Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 29.7.2018  23:02
    Wings (1927)
    *****

    LFŠ 2018, Film 7: Přelomový film! Nemluvím jen o kameře a vzdušných soubojích, ty jsou i na dnešní poměry famozní, ale mám na mysli také scénář. Dva rivalové, posléze i bratři ve zbrani, bojující se skopčáky, láskou, válkou atd. Na dnešní poměry klišé nad klišé., na tehdejší dobu to ale muselo být zjevení. A to ani nemluvím o zvratech, kterými se to ve filmu jen hemží. Natočit z tohoto remake, bude to hit i dnes.

    • 29.7.2018  22:53

    LFŠ 2018, Film 6: Přišlo mi, jak kdyby Murnau film roztočil, a někdy v průběhu mu došlo, že by stopáž byla přes 4 hodiny a raději to rychle utnul. Jak jinak vysvětlit fakt, že děj z knihy je dodržen prakticky řádek po řádku až do vylodění, a potom dojde ke scénaristické zkratce a místo epického souboje s cikány, Slováky (!) a upírem je zde pouze sluníčko. Jinak musím celkem pochválit spád děje a dnes už naprosto ikonickou vizáž Maxe Schrecka v titulní roli. Akorát ti Slováci mi tam chybí. Protože jak ví každý kdo četl Draculu, mají statné valašky a široké klobouky a jsou velmi nebezpeční.

    • 29.7.2018  20:32
    Míšenec (1916)
    ***

    LFŠ 2018 Film 5: Byly doby kdy Douglas Fairbanks nebyl swashbucklerem a dobrodruhem s kaskadérskými žongli v každé scéně. Tenhle film je bohužel z těch dob. Vážně braná zápletka o poloindiánovi co se snaží zapadnout do společnosti ten film prostě neutáhne. Aspoň je zajímavé vidět, jak stupidní moralizování o tom že je bílý muž špatný a zlý nefungovalo už v roce 1916

    • 29.7.2018  20:30

    LFŠ 2018 Film 4: Slapstick comedy ve stylu The Three Stooges, tentokrát z leteckého prostředí. Zachovalo se pouze 18 minut, ale ani v nich jsem nic svetoborneho (snad krome par zaberu kamery) nezahledl

    • 29.7.2018  20:28
    Lesní duch (1980)
    ***

    LFŠ 2018 Film 3: Docela zábavný young adult film s úžasnou babiznou Bette Davis, kterou s Raimiho Evil Dead nepropojuje jen český název, ale i POV kamera z pohledu strašidla. Konec je ale neskutečně zfušovaný, něco ve stylu Cimrmanova Vichru z Hor. 

    • 28.7.2018  14:04
    Atentát (1964)
    ****

    LFŠ 2018 Film 2: Stále asi nejlepší ztvárnění této klíčové události naší historie. Jedinou výtku mám k občasné nepřehlednosti děje a absence pojmenování postav. Tak například až po polovině filmu mi došlo že Opálku hraje Brzobohatý.

    • 28.7.2018  13:58

    LFŠ 2018 Film 1: Nudna a nezazivna muzikalni komedie s otravnym panakem v hlavni roli, blbouckou blonckou v roli objektu touhy, parodií na Jacka Warnera a trapnou zapletkou. Dve hvezdy za herecku ktera ztvarnila druhou polovinu sesterskeho dua, jako jedina umela hrat. Dostat za toto Oskara? Nechapu.

    • 7.8.2017  13:32

    LFŠ 43 (Film 26): Téma uzavřené společnosti, fungující dle sady nám cizích principů, naprosto popírající či neznalá okolního světa je velmi vděčné téma. Ať už se jedná o kulturní odlišnosti (Shogun Jamese Clavella), sektářství (Vesnice od M. Night Shyamalana), Degeneraci společnosti (Stroj času H.G. Wellse, Nonstop od Briana Aldisse, z novějších pak knižní trilogie Silo), a nebo naopak, jak je v tomu v případě Loganova běhu, vyspělá civilizace s prvky náboženské teokracie. Úvodní část filmu je asi i částí nejlepší. Od návštěvy jeslí, kde se uměle rodí noví členové společnosti, po Kolotoč, kam naopak lidé chodí zemřít (obnovit se), přes Nové Já, kde vám na počkání vyrobí novou identitu, teleportér fungující jako seznamka (Come, let´s have sex) se seznamujeme se společností tak odlišnou, a přece tak blízkou té naší. Celé lidstvo je uzavřeno v jakýchsi kupolích, kde je, patrně pro nedostatek místa, každý člověk při dosáhnutí 30 let určen k odstranění. Nejzábavnější myšlenkou filmu je pak hloubání nad tím, kdo postavil tyto kupole, jaký byl původní účel, jak byl původně naprogramován hlavní počítač, jak postupně docházelo k přetváření lidstva. Bohužel film se po skvělé úvodní části, která se tváří jako klasické sci-fi ze staré školy, zvrhne do klasického akčního road movie, a to ještě druhořadého. A jak říká hlavní hrdina, všechno dávalo smysl, než se objevil Mráz. Za vyzdvihnutí pak stojí ještě část na konci filmu kdy se hrdinové dostanou mimo kupoli. Pokud se vám líbil konec planety opic budete nadšeni. Jinak je poslední část filmu zbytečně dlouhá a děje prostá. Herecké výkony pak klasicky nestojí za nic, a když začne Michael York filozofovat, máte chuť si jít zajezdit na Kolotoči. Jenny Agutter pak aspoň dobře vypadá (což se nedá říct o Peterovi "Mám 100 koček a o každé budu minutu mluvit" Ustinovovi). Hlavní záporák je pak jen do počtu. Sečteno podtrženo, Loganův běh je spíš taková upoutávka k zamyšlení o tvárnosti lidské rasy. Pokud ho budete brát jako příběhový film a soustředit se na děj či postavy, odejdete zklamaní a rozezlení.

    • 7.8.2017  13:00
    Šílení (2005)
    ****

    LFŠ 43 (Film 25): Tříska v roli markýze (De Sade?) je naprosto dokonalý. Málokterý český herec by zvládl odříkat sáhodlouhé filozofické monology o církvi, bohu, náboženství a přírodě aniž by působil směšně či nudně. Zbytek ansámblu mu pak hraje druhé housle (i když někdy i ty dokáží pěkně zahrát, viz. Dušek parodující sám sebe). Záměrné neukotvení děje do jednoho časového období (ve filmu je zároveň počítač a koňské spřežení) není vůbec na škodu, co ale vyloženě otravuje jsou Švankmajerovy signature surrealistické předěly, které si autor nebyl schopen odpustit. Někde v Šílení se skrývají dva velmi dobré filmy, jeden hraný, filozofický horor a jeden animovaný jinotajný kraťas. Bohužel to dopadlo jak když Rachel v přátelích dělala dort s hovězím a pudinkem, dohromady to prostě nepasuje. I přesto je Šílení jedním z nejlepších českých porevolučních filmů.

    • 7.8.2017  12:59
    Návrat na Brideshead (TV seriál) (1981)
    ****

    LFŠ 43 (Film 24): Přijde mladík k doktorovi a povídá: „Pane doktore, já jsem asi gay.“ Doktor na to: „A máte košili od Armaniho?“ „Ne, jen tuto flanelku.“ „A máte kalhoty Hugo Boss?“ „Ne, pouze manšestráky.“ „A slipy od Calvin Klein?“ „Ne. Obyčejné, úpletové.“ „No a co kolínská – je značky Gucci? „Ne, používám pitralon.“ Doktor pokývá hlavou a povídá: „Víte co? Vy nejste žádný gay. Vy jste obyčejný český buzerant!“. Na anglické period drama je to až překvapivě svižné a vtipné. Úvod filmu začíná v předvečer druhé světové války, my se seznamujem s Jeremy Ironsem, který hraje velícího důstojníka četa mladých rekrutů. Irons je sympatický, rozumný, přísný, schopný a čestný, zkrátka ten typ velitele za kterého byste rádi položili život. Po asi 20 minutách filmu se četa ubytuje na vojenském cvičení u sídla Brideshead, a dostaví se pravá zápletka. 1. Irons je homosexuál. 2. Irons je zamilovaný do svého spolužáka z Oxfordu, shodou okolností pocházejícího z Bridesheadu. Načež film skočí o několik let zpět, a vypráví jak se oba potkali, co vyváděli na škole za neplechy a načrtne pár vedlejších postav (obzvláště italského gaye a rivala Ironse, který je tak over the top afektovaný, až mi padala brada na zem a otce hlavního hrdiny, jakéhosi Sheldona Coopera meziválečné éry). Celou dobu přitom Sebastian (tak se jmenuje Ironsův amant) dělá strašné cavyky ohledně jeho rodiny, jaký byl hrozný chudáček, když vyrůstal v zámku na čtyřhektarovém panství a jak je celá jeho rodina plná misantropů, padouchů apod. Nakonec přijede Irons na Sebastianův zámek a voiceover nám řekne že je šťastný jako blecha a.... moment, to je konec? Nejdřív jsem to bral jako vtip, ale film skončí doslova uprostřed věty. Celá úvodní pasáž s vojáky je naprosto zbytečná, protože se k nim už vůbec nevrátíme. Tajemství okolo Sebastianovy rodiny neodhalíme, stejně tak co se stalo se Sebastianem po studiích na Oxfordu a proč je zámek v současnosti (tj. těsně před válkou) prázdný. Je mrtvý? Utekl? Nenávidí Ironse? Je z něj kyborg cestující časem? Jsem idiot, protože jsem nepochopil, že se nejedná o stand-alone film, ale jenom pilotní díl? Ano, vážení přátelé, poslední možnost je správně. Omlouvám se, zda jsem rozhořčil vaše kritická srdce, zbytek seriálu snad zhodnotím později, prozatím provizorní čtyři hvězdy.

    • 7.8.2017  12:58

    LFŠ 43 (Film 23): Zachovalá redheadka, co má za manžela barel slizu, si vydělává na chléb pomocí svých nepopiratelných předností. Nejlepší scénou je hned ta úvodní titulková, kde hlavní hrdinka předvádí správné provedení hygienické očisty pomocí houby. Zbytek je pak standardní erotický film, jaký dávali v 90. Letech pozdě v noci na TV Nova. Na červenou knihovnu je to málo romantické, na porno je tam málo sexu. Neurazí, ale ani nenadchne

    • 7.8.2017  12:56
    Tron (1982)
    ***

    LFŠ 43 (Film 22): Ve své době ohromující trikové scény (prakticky celý film se odehrává v digitálním světě) a především graficky originální ztvárnění (tak 75 procent barev co uvidíte je černá či varianty šedé, zbytek jsou různě svítící linky) jsou hlavním tahákem Trona a důvod proč ovlivnil tolik puberťáků v době svého vzniku. Dobrým příkladem jsou například Matt Stone a Trey Parker, špatným příkladem je Tron Guy. Postavy jsou jinak dist ploché, a hlavní hrdina mi byl svým cocky Han solo šviháctvím vyloženě protivný. Pro kohokoliv, kdo se považuje za gamera povinnost, u které ale převažuje forma nad obsahem

    • 7.8.2017  12:55

    LFŠ 43 (Film 21): Totálně nesympatická, neschopná (dá si někdo krevety?) a naivní dvojice detektivů se pouští do vyšetřování vyloupení banky. Zlosyn je samozřejmě nepolapitelný, protože korupce, a tak na vše doplatí "muži z lidu". Nejvíc mě pak dojímal jednodušší z hlavní dvojice hrdinů, který protestuje proti zlému globalizačnímu řetězci McDonald's, protože chce podporovat švédské podniky, a tak si kupuje hnusný kebaby od Pakistánců na rohu. Nevím jestli jsou ti Švédi takoví masochisti, nebo je jejich systém sociálního státu nějaký velký vtip. Bojím se, že se nakonec nikdo smát nebude. P.S. Jako kriminálka je to průměr

    • 4.8.2017  00:25

    LFŠ 43 (Film 20): Vůbec nevím jak to uchopit. Film od chlapa, kterej je takovej narcis, že se v titulkách uvedl dvakrát (jednou pod pseudonymem). V hlavní roli opravdu krásná,až sladká Christina Lindberg jako na heroinu závislá šlápota s černým pásem v Aikidu, zbrojním pasem a tváří dvanáctileté panenky. Jo, a taky s jedním okem a jednou páskou přes oko (zdravíme Quentina). K tomu si připočtěte asi 5 minut pornoscén (včetně análu a výstřiku) s hudebním doprovodem jak z Návštěvníků (blip blop), asi 10 very VERY slow-mo smrtelných scén (než frajer padne mrtvej k zemi, stihnete si uvařit kafe), pár trefných emočně laděných momentů (například celá backstory hlavní hrdinky) a spoustu spoustu mlácení, osahávání, úchylného olizování a podobně. Herecké výkony jsou překvapivě dobré, hlavní záporák je slušný barel slizu a Christine je něco mezi Terminátorem, Nevěstou a Latex Dominou, s ledově mrazivým kukučem. Netroufám si hodnotit.

    • 4.8.2017  00:24
    Soumrak dne (1993)
    ****

    LFŠ 43 (Film 19): Přeslechnuto na záchodcích po skončení filmu: "A ona jako měla ta hospodyně k tomu komorníkovi nějakej vztah?" "Ty vole vždyť ona ho milovala!" Pokud máte aspoň minimální vztah k anglickému prostředí počátku 20. Století, díváte se rádi na Panství Downton, Hercule Poirota či Sherlocka Holmese (toho původního), a tají se vám dech při podzápletkách typu komorník nechal na schodech smeták, budete nadšeni. Pokud by vám to nestačilo, je do filmu navíc vpletena nit předválečného britského Appeasementu zosobněná tragickou postavou Lorda Darlingtona a jeho odporných kumpánů (s odstupem je až bizarní poslouchat věty typu Mír v naší době aj). Děj se sice nikam neposunuje, hlavní zápletka taky moc není vidět, ale za to obě hlavní postavy prochází nádherným psychologickým vývojem, podpořeném skvělým hereckým výkonem. Ani nevím který z dvou hlavních hrdinů žere kulisy víc, zda Emma Thompson a její expresivní vyjádření citů, nebo Anthony Hopkins a jeho minimalistické potlačování toho samého. Jako zajímavost si povšimněte, jak jsou ve filmu zobrazeny jednotlivé národy na konferenci. Francouzi pošlou tlustého a zbabělého chlapíka s křečovými žilami, Němci ledovou árijskou valkýru a Američani Supermana. 

    • 4.8.2017  00:22
    Hamilton (1998)
    **

    LFŠ 43 (Film 18): Už chápu, proč Stormare hraje pořád jen záporáky. Jeho charisma ten film prostě neutáhne (jeho slow walk od exploze je ještě směšnější než bývá obvykle) Naprosto ho zastiňuje Mark Hamill, svojí camp variací na Jokera. Příliš nepomáhá ani fakt, že mezi "ty hodné" patří příslušník GRU a Libyjští bojovníci za svobodu. Dokonce i ten jediný Američan co je Stormarovi k ruce je spíš komická úřednická figurka s vizáží Kofiho Annana a rapperským jménem Texas Slim. Co se týče Seveřanů (včetně Rusů), ti jsou nesympatičtí už od pohledu, navíc se nechovají ani jako typičtí klaďasové (poprava rukojmích je sice z hlediska logického naprosto v pořádku, ale ani Chuck Norris by si něco tak srabského nedovolil). No prostě sebranka k pohledání. Je úsměvné, že jako hlavní padouchové jsou zde Američani, ale to je asi důsledek levicového náklonu Švédska. Skoro bych až řekl, že Hamilton je takový inverzní Delta Force. Pokud jste fanouškem aeronetu či parlamentních listů, přihoďte navrh 3 hvězdy.

    • 4.8.2017  00:19

    LFŠ 43 (Film 17): Dětský film pro opravdový chlapy. Nečekejte nějaký hrátky s časoprostorem á la Christopher Nolan, tohle je čiré SF z minulého století, následovník star treku, ztraceni ve vesmíru, twilight zone či doctora who. Nejlepší herecký výkon pak podává robot Vincent (a zdatně mu sekunduje robot Bob), který je stejnými dávkami roztomilý, vtipný, shopný a smrtící. Zápletka je překvapivě dospělá, s mírným přesahem do filozofie a hororu (tak jako ty nejlepší pohádky). Celý film ve mně vyvolával pocit, jako by mi bylo deset let a s kamarády jsme si hráli na roboty a vetřelce, pobíhali po školním dvorku a stříleli po sobě se zvuky pif, paf, popřípadě pííp (pokud byl někdo robot). Je to roztomilé, hravé, chytré ale zároveň lehce blbé, dojemné, akční a v žánru rodinných filmů bezkonkurenční.

    • 2.8.2017  13:21
    Kalvárie (2004)
    ***

    LFŠ 43 (Film 16): Když jednou z nejsympatičtějších a nejnormálnějších postav ve vašem filmu je retardovaný vepřomrd, buď jste úchyl nebo génius. U De Welze bych to viděl spíš na to první. Hlavní hrdina Mark je sympatický kluk s lehce nezvyklým zaměstnáním, a to zpíváním kupletů v domovech důchodců. Kdyby byl Mark postavou ve filmu od Jarmusche nebo Andersona, strávil by větší část stopáže bezcílným bloumáním po francouzském venkově, přičemž to nejhorší co by ho mohlo ohrozit by byla nuda. Bohužel pro Marka, si ho nevymyslel ani Jarmusch ani Anderson, nýbrž edgy a cool anti-establishmentový Belgičan De Welz. Údajně měla být Kalvárie proti-Sarkozyovským filmem který podkopává limity hororu. Opak je pravdou. Celý film se dá brát jako krásná ukázka toho, kam dovedly francouzské hospodářství socialistické dotace (scéna v hospodě, kde dementní incestní rodinka jediného farmáře s IQ nad 40 hopsá na mlácení do kláves jak partička lobotomizovaných chovanců ústavu pro choromyslné mluví za vše), najdeme tu i klasický twist ke konci (našli jsme ji tati, můžeme jít, ahoj glorie) a tvrzení režiséra, že jsme měli fandit či snad dokonce soucítit s hlavním záporákem (takový shnilejší Paul Giamatti) je absurdnější než nezisková organizace Gays for Palestine. V průběhu filmu pak vidíme i několik obrazů, které cyničtějším jedincům připomenou i některé české scény (Stříhali dohola malého chlapečka, To je dost žes nás taky někam vyvez) a pár nezbytných a směšných obrazových metafor (mysleli jste si, že se to Kalvárie jmenuje pro nic za nic?). Pokud neberete film vážně a berete ho jako odpočinkový gore-fest, budete se bavit. Jestli v tom ale chcete vidět něco víc, budete zklamáni.

    • 2.8.2017  12:56

    LFŠ 43 (Film 15): Sebepoškozování, body dysmorphic disorder, hysterie, schizofrenie, paranoia a deprese. Všechny tyto psychické poruchy (a mnohem víc) jsou zde precizně ztvárněny. Postupný přerod hlavní hrdinky ze sexy pizizubky do něčeho co vypadá jako že to zůstalo na podlaze střižny Cáklýho Maxe, je také zvládnut velmi pěkně. K čemu je nám to ale platné, když film postrádá jakoukoliv pointu či děj. Zůstává pouze jakýsi nahrubo otesaný sokl, od kterého jeho sochař odešel zhruba v polovině. Škoda.

    • 2.8.2017  00:06

    LFŠ 43 (Film 14): Krásná studie autismu, sociální fobie a deprese s lehkým nadpřirozeným přesahem. V hlavních rolích až zločinně sympatický Géza Morcsányi a roztomile krásná Alexandra Borbély. Těmhle dvěma prostě musíte fandit, i kdyby jste měli srdce zmrzlejší než rybí prsty. POZOR: Varování, pokud jste náchylnější na scény s krví, možná se raději tomuto filmu vyhněte během projekce tu zkolabovali dva diváci, a dle zdrojů z internetu to nebylo poprvé.

    • 2.8.2017  00:05

    LFŠ 43 (Film 13): Pokud jste někdy hráli nějakou adventuru ze staré školy, budete ve třináctém patře jako doma. Úhledně zabalená záhada, kterou si mašličku po mašličce rozbalujete. Hlavní hrdina (jehož představitel z nějakého důvodu odmítl roli Chandlera v Přátelích a určitě se dnes netluče každý večer do hlavy) je celkem zapomenutelný týpek, což vlastně platí o všech postavách a výjimkou obou D'Onofriů, z nichž obzlášť barman má asi největší potenciál, bohužel nedostatečně využit. Tematicky (a velmi lehce i stylisticky), film připomíná Dark City, který vyšel o rok předtím, ale na rozdíl od Dark City zde nemáte chuť vrazit si z všudypřítomné deprese tužku do oka a pořádně si s ní zakroutit. Pokud máte rádi záhady, počítače, Nolanovy puzzle filmy, nebo si myslíte, že nejlepším prezidentem Spojených Států byl David Palmer, doporučoval bych vám vystoupit si ve 13. Patře.

    • 1.8.2017  17:47

    LFŠ 43 (Film 12): Naprostá bomba. Film z roku 1919, který by se dal jako shot for shot remake pouštět v kinech i v roce 2019. Mizanscéna, práce s kamerou, pohyb herců na plátně, perspektiva, všechno je až kacířsky moderní. Scénář vycházející z literární předlohy je sice na moderní poměry strohý, ale v porovnání s dobovou tvorbou, je neskutečně nabitý. Vezměte si například hned úvodní scénu, kdy tři Skoti utečou z vězení. Během pěti minut si zablbnou, přivolají strážného, přetahují se s ním o kopí, ukradnou mu klíče, odemknou si dveře, zabijou strážného, vyskočí z okna a odjedou. U Sjöströma by toto trvalo hodinu, a to byste ještě dostali půlhodinovou podzápletku o tom jak strážný doma krmí svoje děti. Avšak na rozdíl od mnoha filmů z tehdejší doby, zde Stiller pochopil, že méně je někdy více a necpe do nás horem dolem deset zápletek které dlouhou dobu přešlapují na místě, aby se pak všechny vyřešily během hektických posledních 5 minut. Jedná se o klasický příběh o pomstě, zradě, lásce , zlomeném srdci a osudu. Jak už jsem říkal, tenhle film si přímo žádá o remake. Úplně to vidím. Jennifer Lawrence jako Elsa, Matthew Mcconaughey jako Archie, ve vedlejších rolích Malkovich, Buscemi, Bridges. Procesí na konci filmu s efektní hudbou od Enyi (Enyai?), bouřka a obleva s rozpadem ker pod CGI od studia Weta. 3 až 4 nominace na Oscara zaručeny. 

    • 1.8.2017  16:58
    Smrtihlav (1998)
    ****

    LFŠ 43 (Film 11): Dark City je z těch filmů, které vás napoprvé ohromí a napodruhé uspí. Celá narace závisí na hlavním twistu, a jakmile dojde k odhalení, dochází zároveň i k smrti filmu. Závěrečných asi 30 minut pak je jen zbytečným přívěškem jinak výborného atmosférického torza, inspirovaného mimojiné německým expresionismem (ve stylu Langa a Murnaua), M.C. Escherem a klasikami film-noir. Rufus Sewell je hodně mimo ve své roli klaďase (jako Obergruppenfuhrer John Smith v The Man in the High Castle je tak o 1000 procent lepší). Jennifer Conelly jako jeho manželka je potom až překvapivě dobré Eye Candy, přičemž její dvě smyslná taneční vystoupení patří k highlightům filmu. Kiefer Sutherland v tom filmu je, to je asi tak vše. Do twistu hodnotím 5/5, poté 2/5, celkově tedy za slabší 4 hvězdy.

    • 31.7.2017  17:08
    Galaxy Quest (1999)
    *****

    LFŠ 43 (Film 9): Pro všechny fanoušky sci-fi je Galaxy Quest něco jako povinná četba. Je to film, který si utahuje z, ale zároveň oslavuje SF, fandom a vůbec celé geekstvo. Tim Allen je naprosto perfektní v jeho roli vyčichlého herce, který si svůj byt na Hollywood Hills udržuje pouze nekonečnými setkání s fanoušky a reklamními akcemi (podobnost s Williamem Shatnerem je čistě náhodná), jenž dostane životní roli kapitána skutečné vesmírné lodi vybudované mimozemskou civilizací Termitů (jejichž gesta a mimika připomíná roztomilé lachtany, ale ve skutečnosti se jedná spiš o kalamáry). Jeho posádka, čítající jména jako Alan Rickman, Tony Shalhoub, Sigourney Weaver nebo Sam Rockwell je nádhernou sebrankou scifáckých karikatur (Rickman jako humanoidní chladný ufon sloužící jako vědecký důstojník, Sigourney jako chodící poprsí atd.). Co je ale pro mě naprostým vrcholem filmu je postava Justina Longa, potažmo ostatních questies. Na lidi, které mají na svém počítači kompletní systém odpadových tunelů fiktivní vesmírné lodi a ví co se stalo s mutantem na Enoku 7, je většinovou společností nahlíženo jako na podivíny, magory, asociálovy, asexuály a podobně.  Galaxy Quest toto obrací naruby a dělá z ostudy ctnost, která nakonec zachrání den. Tímto vzdává hold všem těm, ze kterých si dělali kamarádi legraci protože by si na školním dvoře raději četli Asimova, než aby čutali do meruny. Všem těm co si raději hrály s merkurem než s panenkami. A všem, pro které jsou hranice představivosti pouze doporučení.

    • 31.7.2017  16:59

    LFŠ 43 (Film 8): Někdo má rád holky, jiný zase vdolky. A protagonisté tohoto filmu zase vdolky s kousky holky uvnitř. Proti tomu nemůžeme nic namítat, strava je to na proteiny bohatá, a šetříme životní prostředí. S čím ale mám problém, je způsob s jakým režisérka zachází s napětím. Tedy lépe řečeno nezachází. Je skoro až umění, dosáhnout toho,m že při promítání vašeho filmu o vraždících úchylných kanibalech, kde hlavní roli hraje rajcovní raketa a výraz "eat her pussy" má více než jeden význam, odejde znuděně polovina sálu z kina Pozor, ne znechucením, to by bylo snímku ke cti, nýbrž protože se nudili), ale nemůžu se jim divit. Sledovat některé postavy bylo vyloženě utrpení, kupříkladu černý doktor (Btw, všimli jste si, že černoši ve francouzských filmech jsou buď chlapci z okraje společnosti se srdcem ze zlata, nebo doktoři, právníci a jiná podobná elita?), jehož přítomnost jsem nepobíral, nebo hůř, pan Brown (ironicky je to běloch), jehož štěněcí pohled a ublíženecký výraz je vyloženě na facku. Tempo filmu je pomalejší než chůze Miloše Zemana po mrtvici a zápletka chatrnější než rozvodná elektrická síť v Zambii. Více lidí mi tvrdilo, že Claire Denis je taktilní režisérka, lépe řečeno, cže máte pocit dokonalého ponoření do plátna a vnímate více smysly než jen zrakem a sluchem. Musím přiznat že to je pravda, dosahuje toho zvýrazněním ambientních zvuků (křupání bot na štěrku, šustění peřin, vrzání kožené bundy při chůzi) a přiblížením záběru (celou dobu filmu jsem se nemohl ubránit pocitu že jsme moc blízko, jako kdybychom zasahovali do osobní zóny protagonistů), takže výsledkem je velice zvláštní pocit, skoro až voayeurský. Bohužel, to je tak asi jediné co můžu na filmu pochválit. Film trpí klasickým syndromem artového filmu, kdy výrazně vítězí forma nad obsahem, a jako celek je to prostě slabé. P.S. Vlažnější potlesk tu neměla ani Leni Riefenstahl

    • 31.7.2017  01:30
    Total Recall (1990)
    *****

    LFŠ 43 (Film 7) Total Recall je srdcovka, co dodat. Film z časů kdy to měl Arnold v paži, Verhoeven v mozku a Cronenberg v nějakým hnusu co vám vyrůstá z těla. Kromě klasického nášupu Schwarzeneggerovských hlášek, velkých hlavní a té štětky co má problémy sehnat podprsenku s dostatečným počtem košíčků, dostanete i poctivou dávku Hard SF. Hlavním nosným motivem filmu totiž není :"Give this people air!", ale co je skutečnost a co je recall. Zvláštní je, že při každém dalším zhlédnutí se víc a víc přikláním k názoru, že Quaidův mozek se po zhruba páté minutě filmu proměnil v míchaná vajíčka a dále už je to jen čirá fantazie. Autoři filmu se nikdy nevyjádřili jakou verzi podporují, a to je jenom dobře, protože nám to dává záminku znovu vycestovat s Arniem na Mars. A to si pište, že bych jel hned!

    • 31.7.2017  00:06
    Vozka smrti (1921)
    *

    LFŠ 43 (Film 6): To co ze začátku vypadalo jako docela slušný tajemně zabarvený švédský pra-noir, se zhruba někdy v polovině druhého obrazu (z pěti, tzn. krátce po expozici) překlopí do moralistické agitky, kde nás pan režisér poučí o tom že se nemá pít a kašlat na lidi pokud máme otevřenou tuberu. Celé to dost připomíná Báječný život od Franka Capry, akorát že zde absolutně nemáte důvod s hlavním protagonistou sympatizovat či dokonce empatizovat. Pozor SPOILER: David je skrz naskrz zlý člověk, jehož přerod v početného člověka na konci filmu je asi tak pravděpodobný, jako že Putin v Rusku nevyhraje volby. KONEC SPOILERU Autor asi chtěl parafrázovat Vánoční koledu od Dickense, přičemž klíčové je tu slovo chtěl. Co se týče děje, pokud doufáte v nějaké nadpřirozeno, nedočkáte se. Víc mystiky je i ve Volejte Věštce. Kdyby se vystřihla úvodní a závěrečná část a film se dnes remakoval, bylo by z toho Oscarové sociální drama (a teď nemyslím protože by film byl tak dobrý, ale protože by to byl stereotypní příběh o alkoholikovi který si pomalu zničí život, ALE HRAJE HO SEAN PENN OMG DEJTE MU OSCARA). Přiznávám že jsem se jednou nechtěně zasmál když hlavní "hrdina" rozsekal dveře sekerou, až by Jack Torrance zezelenal závistí, takže tu jednu hvězdu tomu plácnu, ale jestli chcete nějakého starého mistra, pusťte si radši Langa nebo Griffitha a Victora Sjöströma nechte ležet v kočáru.

    • 30.7.2017  17:19

    LFŠ (Film 5): Pokud překonáte uvódní patnáctiminutovou powerpointovou prezentaci, kde režisér komicky ukazovátkem ukazuje kde přesně v Boschovských ilustracích je ten nešťastník kterého pekelníci hází do kotle, otevře se před vámi roztomilé vyobrazení středověkých čarodějnických procesů, ne nepodobné Kladivu na Čarodějnice (ovšem k nechutnosti Šmeralova Bobliga z Edelstadtu to má pořád dost daleko), kde všichni udávají všechny a se všemi také církev po právu zatočí. Naprosto geniální je pak myšlenka čarodějnického soudu, kdy svázali ženu nařčenou z čarodějnictví do kozelce a hodili do vody. Pokud se vynořila na hladinu, upálili ji za čarodějnictví. Pokud se utopila, došla pokojné křesťanské smrti. Win-win, že? Na svou dobu slušné efekty, kupříkladu let na košťatech, nijak nevytrhávají z děje, což filmu slouží ke cti. Zajímavý je pak i závěr filmu, kdy autor porovnává středověké "čarodějnice" s moderními hysterkami, somnambuličkami, parkinsoničkami atd. Celkově je film celkem svižným a moderním pohledem na pověrčivost a paranoiu, která se, bohužel, vyskytuje nejen ve středověku.

    • 30.7.2017  17:08

    FLFŠ 43 (Film 4): Standardní žánrová chuťovka, s pár vydařenými gagy (celkově jsem se asi pětkrát zasmál), takže dle mých zcela subjektivních měřítek je to celkem povedená komedie (je ovšem pravda, že může i trochu nudit, jak dosvědčí oba chrápající pánové v řadě za mnou). Revoluční je hlavně využití splitscreenu, a to dokonce několikanásobného. Z toho taky vychází asi nejvtipnější scénka filmu, kdy obžalovaný a obhájce popisují událost rvačky, což je na plátně zobrazeno jako dva navzájem se popírající, vedle sebe stojící živé obrazy, á la Jára Cimrman. Celkově příjemný film, který vás na filmovém festivalu nebo v muzeu bude bavit, ale doma si radši pustíte něco jiného. Bonusovou hvězdičku za živou doprovodnou klavírní hudbu od Michala Worka.

    • 30.7.2017  17:07

    LFŠ 43 (Film 3): Ve své době to určitě bylo revoluční, přelomové dílo, předobraz Matrixu a inspirace spousty dalších cyberpunkových kopií. Bohužel s odstupem musím říct že z filozofického hlediska je to dost lite, zvrat vidíte přijít na míle daleko a závěr ve vás celkem rychle vyšumí. Naštěstí film zachraňuje šťavnatá animace a naprosto famózní hudba, která film sama od sebe vytahuje z průměru. Pokud si chcete doplnit filmové vzdělání o japonské anime, Kokaku Kidotai je spolu s Akirou a Miyazakim jeden z tří hlavních filmových pilířů (o seriálech nemluvím, to je na samostatnou satabázi), oproti nim ale dost pokulhává. Bonusový bod si přidejte pokud jste otaku či cyberpunkový nadšenec.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace