Recenze (180)
Voskové muzeum (1988)
Velevážené obecenstvo, pokud si přejete strávit správně dekadentní večer, a zatraceně dobře se u něj bavit, vstupte dále! U nás můžete vidět největší hvězdy hororového nebe, všechny pěkně vedle sebe, a pokud se vám nebudou zdát figuríny dostatečně reálné, vím, jak vás šoupnout rovnou do děje!
Angel Heart (1987)
Skvělý thriller se sugestivní atmosférou a výborným Mickey Rourkem. Ještě teď mi jeho zoufalý křík zní v uších..
Misery nechce zemřít (1990)
Povedená adaptace knihy Stephena Kinga. Filmové zpracování si naštěstí udrželo stejně tíživou atmosféru jako předloha. Šílená ctitelka ošetřující pochroumaného spisovatele je neméně démonická, a třebaže si film odpustil jisté epizody z knihy, je nesporné, že zde máme jeden z nejlepších přepisů SK na filmové plátno.
Mac a já (1988)
Když jsem byl mrně, chodil jsem na návštěvy k sousedům, protože ti šťastlivci měli doma video značky Orion a spoustu báječných filmů. Tenhle byl jeden z nich. Pamatuji si, že při každé návštěvě jsem chtěl vidět právě Mac a já, protože E.T. byl na mne moc brutální, devastoval mi moji mírumilovnou dětskou a naivní duši, která mi koneckonců vydržela až do dnešních časů. :)
Beetlejuice (1988)
Ulítlá kompozice plná šíleností, Keatonovo ksichtění a Burtonovo šílených nápadů = skvělá zábava.
Osudový dotek (2004)
Skvělý zážitek. Film vás hned na začátku chytí svojí podmanivou atmosférou, a s mírným zaškobrtnutím se vás nepustí až do konce. Tím myslím jen mírnou překomplikovanost ke konci filmu, a to je jen jediná moucha, kterou tento film dle mne má.
Dek hor (2006)
I já zvedám palec nahoru. Toto thajské drama s prvky hororu má umně vybudovanou atmosféru, i po stránce dramatu je vše slušně zvládlé. Internát sám je chladný, zákoutí temná, a jak se zdá, duchařské historky kolující mezi dětmi v sobě možná ukrývají zrnka pravdy.
Láska přes internet (1998)
Protože i já mám svoji zkušenosti s internetem, zajímalo mne, jestli i tato epizoda skončí tak fatálně, ale jak se dalo tušit, dopadla na výbornou, protože nejde o život, ale o holywoodský film:) Naštěstí je celý příběh prostoupen příjemnou zamyšlenou atmosférou, a je jen škoda, že děj se neodehrává na podzim, stal by se tím jedním z mých nejoblíbenějších romantických filmů.
Merlin (1998) (TV film)
Zajímavý pohled na vděčné téma - Artušovské legendy. Tahle má štěstí na Sama Neila, neokoukaný pohled na postavu Merlina, ale se stejnojmennou knihou nemá společného téměř nic. O temnotě, stínu smrti a jeho myšlenkách tak lze přemýšlet jen ovlivněn knihou, zde tyto aspekty nedostanou žádný prostor. Tohle je zdařile strukturovaná pohádka, se skvělým výtvarným zpracováním, dobrými herci, a přeslazeným koncem. Přesto však nemohu hodotit jinak, láska k těmto časům přetrvá věky.
Drtivý dopad (1998)
Ve srovnání s Armageddonem to u mne jasně vyhrává právě Deep Impact. Tenhle film má totiž duši. Zobrazuje hrozbu srážky země s kometou, naštěstí s lidským faktorem, a to opravdu působivě. Film je mozaikou několika příběhů, které gradují lineárně s blížícím se asteroidem. Jeden úhel pohledu je věnován partě astronautů, kteří se snaží odpálit nálož na kometě, a tím ji zničit, či alespoň snížit hrozící riziko. Druhý o mladíkovi, který při pozorování hvězdné oblohy zpozoruje asteroid, třetí o novinářce. Zprvu její konflikt s otcem působí otřepaně, vyhrocená scéna na konci však přivodí neprvoplánovité dojetí. Vzpomínka na hřejivé dětství strávené společně na pláži poblíž majáku zahřeje nejen posmutnělého melancholika, a za to jsem filmu vděčný. Posledním střípkem je potom věc v současné Americe naprosto nepřijatelná, a to černošský prezident v podání Morgana Freemana. Svoji roli zvládnul skvěle, až by si člověk poplakal nad tím, že jím není i ve skutečnosti.