mcleod

mcleod

David Hána

Česko
Je třeba tematizovat vztah svého naivního parciálního já k intertextové výměně a příslušným indukovaným anticipacím.

homepage

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
    • 30.10.2018  22:54
    Visací zámek - Traktor (hudební videoklip) (2018)
    *****

    Pro mě jednoznačný vrchol oslav 100 let od vzniku Československa. Nic mi nedodalo tolik radosti, jako okamžik, kdy jsem zjistil, že Visáči natočili nový klip ke Traktoru, a nic mi nedodalo tolik nadšení do dalšího století, jako okamžik, kdy jsem si ho pustil :-) https://www.youtube.com/watch?v=oG_UMYngoTc

    • 8.9.2018  22:51

    Velmi zajímavé připomenutí okamžiku, kdy se nám otevřely dveře do moderní Evropy a my jsme si je několika malými lidmi nechali zabouchnout. Krásné stavby, myšlenky chytrých lidí, ale i názory těch, na které by člověk nejraději zapomněl. To všechno si člověk připomene tímto filmem, který je povedeným a klasickým současným (tedy narativním a subjektivním) dokumentem, který ale nechává za sebou svým obsahem nepříjemnou pachuť. Každý geniální architekt i umělec, který přichází s něčím nezvyklým, potřebuje podporu mocných proti lynči "opatrných". Jan Kaplický, jehož práce předstihuje dobu a předznamenává novou architektonickou epochu přicházející po rovném a strohém funkcionalismu, však takovou podporu nenašel. Naopak ho dokázala zničit hloupost několika fanatických nevzdělaných lidí, kteří se zrovna dostali k moci, kteří mu nesahali ani po podrážky bot a které dílo Kaplického o mnoho staletí přežije. Tak snad se nám ještě dostane nějaké příležitosti k nápravě a třeba jednou tu knihovnu i jako pomník velké svého času nepochopené osobnosti postavíme.

    • 18.8.2018  22:57
    Darwinovy ceny (TV pořad) (2013)
    ***

    Pořad hodně nízkonákladový a hodně průměrný (jako většina produkce Streamu), který kromě komentářů moderátora není ani tak vtipný jako spíše děsivý (když si člověk uvědomí, co žije mezi námi). Diváky s dobrým hudebním vkusem ale určitě zaujme a potěší skvělou hudbou... https://www.youtube.com/watch?v=aDaOgu2CQtI

    • 16.8.2018  00:40
    Firefly (TV seriál) (2002)
    *****

    Skvělý seriál, který mě už od začátku upoutal výborným nápadem, režií i atmosférou... a připomenul mi můj dávný dětský sen :-) Spojení sci-fi, westernu (a komedie) bylo výborným a originálním tahem, který v kontextu příběhu přesně vystihuje atmosféru nově obsazovaných planet vzdálených od dosahu moci centrální Aliance. Ze začátku mi trochu vadili někteří herci jako z nějakého béčkového seriálu (nikoli však výborné herečky), rychle jsem si ale zvykl a všechny si oblíbil, hlavně nezaměnitelně vtipného kapitána. Jediné, co mi fakt vadilo až do konce, byly všechny ty poměrně dlouhé čínské průpovídky, jejichž zařazení sice chápu, ale co znamenají, jsem mohl jen tušit. Ale nevadí, byl jsem nadšený... jen víc takových originálních výtvorů.

    • 2.6.2018  12:11
    Rudí prezidenti (TV seriál) (2018)
    *****

    Pokud člověk přijme všechna ta subjektivní hodnocení jako explicitně představený názor tvůrců na jednotlivé osobnosti a události, v jehož kontextu je třeba příběhy prezidentů vnímat, tak to vůbec není špatný dokument. Líbí se mi forma, kdy je vše složeno ze starých (často pro mě neznámých) záběrů. A hlavně obsah představující základní informace o životech a souvislostech politických kariér těch (aspoň pro mě určitě) méně známých prezidentů ztrácejících se ve tmě komunistické totality. A právě takové prosvětlení této naší historie, o které se v různých souvislostech stále moc nemluví, je určitě chválihodné.

    • 26.4.2018  21:45

    Tak nevím, jestli jsem viděl lepší díl Doctor Who, než je Heaven Sent... nebo jich je jen velmi málo, jako třeba díl Blink s Davidem Tennantem. Každopádně Peter Capaldi si mě nadobro získal (po nepříliš přesvědčivé osmé sérii)... i přes nedosažitelné kvality předchozích dvou herců (především zmíněného desátého Doktora) si je v této roli a v tomto úžasně atmosférickém příběhu zkrátka neumím představit... nebo aspoň si neumím představit, že bych u toho seděl se zadrženým dechem přikován ke každému záběru od začátku až do strhujícího konce. K čemu vedle perfektní režie Rachel Talalay přispěla i výborná podkreslující hudba.

    • 12.12.2017  22:12
    Masaryk (2016)
    ***

    No... takový pěkný televizní film s originálním, ale nikoli oceněníhodným náhledem na zajímavou historickou osobnost. Výborné byly výkony Rodena a Kaisera a perfektní vyloženě vtahující hudba Michala Lorence... to je však, obávám se, vše. Na druhé straně stojí především pěkně otravné dvě časové roviny, které představovaly úplně jiný náboj a ubíraly jinak jistě velmi silnému politickému i osobnímu příběhu muže v proudu dějin na poutavosti. Osobně bych řekl, že režisérsky nebyl film nijak extra zvládnutý... první třetina byla pěkně nudná, pak dostal příběh spolu se stupňujícím se politickým dramatem grády, ale zase ho ničila zmíněná retrospektiva (nebo spíše naopak vkládání úryvků ze zcela zbytečného příběhu ze sanatoria, který mohl klidně být jen úvodem a závěrem filmu nebo mohl být bez újmy filmu úplně vypuštěn), nedotažení některých scén (kvůli kterým film působil trochu lacině) a až přehnaný důraz na popisnou interpretaci historie (avšak právě drama předhozené divákovi bez dalších vysvětlivek je vždy mnohem intenzivnější, to už by si někteří čeští filmaři mohli konečně taky uvědomit). Škoda promarněného potenciálu... jen si nedokážu ujasnit, o čem přesně vypovídá to opanování Českých lvů zrovna tímto filmem.

    • 21.11.2017  21:39

    Přestože mi první série připadala propracovanější a vyrovnanější, druhá série mě až na pár výjimek nadchla také. A to i díky poslednímu dílu. Celou dobu, co jsem sledoval druhou sérii, jsem měl pocit určité nudy nad tím, jak je české soudnictví představováno zcela neomylně (kromě jednoho případu, kdy viník nebyl odsouzen), a přál si, aby aspoň v jednom díle došlo k justičnímu omylu (třeba i zmírněnému komentářem soudce o podání odvolání). Jak je vidět, nebyl jsem sám, kdo měl takový nepatřičný dojem... zkrátka Robert Sedláček mě opět dokázal příjemně překvapit, když mé nadějeplné očekávání v drsném závěru ještě překonal.

    • 15.10.2017  00:32

    Nechci být hnidopich, ale pokud se v této epizodě posádka Trpaslíka dostala na Zemi, která běží pozpátku, tak její příběh vůbec nedává smysl :-)

    • 15.10.2017  00:24
    Pán času (TV seriál) (2005)
    ****

    Propadl jsem nadobro kouzlu seriálu Doctor Who... je vtipný, pohodový, napínavý, přitom nijak nesmyslně akční. Příběhy, ve kterých poslední Pán času bojuje s bytostmi, které často chtějí vymazat z vesmíru jeho, celé lidstvo nebo trochu neskromně rovnou celý vesmír a čas, je totiž usměrňován ryze mírumilovnou, bezstarostnou, střelenou a pohodovou postavou Doktora (je v tom prostě vidět Douglas Adams, který stál u vzniku původního seriálu ze 60. let). A jaké jsou jednotlivé regenerace Doktorů a jeho společnice? Christopher Eccleston (série 1) byl docela v pohodě, ale chybělo mu větší charisma, které tato postava vyžaduje, aby z něj nebyl jen takový tajtrlík. Následoval ho zatím nejlepší Doktor z nových sérií, David Tennant (série 2,3,4), jehož herecké ztvárnění postavy už se pro ni stalo navždy jejím synonymem. Matt Smith (série 5,6,7) pak dokázal, že i po Tennantovi bude Doktor žít (i když na úrovni nižšího řádu). Sice je trochu moc mladý a nevýrazný hipster působící často bezradným a nejistým dojmem, na druhou stranu je nezaměnitelně střelený. Peter Capaldi (série 8,9,10) měl dost nedobrý začátek, jeho psychopatické, přezíravé a cynické chování z něj nevytvářelo nejpříjemnější postavu. Pak se ale rozjel do klasicky pozitivně střeleného Doktora, navíc občas svým uhrančivým projevem přímo přikovávajícího k obrazovce. Bohužel však všechno skončilo divnou desátou sérií, ve které jako by tvůrci ani nevěděli, co vlastně chtějí točit. Což se bohužel dá říct i o jedenácté sérii s Jodie Whittaker, ze které pouze čpí urputná snaha o politickou angažovanost proti etnickým, náboženským a genderovým předsudkům (nic proti), která ale zatím ničím jiným neoslovuje. Přes poslední Doktorku se tak dostávám k půvabnější stránce seriálu, k Doktorovým společnicím: Billie Piper (série 1,2) byla sice (krásně šišlající) ozdobou, ale zároveň takovou trochu nerovnocennou atrakcí. Dotáhnout charisma Davida Tennanta se povedlo až obsazením Freemy Agyeman (série 3), kterou považuji za jednu z nejsympatičtějších ženských postav a díky oběma hercům 3. sérii za nejpovedenější část seriálu. Catherine Tate (série 4) také nebyla špatná, ale vadila mi její extrémní afektovanost. Velmi mě ale překvapilo, že seriálem jen tak bez zastavení prošly krásné a poutavé postavy Doktorovy dcery (Georgia Moffett) a Lady Christiny de Souza (Michelle Ryan), které byly jednoznačnými adeptkami na ženskou část posádky Tardis. Mé pobouření uklidnila až krásně osobitá Karen Gillan (série 5,6,7), která ovšem zastínila také méně výraznou postavu samotného Doktora Matta Smithe. Nesrovnalost odstranila až méně okázalá, ale milá Jenna Coleman (série 7,8,9) s poutavým hereckým projevem. Změna ale přišla záhy spolu s Peterem Capaldim, který svou počáteční nepříjemností opět nahrával tomu, aby vše zase táhl jeho zmíněný pohodový ženský protějšek. Výměna za Pearl Mackie (série 10) pozornost opět vrátila k Doktorovi... její neujasněná postava bohužel značně odpovídá celé té divné desáté sérii. No a od jedenácté série už je to takové trochu zamotané, takže se tím hroutí toto mé rozdělení. A na závěr mé pořadí oblíbenosti... Doktoři: 1. David Tennant, 2. Peter Capaldi, 3. Matt Smith, 4. Jodie Whittaker, 5. Christopher Eccleston; společnice: 1. Freema Agyeman, 2. Karen Gillan, 3. Jenna Coleman, 4. Billie Piper, 5. Catherine Tate, 6. Pearl Mackie.

    • 8.9.2017  23:59

    Film o kavárenských rozhovorech, kterému jsem přišel na chuť až napodruhé po několika letech od prvního shlédnutí. A nadšení je ohromné. Původně jsem v tom hledal nějakou budovanou atmosféru nebo hluboké myšlenky... ale nyní jsem pochopil, že o nic takového ve filmu nejde. Je to prostě "jen" další geniální film od Jarmusche zachycující s velkou dávkou nadsázky a humoru všechny myslitelné i nemyslitelné možnosti, o čem se dá povídat u šálku kávy (resp. čaje). Možná mi k pochopení pomohl i jeho nejnovější film Paterson, který je do značné míry ve svém primárním námětu velmi podobný. Ani nevím, který z příběhů v tomto filmu se mi líbil víc... ale mám slabost pro herecké "umění" Billa Murrayho, takže to je jasné :-)

    • 8.9.2017  18:18
    Jan Hus (1954)
    **

    Pokud se někdo chce něco dozvědět o historii a osobnostech usměrňujících proud českých dějin přelomu 14. a 15. století, ať se raději podívá jinam. Tolik nepřesností, tolik nepravd a účelově pozměněných faktů jsem nečekal. Všechny politické souvislosti filmu teď nechme stranou, samotná nosná myšlenka sociální revoluce mi v rámci filmu nepřipadá nijak problematická (pokud by šlo pouze o autorskou interpretaci, skutečnost byla samozřejmě složitější), ale přizpůsobovat tomu úplně vše, změnit události, většinu postav i jejich roli v celém příběhu, to je už věc jiná. Pro lidi, kteří o historii něco ví, je to k uzoufání. A asi především pro tu hroznou jednorozměrnost a nedostatek plastičnosti postav, které jsou pro autory jednoznačně rozděleny na dobro a zlo (v pohledu tehdejší propagandy), to bylo také dost nudné. Jen technicky (režisérsky) byl film zvládnutý výborně, všechna čest Otakaru Vávrovi... a ještě více uznání Zdeňku Štěpánkovi za geniální výkon v roli Jana Husa (pro mě jeden z nejlepších českých herců).

    • 5.9.2017  21:33

    Twin Peaks byl vždy jedním z mých nejoblíbenějších seriálů. Neubráním se tak zásadnímu srovnání této třetí série se staršími díly. Bohužel, ty nové nedosahují ani zdaleka kvality či pouhé koukatelnosti těch starých. V původním seriálu se David Lynch se surreálností ještě držel zkrátka, v nových dílech to rozjel s plnou parou a seriál tak ztrácí kouzlo jen trochu divného. Přímo esenciální je v tomto smyslu hrozný osmý díl, který prostě nepřináší tolik myšlenek, aby bylo nutné přetrpět hodinu drsně postmoderního videa, kolem kterého by v galerii moderního umění všichni prošli jen s úšklebkem na tváři. Navíc příběh této série už není tak příjemně komorní a pomalý, jako u původního seriálu. Bohužel, to ho právě činilo zajímavým... ten tajemný odlehlý kraj, kde se v temných lesích dějí divné věci. V Las Vegas se divné věci dějí už z podstaty tohoto místa :-) Tudíž to už v této mnohem pompéznější, méně atmosférické, nechutnější a bohužel i samoúčelně překombinované sérii nenajdeme. A právě chaotičnost a neucelenost příběhu, která s tím souvisí, dokázala mnohem méně strhnout než původní díly. Ze začátku byla radost koukat na připomenutí starého seriálu, ale od půlky této série (ano, od onoho osmého dílu) už mě její příběh spíše nudil a v posledních dvou dílech dokonce i štval. Mimo jedinou výjimku: vystoupení Eddieho Veddera :-) No, vlastně ani nevím, proč jsem na to koukal až do konce...

    • 30.8.2017  20:53

    Tak konečně se v seriálu objevil ten, na koho jsem celou tu dlouhou dobu čekal... Edward Louis Severson :-) Cooper je konečně zase myslícím agentem, takže třeba by poslední dva díly uvedené Eddiem mohly o něčem být... a třeba by se mohly zase konečně týkat dění v Twin Peaks :-)

    • 28.8.2017  23:45

    Ta nejlepší adaptace Orwellova románu 1984, jakou jsem viděl. Opravdu, to už snad ani nejde nazývat komunismem, to už je řádově úplně někde jinde. Je to strašné. A ze všeho nejvíc snad ta všednost, ten obyčejný život zachycený v postranních pohledech a záběrech. Na jednu stranu je děsivé vidět masu lidí, kterým je systematicky vymýván mozek, jsou permanentně kontrolováni a ve všem řízeni a kteří žijí jen pro svého milovaného vůdce, který na ně shlíží z milionů portrétů v ulicích, institucích i ve vlastních domovech. Ale něco mi přesto připadalo ještě děsivější. Přemýšlel jsem, co je tak divného na těch ulicích v postranních záběrech... a pak mi to došlo, je to to všudypřítomné ticho (mimo záběry s řízenými oslavami a megafony). Nikdo se s nikým nebaví, nikdo se nesměje (o křiku a zpěvu ani nemluvě). Pak jsem došel lehce k tomu, co mi připadá divného na těch lidech... je to ten nesmazatelný smutek ve tvářích, které se smějí jen na povel. To narušuje jen ten ještě nevinný dětský živel, neklidný v zástupech, usínající při projevech, smějící se směšnému... dokud i jeho systém nesemele. A v tom je nejmrazivější závěr celého filmu: Mysli na něco hezkého. - Na co? - Na něco pěkného. - Já nevím... - Vzpomeň si na nějakou hezkou básničku. - Mám recitovat? Uf.

    • 26.8.2017  22:31

    Ne, tohle opravdu nešlo sledovat, aby člověk zůstal vzhůru. Naděje vkládané do návratu k české kriminální klasice (jejíž přenesení do moderních časů bylo asi jediné pozitivum tohoto seriálu) byly na konci prvního dílu nalezeny bez známek života. Nyní jsem si vás sem všechny pozval, abych odhalil, kdo byl tvůrcem tohoto hrozného činu. Jaká jsou fakta? Příběh byl zcela bez napětí. To je u kriminálního nebo detektivního příběhu přecejen "trochu" problém. Vinen by tedy mohl být scénárista. Tomu odpovídá i jinak hrozný scénář, díky kterému byly některé dialogy vyloženě ubíjející. Nebo upřeme pozornost na herce? Jejich ochotnické herecké výkony chvílemi až bolely. Dokonce i jinak výborný Michal Dlouhý vůbec ničím nevynikal. To je ale divné, není pravidlem, aby i jinak výborní herci zpackali své výkony, jako by šlo o záběry na první (ne)dobrou. Věnujme se ale raději režisérovi. Že to je směšné? Co o něm víme? Byla to jeho práce, která vše totálně zabila. Zde hledejme vraha! Ve srovnání s tímto domovskou televizí propagovaným výtvorem, na který rád velmi brzy zapomenu, velebím Českou televizi za její výborné nové (nejen) kriminální seriály, které jsou o několik tříd výše.

    • 15.8.2017  19:09

    Jeden z nejlepších dílů z celé série s Christopherem Ecclestonem. Výborný huxleyovský námět (aneb co stojí za čtvrtým zemským impériem hojnosti) je doplněn výbornými výkony mých oblíbených britských herců (Simon Pegg, Tamsin Greig)... navíc chybí i náznaky patosu, kterému se některé ostatní díly bohužel nevyhýbají tak, jak by měly.

    • 15.8.2017  19:05

    We are not amused :-)

    • 13.8.2017  22:48
    Příchozí (2016)
    ***

    Bylo to hezky natočeno, s tím nebudu polemizovat. Ale co říci k obsahu filmu... pominu tu strašnou srdcebolnou linii, která mi i přes určité propojení na hlavní příběh nedávala moc smysl, a přejdu hned k hlavní zápletce, čímž možná trochu prozradím, o čem ten film je, takže pozor na SPOILER. Jaký je důvod příchodu mimozemšťanů na Zemi? "Použít zbraň." OK, takže se dozvíme toto a vidíme jen vyděšeně zmatené obličeje "vědců", kteří si ani neověří, co právě viděli, střih a diskuze po návratu plné spekulací v základním táboře, že možná zprávu nepochopili. Paráda... nechme stranou vůbec to, jak ví, jakým způsobem se v mimozemšťanštině píše slovo zbraň, nepřipadá mi to zrovna jako součást základní výbavy slov, bez které se neobejde úvodní komunikace s návštěvníky z vesmíru. Ale dobře... jak zní vysvětlení hlavní lingvistky... možná tím nemysleli zbraň, ale nástroj :-O Co!? Jak může někdo zaměnit zbraň a nástroj? Ale pořád dobrý, třeba uvažují jinak a obě věci mají u mimozemšťanů podobný smysl. Ale co se dozvíme na konci filmu? Oni nepsali "použít zbraň", ale "dát dar". U Jupitera, co je tohle za zvrat? :-D Ale mezitím už armády útočí... tomu bych věřil, jsme obávaná vesmírná monstra... ale samozřejmě, kdo první zaútočí bez rozmyslu... čínská a ruská armáda, jen ta americká stále vyčkává, protože její velení nikdy neútočí bez průkazných důkazů :-) Takže jsou to řadoví vojácí, co bez vědomí velení propašují bombu na palubu lodi... což jejich velitel posléze odbyde mávnutím ruky a slovy: ále, to byli jen naši vojáci, co se nechali strhnout novináři... Cože?! :-O Ale nechci film kritizovat jen kvůli těmto věcem, na které jsem si zrovna vzpomněl... lépe, když napíšu, že pokud by to byla komedie, mělo by to ode mě lepší hodnocení... takhle jsem se už dlouho nezasmál :-)

    • 9.8.2017  23:11
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Ehm, no... takový pěkný průměr, na který se dá koukat. Ale nebýt velmi sympatické Anyay Taylor-Joy a výborného hereckého výkonu Jamese McAvoye, kterému už nikdy nebudu věřit, že v jádru své osobnosti není psychopat, tak to byl docela brak. Navíc plný "psychologických" blábolů, jejichž děravost jsem odhalil i já bez jakéhokoli vzdělání v tomto oboru... nejhorší v tomto byla ta pseudokonference, u které jsem se nevydržel nesmát. A co je nejhorší... z celého filmu se mi nejvíc líbil Bruce Willis :-)

    • 20.7.2017  22:36
    Anthropoid (2016)
    *****

    Jeden z nejlepších klasických filmů, jaké jsem poslední dobou viděl. Především scéna se samotným atentátem mě přikovala k obrazu, od kterého jsem se až do konce filmu nemohl odtrhnout. Takové ryzí napětí, které sršelo z celé té scény... Stejně tak závěrečný boj v kostele byl neuvěřitelně silný svým realistickým zpracováním hrdinství těchto pánů bez nějaké přehnané akčnosti či patetičnosti. A to, že bylo vše natáčeno v lokalitách, kde se skutečně tyto události odehrály (samozřejmě mimo již neexistující zatáčku s atentátem, která ale byla nahrazena výborně), jen podtrhlo kvalitu, na které si filmaři dali opravdu záležet. Zkrátka nemám, co bych filmu vytkl a nechám se dále unášet dobrým pocitem z právě shlédnutého výkonu... filmového i historického.

    • 9.7.2017  15:12

    Obrazově svou expresionistickou scénou výborný film, ale příběh (až na zajímavý závěr) teda nic moc. Pro mě nejsilnější dojem, který jsem si odnesl ze sledování tohoto filmu, byl děs a pachuť ze způsobu využití tématiky psychiatrie vzhledem k všeobecně známým poměrům v tehdejších léčebnách a předsudkům panujícím v tehdejší společnosti a u většiny tehdejších diváků vůči bláznům a všem psychicky se odlišujícím lidem (včetně tehdy jistě děsivých náměsíčných). No, znám hodně lepších němých filmů, například od Friedricha Wilhelma Murnaua, když už jsme v tom Německu. Ale přesto bych Kabinet doktora Caligariho ke shlédnutí doporučil, zajímavý film to rozhodně je.

    • 8.7.2017  22:47
    Paterson (2016)
    *****

    Bohužel neznám básníky zmiňované ve filmu, ale něco mi napovídá, že půjde o film založený na jejich básních, podobně jako je dřívější Jarmuschův Dead Man založený na díle Williama Blakea. Na rozdíl od romantického rozervaného filmu přecházejícího do pekelné mystiky v případě staršího filmu, zde máme možnost vychutnat si a prožít poezii psanou obyčejným životem, který nehledá velkolepost, ale poetiku v maličkostech a i v těch nejmenších a nejpodivnějších postavách v našem okolí přinášených každým dnem každému z nás. Dnem za dnem stejným, ale přesto pokaždé něčím vybočujícím. Básník dokáže tuto jemnou krásu života zachytit ve verších... stejně jako každý jiný člověk, který dokáže vnímat poetiku okolního světa. Co tedy dělá básníka básníkem? To, že vydá své verše všanc veřejnosti, která je pouze změní ve vlastní dvojče... něčeho podobného, ale přitom jiného, než co původně zamýšlel sám básník? Nebo to, že dokáže otevřít oči a srdce a vnímat svět? Takovému básníkovi je jedno, zda jeho básně kdokoli spatří... ani jejich zánik nic neznamená. Život pokračuje dál, den za dnem... v těch nejhorších chvílích si zkrátka stačí jen říct: "Byl bys raději rybou?"

    • 8.7.2017  17:32

    Trainspotting mám hodně rád, takže jsem se na toto pokračování samozřejmě jako mnoho dalších také těšil. A částečně jsem byl spokojen. Nevím, jak bych film hodnotil jako samostatné dílo, ale pokračování se vcelku povedlo. Snad díky tomu, že se děj posunul o 20 let dále a postavy jsou už hodně jiné, ale snad i proto, že se režisér přesto nesnažil oprostit od odkazů na první film. Ty mi vůbec nevadily, zapracoval je velmi vhodně jako vzpomínky edinburghské spodiny na promarněný život, který se zdál být tak živý pod náporem heroinu. Tím se ale dostávám k jednomu zásadnímu problému tohoto filmu ve srovnání s jeho předchůdcem. Právě ona živost a obrazová originalita představující vnímání světa feťáky je to, co do značné míry buduje kult Trainspottingu. Co ale představuje druhý film? Co je tím pokřiveným světem po tolika letech, který by budoval zajímavý příběh, oživoval film originálním obrazem a nechal se podbarvovat výbornou hudbou? Začátek cosi naznačoval, ale náhle se vše nové vytratilo a mé nadšení ke konci filmu už trochu opadalo. Ale co, i tak byl návrat k mému oblíbenému filmu hezký.

    • 8.7.2017  17:11

    Německé filmy mám hodně rád, u německých komedií ale už občas váhám. Pár výborných jsem už viděl, ale většinou nijak neohromí. A to je i případ tohoto filmu... ničím výjimečného klasického filmu 90. let, který se podobá řadě dalších nevýrazných komedií tehdejší doby, spadající do průměru nejen příběhem, ale i svou vtipností. Ani odkaz filmu v jeho závěru diváka neusadí zpět do křesla. Zkrátka film, který neurazí, ale ani moc nenadchne... jediné, za co jsem hodně rád, že film očividně nebyl inspirován tvorbou Quentina Tarantina, jak je uvedeno v textu distributora... koho tohle napadlo?

    • 15.5.2017  23:01
    Hřmění divadla Sklep (divadelní záznam) (2000)
    *****

    Dlouho jsem znal jen jedinečnou intelektuální diskuzi nad Biblí... "Tahle kniha je pro mě teda literárně nevyvážená. Ona je ze dvou zcela neadekvátních částí... jedna je tlustá a stará a druhá je tenká a nová. A my během tý starý čekáme na hrdinu, on nepřichází... a ta nová je jenom vo něm! A to je ta aviváž. ...která je jednou z mých nejoblíbenějších komediálních scének. Teprve nyní jsem se však dostal k celému záznamu a musím říct, že přes jeho velkou podivnost, se mi vlastně hodně líbil celý. Hlavně výborný rozhovor mezi řidiči náklaďáku a autobusu. "No, čoveče, barák teda zrovna moc né, víš." A i zbytek je hodně divně vtipný.

    • 30.4.2017  19:54

    "A hele, hrabě Sternberg už je v gala. Tady si to kvádro moc neužijete Sternberg. Na stavbě rozhodně ne. Tam konečně vy buržousti poznáte, co to je tvrdá dělnická práce. - Omyl svobodníku. Já jsem feudál. Buržoazie je naším společným nepřítelem. - Mlčte!" Nejlepší vtip výborné komedie :-)

    • 17.2.2017  23:11
    Mág (1987)
    *****

    Filmu o Máchovi, mém nejoblíbenějším básníkovi, pokud by byl byť jen trochu povedený, bych ani nemohl dát jiné hodnocení... navíc, když je zajímavý, dobře natočený a Rudolf Hrušínský v něm vypráví mé nejoblíbenější Máchovy verše krásně doplňující právě probíhající dění. Františku Vláčilovi se povedlo nejen přiblížit osobnost největšího českého romantika, ale také zasadit jeho život do sobě vlastní nepospíchající atmosféry plné běsu a zkázy... kdo jiný mohl natočit takový film, hold velkému rozervanému básníkovi. Pravdou je, že jeho starší filmy mají trochu propracovanější obrazovou složku i silnější onu vláčilovskou atmosféru... pokud by se jim více podobal, mohl být ještě zajímavější. Ale i tak jsem spokojený.

    • 21.12.2016  18:32
    Za mraky (1995)
    *

    Ó, tak tohle bylo hodně velké zklamání... Každým okamžikem stále nudnější film o různých podobách lásky, které jsou ve svém principu vlastně všechny navlas stejné (čekal jsem větší rozhled mimo úzkou poněkud depresivní škálu). Film před mýma očima proběhl bez jakékoli hlubší myšlenky, kromě pár zajímavých vět a jakéhosi neurčitého depresivního pocitu o marnosti mezilidských vztahů, bez vývoje a bez elementární zajímavosti. Film, na který jsem se v posledních dvou desítkách minut už nevydržel dívat, protože má vzrůstající nenávist vůči němu již přesáhla únosnou míru.

    • 20.12.2016  23:07
    Dorian Gray (2009)
    ***

    Poměrně rozporuplný film... poukázat na to může fakt, že dokonce dva z mých oblíbených uživatelů napsali zcela opačné komentáře... jeden chválí začátek filmu a zatracuje druhou polovinu, druhý přesně opačně. Svým způsobem mají pravdu oba... Film je pojat i zahrán vcelku zajímavě, nelze mu vytknout nedostatek originality či snahy o co nejlepší ztvárnění příběhu Doriana Graye včetně jeho vnitřního souboje mezi zlem bez následků a dobrem (nebo spíše přesycenosti z absolutní volnosti). Tomu trochu odpovídá i vývoj samotného filmu. Přesto si myslím, že měl vývoj hlavní postavy reflektovat více a také trochu zpomalit. Takto jde spíše o prostý mysteriózní příběh s až příliš rychlou změnou hlavního hrdiny. Vím, že takové hodnocení není nikdy vůči filmům úplně férové, ale oproti knize jde opravdu o plochý příběh bez vtipu a bez myšlenkové hloubky. Chybí mu Wildovo spisovatelské umění, které mu dává obrovskou míru zvláštnosti a krásy. No, snad jen Rachel Hurd-Wood knize chyběla :-)

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 16 21
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace