Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 1.8.2018  21:26

    LFŠ 2018, Film 21: Starý vrátný má ve svém životě vše. Respekt, obdiv, úctu, lásku své dcery. To vše pouze díky své práci. Jednoho dne ale, tádydádydá, dostane padáka. Respektive přeložení do pozice hajzldědka. Co následuje je smutný příběh o lidské žárlivosti a radosti z utrpení cizích. V hlavní roli Emil Jannings, ze kterého zde ta dobrota jen kape (kdyby to byl film Franka Capry, na konci by se z něj stal Santa Claus).

    • 1.8.2018  16:39

    LFŠ 2018, Film 19: Naprostý nářez! Teen komedie, kde parta úžasných archetypů dětských hrdinů bojuje se snovou sestavou monster studia Universal (Drákula či Frankensteinovo monstrum asi nikoho nepřekvapí, ale když se na place objevil netvor z černé laguny, srdce mi zaplesalo). Nejlepší film letní filmové školy 2018.

    • 31.7.2018  19:09

    LFŠ 2018, film 15: Lidi na film odjakživa chodili hlavně z 2 důvodů. Za 1. na hvězdy, za 2. se bavit. Obojí je v tomto filmu splněno bezezbytku. Hereckému obsazení dle jmen kraluje především Marilyn Monroe, i když zde v roztomilosti dost pokulhává za kočičkou Mici Gaynor. Co se týče kvalit filmu, jedná se o klasický potboiler, ale choreografie tanečních čísel, písničky a barevné kostýmy to bohatě vynahrazují. Není to žádné vysoké umění, ale bavil jsem se královsky.

    • 29.7.2018  23:02
    Wings (1927)
    *****

    LFŠ 2018, Film 7: Přelomový film! Nemluvím jen o kameře a vzdušných soubojích, ty jsou i na dnešní poměry famozní, ale mám na mysli také scénář. Dva rivalové, posléze i bratři ve zbrani, bojující se skopčáky, láskou, válkou atd. Na dnešní poměry klišé nad klišé., na tehdejší dobu to ale muselo být zjevení. A to ani nemluvím o zvratech, kterými se to ve filmu jen hemží. Natočit z tohoto remake, bude to hit i dnes.

    • 4.8.2017  00:19

    LFŠ 43 (Film 17): Dětský film pro opravdový chlapy. Nečekejte nějaký hrátky s časoprostorem á la Christopher Nolan, tohle je čiré SF z minulého století, následovník star treku, ztraceni ve vesmíru, twilight zone či doctora who. Nejlepší herecký výkon pak podává robot Vincent (a zdatně mu sekunduje robot Bob), který je stejnými dávkami roztomilý, vtipný, shopný a smrtící. Zápletka je překvapivě dospělá, s mírným přesahem do filozofie a hororu (tak jako ty nejlepší pohádky). Celý film ve mně vyvolával pocit, jako by mi bylo deset let a s kamarády jsme si hráli na roboty a vetřelce, pobíhali po školním dvorku a stříleli po sobě se zvuky pif, paf, popřípadě pííp (pokud byl někdo robot). Je to roztomilé, hravé, chytré ale zároveň lehce blbé, dojemné, akční a v žánru rodinných filmů bezkonkurenční.

    • 2.8.2017  00:06

    LFŠ 43 (Film 14): Krásná studie autismu, sociální fobie a deprese s lehkým nadpřirozeným přesahem. V hlavních rolích až zločinně sympatický Géza Morcsányi a roztomile krásná Alexandra Borbély. Těmhle dvěma prostě musíte fandit, i kdyby jste měli srdce zmrzlejší než rybí prsty. POZOR: Varování, pokud jste náchylnější na scény s krví, možná se raději tomuto filmu vyhněte během projekce tu zkolabovali dva diváci, a dle zdrojů z internetu to nebylo poprvé.

    • 1.8.2017  17:47

    LFŠ 43 (Film 12): Naprostá bomba. Film z roku 1919, který by se dal jako shot for shot remake pouštět v kinech i v roce 2019. Mizanscéna, práce s kamerou, pohyb herců na plátně, perspektiva, všechno je až kacířsky moderní. Scénář vycházející z literární předlohy je sice na moderní poměry strohý, ale v porovnání s dobovou tvorbou, je neskutečně nabitý. Vezměte si například hned úvodní scénu, kdy tři Skoti utečou z vězení. Během pěti minut si zablbnou, přivolají strážného, přetahují se s ním o kopí, ukradnou mu klíče, odemknou si dveře, zabijou strážného, vyskočí z okna a odjedou. U Sjöströma by toto trvalo hodinu, a to byste ještě dostali půlhodinovou podzápletku o tom jak strážný doma krmí svoje děti. Avšak na rozdíl od mnoha filmů z tehdejší doby, zde Stiller pochopil, že méně je někdy více a necpe do nás horem dolem deset zápletek které dlouhou dobu přešlapují na místě, aby se pak všechny vyřešily během hektických posledních 5 minut. Jedná se o klasický příběh o pomstě, zradě, lásce , zlomeném srdci a osudu. Jak už jsem říkal, tenhle film si přímo žádá o remake. Úplně to vidím. Jennifer Lawrence jako Elsa, Matthew Mcconaughey jako Archie, ve vedlejších rolích Malkovich, Buscemi, Bridges. Procesí na konci filmu s efektní hudbou od Enyi (Enyai?), bouřka a obleva s rozpadem ker pod CGI od studia Weta. 3 až 4 nominace na Oscara zaručeny. 

    • 31.7.2017  17:08
    Galaxy Quest (1999)
    *****

    LFŠ 43 (Film 9): Pro všechny fanoušky sci-fi je Galaxy Quest něco jako povinná četba. Je to film, který si utahuje z, ale zároveň oslavuje SF, fandom a vůbec celé geekstvo. Tim Allen je naprosto perfektní v jeho roli vyčichlého herce, který si svůj byt na Hollywood Hills udržuje pouze nekonečnými setkání s fanoušky a reklamními akcemi (podobnost s Williamem Shatnerem je čistě náhodná), jenž dostane životní roli kapitána skutečné vesmírné lodi vybudované mimozemskou civilizací Termitů (jejichž gesta a mimika připomíná roztomilé lachtany, ale ve skutečnosti se jedná spiš o kalamáry). Jeho posádka, čítající jména jako Alan Rickman, Tony Shalhoub, Sigourney Weaver nebo Sam Rockwell je nádhernou sebrankou scifáckých karikatur (Rickman jako humanoidní chladný ufon sloužící jako vědecký důstojník, Sigourney jako chodící poprsí atd.). Co je ale pro mě naprostým vrcholem filmu je postava Justina Longa, potažmo ostatních questies. Na lidi, které mají na svém počítači kompletní systém odpadových tunelů fiktivní vesmírné lodi a ví co se stalo s mutantem na Enoku 7, je většinovou společností nahlíženo jako na podivíny, magory, asociálovy, asexuály a podobně.  Galaxy Quest toto obrací naruby a dělá z ostudy ctnost, která nakonec zachrání den. Tímto vzdává hold všem těm, ze kterých si dělali kamarádi legraci protože by si na školním dvoře raději četli Asimova, než aby čutali do meruny. Všem těm co si raději hrály s merkurem než s panenkami. A všem, pro které jsou hranice představivosti pouze doporučení.

    • 31.7.2017  01:30
    Total Recall (1990)
    *****

    LFŠ 43 (Film 7) Total Recall je srdcovka, co dodat. Film z časů kdy to měl Arnold v paži, Verhoeven v mozku a Cronenberg v nějakým hnusu co vám vyrůstá z těla. Kromě klasického nášupu Schwarzeneggerovských hlášek, velkých hlavní a té štětky co má problémy sehnat podprsenku s dostatečným počtem košíčků, dostanete i poctivou dávku Hard SF. Hlavním nosným motivem filmu totiž není :"Give this people air!", ale co je skutečnost a co je recall. Zvláštní je, že při každém dalším zhlédnutí se víc a víc přikláním k názoru, že Quaidův mozek se po zhruba páté minutě filmu proměnil v míchaná vajíčka a dále už je to jen čirá fantazie. Autoři filmu se nikdy nevyjádřili jakou verzi podporují, a to je jenom dobře, protože nám to dává záminku znovu vycestovat s Arniem na Mars. A to si pište, že bych jel hned!

    • 29.7.2017  13:18

    LFŠ 43, (Film 1): Bál jsem se, že dostanu kontemplativní poetický opus typu Még Kér a Nép, ale Markéta se nakonec z dnešního hlediska jeví jako celkem rozvláčný gritty fantasy příběh s vynikajícími hereckými vykony, obzvláště Josefa Kemra a Vladimíra Menšíka (tedy až na Magdu Vašáryovou, jejíž jediný herecký kukuč vystrašené dívky má omezený rozsah, ostatně sama herečka vzpomíná na natáčení jen velmi nerada a na debatě po skončení filmu přímo říkala, že to celé bylo naprosto strašné, a už nikdy víc pak točit nechtěla). Zimní počasí, mráz a všudypřítomný sníh, společně s nezbytnými kožešinami mi evokovaly poetiku Elder Scrolls V: Skyrim, popřípadě Severu v Game of Thrones. Z druhé strany pak barbarství dvou hlavních skupin lapků zase připomíná parchanty z Mad Maxe nebo The Road. Trochu komplikovaný je narativní postup, á la Cimrmanovo: Víš, to bylo tak, smíchané se snovými pasážemi ve stylu Tarkovského. Rozhodně to není nic pro lidi striktně se živící dietou Michaela Baye a Stevena Seagala, ale i běžný divak to zvládne když tomu věnuje trochu času a energie. Nicméně zkrácení stopáže by filmu rozhodně prospělo, minimálně dlouhé expoziční záběry typu Skopčák na Blatech hledá svoji milou, jen dráždí divákovu trpělivost. Kromě toho jsem zcela nepochopil motivaci jedné z postav: SPOILER - Když Alexandra zabije kamenem svéhoo milence, dělá to protože se jí zdá že se zbláznil a není pro něj návratu, nebo je na něj nastvana za smrt  a vyhnanství svérodiny? KONEC SPOILERU. Kromě těchto pár výtek je Markéta Lazarová filmem přesahujícím svojí kvalitou naše hranice a právem je zařazena mezi naše největší filmové klenoty.

    • 4.10.2015  22:27
    Marťan (2015)
    *****

    Weirova óda na lidskou vynalézavost si přímo říkala o převod na filmové plátno. Scott se toho zhostil důstojně, i když při tom spousta atmosféry knížky vyletěla přetlakovým uzávěrem. Například výrobě bramborové farmy je věnováno poměrně málo prostoru v porovnání s knihou a většina technických a vědeckých vysvětlení je buď velmi zjednodušena nebo jednoduše odbyta. Nicméně chápu, že převádět do filmové řeči vnitřní monolog ohledně metráže úrodné půdy by asi nevedlo k velkým kasovním ziskům. A naštěstí ty hlavní špeky tam zůstaly. Co se naopak povedlo skvěle, je casting, od hlavního hrdiny (pro mě první role, kdy mi Matt Damon nevadil), přes celou posádku Ares 3 (Peňa je trefa do černého) až k NASA a JPL (Tam jsou trefou všichni, včetně Kristen Wiig, kterou jsem si v roli Annie představit nedovedl a tímto se omlouvám a těším na Ghostbusters 3). Technické provedení je takový ten hollywoodský standard, neočekávejte žádnou Gravitaci, tady je hlavním hráčem příběh. A to příběh, vyprávěný v nejlepší tradici NASA, kde 90 procent stopáže sledujeme jasnou strukturu Problém - Plán - Řešení. Vaše finální hodnocení se tak bude odvíjet hlavně od toho, jestli jste jako malí hltali Robinsona Crusoe nebo McGyvera, případně zda se vám líbil Zemeckisův Trosečník nebo Redfordovo Vše je ztraceno.

    • 17.7.2014  12:11

    Plnokrevní letní blockbuster se vším, co k tomu patří. Tématicky je to takové mentální cvičení na téma: "Co kdyby Mrakoplaš ve službách X-COM urazil bobra Phila?" Tom Cruise tady zase běží jako o život, a to tentokrát nejen svůj, ale i krásné a propocené Emily Blunt, jejíž jogínské protažení bylo ve filmu na můj vkus opakováno málo. Jo, a taky umí hrát, narozdíl od těch zadků v těsných kalhotách od Michaela Baye. Vsadím se, že voják Cage se na tenhle okamžik musel těšit jako prvňáček do školy. Hlavní gimmick filmu (opakování téhož dne) je tady využíván vkusně, střídmě a uměřeně, i když nepopírám, že moment kdy Cage přejede náklaďák byl jedním z vrcholných vtipů filmu. Vedlejší role jsou takový klasický standard (Rota J, alias zábavný kanónenfutr), výjimkou je akorát štábní seržant Bill Paxton, naprosto úžasně si vychutnávající svoji buzer-roli. Co se týče efektů, neuvidíme tady žádné orgie, ale akce je tady v dávce větší než malé, obzvlášť scény z bitvy na pláži jsou brizantní i brilantní zároveň. Cruise hraje výborně, už dlouho jsem od něho neviděl většího sympaťáka (snad naposled Jerry Maguire). Emily zvládá perfektně zahrát holku z plakátu Ritu chladně, ale ne odtažitě, takže netrpí oním Cold Bitch syndromem (i když jí tak ve filmu říkají). A jejich vzájemná chemie by se dala vyučovat na vysoké škole herecké. Příběh je průměr, Hamleta nečekejte, ale to není na škodu, spíš naopak. Výprava prvotřídní, a režie plyne v solidním tempu. Shrnutí: Svěží akční jízda na science fiction námět ve skvělém tempu s dvěma prvotřídními herci odvádějícimi skvělou práci. Co víc si přát?

    • 12.5.2014  12:19
    Díra (1960)
    *****

    Lahůdka pro milovníky filmů tocicich se kolem jedné akce a jednoho plánu, typu Dannyho parťáci, Kam Orli nelétají, Tucet špinavců a samozřejmě Velký Útěk, se svíravou atmosférou a naprosto strhujícím závěrem. Doporučuji pokud máte chuť na vážné atmosférické akční drama s pořádnýma chlapama a solidním příběhem.

    • 12.5.2014  12:13

    Fascinující hlavolam připomínající svou komplexností dílo MC Eschera, potažmo svou retrospektivou cimrmanovské: "Víš, to bylo tak..." Celé je to v polštině, což je pro někoho zvyklého od Poláků maximálně na zkažené maso osvěžujícím až surrealním zážitkem. A k tomu všemu uvolněný sexuální podtext (lesbické incestní muslimské princezny hovoří za vše) a fenomenální humor, někdy až montypythonovský (opravdu jsem neočekával španělskou inkvizici), to vše dělá z Rukopisu stěžejní dílo Evropské kinematografie 60. let.

    • 5.5.2014  08:21

    Božínku, to bylo tak teplý až mi za oknem začala zářit duha. Skupinečka buzíčků s rozkošnými jmény typu D. Ildo, Kapitán B. Dick, Shaved Balls, Arm In Ass a Schwul (pan Schwul je němec, znamená to buzna), tmavších než černá díra, snažící se naopak dostat do díry hnědé, pluje vesmírem ve své falické lodi a rozsévají semeno poznání. Až narazí na hrozbu mezigalaktickeho míru - krvelacne stvury, známé jako pozemské ženy!!! Inu, nezbývá než zkonzultovat svatý konečník, a naplánovat konečně řešení ženské otázky, aby na zemí zavládl mír, sluníčko a vseobjimajici teplo. To je tak asi vše o příběhu, ale to je pouze polovina úspěchu, druhým elementem jsou naprosto šílené výjevy, které sem ale padnou jak prdel na penis. Když se začne černej frajer s horou svalů a pimp knirem trast jako osika a brečet před padesatikilovou holkou jako kdyby před ním stal sám ďábel, a to prosím v otresnym dabingu, kterej je tak 2 vteřiny mimo synchron, když začne Mr. Schwul krásnou němčinou posílat zenske pleme do pekel a pod tím titulky ukážou řadu haknkrojcu delších než fronta na sociální dávky v Ústí nad Labem, kdykoliv když začne mluvit palubní počítač a vy přemýšlíte jak do tohohle filmu dostali Stephena Hawkinga, když probíhá křest pozehnanym semenem, budete jen nevěřícně valit bulvy a zatinat sverace.

    • 26.4.2014  23:06

    Závěrečná scéna s přípravou toastů nemá chybu, tahle Čechovova puška mi v srdci udělala díru velikosti dobře rostlého kaštanu. Hoffman hraje dokonale, Streep pak taky dobře, jen nedokážu posoudit jestli ve mne vyvolané emoce vznikly vlivem jejího herectví nebo pouze toho co její postava dělá. Ať tak či tak, opustit sedmileté dítě abych šla najít sama sebe bude hodně vysoko na žebříčku nezodpovědnosti, výš už je snad jen: "Houstone, dám si šlofíka." a "Dám svůj hlas tomu Grebeníčkovi, připadá mi jako sympaťák!"

    • 26.4.2014  22:43
    Rivalové (2013)
    *****

    Musím se předem přiznat, že sledování Formule 1 ve mně evokuje podobné pocity jako kdybych se díval 2 hodiny na toto: https://www.youtube.com/watch?v=A3lYAzF-jJc . Tohle ale není ten případ. Je to parádní jízda, film jako ze staré školy, se skoro až antickou epičností. Dva hlavní hrdinové stojící jako Hector a Achilles proti sobě v Aréně bohyně Niké. Brühlův Lauda jako archetyp puntičkářského Němce, proti němu Hemsworth jako James "Party-Boy" Hunt. Třetím hrdinou, který dostává film do úplně jiné dimenze je pak kamera a režie, která vás hodí přímo do sedadla monopostu (v podobném stylu jako například Gravitace) takže se jenom nedíváte do zblbnutí na okolo jezdící autíčka ale přímo se vrtíte ve vlastním sedadle, jako kdybyste očekávali náraz způsobený vaší neschopností zkrotit toho bujného oře. No a korunu tomu pak dává příběh, který je sám o sobě lepší než polovina Hollywoodských scénářů. Scény v nemocnici jsou asi nejsilnější částí filmu. Ještě navrch přihoďte Olivii Wilde a není o čem. Jeden z nejlepších filmů roku 2013.

    • 26.4.2014  22:17

    Redford je prostě Chlap. Nevymlouvá se na neštěstí osudu, nestěžuje si, dívá se životu přímo do tváře a pokud se mu nelíbí co vidí, odpálí na to home run. Muž je jen tak dobrej, jaký jsou jeho zásady, nehledě na jeho slugging percentage, a to je ponaučení, který stoprocentně podporuju. Navíc už vím, odkud vzal Homer nápad na svoji superpálku.

    • 18.3.2014  08:04

    Lego film je boží!! Od úvodní minuty se přes vás prelije prilivova vlna detinskeho nadšení, poháněna az naspeedovanym tempem filmu. Gagů je tady víc než kazdorocnich hospitalizaci po šlápnutí na kostku lega, a většina z nich je laugh out loud funny, namátkou vyberu třebas Millenium Falcon, Batmanuv song, Raketu!, atd. Dokonce i ten dvoupatrovy gauč po několikáté iteraci ve mne vyvolával cukání v koutcich. Dabing se vyvedl, což je vzácnost, važme si jí.

    • 10.10.2013  23:38
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace změnila můj celkový náhled na film vůbec. Po strašně dlouhé době se někomu povedlo posunout hranice filmového zážitku zase o kus dál, zprostředkovat divákovi nový rozměr, pocit ztotožnění s hrdin(k)ou v rozsahu, který jsem ještě nikdy nezažil. To vše díky naprosto dokonalé technické práci režiséra a jeho týmu. Dobrých 90 procent filmu závisí na souhře zvuku, kamery a střihu (nebo jeho absence). Dějová linka je sice jednoduchá a ohraná (Ryanina dcera), ale v tomto filmu na tom absolutně nezáleží, tady je dějem obraz, zápletkou úhel kamery a dramatickou stavbou ticho. Na Gravitaci se člověk nejde do kina podívat, jde si ji užít, vychutnat. Zatím jasně nejlepší film roku (podle mě jeden z nejlepších filmů za posledních několik desítek let), favorit na Oskara a prostě celkově fantastická podívaná. P.S. 2D projekce na normálním plátně, počítám že 3D, a/nebo IMAX je ještě o několik stupňů výš

    • 23.9.2013  22:33

    Už dlouho se mi nestalo, že bych byl ještě hodinu po skončení filmu v tranzu. Co vyzdvihnout? Vynikajícího Rushe, který je zde o ještě o level výš než v Králově řeči? Svíravý podkres Enia Morriconeho? Závěr, který je prakticky bez jediného mluveného slova a dopadne na vás jak olověná kovadlina? Práci kamery, hlavně při snímání obrazů? Možná je můj zážitek ovlivněn předchozí návštěvou kina, která byla jednou z nejhorších co jsem kdy zažil (Fuck you, Elysium!), ale s klidem můžu říct, že kdybych mohl za rok 2013 vidět jediný film, byla by to Nejvyšší nabídka.

    • 5.7.2013  00:00
    Kdo přežije: Caramoan (TV pořad) (2013)
    *****

    Jednotlivé řady survivora hodnotím podle dvou kritérií: Zaprvé, kolik je ve hře zajímavých hráčů nebo figurek a za druhé, kolik momentů si z řady pamatuji (například z Thajska si nepamatuji nic). Co se týče castu, na straně navrátilců to vyšlo tak půl na půl (Cochran, Andrea, Corinne, Phillip, v jistém smyslu i Hantz, i když to je kapitola sama o sobě), na straně "fanoušků" byl jediný použitelný Reynold. Tady Caramoan body nenažene. Na druhou stranu, celá sezóna je plná nezapomenutelných momentů (Francesca a její kámen, Phillip a Stealth r Us, ten strašidelný meltdown, Malcolmovy čachry na kmenové radě). Hlavní téma bych ale osobně popsal jako: "The Ultimate Survivor Underdog Story". To jak moc se vám líbí tenhle příběh ovlivní váš pohled na celou sezónu, mě tedy strhnul a proto dávám 5, ale chápu i ta nižší hodnocení. Co nechápu, je přirovnávání této řady k těm nejhorším řadám typu Fiji, Thajsko nebo One World. Možná že už nemám tak vysoké nároky na kvalitu a Survivor stagnuje, ale Caramoan mi přijde jako nejlepší řada od HvV.

    • 26.3.2012  15:07
    Hotel Paradise (TV pořad) (2012)
    *****

    Zdá se mi, že si tady většina lidí plete hodnocení pořadu s hodnocením jeho účinkujících. V životě jsem neviděl tak vypatlaná individua, to je pravda, nicméně právě kvůli tomu je Hotel Paradise tak důležitý. Je to úžasná studie jedné sekce populace (a bojím se dokonce říct že většinové), která se pouze maskuje za výherní reality show. Nebojím se to přirovnat například k takové Katce od Třeštíkové. Zda to byl záměr producentů či ne, o tom můžeme jenom debatovat (osobně si myslím že je to jenom šťastná náhoda), nicméně unikátnost tohoto projektu je zřejmá.

    • 26.3.2012  13:16
    Hunger Games (2012)
    *****

    Je mi trochu líto toho, že naprostá většina recenzujících uživatelů ČSFD srovnává Hunger Games s Battle Royale a šmahem odsuzují HG jako nedokrvenou kopii. Je to trochu jako srovnávat Requiem za sen se Strachem a hnusem v Las Vegas, pouze proto že oba filmy obsahují spoustu drog. Cílem Hunger Games není prolít na plátně hektolitry krve, či explicitně šokovat jako v případě Battle Royale (neshazuji BR, je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů). Tou pravou hrůzou je zde post-apokalyptická společnost vystavena na Orwellovských principech totální moci, proti které podrobené kraje nejsou schopny, či lépe řečeno nemají sílu a chuť bojovat, viz naprosto odevzdaná populace přihlížející dni sklizně. Centrum dekadence v Kapitolu dusí ostatních 12 krajů (s možnou výjimkou prvních dvou, sloužících jako populační zásobárna represivních složek) pomocí metod, které všem podrobeným přijdou jako neskutečně kruté, zatímco vládnoucí vrstvě připadají zábavné. Scény kdy se Katniss rozklepe jako sulc těsně před vstupem do arény nebo úmrtí Routy zasahují emočně přesně ta správná místa, kdy divák soucítí s hlavní hrdinkou (velký podíl na tom má také fakt, že Jennifer Lawrence je skvělá herečka), ale pocit úzkosti a nejistoty přetrvává po celou dobu filmu. Nejsilněji možná paradoxně v části filmu před vstupem do arény, při srovnávání dvou odlišných světů 12. kraje a Kapitolu skrz Cetkii Trinketovou (vskutku stupidně přeložené jméno) a její pokřivené vnímání událostí (když vykládá dětem jdoucím na smrt jaké mají štěstí, že se mohou v jídelním voze naládovat koláči). Vrcholem filmu je proto (skoro)závěrečná scéna s rulíkem, braná jako gesto odporu vůči tomuto systému. Ve zkratce, není to o tom že se 24 dětí pozabije v aréně, ale o tom, proč se má 24 dětí pozabíjet v aréně.

    • 28.2.2012  22:18

    Po všech stránkách tak neuvěřitelně špatný film, že prorazil dno hodnocení a usadil se na 100 %. No,bavil jsem se ohromně. Naprosto debilní postavy pobíhají po letadle ve kterém hraje rocker metalový koncert (WTF?), nic co dělají nedává smysl a ještě k tomu internetový hacker, no prostě bomba, bombička!!! Scénář (jestli se tomu tak dá říkat) museli producenti snad vyvolat ze sedmého pekelného kruhu, určeného pro Z-kové filmy. Prostě tak špatný film, až je dobrý. Hodnocení filmu taky hodně pomohlo, že jej TV Nova nasadila na tu nejsvatější hodinu nejsračkovitějších braků, a to ve 3 ráno, kdy jsou u televize vzhůru buď alkoholikové, zhulenci, ztroskotanci nebo Petr Hapka. Výsledný efekt je ten, že se dostaví takový ten hřejivý pocit, kdy víte, že to co děláte je asi nejhorší možné trávení času, jaké se jenom dá představit. A to čas od času není špatné zažít.

    • 8.9.2011  20:48
    Wavelength (1967)
    *****

    Mistrné dílo a jeden z nejlepších (ne-li úplně nejlepší) film, který jsem kdy viděl. Všichni tady mluvíte o experimentu, minimalizmu, ale opomínate to hlavní, a to je děj. Ten je samozřejmě skvělý,(SPOILER) zvláště ten šok v 16. minutě, kdy padne na zem pán s talířem - Joyce Wielandové se musí uznat, že muže dokáže zahrát přesvědčivě, včetně hlubšího hlasu a ochlupení na tváři (KONEC SPOILERU). Film prochází klasickým dějovým schématem antického dramatu, a sice expozice (seznámení s bytem), kolize (paní a stěhováci nesou skříň), krize (viz SPOILER), peripetie (nájezd kamery) až ke katastrofě (konec filmu, kdy divák, lačnící po nášupu tohoto skvostu, zůstává nenasycen). Co se týče dialogů, ty jsou brilantní, tak dobře napsané jsem už hodně dlouho neslyšel, balancují mezi Clerks od Kevina Smithe a Tarantinovskými filmy. Škoda že slyšíme tak dvě a půl věty. Z herců bych vyzdvihl Hollis Frampton, která se na plátně objeví (pokud se nepletu) zhruba v polovině čtvrté minuty. Hollis sice není původně herečkou (určitě všichni znáte její režisérský magnum opus - Hapax Legomena VI: Remote Control), ale náročnou roli "paní, co má ukázat stěhovákům kam dát skříň", zvládla na výbornou. Samostatnou kapitolou je potom hudba. Tady se nebojím říct, že skladatel byl neprávem opomenut na udílení cen Akademie. Zvlášť skvělá je pasáž mezi 10. a 18. minutou. Zprvu jsem se obával, že se mi něco stalo s počítačem, ale pak mi došlo, že to je celé dílo geniální mysli Michaela Snowa. Bravo, tleskám. Bohužel se obávám, že jsem v 19. minutě ohluchl, ale to je pouze malá cena za zhlédnutí takového průlomového díla. Co se týče speciálních efektů, tak například kakofonie zvuků v 16. minutě, to je přímo zvukově editační poezie. Když si jenom pomyslím, jak musely být ty efekty nákladné (podle počtu ran padlo za oběť minimálně 6 talířů a nad tím už se nos neohrnuje). A když pomyslím na vizuální efekty, tak na svoji dobu je to velmi slušný standard. Ostatně nevidíte moc filmů z roku 1967, ve kterých můžete najít absolutně statickou kameru, bez záchvěvů. Tedy, ty drobné záchvěvy samozřejmě nepočítám, ba naopak ty podle mě akorát dodávají snímku na působivosti. Navíc, pokud se díváte na film na google videu, teprve potom oceníte vysoké rozlišení kamery a stříbřitost zvuku, která teprve dodá filmu ten správný šmrnc. Ke konci filmu potom dochází k prolínání do jiných žánrů, viz (SPOILER) sekvence s duchem (KONEC SPOILERU), Wavelength se tak stává svým názvem i dějem jakousi inspirací pro filmy typu Hlas smrti. Závěrečná scéna ve mně zanechala velmi hluboký dojem, má kvalitu přesahující médium filmu a mluví k nám jakýmsi nadpozemským hlasem (aluze k mimozemským filmům - viz blikání modrého světla). Obraz, který divák vidí na konci potom vystihuje celou podstatu filmu, a sice: "Jak jsem se mohl dívat 45 minut na takovou sračku"? A tímto dává Michael Snow průchod své genialitě. Zasloužených 5 hvězd. P.S. Pokud vás tento film nadchl, tak doporučuji vynikající kraťas "Mole Hills", který je k dostání pouze na DVD filmu Sunshine, v jeho sekci s bonusy

    • 13.6.2011  01:03
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    *****

    Tohle je pro mě překvapení desetiletí! Po osmi dílech jsem závislý jak šlapka na cracku. HBO se totiž povedlo stvořit svět. Komplexní fantasy svět, ve kterém postavy nejsou jen figurky z Dračího doupěte (dobrý x zlý), ale živoucí bytosti, které jednají přesně jak jim káže jejich osobnost. Ned, Sansa, Arya, Tyrion(!), Jon Snow, Malíček, Cersei, Khaleesi (a ještě asi 10 dalších postav) jsou totiž natolik kvalitní osobnosti, že by každá z nich utáhla vlastní spin-off. Navíc má hra o trůny i velmi kvalitní příběh, balancující svou komplikovaností mezi jednoduchým bojem tří rodů a složitou politicko-mocnářskou hrou. Herecké výkony jsou velmi dobré, v některých případech dokonalé (jak napsal jeden americký kritik: "Jestli Dinklage nedostane Emmy, měly by padat hlavy.") a výprava, kamera a ostatní technické kategorie jsou asi to nejlepší co jsem v televizi viděl. Knihu jsem nečetl, ale nejspíš se do ní co nejdřív pustím, takhle mocně mě uchvátit zatím dokázala jenom Battlestar Galactica, jestli si ale druhá sezona udrží stejnou laťku, asi budu muset přepracovat svůj žebříček top seriálů.

    • 11.3.2011  10:32

    Jirka Babica by si měl vzít příklad.

    • 10.2.2011  22:04

    Epičnost, tak by se asi dala jedním slovem charakterizovat tato sága o hrdém Jihu. Film je skrz naskrz prošpikován silnými scénami (prozření na poli, oba skoky přes plot, druhé manželství, lazaret, návrat Ashleyho), které se výborně hodí do velkolepé story (kvalitou příběhu je to takový anti-avatar). Nádherně prokreslené postavy, které opravdu žijí, místo aby se dvě hodiny promenádovali před kamerou jako ve většině filmů. I taková vedlejší postava jako bordelmamá dostane prostoru pro charakterový vývoj víc než hlavní hrdinové deseti horrorových filmů. O tom vlastně celý film je, o psychologii postav, založené na silných dialozích (teď už chápu proč má gone with the wind tolik zářezů v top 100 filmových hláškách všech dob) a podepřen velkými výkony herců a hereček, kde kromě úvodního dua září ještě Melly Wilkesová a Scarlettina chůva Mammy. Scarlett je rozporuplná, někdy hrdinka, někdy mrcha, ale nemůžete od ní odtrhnout oči a Rhett je přímo prototypem jižanského gentlemana, chlapa, pro něhož čest, soucit, laskavost a spravedlnost nejsou jenom slova, pro mě osobně snad nejsympatičtější hlavní hrdina filmového plátna.

    • 10.2.2011  01:40
    Zlatý Glóbus 2011 (TV pořad) (2011)
    *****

    Hodnotím monolog Rickyho Gervaise, jelikož to je tak jediná hodnotitelná věc z celého udílení, zbytek byly pouze standardní plky

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace