aribari

aribari

Jana Jašková

okres Jindřichův Hradec

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 22.11.2020  22:23

    Bém měl aspoň tolik vkusu, že o svém výstupu nenatočil žádný dokument. Ale chvála Bohu, že to ta nezodpovědná ženská přežila a děti mají mámu. 1 hvězdička za krásu přírody, které mohlo být víc.

    • 13.10.2020  22:26
    Disco (2019)
    *

    Divný film. Spousta motivů, které všechny vedou do prázdna. Norská filmová nadace má evidentně moc peněz.

    • 27.9.2020  13:36
    Šedá zóna (TV seriál) (2016)
    ****

    Název a anotace je trochu zavádějící. Mertův dokument je ve srovnání s jinými na podobné téma dost poctivý, nedává jednoznačné výklady, naopak nutí nás o obrazech a vyřčeném přemýšlet. Jen místo o široké vrstvě vypráví o těch významných, především o písničkářích, je jejich obhajobou, neb zlí jazykové tvrdí, že kolaborovali. Myslím si, že se obhajovat nemusí. Nicméně dokument vyvolává otázky, kdo je a kdo není morální, jaké jsou možnosti toho, kdo není umělec ani manichejský magor, jaký je význam disidentů, kdo patří do šedé zóny. Líbilo se mi vyjádření J. Nohavici, že šedá zóna není šedá, a že je (byla) hodně barevná. Takže to nejsou významní, obdarovaní lidé v popředí, ale naopak ti obyčejní. Ti se ale jen hodí pro masové scény z Václaváku, pro vynesení těch důležitých nahoru, pak už se zase mění na Hřebejkova pohrdaná rudohnědá prasata. Disidenti se deklarovali jako morální předvoj, budiž, a my jsme je i tak možná brali. Mají právo vinit lidi z kolaborace za to, že veřejně nevystoupili proti minulému režimu a odsuzovat za to, že se nestali součástí elity, která si myslí, že ona jediná způsobila pád minulého režimu? Jsou disidenti špatným svědomím těm obyčejným? Nejsou naopak ti obyčejní špatným svědomím disidentům, protože selhali v okamžiku, když se domnívali, že zvítězili?

    • 27.9.2020  13:30
    Staříci (2019)
    ***

    Absurdní štrapáce dvou staříků za pomstou, která je ve skutečnosti vysvobozením, Tři hvězdy za herecké výkony J. Schmitzera a L. Mrkvičky, jejich stáří bylo věrohodné.

    • 27.9.2020  13:26
    Modelář (2020)
    *

    Bezzubý Mádl symbolem bezzubého obsahu? Filmařsky zručný Zelenka se zaprodal už předvolebním klipem Přemluv bábu. V Modeláři je opět politicky odvážný, ale jen tam, kde se to smí, kde je to už povolené. Bude trestat Bushovu administrativu, sbírat peníze na atentát na Zemana, vyjmenuje všechny současné nepopulární politiky, ale kandidát na prezidenta je fiktivní postava. Falešná imitace odvahy je spíš ilustrací současné doby, nechtěně vypovídá o nevyřčeném mnohem víc, než asi autoři zamýšleli. Tvůrce se pojišťuje, aby u někoho nenarazil, aby si to u někoho nerozházel, ale aby vypadal pro jisté vrstvy kůl a trendy. Ale pozor, i odvážný Zelenka si drobátko naběhl, vypadá jako rusofil! To asi nechtěl. Nebo snad ano? Už nejde o cenzuru, ale o prachy, tak tam musí nacpat místo skutečného Kata nesnesitelně šišlajícího Mádla, a to jen kvůli oslímu můstku ke zločinu z let minulých. Dnešní problém však není v otcích, kteří mají ozářené koule z uranových dolů. Nebylo by pravdivější, kdyby Mádlův otec byl bývalý komunistický potentát, který synáčkovi zařídil filmařskou agenturu? Takže co nám vlastně chtěl film říci? Je to povrchní politický guláš, ironický škleb, moralitka nebo mírná anarchie v mezích zákona?

    • 27.9.2020  12:48

    Dny zrady II. (1973) ***** S odstupem téměř 50 let a se zkušeností 30 let „svobodného“ života je možné říci, že film je méně poplatný době vzniku než jsou současné české filmy poplatné době dnešní. A že je to dobře a poctivě natočený obraz o těžkých dnech naší země. Je překvapující, že ani tehdejší ideologické úlitby už dnes tolik nevadí. Naprostý souhlas s komentářem uživatele flanker.27

    • 27.9.2020  12:45
    Dny zrady I. (1973)
    *****

    S odstupem téměř 50 let a se zkušeností 30 let „svobodného“ života je možné říci, že film je méně poplatný době vzniku než jsou současné české filmy poplatné době dnešní. A že je to dobře a poctivě natočený obraz o těžkých dnech naší země. Je překvapující, že ani tehdejší ideologické úlitby už dnes tolik nevadí.

    • 3.8.2020  21:37
    Bez vědomí (TV seriál) (2019)
    *

    S akribií hodnou lepšího cíle je do obsedantně vybudovaných kulis muzea hmotné kultury osmdesátých let umístěn bizarně nesmyslný špionský příběh (mnoha) místy postrádající i elementární logiku. Figury narýsovány s toporně polopatickou vizuální charakterizací od zrůdně šeredných postav důstojníků KGB (Libezňuk s odpudivou bradavicí na čele), přes jako obvykle neurčitě nesympatického slabošského double a protoministra Myšičku (ODS? Opravdu?), taknějak srozumitelného stbáka Hoffmana, režimně zkaženou, ale sexy estébačku Podzimkovou, dojemně upřímnou tvář nezkaženého disidenta Lněničky, až po křišťálově čistou pravdu hledající demokratickou vílu Pauhofovou. Děj předvídatelně odpovídá vizualitě. Rozkaz zněl jasně: dábelsky perfidní Rusko kuje ve špinavé a nechutné Východní Evropě komplikované celosvětové pikle, předjímající vývoj na čtyřicet let dopředu. A na tento z nějakých nevědomých hlubin produkce HBO (či koho snad ještě? P.Š.T!) vyhřezlý syžet nalepen scénář sepsaný zřejmě v částečném bezvědomí na marihuanovém večírku, jehož účastníci se trumfovali vymýšlením co nejnepravděpodobnějších a nejneproveditelnějších situací (že by se tu scénárista Gabriel nechtěně připodobnil osudu Otakara Ševce?). Možná to bylo původně určeno pro reálie Gruzie či Kazachstánu, ale Pauhofová byla hezčí a Holešovice víc v Evropě, tak v tvrdé soutěži realizačních týmů vyhrála Praha. Zajímavé je, jak lze dokonale realistickými (i pro pamětníka) interiéry a perfektně nasbíranými době odpovídajícími rekvizitami vytvořit dojem jakési pravdivosti i v případě totálně pomateného všemožně drhnoucího blábolu z dílny konspiračního teoretika. Je to snad nějaké nechtěně prosvítající ponaučení z učebnice propagandy? Že by nám chtěli naznačit, že i ten samet byl sabotáží KGB? Mmch ty holešovické šedivé exteriéry, věrohodně ilustrující zmar a beznaděj konce osmdesátek, jsou nasnímané bez nejmenších úprav v roce 2019, jakoby to něco říkalo, ale co, raději nedomýšlet. Pro koho je ten seriál vlastně určen? Amerického vzdělance o zločinnosti Ruska ty usilovně vypracované reálie už nijak víc nepřesvědčí, mj. protože je nezná, pražský liberál je sice zná, ale ten hloupě splácaný děj musí být pod jeho úroveň, nač tedy tolik zbytečně nákladných rešerší a shánění? Pravda, průměrné hodnocení seriálu na tomto webu mě co do jistoty o úrovni pražského liberála lehce zneklidňuje, ale i tak je to záhada. Trochu mě taky mate ta přimíchaná přitroublá role naduté MI5, HBO ovšem je americká firma, tak že by nějaká řevnivost vůči agentovi 007? 1* za opravdové Holešovice.

    • 18.6.2020  13:23

    Všichni to vědí, ale my nevíme vůbec nic. Neví ani režisér, zda chce natočit národopisný dokument, rodinné drama či detektivku. Evidentně okouzlen španělským způsobem života, utápí se v detailech, které jsou sice příjemné na dívání, ale naprosto matoucí, protože jsou nepodstatné pro děj filmu. Na začátku tajemné výstřižky, které pak nehrají žádnou roli, nekonečné svatební video, jež zprostředkovává nešťastné seznámení s postavami skrumáží tváří svatebčanů, divák netuší, kdo je vlastně důležitý. Významné záběry na bezvýznamné tváře, na konci oslí můstek k vyřešení, které nedává smysl.

    • 10.6.2020  16:37
    Parazit (2019)
    *

    V půli jsem si říkala, že se už nebudu dívat, nakonec jsem to přeci jen dokoukala, chtěla jsem vědět, proč je film tak ceněný. Nevím. Divný film, ani komedie, ani sociální film. Americká řachanda po asijském způsobu. Postavy čenobílé, naprosto vylhané, možná by se to uneslo v krejzykomédii, ale tohle nebyla. Tak o čem to vlastně bylo?

    • 15.5.2020  23:35
    Ponorka (1981)
    ***

    Mám problém tento film hodnotit. Z pohledu filmařského je to dobře natočený akční paradokument, kterému rozhodně neubírá ani tolikrát kritizovaná délka. Problém však je jinde. Kdyby to byli Rusové, tak se tady všichni budu předhánět v odsudcích bezkontextovosti tohoto filmu, a budou se protáčet nad tím, že je to apologetika komunismu, což by nakonec byla pravda. Ale tady jakoby nikomu nevadilo, že se jedná o nacisty, že ti hrdinní námořníci bojují za koncentrační tábory, plynové komory, za zotročení a vyhlazování celých národů.

    • 27.4.2020  20:37

    Kdybych před filmem přečetla knihu Dana Browna a komentáře na ČSFD, asi bych ho nechtěla vidět. Ale film jsem viděla a nijak mě nepopudil, naopak, líbil se mi. Krásná místa, krásné památky, napínavý děj, chyby mi nevadily. A úžasná závěrečná scéna s duchovním přesahem - Kristu a jeho příběhu nemůže nic ublížit, ani ti, co se ho snaží převyprávěním zdiskreditovat, ani ti, co se tomu za jakoukoliv cenu snaží zabránit.

    • 22.4.2020  22:21

    Zcela neškodný maloměšťákův průvodce po Vídni, jemně okořeněný Freudem, Klimtem a Schielem.

    • 13.4.2020  22:59
    Pražské orgie (2019)
    odpad!

    Viděla jsem půlku a stačilo to. Proboha, co to je? Vypadá to, jako kdyby to točil Karel Steklý hned po Hrochovi (to je pochvala za realistický vizuál, he he he).

    • 8.4.2020  22:57
    Kvarteto (2017)
    **

    Dvě hvězdičky: jedna za krásný Olomouc, druhá za krásnou Olomouc. Jinak naprostý souhlas s xxmartinxx.

    • 2.3.2020  21:42

    Dala bych i šest hvězdiček, kdyby to šlo, Je to vskutku krásné a i pro obyčejné lidi. Santini by z toho měl radost, protože mu tvůrci dokumentu porozuměli, a nejen jemu, a dokázali to fenomenálně otevřít i pro nás kunsthistorií nepolíbené. Díky, že si 6thSun dal práci se zapsáním nádherné citace.

    • 28.2.2020  23:39
    Sluneční děti (1986)
    odpad!

    Teenagerovská stupidita.

    • 18.1.2020  13:55
    Joker (2019)
    **

    Žádná sláva. Ani ryba ani rak. Na jednu stranu se to tváří jako komiks, na druhou jako psychologický film, takže polopatická ukázka Jokerova bláznovství není ani trochu věrohodná či přesvědčivá. Děsivá ilustrace stavu duše kapitalismu implikující možná nezamýšlené varování, že pohrdání chudými a „neuspěšnými“ lidmi velmi snadno může vyvolat vlnu násilí (revoluci) proti bohaté elitě, a že spouštěčem může být cokoliv.

    • 12.1.2020  10:14

    Tenhle film by měl běžet od rána do večera na sekretariátech demokratického bloku a po pražských kavárnách. Za posmívaného socialismu jsme nic takového nepoznali. Možná jsme žili skromněji, ale takovou tíseň jsme nezažili. A teď to tu máme taky. Objektivní zlo, systém, jak je nastaven, systém, v němž jsou otrokáři všichni všem (kromě těch nejbohatších) a všichni mají svobodu toho nechat.

    • 12.1.2020  10:12
    Maják (2019)

    Pro mne nehodnotitelné, nudné, předvídatelné a nepochopitelné.

    • 12.1.2020  10:10

    Tak trochu rozpaky. Film ukazuje dost zjednodušeně a polopaticky, jak se člen Svědků Jehovových (a nemusí to být jen Svědkové) dostává z vlivu sekty, jak přichází o vazby na komunitu a rodinu. Ale nezabývá se otázkou, co ve skutečnosti Svědky vede k tomu, že jsou schopni odmítnout transfuzi a vojenskou službu (u nás i za minulého režimu, což pro ně znamenalo vězení). Memorování odpovědí na otázky na to přeci nestačí.

    • 6.1.2020  21:14

    Reklama doporučující prostředky proti nechtěnému úniku moči, která organicky následovala po skončení dílu, je přiléhavým zhodnocením. U tvůrců došlo zřejmě k nechtěnému úniku stolice.

    • 31.12.2019  12:28
    Odcházení (2011)
    ****

    Odcházení - bezmoc mocných. Zdá se, že si Václav Havel vyřizuje účty. Nejen s těmi, co se ho zmocnili, přisáli se na něj a udělali si z něho svého maskota, ale i sám se sebou, s vlastními krásnými, vyprázdněnými slovy, stejně tak se svými nejbližšími. Jeden šašek vedle druhého. Nikdo pozitivní. Osamělý rytíř smutné postavy, který i když může, bojí se nazývat věci pravým jménem, mluví o blbé náladě, ale neřekne, kdo nebo co za ni může. Tady si může konečně ulevit. Ale velmi opatrně. My diváci se jen domýšlíme, ti, o kterých to je, vědí a hlučně tleskají. Již neohroženi reflexí bezpečně utopeného principála nezávisle na závěrečných titulcích vystupují z filmu a pokračují dál ve své parazitické hře na pravdu a lásku.

    • 19.11.2019  14:22
    Ve stínu (2012)
    **

    Těžkopádná detektivka nesmyslně zarámovaná měnovou reformou padesátých let. Scénář je přitroublý a nepravděpodobný a moc nezapadá do obrazu, který nám o padesátých letech vnucují z Ústavu studia totalitních režimů. Proč vymýšlet pro odsouzení několika židů tak krkolomnou konstrukci s dvěma loupežemi a několikanásobnými vraždami? A proč k soudnímu procesu zvát německého kriminalistu (asi nacistu)? A opět klasická úlitba - hodný nacista (neudá českého policistu) v protikladu s brutalitou českých tajných policistů. A proč ve stínu? Asi je třeba zdůrazňovat, že to byla doba temna a na obrazovce je toho hodně málo vidět...

    • 21.10.2019  23:18
    Ve jménu vlasti - Série 7 (série) (2018)
    odpad!

    Sedmá řada je bizarní propagandistická sračka, která si v ničem nezadá se sovětskými agitkami stalinské éry. Děsivé na tom je, že se píše rok 2019. Naštěstí scénář je tak dementní, že mu snad nemůže věřit ani lobotomovaný Američan.

    • 2.8.2019  13:09

    See all without looking Do all without doing * George Harrison Inner Light (pozor spoilery) Boží Majestát a řád přírody v kontrastu s lidskou porušeností, hříšností a nepřirozeností. Biblický příběh o prvotním hříchu. Úvodní (pro někoho možná nudné) statické záběry nádherné proměňující se krajiny začne rušit lidské jednání. Pokud by film zůstal u těchto prvotních záběrů, vyzněl by pozitivně. Jenže pokračuje dál. Temné tunely, morbidní historky vyprávěné dítěti, šílená tv show, záchvaty zuřivosti. Lidé, pokud nejednají, jsou snesitelní. Nehybný začátek je v kontrastu s urputnou touhou po pomstě a vulgárním koncem podtrženým a znásobeným odpudivým lynchovským anglosaským cajdákem. Ani znamení shůry (padající balvan) člověka nezastaví. Porušený vede nevinné dítě do tmy. Vyvede ho na světlo? A když konečně přichází bílý den a živý může mluvit s mrtvou, přináší to vysvobození a úlevu? Ta, pro kterou všichni truchlí a málem se pobijí, je vulgární, nehezká ženská, Eva, která zničila ráj. Za první část filmu pět hvězdiček, za druhou jednu, celkem 3.

    • 2.8.2019  01:02
    Slunovrat (2019)
    ***

    Velmi dobře natočená parodie na Zlatou ratolest a Ústav antropologie Masarykovy univerzity Brno, na novopaganství, alternativce...Něco mezi hororem a parodií. Díky Bohu, že už jsem stará bába (dědek) nebo co a nejsem Američan(ka). Takových Maďarů a točeno ve Švédsku. Škoda, že to netočili u nás, aspoň by k nám nejezdili... Neberte ty moravský lidovky tak doslova, kucí americký.

    • 11.5.2019  23:55
    Čára (2017)
    *

    Vizuálně zajímavé obrázky z východního Slovenska, ale nedají se ohodnotit, protože jsme nedostali návod k použití a knihu vysvětlivek.Všichni, co ten film dělali, zřejmě věděli o co jde, ale nějak to zapomněli do filmu vložit...

    • 2.4.2019  13:33
    Dusno (2018)
    *****

    Dusno, horko, prach, hluk, beznaděj a strach nejen chudých, rakovina chamtivosti a bezcitnosti kapitalismu se rozlézá, zachvacuje a ničí vše. Sugestivní a skvěle natočený příběh o marném(?) boji s mocnými, příběh se zvláštním koncem, jenž je poukazem k tajemství, k nepoznatelnosti či Božímu úradku, nabízející osvobození od pocitu, že rozum vše vyřeší, že racionalita správně použitými prostředky zajistí dobrý konec. Děsivý konec filmu je výzvou, že my máme ještě šanci.

    • 29.3.2019  23:00
    Podmořská rodina (2018)
    odpad!

    První až pátou hodinu promítání se seznamujeme s postavami, poté film končí.

<< předchozí 1 2