Oblíbené filmy (10)
Láska je láska (1998)
Pokud jste zrovna v pubertě, rozhodně se na to koukněte! (A pokud ne, můžete i tak ocenit civilní herce a kameru, a ten věčný motiv o prolomení neviditelných bariér...)
Můj bratr Tom (2001)
Dva lidi-jedno srdce, spojení životů i mysli, tragédie nevyřčené, láska navzdory... zní vám to jako klišé? Tak tímhle filmem tu máte úderný protiargument. Vysoce doporučeno jako doprovod k dospívání!
Mulholland Drive (2001)
Lynch se vším všudy: 1)příběh, který je těžko uchopit, ale bude vás dráždit, abyste to znovu a znovu zkoušeli; 2) hudba co sakra dělá atmosféru; 3)ano, lesbická akce. Škoda škoda, že z toho nebyl seriál. Přesto jedna z mých srdcovek. DOBRÁ RADA: zkuste si to zařídit tak, abyste se na to koukali v malém omšelém kině v pozdně večerních hodinách, ideální je červený závěs před plátnem a jen pár diváků.
Americká krása (1999)
Klasika, povinná četba filmového fandy nového tisíciletí. A taky jeden z filmů, kde se víc než jindy vyplatí nečíst recenze, dokud se na to sami nekouknete. Jéé, a já mám 1000. komentář:-) a zrovna tady... Tak vidíte, ten film je kultovní.
Magnolia (1999)
Tenhl film si nezaslouží, abych ho svými slovy překládal. Život nám proplétá přítomnost minulostí, je v něm víc než myslíme - a Bůh je policista co na nás dává mezi vším tím pozor. Kdo jste neviděli, neváhejte - i když nemusíte se vším souhlasit, to vůbec nevadí. Pochvala navíc Aimee Mann za hudbu.
První den zbytku tvýho života (2008)
Uvěřitelný, civilní, přitom nápaditý a zajímavý - tedy zkrátka lidský - film. Zasloužený vítěz Festivalu francouzského filmu '09. Budete se bavit, mj. i proto, že ten film by mohl stejně tak být o vás a vaší rodině.
Před soumrakem (2004)
Něžný, intimní film, který vás pohladí jako slunečné jarní odpoledne - zároveň má ale originální formu a dva šikovné herce v hlavní roli. Pokud vám to zní jako selanka, vězte, že umí i škrábnout a jde do hloubky lidských citů (a osudů).
Pevné pouto (2009)
Zapomeňte na zdejší škarohlídy - pokud jste připravení otevřít se světu na pomezí živých a mrtvých, zažít emoce jak hrom a vidět, jak krása může jít bok po boku strašlivých událostí, jděte na to. Jeden z nejlepších Jacksonových filmů, s nádhernou hudbou.
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
První dojem: uááááááááááá!! --O den později-- Předně: vůbec jsem nevěděl, že jde o adaptaci komixu a součást proudu "filmy inspirované manga co reflektují současnou alternativní zábavu nás mladých" - a víte co? Vůůůbec mi to nevadilo, a já se prostě bavil. 5*film by podle mého měl mít něco navíc, originálního, oproti standardním "dobrým filmům"; ale zároveň taky vytvořit svoje vlastní charisma - něco nehmatatelného, čím vás "dostane". Scott Pilgrim má oboje, a já jsem happy. Našel jsem taky dík němu novou platonickou lásku, ale to už sem ani nepatří...? P.S.: Jediné mínus - jedna konkrétní vykrádačka Kung-Fu Hustle, ovšem i ta je posunutá do moderna.
21 gramů (2003)
Zraňuje a žene do očí slzy, ale na konci cítíte, že to všechno k něčemu bylo. To je na metál. Po technické stránce vše na #1 - ale to je u Umění až na vedlejší koleji.