Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 11.8.2019  21:08
    Velký hack (2019)
    **

    Důležité téma, s tendenčním náhledem. Hajzli jsou republikáni a Farage, tech companies jsou pouze jakýsi neutrální virtuální mrak, a samotní pracovníci Cambridge Analytica jsou hodnocení jako chudinky, kteří nevěděli co dělají. To vše proloženo "uměleckými" záběry na unikající data, smsky vvyjadřující osobní pocity aktérů atd. Středem dokumentu je pak otřesná lidská bytost Britanny Kaiser, s vizáží Pekingské kachny a hlasem rezavé okenice, která popíjí koktejlíčky v exotických destinacích, a stěžuje si jaký má hrozný život a jak je statečná, což jí autoři dokumentu nepokrytě baští. Většinou to nedělám, ale doporučuji tuto recenzi, která shrnuje všechny chyby tohoto dokumentu lépe než bych to kdy zvládl já: https://www.slantmagazine.com/film/review-the-great-hack-is-an-elusive-look-at-the-cambridge-analytica-scandal/

    • 4.8.2019  17:16

    Letní Filmová Škola 2019, film 35: Poslední film letošní filmovky byl pro mne tím nejlepším. Vítěz cen ruské akademie o šestileté holčičce co se schovává gestapu přímo pod nosem je asi nejčistší survival film co může vzniknout. Kam se na naši hrdinku hrabe Bear Grylls, Hanksův trosečník nebo i parta z Walking Dead. Právě těmto filmům je Annina Válka nejvíce podobná. Protivníkem Any je ale, narozdíl od přírody či smyšlených chodců, čiré, koncentrované, skutečné, lidské zlo. Člověk musí sice víc než u jiných filmů podobného typu potlačit svoji nedůvěru (věci které Ana pro svoje přežití dělá, t.j. umí si vyrobit kahan, na kterém si vysterilizuje vodu, loví zvěř, ožužlává pryskyřici z obalů knih atd., jsou věci kterých by byl v podobné situaci stěží schopen průměrný dospělý Polák této doby, natožpak šestiletá holčička), ale je za to odměněn napínavým příběhem novodobé Robinsonky, a její úchvatné vůle přežít. Zároveň je to za dlouhou dobu první film co jsem viděl, ve kterém je celý děj odvyprávěn pohybem a obrazem, bez voiceoveru či jiných vysvětlivek, a je jasně srozumitelný. Střídání ročních období je vidět podle sněhu na parapetu či ovoci v koši, mentální stav Any pak podle mimiky obličeje a očí, jejíž představitelka Marta Kozlová je zde fenomenální a zcela si zaslouží své ocenění za nejlepší ruský herecký výkon 2019. Jsem si navíc jistý, že kdyby ten film natočili kupříkladu Warneři, měla by velkou šanci i na Oscarech. Pokud za letošek doporučuji jediný film je to toto. Tedy, jsou to Avengers, a pak toto. 

    • 4.8.2019  17:12

    Letní Filmová Škola 2019, film 34: Lehce propagandistický film o odvaze a nezdolnosti Britského lidu tváří v tvář tyranii Třetí Říše. S odstupem času je snadné kritizovat Wylera za naivitu s jakou ztvárnil život v rozbombardované Británii a i on sám poté připustil, že se děsil toho až Britské publikum film uvidí, že bude lynčován za přílišnou cukrkandlovitost. Určité feelgood a komické momenty ve filmu sice jsou (za všechny soutěž o Růži roku), ale není jich tolik aby to znevážilo tu dramatickou část. Čeho je právě ve filmu přehršel jsou momenty hrdinství obyčejných lidí. Syn narukuje do letectva, otec pomáhá při evakuaic u Dunkirku, i paní Miniverová sama sehraje svoji část v obraně Krále a Vlasti. Právě možná i díky těmto momentům měl film nakonec přesně opačný účinek než jakého se režisér obával, zrevitalizoval morálku britského impéria a zaslouženě přispěl k vítězství spojenců v II. Světové válce. Sám Churchil přirovnal efekt tohoto filmu k flotile válečných lodí a závěrečný proslov vikáře v kostele byl stínem Winstonova proslovu po evakuaci Dunkirku, přičemž je snad náhodou, že film do kin vstoupil skoro na den přesně dva roky poté. Kdybych to viděl v roce 1942, dal bych 6 hvězd, ale já to viděl až v roce 2019, kdy už některé scény strašlivě zestárly a některé ztratily na působivosti. Nicméně solidní známku čtyři z pěti si určitě zaslouží, pátou možná při lepší konstelaci hvězd. 

    • 4.8.2019  16:57

    Letní Filmová Škola 2019, film 33: Na Wylera dost slabota. Nevím jestli to bylo filmovým materiálem, nebo konkrétní kopií ale zdálo se mi, že se koukám na nějaký blaxploitation a tím nemám na mysli jen černošské obsazení. Rozmazaná kamera, vyblité barvy, přeskakující zvuk, a až na výjimky otřesné herecké výkony, v případě Willyho Joea skoro až karikaturní. Od člověka co natočil Ben Hura, Detective Story, Dodsworth a jiné je to ohromný pokles v kvalitě. Co se týče děje, ani ten není nějak ohromující, klasický utlačovaný jižanský černoch postopadesáté, snad s trošku drsnějším koncem, znovu vypůjčeném z exploitation filmů 70. Let. 

    • 4.8.2019  16:56

    Letní Filmová Škola 2019, film 32: Wylerovo patrně nejhodnotnější a nejsyrovější dílo, natočené po návratu z Války, která Wylera poznamenala nejen fyzicky (přestal slyšet), ale hlavně psychicky. Je to takový milostný dopis všem mužům, kteří věnovali právě výše zmíněná nejlepší léta, aby chránili svoji zemi, svoje domovy a svoje spoluobčany, kteří jim ale tuto oběť nikdy nebudou schopni splatit, ba co víc, v některých případech, je dokonce nařknou z bojování na nepravé straně. Wyler, jako žid, a jako armádní veterán, je jeden z mála, kteří opravdu chápou nutnost a důležitost této oběti. Zároveň je natolik realistický, že nezobrazuje své protagonisty jako komiksové hrdiny, bez problémů a komplexů. Sleduje tři muže, jeden z nichž byl raněn fyzicky, ale všichni tři především psychicky. Všichni se snaží začlenit zpět do společnosti a více či méně se jim to daří, nikdy z nich však nebudou ti muži kteří odjeli, což jejich okolí nechápe a nikdy nepochopí. Naneštěstí film dost kazí milostná dějová linie Freda Derryho, která ač je výborně zahraná a napsaná, je ve filmu navíc, odvádí pozornost od hlavního tématu, a rozšiřuje už tak přemrštěnou stopáž.

    • 4.8.2019  16:54
    Klér (2018)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, film 31: Pohled do vnitřního fungování polské mafie v kolárcích. Příběh sleduje tři kněží, každý se svými problémy a hříchy, každého v trochu jiném postavení. Máme tu vesnického kněze, kněze střední třídy a konečně moderního high-tech manager kněze s bytem na nábřeží v centru Varšavy, který za celý film nevstoupí do kostela. Během filmu pak, jak se postupně rozplétají různé problémy a klér si přidělává další, se mění i náklonnost diváka k jednotlivým postavám. Člověk, kterého jste před chvilkou nenáviděli, protože si přivydělává církevními odpustky na světské radosti (rozuměj chlast), najednou není tak hrozný, když vyjde najevo že jiný z hlavních hrdinů znásilňuje chlapečky atd. Takovouto sinusoidou projde každý Smarzowskiho hrdina několikrát, a byl jsem nakonec velmi překvapen, který z těch tří chlapů mi byl nejsympatičtější a který byl pro mne naopak póvl. A když už mluvíme o póvlu, Janusz Gajos si zde naprosto geniálně vychutnává roli arcibiskupa, který si s ničím nezadá s Donem Corleone a jeho mluva by šokovala i pouliční kurvy v Katovicích. I jeho zásluhou je pak film plný momentů, kdy se budete smát, ale zároveň kroutit hlavou, jak je "toto kurwa možne".

    • 4.8.2019  12:35

    Letní Filmová Škola 2019, film 30: Život se vám dokáže rozpadnout v jediném okamžiku. Ať je to nehoda, úraz, mrtvice, či v tomto případě deformující popáleniny, jako následek pracovního nasazení (omlouvám se za spoilery, ale u filmu, který se jmenuje Zkouška ohněm a je o hasiči není moc těžké přijít na to co se stane). Sledujeme pak hlavního hrdinu, který se snaží vrátit do "normálního režimu" nebo se tomu aspoň co nejvíce přiblížit, a postupně překonává deprese, splín a krize partnerského a rodinného života. Důležitý film pro všechny, co nemají zkušenosti s podobnými životními situacemi.

    • 4.8.2019  10:22
    Sběratel (1965)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, film 29: Pošuk s vizáží a šarmem něco mezi Normanem Batesem a Sheldonem Cooperem se rozhodne, že svoji sbírku motýlích úlovků rozšíří o exemplář Zrzečky Dlouhonohé. Následuje přetahovaná kořisti a kořistitele, jak vystřižena z Hitchcocka blahé paměti. Celou atmosféra silně dotváří hudba, která především v těch tísnivějších momentech působí vyloženě protivně, což by většinou vadilo, ale u tohohle filmu to sedne jak Fritzl do sklepa. Zajímavost z hlediska scénáře je pak Čechovova Zbraň, která nevystřelila (schovka pro mnicha). 

    • 4.8.2019  10:19

    Letní Filmová Škola 2019, film 28: Roztomilá, ale naivní a hloupoučká Genevieve čeká na návrat svého kluka z vojny. Ten se mezitím kurví s místní milfkou, a prohlašuje, jaký je hrozný chudinka. Pravděpodobně nejlepší částí filmu je pak zhruba desetiminutový flashback v polovině filmu, kdy kamarád hlavního hrdiny vypráví o svém vyrůstání v Paříži. Naneštěstí se pak vracíme k našemu páru hrdliček a tak to doklepeme až do konce. Ač se Genevieve snaží sebevíc, a pohledem do těch jejích velkých očí musel propadnout nejeden frantík, a ač její boyfriend ke konci zkouší film nějak úhledně ukončit, na víc než průměr se nevyškrábou.

    • 3.8.2019  22:21

    Letní Filmová Škola 2019, film 27: Banda znuděných a deprimovaných bloumá přístavním městečkem a vznosnými deklamacemi nám říkají jak to mají těžké. Stopáž 13 minut mi přišla jako 130.

    • 3.8.2019  20:37

    Letní Filmová Škola 2019, film 26: Sympaťák Milan toho má na krku dost. Rodinu s třemi dětmi, sbírku střelných zbraní a za souseda tatínka, který je kandidátem na cenu Otec Roku Slovenského Štátu 1944. Aby to všechno zvládl, jezdí pracovat na stavby do Deutschlandu. Ale nejen penězmi živ je člověk, jak brzy zjistí, když se do jeho života začne montovat místní semináckovská ale poloplešatá skinheadská skupina, v čele se samolibým knězem podobného vzhledu žijícím u maminky. Ale co naplat, když v té skupině jsou úplně všichni. Hlavním tématem je pak vzepření individuality proti skupinovému fanatismu, a následky tohoto činu v sektou prorostlých komunitách.

    • 3.8.2019  17:35
    Stehy (2019)
    ***

    Letní Filmová Škola 2019, film 25: Brutální doják o ztracených, znovunalezených a opět upadajících nadějích jedné srbské rodiny. Jeden z těch filmů, kdy jsou všechny úřední postavy protivné karikatury zapletené v obřím spiknutí, které nemají naši hrdinové nejmenší šanci odhalit. Prostě instantní depka.

    • 3.8.2019  17:30
    Silkwoodová (1983)
    ***

    Letní Filmová Škola 2019, film 24: Dramatizace školení o radiační ochraně. V hlavní roli klasicky výborná Meryl, dále pak Cher, jako její na slabší pohlaví orientovaná spolubydlící a konečně Kurt "The Man" Russell, jehož třicetivteřinová sekvence, během které pošle obě hlavní hrdinky do háje, vylije si na hlavu plechovku piva a labužnicky si krkne je pro mne highlight tohoto filmu, ba dokonce celé Kirtovy kariéry.

    • 3.8.2019  17:19
    Temnota (1982)
    ***

    Letní Filmová Škola 2019, film 23: Argenta znám především pro Suspirii a Ptáka s Křišťálovým peřím, přičemž především Suspiria mne uchvátila. Zde je to už slabší. Dějová linie se spisovatelem, podle jehož knihy řádí sériový vrah není nic přkevapivého či nového, a nebýt jedné scény na konci, trpěl bych též na nedostatek kečupu. Nejhorší je však jakási fádnost. Šedé betonové hranaté exteriéry Itálie 70. let s podobně nenápaditými herečkami, s nudnou kamerou a uši trhajícími dialogy. Nebýt závěrečné krvavější půlhodinky, asi bych usnul, takto hodnotím jako průměr. Argento to umí mnohem lépe.

    • 3.8.2019  17:02
    Závrať (1992)
    **

    Letní Filmová Škola 2019, Film 22: Dva nechutní a arogantní slizouni, co si myslí že jim patří svět, zkouší co vše jim ještě projde. Například surová vražda 13letého kluka (v původní verzi těchto úchylů byl obětí dokonce bratr jednoho z nich). Oba hlavní herci se svých rolí zhostily královsky a budete je nenávidět z hloubi duše. To je ale bohužel problém, protože hrají protagonisty. A jakýkoli film, ve kterém namísto protagonistům fandíte Ku Klux Klanu bude fanoušky shánět zatraceně složitě.

    • 3.8.2019  15:00

    Letní Filmová Škola 2019, film 21: Haneke je úchyl. To víme všichni. Připravte se tedy na film o rodince, která se rozhodne se zabít, aniž by nám filmař sdělil proč. OK, nezvyklá premisa, může být. Zbývá ale otázka, co Haneke zamýšlel tímhle filmem sdělit. Jako protest proti konzumní společnosti to nefunguje, ať se na mě autor nezlobí, ale ta poslední půlhodinka, byť velmi působivá, vůbec nedává smysl. Ten bordel co po sobě rodinka zanechá tak maximálně zvýší jeho hodnotu pro lovce kuriozit a morbidních případů. Navíc absolutně nechápu důvod proč ničí rodinné fotografie a obrázky. To není nic konzumního, pouze sobecký důvod se předvést "Podívejte na nás, je nám vše jedno". S tím pak ale zase nekoreluje způsob, jakým se rozhodli hlavní hrdinové "odjet". Žádná sekera do hlavy, jen vcelku poklidné usnutí. Navíc poslední věc, kterou si nechají je televize. Co jiného je lepším způsobem konzumu než televize?Titulní rodinka je tak zároveň zbabělá, sobecká, pokrytecká a hloupoučká. Pokud toto měl být záměr, pak bravo Haneke, ale nevím proč byl ten film natočen. Stejnou výpovědní hodnotu by mělo kdyby se otec zastřelil při konzumaci Bigmacu, dcerka skočila z mostu a matka se oběsila na šňůře z lidských vlasů. Nedávalo by to smysl, ale toto také ne. Navzdory tomu, je aspoň závěr typicky po Hanekeovsku zneklidňující a vyvolá ve vás minimálně hnus či odpor, což je více než se dá říci o většině podobných pozérských projektů. 

    • 2.8.2019  13:08
    Harpastum (2005)
    ***

    Letní Filmová Škola 2019, Film 20: Příběh dvou ruských bratrů z období 1. Světové války. Jeden z nich získá parttime job jako lízátko místní sexymilfky, ten druhej se většinu filmu jen zatmušile mračí. Oba pak chcou postavit fotbalovej stadion. Tak společně s jedním skrčkem a jedním fatboyem (brankář) hrajou fotbal o prachy proti ostatním pouličním týpkům v Petrohradu. Trvá to 2 hodiny, a skončí to typicky rusky. 

    • 2.8.2019  13:05
    Torzo (1973)
    *****

    Letní Filmová Škola 2019, Film 19: Torzo je mistrovský kousek. Sergio Martino o sobě tvrdí, že on vyrábí limonády, zatímco jiní šampaňské, ale že ty limonády umí zatraceně dobře. Musím souhlasit. Vše co má ve správném béčku být je zde ve vrchovaté míře, především sex a násilí. . Vražed je zde 9, což při střídmé stopáži vychází na cca jednu za 10 minut. Celý film je pak prodchnut hutnou erotickou atmosférou, už jen úvodní, kamerová, scéna je umělecké dílo. Prsíček a stehýnek je zde víc než v kyblíku KFC, ale nejde pouze o kvantitu ale i kvalitu. Nevím kde Martino tyhle kočky našel, ale jsem za to rád. Kamera líně klouže po ladných křivkách modelek, úhly a osvětlení jsou jak z vašich nejtajnějších erotických představ. Celé to pak vrcholí v nervním thrillerovém závěru, kde hlavní roli hraje sekera a pilka. Solidních žánrových pět hvězd. 

    • 2.8.2019  13:03
    Jízda (1994)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, Film 18: Když jsme poprvé viděl jízdu, bylo mi asi 8 let. Následkem toho jsme všechny ty kundičky nepobral a v paměti mi utkvěly hlavně 3 momenty: Převoz babičky o 10 metrů autem, Pastrňák kutálející se v pneumatice dolů z kopce, a kuňkající Geislerová. Zbytek pak nedával absolutně smysl. Po 20 letech je stále převoz babičky nejlepší scénou, ale k tomu se přidala vratká dějová linka o Radkově náklonnosti k Anně a o tom jestli mu dá nebo ne.  Osobně se mi víc líbí dadaistická verze mého ranného dětství, ale ani Jízda á la Svěrák není špatný film, jen to nesnesitelné kníkání Geislerky rychle začne trhat uši.

    • 1.8.2019  18:00

    Letní Filmová Škola 2019, film 17: Roztomile kašírované "americké" kulisy, se standardní detektivní zápletkovou jak z šestákové knížky. Neurazí, ani nenadchne. 

    • 31.7.2019  19:46

    Letní Filmová Škola 2019, film 16: Mírně pomalý rozjezd, s famózní gradací a lehce slabším závěrem. V hlavní roli vynikající Kirk Douglas (Michael jako by mu z oka vypadl, sémě je patrně silné), jako tvrdohlavý policajt s ledovým srdcem a neústupnými morálními zásadami, kterého podporuje v drobných rolích celá plejáda aktérů, hrajících obsluhu i obsluhované policejní stanice. Namísto zaměření na jeden případ zde jich je totiž asi šest, větších i menších, jejichž aktéři spolu navíc interagují, z čehož plynou nejkomičtější momenty (například typickej wiseguy dávající rady válečnému veteránovi, nebo ditzy panička nabalující oficíra). Tím pádem má film asi 12 postav, které musíte sledovat. Naštěstí si toho byli tvůrci vědomi, a omezili jednotlivé případy na prototypy kriminálních kauz,ve většině případů navíc i se známým pachatelem, takže se v tom divák celkem bez problémů vyzná. Tento propletenec, který střídá dějové linie až reklamovým tempem je asi největším tahákem filmu, především pro diváka zvyklého na pomalé tempo filmů 30. a 40. let. Celým filmem pak prochází jako nosná konstrukce případ gynekologa - aborcionisty, kterého si hlavní hrdina bere na paškál aniž by si byl vědom kladiva, které mu vzápětí dopadne na hlavu. Celkově neskutečně hutný hlavní chod. 

    • 31.7.2019  17:20

    Letní Filmová Škola 2019, film 15: Jednoduchá hříčka o důležitosti sourozeneckého pouta. Bohužel, už při Dívce, co proskočila časem, mi u Hosody něco chybělo a tady se to potvrdilo v plné nahotě. Hosodovy filmy, ač můžou mít dobrý nápad, trpí na nedostatek představivosti. Ta by sama o sobě nebyla problém, spousta japonského manga a anime je plna vážných a realistických příběhů, nicméně Hosoda se jasně snaží kopírovat Miyazakiho a jednoduše na něj nemá. Tam kde Miyazaki staví propracované a žijící alternativní reality, Hosoda nabízí pouze střípky, jako např. Vlak pro osamělé děti, což je škoda. Btw, ten domek byl úžasný. 

    • 30.7.2019  20:51

    Letní Filmová Škola 2019, film 14: Romance jak řemen, dle staré školy. Silný a chlapský muž, krásná, ale marnivá a úplně blbá žena. Ti dva pak tančí tango vzájemné přitažlivosti, které může skončit jedině tragicky. To celé je podpořeno romantickou kamerou se stíny, zatměním, osvětlením placu, atd. Samotná práce s výrazovými prostředky (kromě světla Wyler úžasně pracuje např. i se zvukem vichrů nad blaty) film posouvá na hranici čtvrté hvězdy. Btw,  pokud byste někdy ve slovníku hledali termín Rozervanec, najdete pod ním obrázek Oliviera z tohoto filmu. 

    • 30.7.2019  20:35
    Muž s kinoaparátem (1929)
    odpad!

    Letní Filmová Škola 2019, film 13: Filmy by měly v člověku vyvolávat emoce. Tohle ve mně ale vyvolalo jen vztek. Kurva Vertove, co to jako mělo být?  Krteček a kinoaparát? Pro ty co tuhle příšernost neviděli, mám návrh. Vezměte si mobil, foťák, opravdovou kameru (pro fajnšmekry), jděte ven z domu, 500 metrů na jakoukoliv stranu a všechno točte. Tramvaj? Jasně. Spící babičku na lavičce? Že váháte. Noviny co leží na zemi? Výbornej materiál! Klevetící ženský u kadeřníka? Jen tak dál. Jakmile nashromáždíte asi hodinku materiálu (nebojte, něco z toho použijete dvakrát i třikrát), uplaťte nějakýho poloožralýho střihače, aby vám na pár místech materiálu udělal vtipnou prolínačku, nazvěte to nějakým honosným názvem a voilá, máte Muže s Kinoaparátem. Obvykle se snažím filmy hodnotit v kontextu doby, a kdyby tohle bylo natočený v roce 1909, vzal bych to na milost. Ale proboha, tohle je rok výroby 1929! Dávno co už na svět vyšly filmy jako Metropolis, Frigo na mašině, šestidílný Napoleon, Kid, Intolerance. Co tohle mělo přinést kinematografii, to bych fakt chtěl vědět. Spíš mám pocit, že si ze mě (a potažmo z publika obecně) Vertov dělá prdel. Takhle banální snímeček by neprošel ani u příjimacího řízení na FAMU. Co říci závěrem? Film nemusí mít děj, nemusí mít logiku, nemusí být divácky přístupný. Ale měl by mít smysl, důvod proč vzniknul. A tenhle film má smysl asi jako svítilna na sluneční pohon. Vše důležité již bylo řečeno dříve, a lépe.

    • 30.7.2019  20:32
    Outsider (2018)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, film 12: V současné době, kdy v Česku z premiérského křesla vydává rozkazy estébák Babiš, a do sněmovny se v pohodě dostanou lidi jako tupá mlátička Ondráček a lidský ekvivalent řitních chloupků Grebeníček, jsou takové filmy potřeba v co největší míře. Výborně zahrané drama o důležitosti lidské hrdosti a statečnosti tváří v tvář odpornému komunistickému režimu a jeho zrůdám. Z českého prostředí bych to asi nejvíc přirovnal ke Zdivočelé Zemi, navzdory tomu, že se zde film odehraje v prostředí pouhého roku.

    • 29.7.2019  16:39
    Kdyby... (1968)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, film 11: Už vás nebaví studovat na vaší staré škole? Máte po krk volnosti, absence dress kódu a nedostupné šikany? Tak přijďte k nám, na School College, kde budete dle svého postavení v naší arbitrárně rozvržené hierarchii střídavě buzerováni a buzerovati. Kde každé provinění proti kodexu středostavovské Británie znamená tvrdé mlácení rákoskou. Kde neuvidíte ženské ňadro do doby než vám bude 26. A konečně, kde se o vás budou starat a každým krokem vás provázet naši milí prefekti, kteří chtějí především vaše blaho (protože blaho fakulty je i vaše blaho). Nebojte se, nebude zde z nic z těch oteplelých náznaků z filmů New English Heritage, ani veselé kamarádství a sportovní duch jak v Chariots of Fire. Jen stará dobrá šikana, buzerace, a (dá-li náš pan farář) i trochu toho sexuálního zneužívání. A to vše bez kapky alkoholu, abyste si to pořádně užili. Tak kdo se hlasí? Winslow? Renfield? Cartwright? Poule? No tak, nehlaste se všichni najednou...

    • 29.7.2019  16:28
    Angelus (2001)
    ****

    Letní Filmová Škola 2019, film 10: Tož to je Saturn, chlopi! A ten majzne ganz fest do ÚV KSPvK (komunistické strany Polska v Katovicích, pozn. Autora), a bude más fajruňk. Jen ten čistý chlopec, co ješča nedupal, nás može zachránit a zastavit tu ďuru střelnú. Jen bycha na lupačev, bo matrona Budwellova jest tuze masivna, a Eryk dostal nabančeno od te svoji, keď na ňu vytasil teho svyho kolta, ten čolak jeden.

    • 29.7.2019  16:12

    LFŠ 2019, film 9: Film začíná výjevy z Hiroshimy těsně po útoku, většinu z nich ale pouze ve formě statických obrázků, kterým chybí jiskra. Přičemž pohyblivé záběry z Hiroshimy existují, vzhledem k tomu, že jedna scéna devastace ve filmu je. Bohužel, i kdyby Resnais válečnou část zfilmoval sebelíp, stále zde zbývá zdlouhavá a otravná romance, s dvěma nesnesitelnýma a protivnýma postavama. Kolaborantka z válečné Francie, která v sobě zasutá traumata potlačuje prací na mírotvorných agitkách a vcelku nudný japonský salaryman, bez chuti a zápachu. Oba s rodinami, oba celkem slušně zabezpečení. Co ale ten Žaponec na té Prasklé Škebli viděl, bych chtěl vážně vědět. Bohužel to asi nevěděl ani režisér, který namísto vystavěného romantického oblouku, nás hodí doprostřed situace kdy po sexu na jednu noc si ti dva šeptají sladké nesmysly do ouška, a scházejí se v čajovně či v restauraci. Nevíme, zda mezi těmi dvěmi vypukly nějaké opravdové city, či jestli je to jen vášnivé poblouznění oxytocinem. Následují dlouhé záběry z očí do očí, významná ticha a pohledy raněné laně, což trvá nekonečných zhruba 60 minut. Neskutečně přeceňovaný film.

    • 28.7.2019  15:52

    LFŠ 2019, film 8: Belmondo jako taková o něco slabší napodobenina Bogieho (tam kde se Bogart tyčí jako sekvoj, je Belmondo jen vyzáblý modřín), která si dělá co chce, všechny kolem sebe využívá, a myslí si o sobě jak je skvělej. Sekunduje mu bloncka, která musela spát s režisérem aby tuhle roli dostala, protože tak obrovskou absenci charismatu u hlavní herečky jsem už dlouho neviděl. Film zachraňuje Belmondovo herectví, a na film z Nouvelle Vague docela svižný děj.

    • 28.7.2019  15:45

    LFŠ 2019, film 7: Drobná anekdota, o tom, jak kluci to pořád chtěj a holky vlastně taky, a že když to umíte, sbalíte každou. Jinou pointu to nemá, ale naštěstí je to krátký.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11