Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (307)

plakát

Grandhotel Budapešť (2014) 

Minulý pátek jsem se ve značně podroušeném stavu rozhodl, že navštívím promítací sál. Byla to samozřejmě troufalost nejvyššího rázu, neboť 6 Richardů v mých útrobách mezitím započlo konat svůj smrtelný tanec, a to prosím hned, jak jsem překročil naleštěný práh. Představení se dalo do pohybu reklamami. S úžasem jsem sledoval Detektiva Downa a dojetím jsem jihl nad největším příběhem jenž kdy Dickens nenapsal. Avšak to mělo býti pouze entreé, které zanedlouho zcela zastíní lahodná hotelová krmě. Bohužel, úvod mne nezastihl ve správném rozpoložení, stačil jsem pouze říci Hey Jude, k čemu toto rámování k již tak košatému obrazu? Nicméně zanedlouho jsem se již brouzdal temnými lesy jedné malebné východoevropské země, jméno již, mi bohužel uniká. Uvnitř těchto lesů, na strmém výčnělku stal Grandhotel Budapešť, v čele s mistrem etikety, elegance, vkusu, a mým vzorem, co se poezie týče, Monsieur Gustavem! Ten mne přivítal, jak se na úroveň jeho podniku sluší a patří, a sice barevnou pastelovou smrští, která si nezadá s krásou hraběnky z Lutzu. Říkávalo se, že některé její portréty od Arcimbolda způsobovaly, že mužům samo od sebe vyskočilo srdce z těla nad tou neskutečnou krásou. Ostatně i další kousky z hraběnčiny soukromé sbírky, jako Dáma s hranostajem, Chlapec s jablkem, nebo Muž se zvětšenou prostatou, stojí za zmínku. Po krátkém, avšak výživném extempore zahrnujícím hraběnčino křehké avšak rozkládající se tělo, jejího syna, Monsieur Gustava a partu rozverných fašistů, jsme se ocitli ve zcela jiném typu ubytovacího zařízení. A hle, tu se zvedá opona, a na scénu vstupuje Agátha. Ach, Agátha, s tváří strnulou jako je herectví hlavního hrdiny a s emocemi ploššími než hrudník Martiny Sáblíkové. Fascinující je, jakou barvu dokázala do našeho dobrodružství vnést (což by člověk čekal především od samozvané nuly, jenž Zero zove se) a to nejenom pomocí kalorických bomb od cukrářského mistra. Postupně tento čardáš graduje do hořkosladkého konce, chuť vám zkazí pouze sorelovým glutamátem ochucený guláš 80. let. Není divu, že z tohoto galimatyáše barev, zvuku, chaosu, rozměrů a L’Air de Panache se mi roztočila hlava do rychlostí schopných odstředit ribozomy z cytosolu. Jízda to byla delikátní, k pětihvězdičkovému zážitku jsem ovšem dojít nemohl, obzvláště kvůli hereckému výkonu hlavního představitele, postrádajícímu styl, šmak a esenci, snad díky čemuž pan Fiennes ukradl celý film ve stylu Dannyho Oceana a jeho bandy. P.S. Abych doložil v jakém stavu jsem ten film viděl, dokládám moje filmové "zápisky" z prvních asi 30 minut (včetně reklam), pokud nechcete nahlédnout do útrob choré mysli, nečtěte dál: 7 větráků 1. řada, 6 větráků 2. řada, 4 větráky 3. řada, 4 větráky 4. řada, po stranách 4 světla (zednáři?) "Podívejte se na zem" "Jó, ten, zmetek" ?Ví, že tady jsem?" Už se nakazil, pro lidstvo. Tlustej borec, chce mě sežrat? Ne, je to cizinec, ale má drsnou bradku, trochu Fu Manchu a trochu Don Quijote. Jsou to španělé. Jak mohl takovej frajer sehnat takovou pěknou babu? New Age Advertising. KIA! (Je to Kia Sportage) Twombly - A.I. - HER To je Elizabeth Banks??? Hrst Popcornu, mňam. HER!!!!! Bioscopamagicboxslovakia Máš Downův syndrom Roberte! Parta Hovad!!! Awesome! Nezapomeň si vzít kondom larsi-Eriku!!! Raslph Fiennes jako Dickens? Awesome, stuffy, invisible, sand. Nejsem tady sám ožralej, nějakej borec předemnou to taky říká že je na šrot. Knižnice? Nasrat, já chci ten film!!! Charta 77, Coca-Cola, Pepsi je lepší, no konečně konečně CINEMA CITY CLUBCARD!!! Prý je to napínavý Zubrowka!!! HA HA HA OLD LUTZ! 3 vrány přívěsky zima žlutá 1985 - Mistake, zásoba, událostí, dávení - Dívat a naslouchat!!! Kuličkovka :) já su takovej vůl, proč jsem semka šel, v 10 hodin po 6 pivech. Hromadí se horníci, srpen v nebelsbad, hustá a krásná budova, GB - Great Britain? Shawness?? Arab Samotář, kulaté stoly, ticho, monsieur Jean, Borat, západoevropan, Mole O /|\ / \ Odér smutku → opuštěný Mr. Mustafa - nejbohatší černoch, Tesla?? Bohatství, elektřina, malý pokoj, služebník => Flitle Bogen Sto nožka, Modrá, klíče, Čepice, Pohodička, Establishment, Je to hnus, odkud ho znám, proč se to jmenuje Budapešť?

plakát

Gravitace (2013) 

Gravitace změnila můj celkový náhled na film vůbec. Po strašně dlouhé době se někomu povedlo posunout hranice filmového zážitku zase o kus dál, zprostředkovat divákovi nový rozměr, pocit ztotožnění s hrdin(k)ou v rozsahu, který jsem ještě nikdy nezažil. To vše díky naprosto dokonalé technické práci režiséra a jeho týmu. Dobrých 90 procent filmu závisí na souhře zvuku, kamery a střihu (nebo jeho absence). Dějová linka je sice jednoduchá a ohraná (Ryanina dcera), ale v tomto filmu na tom absolutně nezáleží, tady je dějem obraz, zápletkou úhel kamery a dramatickou stavbou ticho. Na Gravitaci se člověk nejde do kina podívat, jde si ji užít, vychutnat. Zatím jasně nejlepší film roku (podle mě jeden z nejlepších filmů za posledních několik desítek let), favorit na Oskara a prostě celkově fantastická podívaná. P.S. 2D projekce na normálním plátně, počítám že 3D, a/nebo IMAX je ještě o několik stupňů výš

plakát

Griffinovi (1999) (seriál) 

Jako celek je to slabší seriál než třeba Simpsonovi, ale v některých momentech je výrazně předčí, nejvíc mne dostala narážka na Monty Pythony, kterou nemohl z amerického publika pochopit snad nikdo, ale tvůrci ji tam přesto dali.

plakát

Gunsmoke (1955) (seriál) 

Pouze bych chtěl upozornit na fakt, že show běžela dlouhých 20 sezón, což je na hraný seriál rekord (nepočítaje days of our lives atd.), a že představitel hlavního hrdiny vydržel v seriálu od začátku až do konce.

plakát

Hamilton (1998) 

LFŠ 43 (Film 18): Už chápu, proč Stormare hraje pořád jen záporáky. Jeho charisma ten film prostě neutáhne (jeho slow walk od exploze je ještě směšnější než bývá obvykle) Naprosto ho zastiňuje Mark Hamill, svojí camp variací na Jokera. Příliš nepomáhá ani fakt, že mezi "ty hodné" patří příslušník GRU a Libyjští bojovníci za svobodu. Dokonce i ten jediný Američan co je Stormarovi k ruce je spíš komická úřednická figurka s vizáží Kofiho Annana a rapperským jménem Texas Slim. Co se týče Seveřanů (včetně Rusů), ti jsou nesympatičtí už od pohledu, navíc se nechovají ani jako typičtí klaďasové (poprava rukojmích je sice z hlediska logického naprosto v pořádku, ale ani Chuck Norris by si něco tak srabského nedovolil). No prostě sebranka k pohledání. Je úsměvné, že jako hlavní padouchové jsou zde Američani, ale to je asi důsledek levicového náklonu Švédska. Skoro bych až řekl, že Hamilton je takový inverzní Delta Force. Pokud jste fanouškem aeronetu či parlamentních listů, přihoďte navrh 3 hvězdy.

plakát

Harpastum (2005) 

Letní Filmová Škola 2019, Film 20: Příběh dvou ruských bratrů z období 1. Světové války. Jeden z nich získá parttime job jako lízátko místní sexymilfky, ten druhej se většinu filmu jen zatmušile mračí. Oba pak chcou postavit fotbalovej stadion. Tak společně s jedním skrčkem a jedním fatboyem (brankář) hrajou fotbal o prachy proti ostatním pouličním týpkům v Petrohradu. Trvá to 2 hodiny, a skončí to typicky rusky.

plakát

Hastrman (2018) 

LFŠ 2018, Film 25: Velké překvapení. Svižně plynoucí dobová romantická komedie z českého venkova s lehce nedpřirozenými prvky. Hlavní hrdina je vodník, a zároveň samozřejmě i šlechtic, jak už to tak bývá. Unaven světem se vrací do rodného kraje, kde mu hlavu pomotá místní krasavice inteligentní. Jsou tu ovšem i menší hvězdičky, například pan farář a učitel, kol nichž se velké točí. Hlavní zápletka se pak točí kolem přirozenosti hlavního hrdiny (sbírat hrníčky a plnit je) a citu kterým zahoří k dcerce rychtáře. V hlavní roli je svému jménu věrný Karel Dobrý, trochu horší je pak v roli Katynky Kolářovic Simona Zmrzlá (SPOILER: celkem trefné příjmení vzhledem k tomu jak její postava skončí). Velmi příjemná je pak lehkost s jakou si film dokáže dělat srandu nejen sám ze sebe (například scéna kdy se hlavní hrdinka snaží rozžhavit jejího milého tím že přes zeď imituje zvuky koupele, netušíc že žbluňkot hastrmana vyrajcuje možná až příliš), ale i obecně z poměrů vesnice na konci 19. století (Například když se odhalilo co má pan farář ve skříni). V současném vyprahlém rybníčku českého filmu působí Hastrman jako svěží pramen.

plakát

Häxan: Čarodějnictví v průběhu věků (1922) 

LFŠ (Film 5): Pokud překonáte uvódní patnáctiminutovou powerpointovou prezentaci, kde režisér komicky ukazovátkem ukazuje kde přesně v Boschovských ilustracích je ten nešťastník kterého pekelníci hází do kotle, otevře se před vámi roztomilé vyobrazení středověkých čarodějnických procesů, ne nepodobné Kladivu na Čarodějnice (ovšem k nechutnosti Šmeralova Bobliga z Edelstadtu to má pořád dost daleko), kde všichni udávají všechny a se všemi také církev po právu zatočí. Naprosto geniální je pak myšlenka čarodějnického soudu, kdy svázali ženu nařčenou z čarodějnictví do kozelce a hodili do vody. Pokud se vynořila na hladinu, upálili ji za čarodějnictví. Pokud se utopila, došla pokojné křesťanské smrti. Win-win, že? Na svou dobu slušné efekty, kupříkladu let na košťatech, nijak nevytrhávají z děje, což filmu slouží ke cti. Zajímavý je pak i závěr filmu, kdy autor porovnává středověké "čarodějnice" s moderními hysterkami, somnambuličkami, parkinsoničkami atd. Celkově je film celkem svižným a moderním pohledem na pověrčivost a paranoiu, která se, bohužel, vyskytuje nejen ve středověku.

plakát

Helena a její chlapci (1992) (seriál) 

Jednu hvězdičku za plakát Doors (to je to jediný co si z té blbosti pamatuju)

plakát

Hirošima, má láska (1959) 

LFŠ 2019, film 9: Film začíná výjevy z Hiroshimy těsně po útoku, většinu z nich ale pouze ve formě statických obrázků, kterým chybí jiskra. Přičemž pohyblivé záběry z Hiroshimy existují, vzhledem k tomu, že jedna scéna devastace ve filmu je. Bohužel, i kdyby Resnais válečnou část zfilmoval sebelíp, stále zde zbývá zdlouhavá a otravná romance, s dvěma nesnesitelnýma a protivnýma postavama. Kolaborantka z válečné Francie, která v sobě zasutá traumata potlačuje prací na mírotvorných agitkách a vcelku nudný japonský salaryman, bez chuti a zápachu. Oba s rodinami, oba celkem slušně zabezpečení. Co ale ten Žaponec na té Prasklé Škebli viděl, bych chtěl vážně vědět. Bohužel to asi nevěděl ani režisér, který namísto vystavěného romantického oblouku, nás hodí doprostřed situace kdy po sexu na jednu noc si ti dva šeptají sladké nesmysly do ouška, a scházejí se v čajovně či v restauraci. Nevíme, zda mezi těmi dvěmi vypukly nějaké opravdové city, či jestli je to jen vášnivé poblouznění oxytocinem. Následují dlouhé záběry z očí do očí, významná ticha a pohledy raněné laně, což trvá nekonečných zhruba 60 minut. Neskutečně přeceňovaný film.

Ovládací panel
7 bodů