Recenze (307)
Díra (1960)
Lahůdka pro milovníky filmů tocicich se kolem jedné akce a jednoho plánu, typu Dannyho parťáci, Kam Orli nelétají, Tucet špinavců a samozřejmě Velký Útěk, se svíravou atmosférou a naprosto strhujícím závěrem. Doporučuji pokud máte chuť na vážné atmosférické akční drama s pořádnýma chlapama a solidním příběhem.
District 9 (2009)
I přes nesmyslné chování některých postav je tohle skvělý film, a to především kvůli skvělému přerodu ufňukánka a losera do opravdového hlavního hrdiny se vším všudy. Tohle byl snad první film, kde jsem opravdu nevěřil že se z toho ten geroj dostane (myslím scénu na operačním sále), bravo
Doktor Mabuse, dobrodruh I. (1922)
Prvních asi 30 minut byla celkem pecka, pak se ale děj zastavil natolik, až mi přišlo že film jede pozpátku. Možná to bylo tím, že jsem film sledoval v nevyvětrané místnosti ve třicetistupňovým vedru na jedné z nejnepříjemnějších židlí na kterých jsem v životě seděl. Ve chvíli kdy se film pomalu zase rozjel (bylo to počítám tak posledních patnáct minut) už jsem byl v takovém stavu apatie jako Bob Marley na centrifuze s koňskou dávkou sedimentů v krvi. Aneb abych citoval divadlo Sklep - "Vy říkáte objemný, široký, já říkám především dlouhý." Oproti geniální Metropolis Mabuse působí jako Aťka Janoušková vedle Nikolaje Valujeva.
Do vesmíru se Stephenem Hawkingem (2010) (seriál)
Snad nejlepší dokument co jsem kdy viděl
Dračí doupě (2000)
Hodnoceno čistě za ironickou kvalitu, aneb jeden z těch filmů, který je tak špatný, až je dobrý. K plnému vychutnání absurdnosti a nádherného přehrávání Jeremyho Ironse je zapotřebí vidět originální verzi, dabing tomu hodně ubírá na epičnosti. Ať to tvůrci zamýšleli nebo ne, smál jsem se skoro celý film.
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Peter Sellers ve vynikající trojroli(!), aneb jak si postava co je na plátně všehovšudy 5 minut dokáže pro sebe ukrást celý film
Dva nesmělí (1928)
FLFŠ 43 (Film 4): Standardní žánrová chuťovka, s pár vydařenými gagy (celkově jsem se asi pětkrát zasmál), takže dle mých zcela subjektivních měřítek je to celkem povedená komedie (je ovšem pravda, že může i trochu nudit, jak dosvědčí oba chrápající pánové v řadě za mnou). Revoluční je hlavně využití splitscreenu, a to dokonce několikanásobného. Z toho taky vychází asi nejvtipnější scénka filmu, kdy obžalovaný a obhájce popisují událost rvačky, což je na plátně zobrazeno jako dva navzájem se popírající, vedle sebe stojící živé obrazy, á la Jára Cimrman. Celkově příjemný film, který vás na filmovém festivalu nebo v muzeu bude bavit, ale doma si radši pustíte něco jiného. Bonusovou hvězdičku za živou doprovodnou klavírní hudbu od Michala Worka.
Eurotrip (2004)
Jedna hvězdička za Michelle Trachtenberg, druhá za Fluggengenghenhollen a třetí za velmi přesné vykreslení Bratislavy :)
Farma zvířat (1999) (TV film)
Když jsem poprvé viděl scénu jak odvážejí Boxera, rozbrečel jsem se jak malý děcko. Sice jsem se narodil až po roce 1989, ale orientuji se v tom co se dělo za komárů. To ovšem není případ mnoha mých vrstevníků či ještě mladších, a je jenom dobře, že existují díla jako Farma Zvířat, na kterých se dá všechno dobře ilustrovat. Animovanou verzi jsem neviděl, nemám jak je porovnat
Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)
Partička sestávající z tří párů prsou, dementního Aršavina, starého úchyla, mladé panny a neherce si užívají den na farmě v zasluněné nevadské poušti.