Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (160)

plakát

Motýlek (2017) 

Když dva dělají totéž, není to vždy totéž (premisa, že remake je nesmyslný, proto jsem ho shlédnul až potřech letech náhodou, byl oprávněný). Původni snímek je upocený, sálá z něj úmorné vedro a tropická vlhkost, bída a vyčerpání. Vše co tento nemá. No a hraje tam King of Cool, a na toho je těžko navázat či snad překonat.

plakát

Zátah 2 (2014) 

V jednotlivostech skvělé, ale celkově trochu rozvláčné díky přepálené stopáži. Ultimativní mlátička je doplněna kriminální zápletkou, komploty a intrikami. Brutalita = první díl na druhou. Kdyby se více šetřilo bitkami popř. jejich délkami (některé jsou opravdu mimo realitu) a šetřilo se délkou filmu, šlo by o dokonalý akční krimithriller.

plakát

Místo činu - Mnichov - Moc a bezmoc (2013) (epizoda) 

Tato epizoda je poměrně zdařilá. Slušná kamera, charakterní herci. Na německou televizní produkci slušné, žádný ryzí amatérismus charakteristický pro některé televizní produkce. Divák, který tomu věnuje všední večer, nemusí litovat ztraceného času.

plakát

Místo činu - Mnichov - Starý mrzout (2008) (epizoda) 

Celkem povedená epizoda - rozhodně jedna z těch lepších - dvojice kriminalistů z Mnichova. Na podobných epizodách z Mnichova (ostatní až na klasiku z Duisburgu považuji za brak) je vidět, že při této televizní tvorbě jde o jiné rozpočty než u většiny tuzemské televizní produkce. Čiší z toho jakási profesionální rutinní řemeslnost.

plakát

Sinsegye (2013) 

Korejskou kinematografii rozhodně stojí za to, poslední dvě dekády sledovat. Nejedná se jen o počiny režisérů typu Ki-duk Kima, které můžou být pro někoho těžce stravitelné, např. režisér Chan-wook Park je znám i širší divácké obci, anebo přinejmenším jeho filmy. Korejská tvorba se svým pojetím často přibližuje holywoodské - nejde jen o komorní nízkorozpočtové snímky, ale často jsou poměrně spektakulární. Syrový thriller o mocenském boji uvnitř zločinecké organizace je společně s Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) nejzdařilejší snímek z tohoto prostředí, které jsem měl možnost shlédnout. Překvapující pro mě bylo závěrečné rozuzlení, kde se nabízí dvojí motiv konání jednoho z hlavních hrdinů (policisty v přestrojení) a o tom, který je ten pravý se lze jen dohadovat, ale tak už to i v reálném světě často bývá.

plakát

Býčí šíje (2011) 

Příjemné překvapení. Belgická kriminálka z netypického prostředí dobytčí farmy. Jak už zde někdo zmínil, i mně to připomnělo dánskou trilogii Nicolase Windinga Refna. V příběhu žádné klišé nečekejte. Matthias Schoenaerts je vynikající. Nadějná prvotina vlámského režiséra, nezbývá než čekat na další jeho počiny, zda svůj potenciál dále rozvine.

plakát

Gravitace (2013) 

Film kde děj ustupuje dopozadí. Důležité jsou obrazy a vizuální stránka filmu. Dá vzpomenout na Kubricka a Tarkovského. Film kde 3D má skutečně své opodstatnění. Film který si nezaslouží, než být shlédnut na velkém plátně.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Snímek samotný je pro mne mírným zklamáním, vzhledem k velkému očekávání. Budeme-li brát v kontextu dvou předcházejících dílů, hořkost trochu opadne. Nolanovo pojednání o Batmanovi se už stalo pro mnohé kultem, škoda jen ukončení této trilogie. K vynikajícímu snímku tomu zkrátka dost chybí, i když pravověrní a ryzí fandové tohoto kultu s tímto souhlasit nebudou a opak bude u nich pravdou. Především Nolan to divákovi příliš neulehčuje. Stopáž je téměř tříhodinová, což by samo o sobě nevadilo, kdyby nebyla vyplněna často nudným balastem (hlavně druhá polovina). Ústředních postav je přespříliš a některé jsou zbytečné. Snaha poskytnout každé dostatek prostoru je oním nudným balastem. Třetí Batman je prostě dost ukecaný a agitující, až je to místy otravné. Lze souhlasit se základní tezí, že současný systém není dokonalý, není bez chyby, ale je to nejlepší co máme, avšak na můj vkus je toto vyjádřeno zbytečně okatě. Na druhou stranu několik scén je natolik spektakulárních, že ve spojení s vynikající hudbou mnozí budou chrochtat blahem. Tom Hardy si musí vystačit s minimem výrazových prostředků, mnoho prostoru se mu v tomto ohledu nedostává, přesto jako hlavní padouch nezklamal. Bale, Caine, Oldman a Freeman standard. Jedná se o důstojné epické ukončení novodobé ságy o temném rytíři, které mohlo být lepší.

plakát

Bez dechu (2011) 

Ani nevím proč tento počin nechávám při svém hodnocení o příčku výše, než jsou filmové stoky. Snad jen že jsou i horší filmy. Vše je tu špatně a nejvíce ze všeho představitel hlavní role, který disponuje jen jedinou hereckou pózou, již lze nejlépe charakterizovat jako tupě jalová.

Reklama

Reklama