Poslední recenze (75)
Monarch: Odkaz monster (2023) (seriál)
Monarch má něco, co většině moderních seriálů chybí, a to je jakási dotaženost. Moc se mi líbí, že to není plně cliffhanger-driven, ale vyhrocené scény mívají patřičnou dohru. Ačkoli by druhá polovina zasloužila trošku zkrátit, není to nic hrozného. Co hrozné je, je postava Kiersey Clemons. Naopak dějová linka z minulosti a příslušní herci jsou výteční. A na závěr můj názor k tomu, že příšery mají minimální screen time: Jsem rád. Až budu chtít vidět, jak Godzilla rozmlátí město, můžu si znovu pustit kterýkoliv z již viděných filmů. Jak praví klasik: Jestli je to o něčom, tak má to bejt o lidech.
Suzume (2022)
Film je od první scény doslova vizuálně uchvacující a jednoznačně si zaslouží stříbrné plátno. Příběh, ač poměrně jednoduchý, tak je velice hezky zpracovaný. S hlavní hrdinkou procestujeme celé Japonsko, a to většinou dost ve spěchu, takže film nemá skoro žádná hluchá místa. I přesto se do něj vešel nespočet perfektních detailů a přes celkový depresivní nádech i několik vtipných momentů. Ani romantická linka nepůsobí jako že tam je na sílu a všechno to dohromady nádherně šlape. Soundtrack také vynikající. Zejména hudební motiv otevřených dveří tomu dodává skutečně děsivý katastrofický dojem a ústřední motiv je taky naprostá pecka. Jeden z nejlepších filmů Makota Šinkaie a podle mě anime vůbec.
Idol (2023) (seriál)
Připadá mi to trošku přepálené z hlediska artovosti. Ale povedl se majstrštyk – přes naprosto primitivní a pomalu plynoucí příběh působí závěr nadmíru uspěchaně až nesmyslně. Ještě to mohla zachránit režisérova typická zvrácenost a provokativnost, ale tyto prvky jsou bohužel koncentrovány pouze do postavy The Weeknda. Onen záhadný majitel klubu je tak nesympatický slizák, že se v jeho přítomnosti cítíte unkomfortabel i jakožto divák. Další je Lily-Rose Depp, která zde předvádí zejména jak málo oblečení na sobě lze nosit, aby se to ještě dalo nazvat oblečením. Myslím, že Levinson má na víc.