Recenze (259)
Holiday (1938)
Cukor mě dostal jako už dlouho nikdo - ten "přiblblej" úsměv mi na tváři vydržel ještě dlouho po skončení filmu. Klasickej Hollywood ve své nejsilnější podobě - vtipný, bláznivý, energický a i přes své staří velmi svěží. Již tradičně bezchybnej Cary Grant a nebojím se říci až geniální Katharine Hepburn, kterým záda jistí násavající Lew Ayres. Maximální hodnoce a jasná srdcovka!
Kdo seje vítr (1960)
Vynikající podívaná - kdyby tak Stanley Kramer tušil, že se historii bude za pár desítek let svým způsobem opakovat. Spencer Tracy předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů vůbec - jestli ne nejlepší, jeho protějšek - Fredrich March - je mu však vyrovnaným partnerem. Společně rozehrávají jedno z nejlepších soudních přelíčení (ty já rád) a duelů vůbec. Vše diriguje Kramerova vynikající režie
Hellboy 2: Zlatá armáda (2008)
Rozmáchlá, zábavná, hravá, odlehčená - taková je Zlatá Armáda. K tomu ostošest hláškující Perlman, mnohem více prostoru pro Abeho Sapiena, skvadru rozšiřující fritz Johann Krauss a Del Torova fantazie. To vše s rozpočtem hvězdně obsazené romantické komedie, za který lze jak vidno pořídit hodně muziky
Červená řeka (1948)
Hawksova klasika, která působí s ohledem na dobu svého vzniku nečekaně velmi realisticky. Tradičně silnýho Duka, doplňuje tenkráte začínající Montgomery Clift a naprosto brilatní Walter Brennan jako Groot, který u mě naprosto s přehledem vede - kdo viděl (podepisování smlouvy, dohadování se o zuby, dřevo, atd.), jistě pochopí
Chvění 2: Vrátili se zpět! (1996)
O něco horší než první film, ale i tak skvělá zábava
Muž, který věděl příliš mnoho (1934)
Bohužel mi nezbývá než souhlasit s Isherwoodem. Největším lákadlem je bravúrní záporák (se žvárem) v podání Petra Lorra - a to nemá ani příliš prostoru a velkou část svého textu se pouze foneticky nabichloval
Podezření (1941)
Ten film klame tělem a tak až do posledního záběru nevíte, co z toho nakonec vyleze.
Prázdniny pana Beana (2007)
Maximální nuda (nejen díky scénáři a režii), hodně matnej Atkinson, minimální množství dobrejch a hlavně originálních nápadů (absence Curtise je velmi citelná) - takovejhle konec si legendární Bean rozhodně nezasloužil. 30% a poděkování člověku, kterej vymyslel rychloposuv
Alias (2001) (seriál)
První sezóna - 60%. Druhá sezóna - 90%. Třetí sezóna - 80%.
Vrah mezi námi (1931)
Lang je génius - tak košatě pojatý a propracovaný příběh bych od filmu z roku 1931 nečekal (zajímalo by mě jak dlouho film připravoval). První polovina je trošku nudnější (koketuje hodně s němým filmem), ač plná finesek, náháněčka už ovšem krásně šlape. Po celou stopáž Lang tahá z rukávu spousty nápadů a ta vynalézavá kamera - pozice, úhly, nájezdy - radost pohledět. Teprve druhé shledání s německým mistrem (Fury, nepříliš povedený Western Union nepočítám) a jeho jméno stoupá na mém žebříčku raketovou rychlostí a to má ještě spoustu majstrštyků v záloze. 90%