Ramanam

Ramanam

okres Praha

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 25.8.2018  23:11
    Tahaan (2008)
    ***

    Film, od kterého jsem i vzhledem k velmi slušnému hodnocení zde čekal o mnoho více. Musím konstatovat, že jsem s výsledkem opravdu zklamán. Vztah malého chlapce a oslíka byl sice hezký, ale musím přiznat, že se mě to díky zpracování vůbec nedotklo. Příběh je dle mého nevýrazný, postavy mě rovněž do děje nevtáhly. Jedině scenérie tomu vše hrozně moc přidaly. Opravdu nádherné místo, ale díky lidem rozhodně ne idilické. Kdyby se to vše odehrávalo někde na poušti, bylo by kouzlo filmu to tam. I například scéna, kde nebýt velké náhody, tak by malý hlavní hrdina klidně udělal tu hloupost, mi jen podtrhla dojem z celého snímku. Ano, bylo mu jen osm let, ale rozhodně nebyl méněcenný, aby nevěděl, co by tím mohl způsobit. Za jasné tři hvězdy, které dávám hlavně za tu krásu hor, jinak mě to vskutku ničím nepřesvědčilo, abych hodnotil lépe.

    • 25.8.2018  14:30

    Rozhodně zajímavé, ale určitě ne pro každého. Moc se tam nemluví. Moc se tam neděje. Plné vnitřního smutku a odcizení. Sledujeme příběh ženy (Geetanjali Thapa), která se vydala hledat svého manžela, který se ji už dlouhé měsíce neozval. Zcela nepochopitelně si sebou na tuto dlouhou, nebezpečnou a nejistou cestu bere malinkou dcerku a malou kozičku. K této pátrací akci se přidá ještě jeden muž (Nawazuddin Siddiqui), který se chová dosti rozporuplně a tajemně, ale nakonec ženě vždy pomůže. Odjíždí se z horské vesničky ve státě Himáčalpradéš a konečná stanice je Dillí. Na této cestě plné dlouhých, až umělecky laděných záběrů s minimem dialogů si můžeme vychutnat různé podoby Indie. Od klidu a krásy hor, po ruch a špínu přelidněných měst, kde samotná žena snad ani nemůže v klidu vyjít ven. Když už pro nic, tak pro tu upřímnou ukázku reálné Indie se vyplatí tento mnohdy natahovaný a nudnější snímek vidět. Je to bez příkras a má to sílu. Kdo má ještě romantické představy o Indii, jako zemi paláců a krásných sárí, tak ho to snění brzy přejde a bude tak zbaven svých iluzí. O samotných hrdinech se toho moc nedozvíme. Jejich osobní příběhy nejsou nijak rozvíjeny. Linie je jasná a přímá - cesta, hledání a na jiné věci již není kladen důraz. Úplný závěr jsem moc nepochopil, a tak jsem musel zapátrat. Naštěstí jsem byl úspěšný a přečetl jsem si jeho význam. Bez tohoto popisu bych to opravdu nevytušil, i když jsem se na to díval vícekrát. Ten závěr se trochu vymykal celému příběhu a sklouzl k jakémusi sociálně kritickému poselství. Osobně mi to tam vůbec nepasovalo. Hodnocení se pohybovalo od dvou, až po čtyři hvězdy. I přes ten zcela jednoduchý a neosobní příběh si to jako celek dvě hvězdy nezaslouží, stejně jako přehnané čtyři. Tři hvězdy jsou tak jasnou volbou.

    • 21.8.2018  15:18

    Další z řady filmů, které jsou velmi dobře natočené, něco do sebe bezesporu mají, ale příběh samotný se mě osobně vůbec nedotkl. Nudil jsem se již od začátku a donudil jsem se až na úplném závěru, který byl tragickou a smutnou tečkou všech těch událostí, které proběhly předtím. Vikrant Massey zahrál svoji postavu citlivého mladíka Shutua na jedničku a opravdu jsem s tímto smutným hrdinou soucítil a bylo mi ho líto. Ovšem ani to nezachránilo neustálé a vytrvalé utápění celku v nezajímavém vyprávění, ve kterém se nic moc neděje a jen sledujeme množství postav jedné rodiny v jednom domě. Jejich jednání, charaktery a osudy, což je bez něčeho hodně výrazného pro mne naprosto nezajímavé téma. Ano, ten konec... Nemohu však díky pár minutám změnit výsledné hodnocení, které bylo již od začátku zcela konstantně usazeno na třech hvězdách, i když silných.

    • 21.8.2018  00:01
    Brick Lane (2007)
    ***

    Takový román pro ženy, napsaný a natočený asi opravdu jen pro ženy, protože já se královsky nudil. Mít to klasickou indickou filmovou délku, tak bych dozajista trpěl, takto jsem to ještě přežil. Nebylo to špatné, ale jednoduše vytvořené pro jiné publikum, do kterého určitě nepatřím. Zapomenutelné a ničím výrazné hořké drama. Tannishtha Chatterjee hrála výborně, o tom se nemá cenu přít. Nemohu dát nic jiného než tři hvězdy, které drží provedení, ale rozhodně nikoliv děj samotný.

    • 20.8.2018  17:53

    Velmi netradiční snímek a mohl bych podotknout i to, že pro jisté kruhy aktivistů za cokoliv, by to mohl být až kult. Nepamatuji se, že bych něco s podobným tématem z Indie viděl. Docela odvážné na tamní poměry. No považte..., jemně hodně nadržená bisexuální dívka po mozkové obrně naváže vztah se slepou muslimskou lesbičkou, kterou pozná na demonstraci proti zabití zcela jasně nevinného černošského chlapce, brutální a zcela jasně jen bělošskou rasistickou policií, které vládne nelítostnou rukou KKK. Tak to si asi myslí všichni ti uřvaní..., ehm...oni. Číst jen pár slov z obsahu, tak bych už sám zvracel a nechtěl bych tento snímek vůbec vidět. Ono to má ale jeden velmi pozitivní problém, kterým je vskutku výborné zpracovávní tématu a konečně výborně hrající Kalki Koechlin. Stále ji nemohu přijít na chuť, ale postavu postižené dívky zahrála skvěle. Moc se mi líbila jedna momentka, kterak ten americký mladík říká, že by rád jel do Váránasí, protože odtamtud je guru jeho otčíma, který vyzařoval velkým mírem. A hlavní hrdinka z Indie mu odpověděla, že tam je všechno, jen ne mír. To jsem se opravdu od srdce zasmál. Jasné poukázání na ten směšný pseudo-duchovní názor, že jen v Indii, Tibetu a bůhví kde ještě, lze dosáhnout klidu a míru. Krásně naivní lidská představa, která si vnitřní spojuje s vnějším, bez kterého to prostě dle nich asi nejde. Konec je velmi zajímavé drama, které chytí za srdce. Takovéto filmy moc nemusím a jdou totálně mimo mě, ale nemůžu dát méně než čtyři hvězdy, protože prostě a jednoduše to do sebe něco mělo. Kvalitní a dobrá filmařina, to prostě musím uznat a odměnit.

    • 20.8.2018  17:23
    Trapped (2016)
    ****

    Příběh velmi nesmělého úředníka s dobrým srdcem, který má navíc opravdu velkou smůlu. I přes to dokáže v sobě objevit hrdinu a silnou osobnost v boji za svůj život, který je vlivem událostí ohrožen na zcela základní úrovni. Zde se jedná čistě jen o to, jestli přežít, či zemřít. Můžeme spekulovat, co by kdo udělal jinak a lépe, ale kdo se kdy ocitl v takové situaci? Pak mnohé věci, které se nám zdají logické selhávají, takže toto téma nechám být. Jediné, co se mi nezdá, je ta část, kdy musel hlavní..., no vlastně jediný hrdina tohoto snímku, podat na konci ten dle mého velmi silový výkon po dnech, kdy byl takřka bez jídla. Nevím, zda-li by byl přes celkovou únavu a vyčerpání těla, tohoto vůbec schopen. Ale jde-li o život, příjde na řadu vnitřní síla a on ji zřejmě našel. Příběh samotný je za tři hvězdy a chvílemi i nudnější. Zhruba po jedné hodině jsem se už koukal na čas, který zbývá do konce, ale poté mě to opět vzalo a vrátil jsem se do děje v napětí, co zajatce vlastního bytu napadne v touze po svobodě. Výkon Rajkummara Rao je výborný, a co je nejdůležitější, hlavně ono podání, způsob vypravování a zpracování nemá vážnější chybu. Proto přidávám na čtyři hvězdy. Prostě i z mála jde udělat hodně. Kdo toto dokáže si zaslouží zcela jasně uznání.

    • 16.8.2018  15:55

    Obsah od Cinemaxu je zavádějící. Děj se neodehrává jen ve čtyřicátých letech, neboť sám otec rodiny říká, že mu trvalo čtyři roky, než se postavil zpět na nohy. Rozdělení bylo v roce čtyřicet sedm, takže když tyto dvě čísla sečteme... Dále připočteme přibližný věk dívky, kterou od narození sledujeme a máme rázem nejméně léta šedesátá. Vůbec žádné detailní vylíčení následků rozdělení jsem opravdu nenašel. Také za devět minut, kterých se to týkalo, by to zvládl jen mistr. Když jsem viděl tu širokou spolupráci zemí, tak mám už odpovědi na otázky, které jsem si kladl po celý čas, který jsem věnoval tomuto podivnému dílku. Co to mělo jako být? Co to mělo znamenat? Co je to za nesmysly? Úmorné a o ničem, zbytečné a pseudoumělecké. Dobrá, jeden Sikh nám na stará kolena zešílel a udělal si ze své čtvrté dcery syna, a také ji tak vychovával. Nikdo si ničeho z početné rodiny nevšiml, nebo možná ano, ale dělal, že nic. Z širokého okolí také nikdo nic nepoznal. I to jsem schopný překonat. A asi ani sama dívka nic nepoznala..., to se také běžně stává, ne? Určitě je mnoho žen, které se chovají a oblékají jako muži zcela dobrovolně. Proti gustu... Byla to taková dosti podivná rodinka, tak se nedivím raději vůbec ničemu. Když potom do toho všeho ještě přišel ten duch neduch, tak to už bylo na moje nervy opravdu moc, zvláště ten způsob zakomponování do děje. Je to nudné, plné podivností, neucelené, chybí zajímavý příběh, poselství, vývoj... Škoda slov. Emoce? Žádné, a když už, tak jen negativní. Některé filmy jsou prostě amatérské. Jedni to vůbec neskrývají, ba naopak, a ti druzí se snaží, aby to vypadalo na úrovni, i když jim to vůbec nejde. Zde se však snažili vytvořit nějaký úžasný a světový snímek plný hluboké životní pravdy, či bůhví čeho, ale výsledek je zcela pomýlený. Podařilo se jim však ve mně vyvolat opravdu silný odpor. Jedna hvězda za herectví, protože to rozhodně špatné nebylo. Vše zničil příběh, zpracování a postavy, nikoliv herci samotní.

    • 15.8.2018  17:27
    B.A. Pass (2013)
    ****

    Smutný, tragický a hořký příběh jednoho mladého studenta, kterému zemřeli rodiče a zůstal sám se dvěma sestrami. Sice se ho ujali příbuzní, ale ti by se dali označit za krkavčí. Sestry poslali do domova pro dívky, který žádnou kvalitou neoplývá a mladíka u sebe doma prostě jen trpěli. Ten se mezi tím seznámil s hrobníkem, se kterým velmi rád hrál šachy, a též se starší známou své tety, která ho zasvětila do tajů tělesné lásky. Jak se postupem časem ukázalo, tak i se svojí velmi početnou dámskou klientelou, pro kterou mladíka zneužívala jako prostituta. Dobrý člověk, na kterého jeho okolí zcela kašlalo byl rázem hozen do mlýnku lidských hyen a zrůd. Snažil se vydělat co nejvíce peněz, aby mohl své sestry přivést zpět domů, protože mimo něj na nich nikomu nezáleželo. Poté se začalo vše hrozně komplikovat a kazit, až za pomyslnou hranici, od které se již neodvratně schyluje k tragédii. Nejhorší na tom bylo, že hlavní hrdina byl opravdu velmi hodný kluk. Submisivní, citlivý, důvěřivý a manipulovatelný s dobrým srdcem, což není pro tento zlý svět dobrá kombinace. Shadab Kamal svou roli zahrál opravdu znamenitě. Jsem překvapen, neboť jsem v tomto námětu nečekal nic zázračného. Chvilkově odvážné, vnitřně silné, ale na druhou stranu i obyčejné s místy pociťovatelnou ztrátou zájmu. Musel jsem nakonec přidat na čtyři hvězdy, díky výbornému S. K. a jeho postavě, se kterou jsem opravdu cítil. Neotřelé a nové téma pro indickou produkci, které v sobě mělo něco zvláštního, mrazivého a znepokojujícího.

    • 15.8.2018  14:38

    Obsah od oficiálního distributora opravdu nesedí. Matka nezemřela a sestře bylo nejspíše patnáct, když spáchala sebevraždu. Ten popis je vskutku až moc teatrální a zavádějící. Možná bych film přejmenoval na: „Dívka se zlatýma rukama." Hodně podivný příběh. K celkovému hodnocení musím zohlednit dva faktory. Ten první přidává takový zvláštní nádechem jinosti, až jemně uměleckého provedení. Ten druhý je však v čistém opaku nepřesvědčivý a nudný. Kalki Koechlin hrála sice dobře, ale její postava mě opět vůbec nebrala. Jediné, co mne zaujalo a rozesmálo, byla ta scéna z masážního salónu, kde hlavní hrdinka hrála na city tomu gaunerovi, který přišel na uvolňující proceduru. Jinak bída s nouzí a vůbec mi to nesedlo. Ač na konci to vypadalo, že půjde o osudové završení, tak se nic nestalo, a vše vyšumělo do ztracena. Zklamán nejsem, protože jsem nic moc zajímavého ani neočekával, což se nakonec i potvrdilo. Je to prostě o ničem, i když na indický film určitě lehce odvážné. Snadno a rád na tento zážitek zapomenu. Nic než tři hvězdy nelze směrem nahoru udělit.

    • 15.8.2018  01:41
    Aamir (2008)
    ***

    „Jmenuji se Aamir Ali a vyjimečně nejsem terorista." Něco podobného by si v klidu mohl říci hlavní hrdina tohoto příběhu. Ke vší smůle však narazí na své bratry ve víře, kteří teroristé jsou, a pak to s ním už jde pěkně z kopce. Plně jsem nepochopil tu překombinovanost s pobíháním po ulicích. Stačilo si na úkol zavolat nějakého negramotu z místní komunity, nebo si ho zavolat odjinud a bylo by to vyřešené. Sice se na to hlavní hrdina rovněž ptá svého přítele na telefonu, ale z odpovědi jsem moc moudrý nebyl. Film bez pochyb a zcela jasně demonstroval fakt, že všichni muslimové teroristé nejsou. Já osobně jsem napočítal jednoho doktora, který se právě vrátil z Londýna, jeho rodinu (ale kdo ví, že?) a ještě jednoho chodce, který šel po ulici. Ano, je to ten čtyřicátý od toto desátého auta zleva, přesně ten. Víc jsem jich i přes velkou snahu nenašel. Jestliže se bude někdo z vás doma nudit a je nevyléčitelný optimista, může se pokusit tento rekord překonat. Alespoň se můžeme zamyslet, co bychom dělali, být v kůži doktora, kterému prostě nevyšel jeden den. Člověk se musí až ptát, proč lidé, kterým nevoní nic jiného než Islám netáhnou ke svým a zamořují ostatním vzduch svou zbytečnou existencí. Asi by poté přišli o možnost vraždit bezvěrce, ale oni by si jistě už nějak poradili. Takže kluci, alou domů! Žádný super trhák to vskutku není a výrazné nadšení se nedostavilo. Vzhledem k rozumně volené délce, jsem se však nenudil. Rozhodně ke shlédnutí doporučit mohu, nejsem zklamán. Hodnotím třemi hvězdami, neb je to po všech stránkách průměrné.

    • 12.8.2018  14:34

    Bože můj, tak silný a zajímavý námět, který se odehrává v překrásných přírodních scenériích prosycených klidem a oni to dokázali naprosto znehodnotit zpracováním. Ano, je to skutečně působivé a vše doplňuje moc krásná podkresová hudba. Je to až magické a snové, přitom smutné a tragické. To jsou dozajista velké klady a moc filmů se tímto uvnitřněným pojetím pochlubit nemůže. Žel ty zápory zde převládají. Vyprávění není dotažené a ucelené, jen jakoby kousky a trhanice, z kterých si skládáme celý příběh. Chybí tomu silnější emoce, myšlenky a ponaučení. Propracování postav a dějových linií je ledabylé, často se nedočkáme odpovědí. Možná je to i tím, že jsem viděl kratší verzi, která byla nešetrně sestříhána. Vše se zbytečně vleče, což ničí tu vnitřní reakci diváka, který díky tomu z příběhu vypadává, toť můj názor. Druhá část, která se odehrává v současném Japonsku je už naprosto zbytečná. Ač uznávám, že konec byl vydařený a měl smysl. Ovšem mě osobně celá druhá část pokazila tu první, ke které jsem měl také své výhrady, ale byla jasně zajímavější a silnějí. Chápu, že pro ten pocit hledání, bloudění životem a světem, následnému shledání se a dovršení tragédie (a viděno i z druhého konce - návratu do rovnováhy), to smysl mělo, ale kdyby to bylo zakomponováno již v minulosti (s výrazně předělanou zápletkou), velmi rád bych ten skok v čase oželel. Jsem potěšen, že zde byl uveden citát od skutečného tibetského velmistra Milarepy, a ne od dnes tolik protěžovaného a pop-ulárního Dalajlámy. Inspirace přišla z díla Alexandry David-Néelové, což mě potěšilo podruhé. Kdo tyto významné osobnosti zná, tak ví. Kdo ne, tak ať dle libosti pátrá. Škoda, dvakráte škoda za hrubě nevyužitý potencionál, mohl to být vskutku vyjimečný zážitek. Takto nemohu jinak, než jen za tři hvězdy.

    • 11.8.2018  21:46
    Masaan (2015)
    ***

    Sledujeme dvě hlavní příběhové linie, které mají mnoho společného, a u nichž dojde k osudovému spojení až na samém závěru. Postavy mě příliš nezasáhly, ačkoliv jejich osudy k tomu přímo vybízely. Je to určitě i tím, jak se celý film až zoufale vleče, a tím již v zárodku potlačuje vskutku zajímavý a velmi lidský námět. Právě díky tomu jsem měl mnohdy pocit, že sleduji přímý přenos a jelikož se tam, až na pár momentů nedělo nic moc zajímavého, tak se dá vytušit, že to nebylo příliš záživné. Asi v tom byl záměr pro přidání té zvláštní atmosféry, která byla jednoznačně cítit, ale tento způsob zpracování si žel musí vybrat i svoji daň. Je zajímavé, že v indických filmech jsou někdy policisté znázorňováni jako naprosto bezmocní a zbyteční panáci bez kapky respektu, a jinde zase jako takřka všemocní tyrani, likvidující jakýkoliv odpor. Společné mají tyto dva různorodé pohledy to, že úplatky berou všichni a jsou ve své práci dost ledabylí. Také velmi často ve službách úplně někoho jiného než práva a spravedlnosti. Jednou za čas se najde nějaký policista, který jde příkladem, což je ale zase spíše kategorie superhrdiny kosícího své nepřátele po desítkách. Netuším, která verze je blíže k pravdě, ale i přesný střed mezi tím nebude žádný med. Navádění k vraždě? Jestli mají opravdu takový zákon, který by se dal ve shodě uplatnit na ukázanou situaci, tak ten papír s příslušným potiskem nemá vyšší cenu než toaletní papír. Další z řady snímků se západní koprodukcí, který až na pár drobností vyzdvihuje negativní stránky života v Indii, proložený navíc takovou plíživou bezmocí, ale na konci jiskřička lepších časů přeskočila. Mám prostě raději šťastnější vize, na ostatní stačí život sám. V hodnocení tak od půlky sváděly boj tři silné hvězdy proti čtyřem slabším. I když kvalitní filmařinu uznávám, tak ty věci, které to celé táhly dolů byly prostě silnější než pozitiva. Tři silné hvězdy jsou dle mého spravedlivé.

    • 10.8.2018  16:29

    Je ihned poznat, že tento snímek je tvořen srdcem. Oproti jiným, které se tváří vážně, naučně a káží, co se má a nemá dělat, co je dobře a co špatně, nebo kde se všichni předhání v tom, co je umělečtější a světovější, je toto pro mne balzámem na duši. Dlouho jsem shlédnutí oddaloval, stačí se podívat na tu širokou spolupráci všech možných zemí, což ve většině případů znamená podivnou smíchanici a guláš, ve snaze se zavděčit všem, a to hlavně západnímu divákovi, který čistě indické filmy nepobírá. Jaké bylo mé radostné překvapení, když jsem vůbec nepoznal, že se nejedná o čistě indický film. Také se podívejte na hodnocení, které čítá mnoho stovek shlédnutí. Kdyby to byla opravdu jen klasická indická produkce bez jediné ceny na evropském festivalu, tak kolik si myslíte, že by to mělo hodnotících? Nebo, jak by hodnotili? Zase s posměchem a pohrdáním? Osobně to vidím na pár desítek, a i to jen při silné vůli Boží..., ale na to jsme my, kterýž se Indií zabýváme už zvyklí. Jedna svatba a velké množství postav, chaos, shon, rodinné svazky, dávná tajemství, mnoho osudů, a to vše v pár dnech a na jednom místě zní jako jasný návod na jeden velký výbuch, ale nestalo se tak. I při tom množství problémů, které svatbu doprovázely můžeme sledovat propracované osudy mnoha lidí, lásku a smíření. Moc hezké a dojemné, hlavní a stěžejní poselství se nese v pozitivním duchu, což mám velmi rád. Musíme vzít v potaz, že děj je takřka nulový, ale je velmi dobře pojatý a dotažený do naprosto dokonalého závěru, kde nám to vše do sebe parádně zapadlo. Ano, měl jsem radost a byl jsem šťastný spolu s postavami. Přesně o to jde, aby postavy u diváka přímo před očima ožily a on byl součástí viděného. Mohu jen doporučit ke shlédnutí a ten, kdo má otevřené srdce, tak ten si příjde na své. Doprovodná hudba vše jen krásně potvrzuje. Určitě se to pomyslného stropu nedotklo, ale myslím, že z toho příběhu tvůrci vytěžili opravdu maximum. Pěkná, překvapivá a zasloužená čtyřhvězda, všechna čest.

    • 9.8.2018  23:55

    Příběh o ženách a pro ženy, ve kterém se řeší ženská emancipace, problémy, názory, chování, celkový náhled a způsob myšlení lidí v Indii směrem k něžnému pohlaví. Nebojím se však říci, že v mnohých ohledech to poukazuje k jevům, vyskytujících se celosvětově. Aby bylo vše ukázáno patřičně jasně, tak byly vybrány postavy dívek z různých míst s rozdílným osudem a zaměstnáním. Ty všechny se sešly kvůli oslavě před svatbou jedné z nich. Takřka celý film byl pro mě, jakožto pro muže, dost špatně stravitelný. Ženy neustále tlachaly a chovaly se úplně stejně, jako každá skupinka žen po celém světě. Mohu tak shrnout většinu děje jako velkou nudu a snahu ukázat z různých pohledů na příklady toho, co je ve společnosti špatně, ale úplně se to nepovedlo. Rád vyzdvihnu třeba situace, kde jsou ženy vystavovány sexismu a klasickým škatulkám, do kterých je ona společnost tlačí. Ano, to je určitě problém, ale jak se tyto dívky chovaly, když viděly polonahého chlapa, jak umývá auto? Chlípně civěly a ozvalo se i lascivní zapískání. Jaký je pak v tom rozdíl? Že by to tvůrci nedošlo? Muži jsou prostě přímější a agresivnější, kdyby to bylo dáno i ženám, ani bych se nedivil, kdyby ho na místě znásilnily. Další věc je výchova... Kdo vychoval ty zlé muže? Ženy! Že má dominantní slovo muž? Kdo vychovával ty dominantní muže, když byli ještě dětmi? Opět ženy! Ano, bude to trvat dlouho, ale chtějí-li ženy, aby k nim muži měli úctu, a není-li to v té kultuře zcela jasné a přirozené, tak kdo jiný to má malé chlapce učit? Socha Durgy? Ty dívky byly také jako přes kopírák podobné těm západním, které se chtějí jen bavit a celkově jsem u nich nenašel nějakou hloubku a s názorem babičky se ztotožňuji. Myšleno na vnitřní smysl, nikoliv módu. Ani takové to můžu si dělat co chci, nosit co chci a říkat si co chci, prostě neberu. Ano, i když se o tom stále mluví a bla bla, že je rovnost a demokracie, tak realita je jiná a je naprosto nutné ji brát v potaz. Pozdější slzy na tím, že to není fér jsou už k ničemu. Musíme vše přizpůsobit místu, času a možnostem a nikoliv se zaštitovat nějakou větou v zákonu. Právě o tom vypráví závěr, který celou tu nudu rozbil a změnil se v tragédii. Díky tomu ale vše doposud viděné získalo daleko větší váhu, neboť jinak by to bylo opravdu zcela o ničem. Jedině tak jako agitka pro emancipaci žen a proměnu indické společnosti směrem k západnímu liberalismu. Postavy jsou však samy životní tragédky, tak nevím, co můžou nabídnout poučného. Celkově rozporuplné, a i když chápu poselství celého vyprávění, tak zůstávám s nadšením pozadu. Hodnotím průměrnou trojhvězdou, kterou zachránil až samotný závěr, protože jsem dlouhou dobu uvažoval o dvouhvězdě.

    • 9.8.2018  17:49
    Shanghai (2012)
    ***

    Jemně mrazivý, ale děsně nudný snímek. Vše se točí okolo politiky, vraždy jednoho významného oponenta, následném vyšetřování a lidí, kterým to vše ovlivnilo život. Kalki Koechlin..., ač je jednou z hlavních postav, tak toho moc nenamluvila, spíše se tam nějak z nutnosti vyskytovala, a to vše umocňovaly dramatické záběry na to, jak se jen tváří. Nutno říci, že dost neurčitě. Úplně zbytečná postava a herečka, která mě zatím ničím „neustrnula v úžas". Snažím se snažím, ale stále ji nemohu přijít na chuť. Ostatní herci zahráli vše dle šablony, nic víc, nic míň. Stejně tak i jejich postavy byly šedivé a nijak výrazné. Množství lidí skákajících jako opice pro shnilý banán, všude samá korupce, špína a pokrytectví. Hlavní představitelé politické moci jsou znázorňováni jako pokorní boholidé, zdravící a žehnající celému světu. Chci doufat, že tomu už nikdo nevěří, ani v kdejaké zapadlé vesnici. Za ztrátu času bych to určitě nepovažoval, i když hrozivě rozvláčné tempo vše nadějné poctivě zazdilo, už jen z jediného důvodu. Byla tam moc pěkně ukázána mentalita Indů. Ne ne, za to nemůže krutý útlak Britů, to je totiž o myšlení lidí, které má hrůzně a obludně hluboké a široké kořeny. To oni se musí změnit, každý z nich, aby byl celek zdravý. Stále jen obviňovat jiné je tak snadné, ale ať se poté nediví, že to tam vypadá tak, jak vypadá. Toť vize pro celý svět. Zajímavé ano, ale nic víc. Hodnocení je jasné bez dlouhého přemýšlení za tři průměrné hvězdy.

    • 8.8.2018  21:55
    Marigold (2007)
    **

    Nepovedená pohádka o tom, jak si jedna americká slepice našla svého indického prince... Ali Larter mi nesedla jako herečka a její postava tudíž jakbysmet. Ze začátku byla neuvěřitelně protivná a namyšlená, aby se za pár dní na to proměnila v romantickou hrdinku plnou čistých citů a pokory? Salman Khan dělal co mohl, ale někdy ani to nestačí k tomu, aby byl výsledek jako celek kvalitní, když ty nedostatky stojí na scénáři, obsazení a dobrém zpracování. Vypadá to, že film byl natočen hlavně pro západní ženy, které sní o východní romantice, ale nejsou zatím schopny porozumnět klasickým indickým snímkům. Ty zvraty v ději a chování postav bylo buďto strašně umělé, nebo hrozivě ohnuté za mez reálně možného. To vše navíc okořeněné naivitou a velmi povrchním vykreslením. Nějaké tance tam jsou, a když si z nich vymažu jednu blondýnu, tak nejsou špatné. Přiznám se, že jsem i docela dlouho uvažoval o třech slabých hvězdách, ale jak se vše chýlilo ke „sladkému" konci, tak jsem to už nevydržel a o jednu hvězdu jsem hodnocení snížil. Ono všeho moc škodí.

    • 8.8.2018  14:42

    Píše se rok 1995, nikoliv, jak je uvedeno v obsahu rok 1990. To samozřejmě není vůbec podstatné, ale útok cédéček určitě nezačal celosvětově válcovat kazety v roce 1990. Již po pár shlédnutých minutách jasně víte, jak to celé bude probíhat a závěr vám vše jen potvrdí. Ayushmann Khurrana byl v roli neprůbojného slabocha dobrý, ale jeho postava mě moc nezaujala. Koneckonců se tam nenašela žádná postava, která by mě více oslovila a získala si mé sympatie. Občas to bylo vtipné, občas i smutné. Tak jsem jen sledoval příběh, ale i tak uznávám, že ten tušitelný konec se mi opravdu líbil a byl příjemný. V závěrečných titulcích je zakomponována moc hezká písnička. Naprosté klišé jako tanec, všude mnoho barev, pozitivní vyznění spolu s výbornou hudbou a zpěvem. Vskutku výborná tečka a jen škoda, že ve filmu nebylo podobných písní více. Přesně takové klišé mám úplně nejraději, plně si ho užívám a točím dokola. Rozhodně špatné to nebylo, nenudil jsem se, ale postrádal jsem tam jednoduše něco navíc. Myslím, že solidní trojhvězdu za pohodový průměr si to zaslouží zcela určitě.

    • 7.8.2018  22:26
    Island City (2015)
    ****

    Snímek složený ze tří příběhů, které se nijak nekryjí, ale mají společné asi jen jedno, a to „Systematickou statistiku". První příběh je naprosto úžasný a dominuje v něm můj oblíbenec Vinay Pathak. To se prostě musí vidět. Dokonale ukázková přehlídka konzumní společnosti, vypatlávajících pracovních sloganů, neuvěřitelně mělkých a stupidních frází a způsobů bytí, robotického schématu života..., a ten konec? Naprosto dokonalý příběh za plných pět bodů! Druhý příběh je také zajímavý. Je to o rodině, která prožívá svůj život na dvou úrovních, které se nazvájem podobají, ale jedna dává radost a svobodu (zidealizovaný televizní seriál) a druhá, ve které až zamrazí, neb to je realita a je velmi rozporuplná. Toto pochopí asi jen ti, kteří mají, či měli doma nějakého tyrana. Jinak se to může zdát necitlivé, ale jsou věci, které je potřeba zažít... Druhý příběh je už slabší, ale rozhodně za čtyři hvězdy. Poslední příběh je nejslabší a rovnou hodnotím za tři hvězdy. Zde dostává dívka velmi hezké milostné dopisy od neznámého ctitele a žije si svůj sen o krásné a čisté lásce. Mezi tím je v reálném životě příslíbena takovému..., no idiotovi. Hodnocení souhrnné musí tedy býti za čtyři hvězdy. Nečekal jsem, že to bude až tak silné a určitě mě to příjemně potěšilo, i když to mělo klesající tendenci. Tvůrci dokázali z takového utahaného nic udělat silné témata. Kdo na to nemá nervy, tak určitě doporučuji tu první povídku. Kdo i poté řekne, že indická tvorba je na nic, tak nad ním už lámu hůl a je mi ho líto.

    • 7.8.2018  21:42
    Mukti Bhawan (2016)
    ***

    Rozhodně velmi zajímavé, krásně lidské a odzbrojující v čistém a smířlivém pohledu na věčného souputníka nás všech - Smrt, jako následek určený pro vše stvořené. Po této stránce výborné, ale jinde to už malinko skřípalo. Toto byla tak obrovská možnost využít tolika nápadů, které by klidně mohly tento film povznést na veledílo, jen kdyby tam bylo více myšlenek, zápletek, ukázek, detailů, ideálů... Proč tam není rozvinut více příběh otce a syna, nějaké rozhřešení před smrtí otce a ukázka všech chyb, jenž pácháme jako děti i jako rodiče? To mi opravdu velmi moc chybělo. Bylo to takové právě až moc klasické. Otrávený syn čeká, až mu umře otec, aby se ho už zbavil a mohl si žít v klidu svůj nudný život. Má ho sice rád, ale nedokáže mu to dát patřičně najevo, a to je vlastně vše. Opravdu promarněná příležitost. Každopádně moc hezké zpracování odchodu člověka na druhou stranu, která čeká každého z nás, takže dávám za silné tři hvězdy. Více dáti nemohu, neb to, co mohlo býti využito nechal tvůrce ladem a místo orání a zavlažování, nechal tento silný motiv bez fantazie jen s velmi malým vnitřním tahem do nitra divákova.

    • 7.8.2018  21:05
    Kahi (2016)
    **

    Příběhy několika lidí zamotaných do sebe. Žel mi tam vůbec nikdo nepřišel jako zajímavá postava, či že by jejich osud ve mě vzbudil jakékoliv souhlasné pocity. Určitě bych vyzdvihl herečku Matangi Prasan, na které jsem úplně visel očima, vždy a kdykoliv, když jsem ji uviděl. Dá se říci, že pro jisté lidi příběh dopadl dobře, jako v klasickém životě, i když jak se to vezme... A pro jiné... Já můžu být spokojený, že ten hlavní hnusák..., ale to zjistíte, až když se podíváte. Nebylo to špatné, ale klasicky to prostě nepřekročilo svůj vlastní stín. Nic nového, nic zajímavého, prostě to slůvko nic je poměrně výstižné pro tento snímek. Mimo zmiňované herečky, která je asi jediné plus, jsou tyto příběhové slepence celé bídně o ničem.

    • 7.8.2018  20:45

    Stejná katastrofa, kterou ukázal film Královna Banditů. Zvrácené, a to vše na druhou. Topit novorozené dívky v mléku..., no nepřeji nikomu poté jeho karmu. Problémy Indie zde byly krásně ukázány, ale žel z toho nedokázaly vytěžit více. Opět zde jsou skoro všichni chlapi za zvířata. A ti, co se tomu vzepřeli, byli zabiti. Hnus a úpadek. Hlavní hrdinka opravdu skoro celý film jen leží na posteli, nebo ve stáji, kde se na ní střídá celá rodina... Můžu vám říci, že závěr filmu byl naprosto výborný, plně mě pohltil a cítil jsem se jako jeden z těch v davu. Chtěl jsem ještě více brutality, a té vlny co spláchla všechnu tu špínu umělého lidského světa. V tom okamžiku jsem se cítil velmi šťastný. Ve spojení je síla, kterou nic nezastaví. Žel i tak nemůžu hodnotit na více než tři hvězdy, protože to nevyčerpalo tu myšlenku, nebyl v tom žádný přesah, nic silnějšího k zamyšlení. Vždy, když je nějaká spolupráce Indie s Evropou, tak je snímek drsnější, odvážnější a ukazuje více na problémy, ale zase mu chybí ten indický duch, což je tu prostě znát. Určitě silná trojhvězda, hlavně za výborný konec, ale jinak co si budeme povídat, nic moc se tam nedělo.

    • 7.8.2018  20:28
    Haraamkhor (2015)
    **

    Sledujeme zde dvě základní linky příběhu. První je vztah ženatého učitele a jeho studentky. Druhá se týká dvou spolužáků ze stejné třídy, kam tato dívka chodí, a kterou vede tentýž učitel. Jeden z chlapců dívku miluje a druhý mu při tom pomáhá. Oba tuší a ví, že něco není v pořádku, a tak učitele a dívku sledují. Zamilovaný mladík se navíc snaží dívku obeznámit se svými city a nadbíhat jí. Proti vztahu, kde je velký věkový rozdíl, nic nemám, je-li přítomna láska, ale zde to bylo hlavně o chtíči. On si chtěl odskočit od své ženy, a ona z rozvrácené rodiny hledala u učitele to, co ji nemohla poskytnout ucelená a milující rodina. Nejlepší postavou tak v příběhu je přítelkyně alkoholického otce mladé dívky, která však připomíná mužatku a jasnou lesbu. Opravdu zoufalé a k tragédii vybízející skutky všech postav. Je to bídné, zvrácené a nesympatické. Dvě hvězdy po zásluze, tohle i při vší snaze prostě na víc nemá.

    • 6.8.2018  00:41

    Umělecký počin ověnčený mnoha cenami z filmových festivalů..., a já jsem začal tušit..., a tušení mě nezklamalo. Asi nejsem takový intelektuál, abych dokázal takovéto snímky ocenit a posunul se díky nim na jiný stupeň vnímání. Popravdě řečeno, ani nechci a zůstanu dál věrný klasickým filmům. Je to příběh páru, ve kterém mají oba své zaměstnání v jinou denní dobu. Žena klasicky a muž v noci, a je jim dovoleno se setkat jen na krátký čas mezi návratem a příchodem. Je to film němý, doprovázený hluky, ruchy a hlasy z okolí. Ihned na začátku jen slyšíme jakousi hlasatelku, upozorňující na velké propouštění zaměstnanců a krizi s pracovními místy. A poté ještě v příběhu jen opět slyšíme nějaký hlas, zřejmě někoho z odborů, jak vykřikuje výzvy k lidem. Jen jednou, když byla žena v zaměstnání, bylo vidět, že něco říká pracovně kolegovi, ale bylo to tak slabě slyšet a okolní hluk byl natolik silný, že to zaniklo. Napínavé a zajímavé to není vskutku ničím. Muž je doma, pak jde nakoupit, jí, poté spí, jde do práce a je v práci. V ten samý čas, žena jde do práce, je v práci, příjde domů, dělá domácí práce, usne, vaří a jde do práce. Mezitím muž příjde domů z noční a na malou chvilku, než žena odejde, jsou spolu šťastní, ale sex v tom není, je to o sdílení citů a emocí. Poté se rozejdou a vše opět běží nanovo. Toť vše... Nebylo to špatné, to rozhodně ne, ale byl to jen nasnímaný den a noc jednoho páru. Musím dát dvě hvězdy, právě kvůli tomu nic, které naštěstí netrvalo tak dlouho.

    • 2.8.2018  14:03

    Jsem mile překvapen, a to vždy potěší. Mám rád jen čistě indické filmy a kdykoliv, když se do toho přimotá někdo ze Západu, tak je to na výsledku znát a nelíbí se mi to, protože tam cpou ten svůj náhled a způsob myšlení. Navíc je to příběh z Anglie, takže jsem se tomuto snímku vyhýbal jako čert kříži, ale někdy musí i čert přehodnotit svůj postoj... Velmi hezky a přirozeně natočené, dobré postavy i příběh samotný, takže smekám. A. R. B. je klasicky výborná, opět není co vytknout. Co se mi lehce nepozdává jsou jen drobnosti v příběhu. Když chci někoho podpálit, což je jeden z oblíbených zvyků v oblastech, ze kterých pocházel ústřední manželský pár, tak se poté nemohu divit, brečet a propadat žalu, když dotyčný zemře. Toho chtěla snad jen trochu opéct z jedné strany a poté doufat, že mu dojde, jaký je to totální idiot a bude vše v pořádku? Ale dobrá, dle příběhu měla Syndrom Týrané Ženy a byla při činu psychicky mimo. To bych pochopil, protože její manžel byl ostudou mužského pokolení, a s takovým hnusem musí být velmi těžké žít. Asi bych si dovedl představit jiné promyšlenější formy likvidace, ale to zde raději rozvíjet nebudu. Že dostala vyznamenání? Tak to je už hodně diskutabilní. Vůbec nechci snižovat její utrpení, manžel si to zasloužil, i když upálení je dost hnusná smrt, jestliže existují i jiné způsoby a řešení, ale je to při vší úctě stále vrah. Určitě si zasloužila, aby ji pomohli a nějaký přiměřeně nízký trest prostě musela dostat, ale vyznamenání za Příkladnou Asijskou Ženu kvůli její odvaze? To jsou zase laciné politické bodíky a určitě existují stovky jiných žen, které by si to zasloužily mnohem více. Hodnotím-li čistě jen to, co jsem viděl, tak konstatuji, že jsem spokojený a ty necelé dvě hodiny byly velmi příjemně strávené. Čtyři hvězdy po zásluze uděleny.

    • 1.8.2018  18:07
    Filmistaan (2012)
    **

    Koukám, že tento snímek má zatím poměrně solidní celkové hodnocení. Opravdu nechápu za co. Neuvěřitelně nudné, totálně o ničem a naprostá ztráta času. Je to plné hlášek, scének a útržků z mnoha bollywoodských hitů, což osloví hlavně znalce této produkce. Klasický divák, který není blíže obeznámen s indickou tvorbou, nemá šanci pochopit nic. Prostě jen sleduje nějaký nemastný neslaný děj. Ke konci můžeme vidět, že i přes ty zlé muslimské teroristy, jsou ostatní muslimové hodní a plně oddaní prostému lidství. Stále tedy platí, že obyvatelé Indie a Pákistánu jsou bratři a sestry, kteří za sebe položí i život, protože Indie je jen jedna a pro všechny. To kruté rozdělení, které nikdy nikdo nechtěl, je sice skutečností, ale v srdcích drtivé většiny stále bije stejná duše jednoty. Tak dobře tedy... Opět si myslím své... A co má znamenat ten úplný závěr...? To si mám dle své libosti domýšlet, jak to tedy dopadlo? Po tom všem, čím jsem si musel projít, při sledování tohoto útrpného příběhu? To je už příliš... Nějaký děj i myšlenku to mělo, ale dvě hvězdy jsou za tu bídu s nouzí ještě solidní hodnocení.

    • 1.8.2018  15:17
    Kaalakaandi (2018)
    ***

    Několik příběhů spletených v jeden celek, které do sebe v různých momentech vstupují a navzájem se tak ovliňují. Někde jen okrajově a někde až přímo fatálně. No..., upřímně řečeno to bylo dost nepovedené a nevýrazné. Neměl jsem s kým sympatizovat a komu fandit. Navíc to bylo vše prosáklé takovou podivnou náladou zmaru, smutku, úpadku, šílenství a šedi, i když se tam vyskytovaly i věci pozitivní. Postavy a děj se předháněly v tom, kdo bude více nudnější a celé to bylo jednoduše o ničem. Čekal jsem určitě něco jiného a mnohem lepšího, takže jednoznačné zklamání. Přemýšlel jsem, jestli hodnotit za dvě, či tři hvězdy, a s tím jsem se potýkal celý film. Nakonec přeci jen přidávám na slabé tři hvězdy za snahu se vydat do něčeho, co by se při vší odvaze dalo nazvat lehce uměleckým zpracováním, jenž divákovi určitě něco dá, ale o mnoho více vezme. Kdybych to měl ohodnotit slovně, tak nic než škoda času, bych říci nemohl.

    • 28.7.2018  18:20

    Lidská spodina napodruhé a výsledek je o dost lepší než v první části. Je to o mnoho výraznější, živější, zajímavější, výpravnější a určitě by se našlo ještě více slov, které by druhou část potvrdily jako vítěze. Současně však otevírá mnoho otázek typu, jak je to vůbec možné? Je to možné? Jestli ano, tak za to učitě můžou Britové..., ale to tam naštěstí nezaznělo. Policie je k ničemu, když je nepodplatíte, tak se bojí, vše ovládá tlupa negramotů s pistolí, puškou, či kalašnikovem. Jde hlavně o muslimy, ale zde šlo všem jen o peníze a moc (tzv. „Hlavně, nepracuj!!!"). Náboženství jako takové ani neřešili, asi jako sicilská mafie, která vyvraždí rodinu, a pak si v kostele hraje na svaté. Lid se raduje a velebí je. Nějak jsem nepochopil proč, co pro normální lidi dělali? Viděl jsem jen hrabání peněz jen pro ně samé. Opět jsem našel dost věcí, které by dle mého skromného názoru nefungovaly, či chování postav, které bylo dosti podivné. Bylo také fajn vidět, že v reálu jsou tací lidé vlastně jen obyčejní zbabělci. Když cizím způsobovali bolest, smrt a utrpení, tak to bylo v pořádku a vlastně legrace, a když se to týkalo jich, tak křičeli strachy, hroutili se a zalézali do děr, jako ustrašené myši. Třeba jsem nepochopil ty útoky na volby. To by se poté neopakovaly, či co? V Indii je možné asi cokoliv, jinak to opravdu nechápu, že si parta opravdu pár lidí řekne, tohle je moje a má to. Stačí poté zastřelit vůdce, což dle filmu je věc primitivní, ale asi nikoho roky nenapadla, a když napadla, tak velmi amatérsky. Opět jako u jedničky zopakuji, že je to panoptikum lidských zrůd a nikoho jsem tak nelitoval a nikomu nefandil, ale musím uznat, že jeden člověk mi tam lezl na nervy opravdu více než ostatní a jeho smrt byla..., ehm..., jak to jen korektně říct..., strašnou ztrátou pro lidstvo. Takže na rozdíl od prvního dílu zde děj, spád, filmařina a herecký um převážil nad příběhem plným postav, ze kterých mi bylo zle a doufal jsem, že je karma brzy dožene. Inu, a když dohnala, cítil jsem se tak nějak šťastnější. Kvůli všem těmto věcem přidávám oproti prvnímu dílu jednu hvězdu navíc, na výsledné čtyři hvězdy.

    • 27.7.2018  22:58

    Moc pěkná galerie všech možných šmejdů, u kterých by nebylo vůbec nic proti ničemu, kdyby je někdo pozval na velkou párty a poté vše v tomto místě humanitárně vybombardoval. Není komu fandit, s čím se ztotožnit. Nic zajímavého, co by mě vtáhlo do příběhu, což je pro hodnocení jakéhokoliv filmu s tímto popisem z mé strany smrtící. Akční pasáže střídají ty nudné a těch je určitě více. Hudebně je to také nevýrazné. Ty tři hvězdy dávám za výkony herců a za určitě dobrou filmařinu, která svedla boj s panoptikem lidské spodiny a nepříliš výrazným a silným dějem.

    • 24.7.2018  18:00

    Mně se to vážení přátelé líbilo. Dle hodnocení jsem čekal průšvih, ale šel jsem do toho hlavně kvůli obsazení hlavní dvojice, kterou ztvárnili Rana Daggubati a Kajal Agarwal. Ano, celý příběh se točí jen okolo politiky a všech možných i nemožných motanic plných intrik a nechutných praktik, které ty nejvíc bezohledné přivedou až k vysněné moci. A opět ano, bylo to zavrženíhodné a takřka vše co udělal hlavní hrdina už nebylo za hranou, ale o parník za obzorem, ale i přes to kupení hříchu za hříchem nebyl on ten zlý a jiní dobří, ba naopak. To se mi právě líbilo. Ta ukázka prohnilého způsobu myšlení a až psychopatické touhy být u moci za každou cenu, za naprosto jakoukoliv cenu. Na této cestě všechny postavy zde ukázané, zahnívaly pro peklo snad už od plen. Moc hezké postřehy o politice řečené zcela bez obalu a na rovinu. Na začátku jsem určitě hlavnímu hrdinovi fandil. Nebudu si hrát na pseudohumanistu, ale ti první mrtví si to zcela zasloužili. Poté se to už vymklo kontrole a sympatie k hlavnímu hrdinovi byly již jen okrajové. Akorát mi nešlo na rozum, když ze začátku zlikvidoval kohokoliv, že se nezbavil toho policisty a také v pokročilém ději svých politických odpůrců, kteří mu pak velmi solidně zatápěli. Konec byl opravdu jedno velké psycho, ale sympatické. Hlášky opravdu stály za to: „ Zabil jste 250 idiotů jednou ranou" a „ Má Indie je obrovská země. Idioti zde nic nezmůžou", tak to mě opravdu dostalo. V prvním případě, že by to nebylo špatné převést i na naše poměry a v druhém, pro velmi solidní agitku, které snad nikdo ani nemůže věřit a působí to krásně úsměvně a naivně. Také jsem nepobral, že po tom všem mohl být klidně zvolen předsedou vlády... No, to snad ne..., nebo, že by...? Volební systém v Indii neznám, tak si budu tiše myslet své. Musím ocenit i ten skvělý plakát, který užíval při volbách s tím super psychopatickým výrazem a ke konci to chycení indické vlajky. To sice bylo efektní a okázalé, ale zrovna takový člověk..., no nevím. Máslo na hlavě a krev na rukách..., vzor indického hrdiny? Samého vyvrcholení příběhu jsem se obával, protože vypadal, že dopadne až moc šíleně, ale byl jsem uklidněn a ulevilo se mi. Ano, bylo to bezpáteřní, bezcharakterní, ale ukázalo to krásně to, že s čím člověk zachází, tím také schází. Jako sonda do politické špíny v Indii a nejen tam, to bylo dobré a oceňuji ten přímočarý přístup a ukázku člověka, který hrozně moc chybuje, ale není na to na světě sám... Tragický příběh plný ničeho se neštítících leváren, ale natočený velmi zajímavým způsobem. Herecky příjemné. Písně hezky dokreslovaly příběh, nebyly ničím výrazné, ale svou práci odvedly. Čtyři hvězdy, jednoduše mě to zaujalo a oslovilo.

    • 23.7.2018  14:39
    Shivaay (2016)
    **

    Tak to byla síla! Ihned na začátku jsem viděl, jak je evropský způsob horolezectví zastaralý a primitivní. Prostě jsme opravdu hodně a hodně zaostalí oproti tomu, jakým způsobem se zdolávají hory v oblastech daleko na východě. Každopádně prostředí hor bylo velmi hezké a taková místa mám velmi rád. Další hrozivé poselství tento snímek přináší v oblasti všedního života v Bulharsku. Kdybych opravdu neměl co dělat a měl velkou touhu si zadovolenkovat v této zemi, tak po shlédnutí všeho toho, co mi tam hrozí, se této oblasti z daleka vyhnu. Všudypřítomná prostituce, unášení dětí, dětská prostituce a prodávání orgánů, místní policie poté, co jí z několika metrů skočíte z mostu na auto, vás ještě nemilosrdně zmlátí, všude samí mafiáni... Svatá Indie, tam je mnohem bezpečněji. Tak jako reklama na to, aby sem nikdo nelezl je to dobré, ale proboha, co to jako má být? Ani žádná hezká píseň, či tanec, který by to mohl malinko vylepšit. Oceňuji tu likvidaci padouchů. Mám rád filmy, kde se takto zloduši likvidují a nečeká se zdlouhavě na kola karmy, ale ani to nestačí, když je vše okolo opravdu špatně a na hraně průšvihu. Ajay Devgan je na jednu stranu určitě macho, ale co se týče herecké různorodosti a barevnosti projevu, to není až tak působivé. I přes to ho mám rád, je prostě jiný a je určitě lepší být jiný a divný, než stejný a těžko zapamatovatelný. Přemýšlel jsem nad tím, jestli dám velmi slabou trojhvězdu, či silnou dvouhvězdu, ale konec filmu mi sám pomohl. Takže nakonec hodnotím za klasické dvě hvězdy. I přes tu místy velmi hezkou vyvražďovačku je to prostě hrozivá slátanina.