve chvíli, kdy dvojí život hrdinky překračuje zvladatelnou hranici a pomyslná smyčka se utahuje. Pod uhlazeným vizuálem pobublává všudypřítomný černohumorný podtón, který MKP zachraňuje i v těch klišovitějších či ne zcela logických momentech (které nastanou, ne že ne), přímočarý příběh ukrývá pár zábavných twistů a několik skutečně výborných dialogů, a vedle vynikajících hereckých výkonů v hlavních rolích (Mary, Des) navrch potěší dobré výkony postav vedlejších (především z řad klientů, Morgan). Nečekaně chytlavá záležitost, která na ploše pouhých šesti dílů dává s úsměvem vzpomenout na Dextera či již jmenované a rovněž kolem smrti se motající Fullerovky. 85%

    • 10.9.2017  22:46
    Drápy (TV seriál) (2017)
    ****

    Desna Simms se stará o autistického bratra Deana, vede nehtové studio spolu se svými kamarádkami, a sní o lepší budoucnosti s vlastním podnikem a novým domem. Když se ovšem zaplete s mafií, věci se chtě nechtě zkomplikují. O příběhovou revoluci či vysoce sofistikovanou záležitost se v Claws nejedná, o pohodovou guilty pleasure pro fandy Niecy Nash rozhodně ano. Známé schéma na sebe se nabalujících problémů jí dává možnost pořádně se vyřádit na celé herecké škále, od groteskní komedie až po (s trochou nadsázky) nervydrásající thriller. K tomu jí zdatně sekunduje sympatický podpůrný cast (Judy Reyes, Carrie Preston, Dean Norris a Harold Perrineau především), stylová hudba a zřejmě nejhustější výskyt (často samoúčelných, vždycky cool) zpomalených záběrů na pětačtyřicetiminutovou stopáž, a výsledkem je tak ženská gangsterka, která je chaotická, nablýskaná a zábavná, stejně jako její hlavní hrdinka. 75%

    • 29.8.2017  22:23
    Zamilovat se (studentský film) (2017)
    *****

    Humor a emoce celovečeráku narvané do čtyř minut animáku, který je nejenom vynikající, ale především důležitý.

    • 28.8.2017  00:22
    BoJack Horseman (TV seriál) (2014)
    *****

    V devadesátkách býval hvězdou populárního sitcomu, teď je z něj vyhořelá, sebenenávistná troska, která se ve snaze vyplnit díru v duši utápí v chlastu a skáče z jedné postele do druhé. Jo, a navíc je to kůň. Na aminovanou komedii s mluvícími zvířaty je to záležitost překvapivě vážná, ona dramatická linka nicméně funguje nečekaně výborně. Ta podobnost s Californication či Mad Meny je nepřehlédnutelná, rozdíl je ovšem v tom, že BoJack je mi asi tak milionkrát sympatičtější než Hank Moody a Don Draper dohromady. Všechny hlavní postavy jsou potom, když ne vyloženě narušené, pořád aspoň životné, s vlastní uvěřitelnou krizí a skutečným vývojem (Princess Carolyn FTW), což je víc, než se dá říct o většině animáků, a do jisté míry v podstatě i hraných seriálů. Vynikající dabing musí potěšit každého seriálového fandu (neb "regulaři" promlouvají hlasy Goba z Arrestedu, Annie z Community či Jesseho Pinkmana z Breaking Bad, o hostovačkách typu Lisy Kudrow nemluvě!), a ač linky ústřední pětky brnkají spíš na vážnější struny, barvitá sorta vedlejšáků se pravidelně stará o dostatečnou dávku humoru (tady zase vede Vincent Adultman + všechny ty zvířecí joky). Dolů mi BoJacka táhne v podstatě jenom příležitostný sitcomový střih (prostřihy s vtipy ve stylu řekněme Family Guye, nějak mi to sem zkrátka nepasuje) a pár slabších chvilek, od třetí série dál se jedná o stabilní pětihvězdu, musím tedy zvýšit. P.S. Skvělá otvíračka, nejenom co se hudebního podkresu týče, ale i obměny "obrazů."

    • 5.6.2017  00:11
    The Carmichael Show (TV seriál) (2015)
    ****

    Komik Jerrod Carmichael, jeho liberální přítelkyně Maxine, svérázný otec, věřící matka a nešťastný bratr Bobby se svou věčnou brzyexmanželkou Nekeishou přicházejí s trochu netradičním komediálním seriálem. Netradičním v tom, že se sice zběžným pohledem drží všech zaběhlých tradic sitcomů (formát, smích (živého) publika, jasně definované charaktery atd.), nejdůležitějším faktorem je ovšem to, že každý díl se točí kolem nějakého ožehavého tématu. Jednou se tahle nesourodá parta dohaduje o potratech, podruhé zase o trans lidech, feminismu, právu na zbraň či prezidentských volbách. Někdy působí start oné konverzace zbytečně uměle a naroubovaně, to je ovšem prakticky jediná větší výtka, kterou k rodince Carmichaelových mám. Je to totiž seriál společensky relevantní, s fajn castem, v rámci dnešní komedie se bez problémů řadí mezi to vtipnější, a ač by se to nabízelo, málokdy zvrhává k moralitce, neb každá postava má svůj vlastní názor a díl prakticky nikdy nedospěje k úplně jasným závěrům. Třešničkou na dortu je pro mě potom "running joke" Nekeishy, která obvykle přispěje svojí troškou do mlýna stylem, kdy začíná jako ta nejrozumnější, jenom aby zakončila naprostou šíleností. Pěkných 80%

    • 4.6.2017  21:05

    Obsahuje náznaky spoilerů. Prison Break jsem v době jeho vzniku sledoval jako všichni a první série mi tehdy přišla výjimečná, od té doby jsem ovšem viděl (bez přehánění cca dvě) stovky dalších (a často výrazně lepších) seriálů, a tak ve chvíli, kdy celá řada diváků srovnává kvalitu pětky s jedničkou, říkám si: "Byl Prison Break i na samém začátku hloupou trapárnou?" Upřímně doufám, že ne, pátá série jí ovšem je. Navázání na prakticky definitivní dořešení původního seriálu proběhne přinejlepším problematicky (divák si sice může leccos domyslet, přesto to jednoduše skřípe), celým sequelem se jako smrad táhne dlouhá série zázračně vyřešených "neřešitelných" cliffhangerů (např. na konci jednoho dílu parta prchá pouhé metry od po zuby ozbrojených teroristů, na začátku dalšího už jsou v bezpečné vzdálenosti s celou řadou možností na záchranu), navrátivší se postavy mnohdy nemají co na práci (Sucre, C-Note a jeho konvertování k islámu jakožto spojka s Jemenem a jediná jeho pointa), jedna trapná hláška střídá druhou (objednávka pizzy aka nejvíc cheesy scéna ever, pun intended), a konečně i v samém závěru se Prison Break bez jakéhokoliv nadhledu dopouští těch nejostudnějších seriálových klišé a obzvlášť možná největšího seriálového WTF momentu (v nejhorším smyslu slova) tohohle roku (kdo viděl, zřejmě tuší, o čem mluvím, pokud jste viděli, a netušíte, klidně mi napište, rád si o tom momentu popovídám, a strašlivě nerad bych to překvapení pokazil všem, kdo to ještě neviděli). Najdou se i světlejší chvilky, nostalgie vůči původnímu castu funguje, stejně jako tradičně atmosferický a kvalitní soundtrack, seriál zůstává i po dlouhé pauze věrný původním charakterům (Lincoln je stále tou stejnou hloupou horou svalů, jakou jsme si zamilovali na začátku) a konečně i vynikající herectví Roberta Kneppera, který v roli T-Baga s bravurou i ty papírově nejtrapnější a nejslabší chvíle prodá líp než zbytek osazenstva. Celkově to ale nestačí na víc než nějakých pětadvacet procent.

    • 26.5.2017  01:09
    Survivor: Game Changers (TV pořad) (2017)
    **

    Obsahuje spoilery Game Changers, série názvem slibující Survivora na maximum, měla přinést těch nejlepších 20 z 498 soutěžících, místo toho se jedná o možná největší Survivorovskou houpačku. Jenom malá část castu si zaslouží být označena za game changery (Sandra, Cirie, Ozzy), několik dalších potom za všestranně silné hráče (Andrea, Aubry, Malcolm) či vcelku nadějné první hry (Sarah, Zeke, Michaela). Zbytek sestává z nesourodé směsice výrazných osobností (Jeff, Debbie, Tony), neviditelných (Hali, Sierra) či Jeffových nestoudných oblíbenců (Brad CULPEPPER, Troyzan), které diváci nechtěli ani do druhé šance, natož aby je kdokoli považoval za revoluční hráče. A jelikož se ve většině případů nejedná o ty nejlepší z nejlepších, tak si tu meganašlapanou bláznivou fantastickou sezónu uměle vytvoříme, co vy na to? A že se teda produkce řádně rozjela. Sandra svojí spanilou jízdou číslo tři s definitivní platností a naprosto neoddiskutovatelně potvrdila svůj status nejlepšího hráče Survivora ever, její účast ovšem byla předčasně ukončená jedním z tisíce debilních twistů, které si produkce pro tuhle sérii připravila, JT oproti tomu už podruhé potvrdil, že porota v Tocantins se před závěrečnou kmenovkou nejspíš musela pod vedením Coache sjet v potící chýši ayahuascou. Dalším obřím flekem na ksichtě téhle sezóny je nechutná trans kauza, ve které si CBS udělala z chudáka Jeffa Varnera svého obětního beránka, a to navzdory faktu, že světu nevyoutoval transsexuálního spolu/protihráče Zekea (protěžovaného v téhle sezóně jako (druhého největšího) hrdinu století, navzdory tomu, že se jedná o jednoho z nejarogantnějších soutěžících posledních let, viz jeho posměch Davidovi za jeho úzkosti v sezóně předchozí, aka trans lidi se taky můžou chovat jako hovada) Varner, ale Jeff Probst a sama CBS. Zbytek potom sestává z momentů fantastických (sledovat Sandru v akci je jedna radost, The Queen Stays Queen, adios), nesnesitelných (Jeffovo nekonečné protěžování CULPEPPERA, Ciriino kontumační vyřazení) i vším ostatním mezi. Vítěz: 3* Relativně fajn, očividně silná sociální hra na všech stranách, smysl pro detail i odvaha dělat větší kroky a hrou pořádně zahýbat, ale fakt mi něco nesedí na její osobnosti. Ovšem být v porotě, hlasuju pro ní samozřejmě taky, jediná schůdná varianta. Oblíbenci: Sandra Diaz-Twine, Jeff Varner, Cirie Fields, Andrea Boehlke, Aubry Bracco, Michaela Bradshaw, Malcolm Freberg P.S. Hali je nejsuprovější porotce vůbec, ve hře se sice kdovíjak nepředvádí, ovšem takhle přátelsky naladěnýho andílka bych měl klidně v každý sezóně.

    • 23.5.2017  15:37
    Making History (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Vděčné téma cestování časem + fajn dvojka Leighton Meester (Blair 4ever) a Dan Pally (Mr. Happy Endings 4ever), to přece nemůže dopadnout špatně, ne? Chyba. Bez nadsázky to nejhorší, co se na poli sitcomů objevilo za posledních třeba dvacet let, což říkám jako někdo, kdo viděl komplet nový Odd Couple, Elleninu nevydařenou One Big Happy, všech deset sezón Big Bangu (řekněme první dvě tři byly docela fajn), všechny série Dvou socek (řekněme první dvě tři byly docela fajn) i obdobně katastrofální (a i tak lepší!) Another Period. Většinou se vyhýbám vulgarizmům, tenhle seriál si to ovšem nezaslouží, neb devadesát procent vtipů se točí kolem blití, sraní a jednoho (!!!) running joku o pití chcanek (které se odehraje v pilotu a takřka každým dílem se o něm mluví), nehledě na neuvěřitelně nesympatického "straight mana" seriálu Chrise (Yassir Lester, aka ten, který "vypil"), nepamatuju, kdy jsem chtěl naposledy nějakou seriálovou postavu tak moc zabít (pokud tedy nepočítám jeho nesnesitelné kolegy Johna Gemberlinga a Neila Caseyho). Na tomhle seriálu je špatně prakticky všechno, počínaje příběhem (a že má děr víc jak ementál by mi bylo úplně jedno, kdyby bavil), přes nefunkční humor (scéna, ve které Hancock s Adamsem potírají repráky jídlem (aby nakrmili malé muzikanty uvnitř) a posléze běhají Chrisovým bytem metajíc na cucky nábytek, elektroniku i všechno ostatní a odskakují si přitom srát do květináče fíkusu (protože nevědí, co je záchod), byla čiročirým utrpením, ostatně jako drtivá většina seriálu), konče výběrem herců. Myslel jsem si, že nemůže nastat situace, kdy bych dal odpad něčemu, v čem hraje moje milovaná Blair (kterou jsem konstantně litoval za to, že se upsala k tomuhle kusu hovna) a ostatně i sympaťák Pally, šeredně jsem se ovšem mýlil. P.S. kdysi dávno jsem viděl obdobně nekoukatelnou filmovou komedii Freddy Got Fingered, u nás známou pod jménem Freddyho úlet. Komu se líbila, tomu můžu Making History vřele doporučit, neb se jedná prakticky o totéž, pouze v seriálové podobě. P.P.S. Z celého srdce děkuji Foxu za zrušení, nesmírně potěšilo

    • 18.5.2017  16:53
    Panenka Jane (TV seriál) (2014)
    ****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Omylem oplodněná panna Jane a její šílená rodinka a ještě šílenější rodinka otce/dárce spermatu v parodii na telenovely, která si z nich bere jenom to nejlepší a toho nejhoršího se obloukem vyvarovává. Absurdní (a boží) twisty takřka každým dílem, odlehčený tón seriálu (reprezentovaný obvykle prostřednictvím vtipného vypravěče, který sice v ději sám žádnou úlohu nemá, přesto ale přispívá svou troškou do mlýna) a velice sympatický cast (ať už Gina Rodriguez jako titulní a uvěřitelná panna Jana, Yael Grobglas jako manipulátorka Petra nebo Jaime Camil jako nejsebestřednější hvězda telenovel Rogelio De La Vega) se díl co díl trefují do černého. Bonusem je pak vynikající postava hlavní "mrchy," a její český původ, který často slouží jako zdroj vtipů záměrných (running joky o českých tradicích či rčeních) i pravděpodobně neúmyslných (naprosto otřesná čeština, která mě nejdřív rozčilovala, teď si jí ovšem nepokrytě užívám s každým špatně vyřčeným slovem).

    • 29.4.2017  22:05
    Zlá krev (TV seriál) (2017)
    *****

    Joan Crawford a Bette Davis bývaly bohyněmi stříbrného plátna, a dnes jsou jimi taktéž. Nikoli stále, ale znovu. Město snů totiž není vlídným místem pro ženy s povislými prsy a hlubokými vráskami ve tváři. Takové ženy můžou před kamerou vydělat těžké peníze jedině tehdy, pokud to pořádně vře za kamerou. A jestli to nevře samo od sebe, to by v tom byl čert, aby páni producenti něco nevymysleli. Bette and Joan je esencí Ryana Murphyho. Ať už se jedná o jeho okouzlení klasickým Hollywoodem, stárnoucími herečkami (Joan a Bette i fantastické Jessica a Susan) nebo o jeho cit pro lidské drama, utrpení a bolest, Feud přináší přesně to, co se dá od Murphyho očekávat. Po vzoru ACS je seriál přehledně uspořádaný a precizně vystavěný (pravděpodobně díky faktu, že se rovněž jedná o sled skutečných událostí), a i když to dělá se stylem sobě vlastním a občasnou typickou afektovaností plnou až skandálně komických chvil, jedná se o citlivě natočenou tragédii a především poctu dvěma velkým ženám, které si nepochybně zasloužily mnohem lepší zacházení, než jakého se jim dostalo za jejich života.

    • 14.2.2017  21:20
    Santa Clarita Diet (TV seriál) (2017)
    *****

    Sheila a Joel Hammondovi žijí spokojeným, byť vcelku rutinním životem manželů ve středním věku. Pracují jako realitní makléři, vychovávají náctiletou dceru a udržují přátelské vztahy se svými podivnými sousedy. Život se jim ovšem postaví na hlavu ve chvíli, kdy Sheila zemře a začne mít chuť na lidské maso. Dokáže se rodinka udržet pohromadě a zachovat si tvář (tu obraznou), když se chodící nemrtvé mámě její skutečná tvář rozpadá? Z bizarního ústředního nápadu pramení všechno, co se k seriálu váže, tedy bizarní humor, vizuál i herecké výkony. Pravda, sem tam se objeví nějaká ta nechutnost (trocha toho blitíčka, pojídání vnitřností a další blitíčko, možná i na druhé straně obrazovky), většinu času se ale jedná o překvapivě kreativní a výborně vypointovanou komedii (diskuzi na téma "kam s ním" z 1x07 jen tak nezapomenu), která v sobě kombinuje atmosféru Zoufalek a Trávy se špetkou zombie gore. Navzdory tomu, že scénář je inteligentní, mohlo to dopadnout příšerně, mezi ústřední čtveřicí ovšem panuje skvělá chemie a dokonalý timing (Drew Barrymore je v roli mombie přímo fantastická), díky kterému ze seriálu v každém okamžiku sálá prapodivně roztomilá energie. Tu dokonale dotváří pasující praštěná hudba a plejáda guest starů a recurringů, kteří potěší každého seriálového fandu. První sérii jsem hodnotil spokojenou, byť opatrnou čtyřhvězdou, především z obav úbytku kvality. Druhá série ovšem kvalitu nejen drží, naopak ji zvyšuje, je vtipnější, napínavější, šílenější, a od samého začátku srší množstvím božích nápadů všeho druhu, a mně tak nezbývá, než to odrazit v aktuálním hodnocení.

    • 1.2.2017  13:46
    Správná dvojka (TV seriál) (2015)
    **

    Matthew Perry ve svojí nejhorší formě (jakožto fanda Friends či Studia 60 prakticky brečím, když vidím, jak dopadnul, a tady znuděně a sotva srozumitelně odříkává jednu za druhou repliky ze "100 a jedna nejrecyklovanějších sitcomových hlášek," ale taková je holt asi cena za alkoholismus a vyšňupání kamionu kokainu) obklopený partou nevýrazných vedlejšáků (až na hostovačky Teri Hatcher, Susan Mayer 4ever) a zoufale herecky zaostávající za parťákem Thomasem Lennonem. Humor vyplývající z kontrastu mezi lajdáckým Oscarem (Perry) a análním (chuckle) Felixem (Lennon) umí být chvílemi i fajn, ty lepší okamžiky se ovšem topí v záplavě klišé, kýče, zbytečného opakování, předvídatelnosti, klišé a kýče. The Odd Couple není čistým sitcomovým zlem, je ale seriálem naprosto zbytečným, a to je snad ještě horší.

    • 13.1.2017  00:15

    Konec žádného seriálu mě nikdy nemrzel tolik jako konec Gilmorek. Ne proto, že by byly mým vůbec nejoblíbenějším seriálem (byť jsou vrcholu hodně blízko), ale jednoduše proto, že pro mě vždycky byly víc o feelingu než o čemkoliv jiném, a ten si držely úspěšně celých sedm let (včetně proklínané finálové sezóny) a mohly v něm pokračovat prakticky nekonečně. Když jsem se dozvěděl, že Gilmorova děvčata ještě neřekla svá poslední slova, respektive svou poslední salvu slov, očekávání byla veliká, obavy možná ještě větší. Podaří se Gilmorkám udržet jejich feeling pramenící ze směsi propracovaných vztahů, bleskurychlých dialogů narvaných popkulturními odkazy, sympatického humoru, lála songů pro každou příležitost a všeobjímající pohody? Za mě jasně ano. Samozřejmě, do čtyř (tedy osmi, vzhledem ke stopáži, tak či onak zoufale málo) dílů se nedá narvat děj uplynulých deseti let, věci jsou velice často jenom zkratkovité nebo naznačené, dřív stěžejní postavy se tu teď třeba jenom mihnou prostě proto, aby tu byly, a nějakých dalších pár výhrad se jistě najde. Ale co na tom, když se ten hořkosladký feeling i po desetileté pauze dostavil prakticky okamžitě a nezmizel po celou dobu stopáže (dokonce ani při tom nepopiratelně předlouhém a v podstatě úplně zbytečném muzikálu). Amy Sherman-Palladino zkrátka měla ještě co říct, řekla to, já jsem za to rád (obzvlášť oceňuju vývoj Rory a Emily, obě dozrály tam, kam dlouho směřovaly, v případě té první to bylo potřeba, a v případě té druhé to nesmírně potěšilo, nehledě na fakt, že fantastická Kelly Bishop dostala pořádnou příležitost zazářit), a doufám, že se do Stars Hollow s jejím dovolením zase za pár let podíváme. A ano, potřeba to není, jenže Gilmorky nejsou seriál. Gilmorky jsou životní styl.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17