Tristaver

Tristaver

Michal Gorgol

okres Brno
introvert

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 7.12.2017  22:51
    Firefly (TV seriál) (2002)
    ****

    Výborný cross-over Star Wars, westernu a Červeného trpaslíka (kulisy). Hodnotit jen zhruba první půlku seriálu a pár dílů z druhé poloviny, bylo by to na pětihvězdu. Některé epizody jsou ale tak strašně nudné, že to bohužel nejde. JInak ale kultovní status naprosto chápu, tak neskutečně sympatické postavy člověk jen tak nenajde (OK, River nesnáším), a díky tomu si člověk udrží pozornost po všechny epizody. Člověka nenaštve ani ten zcela očividný nízký rozpočet a "televiznost", které se projevovaly na tricích a (především) na akčních scénách - bitkách. Těším se na Serenity.

    • 4.11.2017  21:19
    Mělčiny (2016)
    ***

    Kvalitu Čelistí ani omylem nečekejte. Mělčiny naštěstí hrají na trochu jinou strunu, a nakonec z toho díky tomu vyšly ještě docela dobře. Scénář je sice příšerně plochý (na rozdíl od hrdinčina hrudníku) a některé prostřihy přímo tragické, ale to zdatně kompenzuje vizuální stránka filmu. Krásná herečka, nádherné prostředí, výborná práce s kamerou. Díky tomu film udrží divákovu pozornost. K tomu se mi hodně líbilo i použití "infografiky" v případě záběrů s hodinkami a mobilem - velmi hi-tech, a zároveň takříkajíc přirozeně zahrnuté do do celkové podoby díla. Blake to uhrála skvěle, byť některé emoce v prvních scénách na útesu vypadají vcelku dost hrané, nicméně nejde o film s oscarovými ambicemi. Znovu už se na to asi nepodívám, ale jako popcornová zábava se film na jedno zhlédnutí dá doporučit.

    • 29.8.2017  14:28

    Ve chvíli, kdy přistoupíte na scénáristovu hru na téma "scénář je úplně zamotaný, což je ale dobře, protože příběh a agentský život taky", film přestane nudit, a stane se naopak zajímavou špionskou adaptací. A pokud by nestačil příběh samotný, tvůrci mají připravenou cca 15 minut (!) trvající akční scénu bez jediného střihu. K tomu skvělé herecké výkony a obecně šikovně natočené akční scény. Velmi příjemný filmový zážitek.

    • 27.5.2017  11:57

    (Ne)příjemně depresívní až za roh. Určitě jeden z nejlepších psychothrillerů, které jsem v poslední době viděl. Je vidět, že Derrickson umí, a docela mě nalákal na svoji další tvorbu. Bana s Ramírezem oba skvělí, a s ohledem na to, že jsem se víceméně dvě hodiny v kuse bál, bych klidně dal pětihvězdu. Dojem mi ale pokazilo až přehnané nadpřirozeno s výrazně ujetým závěrem (který byl nejen zbytečně nadpřirozený, ale taky skoro nevygradovaný).

    • 26.5.2017  01:03

    Na můj vkus v několika místech trochu moc jednoduché a naivní vyprávění v kombinaci s některými sotva uvěřitelnými prvky (psovod s velmi chladným přístupem ke svému psovi), ale celkově fajn oddechový a dojemný film. Je škoda, že celkový potenciál trochu zazdil úvodní příběh, který je bohužel natahovaný až hrůza. Jinak by to bylo za pět. Takhle můžu jen podotknout, že Hachiko je o třídu silnější zážitek.

    • 22.5.2017  20:24

    Třebaže Metalliku hudebně zbožňuji (ačkoliv jen starou tvorbu, co si budeme povídat, se začátkem devadesátých let šla kapela do kopru), tohle mě skoro až urazilo. Vůbec nerozumím tomu nápadu spojit koncert s "příběhem" - beztak se většinu času díváte jen na samotnou kapelu na pódiu (což je asi dobře, protože dějová linka nestojí za nic). Zbývá tak jen ubohý koncert o celých jedenácti (!) písničkách. Palec nahoru za pár opravdu skvěle odehraných skladeb a práci s kamerou.

    • 4.5.2017  20:03
    Mlha (2007)
    **

    Že jsou pro Kinga hororové prvky jen instrumentem pro vytvoření kvalitních sociálních dramat a sond do problematiky lidskosti není žádnou novinkou. Proto je i Mlha "hororem" sui generis. Nejde tady o lekačky, ani vzhled příšer (popravdě, CGI a nakládání reálných herců s ním je tragické). Postava Marcie Gay Harden totiž už od samého začátku dává tušit, co se asi bude dít. A mohlo by to být super. Nebýt výše zmíněného CGI, děravého scénáře a především naprosto průměrných hereckých výkonů. Paradoxně právě Marciina postava jako jediná "měla právo" na přehrávání. Ale herečka to zvládla naprosto bravurně. Z celého filmu jsem si tak nakonec užil jen naprosto geniální (ač bohužel chronicky profláklý) závěr.

    • 19.4.2017  17:03

    Po sotva koukatelné sedmičce jsem od dalšího dílu nic moc nečekal, ale spojení mojí dlouhodobé guilty pleasure v podobě téhle série s mou milovanou Charlize mě do kina přece jen přitáhlo. A není čeho litovat! Hromada WTF momentů (hacknutí stovek aut najednou) je konečně aspoň trochu vyvážená spoustou skvělých scén, novými nápady (a nemyslím ponorku, nýbrž hlavní zápletku) a skvělým Stathamem. Jsem rád, že série nekončí. Pokud si zachová tuhle kvalitu, a ubyde WTF momentů, ať to Diesel táhne klidně přes patnáct dílů až do kosmu.

    • 12.4.2017  18:30

    Až na závěrečných 30 minut solidně nabušené akce je to jen dlouhá, předlouhá road movie, které dost schází jakákoliv dynamika a nějaká vyloženě super-sympatická postava typu Han Solo. Hodně mi to připomíná sérii s Anakinem, přičemž v ní stejně jako tady zvítězila forma nad obsahem. Technicky je totiž Rogue One hodně vepředu, a to opět hlavně díky závěrečným scénám. Zkrátit o 30 minut, více přitlačit na pilu u Lunovy postavy (která měla nejvyšší potenciál) a bylo by to za čtyři. Proč ne za pět? Protože bez mistra Johna Williamse prostě plnohodnotné SW nenatočíte.

    • 23.2.2017  10:22

    Metallica samozřejmě je srdeční záležitostí, což ale neznamená, že je bezmezně nutné ji slepě milovat. A přesně to se dělá dost špatně po zhlédnutí tohoto (bezpochyby skvělého) dokumentu. V této sondě, která jde kapele často až na dřeň, totiž člověk zjistí, že Metallica může být jednou z největších kapel všech dob, ale to neznamená, že uvnitř je vše růžové a květinkové. Ono to taky jde dost obtížně, když dva kohouti na jednom smetišti jsou moc. Lars je exbicionistický egoista, který udělá cokoliv pro slávu (ale zároveň mu jde hodně o dobro kapely) a Hetfield je přecitlivělý idiot, který si všechno bere neskutečně osobně, a s Larsem nesouhlasí vůbec v ničem. K tomu Hammett, kterého to nebaví poslouchat, a šel by si radši brnkat na kytaru. Nemít film tak šíleně přepálenou stopáž (dvě hodiny by bohatě stačily), je to za pět. Alespoň že to kompenzují některé velmi silné momenty - závěr na jevišti, hádky mezi Larsem a Hetfieldem, přijímání Trujilla do kapely (ten člověk je bůh!), a především pak rozhovory s Newstedem a Mustainem. Jason, dost možná nejnormálnější člen kapely, bohužel nejvíc odskákal Hetfieldovu zaslepenost vlastním úspěchem. V prostoru jemu daném je skoro nemožné s ním necítit. Rozhovor Larse s Mustainem je pak ještě drsnější. Sice Mustaina nemusím, Megadeth mi úplně nesedí, ale fakt je, že v tomhle případě mi ho opravdu bylo hodně líto. // Po zhlédnutí se nemůžu rozhodnout, jestli u mě Metallica stoupla nebo klesla. Vážně ne.

    • 29.1.2017  22:37
    The Flying Car (TV film) (2002)
    ****

    Clerks na 6 minut. Randal je svině.

    • 11.12.2016  16:48

    Skvělá pocta, byť místy až moc absurdní. Howard the Duck je ovšem dokonalý závěr.

    • 14.10.2016  22:27
    Město bohů (2002)
    ****

    Celý film stojí a padá na faktu, že tady nejde ani zdaleka o konkrétní příběh, nýbrž o vykreslení brutálního prostředí ve Městě bohů. Klobouk dolů před filmaři, že natočili v podstatě více než solidní "dokument" o tom, kterak jednoduché je pro sedmiletého kluka v brazilské favele dostat do ruky pistoli a zastřelit kohokoliv. Palec dolů za to, že se snažili na to všechno napasovat nějaký příběh, který byl navíc scenáristicky trochu obtížný na sledování.

    • 14.10.2016  22:23

    Tíživá atmosféra Heydrichiády s vynikajícím Františkem Smolíkem a jednoduchým námětem, kterému přebývají jen trochu přehrávající ostatní herci.

    • 4.10.2016  23:10

    World War Z v malém měřítku. Jednodušší, lineárnější (taky se odehrává ve vlaku, že... haha) a bez střelných zbraní. Škoda, že je film tak natažený, herci přehrávají (holt Korejci...?) a k tomu u mě nedošlo k naplnění hlavního aspektu, kterým se snímek do vysoké míry odlišuje v rámci žánru - nevzbudil emoce. Hodně slabé tři hvězdy.

    • 4.10.2016  02:00

    V podstatě velmi stručný timeline honu na bin Ládina, který končí třicetiminutovou přestřelkou. Po Hurt Locker další drsný snímek K. Bigelow, která zatraceně dobře ví, co dělá. Až do oné přestřelky one woman show Jessiky, která hraje jak o život (aspoň do té míry, kolik jí scénář dovoluje), a které jsem (na rozdíl od členů DEVGRU) věřil všechno. Jedinou výtku tak mám ke stopáži - s mírně rychlejším střihem šlo klidně půlhodinu ubrat.

    • 3.10.2016  13:54

    Alfou a omegou gangsterských filmů je zpravidla cesta hlavní postavy od mladého syčáka až na vrchol mafiánské hierarchie. V případě Carlita je to trochu jinak, a funguje to dokonale. Pacino je skvělý, a De Palmova režie mistrovská. Jakkoliv nejde žánrově o můj šálek čaje, nedokázal bych tu najít chybu, i kdybych se snažil.

    • 22.8.2016  23:48

    The Killing Joke je... jiný. Jak komiksová předloha, tak film přistupují k Batmanově světu a jeho vztahu s Jokerem úplně odlišným způsobem. Prim v žádném případě nehraje akce, jedná se o psychologickou hru pro dospělé, která mimořádným způsobem vystihuje Jokerovo šílenství a nevyzpytatelnost. Obě časové linie jsou zajímavé, navíc velmi šikovně řešené tak, aby ta z minulosti tvořila kratší část celého příběhu. Filmu nakonec jen zásadně přebývá ta úvodní půlhodina, která se sem vůbec nehodila. Killing Joke podle předlohy tak začíná vlastně až ve druhé polovině filmu. To ale nevadí, protože se rozjede solidním tempem a daří se mu poměrně dobře vystihnout už zmíněnou psychologii z komiksové předlohy. Tomu výrazně dopomáhá extrémně silná dvojka Conroy-Hamill. Závěr filmu je pak stejně mrazivý jako v komiksu. Potěšila i mezititulková scéna s Oracle.

    • 22.8.2016  21:49
    Slavné dny (TV pořad) (2010)
    *****

    Skvělá kombinace poctivé přípravy, obrazového zpracování, hudby a stručnosti. Pavel Zuna dosahuje svého vrcholu v "dokumentárním" seriálu, který i přes občasné (historické) nepřesnosti skvěle popisuje zajímavé dny lidstva.

    • 22.8.2016  21:46
    Let (2012)
    *

    Jaký je problém filmů, jejichž vrcholná scéna přijde v úvodní půlhodině? Nemají kam gradovat. A Denzelovi, při vší úctě k jeho hereckým kvalitám, fakt neskočím na tu hromadu keců v průběhu druhé poloviny filmu. Jedna hvězdička za Goodmana.

    • 22.8.2016  21:35

    Batman: Year One je jasnou ukázkou toho, že někdy může fungovat i projekt téměř do puntíku okopírovaný podle předlohy. Snímek natočený podle jednoho z nejlepších batmanovských komiksů má všechno - super animaci, výborný voiceover (i když co si budeme povídat - Conroy je Conroy) a hlavně skvěle nastavené tempo, které celý příběh žene dopředu.

    • 3.8.2016  22:32

    Je to poutavý příběh. Má to fajn hudbu. Je to přímočaré. Ale, proboha, je to vizuálně hrozné! Kéž by to natočil kdokoliv jiný než Zemeckis (možná Boyle?). Ten to totiž "vylepšil" monumentálním digibordelem, který začíná Gordon-Levittovýma očima a končí celým New Yorkem. Samozřejmě rozumím, že natáčet s reálnými Dvojčaty by dnes bylo poněkud obtížné, když měří asi metr, nicméně to přece nelegitimizuje používání zeleného pozadí i v místech, kde to absolutně není potřeba! A myslím tím například ve scéně Petitova prvního vystoupení.Nejvíc to ale nakonec zamrzí v hlavních scénách filmu, kdy se nemůžu ubránit srovnání s průměrným videem ruské mládeže dělající shyby někde na traverze ve stometrové výšce. Oproti Rusům mi totiž Zemeckis pocení rukou nezpůsobil. Abych ale jen nekritizoval - druhá půlka filmu je hodně dojemná, a i když víte, jak to skončí, stejně s Petitem prožíváte aspoň tu radost, když už ne respekt z (digi)výšky. PS: tak mě napadá, jak by to vypadalo, kdyby hlavní roli ztvárnil Daniel Day-Lewis. Ale hádám, že by asi v rámci přípravy celodenně přecházel mezi Petronas Towers.

    • 1.8.2016  22:51
    Vikingové (TV seriál) (2013)
    *****

    Po kvalitní, leč nikoliv vyloženě strhující první sérii, tvůrci hned v té druhé podstatně zatlačili na pilu, a je z toho má nová závislost. Skvělé zasazení a na nic si nehrající jednoduchý scénář vyváží ty nejdrobnější nedostatky, a divákovi tak zbývá jen si užívat severské ságy. Největší zbraní seriálu je ovšem casting - od komparzu až po hlavní hrdiny. Zatímco u Ragnara si užívám jeho nevyzpytatelnost a naprosto dokonalou mimiku (té jsem si nikdy u žádného herce víc nevšímal), Lagertha je pro mě snad nejvíc cool postava malého plátna od doby Dalea Coopera.

    • 1.8.2016  22:47

    Holocaustu se dodnes věnovaly stovky filmů, dokumentů, textů... Proto jsem toho názoru, že každý další pak musí přijít s něčím novým. A nemůžu si pomoct, ve Spielbergově Listu nic takového nevidím. Oceňuji skvělé výkony Kingsleyho a (především) Fiennese, ale jinak ve filmu nevidím skoro nic kreativního, nového, osobního. Přesně to mě štve nejvíc. Jediná aspoň trochu osobní rovina, kterou se Spielberg zabývá, je ta, kterou buduje kolem Schindlera. Jenže k čemu to, když vždycky v nejlepším přestane (čestnou výjimkou budiž dialogy s Göthem). Kromě toho je poněkud iritující, jak byla osoba Schindlera, oportunistického říšského manipulátora, Spielbergem líčena jako ta bezmála nejhodnější na světě (čímž nijak nesnižuji Schindlerův přínos v konečných důsledcích války/holocaustu). Více než tříhodinová stopáž byla až příliš. Na potenciální opus magnum rozhodně.

    • 26.7.2016  00:14
    Čtyři lvi (2010)
    ****

    Satiricky skvělé, filmařsky průměrné. Kdyby měli Four Lions ještě o 30 minut méně, asi by byli pětihvězdičkoví, takhle bohužel docela postrádají "flow". Každopádně Morris je chytrý tvůrce, a pochopil, že humor je také skvělou zbraní. A spekuluji, jaký ohlas by snímek vzbudil, kdyby byl natočený o tři roky později. V době, kdy Daeš (snad) dosáhl svého vrcholu, a více - bohužel negativně - promlouvá do světového dění.

    • 24.7.2016  22:31
    Humr (2015)
    ***

    Tohle byl zkrátka zvláštní zážitek. Jasně, skvělý evropský art s vynikající kombinací statické kamery a "rázného" střihu, nicméně scenáristicky nezvládnuté. Problém nastává zhruba v polovině filmu, kdy divák zjišťuje, že druhá část není v podstatě pořádně prolinkovaná s tou první, a ta tak slouží jen jako instrument pro vlastní příběh, který začíná až v lese. Škoda, dystopické náměty mám rád, a Farrell je Nicholsonem své generace. PS: masturbaci u Trierových děl režisér nezapře.

    • 1.7.2016  00:33
    JFK (1991)
    *****

    Věřil bych tomu, že při takové filmařině bych Stoneovi sežral snad i vyjádření, že Kennedyho sundal Husák. Ať už to bylo jakkoliv, Garrison byl sakra velký frajer, nejen proto, že se do tohoto procesu pustil, ale taky proto, kolik zajímavých objevů učinil. Filmová inscenace celého procesu je neskutečně na výši, a to po všech stránkách - včetně skvělého herectví ze strany snad všech zúčastněných. Pozvolnou, a místy možná i lehce nudnou první polovinu si snad každý divák vykompenzuje závěrečnou půlhodinou se samotným procesem, která z tohoto filmu opravdu dělá pětihvězdičkový film.

    • 30.6.2016  20:17
    Interview (2014)
    **

    Filmy "nového" Frat Packu se mi jeví poněkud generickými. Všechny z nich začínají hrozně super, první polovina tempo úplně nahoře, ale ve chvíli, kdy se stopáž přelije do druhé části, je to nuda a nuda. Rogen mě čím dál víc přesvědčuje o tom, že čím lepší je scénárista, tím horší je herec. Opravdu, ten člověk nezahraje skoro nic, zato přehraje úplně všechno. Díkybohu, že to zachraňuje (ve všech ohledech) renesanční Franco, který hraje jako vždy první ligu. Několik dobrých gagů bohužel nezachrání hromadu příliš tlačených vtipů. Po týdnu od zhlédnutí mám dokonce problém vzpomenout si i na ty dobré.

    • 18.6.2016  23:46

    Moje srdce gamera pochopitelně zaplesalo nad skvělým námětem, se kterým tvůrci přišli. Wreck-It Ralph je fakt super originální pohádka, která je klasicky částečně pro děti a částečně pro nás starší - zvláště pak ty z nás, kteří znají M.Bisona, Pac-Mana a Donkey Konga. Líbilo se mi i šikovné zkombinování různých druhů animace, stejně jako dabing - John C. Reiily a (především) Sarah Silverman jsou si tu snad ještě podobnější než v reálu. Škoda trochu nataženého úvodu a méně popkulturních odkazů.

    • 18.6.2016  17:56

    Nabývám dojmu, že QT nám začíná nějak stárnout. The Hateful Eight má celou první polovinu stopáže výrazně nudnou, kdy za něco opravdu stojí jen Samuel L. Jackson a jeho "Big Black Cock" vyprávění. Jinak je to opravdu nuda. Ve druhé polovině filmu jde pro změnu už o docela jiný příběh. Ten je sice akčnější, ale pro změnu úplně strohý, co se děje týče. Tady pro změnu exceluje postava Waltona Gogginse (šerif). Není to nicméně akce, kterou tady od QT postrádám, ale ty chytré dialogy, kterými si mě kdysi u Pulp Fiction a Reservoir Dogs získal.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace