Seti

Seti

Petr Šmíd

okres Rakovník
Lempl a věčný snílek


15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
    • 19.3.2019  18:10

    Zajímavý námět utlučený rozvleklým a zdlouhavým zpracováním (sakra jak já jsem si přál, aby se Javier Bardem při závěrečné výměně rozvzpomněl na svoji roli v Tahle země není pro starý).

    • 11.3.2019  20:58
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    ****

    Lehkonohý, prvoplánový, absurdní a přiznaně nesofistikovaný humor mě v Trpaslíkovi místy bavil víc, než přehypovaný Most.

    • 25.2.2019  21:10

    Že tenhle film vyhraje Oscara, jsem věděl asi tak pět vteřin po tom, co se rozjely závěrečné titulky. Ne, že by byl tak skvělý či filmařsky výjimečný, ale měl všechna politicky korektní pro, která oscarový film současného Holywoodu mít musí.

    • 22.2.2019  21:37
    Tina a Vore (2018)
    ***

    V podstatě taková Pretty Woman, jen Julia Roberts nebyla štětka, ale celní úřednice; Richard Gere nebyl chlap, ale ženská; nestalo se to v Americe, ale ve Švédsku a všichni byli trolové. Zajímavě extraordinérní podivnost.

    • 22.2.2019  21:28

    Pro mě hrozně nevýrazný film, u kterého si za tři dny ani nebudu pamatovat, že jsem ho viděl.

    • 16.12.2018  20:39

    Nevěřím tomu, že někdo byl schopen napsat takovou sračku. Dále odmítám uvěřit tomu, že někdo takovou sračku přečetl a rozhodl se, že to bude dobrý film, který stojí za to natočit. A už úplně se mi příčí myšlenka, že za tím vším stojí Shane Black, tedy někdo, kdo má zkušenost s prvním Predátorem! Jednomu ale věřím bezmezně...tato parodie s nejultimátnějším lovcem vesmíru nikdy neměla spatřit světlo světa!

    • 15.12.2018  22:11

    Jednoznačně se stavím za zbytečnost tohoto remake, jelikož westernové klasiky, což Sedm statečných bezpochyby je, jsou nadčasové a nevidím nic, čím by je mohlo moderní doslovné uchopení obohatit (drasňáci s revolvery budou vždy stejní). Mít film jiný název, neřekl by nikdo ani popel, ale takhle se nevyhne srovnávání, z něhož nemůže vyjít dobře (na druhou stranu je pravdou, že nemít tento název, tak by na něj do kina nepřišla ani ta hrstka diváků, která nakonec přišla). Nových Sedmi statečných je mi líto, protože to není špatný film a mezi westerny se rozhodně neztratí. Srovnání se svým předchůdcem ho však ztlucenej do země. Hlavní představitelé se také snaží, seč jim síly stačí a jsou to bez debat sympaťáci

    • 7.11.2018  21:44

    Výborná moderní westernovka, která vyniká především hutnou atmosférou a skvělými hereckými výkony. Nejedná se o žádnou akční jízdu, ale pozvolna rozvíjenou syrovou podívanou, která od začátku do konce funguje parádně.

    • 7.11.2018  21:41

    Je mi líto, ale nostalgie fungující u prvního dílu je pryč, a proto posílám unyle tuctovou renesanční čtyřku s přispěním trapného prasete bradavičnatého a nosorožce bez milosti do podprůměru. P. S. Akce místy fajn, avšak značný scénaristický odklon od původního serioše už byl hodně k neprospěchu věci.

    • 7.11.2018  21:37

    Standardní romantika na polský způsob, kde dojde i na rytíře a bílého koně. Poláci zdatně kopírují holywoodské šablony a klišé, přičemž bohužel nic moc osobitého nepřidávají. Bylo hodně zvláštní, jak lacino se zásadová hlavní hrdinka nechala uplatit k tak morálně nízké píčovině.

    • 7.11.2018  21:34

    Neřadím se k těm, kteří poslední X-Meny odstřelili jako propad do komiksové žumpy. Je ale třeba souhlasit s tím, že Snyder se tematicky vyčerpal a v Apocalypse sledujeme již po několikáté tu stejnou dějovou kostru - mlaďáci se musí pochlapit, zkrotit (a nebo naopak) svoje síly a začít kopat za Xavierův tým. Magneto se mezitím už poněkolikáté nemůže rozhodnout, na jaké straně vlastně stojí, při svém rozhododvání zmasakruje vážně hodně lidí, nikomu to však evidentně nevadí a Charles mu furt na konci říká "Můj příteli". Navíc to tentokrát jsou nestoudně digiorgie se značně nevyužitým záporákem. Element, který však funguje stále parádně, je napětí mezi Charlesem a Erikem. Samozřejmě řemeslně lze Snyderovi máloco vytknout, avšak hlavní problém je v tom, že se začíná opakovat a přešlapovat na místě. U velkého množství scén, ať už lepších či horších, si prostě budete říkat, že už jste je viděli v minulých X-Menech, a to buď v podstatě ve stejném nebo hodně podobném provedení. Celý film si tak pro sebe krade Wolverine, který se tam objeví asi na 3 minuty a neřekne ani slovo. Snyder se v Apokalypse nepropadl do komiksovo - filmového pekla, na to je jeho film až moc zábavný a dobře natočený, jednoznačně však zabředl do šedivého průměru, který tuhle sérii vůbec nikam neposunul. Už to prostě chce nějakou novou třídu s novým přístupem.

    • 15.10.2018  09:47
    Pilgrimage (2017)
    ***

    Film, který zachraňují dva ultimátní Punisherovy momenty. Nemůžu říci, že bych se na pouti "irských" mnichů do Říma nudil, avšak po nemastném finále bez smysluplného závěru, jsem nucen konstatovat, že to nebylo nic moc. Ten nejodřenější průměr.

    • 9.10.2018  12:29

    Pro mě skvělá podívaná a jeden z nejlepších kinozážitků v letošním roce. Bradley Cooper dělá se svojí režisérskou prvotinou zaslouženou díru do světa a při honbě za Oscary mu budu držet všechny palčáky.

    • 15.9.2018  21:16

    Idris Elba je ultimátní drsoň formátu A3 Šmirglpapír a je jedno, v jakém béčku se zrovna pohybuje.

    • 15.9.2018  21:02

    Jyn Erso na prkně? Proč ne. Pohodová zimně prkenná komedie, kde by se romantická vložka ani nemusela zavádět. Felicity je hrozně cute a je prostě neoddiskutovatelný fakt, že sympaťanda odvedle jí sedne daleko víc, než rebelující darebačka ohánějící se blasterem.

    • 1.4.2018  14:15

    Pro mě něco víc než jen dokument - jedna z nejlepších sportovních vzpomínek v životě.

    • 6.3.2018  21:50

    Hru neznám (ano a stále existuji), ale doufal jsem, že to bude vtipnější, odvážnější a především poněkud vstřícnější dospělejšímu publiku. Sudekis svým komediálním talentem lecos podrží, ale scénář je vážně slabý stejně tak, jako rádoby vtípky z něj pramenící. Jedná se tak o generický nezávadný animák, který se bude nejmeším líbit, avšak jejich rodiče ho těžce odzívají.

    • 6.3.2018  21:45
    Teď a tady (2012)
    **

    Film je plný najzákladnějších žánrových šablon sklouzávající až příliš často do odfoukaného klišé. Osobně jsem si z něj odnesl tři zjištění: 1) podobné filmy moc rád nemám, protože se u nich stav popsaný v první větě objevuje skutečně často a málokdy nabídnou víc, než jen prvoplánovou tlačbu na city, 2) s ohledem na zjištění první vážně nechápu, proč na podobné filmy nadále koukám a 3) Elle Fanning svoji sestru v současnosti přehrála a překrásněla o slušný kus (no nic Dakoto, každému to prostě vyjít nemůže).

    • 6.3.2018  21:39
    Jako ty (2015)
    ****

    Film, který ve mě uzrál jako dlouho žádný. Věřím, že pro značnou část diváctva budou Equals děsná nuda. Plynou pomalu, nic moc se v nich neděje, půjčují si hodně odjinud, scénáristicky jsou jednodušší než bulharská striptérka a bílý Apple scifi vizuál už dnes také nikoho neohromí. Ústředním motivem filmu je milostný vztah, respektive jeho vznik a to doslova na zelené (v tomto případě bílé) louce. A na mě to vážně fungovalo. Postupné odhalování celé škály emocí, jež se mezi ústřední dvojicí vyvíjely, zachycení zrodu milostných citů od prvních pohledů, přes počáteční nesmělé dotyky až po výbuchy vášně, byla pro mě radost sledovat, a to především díky skvělé kameře a hudbě. Režisér se od svého hlavního motivu a jeho artového ztvárnění nenechává ničím odvádět či rozptylovat, proto nečekejte žádné vedlejší dějové linie, či hlubší nasínění světa, v němž se vše odehrává. Toto je prostš film o vztahu. Komu je to málo, měl by se porozhlédnout jinde.

    • 12.11.2017  22:04

    Poté, co trailery vynesly Suicide Squad do hypeovského nebe, charakterizuje výsledný film jediné sousloví - promarněná příležitost. Dle upoutávek Warner Bros. lákali na svěží a progresivní komiksárnu, jejíž materiál ji k novému a nebojácnému přístupu přímo vybízí. Ve finále však dodali druholigový zcela standardní Marvellike mišmaš, jež je pro mě dost velkým zklamáním. Zásadním problémem je fakt, že je nám tu představen tým antihrdinů, kde každý má mít svoji jedinečnou osobnost, avšak téměř všem je věnována maximálně pětiminutová představovačka, což je prostě málo.V průběhu filmu tak nemáte téměř k nikomu vybudován žádný vztah a jeho osud je vám totálně u zadku.Obdobně překotně působí budování vztahu v sebevražedném týmu v průběhu jeho mise. Desperáti se znají 2 hodiny, prohodí 10 vět (někdo i méně) daji si v baru prcka a ve finále už se ohánějí hláškami o rodině. Nakonec jsou všichni do jednoho vlastně standardní "nudní" klaďáci. Ono když by člověk tyhle problémy přehlédl, tak do dvou třetin je Suicide Squad ještě celkem koukatelná záležitost. Avšak poslední třetina je vzhledem k materiálu a postavám (nejhorší zločinci na světě) naprosto úsměvná. Při scéně v baru jsem trapností regulérně upadal do mdlob a dementní finále naplněné cheesy hláškami mě pak téměř dorazilo. Samotný námět Suicide Squad založený na Enchantress jako záporačce je fajn, avšak scénář je zmatený bordel, v němž scénám často chybí jakákoliv logická posloupnost a provázanost a působí jako jen tak hala bala naházené za sebe (nevím, jestli to rejžovi někdo přestříhal, ale každou finální podobu scénáře/filmu by měl v Holywoodu zkontrolovat někdo, kdo má vychozenejch alespoň 9 tříd základky a říkají mu něco základní logické vztahy a posloupnosti). Ale abych jen nenadával, tak akce je svižná a pokud nad ní příliš nepřemýšlíte, tak i zábavná. Atmošku Ayer sem tam křeše slušnou, několik hlášek taky vychází (Harley zachraňuje hodně) a pár scén je hodně stylových. V součtu však převažuje zklamání a Suicide Squad rozhodně není tím, čím chtěla být, a čím vnadila, že bude.

    • 12.11.2017  01:16
    Tanec v krvi (2015)
    ***

    Mě tyhle taneční záležitosti celkem baví, přestože jsou všechny většinou jak přes kopírák. Asi to bude tím, že nejsem schopen odhopsat ani polčík s valkou a člověk se rád v televizi podívá na to, co se mu líbí, ale co ví, že nikdy dělat nebude.

    • 12.11.2017  01:13

    Možná je pravdivé Polívkovo prohlášení, totiž že nevěra už zachránila nejeden vztah, určitě jich ale dvakrát tolik zničila. Morálně pochybné téma, jež film představuje, nebudu hodnotit, to ať si udělá každý sám, co mi však vadilo, byla nuda, jež se začala v poslední třetině povážlivě hochům plést pod nohy. Největší eso je tak uberhot Vica, kvůli které by si i papež řekl, že to za těch pár otčenášů stojí.

    • 12.11.2017  01:09

    Předlohu neznám, proto jsem nevěřil, že to skončí tak, jak to skončilo a byl jsem příjemně překvapen, že to neskončilo tuctovým cajdákem, jak jsem předpokládal. Jinak Denerys tahle poloha sedí daleko víc, než Sarah Connor, přesto jsem přesvědčen, že Emilia Clarke už navždy bude herečka jedné role.

    • 12.11.2017  01:04
    Malý princ (2015)
    ***

    Tomuhle příběhu jsem nikdy nepřišel moc na chuť (nebo na kloub?).

    • 12.11.2017  01:02
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Tak se nám opět vrací Agent bez minulosti a tentokrát v plnotučné podobě a se všemi esy v rukávu. Na palubě je jak Matt Damon, tak Paul Greengrass, a co že nám tahle dvojka ve čtvrtém přímém pokračování Jasona Bournea přináší? Bohužel to, co téměř všechna dnešní pokračování - recyklaci a mlácení prázdné slámy. Když to vezmu nejprve z pohledu příběhu, tak na něm je názorně vidět, jak jsou scénáristé nového Bournea zcela bez nápadu a bez jakékoliv kreativity. Vidíme tak pouze nastavovanou kaši, do níž je Bourne násilně natlačen, jelikož jeho příběh byl v trilogii solidně uzavřen. Tvůrci však do této uzavřené kapitoly opět ryjí, snaží se ji ještě prohloubit a obohatit, což však už příliš nefunguje, Bourneův osud to posunuje zcela minimálně a k žádnému cíli. Nezbytné odkrývání další černé operace CIA, jež probíhá paralelně s rytím do Bourneovy minulosti už je pak vážně nuda. Dvě příběhové linie také jaksi Bournea odsouvají na vedlejší kolej a žádná hra na kočku a myš, kde je Jason ve středu dění a vždy o krok napřed se moc nekoná. V otázce příběhu se tak naplnily moje obavy a scénáristické připosrané přešlapování na místě a absence koulí trochu zariskovat a vymyslet s Jasonem něco nového mě docela zklamala. Po řemeslně stránce je Bourne stále bez debat na špici žánru. Problém však tkví v tom, že doslova vše, co čtvrté pokračování nabízí, jsem již viděli v předchozích třech filmech a o level lépe. Příkladem budiž záchrana Nicky v Athénách spojená s honičkou na motorkách, jež byla nejlepší scénou filmu, avšak také naprostým a o level horším recyklátem Ultimáta. Akce obecně je ve filmu dostatek, avšak v důsledku skutečně značné recyklace často postrádá v porovnání s předchozími filmy napětí. Matt Damon se snaží, ale největším přínosem celého filmu je jednoznačně postava Alicie Vkander, jež je v té záplavě deja vu skutečně jedním z mála zajímavých zpestření. Nový Bourne je jakožto samostatný film slušný akční thriller, ovšem ve světle svých předchůdců zklamává a naplno odhaluje svoji zbytečnost. Pokud nemáte koule s Jasonem vymyslet něco nového, tak ho už nechte bejt.

    • 12.11.2017  00:43
    Tumbledown (2015)
    **

    V komediální rovině Sudekis těžce válí, ale ta vážnější póza mi k němu prostě nesedí. V případě Tumbledown to je možná způsobeno i námětem, který je...mno, jak to podat...nuda k posrání! Vývoj vztahu nefunkční, chemie neexistující, zvraty neuvěřitelné - ztráta času.

    • 12.11.2017  00:40

    Trochu šílenost, kterou drží nad vodou v poslední době nezklamávající sympaťák Sam Rockwell a Steve se svojí rumcajsovkou. Anička mi tam na druhou stranu popravdě moc neseděla. Na jedno shlédnutí v sobotu odpoledne proč ne, žádný zázrak však nečekat.

    • 12.11.2017  00:37

    Parádní, ale také dosti zrevidované zachycení zrodu toho nejtvrdšího gangsta rapu. S ohledem na producentské trio není divu, že spoustu skutečných hran bylo otupeno a kopa špíny jaksi pominuta. Opět se však potvrdilo pravidlo, že prachy rozdělí i ta největší přátelství. Film se zároveň snaží fungovat jako sociální sonda, která však na mě příliš nezapůsobila. Samozřejmě chápu, že mlácení negrů z ghetta bez rozdílu je ze strany policajtů v Americe národní sport, což je na hovno, ale ospravedlňovat chování gangsterů a dealerů tím, že ona je to vlastně chyba těch, co tam ty kvéry a matroš dovážej, je hodně slabý. Kluci raperský při střetech s policajtama furt poukatujoou na to, že ne každej negr z Comptonu dealuje nebo je členem gangu, ale jejich texty následně budí dojem opaku. A především navozují pocit, že je to tak v pořádku (odkud asi pocházej prachy, který umožnily vznik toho jejich zázraku?). Nemůžou se pak divit, že policajti jdou po Boys from the Hood jak slepice po flusu. I přes nedostatky, zjednodušení, vražednou stopáž a dost pokryteckou sociální reflexi je Straight Outta Compton výborný film, který krom zajímavého námětu nabízí i velmi dobré herecké výkony a rozhodně může zaujmout i negangsta diváky.

    • 12.11.2017  00:25

    Na jednu stranu smutný příklad savu dnešní kinematografie, kdy se pro natočení filmu, jež se celý odehrává v džungli, nemusí vytáhnout paty ze studia, na stranu druhou skvělý příklad ukočírování moderní technologie, která cele slouží vyprávění a a nikoli režisérově sebeukájení (vidíš to Jacksone?). Animace jednotlivých zvířat je vážně parádní, a kdybyste neviděli lidskou mimiku, ani byst nezpozorovali, že nesledujete něco z National Geographic. Výborně zvoleným hereckým představitelům pak vévodí samotný Mauglí, který je skvělý a naprosto přirozený. Příběh je pak klasika ze základky, u níž tvůrci naštěstí nevymejšleli žádné vylomeniny, a kterou jsem si s Disneyem s chutí připoměl. Jungle Book se prostě vážně povedla a pobaví se u ní všechny věkové kategorie.

    • 28.5.2017  11:50

    Hrami i lore jsem v podstatě nepolíben, ale jako fantasy fanda jsem si Warcraft celkem užil. Největší problém spatřuji v tom, že Jones nejde neznalému divákovi vůbec naproti a rovnou ho vrhne do víru dění, přičemž žádným prologem, vysvětlovačkami či objasňujícími flashbacky jako vyprávěcím prostředkem se vůbec nezatěžuje. Divák následně rozumí tomu, co se na plátně zrovna odehrává, ale poměrně hodně mu chybí širší kontext událostí i postav, takže si docela často říká, kdo je ten či onen, proč se chová takhle, proč hraje tu a tu úlohu a jak se do ní dostal; co je tohle za místo a proč je důležité atd. Warcraft pak působí poněkud ploše. Nevím, jestli je to pouze můj dojem, ale např. takový Pán Prstenů tímto neduhem téměř netrpí a ještě tak umocňuje svoji velikost a velikost svých tvůrců. Co se hereckého podání týče, tak jedničky a nuly jasně dominují masu a kostem a orkové působí paradoxně daleko lépe a přirozeněji, než většina lidských představitelů. Každý ze zubatých hromotluků má svoji osobnost i charisma přičemž digitální podání je v tomto případě natolik přesvědčivé, že jim věříte všechny interakce a emoce. Ragnara mám docela rád, ale jeho pološílený výraz mi k lidskému vůdci Lotharovi vůbec neseděl a rozhodně si v této roli dokážu představit někoho charismatičtějšího. Čaroděj Kaghdar a král jsou pak výrazní ještě méně. Ačkoliv se zdá, že převážně kritizuji, tak mě Warcraft bavil a funguje skvěle jako vnadítko na další rozkrývání představeného světa a sledování dalších událostí. Doufám proto, že dostane šanci rozehranou partii nějakým způsobem zakončit.

<< předchozí 1 2 3 4 11 21 31 41
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace