roorybacky

roorybacky

Michael Smolík

okres České Budějovice
nejsem

28 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Hodný, zlý a ošklivý (1966)

  • poster

    Kalvárie (2014)

  • poster

    Mistr (2012)

    Hned první záběr filmu na rozbouřený bleděmodrý moře je naprosto nádhernej. A stejně tak nádhernej je i veškerej audiovizuál filmu - krásný barvy, záběry působící jako fotografie/obrazy (nejvýmluvnějším příkladem budiž detaily Phoenixova obličeje) a Greenwoodova hudba, ač nenápadně, tak přesně dokreslující celkový vyznění. Phoenixův hereckej výkon je pro mne největším hereckým výkonem vůbec a nutno podotknout, že ten Hoffmanův je rovněž geniální - oba do ztvárnění svejch postav dávají naprosto všechno a je to sakra vidět. Aby těch superlativů nebylo málo, tak "processing scene" je pro mě jednou z nejlepších filmovejch scén vůbec - absolutní masakr a téměř dotek transcendentna (jichž je ve filmu hned několik)... A co je docela zváštní, že s každym dalším zhlédnutím objevuju ve filmu víc a víc humoru. Především Hoffmanova postava je nádherně zvrhle pompézní, patetická, nicotně a přitažlivě tautologicky a snad i patafyzicky působící zrůda a mě šíleně baví v ní lehce masochisticky nalézat zalíbení a smát se většině toho co říká, co dělá a jak se tváří. Avšak v konstrastu s tím je pro mě vrcholem filmu a capella zpěv písně Slow Boat to China při posledním setkání Freddieho s Mistrem. V závěrečné sexuální scéně podle mne PTA tak trochu vzdává poctu Stanley Kubrickovi a jeho poslednímu filmu Eyes Wide Shut. Are you lying? - No. - Are you a liar? - Yes.

  • poster

    Collateral (2004)

  • poster

    Poslední eskorta (1973)

  • poster

    Bílá nemoc (1937)

  • poster

    Kdo seje vítr (1960)

    NA TENHLE FILM BY SE MĚLI PODÍVAT ÚPLNĚ VŠICHNI. Naprosto v pozitivním slovasmyslu zdrcující protikřesťanský/proevoluční soudní drama. Ukazuje čirou hrůzu extremistickýho náboženství, který šíří strach a nenávist. Otázky zní: Je onen strach z pekla, který křesťanství šíří mezi svoje věřící, opravdu žádoucí? Je žádoucí ona nenávist vůči nevěřícím, kterou křesťanství svým následovníkům vštěpuje? Opravdu je potřeba lidi strašit tím naprosto nejhorším představitelným trestem, aby se chovali morálně správně? A je opravdu křesťanská morálka tou jedinou správnou morálkou? A je ono utěšování věřících sliby, že pokud budou poslušně následovat náboženský doktríny, tak půjdou do nebe, žádoucí? Činí je to opravdu lepšími lidmi? Nebo je to činí pouze vyděšenejma a proto i poslušnejma ovečkama? A i kdyby je to lepšíma lidma činilo, není špatně to, že k tomuto žádoucímu chování dospěli na základě strachu ze s nejvyšší pravděpodobností lživý manipulace? Ve filmu je krásně (hnusně) vidět kterak náboženský fanatici odmítaj naslouchat svejm antagonistům, kterak odmítaj kriticky uvažovat, racionálně argumentovat a především bejt upřímný a nelhat; namísto toho se snaží nevěřící zesměšňovat a vyhrožovat jim peklem za to, že si vůbec dovolili se jim postavit. Scéna ve který kněz posílá do pekla svojí vlastní dceru je dokonalou ukázkou nezměrnosti zla, který náboženství může vyvolat, a to i v dobrejch lidech. Náboženství zde stojí v kontrastu s pokrokem, v kontrastu s pravdou, v kontrastu s vědou, v kontrastu s rozumem, v kontrastu s dobrem. I do not think about things that I do not think about - Do you ever think about things that you do think about?

  • poster

    Červený pás (2008)

  • poster

    Seriózní muž (2009)

    IT'S ALL SHIT, LARRY, IT'S ALL SHIT... IT'S JUST FUCKING SHIT.

  • poster

    Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)

    Učebnicový příklad v každém ohledu stoprocentně dotaženého filmu. Bez výjimky mistrovské herecké výkony všech zúčastněných, jejich vystižení dvanácti rozdílných charakterů, minimalismus jedné místnosti, stále kupředu se posunující děj, přesvědčivě dusná atmosféra, promyšlený scénář bez jakýchkoliv logických kiksů a Lumetovo neobyčejné citlivá režijní ruka... Díky své obrovské nadčasovosti film perfektně funguje i po padesáti letech. Tohle je ta pravá perla světové kinematografie.