Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 19.8.2018  14:00

    Nezvykle slabý Hitchcock. Fonda dělá co může, ale slabý scénář jej nepustí do žádné větší akce. Místo aby bojoval za svou nevinu, jen neustále opakuje svoje nacionále, tu policistovi, tu bachaři či soudci, a nechává se unášet proudem fušerského vyšetřování. Někdy je přívlastek "Based on a true story" na škodu. Filmu dodává nový rozměr, když si představíte, že hlavní hrdina je zároveň postava porotce č. 8 z 12 rozhněvaných mužů, odhodlaný bít se za presumpci neviny do roztrhání těla, i vzhledem k tomu že má zkušenosti z 2. strany.

    • 7.8.2018  00:02

    Někdo si může myslet, že Studená Válka, byly pouhé Válečné Hry (100). Na jedné straně Říše Zla (97), na straně druhé NATO (21). V USA právník James Donovan (Hanks) zastupuje, doktríně zadržování komunismu (25) navzdory, odhaleného Ruského agenta (Rylance). Postupně se mezi oběma muži vyvinou Zvláštní Vztahy (105). A zatímco, poplatný dobové hysterii, se jeho syn doma učí Skrčit se a Přikrýt (4), nad Tureckem dojde k Incidentu U-2 (60). Mezitím rostou Nepokoje ve Východní Evropě (29), přičemž z Blokády (10) Západního Berlína jsme se posunuli až k vytvoření Zdi (96). Bohužel pro Američany, mají na východní straně i svého Přeběhlíka (103), mladého studenta ekonomie. A tak se Donovan neptá co může jeho vlast udělat pro něj... (77), ale rozjíždí masivní Kyvadlovou diplomacii (73), zahrnující mimojiné i kuchyňské rozhovory (48) a nejeden východoněmecko-sovětsko-americký Summit (45), a po Malých krocích (80) se posouvá ke kýžené trilaterální vyměně zajatců. Takže... Zahraje si se mnou někdo Studenou Válku?

    • 6.8.2018  20:39

    Celým filmem prostupuje téma nadměrného egoismu a konspiračních teorií, už od úvodních titulků, které jsou celé o režisérce (mě sledovali, mě naháněli, já jsem na seznamu nejhledanějších), přes Snowdenovu hru na špiona (mluvil jsem s manželkou, je naživu, je v pořádku) až po neustálý strach před NIMI (oni nás hledají, co oni udělají až nás najdou, jak oni zatajují pravdu atd.). Nejvíc je to ale patrné ve scéně, kdy se investigativní reportér ptá experta na bezpečnost, jak má postupovat při utajení svých zdrojů, teď když je sledován. Všimněte si, jak se reportérovi na vteřinku rozšíří zorničky a na tváři se mu objeví mírný úsměv, když je mu řečeno, že by musel následovat techniku Hlubokého Hrdla a scházet se se svým zdrojem po garážích. Je z toho nadšený! Tohle je totiž konečně pravá investigativní novinařina, možnost ukázat to té velké hnusné americké vládě, která po nás nekompromisně půjde. Ve skutečnosti jsou novináři všem ukradení, protože USA, na rozdíl od třeba Ruska (kde se paradoxně Snowden ukrývá), své novináře nevraždí. Jediný kdo je opravdu v ohrožení, je Snowden, a to právem, neboť (a teď mluvím naprosto objektivně) se jedná o zrádce USA, který vynesl na světlo utajované vládní informace, a nyní se o ně dělí s FSB. Největší záhadou pro mne zůstává rozluštit, jestli je Edward Snowden tak naivní, nebo tak hloupý. Jedno je jasné. Může děkovat bohu, že je Američanem. Kdyby byl Rus, mohl by si o svých eskapádách už dávno povídat s Němcovem, Politkovskou nebo Litviněnkem.

    • 6.8.2018  00:53
    Spotlight (2015)
    ****

    Solidní pátračka ve stylu všech prezidentových mužů, tentokrát zaměřená na zneužívání dětí katolickou církví. V silně věřících USA silné téma, v ateistickém česku to pak takový efekt nemá. Přemýšlím co by zapůsobilo stejným dojmem u nás, ale nuc mě nenapadá. Herecké výkony jsou slušné, ale nic ohromujícího, scénář je daný historickými událostmi, takže žádné překvapivé veletoče nečekejte. Asi nejzajímavějšími momenty jsou pak telefonáty s Ex-knězem, zahrnující rozdíly mezi Vírou a Církví a úvahu, jakou roli ve všem má vynucený slib celibátu.

    • 5.8.2018  20:51

    Průměrná Jenny Agutter a David Naughton, herec s charismatem mokré houby, horko těžko utáhnou tuhle hororovo-komedickou slátaninu. Nejlepší scény byly s nemrtvými oběťmi útoků a pak samozřejmě scény přeměny ve vlkodlaka, o kterých zde všichni básní. Škoda, že ze začátku musíte protrpět asi půlhodinovou mezihru v Londýnské nemocnici, která si nudou nezadá s Nemocnicí na Kraji Města (a to možná ještě Dietlovi křivdím).

    • 5.8.2018  16:27
    Bubba Ho-tep (2002)
    ****

    Dokud bude Hollywood produkovat filmy, kde Elvis s černým JFK bojujou proti oživlé mumii na pozadí starobince ve východním texasu, je svět ještě v pořádku. Btw, neskutečně jsem si užíval to gusto se kterým Bruce vyslovoval Bubba Ho-Tep.

    • 4.8.2018  18:30

    Připomnělo mi to tento vtip: V newyorském metru čte černoch noviny. Přisedne žid a vidí, že ty noviny jsou v hebrejštině. Zakroutí hlavou: „Pane, to vám nestačí, že jste černoch?“ Marlonu Riggsovi to asi nestačí, je totiž homosexuál. Což by mi nevadilo, kdyby nebyl zároveň i aspirující slam poeta, který svoji existenciální úzkost musí vkládat do veršů pronášených před černým (haha) plátnem. Naštěstí je tento verbální průjem proložen výpověďmi dalších černých gayů, které jsou co do obsahu i exekuce mnohem zajímavější, a vynášejí tomuto experimentu první hvězdu. Druhá je za příjemnou stopáž.

    • 3.8.2018  17:39
    Hodina vlků (1968)
    *

    LFŠ 2018, Film 30: Tohle je jeden z těch filmů, o kterém znuděně diskutují věční studenti filozofických fakult v oblíbené čajovně, ve všední den ve 2 ráno. Milion alegorií, odkazů a uměleckých zkratek, ale film to je funkční asi jako stoperská dvojice Sparty. Liv Ullmanová celý film čučí, jako kdyby jí spadly hračky do kanálu, a Max von Sydow je kamenný jak Lotova žena. Kromě toho tam jsou nějaké přízraky, nebo snad jsou všichni přízraky, nebo je přízrak divák, vyberte si. Film prý využívá spoustu zcizovacích zkratek. Nevím. Pokud se za zcizovací zkratku počítá náhlé vypnutí promítání a opakované zahájení, světlo mobilů znuděných diváků a hlasitý rozhovor uvaděčů za dveřmi, tak bravo. Upřímně řečeno, ne že by mi to vadilo, nebýt těchhle vyrušení, usnul bych tak v 15. Minutě.

    • 3.8.2018  14:13

    LFŠ 2018, Film 29: Těžká kláda. Kolaborace Bergman x Bergman přináší střet dvou světů (nejlépe viditelné ve scéně, kdy Ingrid telefonuje agentovi, jako kdyby najednou hrála v jiném filmu). Mírná Hollywoodská příchuť, kterou Ingrid dodává, filmu jen prospívá a zvýrazňuje Bergmanovu klasickou trpkost, asi jako když do čokolády přidáte trochu chilli, nebo když pokapete rybu citronem. Samozřejmě nechybí klasické Bergmanovské propriety (farář, sestřička, chlapec). Je vlastně trochu s podivem že se z Bergmana stala taková ikona filmu, když točil jeden film furt dokola, ale to je asi na delší diskuzi. Vztahově jde Ingmar až na dřeň, jako ostatně vždy, ale na rozdíl od ostatních filmů co jsem měl tu čest vidět, je zde odbržděnější. Pozitivně také kvituju minimum zbytečných filozofujících monologů. Jeden z těch přístupnějších Bergmanů.

    • 3.8.2018  13:58
    Videodivers (2018)
    ***

    LFŠ 2018, Film 28: No, popravdě moc o film nejde, ale do třicítky mi jeden chyběl. Nápad zajímavej, něco podobného už bylo i v jedné epizodě simpsonů a určitě taky v nějaké zóně soumraku. Inspirace brakovou popkulturou je milá, ostatně je to zrovna in. Vzhledem ke stopáži se nedá víc hodnotit, je zajímavé to porovnat se starším Byl jsem Mladistvým Intelektuálem, který ovšem šel mnohem dál.

    • 3.8.2018  13:52

    LFŠ 2018, Film 27: Tak vám z kola vzduch fuk, nevadí. Rocky je, kluk jak buk 😍 & slasti vás mají v pasti, s Frank'n'Furterem šuk, pak šluk. 😷 Pod vlivem extáze, si polechtáte .... hráze (vždyť s rozkoší jde vše snáááze), ale bacha na lasery. 👽

    • 2.8.2018  22:53

    LFŠ 2018, Film 26: Přes dvě hodiny sledujeme jak se Billy Howle pokouší o zásun do Saoirse Ronan, což nakonec vyjde jen tak na půl (SPOILER: Přesněji řečeno Saoirse dostane pouze nálož koncentrovaných dětí na stehno). Mezitím se ve flashbacích rozvíjí postavy rodin obou protagonistů, (mimochodem mnohem zajímavější než hlavní hrdinové) a ve flashbacích flashbacku je pak nakousnuto i hlavní trauma kvůli kterému je Billy Howleovi nadělen sexuální půst. Kde se film rozjede je poslední zhruba půlhodina, kdy se nejdřív oba rozhádají, a režisér pak chytře vypráví pouze z pohledu jedné poloviny milostného páru. V epilogu se pak postupně uzavřou všechny nahozené udičky, někdy i za cenu laciného ždímání emocí. Herecké výkony ujdou, na Oscara to není, na Baftu možná. Famozní je ovšem výprava, podoně jako např. ve filmech Joe Wrighta.

    • 2.8.2018  19:34
    Hastrman (2018)
    ****

    LFŠ 2018, Film 25: Velké překvapení. Svižně plynoucí dobová romantická komedie z českého venkova s lehce nedpřirozenými prvky. Hlavní hrdina je vodník, a zároveň samozřejmě i šlechtic, jak už to tak bývá. Unaven světem se vrací do rodného kraje, kde mu hlavu pomotá místní krasavice inteligentní. Jsou tu ovšem i menší hvězdičky, například pan farář a učitel, kol nichž se velké točí. Hlavní zápletka se pak točí kolem přirozenosti hlavního hrdiny (sbírat hrníčky a plnit je) a citu kterým zahoří k dcerce rychtáře. V hlavní roli je svému jménu věrný Karel Dobrý, trochu horší je pak v roli Katynky Kolářovic Simona Zmrzlá (SPOILER: celkem trefné příjmení vzhledem k tomu jak její postava skončí). Velmi příjemná je pak lehkost s jakou si film dokáže dělat srandu nejen sám ze sebe (například scéna kdy se hlavní hrdinka snaží rozžhavit jejího milého tím že přes zeď imituje zvuky koupele, netušíc že žbluňkot hastrmana vyrajcuje možná až příliš), ale i obecně z poměrů vesnice na konci 19. století (Například když se odhalilo co má pan farář ve skříni). V současném vyprahlém rybníčku českého filmu působí Hastrman jako svěží pramen.

    • 2.8.2018  17:25
    Já, Kuba (1964)
    ***

    LFŠ 2018, Film 24: Obrazově naprosto fenomenální kompozice, nádherné táhlé záběry bez střihu, nadhledy, podhledy, široké záběry přecházející v detail a naopak. Bohužel to kazí stupidní propagandistický děj, který si je schopen dát čtyřikrát vlastňák. Sestává ze 4 povídek, jejichž hrdinové prožívají život na přelomu kubánské revoluce. Paradoxně by se každému z nich žilo daleko lépe bez Fidela (to jsou ty 4 vlastňáky). 1. Příběh je o prostitutce, kde máme asi soucítit s tím jak je strašně zneužívána. Jaksi mi ale nemůže být líto někoho, kdo si tu práci svobodně vybral. (Navíc mi jedna z těch kurev připomněla bejvalku). Trochu líto mi jí bude po Fidelově revoluci, kdy ze země odejdou bohatí Američani s dolary a chuděrka bude muset šukat smradlavý dělníky za pesa. 2. Příběh je o rolníkovi, jemuž pod nosem prodají půdu American Fruit Company. Což by se za socialismu samozřejmě nestalo, jen se zeptejte jakéhokoliv kulaka, jak se jim dařilo. 3. Příběh je o naivním študentíkovi, který tiskne Fidelovi letáky. Naštěstí ho zastřelí policisti dřív než by ho revoluční gardy po převratu zavřít do lágru. No a 4. Příběh je o rolníkovi, jemuž vláda rozbombarduje domeček i s rodinou a tak vezme do ruky zbraň a jde bojovat za Castra. Srandovní je, že ten domeček mu rozbombardovali, protože se někde na té hoře jako srab schovával sám Fidel.

    • 2.8.2018  14:24

    LFŠ 2018, Film 23: Romantická komedie Ingmara Bergmana. Jestli vám to nedává smysl, nebojte, mně taky ne. Celé to připomíná staré divadelní kusy, např. Večer Tříkrálový, nechybí přitom obligátní zmínka o spermatu, jedna prostopášnice a jedna panna, jak je u Bergmana zvykem, snad jen toho malého kluka zde nenajdeme. Celou dobu jsem měl takový divný pocit, snad proto že se mě Bergman pokoušel rozesmát. No, párkrát se mu to i povedlo, ale celkový dojem byl asi jako kdybyste si zašli na výjodoněmecký stand-up. Vtipy chabé, slabé a křečovité. Nejlepším momentem projekce byl chlapec sedící asi 2 řady přede mnou, který patrně užil velmi kvalitní materiál a dodával tak filmu laugh track jak z amerického sitcomu. Když se s tím zkombinoval chrápající gentleman sedící vedle mne, byl zkompletován dokonalý filmový zážitek.

    • 1.8.2018  23:45
    Persona (1966)
    ****

    LFŠ 2018, Film 22: Filozofující blábolení o smyslu života s dvěma sexy švédskejma kočkama. Jestli bych chtěl nějaký film vidět jako porno-remake, byla by to Persona. Obzvlášť tu scénu na pláži (zde pouze popsanou), to by bylo přímo na AVN Award.

    • 1.8.2018  21:26

    LFŠ 2018, Film 21: Starý vrátný má ve svém životě vše. Respekt, obdiv, úctu, lásku své dcery. To vše pouze díky své práci. Jednoho dne ale, tádydádydá, dostane padáka. Respektive přeložení do pozice hajzldědka. Co následuje je smutný příběh o lidské žárlivosti a radosti z utrpení cizích. V hlavní roli Emil Jannings, ze kterého zde ta dobrota jen kape (kdyby to byl film Franka Capry, na konci by se z něj stal Santa Claus).

    • 1.8.2018  20:00

    LFŠ 2018, Film 20: Říkali jste si někdy, když jste se dívali na nějaký dobrodružný film, co tak asi dělají ti lidi v pozadí? Jak pěstujou rýži vesničani, kteří ji potom dají jako dar Indianu Jonesovi? Jak se po večerech baví čeledíni Markéty Lazarové? Co si dávají na večeři hobiti v Kraji? Máte tři hodiny čas? Pusťte si strom na dřeváky. Co by studie života na italském venkově 19. Století je to famozní. Ideálním divákem je člověk, který se rád dívá na panství Downton, ale přijde mu, že je v něm moc aristokracie.

    • 1.8.2018  16:39

    LFŠ 2018, Film 19: Naprostý nářez! Teen komedie, kde parta úžasných archetypů dětských hrdinů bojuje se snovou sestavou monster studia Universal (Drákula či Frankensteinovo monstrum asi nikoho nepřekvapí, ale když se na place objevil netvor z černé laguny, srdce mi zaplesalo). Nejlepší film letní filmové školy 2018.

    • 1.8.2018  11:00

    LFŠ 2018, Film 18: Film se klidně mohl jmenovat adoptovaní a neplodní. Hlavní hrdinka, adoptovaná černá optometrička, zjistí že její matkou je brit trash ženská pracující v továrně na krabice. Rasový úhel je přitom sympaticky neakcentován, to že Hortensie je černoška je spíše náhoda. Kromě téhle dějové linie se filmem vinou další dvě až tři zápletky, například fotograf Timothy Spall s manželkou, které všechny vybuchnou v epické závěrečné scéně, ne nepodobné např. Vinterbergovým Festen.

    • 31.7.2018  20:17
    Tranzit (2018)
    ***

    LFŠ 2018, Film 17: Film o úniku před nacisty, zasazený v jakémsi zvláštním mezičasí. Policisti mají automatické zbraně, ale cestuje se především loděmi a vlaky. Hlavní hrdina se shodou okolností dostane do přístavního města Marseille, kde si musí vyřídit tranzitní povolení k cestě do Mexika. Do cesty se mu ale připlete žena, která však miluje jiného. Prostě taková Casablanca 2.0, až na to že tu není žádný humor. K tomu navíc režisér nasilně přidal dějovou linku s africkou manželkou hrdinova kamaráda a jejím malým synkem, snad aby zde měl i nějaké to etnikum. Naštěstí se zde nekoná žádné přirovnávání k uprchlické krizi počátku 21. Století, a pokud ano, tak jen v náznacích.

    • 31.7.2018  20:05
    Tlumočník (2018)
    **

    LFŠ 2018, Film 16: Nacismus je špatný, mmmáááno. Nacisté dělali špatné věci mááno. Menzel hraje jako ponocný, mmáááno.

    • 31.7.2018  19:09

    LFŠ 2018, film 15: Lidi na film odjakživa chodili hlavně z 2 důvodů. Za 1. na hvězdy, za 2. se bavit. Obojí je v tomto filmu splněno bezezbytku. Hereckému obsazení dle jmen kraluje především Marilyn Monroe, i když zde v roztomilosti dost pokulhává za kočičkou Mici Gaynor. Co se týče kvalit filmu, jedná se o klasický potboiler, ale choreografie tanečních čísel, písničky a barevné kostýmy to bohatě vynahrazují. Není to žádné vysoké umění, ale bavil jsem se královsky.

    • 30.7.2018  17:28
    Byl jsem obviněn (TV film) (1955)
    ***

    LFŠ 2018, Film 14: Made for TV drama na motivy Voskovcovy anabáze na Ellis Islandu. Je z toho lehce cítit ten opar 50. Let, kdy hlasatelé říkali jak je zdravé kouřit cigarety, frčela trvalá, správný rande byl milkshake v místním mlíčňáku za 10 centů, a komunista číhal za každým rohem. Do téhle lehce přiblblé atmosféry pak přijede někdo jako Voskovec, který má USA zidealizované jako zemi věčné svobody a Mccarthyovci ho rychle vyvedou z omylu. Herecký výkon nebudu hodnotit, akorát bych dopadl jako ten porotce který dal Chaplinovi 3. Místo v soutěži Chaplinových dvojníků.

    • 30.7.2018  17:26
    Modlitba (2018)
    ****

    LFŠ 2018, Film 10: Nějak nechápu, jak je možný, že se rozumně vychovaná, vysokoškolsky vzdělaná holka vyspí s feťákem, kterýho viděla dvakrát v životě. Jinak musím pochválit za nenásilnost, a za nevymezování. Chceš fetovat? Fajn fetuj. Chceš se vyléčit? Fajn, pomůžeme ti. Relaps? Nevadí, jedem znova. Chceš věřit v boha? Fajn. Nechceš? Taky fajn (maximálně dostaneš pár facek od jedné starožitné jeptišky). Thomas je jinak celkem sympatickej kluk, za což vděčí především svému představiteli, který tu existencionální úzkost trefil přímo špicově.

    • 30.7.2018  17:25
    Chicago (2002)
    ****

    LFŠ 2018, Film 9: Je to barevné, je to sarkastické, je to třpytivé, je to sexy, je to Chicago.

    • 30.7.2018  17:25

    LFŠ 2018, Film 8: Prkenný panák přemítá jestli utopí manželku nebo ne. Neutopí. Pak jedou na výlet do města. Tam mu manželka z pro mě neznámého důvodu odpustí vraždu a mají veselé odpoledne. No a pak jedou zpátky tou stejnou loďkou. Vzhledem k tomu že na lodi je stále ukryta tzv. Čechovova otep rákosí, můžete hádat třikrát jak to dopadne. Herecké výkony jsou i na němou éru tak over the top až je to k smíchu. Kupříkladu při počátečních scénách manželovy apatie jsem chvíli měl pocit, že sleduju Frankensteina. Rozhodně jedno ze slabších Murnaových děl.

    • 30.7.2018  16:26

    LFŠ 2018, Film 13: Když i celkem ostřílený filmový fanoušek jako já má co dělat aby u filmu neusnul, asi bude něco špatně. Slabá zápletka, nic moc herecké výkony, papundeklové interiéry, a nudná kamera dělají ze strašidelného zámku zapomenutelnou kapitolu němého filmu. Závěrečný twist je příliš málo, příliš pozdě.

    • 30.7.2018  16:18
    Mlčení (1963)
    **

    LFŠ 2018, Film 12: Do hotelu přijde žena na pokraji smrti, kurva a spratek, a recepční říká: "Rád vás zde znovu vidím, slečno Lohanová." V tomhle filmu se ale jedná o tři různé osoby. Kurva se kurví, spratek je na facku a blondýna v posteli filozofuje nad takovými věcmi jako je vůně spermatu. Bruneta s blondýnou jsou sestry a nenávidí se, ale zároveň se milují (řekl někdo incest?). Spratek najde pokoj plný hobitů, kteří ho oblečou do šatiček. Jediná sympatická postava, hoteliér, mezitím obědvá párek se salátem (který zkombinuje do mimibazarovské variace párek v šatičkách, a poté mu ukousne hlavu), kořalku a čokoládu. Kurva se pak pohádá se sestrou a jde se zase kurvit. Sestra pak málem umře, takže kurva logicky čapne kluka a jede na vlak domů do Švédska protože proč by se měla starat, že. Shout out jednomu z největších drsňáků světové kinematografie, onomu Maďarskému (či co to má být za zemi) číšníkovi, který poté co do jeho pokoje vtrhne sestra ženské se kterou posledních několik hodin praktikoval horizontální tango, nehne ani brvou, s ledovým klidem počká až si holky vyřeší existencionální hádku v, pro něm nesrozumitelném, cizím jazyce, aby to následně do neutěšitelně brečící holky vrazil zezadu. Jak vidno, praví gentlemeni nevymřeli. Jo, a celé to má být o mlčení boha. Nevím.

    • 30.7.2018  13:27
    Špičák (2009)
    ***

    LFŠ 2018, Film 11: Když jde člověk na ústřední film Řecké Divné Vlny, musí trochu počítat s tím, že se nebude jednat o klasické tříaktové drama. Popravdě, čekal jsem to mnohem horší, úrovni kupř. takového Funky Forestu se to ani nepřibližuje. Místo toho zde máme celkem komorní povídání o jedné izolacionistické rodinné sektě ve Fritzlovském stylu. A když člověk pomine pár nelogičností, dá se tomu ději docela věřit. Obzvlášť mě nadchl newspeak, dávkovaný pomocí "Slov na dnešní den". Co mi ale dost vadilo byla absence jakékoli pointy. Když už načrtnu takhle fantasticky propracovaný svět, měl by tam být i nějaký silný závěr. Námitky ve smyslu "domysli si sám" odmítám, tak by se dalo pracovat s jakýmkoliv filmem.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace