Recenze (1 436)
Virgin River - Songbird (2023) (epizoda)
Songbird je doteraz najnudnejšia epizóda celého seriálu. Palec hore dávam za to, že Doc ponúkol Muriel job. Je skoro až neodpustiteľné voči nám divákom, že Charmaine je už štvrtú sériu tehotná! Veď to nie je normálne, že tam plynie čas pomalšie ako v telenovele a za to dávam palec dolu. Je to fakt až otravné. Veľmi slabá epizóda. Jack: How do you forgive the unforgivable? Mel (later): You know, it takes a big heart to forgive someone that's hurt yours.
Gilmorova děvčata - Utajený polibek (2000) (epizoda)
Kiss and Tell je zatiaľ prvá epizóda, ktorej musím udeliť plný počet. Bolo to tak neskutočne vtipné, toľko som sa nasmiala😄 a zároveň to bolo celé také sweet a to doslova. Pizza & popcorn, candy, peanut butter, chocolate & cake a jeden obyčajne neobyčajný filmový večer u Gilmore Girls😉, na ktorý je pozvaný aj jeden špeciálny hosť. Aká náhoda, aj ja mám v pláne pozrieť si v najbližších dňoch film Willy Wonka & the Chocolate Factory!! Tu by som fakt ani nevedela vybrať najlepšiu scénku. Bonusom sú dekorácie Autumn festivalu. Minule som akurát čítala, že Gilmore Girls je perfektný seriál na jeseň🍁🍂.
The Morning Show - Kármánova hranice (2023) (epizoda)
I feel most alive when.... Po takmer dvoch rokoch čakania tu máme pokračovanie The Morning Show. Je veľmi zaujímavé, ako sú jednotlivé epizódy (výnimka prvá séria) nevyvážené a ich hodnotenia sa pohybujú od nejakých 60% až po vyše 90%! Season 1 bola výborná a tam to možno mohlo skončiť. Season 2 bola tiež celkovo dobrá, ale niektoré epizódy boli slabšie. Finále S02 bolo veľmi neuspokojivé, tam to už definitívne malo skončiť! S01 sa venovala problematike #Me Too, S02 sa dosť zamerala na Covid a čo sa bude riešiť v S03? Tešila som sa na ďalšiu sériu, ale prvá epizóda ma dosť sklamala. Dúfam, že sa mýlim a nakoniec budem rada, že vznikla aj tretia séria a vlastne vyzerá to, že nebude posledná. Musím sa priznať, že hlavný dôvod prečo TMS sledujem, sú Reese a Jennifer. Oproti predchádzajúcim dvom sériam je tu (aspoň zatiaľ) značný pokles. Kam sa podelo napätie? Snáď sa to ešte rozbehne. Ďalší problém vidím v tom, že seriál je už veľmi woke!!! Jedna z tém, ktorej sa prvá epizóda venuje, je zákaz potratov v niektorých častiach USA. Je to však veľmi jednostranné. Obete sú tu len ženy, ale nenarodené deti, na tie nikto nemyslí. Dúfam, že nebude celá séria obhajovať len právo ženy, lebo budem veľmi sklamaná. Čo sa mi páčilo, bolo flying in Space, pekne to natočili a svetlomodrý outfit, ktorý mala na sebe Bradley počas udeľovania cien. Akosi málo. A vôbec, prečo Bradley a Cory nie sú spolu? Nenávidím politickú korektnosť. Hodnotenie si ešte premyslím. Celkový dojem z prvej epizódy: Too much woke, nemastné-neslané, prevažuje sklamanie.
Famílie - Hey, If You're Not Using That Baby... (2011) (epizoda)
No koho by nenapadlo "kúpiť" si baby od Latte girl? Typická ukážka toho, ako rozdielne pristupujú k problému žena (Julia) a muž (Joel). 4 a pol*.
Ztracené květiny Alice Hartové - Část třetí: Mračňák (2023) (epizoda)
LANTERN BUSH: Hope may blind.
Mlčení jehňátek (1991)
The Silence of the Lambs. Od filmu, ktorý je na ČSFD v TOP 20 som veru čakala viac. Naozaj neviem, čo je na tomto filme také výnimočné okrem toho, že je v ňom Anthony Hopkins. Na podobnú tému sa mi napríklad To Catch a Killer (2023) páčil oveľa viac a mohla by som uviesť viacero príkladov. Netvrdím, že Mlčanie jahniat nie je dobrý film, ale mne sa až tak (to znamená na viac ako 3*) nepáčil, nepríjemne sa to sledovalo a myslím, že raz mi to stačilo vidieť. Naposledy ma tak sklamal Matrix. Človek čaká neviem čo a dostane normálny film. [KINOFEST, Cineplex MANNHEIM, dabing]
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Síce až 7. diel, ale KONEČNE sa mi podarilo vidieť aspoň jeden M: I film v kine! Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One sa naozaj oplatí vidieť na čo najväčšej obrazovke, nehovoriac o zvuku. Od premiéry ubehli už skoro dva mesiace, som rada, že som to ešte stihla. Určite jeden z najlepších (pre mňa asi druhý najlepší) vrámci série. Napínavé akčné dobrodružstvo, ktoré ani na chvíľu nenudí a takmer nedá vydýchnuť :-). Medzi najlepšie scénky patrí tá na letisku v Abu Dhabi, auto naháňačka v Ríme a potom celé finále vo vlaku v Alpách, to bolo skoro také napínavé ako Titanic :-). Tom Cruise je perfektný ako vždy, ja sa tak stále o neho bojím!!! Keď nastal ten fenomén Barbenheimer a tento filmík na to doplatil, bolo mi Toma Cruisa a celý team až ľúto! Škoda, že si nevybrali iný termín. Mne osobne sa nové M: I skutočne páčilo a nie je to síce stopercentných 5* (niečo málinko mi tam ešte chýbalo, možno viac emócií a romantiky🙂), ale už len za tú neskutočnú snahu a námahu Toma Cruisa a celkový zážitok v kine, zaokruhľujem vyššie a nenechám si ujsť (opäť v kine) pokračovanie, na ktoré sa už teraz teším. [KINOFEST, CineStar MAINZ, dabing]. 85%. Dodatok1: Doteraz najviac impossible mission to bez pochyby. Dodatok2: Vôbec mi nejde do hlavy, ako môže Tom Cruise na svoj vek tak dobre vyzerať. A ešte super kamera.
Virgin River - Druhá šance (2023) (epizoda)
Finále predchádzajúcej série bolo také supeeeer, tú epizódu (The Long Goodbye) považujem dokonca za najlepšiu z celého seriálu a tak som sa samozrejme tešila na Season 5 a zisťujem, že dokonca bude ešte S6! Z prvej epizódy (A Second Chance) mám skôr rozpačité dojmy, moje očakávania nenaplnila. Zbytočne sa to zamotáva tam, kde by nemuselo. Virgin River akoby sa nevedelo rozhodnúť, či chce byť viac v štýle Hallmarku (niekedy mi to pripomína až telenovelu) alebo sa viac nakloniť niekde smerom krimi televízny seriál, no tá kombinácia romantiky a krimi nepôsobí veru vždy najlepšie. Stále si myslím, že toto je seriál pre ženy, tie "thrillerové" zvraty mohli z toho kľudne vynechať! Čo sa týka tejto epizódy, niektoré postavy sa správajú nepochopiteľne (Preacher & Paige?!!!) kým niektorí sa naďalej nechávajú manipulovať (Brady) a ďalšia nová postava? Kde bola Ava, dcéra Lilly, keď jej mama zomrela? Napriek spomenutým negatívam mám Virgin River rada. Bavia ma Mel a Jack, bavia ma Doc a Hope, baví ma Muriel, baví ma Lizzie. Prostredie je to, z čoho prevažne tento seriál profituje a to vďaka krásnej kanadskej prírode a soundtrack je tiež vždy perfektný. Som zvedavá, ako dlho vydrží Mel bez práce a už teraz predvídam, že Jack bude neprávom odsúdený za obchod s drogami alebo také niečo, aby to v tom idylickom Virgin River nemali také ľahké.
Sborovna (2023)
Das Lehrerzimmer. V dnešnej dobe stále aktuálna téma. Ten kto je vinný je vlastne nevinný a naopak alebo film o tom, ako sa pravda nedá dokázať, aj keď dôkazy by boli, ale veľkou prekážkou sú zákony o ochrane údajov a súkromia a podobne. A niekedy už niet cesty späť. Môžeme si len položiť otázku, ako by sme konali my na mieste tejto učiteľky. „Was im Lehrerzimmer passiert, bleibt im Lehrerzimmer.“ [Festival des deutschen Films Ludwigshafen am Rhein, Open Air, 07.09.2023].
Filmy našeho dětství - Pretty Woman (2021) (epizoda)
Najviac ma zaujalo, že Garry Marshall ustavične aj za pochodu prepisoval a prepisoval a točili sa súčasne vážne aj vtipné scénky, ktoré boli väčšinou improvizáciou zo strany hercov. Som rada, že ponechali túto komediálnu verziu. Julia Roberts sa do roly Vivian veľmi hodí a namiesto Richarda Gere by som si tu Al Pacina teda vôbec nevedela predstaviť. A zaujímalo ma aj rozprávanie kostymérky, je pravda, že outfity, ktoré má Julia na sebe sú dôležitou súčasťou filmu, hlavne tá scénka v obchode a k tomu ešte legendárny song "Pretty Woman" a sympatický Hector Elizondo ako aj široký úsmev Julie Roberts to všetko krásne dotvára túto filmovú klasiku. Keby sa ponechal pôvodný názov "Three Thousand" nebolo by to ono. Pretty Woman som videla veľakrát, ani by som to už nevedela spočítať :-). Až teraz som si všimla, že tu k nemu ešte nemám komentár, až ma to prekvapilo😄.