Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 2.8.2018  19:34
    Hastrman (2018)
    ****

    LFŠ 2018, Film 25: Velké překvapení. Svižně plynoucí dobová romantická komedie z českého venkova s lehce nedpřirozenými prvky. Hlavní hrdina je vodník, a zároveň samozřejmě i šlechtic, jak už to tak bývá. Unaven světem se vrací do rodného kraje, kde mu hlavu pomotá místní krasavice inteligentní. Jsou tu ovšem i menší hvězdičky, například pan farář a učitel, kol nichž se velké točí. Hlavní zápletka se pak točí kolem přirozenosti hlavního hrdiny (sbírat hrníčky a plnit je) a citu kterým zahoří k dcerce rychtáře. V hlavní roli je svému jménu věrný Karel Dobrý, trochu horší je pak v roli Katynky Kolářovic Simona Zmrzlá (SPOILER: celkem trefné příjmení vzhledem k tomu jak její postava skončí). Velmi příjemná je pak lehkost s jakou si film dokáže dělat srandu nejen sám ze sebe (například scéna kdy se hlavní hrdinka snaží rozžhavit jejího milého tím že přes zeď imituje zvuky koupele, netušíc že žbluňkot hastrmana vyrajcuje možná až příliš), ale i obecně z poměrů vesnice na konci 19. století (Například když se odhalilo co má pan farář ve skříni). V současném vyprahlém rybníčku českého filmu působí Hastrman jako svěží pramen.

    • 30.7.2018  17:26
    Modlitba (2018)
    ****

    LFŠ 2018, Film 10: Nějak nechápu, jak je možný, že se rozumně vychovaná, vysokoškolsky vzdělaná holka vyspí s feťákem, kterýho viděla dvakrát v životě. Jinak musím pochválit za nenásilnost, a za nevymezování. Chceš fetovat? Fajn fetuj. Chceš se vyléčit? Fajn, pomůžeme ti. Relaps? Nevadí, jedem znova. Chceš věřit v boha? Fajn. Nechceš? Taky fajn (maximálně dostaneš pár facek od jedné starožitné jeptišky). Thomas je jinak celkem sympatickej kluk, za což vděčí především svému představiteli, který tu existencionální úzkost trefil přímo špicově.

    • 31.7.2018  20:05
    Tlumočník (2018)
    **

    LFŠ 2018, Film 16: Nacismus je špatný, mmmáááno. Nacisté dělali špatné věci mááno. Menzel hraje jako ponocný, mmáááno.

    • 31.7.2018  20:17
    Tranzit (2018)
    ***

    LFŠ 2018, Film 17: Film o úniku před nacisty, zasazený v jakémsi zvláštním mezičasí. Policisti mají automatické zbraně, ale cestuje se především loděmi a vlaky. Hlavní hrdina se shodou okolností dostane do přístavního města Marseille, kde si musí vyřídit tranzitní povolení k cestě do Mexika. Do cesty se mu ale připlete žena, která však miluje jiného. Prostě taková Casablanca 2.0, až na to že tu není žádný humor. K tomu navíc režisér nasilně přidal dějovou linku s africkou manželkou hrdinova kamaráda a jejím malým synkem, snad aby zde měl i nějaké to etnikum. Naštěstí se zde nekoná žádné přirovnávání k uprchlické krizi počátku 21. Století, a pokud ano, tak jen v náznacích.

    • 3.8.2018  13:58
    Videodivers (2018)
    ***

    LFŠ 2018, Film 28: No, popravdě moc o film nejde, ale do třicítky mi jeden chyběl. Nápad zajímavej, něco podobného už bylo i v jedné epizodě simpsonů a určitě taky v nějaké zóně soumraku. Inspirace brakovou popkulturou je milá, ostatně je to zrovna in. Vzhledem ke stopáži se nedá víc hodnotit, je zajímavé to porovnat se starším Byl jsem Mladistvým Intelektuálem, který ovšem šel mnohem dál.

    • 2.8.2018  22:53

    LFŠ 2018, Film 26: Přes dvě hodiny sledujeme jak se Billy Howle pokouší o zásun do Saoirse Ronan, což nakonec vyjde jen tak na půl (SPOILER: Přesněji řečeno Saoirse dostane pouze nálož koncentrovaných dětí na stehno). Mezitím se ve flashbacích rozvíjí postavy rodin obou protagonistů, (mimochodem mnohem zajímavější než hlavní hrdinové) a ve flashbacích flashbacku je pak nakousnuto i hlavní trauma kvůli kterému je Billy Howleovi nadělen sexuální půst. Kde se film rozjede je poslední zhruba půlhodina, kdy se nejdřív oba rozhádají, a režisér pak chytře vypráví pouze z pohledu jedné poloviny milostného páru. V epilogu se pak postupně uzavřou všechny nahozené udičky, někdy i za cenu laciného ždímání emocí. Herecké výkony ujdou, na Oscara to není, na Baftu možná. Famozní je ovšem výprava, podoně jako např. ve filmech Joe Wrighta.

    • 2.8.2017  00:06

    LFŠ 43 (Film 14): Krásná studie autismu, sociální fobie a deprese s lehkým nadpřirozeným přesahem. V hlavních rolích až zločinně sympatický Géza Morcsányi a roztomile krásná Alexandra Borbély. Těmhle dvěma prostě musíte fandit, i kdyby jste měli srdce zmrzlejší než rybí prsty. POZOR: Varování, pokud jste náchylnější na scény s krví, možná se raději tomuto filmu vyhněte během projekce tu zkolabovali dva diváci, a dle zdrojů z internetu to nebylo poprvé.

    • 8.4.2017  18:21
    Sorry (2017)

    K dispozici na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZgP8VFq-o3U

    • 4.10.2015  22:27
    Marťan (2015)
    *****

    Weirova óda na lidskou vynalézavost si přímo říkala o převod na filmové plátno. Scott se toho zhostil důstojně, i když při tom spousta atmosféry knížky vyletěla přetlakovým uzávěrem. Například výrobě bramborové farmy je věnováno poměrně málo prostoru v porovnání s knihou a většina technických a vědeckých vysvětlení je buď velmi zjednodušena nebo jednoduše odbyta. Nicméně chápu, že převádět do filmové řeči vnitřní monolog ohledně metráže úrodné půdy by asi nevedlo k velkým kasovním ziskům. A naštěstí ty hlavní špeky tam zůstaly. Co se naopak povedlo skvěle, je casting, od hlavního hrdiny (pro mě první role, kdy mi Matt Damon nevadil), přes celou posádku Ares 3 (Peňa je trefa do černého) až k NASA a JPL (Tam jsou trefou všichni, včetně Kristen Wiig, kterou jsem si v roli Annie představit nedovedl a tímto se omlouvám a těším na Ghostbusters 3). Technické provedení je takový ten hollywoodský standard, neočekávejte žádnou Gravitaci, tady je hlavním hráčem příběh. A to příběh, vyprávěný v nejlepší tradici NASA, kde 90 procent stopáže sledujeme jasnou strukturu Problém - Plán - Řešení. Vaše finální hodnocení se tak bude odvíjet hlavně od toho, jestli jste jako malí hltali Robinsona Crusoe nebo McGyvera, případně zda se vám líbil Zemeckisův Trosečník nebo Redfordovo Vše je ztraceno.

    • 7.8.2018  00:02

    Někdo si může myslet, že Studená Válka, byly pouhé Válečné Hry (100). Na jedné straně Říše Zla (97), na straně druhé NATO (21). V USA právník James Donovan (Hanks) zastupuje, doktríně zadržování komunismu (25) navzdory, odhaleného Ruského agenta (Rylance). Postupně se mezi oběma muži vyvinou Zvláštní Vztahy (105). A zatímco, poplatný dobové hysterii, se jeho syn doma učí Skrčit se a Přikrýt (4), nad Tureckem dojde k Incidentu U-2 (60). Mezitím rostou Nepokoje ve Východní Evropě (29), přičemž z Blokády (10) Západního Berlína jsme se posunuli až k vytvoření Zdi (96). Bohužel pro Američany, mají na východní straně i svého Přeběhlíka (103), mladého studenta ekonomie. A tak se Donovan neptá co může jeho vlast udělat pro něj... (77), ale rozjíždí masivní Kyvadlovou diplomacii (73), zahrnující mimojiné i kuchyňské rozhovory (48) a nejeden východoněmecko-sovětsko-americký Summit (45), a po Malých krocích (80) se posouvá ke kýžené trilaterální vyměně zajatců. Takže... Zahraje si se mnou někdo Studenou Válku?

    • 6.8.2018  00:53
    Spotlight (2015)
    ****

    Solidní pátračka ve stylu všech prezidentových mužů, tentokrát zaměřená na zneužívání dětí katolickou církví. V silně věřících USA silné téma, v ateistickém česku to pak takový efekt nemá. Přemýšlím co by zapůsobilo stejným dojmem u nás, ale nuc mě nenapadá. Herecké výkony jsou slušné, ale nic ohromujícího, scénář je daný historickými událostmi, takže žádné překvapivé veletoče nečekejte. Asi nejzajímavějšími momenty jsou pak telefonáty s Ex-knězem, zahrnující rozdíly mezi Vírou a Církví a úvahu, jakou roli ve všem má vynucený slib celibátu.

    • 17.3.2014  11:08

    Nelze než neporovnat s testosteronem a svaly nabitou jedničkou, nejenom proto že se to odehrává ve stejnou dobu. Jsou tu dva hlavní rozdíly, které mění charakter filmu, jeden k dobrému a jeden ke špatnému. Nejdřív to horší. Tam, kde Leonidas vypadá jako kdyby vykradl šatnu východoněmeckých koulařek, působí Themistokles jako sice namakaný, ale přece jenom normální chlápek. A moc tomu ani nepomáhají jeho demokratické projevy jako vystrizene z Mr. Smith goes to Washington. Což sice trochu pomáhá zcivilnit vyprávění, ale jako celek to nefunguje, hlavní hrdina je takovej měkkota. U 300 chci vidět akci, akci a zase akci, ne frajery v modrých plinkach co po sobě hazou pergamenem (a to mam jinak politický dramata moc rád, House of Cards FTW). Na druhou stranu se dostáváme na druhý břeh, a to jak doslovně, tak přeneseně. Ženská!! V 300! A co je na tom nejlepší, dává všem chlapům na prdel jako můj taťka, když jsem si jako malej spletl videorekordér a toustovač. Dvě slova: Eva Green. Vlastnoručně pro mě definovala pojem sexy bitch. Její Artemisia je prostě bohyně. Žena, která krvácí častěji než jednou za měsíc, s uhrančivým pohledem, dvěma velkýma šťavnatýma přednostma (myslím tím samozřejmě její duši a osobnost) a plamenným temperamentem, který by zahanbil i Hefaista. Prostě válečný vůdce s mečem i pochvou. Hlavně kvůli ní dávám čtyři hvězdy, Themistokles a jeho Blue man group by bez ní byli jako kachna bez piva.

    • 21.1.2015  11:37

    Ne, ne, ne. Vsechno spatne. Liam Neeson se sice snazi, ale film ma v sobe min napeti nez rozvodna sit Burkiny Faso. Kdyz mu naprosto zamenitelnej zaporak zapichne (prekvapive stale provozuschopnou) Famke Janssen, roztoci se tak maximalne vase panenky z nechutne nasnimanych honicek typu ruska kamera ve svycarske pracce. Cerecka je porad ta stejna nana z jednicky, akorat je zde tentokrat naprosto zbytecne. To stejne by se dalo rict o Forrestovi, kterej nejenomze neni schopnej ubehnout ani od kobliharny na stanici, ale hlavne sefuje bande neslutecne arogantnich a nesympatickych kretenu, kteri sem asi byli poslani po tom co jim dal na prdel Rambo. Dobra polovina filmu by se dala vyhodit a zbytek by potreboval minimalne prelestit. Liama je mi lito, Megaton by mel nasledovat ve stopach Megatrona a nechat se vystrelit do kosmu zaverecny shrnuti: Jedinej film u kteryho jsem v kine usnul, a to mam za sebou spoustu kontemplativnich artovych festackych skopicin

    • 6.8.2018  20:39

    Celým filmem prostupuje téma nadměrného egoismu a konspiračních teorií, už od úvodních titulků, které jsou celé o režisérce (mě sledovali, mě naháněli, já jsem na seznamu nejhledanějších), přes Snowdenovu hru na špiona (mluvil jsem s manželkou, je naživu, je v pořádku) až po neustálý strach před NIMI (oni nás hledají, co oni udělají až nás najdou, jak oni zatajují pravdu atd.). Nejvíc je to ale patrné ve scéně, kdy se investigativní reportér ptá experta na bezpečnost, jak má postupovat při utajení svých zdrojů, teď když je sledován. Všimněte si, jak se reportérovi na vteřinku rozšíří zorničky a na tváři se mu objeví mírný úsměv, když je mu řečeno, že by musel následovat techniku Hlubokého Hrdla a scházet se se svým zdrojem po garážích. Je z toho nadšený! Tohle je totiž konečně pravá investigativní novinařina, možnost ukázat to té velké hnusné americké vládě, která po nás nekompromisně půjde. Ve skutečnosti jsou novináři všem ukradení, protože USA, na rozdíl od třeba Ruska (kde se paradoxně Snowden ukrývá), své novináře nevraždí. Jediný kdo je opravdu v ohrožení, je Snowden, a to právem, neboť (a teď mluvím naprosto objektivně) se jedná o zrádce USA, který vynesl na světlo utajované vládní informace, a nyní se o ně dělí s FSB. Největší záhadou pro mne zůstává rozluštit, jestli je Edward Snowden tak naivní, nebo tak hloupý. Jedno je jasné. Může děkovat bohu, že je Američanem. Kdyby byl Rus, mohl by si o svých eskapádách už dávno povídat s Němcovem, Politkovskou nebo Litviněnkem.

    • 27.3.2014  09:47

    Minulý pátek jsem se ve značně podroušeném stavu rozhodl, že navštívím promítací sál. Byla to samozřejmě troufalost nejvyššího rázu, neboť 6 Richardů v mých útrobách mezitím započlo konat svůj smrtelný tanec, a to prosím hned, jak jsem překročil naleštěný práh. Představení se dalo do pohybu reklamami. S úžasem jsem sledoval Detektiva Downa a dojetím jsem jihl nad největším příběhem jenž kdy Dickens nenapsal. Avšak to mělo býti pouze entreé, které zanedlouho zcela zastíní lahodná hotelová krmě. Bohužel, úvod mne nezastihl ve správném rozpoložení, stačil jsem pouze říci Hey Jude, k čemu toto rámování k již tak košatému obrazu? Nicméně zanedlouho jsem se již brouzdal temnými lesy jedné malebné východoevropské země, jméno již, mi bohužel uniká. Uvnitř těchto lesů, na strmém výčnělku stal Grandhotel Budapešť, v čele s mistrem etikety, elegance, vkusu, a mým vzorem, co se poezie týče, Monsieur Gustavem! Ten mne přivítal, jak se na úroveň jeho podniku sluší a patří, a sice barevnou pastelovou smrští, která si nezadá s krásou hraběnky z Lutzu. Říkávalo se, že některé její portréty od Arcimbolda způsobovaly, že mužům samo od sebe vyskočilo srdce z těla nad tou neskutečnou krásou. Ostatně i další kousky z hraběnčiny soukromé sbírky, jako Dáma s hranostajem, Chlapec s jablkem, nebo Muž se zvětšenou prostatou, stojí za zmínku. Po krátkém, avšak výživném extempore zahrnujícím hraběnčino křehké avšak rozkládající se tělo, jejího syna, Monsieur Gustava a partu rozverných fašistů, jsme se ocitli ve zcela jiném typu ubytovacího zařízení. A hle, tu se zvedá opona, a na scénu vstupuje Agátha. Ach, Agátha, s tváří strnulou jako je herectví hlavního hrdiny a s emocemi ploššími než hrudník Martiny Sáblíkové. Fascinující je, jakou barvu dokázala do našeho dobrodružství vnést (což by člověk čekal především od samozvané nuly, jenž Zero zove se) a to nejenom pomocí kalorických bomb od cukrářského mistra. Postupně tento čardáš graduje do hořkosladkého konce, chuť vám zkazí pouze sorelovým glutamátem ochucený guláš 80. let. Není divu, že z tohoto galimatyáše barev, zvuku, chaosu, rozměrů a L’Air de Panache se mi roztočila hlava do rychlostí schopných odstředit ribozomy z cytosolu. Jízda to byla delikátní, k pětihvězdičkovému zážitku jsem ovšem dojít nemohl, obzvláště kvůli hereckému výkonu hlavního představitele, postrádajícímu styl, šmak a esenci, snad díky čemuž pan Fiennes ukradl celý film ve stylu Dannyho Oceana a jeho bandy. P.S. Abych doložil v jakém stavu jsem ten film viděl, dokládám moje filmové "zápisky" z prvních asi 30 minut (včetně reklam), pokud nechcete nahlédnout do útrob choré mysli, nečtěte dál: 7 větráků 1. řada, 6 větráků 2. řada, 4 větráky 3. řada, 4 větráky 4. řada, po stranách 4 světla (zednáři?) "Podívejte se na zem" "Jó, ten, zmetek" ?Ví, že tady jsem?" Už se nakazil, pro lidstvo. Tlustej borec, chce mě sežrat? Ne, je to cizinec, ale má drsnou bradku, trochu Fu Manchu a trochu Don Quijote. Jsou to španělé. Jak mohl takovej frajer sehnat takovou pěknou babu? New Age Advertising. KIA! (Je to Kia Sportage) Twombly - A.I. - HER To je Elizabeth Banks??? Hrst Popcornu, mňam. HER!!!!! Bioscopamagicboxslovakia Máš Downův syndrom Roberte! Parta Hovad!!! Awesome! Nezapomeň si vzít kondom larsi-Eriku!!! Raslph Fiennes jako Dickens? Awesome, stuffy, invisible, sand. Nejsem tady sám ožralej, nějakej borec předemnou to taky říká že je na šrot. Knižnice? Nasrat, já chci ten film!!! Charta 77, Coca-Cola, Pepsi je lepší, no konečně konečně CINEMA CITY CLUBCARD!!! Prý je to napínavý Zubrowka!!! HA HA HA OLD LUTZ! 3 vrány přívěsky zima žlutá 1985 - Mistake, zásoba, událostí, dávení - Dívat a naslouchat!!! Kuličkovka :) já su takovej vůl, proč jsem semka šel, v 10 hodin po 6 pivech. Hromadí se horníci, srpen v nebelsbad, hustá a krásná budova, GB - Great Britain? Shawness?? Arab Samotář, kulaté stoly, ticho, monsieur Jean, Borat, západoevropan, Mole O /|\ / \ Odér smutku → opuštěný Mr. Mustafa - nejbohatší černoch, Tesla?? Bohatství, elektřina, malý pokoj, služebník => Flitle Bogen Sto nožka, Modrá, klíče, Čepice, Pohodička, Establishment, Je to hnus, odkud ho znám, proč se to jmenuje Budapešť?

    • 18.3.2014  08:04

    Lego film je boží!! Od úvodní minuty se přes vás prelije prilivova vlna detinskeho nadšení, poháněna az naspeedovanym tempem filmu. Gagů je tady víc než kazdorocnich hospitalizaci po šlápnutí na kostku lega, a většina z nich je laugh out loud funny, namátkou vyberu třebas Millenium Falcon, Batmanuv song, Raketu!, atd. Dokonce i ten dvoupatrovy gauč po několikáté iteraci ve mne vyvolával cukání v koutcich. Dabing se vyvedl, což je vzácnost, važme si jí.

    • 17.7.2014  12:11

    Plnokrevní letní blockbuster se vším, co k tomu patří. Tématicky je to takové mentální cvičení na téma: "Co kdyby Mrakoplaš ve službách X-COM urazil bobra Phila?" Tom Cruise tady zase běží jako o život, a to tentokrát nejen svůj, ale i krásné a propocené Emily Blunt, jejíž jogínské protažení bylo ve filmu na můj vkus opakováno málo. Jo, a taky umí hrát, narozdíl od těch zadků v těsných kalhotách od Michaela Baye. Vsadím se, že voják Cage se na tenhle okamžik musel těšit jako prvňáček do školy. Hlavní gimmick filmu (opakování téhož dne) je tady využíván vkusně, střídmě a uměřeně, i když nepopírám, že moment kdy Cage přejede náklaďák byl jedním z vrcholných vtipů filmu. Vedlejší role jsou takový klasický standard (Rota J, alias zábavný kanónenfutr), výjimkou je akorát štábní seržant Bill Paxton, naprosto úžasně si vychutnávající svoji buzer-roli. Co se týče efektů, neuvidíme tady žádné orgie, ale akce je tady v dávce větší než malé, obzvlášť scény z bitvy na pláži jsou brizantní i brilantní zároveň. Cruise hraje výborně, už dlouho jsem od něho neviděl většího sympaťáka (snad naposled Jerry Maguire). Emily zvládá perfektně zahrát holku z plakátu Ritu chladně, ale ne odtažitě, takže netrpí oním Cold Bitch syndromem (i když jí tak ve filmu říkají). A jejich vzájemná chemie by se dala vyučovat na vysoké škole herecké. Příběh je průměr, Hamleta nečekejte, ale to není na škodu, spíš naopak. Výprava prvotřídní, a režie plyne v solidním tempu. Shrnutí: Svěží akční jízda na science fiction námět ve skvělém tempu s dvěma prvotřídními herci odvádějícimi skvělou práci. Co víc si přát?

    • 26.4.2014  21:54
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ****

    Ono to vlastně skoro o ničem není, takových sériových vrahů je dvanáct do tuctu, alespoň v krimi seriálech, pomalé vyprávění a budování případu neudrží krok s The Wire, Flashbacky a Flashforwardy jsou profláklé od dob Lostu, asociálního hlavního hrdinu má v dnešní době každej seriál, kterej to myslí se sledovaností vážně a ten "Temný Případ" je ze zpětného hlediska až směšný. Řemeslně je to ale vysoká kvalita, a McConaughey a Harrelson jsou ve svých rolích zralí na ověnčení hereckými vavříny. Obzvlášť McConaughey by si minimálně nominaci na Emmy zasloužil. Jeho Rust si mě dostal prakticky okamžitě, tím jak balancuje na hraně mezi psychoušem a emocionalitou, zatímco do toho háže volný asociace a to všechno s pivem v ruce ve mně prostě zabrnkalo na kladnou strunu. Prvních zhruba 6 dílů je plných děje a napětí, stačí říct ghetto a všichni ví o čem mluvím, pak se to ale začne lámat, 7. díl dost ubírá z plynu a poslední epizoda mi přijde jako šitá horkou jehlou. Jinak řečeno má zhruba stejnou intenzitu jako náhodný díl NCIS. A ten záporák? Takhle zklamanej jsem už dlouho nebyl. Zprvu mi 8 dílů přišlo jako skvělý nápad, ale Dark Case si zasloužil minimálně další epizodu nebo dvě, aby dal seriálu důstojný konec a důstojnějšího protihráče. Je to škoda, protože rozběhlé to měl True Detective skvěle, tak jak to ale je, to na víc než 4 hvězdy stačit nebude.

    • 29.5.2014  09:14

    A tak to jo. Kombinace toho nejlepšího z originálních X-Men (Wolwerine) a z First Class (Silné trio Magneto, Mystique a McAvoy) doplněné Dinklagem, který dokazuje že základem slova Pimp je Imp, nám uklohnili lahodny time travelersky dezert ktery důstojně zakončuje originální sagu a napravuje tu pachuť kterou způsobil svým Babicovskym překvapením X3: The Last Stand. Nejlepším momentem je pak Quicksilver (boží Evan Peters) a jeho tanec mezi kapkami deště a kulek.

    • 10.10.2013  23:38
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace změnila můj celkový náhled na film vůbec. Po strašně dlouhé době se někomu povedlo posunout hranice filmového zážitku zase o kus dál, zprostředkovat divákovi nový rozměr, pocit ztotožnění s hrdin(k)ou v rozsahu, který jsem ještě nikdy nezažil. To vše díky naprosto dokonalé technické práci režiséra a jeho týmu. Dobrých 90 procent filmu závisí na souhře zvuku, kamery a střihu (nebo jeho absence). Dějová linka je sice jednoduchá a ohraná (Ryanina dcera), ale v tomto filmu na tom absolutně nezáleží, tady je dějem obraz, zápletkou úhel kamery a dramatickou stavbou ticho. Na Gravitaci se člověk nejde do kina podívat, jde si ji užít, vychutnat. Zatím jasně nejlepší film roku (podle mě jeden z nejlepších filmů za posledních několik desítek let), favorit na Oskara a prostě celkově fantastická podívaná. P.S. 2D projekce na normálním plátně, počítám že 3D, a/nebo IMAX je ještě o několik stupňů výš

    • 5.7.2013  00:00
    Kdo přežije: Caramoan (TV pořad) (2013)
    *****

    Jednotlivé řady survivora hodnotím podle dvou kritérií: Zaprvé, kolik je ve hře zajímavých hráčů nebo figurek a za druhé, kolik momentů si z řady pamatuji (například z Thajska si nepamatuji nic). Co se týče castu, na straně navrátilců to vyšlo tak půl na půl (Cochran, Andrea, Corinne, Phillip, v jistém smyslu i Hantz, i když to je kapitola sama o sobě), na straně "fanoušků" byl jediný použitelný Reynold. Tady Caramoan body nenažene. Na druhou stranu, celá sezóna je plná nezapomenutelných momentů (Francesca a její kámen, Phillip a Stealth r Us, ten strašidelný meltdown, Malcolmovy čachry na kmenové radě). Hlavní téma bych ale osobně popsal jako: "The Ultimate Survivor Underdog Story". To jak moc se vám líbí tenhle příběh ovlivní váš pohled na celou sezónu, mě tedy strhnul a proto dávám 5, ale chápu i ta nižší hodnocení. Co nechápu, je přirovnávání této řady k těm nejhorším řadám typu Fiji, Thajsko nebo One World. Možná že už nemám tak vysoké nároky na kvalitu a Survivor stagnuje, ale Caramoan mi přijde jako nejlepší řada od HvV.

    • 23.9.2013  22:33

    Už dlouho se mi nestalo, že bych byl ještě hodinu po skončení filmu v tranzu. Co vyzdvihnout? Vynikajícího Rushe, který je zde o ještě o level výš než v Králově řeči? Svíravý podkres Enia Morriconeho? Závěr, který je prakticky bez jediného mluveného slova a dopadne na vás jak olověná kovadlina? Práci kamery, hlavně při snímání obrazů? Možná je můj zážitek ovlivněn předchozí návštěvou kina, která byla jednou z nejhorších co jsem kdy zažil (Fuck you, Elysium!), ale s klidem můžu říct, že kdybych mohl za rok 2013 vidět jediný film, byla by to Nejvyšší nabídka.

    • 26.4.2014  22:43
    Rivalové (2013)
    *****

    Musím se předem přiznat, že sledování Formule 1 ve mně evokuje podobné pocity jako kdybych se díval 2 hodiny na toto: https://www.youtube.com/watch?v=A3lYAzF-jJc . Tohle ale není ten případ. Je to parádní jízda, film jako ze staré školy, se skoro až antickou epičností. Dva hlavní hrdinové stojící jako Hector a Achilles proti sobě v Aréně bohyně Niké. Brühlův Lauda jako archetyp puntičkářského Němce, proti němu Hemsworth jako James "Party-Boy" Hunt. Třetím hrdinou, který dostává film do úplně jiné dimenze je pak kamera a režie, která vás hodí přímo do sedadla monopostu (v podobném stylu jako například Gravitace) takže se jenom nedíváte do zblbnutí na okolo jezdící autíčka ale přímo se vrtíte ve vlastním sedadle, jako kdybyste očekávali náraz způsobený vaší neschopností zkrotit toho bujného oře. No a korunu tomu pak dává příběh, který je sám o sobě lepší než polovina Hollywoodských scénářů. Scény v nemocnici jsou asi nejsilnější částí filmu. Ještě navrch přihoďte Olivii Wilde a není o čem. Jeden z nejlepších filmů roku 2013.

    • 24.2.2013  14:00

    Hlavním problémem filmu je podle mě ledová královna Jessica Chastain. Nemohl jsem se s ní ani na vteřinu ztotožnit, vcítit se do ní, nebo jí aspoň fandit, což je u filmu, kde je prakticky jedinou trojrozměrnou postavou docela problém. Hraní s absencí emocí, nebo výrazu může fungovat, viz například Sheldon Cooper, Sylar z Heroes, Spock, Dexter. Ve všech těchto případech musí být ale výraz něčím nahrazen, například zajímavou osobností, nebo dialogem. V případech, že nějaká z těchto postav vybočí ze svého nulového projevu, dostáváme mimořádně silné momenty. V tomto případě dostáváme kamennou pannu, která dokáže tak maximálně unudit k smrti. Její vybočující moment potom působí vyloženě směšně (I´m the motherfucker who found this place, sir). Nominace na Oscara je pro mě záhadou, možná je to kvůli "kontroverzi" kolem snímku. Dalším problémem je délka filmu a nedostatek materiálu který by ho vyplnil, některé scény jsou neúnosně roztahané (například příjezd doktora). Jessica to neutáhne a vedlejší postavy jsou buď ploché s nedostatkem prostoru (Mark Strong), nebo napůl karikatury (Seal Team). Suchopárná vážnost s jakou je film pojat už je pouze třešnička na dortu.

    • 26.3.2012  15:07
    Hotel Paradise (TV pořad) (2012)
    *****

    Zdá se mi, že si tady většina lidí plete hodnocení pořadu s hodnocením jeho účinkujících. V životě jsem neviděl tak vypatlaná individua, to je pravda, nicméně právě kvůli tomu je Hotel Paradise tak důležitý. Je to úžasná studie jedné sekce populace (a bojím se dokonce říct že většinové), která se pouze maskuje za výherní reality show. Nebojím se to přirovnat například k takové Katce od Třeštíkové. Zda to byl záměr producentů či ne, o tom můžeme jenom debatovat (osobně si myslím že je to jenom šťastná náhoda), nicméně unikátnost tohoto projektu je zřejmá.

    • 26.3.2012  13:16
    Hunger Games (2012)
    *****

    Je mi trochu líto toho, že naprostá většina recenzujících uživatelů ČSFD srovnává Hunger Games s Battle Royale a šmahem odsuzují HG jako nedokrvenou kopii. Je to trochu jako srovnávat Requiem za sen se Strachem a hnusem v Las Vegas, pouze proto že oba filmy obsahují spoustu drog. Cílem Hunger Games není prolít na plátně hektolitry krve, či explicitně šokovat jako v případě Battle Royale (neshazuji BR, je to jeden z mých nejoblíbenějších filmů). Tou pravou hrůzou je zde post-apokalyptická společnost vystavena na Orwellovských principech totální moci, proti které podrobené kraje nejsou schopny, či lépe řečeno nemají sílu a chuť bojovat, viz naprosto odevzdaná populace přihlížející dni sklizně. Centrum dekadence v Kapitolu dusí ostatních 12 krajů (s možnou výjimkou prvních dvou, sloužících jako populační zásobárna represivních složek) pomocí metod, které všem podrobeným přijdou jako neskutečně kruté, zatímco vládnoucí vrstvě připadají zábavné. Scény kdy se Katniss rozklepe jako sulc těsně před vstupem do arény nebo úmrtí Routy zasahují emočně přesně ta správná místa, kdy divák soucítí s hlavní hrdinkou (velký podíl na tom má také fakt, že Jennifer Lawrence je skvělá herečka), ale pocit úzkosti a nejistoty přetrvává po celou dobu filmu. Nejsilněji možná paradoxně v části filmu před vstupem do arény, při srovnávání dvou odlišných světů 12. kraje a Kapitolu skrz Cetkii Trinketovou (vskutku stupidně přeložené jméno) a její pokřivené vnímání událostí (když vykládá dětem jdoucím na smrt jaké mají štěstí, že se mohou v jídelním voze naládovat koláči). Vrcholem filmu je proto (skoro)závěrečná scéna s rulíkem, braná jako gesto odporu vůči tomuto systému. Ve zkratce, není to o tom že se 24 dětí pozabije v aréně, ale o tom, proč se má 24 dětí pozabíjet v aréně.

    • 28.6.2012  17:30
    Prometheus (2012)
    ***

    Kdybych věděl že scénář napsal ten **** Lindelof, nikdy bych na to nešel (Ještě pořád ve mně kypí hněv za konec Ztracených, nebo-li seriálu o kouzelném dobrodružství magické vody a špuntu). Je to v mnoha podobách stejné jako Lost, první půl hodiny vynikající, skvělá atmosféra, spousta záhad, tajemství a spekulací, načež zhruba v polovině filmu scénář přehodí výhybku a vysere se divákovi na hlavu. Neuvěřitelné množství děr ve scénáři je brilantně sesumírované tady: http://www.youtube.com/watch?v=-x1YuvUQFJ0 . SPOILER: Jo a mimochodem, scéna zabití toho biologa a geologa byla jednou z nejvtipnějších scén co jsem letos v kině viděl. Takovou pitomost by nenatočil ani Uwe Boll.

    • 13.6.2011  01:03
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    *****

    Tohle je pro mě překvapení desetiletí! Po osmi dílech jsem závislý jak šlapka na cracku. HBO se totiž povedlo stvořit svět. Komplexní fantasy svět, ve kterém postavy nejsou jen figurky z Dračího doupěte (dobrý x zlý), ale živoucí bytosti, které jednají přesně jak jim káže jejich osobnost. Ned, Sansa, Arya, Tyrion(!), Jon Snow, Malíček, Cersei, Khaleesi (a ještě asi 10 dalších postav) jsou totiž natolik kvalitní osobnosti, že by každá z nich utáhla vlastní spin-off. Navíc má hra o trůny i velmi kvalitní příběh, balancující svou komplikovaností mezi jednoduchým bojem tří rodů a složitou politicko-mocnářskou hrou. Herecké výkony jsou velmi dobré, v některých případech dokonalé (jak napsal jeden americký kritik: "Jestli Dinklage nedostane Emmy, měly by padat hlavy.") a výprava, kamera a ostatní technické kategorie jsou asi to nejlepší co jsem v televizi viděl. Knihu jsem nečetl, ale nejspíš se do ní co nejdřív pustím, takhle mocně mě uchvátit zatím dokázala jenom Battlestar Galactica, jestli si ale druhá sezona udrží stejnou laťku, asi budu muset přepracovat svůj žebříček top seriálů.

    • 26.4.2014  22:28

    Klasický případ ČSFD hypeu. Navzdory tomu nejsou Untouchables špatný film, hlavní hrdinové jsou sympaťáci a jízdu si užijete ať už sedíte na dvou kolech, nebo je tlačíte. Omar Sy by si zasloužil šanci v Hollywoodu, dokážu si ho bez problémů představit v minimálně dvou desítkách akčních filmů a zkusmo i v pár komediích. Co se týče děje, tak si teď po zhruba roce ode dne co jsem to viděl nepamatuji nic. Projížděli se autem, na konci myslím bylo nějaké rande, to je tak všechno. Co si pamatuji je, že jsem měl po zhlédnutí takový lehce nablblý pocit spokojenosti, takže aspoň k něčemu to bylo. Vzato kolem a kolem, neurazí ani nenadchne, takový FC Jablonec filmové první ligy.

    • 12.2.2012  19:43
    The Voice (TV pořad) (2011)
    ****

    Svéží hudební reality show, podobná superstar a přece tak odlišná. Největším tahákem je obsazení všech čtyř koučů, kteří, narozdíl od X factoru nebo idolu, jsou aktuálně velkými hvězdami showbusinessu (V době soutěže měli všichni čtyři nahrávku v top 20 americké hitparády) a neustálé hašteření mezi nimi tvoří základ té show. Struktura show je taky dokonalá, od blind auditions (ten hlavní gimmick s otáčením křesel), přes battle rounds (asi vůbec nejlepší část soutěže, kdy proti sobě zpívají 2 soutěžící v boxerském ringu) až po finálních pár kol, kde už je formát podobný superstar. Třetím bodem dokazujícím nadřazenost nad superstar je fakt, že se v soutěži bez výjimky nevyskytne špatný zpěvák, tím pádem se eliminují trapáci prvních kol talentových soutěží a stopáž není naplněná podobnými individui jako tahle aberace: http://www.youtube.com/watch?v=oOzinUQvjCU Nicméně velmi se bojím české adaptace, vzhledem k tomu, že výběr poroty dostal na starosti nejspíš nějaký pomatenec.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace