Tom Riddle

Tom Riddle

Ezra Fitzmonster

Rakousko
Bear Necessities

574 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
    • 5.6.2017  00:11
    The Carmichael Show (TV seriál) (2015)
    ****

    Komik Jerrod Carmichael, jeho liberální přítelkyně Maxine, svérázný otec, věřící matka a nešťastný bratr Bobby se svou věčnou brzyexmanželkou Nekeishou přicházejí s trochu netradičním komediálním seriálem. Netradičním v tom, že se sice zběžným pohledem drží všech zaběhlých tradic sitcomů (formát, smích (živého) publika, jasně definované charaktery atd.), nejdůležitějším faktorem je ovšem to, že každý díl se točí kolem nějakého ožehavého tématu. Jednou se tahle nesourodá parta dohaduje o potratech, podruhé zase o trans lidech, feminismu, právu na zbraň či prezidentských volbách. Někdy působí start oné konverzace zbytečně uměle a naroubovaně, to je ovšem prakticky jediná větší výtka, kterou k rodince Carmichaelových mám. Je to totiž seriál společensky relevantní, s fajn castem, v rámci dnešní komedie se bez problémů řadí mezi to vtipnější, a ač by se to nabízelo, málokdy zvrhává k moralitce, neb každá postava má svůj vlastní názor a díl prakticky nikdy nedospěje k úplně jasným závěrům. Třešničkou na dortu je pro mě potom "running joke" Nekeishy, která obvykle přispěje svojí troškou do mlýna stylem, kdy začíná jako ta nejrozumnější, jenom aby zakončila naprostou šíleností. Pěkných 80%

    • 4.6.2017  21:05

    Obsahuje náznaky spoilerů. Prison Break jsem v době jeho vzniku sledoval jako všichni a první série mi tehdy přišla výjimečná, od té doby jsem ovšem viděl (bez přehánění cca dvě) stovky dalších (a často výrazně lepších) seriálů, a tak ve chvíli, kdy celá řada diváků srovnává kvalitu pětky s jedničkou, říkám si: "Byl Prison Break i na samém začátku hloupou trapárnou?" Upřímně doufám, že ne, pátá série jí ovšem je. Navázání na prakticky definitivní dořešení původního seriálu proběhne přinejlepším problematicky (divák si sice může leccos domyslet, přesto to jednoduše skřípe), celým sequelem se jako smrad táhne dlouhá série zázračně vyřešených "neřešitelných" cliffhangerů (např. na konci jednoho dílu parta prchá pouhé metry od po zuby ozbrojených teroristů, na začátku dalšího už jsou v bezpečné vzdálenosti s celou řadou možností na záchranu), navrátivší se postavy mnohdy nemají co na práci (Sucre, C-Note a jeho konvertování k islámu jakožto spojka s Jemenem a jediná jeho pointa), jedna trapná hláška střídá druhou (objednávka pizzy aka nejvíc cheesy scéna ever, pun intended), a konečně i v samém závěru se Prison Break bez jakéhokoliv nadhledu dopouští těch nejostudnějších seriálových klišé a obzvlášť možná největšího seriálového WTF momentu (v nejhorším smyslu slova) tohohle roku (kdo viděl, zřejmě tuší, o čem mluvím, pokud jste viděli, a netušíte, klidně mi napište, rád si o tom momentu popovídám, a strašlivě nerad bych to překvapení pokazil všem, kdo to ještě neviděli). Najdou se i světlejší chvilky, nostalgie vůči původnímu castu funguje, stejně jako tradičně atmosferický a kvalitní soundtrack, seriál zůstává i po dlouhé pauze věrný původním charakterům (Lincoln je stále tou stejnou hloupou horou svalů, jakou jsme si zamilovali na začátku) a konečně i vynikající herectví Roberta Kneppera, který v roli T-Baga s bravurou i ty papírově nejtrapnější a nejslabší chvíle prodá líp než zbytek osazenstva. Celkově to ale nestačí na víc než nějakých pětadvacet procent.

    • 26.5.2017  01:09
    Survivor: Game Changers (TV pořad) (2017)
    **

    Obsahuje spoilery Game Changers, série názvem slibující Survivora na maximum, měla přinést těch nejlepších 20 z 498 soutěžících, místo toho se jedná o možná největší Survivorovskou houpačku. Jenom malá část castu si zaslouží být označena za game changery (Sandra, Cirie, Ozzy), několik dalších potom za všestranně silné hráče (Andrea, Aubry, Malcolm) či vcelku nadějné první hry (Sarah, Zeke, Michaela). Zbytek sestává z nesourodé směsice výrazných osobností (Jeff, Debbie, Tony), neviditelných (Hali, Sierra) či Jeffových nestoudných oblíbenců (Brad CULPEPPER, Troyzan), které diváci nechtěli ani do druhé šance, natož aby je kdokoli považoval za revoluční hráče. A jelikož se ve většině případů nejedná o ty nejlepší z nejlepších, tak si tu meganašlapanou bláznivou fantastickou sezónu uměle vytvoříme, co vy na to? A že se teda produkce řádně rozjela. Sandra svojí spanilou jízdou číslo tři s definitivní platností a naprosto neoddiskutovatelně potvrdila svůj status nejlepšího hráče Survivora ever, její účast ovšem byla předčasně ukončená jedním z tisíce debilních twistů, které si produkce pro tuhle sérii připravila, JT oproti tomu už podruhé potvrdil, že porota v Tocantins se před závěrečnou kmenovkou nejspíš musela pod vedením Coache sjet v potící chýši ayahuascou. Dalším obřím flekem na ksichtě téhle sezóny je nechutná trans kauza, ve které si CBS udělala z chudáka Jeffa Varnera svého obětního beránka, a to navzdory faktu, že světu nevyoutoval transsexuálního spolu/protihráče Zekea (protěžovaného v téhle sezóně jako (druhého největšího) hrdinu století, navzdory tomu, že se jedná o jednoho z nejarogantnějších soutěžících posledních let, viz jeho posměch Davidovi za jeho úzkosti v sezóně předchozí, aka trans lidi se taky můžou chovat jako hovada) Varner, ale Jeff Probst a sama CBS. Zbytek potom sestává z momentů fantastických (sledovat Sandru v akci je jedna radost, The Queen Stays Queen, adios), nesnesitelných (Jeffovo nekonečné protěžování CULPEPPERA, Ciriino kontumační vyřazení) i vším ostatním mezi. Vítěz: 3* Relativně fajn, očividně silná sociální hra na všech stranách, smysl pro detail i odvaha dělat větší kroky a hrou pořádně zahýbat, ale fakt mi něco nesedí na její osobnosti. Ovšem být v porotě, hlasuju pro ní samozřejmě taky, jediná schůdná varianta. Oblíbenci: Sandra Diaz-Twine, Jeff Varner, Cirie Fields, Andrea Boehlke, Aubry Bracco, Michaela Bradshaw, Malcolm Freberg P.S. Hali je nejsuprovější porotce vůbec, ve hře se sice kdovíjak nepředvádí, ovšem takhle přátelsky naladěnýho andílka bych měl klidně v každý sezóně.

    • 23.5.2017  15:37
    Making History (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Vděčné téma cestování časem + fajn dvojka Leighton Meester (Blair 4ever) a Dan Pally (Mr. Happy Endings 4ever), to přece nemůže dopadnout špatně, ne? Chyba. Bez nadsázky to nejhorší, co se na poli sitcomů objevilo za posledních třeba dvacet let, což říkám jako někdo, kdo viděl komplet nový Odd Couple, Elleninu nevydařenou One Big Happy, všech deset sezón Big Bangu (řekněme první dvě tři byly docela fajn), všechny série Dvou socek (řekněme první dvě tři byly docela fajn) i obdobně katastrofální (a i tak lepší!) Another Period. Většinou se vyhýbám vulgarizmům, tenhle seriál si to ovšem nezaslouží, neb devadesát procent vtipů se točí kolem blití, sraní a jednoho (!!!) running joku o pití chcanek (které se odehraje v pilotu a takřka každým dílem se o něm mluví), nehledě na neuvěřitelně nesympatického "straight mana" seriálu Chrise (Yassir Lester, aka ten, který "vypil"), nepamatuju, kdy jsem chtěl naposledy nějakou seriálovou postavu tak moc zabít (pokud tedy nepočítám jeho nesnesitelné kolegy Johna Gemberlinga a Neila Caseyho). Na tomhle seriálu je špatně prakticky všechno, počínaje příběhem (a že má děr víc jak ementál by mi bylo úplně jedno, kdyby bavil), přes nefunkční humor (scéna, ve které Hancock s Adamsem potírají repráky jídlem (aby nakrmili malé muzikanty uvnitř) a posléze běhají Chrisovým bytem metajíc na cucky nábytek, elektroniku i všechno ostatní a odskakují si přitom srát do květináče fíkusu (protože nevědí, co je záchod), byla čiročirým utrpením, ostatně jako drtivá většina seriálu), konče výběrem herců. Myslel jsem si, že nemůže nastat situace, kdy bych dal odpad něčemu, v čem hraje moje milovaná Blair (kterou jsem konstantně litoval za to, že se upsala k tomuhle kusu hovna) a ostatně i sympaťák Pally, šeredně jsem se ovšem mýlil. P.S. kdysi dávno jsem viděl obdobně nekoukatelnou filmovou komedii Freddy Got Fingered, u nás známou pod jménem Freddyho úlet. Komu se líbila, tomu můžu Making History vřele doporučit, neb se jedná prakticky o totéž, pouze v seriálové podobě. P.P.S. Z celého srdce děkuji Foxu za zrušení, nesmírně potěšilo

    • 18.5.2017  16:53
    Jane the Virgin (TV seriál) (2014)
    ****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Omylem oplodněná panna Jane a její šílená rodinka a ještě šílenější rodinka otce/dárce spermatu v parodii na telenovely, která si z nich bere jenom to nejlepší a toho nejhoršího se obloukem vyvarovává. Absurdní (a boží) twisty takřka každým dílem, odlehčený tón seriálu (reprezentovaný obvykle prostřednictvím vtipného vypravěče, který sice v ději sám žádnou úlohu nemá, přesto ale přispívá svou troškou do mlýna) a velice sympatický cast (ať už Gina Rodriguez jako titulní a uvěřitelná panna Jana, Yael Grobglas jako manipulátorka Petra nebo Jaime Camil jako nejsebestřednější hvězda telenovel Rogelio De La Vega) se díl co díl trefují do černého. Bonusem je pak vynikající postava hlavní "mrchy," a její český původ, který často slouží jako zdroj vtipů záměrných (running joky o českých tradicích či rčeních) i pravděpodobně neúmyslných (naprosto otřesná čeština, která mě nejdřív rozčilovala, teď si jí ovšem nepokrytě užívám s každým špatně vyřčeným slovem). Jestli si tuhle kvalitu Jane udrží i po dobu připravované čtvrté série, pětihvězda jí nemine.

    • 29.4.2017  22:05
    Feud (TV seriál) (2017)
    *****

    Joan Crawford a Bette Davis bývaly bohyněmi stříbrného plátna, a dnes jsou jimi taktéž. Nikoli stále, ale znovu. Město snů totiž není vlídným místem pro ženy s povislými prsy a hlubokými vráskami ve tváři. Takové ženy můžou před kamerou vydělat těžké peníze jedině tehdy, pokud to pořádně vře za kamerou. A jestli to nevře samo od sebe, to by v tom byl čert, aby páni producenti něco nevymysleli. Bette and Joan je esencí Ryana Murphyho. Ať už se jedná o jeho okouzlení klasickým Hollywoodem, stárnoucími herečkami (Joan a Bette i fantastické Jessica a Susan) nebo o jeho cit pro lidské drama, utrpení a bolest, Feud přináší přesně to, co se dá od Murphyho očekávat. Po vzoru ACS je seriál přehledně uspořádaný a precizně vystavěný (pravděpodobně díky faktu, že se rovněž jedná o sled skutečných událostí), a i když to dělá se stylem sobě vlastním a občasnou typickou afektovaností plnou až skandálně komických chvil, ve výsledku se jedná o citlivě natočenou tragédii a především poctu dvěma velkým ženám, které si nepochybně zasloužily mnohem lepší zacházení, než jakého se jim dostalo za jejich života.

    • 14.2.2017  21:20
    Santa Clarita Diet (TV seriál) (2017)
    ****

    Sheila a Joel Hammondovi žijí spokojeným, byť vcelku rutinním životem manželů ve středním věku. Pracují jako realitní makléři, vychovávají náctiletou dceru a udržují přátelské vztahy se svými podivnými sousedy. Život se jim ovšem postaví na hlavu ve chvíli, kdy Sheila zemře a začne mít chuť na lidské maso. Dokáže se rodinka udržet pohromadě a zachovat si tvář (tu obraznou), když se chodící nemrtvé mámě její skutečná tvář rozpadá? Z bizarního ústředního nápadu pramení všechno, co se k seriálu váže, tedy bizarní humor, vizuál i herecké výkony. Pravda, sem tam se objeví nějaká ta nechutnost (trocha toho blitíčka, pojídání vnitřností a další blitíčko, možná i na druhé straně obrazovky), většinu času se ale jedná o překvapivě kreativní a výborně vypointovanou komedii (diskuzi na téma "kam s ním" z 1x07 jen tak nezapomenu), která v sobě kombinuje atmosféru Zoufalek a Trávy se špetkou zombie gore. Navzdory tomu, že scénář je inteligentní, mohlo to dopadnout příšerně, mezi ústřední čtveřicí ovšem panuje skvělá chemie a dokonalý timing (Drew Barrymore je v roli mombie přímo fantastická), díky kterému ze seriálu v každém okamžiku sálá prapodivně roztomilá energie. Tu dokonale dotváří pasující praštěná hudba a plejáda guest starů a recurringů, kteří potěší každého seriálového fandu. Velice slušných 80%

    • 1.2.2017  13:46
    Správná dvojka (TV seriál) (2015)
    **

    Matthew Perry ve svojí nejhorší formě (jakožto fanda Friends či Studia 60 prakticky brečím, když vidím, jak dopadnul, a tady znuděně a sotva srozumitelně odříkává jednu za druhou repliky ze "100 a jedna nejrecyklovanějších sitcomových hlášek," ale taková je holt asi cena za alkoholismus a vyšňupání kamionu kokainu) obklopený partou nevýrazných vedlejšáků (až na hostovačky Teri Hatcher, Susan Mayer 4ever) a zoufale herecky zaostávající za parťákem Thomasem Lennonem. Humor vyplývající z kontrastu mezi lajdáckým Oscarem (Perry) a análním (chuckle) Felixem (Lennon) umí být chvílemi i fajn, ty lepší okamžiky se ovšem topí v záplavě klišé, kýče, zbytečného opakování, předvídatelnosti, klišé a kýče. The Odd Couple není čistým sitcomovým zlem, je ale seriálem naprosto zbytečným, a to je snad ještě horší.

    • 13.1.2017  00:15

    Konec žádného seriálu mě nikdy nemrzel tolik jako konec Gilmorek. Ne proto, že by byly mým vůbec nejoblíbenějším seriálem (byť jsou vrcholu hodně blízko), ale jednoduše proto, že pro mě vždycky byly víc o feelingu než o čemkoliv jiném, a ten si držely úspěšně celých sedm let (včetně proklínané finálové sezóny) a mohly v něm pokračovat prakticky nekonečně. Když jsem se dozvěděl, že Gilmorova děvčata ještě neřekla svá poslední slova, respektive svou poslední salvu slov, očekávání byla veliká, obavy možná ještě větší. Podaří se Gilmorkám udržet jejich feeling pramenící ze směsi propracovaných vztahů, bleskurychlých dialogů narvaných popkulturními odkazy, sympatického humoru, lála songů pro každou příležitost a všeobjímající pohody? Za mě jasně ano. Samozřejmě, do čtyř (tedy osmi, vzhledem ke stopáži, tak či onak zoufale málo) dílů se nedá narvat děj uplynulých deseti let, věci jsou velice často jenom zkratkovité nebo naznačené, dřív stěžejní postavy se tu teď třeba jenom mihnou prostě proto, aby tu byly, a nějakých dalších pár výhrad se jistě najde. Ale co na tom, když se ten hořkosladký feeling i po desetileté pauze dostavil prakticky okamžitě a nezmizel po celou dobu stopáže (dokonce ani při tom nepopiratelně předlouhém a v podstatě úplně zbytečném muzikálu). Amy Sherman-Palladino zkrátka měla ještě co říct, řekla to, já jsem za to rád (obzvlášť oceňuju vývoj Rory a Emily, obě dozrály tam, kam dlouho směřovaly, v případě té první to bylo potřeba, a v případě té druhé to nesmírně potěšilo, nehledě na fakt, že fantastická Kelly Bishop dostala pořádnou příležitost zazářit), a doufám, že se do Stars Hollow s jejím dovolením zase za pár let podíváme. A ano, potřeba to není, jenže Gilmorky nejsou seriál. Gilmorky jsou životní styl.

    • 11.1.2017  01:19
    Velká láska (TV seriál) (2006)
    *****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Bill Henrickson z Utahu je bohabojný muž. Vede úspěšný řetězec obchodů, má své přesvědčení, víru, sedm spokojených zdravých dětí, a především oddanou manželku Barb, oddanou manželku Nicki a oddanou manželku Margene. Wait… Na Big Love jsem se chystal hezky dlouho. Roky zpátky mi ho kdosi doporučil jako vhodnou náhradu za můj seriálový svatý grál Six Feet Under. A dnes tomu člověku (jehož identitu už jsem zapomněl, sorry) za jeho tip konečně děkuji. Big Love není novým SFU. Je ale něčím svérázným a svým způsobem kouzelným. Je to seriál „ze života,“ který si většina z nás zřejmě vůbec nedokáže představit. Ze života založeného na docela odlišných hodnotách, než jaké jsou většině z nás vlastní. Ze života, který se na první pohled může jevit zvráceně a jednoduše špatně, na ten druhý ale ukazuje překvapivé množství podpory, dobroty a lásky. Ano, z chování a jednání většiny mužských postav je mi vlastně trochu zle a většinu ženských postav konstantně lituju, ale seriál nijak nekáže a nesoudí, polygamii prezentuje se všemi světlými i stinnými stránkami a extrémy (zatímco Henricksonovi zastupují takového „průměrného“ polygamistu, nejedna vedlejší postava efektivně ukazuje účinky, jaké může polygamie mít v uzavřené sektě) a mnohdy ve veskrze tragických situacích nachází překvapivé množství humoru a vřelosti. Může se navíc pyšnit obrovským a přesným castem (vyzdvihnout si zaslouží jak Bill Paxton, tak všechny tři jeho manželky, Jeanne Tripplehorn (ta rozumná a věčně trpící), Ginnifer Goodwin (ta miloučká a energická), především ale Chloë Sevigny (ta hluboce narušená a zlomyslná), která mě svým bravurním výkonem v roli Nicki, dost možná té nejkomplexnější roli seriálu (a svojí kariéry), přiměla přepnout mezi love a hate snad víckrát, než se to kdy podařilo komukoliv jinému) a neuvěřitelně rozmanitou skupinou charakterů, ve které se snad nenajde žádná postava, která by člověka vůbec nezajímala nebo nebavila (kromě Henricksonových jsem si zamiloval hlavně Billovu matku Lois (fantastická Grace Zabriskie!), železnou dámu, kterou nezlomí prostě nic, věčným konfliktem stiženého nebožáka/padoucha Albyho, servírku Anu, která všechno říká tak, jak to doopravdy je, a nejpřekvapivější pletichářku seriálu, patnáctiletou child bride Rhondu). Big Love je svým vlastním seriálem, který nejspíš není pro každého, je ale určitě něčím velkým, a já tak domácnost Henrickson/Grant/Heffmanových opouštím s pocitem, že se tam jednou rád vrátím.

    • 15.12.2016  10:27
    Survivor: Millennials vs Gen X (TV pořad) (2016)
    ***

    Obsahuje spoilery. Další gimmick sezóna, tentokrát s temátem dvou generací, se po celou dobu vezla na vlně rozporuplných pocitů. Většina castu byla vyloženě nezajímavá, několik zajímavějších hráčů vypadlo ještě před porotou nebo rovnou na jejím začátku, a navzdory faktu, že série přinesla spoustu zábavných zvratů a nervydrásajících okamžiků, její konec zanechává v puse hodně hořkou pachuť. Vítěz: 2* Tragédie. Hráč, který neměl hru nijak pod kontrolou a svoje faily prezentoval jako strategické tahy vyhrál plným počtem hlasů díky svojí sob story. Ne, díky. Oblíbenci: Michelle Schubert, Hannah Shapiro, Michaela Bradshaw

    • 18.11.2016  14:12

    Obsahuje náznaky spoilerů. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, šest sérií, šest odlišných příběhů s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 1. série (Murder House) - Mulchuk (ha!) úspěšně rozčeřili stojaté vody hororového žánru hned prvním dílem první série, a udělali to prostřednictvím (jak jinak) nefunkční rodiny. Murphy miluje komplikované postavy, rodinné krize a dramata, temná tajemství, a žánr hororu se pro jejich prozkoumání jeví překvapivě logicky. Nešťastný ústřední pár (výtečná Connie Britton a spolehlivý Dylan McDermott), jejich depresivní dcerka Violet (sympatická Taissa Farmiga), psychopatický Tate (neokoukaný Evan Peters), mrazivá a děsivá Constance (vpravdě (ne)uvěřitelná Jessica Lange), tajemný původní obyvatel domu Larry (Denis O'Hare!), perverzní/dobrosrdečná hospodyně Moira (úžasná Frances Conroy) a další hromada ujetých postav vytváří dohromady skutečně chutný mix černého humoru, tíživého napětí a sem tam i chvíle nefalšovaného strachu. 5* 2. série (Asylum) - Od ústředního tématu nevěry a duchů/duší první řady radikálním obratem k (ne)příčetnosti uvnitř katolického blázince ve druhé, Mulchuk hází do kotle jeden nápad za druhým, ať už nacismus, mutanty, mimozemšťany, boha a ďábla či Smrt samou. Někdy to nevyjde na sto procent a občas to působí zbytečně přeplácaně, ale z největší části to pořád baví a překvapuje, a pokud zrovna ne, stejně aspoň herecky oslňuje božská Lange a dokonalá Conroy. Staří známí herci v nových rolích těší, mezi novými postavami je hned několik velkých tahounů (Jude, Kit, Lana "Banana"..) a roztomilých sidekicků (mikrocefalická Pepper!), a Name Game mi jede v přehrávači od rána do večera. 4,5* 3. série (Coven) - Po naprosté duševní temnotě druhé sezóny hladce do přemrštěné komediálně-hororové parafráze na X-Meny, kde místo mutantů řeší ústřední téma menšin a většin čarodějnický slet. Trojka je jako celek po eklektické dvojce taky o poznání soustředěnější ve svém ději, který doplňuje akorát několika reálnými figurami s poupravenou historií (Delphine LaLaurie, Marie Laveau, Sekerník z New Orleans). Zároveň představuje zatím nejlepší cast (připojují se herecké legendy Kathy Bates či Angela Bassett, a zároveň se vrací oblíbenci jedničky, O'Hare, Farmiga či Brewer) ve zdaleka nejtrhlejších rolích seriálu, nechybí nemluvný úchylný sluha, rasistická masová vražedkyně, novodobé Frankensteinovo monstrum, či má zřejmě nejoblíbenější postava celého AHS, neuvěřitelně výstřední a vždycky stylová čarodějka s vlasy barvy ohně a slabostí pro extravagantní módní výstřelky Myrtle Snow (navzdory tomu, že Jessica Lange svým oslnivým výkonem v roli stávající Supreme Fiony dokazuje, že dovede být i ve čtyřiašedesáti pořád svůdná i nechutná, zranitelná i totální badass, právě Frances Conroy v roli Myrtle si kradla každou scénu pro sebe). Coven se zkrátka nebere vážně, proto působí tak osvěžujícím a zábavným dojmem, a proto je dost možná mou nejoblíbenější sérií. 5* 4. série (Freak Show) Přestřelený, výstřední a odlehčený Coven se u většiny diváků nesetkal s tak vřelým přijetím, jako u mě. Tvůrčí tým Ryana Murphyho se proto rozhodl vyhovět jejich přání, a vytasil s o poznání temnějším rázem příběhu i tématu. Freak Show, přehlídka lidských zrůd, tělesně i duševně, se může pyšnit celou řadou věcí. Dokonalým castem (k ústřední partě v čele s J.L. se přidává Michael Chiklis a další), zajímavou partou charakterů (siamská dvojčata v úžasném podání Sarah Paulson, zmrzačený vraždící klaun Twisty, nechutně bohatý psychopatický spratek v podání nováčka, vynikajícího Finna Wittrocka), tísnivým soundtrackem a atmosférou chvílemi tak hustou, že by se už snad ani krájet nedala. Navrch vůbec poprvé propojuje svůj děj s jinou řadou (Asylum), a to hned v dost možná nejlepším díle celého seriálu (Orphans, Pepper!!!). Přesto se u mě bohužel jedná o jednoznačně nejslabší dosavadní AHS sérii. Příběhové linky se objevují a mizí jak se autorům zachce, mnohé postavy (včetně těch hraných hlavním castem) nemají žádnou pointu, žádné opodstatnění, talentem některých je vyloženě mrháno (Frances Conroy, Angela Bassett), selhává i zřejmě zamýšlený komentář o tom, co je to vlastně zrůda (diskutabilně na povrchu nádherný Dandy měl být očividně tou skutečnou zrůdou, zatímco parta tělesně zmrzačených by měla být diváku sympatická, ale to se daří jenom stěží, když většina z nich jsou taktéž vrahové a sympatie si tak získají možná dva tři z nich), ale dva vůbec největší průšvihy spočívají v následujícím. 1) příliš prostoru pro Jessicu Lange (dle spousty fanoušků, kteří se jí přejedli, ne mě) a Evana Peterse (dle mě, který jsem se ho přejedl, ne spousty fanoušků) na úkor ostatních a konečně 2) Freak Show zoufale chybí nějaká konzistentní ústřední linka, která by držela seriál pohromadě. Jednotlivé díly sice většinou fungují, chvílemi jsem zapomínal dýchat, chvílemi měl na krajíčku, ale jako celek to prostě viditelně něco postrádá, a proto je Freak Show promarněnou příležitostí. 4* 5. série (Hotel) Hotel je sérií plnou změn a zároveň návratů. Stálice Lange a Conroy se ve Freak Show s milovaným (i zatracovaným) seriálem rozloučily, a Ryan Murphy pod svá křídla uvítal novou zářivou hvězdu v podobě Lady Gaga, která vyfasovala tu největší roli (se kterou se navzdory očekáváním popasovala na jedničku), a tak nejspíš není náhodou, že celý Hotel funguje jako paralela na její osobu. Pod nablyštěnou art deco fasádou se ukrývá překvapivá hloubka, nečekaná temnota a nepopiratelný talent. Po roztěkaném Freak Show Hotelu navíc nechybí větší semknutost, a to jak jednotlivých linií, tak i s ostatními sériemi. Už tradičně nechybí plejáda fantastických postav (vedle tajemné upírky Gagy mě bezmezně fascinovala především Liz Taylor, zlatý glób Denisovi, ASAP) i všeljakých libůstek a božských nápadů (krvavé orgie, addiction demon). Zároveň ale některým postavám chybí směr, některé pointy vyšumí doztracena, v hororu zaostává za Asylum a v zábavnosti za Covenem, a s otravně přehrávajícím Evanem Petersem mi tentokrát došla trpělivost definitivně, proto jenom pěkné 4* 6. série (Roanoke) V dnešní době je těžké někoho vyděsit. Sám si nepamatuju, kdy jsem se naposledy u něčeho doopravdy bál. Pamatuju si ovšem, když mi někdo doporučil, abych se podíval na Paranormal Activity, že prý je to naprostý převrat v žánru hororu. U mě to jaksi nevyšlo (viz můj komentář a hodnocení), při sledování Roanoke jsem si ovšem PA musel vybavit, nedokážu se totiž ubránit dojmu, že takhle nějak to mohlo vypadat, kdyby ho natáčel někdo schopný. Ryan Murphy vzal formulku found footage a v zatím nejkratší sérii svého hororového dítka ji převrátil naruby. Cast potěší návraty některých původních oblíbenců (Franny a Taissa ftw) i úžasně zábavnými hereckými kreacemi (už je mi až trapně neustále vychvalovat Sarah Paulson, ale ta ženská fakt nikdy nezklame) a feeling sezóny po dekadentním Hotelu snad nemůže být odlišnější. Roanoke je špinavá, drsná, a s přehledem nejsyrovější série, která sice sem tam hapruje v logice chování postav (což o to, k žánru hororu to nejspíš patří) ale která mě svojí atmosférou plíživého teroru a nemilosrdnou přehlídkou brutálních výjevů bavila a překvapovala od začátku do úplného konce. Jedinou výraznější slabinou je absence legendární opening sekvence, a Roanoke se tak u mě nakonec řadí na druhé místo (po všemi zatracovaném Covenu). 5* PS Ani moje debilita se imho nemůže rovnat debilitě vylízance, kterej si schválně čte spoileroidní rozhovory, a pak si stěžuje na debilitu tvůrců, že v nich byly spoilery, ale zase co od něj čekat, když tady předtím zprznil AHS profil a nedobrovolně ho vyřadil z topky oblíbených seriálů.

    • 13.11.2016  23:35
    American Horror Story (TV seriál) (2011)
    *****

    Obsahuje náznaky spoilerů. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, šest sérií, šest odlišných příběhů s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 1. série (Murder House) - Mulchuk (ha!) úspěšně rozčeřili stojaté vody hororového žánru hned prvním dílem první série, a udělali to prostřednictvím (jak jinak) nefunkční rodiny. Murphy miluje komplikované postavy, rodinné krize a dramata, temná tajemství, a žánr hororu se pro jejich prozkoumání jeví překvapivě logicky. Nešťastný ústřední pár (výtečná Connie Britton a spolehlivý Dylan McDermott), jejich depresivní dcerka Violet (sympatická Taissa Farmiga), psychopatický Tate (neokoukaný Evan Peters), mrazivá a děsivá Constance (vpravdě (ne)uvěřitelná Jessica Lange), tajemný původní obyvatel domu Larry (Denis O'Hare!), perverzní/dobrosrdečná hospodyně Moira (úžasná Frances Conroy) a další hromada ujetých postav vytváří dohromady skutečně chutný mix černého humoru, tíživého napětí a sem tam i chvíle nefalšovaného strachu. 5* 2. série (Asylum) - Od ústředního tématu nevěry a duchů/duší první řady radikálním obratem k (ne)příčetnosti uvnitř katolického blázince ve druhé, Mulchuk hází do kotle jeden nápad za druhým, ať už nacismus, mutanty, mimozemšťany, boha a ďábla či Smrt samou. Někdy to nevyjde na sto procent a občas to působí zbytečně přeplácaně, ale z největší části to pořád baví a překvapuje, a pokud zrovna ne, stejně aspoň herecky oslňuje božská Lange a dokonalá Conroy. Staří známí herci v nových rolích těší, mezi novými postavami je hned několik velkých tahounů (Jude, Kit, Lana "Banana"..) a roztomilých sidekicků (mikrocefalická Pepper!), a Name Game mi jede v přehrávači od rána do večera. 4,5* 3. série (Coven) - Po naprosté duševní temnotě druhé sezóny hladce do přemrštěné komediálně-hororové parafráze na X-Meny, kde místo mutantů řeší ústřední téma menšin a většin čarodějnický slet. Trojka je jako celek po eklektické dvojce taky o poznání soustředěnější ve svém ději, který doplňuje akorát několika reálnými figurami s poupravenou historií (Delphine LaLaurie, Marie Laveau, Sekerník z New Orleans). Zároveň představuje zatím nejlepší cast (připojují se herecké legendy Kathy Bates či Angela Bassett, a zároveň se vrací oblíbenci jedničky, O'Hare, Farmiga či Brewer) ve zdaleka nejtrhlejších rolích seriálu, nechybí nemluvný úchylný sluha, rasistická masová vražedkyně, novodobé Frankensteinovo monstrum, či má zřejmě nejoblíbenější postava celého AHS, neuvěřitelně výstřední a vždycky stylová čarodějka s vlasy barvy ohně a slabostí pro extravagantní módní výstřelky Myrtle Snow (navzdory tomu, že Jessica Lange svým oslnivým výkonem v roli stávající Supreme Fiony dokazuje, že dovede být i ve čtyřiašedesáti pořád svůdná i nechutná, zranitelná i totální badass, právě Frances Conroy v roli Myrtle si kradla každou scénu pro sebe). Coven se zkrátka nebere vážně, proto působí tak osvěžujícím a zábavným dojmem, a proto je dost možná mou nejoblíbenější sérií. 5* 4. série (Freak Show) Přestřelený, výstřední a odlehčený Coven se u většiny diváků nesetkal s tak vřelým přijetím, jako u mě. Tvůrčí tým Ryana Murphyho se proto rozhodl vyhovět jejich přání, a vytasil s o poznání temnějším rázem příběhu i tématu. Freak Show, přehlídka lidských zrůd, tělesně i duševně, se může pyšnit celou řadou věcí. Dokonalým castem (k ústřední partě v čele s J.L. se přidává Michael Chiklis a další), zajímavou partou charakterů (siamská dvojčata v úžasném podání Sarah Paulson, zmrzačený vraždící klaun Twisty, nechutně bohatý psychopatický spratek v podání nováčka, vynikajícího Finna Wittrocka), tísnivým soundtrackem a atmosférou chvílemi tak hustou, že by se už snad ani krájet nedala. Navrch vůbec poprvé propojuje svůj děj s jinou řadou (Asylum), a to hned v dost možná nejlepším díle celého seriálu (Orphans, Pepper!!!). Přesto se u mě bohužel jedná o jednoznačně nejslabší dosavadní AHS sérii. Příběhové linky se objevují a mizí jak se autorům zachce, mnohé postavy (včetně těch hraných hlavním castem) nemají žádnou pointu, žádné opodstatnění, talentem některých je vyloženě mrháno (Frances Conroy, Angela Bassett), selhává i zřejmě zamýšlený komentář o tom, co je to vlastně zrůda (diskutabilně na povrchu nádherný Dandy měl být očividně tou skutečnou zrůdou, zatímco parta tělesně zmrzačených by měla být diváku sympatická, ale to se daří jenom stěží, když většina z nich jsou taktéž vrahové a sympatie si tak získají možná dva tři z nich), ale dva vůbec největší průšvihy spočívají v následujícím. 1) příliš prostoru pro Jessicu Lange (dle spousty fanoušků, kteří se jí přejedli, ne mě) a Evana Peterse (dle mě, který jsem se ho přejedl, ne spousty fanoušků) na úkor ostatních a konečně 2) Freak Show zoufale chybí nějaká konzistentní ústřední linka, která by držela seriál pohromadě. Jednotlivé díly sice většinou fungují, chvílemi jsem zapomínal dýchat, chvílemi měl na krajíčku, ale jako celek to prostě viditelně něco postrádá, a proto je Freak Show promarněnou příležitostí. 4* 5. série (Hotel) Hotel je sérií plnou změn a zároveň návratů. Stálice Lange a Conroy se ve Freak Show s milovaným (i zatracovaným) seriálem rozloučily, a Ryan Murphy pod svá křídla uvítal novou zářivou hvězdu v podobě Lady Gaga, která vyfasovala tu největší roli (se kterou se navzdory očekáváním popasovala na jedničku), a tak nejspíš není náhodou, že celý Hotel funguje jako paralela na její osobu. Pod nablyštěnou art deco fasádou se ukrývá překvapivá hloubka, nečekaná temnota a nepopiratelný talent. Po roztěkaném Freak Show Hotelu navíc nechybí větší semknutost, a to jak jednotlivých linií, tak i s ostatními sériemi. Už tradičně nechybí plejáda fantastických postav (vedle tajemné upírky Gagy mě bezmezně fascinovala především Liz Taylor, zlatý glób Denisovi, ASAP) i všeljakých libůstek a božských nápadů (krvavé orgie, addiction demon). Zároveň ale některým postavám chybí směr, některé pointy vyšumí doztracena, v hororu zaostává za Asylum a v zábavnosti za Covenem, a s otravně přehrávajícím Evanem Petersem mi tentokrát došla trpělivost definitivně, proto jenom pěkné 4* 6. série (Roanoke) V dnešní době je těžké někoho vyděsit. Sám si nepamatuju, kdy jsem se naposledy u něčeho doopravdy bál. Pamatuju si ovšem, když mi někdo doporučil, abych se podíval na Paranormal Activity, že prý je to naprostý převrat v žánru hororu. U mě to jaksi nevyšlo (viz můj komentář a hodnocení), při sledování Roanoke jsem si ovšem PA musel vybavit, nedokážu se totiž ubránit dojmu, že takhle nějak to mohlo vypadat, kdyby ho natáčel někdo schopný. Ryan Murphy vzal formulku found footage a v zatím nejkratší sérii svého hororového dítka ji převrátil naruby. Cast potěší návraty některých původních oblíbenců (Franny a Taissa ftw) i úžasně zábavnými hereckými kreacemi (už je mi až trapně neustále vychvalovat Sarah Paulson, ale ta ženská fakt nikdy nezklame) a feeling sezóny po dekadentním Hotelu snad nemůže být odlišnější. Roanoke je špinavá, drsná, a s přehledem nejsyrovější série, která sice sem tam hapruje v logice chování postav (což o to, k žánru hororu to nejspíš patří) ale která mě svojí atmosférou plíživého teroru a nemilosrdnou přehlídkou brutálních výjevů bavila a překvapovala od začátku do úplného konce. Jedinou výraznější slabinou je absence legendární opening sekvence, a Roanoke se tak u mě nakonec řadí na druhé místo (po všemi zatracovaném Covenu). 5*

    • 10.8.2016  15:46
    Angie Tribeca (TV seriál) (2016)
    ***

    Policejních seriálů jsou mraky, a já žádný z nich nesleduju (s výjimkou Brooklyn Nine-Nine), protože mě zkrátka nebaví. Seriál, který si z nich dělá legraci ve stylu Bláznivých střel, ten ovšem můžu. Angie je záležitost strašlivě hloupá, zároveň ale příšerně vtipná a příležitostně překvapivě chytrá, navrch s neuvěřitelně rozkošnou Rashidou Jones (Ann Perkins love). PS: po náhodném rewatchi epizody snižuji na tři, napodruhé to bohužel vůbec nefunguje.

    • 25.7.2016  18:42
    Rick a Morty (TV seriál) (2013)
    ****

    Šílený vědátor á la Dr. Emmett Brown z Návratu do budoucnosti + průměrná americká rodinka. A výsledek? První díl téhle animované komedie je prakticky utrpením, další čtyři potom (prach)sprostou vykrádačkou Futuramy. Od šestého dílu dál se ale naštěstí tvůrce Dan Harmon (fandové Community jistě znají, ostatně si nedokážu představit, že by tenhle seriál záměrně vyhledal kdokoli jiný) vzchopil, a i když dál servíruje v podstatě zfetovanou a vulgárnější verzi Futuramy, přimíchává dostatečné množství meta joků a popkulturních odkazů, díky kterým seriál nachází svůj vlastní, stabilní směr, který překvapivě boduje především ve vážnějších a hlubších momentech (byť sem tam funguje i nesmyslné bezuzdné sci-fi řádění). Znalejší seriálové fandy pak nepochybně potěší hlasy doktorů Elliot Reid a Lea Spacemana jakožto dua rodičů, stejně jako všelijaká hvězdná camea (kupříkladu nějací ti regulaři z Community). Rick a Morty tak nakonec díky jedné a půl kvalitní sérii přistává na celkem slušných čtyřech hvězdách, ale z toho hodnocení tady je mi trochu šoufl. Není to poprvé, co mám kvůli csfd chuť hodnotit níž.

    • 5.6.2016  15:51
    Ray Donovan (TV seriál) (2013)
    *

    OBSAHUJE SPOILERY Z PRVNÍ SEZÓNY! To jsem se zase jednou nechal od CSFD pořádně nachytat. Měl jsem radši důvěrovat svým instinktům, a po přečtení klišovitého obsahu se téhle snůšce velkým obloukem vyhnout. Hrozně rád bych seriál okomentoval, aniž bych zbytečně prozrazoval něco z děje, ale naneštěstí to nejde, všechny moje výtky totiž směřují k totální absenci jakékoli logiky řešení situací či motivace postav. Několik příkladů za všechny: - Abby si je plně vědoma, že Mickey, otec jejího manžela Raye, seděl 20 let za vraždu Rayovy expřítelkyně, ví, že je nebezpečný, ví, že Ray ho nenávidí, a přesto se pokouší s ním vybudovat přátelský vztah nejen ona sama, ale navíc s ním sblížit i svoje děti, u kterých jinak nestrpí, aby byly vystavené jakémukoli náznaku násilí či špatným vlivům. - Ray doslova a do písmene řekne, že se rozhodnul Mickeyho zabít už jako desetiletý, přesto ho ani dnes nedokáže zabít sám, a na jeho zabití si naprosto nepochopitelně najme právě toho jednoho jediného člověka, který má prostředky i důvody všechny plány potopit. - Sully je ukázaný jako nemilosrdný zabiják, který bez zaváhání a bez skutečného důvodu zavraždí svou dlouholetou partnerku i náhodné kolemjdoucí, a přesto potom nechá odejít člověka, o kterém ví, že mu ukradl obrovskou sumu peněz, jenom proto, že mu onen člověk poskytnul důležitou informaci. - Top FBI agent (vědomě) sdělí nebezpečnému zločinci, že na svém případu pracuje úplně sám, a nikdo z jeho kolegů nemá tušení, v čem že to vlastně jede, takže kdyby se mu něco stalo, nikdo by neměl ponětí ;-) - Ženská se želízkama připoutá k trubce a klíč spláchne do hajzlu a nenapadne jí, že nebude mít jak se odtamtud dostat, dcera, která je jinak totálně vystrašená ze všeho, najde svého otce ležet na lůžku s potlučeným obličejem a obřím krvavým flekem přes celou košili, ale místo aby se vyděsila a/nebo se aspoň ujistila, že mu nic není, jde si sama klidně lehnout, a tak dále, a tak dále. Zkrátka nikdo se v tomhle seriálu nechová realisticky, nikdo se nechová logicky, seriál buďto nudí scénami, ve kterých se vůbec nic neděje, otravuje otřesně napsanými dialogy, které znějí jako od studenta možná tak střední školy, nebo šokuje, ano, ovšem svojí bezbřehou debilitou. Jako bezduchou drsnou zábavu bych to bral, ale nevím, čím bych se musel zfetovat, aby mi to přišlo jako inteligentní a komplexní pohled na život antihrdiny. Ona je totiž jedna věc hodit logiku stranou u seriálu typu řekněme Scream Queens (a i tam naprosto chápu, když to někdo neudělá, a seriál mu potom připadá jako nesnesitelná krávovina), je ale něco docela jiného to po divákovi chtít u seriálu jako Ray Donovan, který předstírá hloubku a bere se naprosto vážně. 1* dávám čistě za herecké obsazení a očividně vysokou produkční hodnotu, všechno ostatní je až komicky katastrofální. Ale solidně jste mě napálili, to ne že ne.

    • 30.5.2016  09:06
    Luxus na talíři (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Strašlivost. Jenom kvůli tomu, že to má být vtipné, ještě jaksi neznamená, že to vtipné je. Nehledě na to, že kdo viděl jeden díl, jako by viděl všechny. Ale tak české diváctvo nikdy nemělo problém se smát opakovaným "vtipům."

    • 19.5.2016  16:52
    Survivor: Kaoh Rong (TV pořad) (2016)
    ****

    Obsahuje spoilery. Kaoh Rong, sequel k Brains vs. Brawns vs. Beauty, byla od samého začátku avízovaná jako jedna z nejdrsnějších řad, kupříkladu předem bylo oznámeno, že přijde největší počet zdravotních evakuací (čili logicky musely být tři či víc). Spolu s drsnými podmínkami přišla taky celá řada dramatických scén (trojitý kolaps při jediné soutěži). Cast byl z větší části barvitou směskou představitelů jednotlivých kmenů, přičemž jenom minimální množství lidí bylo skutečně trefou vedle, pokud se jedná o alespoň nějakou iniciativu hrát (byť jakkoli špatně) či aspoň bavit. Proto je skoro kupodivu, že výsledkem je sezóna, která si stěží urve 4*. Sám ani nevím proč, jestli snad sérii uškodily právě evakuace, duo dětinských vylízanců Scot & Jason, které doufám už nikdy neuvidím (ač se domnívám, že alespoň jeden z nich se v nějaké té řadě objeví, když už, tak ať je to Scot, z Jasona mi praská monitor a z jeho keců mi mozek teče z hlavy ušima), a nebo paradoxně fakt, že finálová čtveřice byla jako celek poměrně silná a zasloužilá, zatímco ti odporní a nezasloužilí zmizeli poměrně brzy. Vítěz: 4*. Další paradox, protože za normálních okolností bych za tuhle vítězku byl strašně rád, je mi sympatická jako osobnost, rozumí tomu, jak důležitá je pro Survivora sociální hra, a od nějakého třetího či čtvrtého dílu patřila mezi moje oblíbence (scéna, kde Nick vykládá o tom, jaká je to naivka, a jak s ní bude manipulovat podle potřeby, aby ona vzápětí ve svojí zpovědi víceméně řekla, že mu hraje naivku, aby s ním mohla manipulovat podle svojí potřeby). Dlouhé roky jsem zastáncem toho, že vítěz, ať už je to kdokoli, si výhru jednoduše zaslouží, protože o tom přesvědčil porotu, zatímco ostatní finalisté to nedokázali. Viz vítězové sezón 19, 20, 23... U všech těch sezón zřetelně vidím, proč ta "osobnost" sezóny, která by bývala byla očividným vítězem, nevyhrála. Ale u Kaoh Rong, ať si hlavu lámu jak chci, tak na to nepřijdu. Jedna osoba hru imho ovládala strategicky od začátku do konce, budovala vztahy se všemi, bez ohledu na to, jak opovrženíhodně se chovali, válela na všech kmenovkách, včetně té úplně poslední, dokonce i v těch soutěžích byla dobrá, ne že by mi na tom kdovíjak záleželo, a přesto nevyhrála. Nechápu, mrzí mě to, a dvojnásob mě mrzí, že mě mrzí výhra fajn vítězky. Oblíbenci: Aubry Bracco, Cydney Gillon, Michele Fitzgerald, Tai Trang, Debbie Wanner

    • 19.4.2016  16:24
    Supergirl (TV seriál) (2015)
    ***

    Role Supergirl ve světě komiksů je jasná - být slabší verzí Supermana. Díky tomu u mě vítězí v podstatě po všech stránkách. Jednak totiž musí o svůj titul superhrdinky skutečně bojovat, jednak z toho vyplývá celá řada komických i napínavých (respektive napínavějších) situací, a konečně kdo by neměl rád underdoga. Supergirl je plná kýče, patosu a cukrkandlu, ale hrdě to přiznává, nosí to na hrudi hned vedle onoho pověstného S. Nejedná se o nic složitého, je to upřímná oddychovka, která získává plusové body především za neuvěřitelnou sympatičnost Melissy Benoist, za zábavnou postavu Cat Grant a za (většinou) nenucenou Girl/Sister Power. O nic světoborného se nejedná, ale to ani není potřeba. První série si po nejistém začátku vysloužila 70%, druhá ovšem odchodem některých a příchodem mnohých zbytečných postav děj nepříjemně rozmělnila a výsledné hodnocení výrazně sráží.

    • 7.4.2016  11:23
    American Crime Story (TV seriál) (2016)
    *****

    OBSAHUJE SPOILERY! Ryan Murphy má v Hollywoodu pověst geniálního hyperaktivního dítěte, a to z dobrých a pochopitelných důvodů. Jeho seriály mnohdy začnou pořádným výbuchem a stylem, a pak to někde, někdy a najednou začne působit, jako by se Ryan u psaní seriálu začal snad nudit (obvykle proto, že začal psát další seriál). Stalo se mu to u Glee, děje se mu to u American Horror Story, a jeho vymazlený projekt Scream Queens se navíc nesetkal s nejvřelejším přijetím, ba ani pochopením ze strany diváků. Jsem proto dvojnásob rád a upřímně mu přeju, že tohle obří sousto, které si ukousnul s procesem OJe, zpracoval tak skvělým způsobem, a takřka neoddiskutovatelně tím potvrdil tu část o géniovi. V první sérii ACS stvořil desetihodinový televizní román, který elegantně nahlíží na celý proces od začátku do konce, na všechny jeho účastníky (včetně poroty), dělá to informativně, překvapivě civilně, a přitom neuhýbá tak daleko od vtipně skandálního pulpu (např. scény v podobě slávychtivých teen Kardashianek), který je Murphyho rukopisu tolik vlastní. Dokonale vykresluje charaktery obou stran, zobrazuje společenský přesah celého případu, rasovou problematiku, mediální šílenství, a přitom nechává všechny otazníky nezodpovězené, nenutí divákovi, jestli je OJ vinen či ne, nechává každého vyvodit si vlastní závěry (býval bych nevěřil, že si kdokoli může myslet, že OJ to neudělal, ale pak jsem se podíval na imdb a zjistil, že nemalá část diváků se domnívá, že tenhle seriál víceméně utrvzuje OJovu nevinu). Herecky (co do výkonů) i obsazením (co do vizáže) se pak ACS předvádí, jako už dlouho nic. Murphyho favoritka Sarah Paulson snad nikdy nehrála líp, a jestli za Marciu Clark nedostane Emmy i Glób, pak jsou všechny televizní ceny větší fraška, než OJův proces. Nikdo ale nijak nezaostává, takový David Schwimmer ze mě svým výkonem dokázal vymámit sympatie, které jsem k žádnému Kardashianovi nikdy nechoval. Soudce Ito či otec Rona Goldmana jsou pak zřejmě jednovaječná dvojčata svých předobrazů (viz google). Jedinou diskutabilní castingovou volbou je Cuba Gooding Jr., který se reálnému OJovi nijak nepodobá, a na tuhle roli se zkrátka typově nehodí, byť to zahrál výborně. The People v. OJ Simpson je jednou z největších televizních událostí posledních let, je strhující, zábavná, mnohdy bolestivá (1x06 jsem pomalu ronil slzy vzteku a rozhořčení, zrovna tak při verdiktu), ale především důležitá, protože podněcuje k diskuzi o závažných otázkách, a to se málokterému seriálu podaří. Murphy a jeho vlastní Dream Team zkrátka umí, a já upřímně doufám, že se během následujících sérii nenechají rozptýlit nějakým barevným odleskem na zdi.

    • 5.2.2016  01:58
    Dva z Queensu (TV seriál) (1998)
    ****

    Dva z Queensu, aka King of Inconsistencies, aka Fat Guy/Skinny Wife. Tlouštík Doug má fajn život, solidní práci, krásnou a chytrou manželku Carrie, až se jeden diví, proč se ta ženská zahazuje s takovým balíkem, ale jenom do chvíle, dokud se divák neseznámí s jejím otcem Arthurem, hysterickým bručounem, který se každou chvíli pokouší přijít k nějakým rychlým prachům a vzít někoho na hůl, to se potom zase jeden diví, že chudák Doug dávno nesedí za vraždu. KOQ (chuckle) je sesterským sitcomem Everybody Loves Raymond (dočkáme se hned několika crossover epizod), a tak nepřekvapí, že se mu velice podobá pojetím i stylem humoru, který čerpá hlavně z dysfunkce všech vztahů a lidských slabostí. Doug je nejlínější a nejsobečtější nenažranec, Carrie (byť s ní takřka stoprocentně soucítím) neustále sekýruje (sarkasticky, nutno dodat), Arthur každou chvíli vymýšlí nějakou šílenost, a i všechny podpůrné postavičky baví se svými trablemi (Spence & Danny je bromance jako dělo, jen co je pravda). Osazenstvo si svoje role očividně užívá, Kevin James je tu nepochybně v životní roli (a to nejenom proto, že mnohdy vypadá, že mu jde o život, srsly, nepamatuju, jestli jsem kdy viděl někoho dalšího přežít tolik bolestivě vypadajících držkopádů) a chemie mezi ním a Leah Remini z televize takřka stříká. Celých devět sezón se jedná o hodně pohodovou zábavu, která je pořád úsměvná a někdy i mnohem víc než to. Je tu ovšem problém, který jsem zmínil úvodem. O takových Golden Girls se povídá, že je v nich hodně nesrovnalostí, a jelikož jsem je celé viděl několikrát, můžu potvrdit, že je to pravda. KOQ jsem sice viděl jenom jednou, ale i tak můžu s jistotou říct, že králi Queensu nešahají ani po kotníky. Je pravda, že napsat seriál o 206 dílech, ve kterém si nikdy nic nebude protiřečit, je asi nadlidský úkol, ale mnohdy jsem si musel ťukat na čelo, když si naprosto odporovaly dva po sobě jdoucí díly, často i v naprosto zásadních věcech. Ideálním (a takřka nespoileroidním) příkladem budiž Carriina sestra Sara, která po čtvrtém díle očividně nikdy ani neexistovala, pravda, dá se to prominout, tvůrci na začátku ještě netušili, kam se děj bude ubírat, ale když ještě někdy v šesté sedmé sérii dají několik flashbackových dílů o tom, jak se Doug a Carrie seznamovali, brali, stěhovali, a všechny odprezentují úplně jinou písničku, v kombinaci s faktem, že mnozí herci hrají několik různých postav, to působí skoro až jako running joke tvůrců. Škoda, že na něm není nic vtipného, a výsledný dojem tak výrazně sráží. Stále se však jedná o dobrou zábavu, mnohem lepší, než jakou jsem očekával s nejistým úvodem. 75%

    • 15.1.2016  19:37

    Obsahuje náznaky spoilerů. Ryan Murphy. Neuvěřitelný talent a titán mezi scénáristy poslední seriálové generace. Po řádně střeleném Popular, kontroverzním Nip/Tucku a muzikálovém úletu Glee si Ryan sednul se svým dlouholetým (pracovním) partnerem, Bradem Falchukem, a společně rozhodli napísati nějaký ten horůrek. A bylo na čase. Naplánovali si projekt ve stylu komorního divadla, šest sérií, šest odlišných příběhů s různými postavami, ovšem se stejným hereckým obsazením. Proto i můj komentář bude vypadat jinak, než to se seriály obvykle dělávám. 5. série (Hotel) Hotel je sérií plnou změn a zároveň návratů. Stálice Lange a Conroy se ve Freak Show s milovaným (i zatracovaným) seriálem rozloučily, a Ryan Murphy pod svá křídla uvítal novou zářivou hvězdu v podobě Lady Gaga, která vyfasovala tu největší roli (se kterou se navzdory očekáváním popasovala na jedničku), a tak nejspíš není náhodou, že celý Hotel funguje jako paralela na její osobu. Pod nablyštěnou art deco fasádou se ukrývá překvapivá hloubka, nečekaná temnota a nepopiratelný talent. Po roztěkaném Freak Show Hotelu navíc nechybí větší semknutost, a to jak jednotlivých linií, tak i s ostatními sériemi. Už tradičně nechybí plejáda fantastických postav (vedle tajemné upírky Gagy mě bezmezně fascinovala především Liz Taylor, zlatý glób Denisovi, ASAP) i všeljakých libůstek a božských nápadů (krvavé orgie, addiction demon). Zároveň ale některým postavám chybí směr, některé pointy vyšumí doztracena, v hororu zaostává za Asylum a v zábavnosti za Covenem, a s otravně přehrávajícím Evanem Petersem mi tentokrát došla trpělivost definitivně, proto jenom pěkné 4*

    • 5.1.2016  19:25
    Amyino plodné lůno (TV seriál) (2013)
    ****

    Do nitra Amy Schumer jsem se pustil, aniž bych věděl, kdo Amy je, či dokonce o jaký formát seriálu se jedná (páč jsem se chytře domníval, že jde o klasický sitcom), a výsledek mě příjemně překvapil. Série nesouvisejících skečů prokládaná rozhovory s náhodnými kolemjdoucími i partou přátel, a vůbec prvním stand-upem, který mě konzistentně a upřímně baví, to všechno většinou na téma sexu, vztahů a trapasů, se u mě v drtivé většině případů trefuje do černého, od ještě vyššího hodnocení tak Amy dělí občasný přešlap (například v podobě účasti vysávače zábavy Michaela Iana Blacka), čtyřhvězda je to přesto poměrně solidní.

    • 24.12.2015  16:04
    Zvrhlé panství (TV seriál) (2015)
    *

    Downton Abbey meets The Real Housewives of Atlanta. Nápad a obsazení na jedničku, provedení se ale blíží spíš odpadu. I neomalená a vulgární komedie může být vtipná a nápaditá (letošní Murphyho Scream Queens), tady to ale bylo sakra vedle. Byť jen pousmání za celou první sérii bych spočítal na prstech jedné ruky, neb ten nejoriginálnější humor se tu točí kolem faktu, že postavy se jmenují Pussy či Židle, každou chvíli tu někdo kálí nebo blije, a ženský mají všechny bobra většího než afro Jimiho Hendrixe. Duo French & Saunders zpracovalo obdobné téma na výbornou už před dlouhými lety, a i ten nejslabší okamžik jejich Koláčů vede o koňskou délku před nejlepší chvílí téhle zbytečnosti, na níž je nakonec nejvtipnější její infantilní název.

    • 17.12.2015  14:36

    Obsahuje spoilery. Jednatřicítka si přichystala solidní kalibr, druhá šance, navíc odhlasovaná diváky, snad nemůže dopadnout špatně, nebo může? Navzdory faktu, že v castu se nakonec objevilo pár diskutabilních (Monica či Abi) nebo dokonce hráčsky úplně nemožných (Woo, Keith) charakterů na úkor zajímavějších soutěžících (Teresa, Sabrina, Jim, Carolyn, Shane), nějakým záhadným způsobem se doopravdy podařilo vybrat partu, kde drtivá většina účastníků skutečně hrála. Výsledkem je tak na jednu stranu strategií a zvraty nabitá jízda, na druhou si nemůžu nepostěžovat na neuvěřitelně zfušovanou práci střihačů, kteří uměle vytvářejí "příběhy" i osobnosti svých favoritů. Na osobnost Spencera jsem měl alergii už v Cagayanu, a i když tady za celou dobu prokazatelně udělal jenom jeden strategický tah, stejně mi nezbylo než čumět na v průměru čtyři jeho zpovědi na každý díl, zatímco spousta zajímavých či aspoň srdcových hráčů byla zanedbávaná a prakticky neviditelná (dle prakticky všech exit interviews (+ ponderosy) byla taková Kimmi žhavým kandidátem na vítězný hlas od většiny, ovšem vzhledem k tomu, že spousta diváků ani neměla tušení, že Kimmi existuje, dalo se spolehlivě odhadovat, že se do finále zřejmě nedostane). Tenhle nešvar manipulace střihu se u Survivora rok od roku horší, a i když si uvědomuju, že už je jeho nedílnou součástí a nezbavíme se ho, nezabrání mi to jinak vynikající sérii snížit hodnocení. Vítěz: 4*, sympaťák a alfa samec měl hru po celou dobu solidně v rukou, byť s hojnou pomocí HII, snad kdyby mu střih tolik nenadržoval, měl bych z jeho vítězství větší radost. Oblíbenci: Tasha Fox, Jeff Varner, Kimmi Kappenberg, Jeremy Collins, Kelley Wentworth

    • 3.12.2015  13:07
    Casual (TV seriál) (2015)
    ****

    Terapeutka Valerie (JLD lookalike Michaela Watkins) se po rozvodu s manželem nastěhuje ke svému nezodpovědnému bratru Alexovi (Joel McHale wannabe Tommy Dewey) a do toho se stará ještě o svou nezvladatelnou dospívající dceru Lauru. Výsledkem je chytrá horákyně současných televizních komedií, která bruslí z dramatu do komedie a zpátky někdy víc a někdy míň úspěšně. Před nějakými deseti lety bych byl z Casual nejspíš nadšený, dnes mi ale přijde, že obdobných dramedy o rozmazlených, privilegovaných, hipsterských a dysfunkčních rodinkách jsou desítky, ne-li stovky, a nebýt faktu, že Hulu prezentuje Casual jako "novou komedii s Frances Conroy!" (v Hollywoodu skutečně vědí, jak trollovat fandy Franny, za první tři díly je tam doslova jednou vidět na deset vteřin z dálky zadek její hlavy), nejspíš bych se k tomuhle seriálu nikdy ani nedostal. Casual je pohodovým a sympatickým počinem, a ve chvíli, kdy se do děje konečně aktivně zapojuje volnomyšlenkářská matka Dawn, nachází i stabilní směr a upřímné emocionální jádro, ze kterého se dají příběhy soukat několik sezón. Druhá sezóna je výrazně lepší a vyrovnanější než ta první, a třetí v tomhle trendu pokračuje, proto s klidným svědomím zvyšuju na 4*, ale nemůžu si ušetřit ještě jednu poznámku. Myslíval jsem si, že Becca z Californication je definitivně nejprotivnější teenager televize ever, ale zdejší Laura mě dokázala zviklat za pouhých deset dílů.

    • 24.11.2015  09:59
    Narcos (TV seriál) (2015)
    ****

    Navzdory faktu, že Pablo Escobar je důležitou a fascinující figurou kolumbijské historie, Narcos se u mě vyšplhali sotva na 4 hvězdy. Ne snad proto, že by se tu špatně hrálo nebo se na to špatně koukalo, ale především proto, že ta nejzajímavější část Escobarova života je tu zoufale plytká a zkratkovitá (do zblbnutí se omílá, jak se sám vypracoval z ničeho, což ovšem vidíme na ploše možná tak půlky jednoho dílu), a většina děje je (mnohdy úplně zbytečně) podřízená (byť jakkoli zábavným) efektním a badass momentům (a ano, vím, že většina z nich se skutečně stala), nemluvě o tom, že prakticky žádná jiná postava nemá tolik prostoru, aby mohla být dostatečně zajímavá. Výsledkem je tak seriál, který je skutečně cool, zároveň je ale velice povrchní, ač se tak netváří.

    • 16.11.2015  23:17
    Grace and Frankie (TV seriál) (2015)
    ****

    V době, kdy se v Americe bouří (hlasitá) menšina odpůrců sňatků gayů a lesbiček, přichází Netflix se ztělesněním jejich noční můry, protože jak se říká, pokud snad nejste LGBT vy nebo váš protějšek, vaše manželství to nijak neovlivní, že ano. Když už je to konečně legální, Robert (Martin Sheen) a Sol (Sam Waterston), dlouholetí pracovní partneři, se rozhodnou jít s pravdou ven, a kvůli utajované lásce po nějakých čtyřiceti letech opustit svoje manželky. A tak jsou teď Grace (na takřka osmdesátnici neuvěřitelně nádherná Jane Fonda) a Frankie (Lily Tomlin) postaveny před situaci, které nikdo jiný tak docela nerozumí, a nezbývá jim než se ve vzájemné podpoře spoléhat jedna na druhou, byť se nikdy neměly zrovna v lásce. Každý díl začíná ohromně sympatickou otvíračkou, která s nadhledem reflektuje výchozí situaci, Grace a Frankie ovšem nejsou žádný sitcom, pár výbuchů smíchu sice přijde, ale většinu stopáže se jedná o překvapivě jímavou a hořkosladkou komedii o podzimu života, která těží především z dramatického potenciálu zápletky. Vtipné situace se potom často vážou ke kontrastu mezi ústředními dámami (za všech okolností elegantní, stylová a racionální Grace x trochu praštěná rozevlátá duše Frankie) a způsobem, jakým se s věcmi vypořádávají. Fonda i Tomlin předvádějí skutečný koncert, a takřka každý díl končím minimálně s hřejivým pocitem na duši, ne-li rovnou slzou v oku.

    • 29.9.2015  22:58
    I Love Lucy (TV seriál) (1951)
    ***

    Jestli jste někdy pozorně sledovali jakýkoli delší americký seriál, nevyhnutelně jste v něm museli slyšet zmínku o I Love Lucy. ILL je americký sitcomový poklad, na který nejvlivnější velmoc světa nedá dopustit, a i šedesát let po premiéře má padesáté opakování vyšší sledovanost, než většina nových seriálů. Zda je tenhle postoj k Lucy oprávněný, toť otázka. Lucy Ricardo je žena v domácnosti, co má za manžela úspěšného kapelníka Rickyho, za nejlepší kamarádku svojí bytnou, sousedku Ethel, a partu uzavírá manžel Ethel, držgrešle Fred. Jako nějaká základní šablona nejsou čtyři ústřední hrdinové vůbec špatní, problém ale spočívá ve faktu, že drtivá většina dílů vychází z jenom několika málo nápadů, především potom z Lucyiny touhy prosadit se v šoubyznysu (což se vzhledem k absenci jakéhokoli talentu pochopitelně nedaří). Tenhle motiv se v různých obměnách opakuje minimálně v polovině všech dílů, není proto až takovou nadsázkou říct, že jestli jste viděli jeden díl Lucy, viděli jste všechny. Jednou Ricky zmíní, že do klubu hledají doprovodnou zpěvačku, a díl se motá okolo Lucyina krákorání, v dalším zase hledají tanečnici, a tak Lucy oprašuje svoje boty na step, když potom hledají saxofonistu, klauna nebo někoho, kdo by uměl žonglovat na chůdách.. Zbytek si předpokládám domyslíte, ale pokud náhodou ne, tak tohle je seriál přesně pro vás! Dalším důležitým (a neustále se opakujícím) prvkem seriálu jsou naprosto obyčejné a snadno řešitelné situace, které ovšem díky Lucyiným za vlasy přitaženým plánům dorostou do absurdních rozměrů. Pro představu řekněme, že jste se svým partnerem/partnerkou na dovolené, a trápí vás, že on/a přitom většinu času tráví sám/sama na rybách. Nabízí se například si o situaci s partnerem promluvit. Teď si místo takové promluvy zkuste představit tu nejstupidnější šílenost, co vás napadne, a získáte Lucy (pokud vás napadlo do partnerovy lodi vyvrtat díry, a potom při nečekaném pozvání na tu loď ucpávat ony díry zuby nehty a hlavně obrovskou zásobou žvýkaček, byli jste podezřele blízko). ILL má svá jednoznačná pozitiva, Lucille Ball byla ve skutečném životě nádherná a elegantní dáma, před kamerou potom neuvěřitelný živel a rozený klaun, ony banální a stupidní situace jí dávají prostor se neskutečně vyřádit, co se týče ksichtů, držkopádů, "zpěvu," "tance," i všeho dalšího, chemie mezi ústřední čtyřkou je skutečná (vzhledem k opravdovému manželství Lucy a Rickyho, opravdovému přátelství s Ethel i hašteření Ethel a Freda, vzhledem k bublající nenávisti mezi Vivian Vance a Williamem Frawleym), a navíc jen stěží můžu uvěřit, že seriál vytvořený před šedesáti lety se tak umně vyhnul takřka čemukoli, co by v dnešní době mohlo být považované za urážlivé (a proto nejspíš ILL skutečně nadčasová je), je to zkrátka taková jednoduchá, pohodová a neškodná rodinná zábava, která ve svojí době asi musela být přelomová (a do jisté míry v podstatě pořád je, vzhledem k faktu, že tou největší a nejvtipnější hvězdou tu je ta "ženská"), ale pro mě je to dneska tak tak na tři hvězdy. PS, vůbec nic osobního, ale naprosto nechápu komentář Blofelda, Lucy je prakticky JENOM o pitvoření a laciných fórech.

    • 24.9.2015  15:37
    Scream Queens (TV seriál) (2015)
    *****

    Obsahuje náznaky spoileru Už od dob Nip/Tucku jsem fandou Ryana Murphyho, logicky pro mě proto už nějakou chvíli byly Scream Queens nejočekávanějším seriálem poslední doby. První (a možná poslední) série je za námi, a tak se nabízí otázka, jestli očekávání splnily, a odpověď na ní není úplně snadná. Příběhově se nejedná o žádnou revoluci (záměrně), před dvaceti lety se v domě vysokoškolského sesterstva KKT (laciným vtípkům se vyhnu) odehrála tragédie, a teď se schyluje k další. Dle všeljakých popisů jsem očekával avizovaný Vřískot říznutý Heathers (nejstrašnější český překlad filmového názvu ever Smrdící atrakce (tak jsem se těm laciným vtípkům přece jenom nevyhnul) budu radši ignorovat), Squeemky ovšem mají blíž spíš ke Scary Movies. Jestli se kdy Murphy snažil svou tradičně vymazlenou formu podporovat stejně propracovaným obsahem, ve Scream Queens na to očividně kašle. Se svou osvědčenou partou scénáristů a hromadou obřích hereckých hvězd beze studu servíruje neuvěřitelně stylovou podívanou která je k prasknutí narvaná bizarními situacemi a absurdním chováním postav (jestli některý divák pochybuje o tvůrčím záměru už po úvodní scéně, ve které studentky sesterstva nechají vykrvácet kamarádku, protože si musejí jít zatrsat na Waterfalls od TLC, je celkem jasně na úplně špatné adrese), přetékající hláškami a sarkasmem, záměrným afektem i trapností, stihne složit poctu asi tak milionu všeljakých kulťáků (Heathers, Jaws, Scream, Jawbreaker, Sorority Row...) a k tomu má nesčetné easter eggy (Chanel No. 3 nosí klapky na uších jako pomrknutí její matce Carrie Fisher) a meta joky pro zasvěcené Murphyho fandy. I když Squeemky přinesly něco docela jiného, než jsem očekával, týden co týden jsem se bavil výsostně. O jejich budoucnost se ale obávám, nedokážu si totiž představit, že si takhle specifická záležitost najde dostatek diváků.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace