LoneGunman

LoneGunman

Martin S.

okres Praha

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 5.5.2019  20:45
    Bonding (TV seriál) (2019)
    ****

    Hodnotit tenhle seriál po prvních třech dílech, víc než na tři hvězdy by to nebylo - vtipné, zajímavé, ale nic víc. V druhé polovině série šli ale tvůrci jednotlivým postavám více pod kůži (klobouk dolů při téhle stopáži). Celkově tedy za 4*. Není to taková bomba jako Sex Education, i tak ale stojí za zhlédnutí.

    • 30.4.2019  07:51
    The Civil War (TV seriál) (1990)
    *****

    Exkurze Kena Burnse do Druhé světové války v podobě cyklu "The War" mě totálně dostala, byť jsem jí v hlubinách Netflixu našel víceméně náhodou. S "The Civil War" už jsem díky tomu šel na jistotu a hned zkraje musím říct, že tohle je snad ještě lepší (pokud je to vůbec možné). Více než 11 hodin napěchovaných informacemi, během kterých autoři provedou diváka nejtemnějším obdobím americké historie. Pro našince, který má o válce "Severu proti Jihu" spíše kusé a povrchní informace a který sice zná pojmy jako Gettysburg, Shiloh nebo Antietam či jména jako Lee, Grant nebo Sherman, ale chybí mu ten zastřešující kontext je to dokument jako dělaný, po jeho shlednutí už pak bude tohle období nejen znát, ale bude jej i chápat. Opravdu se přitom nemusíte bát, že by šlo o nudné předčítání faktů, zpracování je totiž dokonale dech beroucí. Neskutečné množství archivních materiálů, perfektní hudební doprovod, předčítání citátů či dopisů přímých účastníků, generálů stejně jako obyčejných vojínů, a v některých případech dokonce i jejich přímé výpovědi (poslední veterán zemřel v roce 1959, existoval tedy prostor jejich zážitky zaznamenat i audiovizuálně)! The Civil War je zkrátka naprostá bomba, kterou by si neměl ujít nikdo, s alespoň minimálním zájmem o historii. Už teď se těším, až si udělám čas na Burnsovu "The Vietnam War"!

    • 27.4.2019  22:27
    Bajkeři (2017)
    **

    Hory, voda a kolo - tři největší sportovní záliby Čechů a taky pozadí pro teenagerovské oddychovky Snowboarďáky, Rafťáky a nově i Bajkery. Bohužel, tam kde první dva kousky disponovaly jistým kouzlem, pro které jim dodávala palivo především fungující chemie dvojice Kotek-Mádl, o Bajkerech se to říct úplně nedá. Já vlastně cítím, že jsem k tomu filmu trochu nespravedlivej, scénář totiž není o nic tupější než ten Snowboarďácký a Rafťácký, technické zpracování taky ne, tak v čem je problém? Jde prostě o to, že ústřední postavy zásunu chtivých (tihle o této své charakteristice sice ze začátku na rozdíl od svých předchůdců ještě neví, ale to je jen detail) mladíků hrajou o několik tříd nižší ligu než Mádl s Kotkem, to je celé. Zatímco v prvních dvou případech celá konstrukce působí vlastně docela pravděpodobně, v tomhle případě by snad působilo uvěřitelněji, kdyby jim ty rychlobruslařky daly ze soucitu hned na první dobrou...

    • 23.4.2019  23:11

    Jo! Costner s Harrelsonem ukazují všem dnešním filmovým rádoby-hrdinům jak vypadají skuteční drsňáci ze staré školy. Ať už si o Costnerovi myslíte cokoliv, faktem je, že ve westernové síni slávy by mu mělo patřit čestné místo. Kdysi dávno dokázal Tancem s vlky tenhle - v té době paběrkující - žánr vzkřísit a i teď ukazuje, že mu má pořád co dát. Je úplně jedno, že se film odehrává ve třicátých letech, jižanský americký venkov byl až do 2. druhé světové války de-facto pořád divokým západem. Je to prostě western v tom nejlepším slova smyslu. To mimo jiné znamená, že nepotřebuje tunu nesmyslných a nerealisticky ztvárněných přestřelek (uvědomili jste si někdy, že neslavnější přestřelka celé historie divokého západu, ta u O.K. Corral, trvala všeho všudy 30 vteřin a padlo při ní 17 výstřelů?) a přesto vás dokáže přikovat k obrazovce svojí dokonalou atmosférou. Fakt, že je film inspirovaný skutečnými událostmi tomu dodává další rozměr a také si u filmu uvědomíme, že některé věci se prostě nemění a pitomci adorující brutální vrahy a zločince byli blbí tehdy stejně jako jsou blbí dnes. Netflix si opět zaslouží pochvalu. Ale ne tu dnešní, s potleskem a ovacemi. Tu starou, chlapskou - ruku na rameno a pokývání hlavou.

    • 12.4.2019  09:43
    The Silence (2019)
    ***

    Bývaly doby, kdy jsem měl tyhle post-apo, survival filmy rád. Ale v poslední době je jich už nějak moc, speciálně pak se štemplem Netflixu. Jako zábava ve vlaku po cestě z práce - OK, ale na nic víc to nemá.

    • 25.3.2019  10:39

    Velmi inspirativní film a doklad toho, jak nesmyslné jsou generalizace a klišé vztažené na celé národy, neřku-li kontinenty. Afrika má neskutečné množství problémů, na tom se asi všichni shodnou. Otázka je, co to pro nás znamená. Tenhto film nám připomíná, že to znamená hlavně to, že je tam ohromné množství lidí, kteří musí den co den de-facto bojovat o přežití svoje a svých rodin bez možnosti spolehnout se na kohokoliv jiného. Nejsou o nic méně inteligentní, inovativní, vynalézaví než lidé na západě, na rozdí od nás ale nemají pod nohama pevnou půdu kvalitního (i když...) a všem přístupného vzdělávacího systému, základnu rozvinuté ekonomiky a stejně tak my prakticky neznáme strach ze špatného konce, který mnohde v Africe neznamená nezaměstnanost a sociální dávky, nýbrž zcela reálně hrozící smrt hladem. Je mi líto, že ani některé komentáře pod tímto filmem se neobejdou bez ironického shazování všeho afrického. Pokud v takovýchto podmínkách dokáže někdo něco takového jako mladý William Kamkwamba, patří se před ním smeknout a je úplně jedno jestli ten fyzikální princip znali už ve starém Řecku nebo ne. O to tu totiž vůbec nejde. Pokud tohle někdo považuje za ospravedlnění své hate-tirády, ukazuje světu mnohé, avšak ne o Africe, o sobě... Závěrem bych řekl snad jen - jen víc takových středoškoláků jako je William, v Africe i u nás! A ještě poznámka: Hloupí Afričané, co prodali své stromy i přes varování, že to způsobí zápaly a následná sucha? Možná, ale o co jsme chytřejší my, když necháme politiky dělat to samé u nás, s celou naší ekonomikou?

    • 6.3.2019  17:15
    Osudové okamžiky (TV seriál) (2001)
    ****

    Nesmírně silný cyklus. Z některých dílů (např. ten o tragédii u Nových mlýnů z roku 1936) běhá mráz po zádech. Od plného hodnocení dělí Osudové okamžiky jen několik nepovedených epizod, za všechny havárie A. Dubčeka, kterou se pokouší vysvětlovat jakýsi pomatenec s virgulí. Nebýt těchto úletů, bylo by to za pět hvězd.

    • 1.3.2019  11:00

    Krásná pocta člověku, jehož jméno patří mezi ty, které budou lidé znát i za stovky let, kdy na všechny ostatní jeho a naše současníky už dávno zapomenou. Hlavním pocitem po jeho skončení je u mě ale smutek - kam se poděla naše touha posunovat hranice a ochota podstupovat pro to oběti? Vím, že to zní jako svého druhu klišé, ale tenhle film nastavuje zrcadlo naší současnosti. Proč jsme se přestali dívat nahoru? Filmy jako je tenhle mají moc probudit tu touhu v nových generacích, proto volám: jen houšť a větší kapky!

    • 21.1.2019  00:23
    Sex Education (TV seriál) (2019)
    *****

    Ha! Kdyby mi někdo před pár dny řekl, že ve svých 38ti letech ocením seriál o sexuálních a vztahových problémech britských středoškoláků plným počtem hvězd, klepal bych si na čelo. Ale prostě nemůžu jinak. Tohle je pro mě seriálový objev roku! Dokonale vtipné a hluboké zároveň. Tohle si nenechte ujít!

    • 20.1.2019  21:10

    Zatímco u prvních dvou dílů nelze ignorovat, že si vydobyly de-facto pozici kultu a disponovaly jistým kouzlem, díl třetí už překročil hranici trapnosti neúnosně. Série "Slunce, seno" bohužel pomáhala vytvářet kult "obyčejného člověka" a malé české buraství je zde předkládáno jako charakterový klad. Třetí díl tuto adoraci malosti dovádí k dokonalosti. Být to parodie a obžaloba českého maloměšťáctví, mělo by to smysl. Jenže ona to parodie není!

    • 17.1.2019  22:35
    Hospoda (TV seriál) (1996)
    ****

    Brutální propagace chlastu a hospodské kultury, která by již byla v dnešní době nenatočitelná. Parta alkoholiků doplněná o psychiatra Dr. Práška (který nejspíš do této společnosti chodí profesně) tráví podstatnou část každého dne u stolu jedné obyčejné putyky. Topič Babula si na pracoviště jenom odskakuje po každém patnáctém pivu, řidič Novák se v nejednom díle netají tím, že nějaké to pivo za volantem není až takový problém, nemluvě o tom, že když má jednou za uherský rok pohlídat děti, tak pro něj nepřipadá v úvahu nic jiného než je vzít sebou do hospody, advokát v podání Jana Kanyzy do sebe hází rumy v kteroukoliv denní i noční dobu a takto bysme mohli pokračovat dále. No jo, je to reklama na alkoholismus, jenže kdo by do hospody občas rád nezašel, že? Ve své době, která se ještě nevyznačovala dnešní upjatou korektností (ve špatném i dobrém slova smysluú, se ale jednalo o nejlepsí sitcom a každý milovník inspirativního hospodského prostředí si jej pravděpodobně užije i dneska.

    • 14.1.2019  23:43
    Mlčení (2016)
    ****

    Film, který je nesmírně zajímavý svým prostředím (bez mučení se přiznám, že o Japonsku 17. století vím velké kulové) a jeho celková atmosféra mě určitě oslovila. Problém je, že pro nevěřícího je prakticky nemožné ztotožnit se s hlavními hrdiny, ba co víc, velmi brzo ho začnou přímo štvát. Upřímně řečeno, názorově jsem nejvíc souzněl se slizkým japonským "inkvizitorem", resp. nejlépe jem chápal jeho motivaci a to, co dělá. To prostředí je ale natolik zajímavé, že film za shlédnutí určitě stojí.

    • 7.12.2018  17:21
    Machři a šprti (TV seriál) (1999)
    ****

    Seriál, který si v ničem nezadá s legendárními Báječnými lety. 60tá léta tady sice vystřídala léta 80tá, ale atmosféru má podobnou. I přes to, že jsem nevyrůstal na americkém předměstí ale na sídlišti uprostřed reálného socialismu, v mnohém jsem se v tom seriálu poznal.

    • 5.12.2018  10:59
    Hledání ztraceného času (TV pořad) (1991)
    *****

    Absolutní srdcovka. Vzpomínám, jak k nám na začátku 90tek chodili pravidelně každou neděli prarodiče a u povídání vždy běželo Hledání ztraceného času následované "Filmem pro pamětníky", které často okomentovali, doplnili, případně poupravili. Není to ale jenom těmi příjemnými osobními vzpomínkami na dětství, proč mám tenhle cyklus hrozně rád. I dnes na něm oceňuji tu nepřekonatelně pohodovou atmosféru, za kterou panu Čáslavskému budiž nekonečný dík. Jeho komentář se krásně poslouchá. Záběry z dob dávno minulých jsou nesmírně zajímavé a přiznám se, že si na YouTube některý z dílů pouštím docela často např. při cestě vlakem. Nejde primárně o vzdělávací pořad, na to jsou ty filmové záběry moc útržkovité, ale ta atmosféra je prostě dokonalá.

    • 30.11.2018  20:52

    Mohla by to být nenáročná komedie na páteční večer, která by ve své kategorii pošilhávala po čtyřech hvězdách kdyby... Film nemusí být realistický ale musí být logický, a to bohužel tenhle film není. Týpek má splín, zmíní se o tom bývalému spolužákovi, ten mu dá vizitku a Petr Nárožný řídící výzkumný ústav v garáži ho pošle jen tak mimochodem do minulosti? Jak dlouho to tvůrcům trvalo vymyslet? Půl hodiny o obědové pauze? V tomhle je ten scénář šíleně odfláknutý a působí to strašně rušivě. Jestli to tak dělají s každým, tak to dělá Nárožný z časoprostorového kontinua pěkný guláš.

    • 28.11.2018  21:27
    Mladý papež (TV seriál) (2016)
    ***

    Od seriálu jsem očekával docela dost. Nadšené recenze, atraktivní prostředí a příběh, label HBO - to všechno ve mě zbuzovalo naději, že půjde o něco mimořádného. Ať jsem se ale snažil sebevíc, žádný vztah jsem si k Mladému papeži prostě nevybudoval. Až příliš často totiž zachází do absurdity, která je navíc samoúčelná. Seriál je označovaný jako dramedie, ale já v tom žádnou porci komedie nevidím, maximálně tak nepovedenou parodii - ať již je jejím předmětem církev nebo seriály z politického prostředí. Za mě prostě ne.

    • 27.11.2018  20:25
    Fight Club (TV pořad) (2010)
    ****

    Výborný herní podcast. Občas to ujede a ne každý díl je na 5 hvězd, ale v globálu jej mám fakt hodně rád. Především čtveřice Grygar, Dobrovský, Olejník a samozřejmě Karel Drda je pro mě vždycky zárukou top-kvality.

    • 26.11.2018  13:45

    Recenze není v tomto případě věc snadná. Na jednu stranu se jedná o docela zábavnou podívanou, která bohaté minulosti značky "Pat a Mat" ostudu nedělá. Atmosféra v kině tomu odpovídala, děti se bavili a dva známí nešikové nejednou vykouzlili úsměv i na tváři dospělých. Zimní atmosféra do předvánočního času navíc dobře zapadá. Pata a Mata zná každý, nemá moc cenu dál děj rozebírat. Suma sumárum - epizody jsou vtipné a technicky patřičně na výši. Problém mám ale s něčím jiným - stojí těch několik krátkých příběhů, které se do (pouze) hodinové stopáže vešly za to, aby rodina utratila nějakých cca 700 korun za jejich shlédnutí? Za plnou cenu je nám tu nabízen produkt, který je v porovnání s jinými svým rozsahem upřímně řečeno poloviční.

    • 21.11.2018  21:45
    M*A*S*H (TV seriál) (1972)
    *****

    Můj zdaleka nejoblíbenější seriál, který mě donutil postavit se poprvé a pravděpodobně naposled v životě do fronty na autogram, můj výtisk "Velké knihy o seriálu M*A*S*H" tak dnes zdobí podpis Loretty Swit. Jedině M*A*S*H ve mně totiž dokázal vzbudit kompletní škálu emocí. Epizody jako "Někdy slyšíš kulku", "Abyssinia, Henry" nebo "Čas života" mě dokázaly opravdu zasáhnout. Nikdy mu ani neuškodila výměny postav, BJ nebyl o nic horší než Trapper, Potter dokázal nahradit Henryho a s Charlesem byla stejná legrace jako s Frankem... Vzpomínám si, jak v době, kdy běžel M*A*S*H poprvé jsem vlastně nesnášel víkendy protože další epizoda byla až v pondělí. Moc dobře vím, že Richard Hooker, autor knižní předlohy, neměl seriál rád, pro mě je ale M*A*S*H ultra klasikou, která bude mít navždycky místo v mém srdci. "Frank: Budeš mít sedm let neštěstí. B.J.: Nebo dva týdny v Koreji, co je horší?"

    • 21.11.2018  21:19
    Velký flám (1966)
    *****

    Pro mě osobně jedna z nejlepších "Funésovek" vůbec. I když to označení ale není úplně fér, film je totiž stejně tak "Bourvilovkou". Oba dva předvádí skvělé výkony a některé scény jsou doslova nezapomenutelné. De Funés s velkou německou helmou je potom pro mě ikonou dobré francouzské komedie. "Tea for two, two for tea...."

    • 20.11.2018  08:17

    ----SPOILERS---- Vysvětlete mi někdo, proč je naprostá většina duchů a démonů úplně dementních. Takže: démon chce ovládnout dospívající dceru, vybít si svůj pekelný stres na slušné rodině (zív) a zvolí k tomu běžný postup z příručky pro středně pokročilá strašidla: zpočátku tu a tam divný zvuk, ovladač, který není tam kde má být, v noci najednou zapnutá hračka (zív). Následně přidáme občasné a s časem se prodlužující zjevování (zív), skákající postel + pohybující se další kusy nábytku (zív, zív, zív....) a další přísady, které lze sehnat v každém supermarketu. Rodina začíná být zoufalá a divák pomalu taky, protože tohle už viděl alespoň 326x. Zatímco divák v tom zůstane sám, na pomoc rodině vyrazí zkušení bijci démonů, v tomto případě naši staří známí Ed a Lorraine. Ovšem ještě předtím - v době, kdy Lorraine nemá o patáliích neúplné anglické rodinky ani ponětí - jí nablblý démon pro jistotu navštíví a z nějakého nepochopitelného důvodu jí prozradí své jméno, což je úplnou náhodou vlastně jediná zbraň, se kterou lze proti němu bez kněžského svěcení bojovat. Lorraine ovšem asi taky není z nejbystřejších, protože i přes slušnou porci indícií chvíli trvá, než jí dojde, že v Anglii jde o stejné strašidlo jako je to, o kterém se jí doma zdálo. Pak už má vlastně vyhráno a je jen otázkou několika desítek vteřin než se démon vrátí do své domovské astrální sféry. Toť vše, znám tvoje jméno tak padej. Ale abych jenom ironicky nekritizoval - technicky je film zpracovaný dobře, kamera, zvuk... to vše dělali lidé na svém místě. A pokud se na horor podíváte jednou za rok, tak proč ne. Žánrová klišé vám asi vadit nebudou a řemeslně je film udělaný dobře. Pro mě ale pořád zůstává hororovým vrcholem mrazivě osobní souboj kněze s démonem v původním Vymítači ďábla.

    • 31.10.2018  12:29

    O víkendu jsem se rozhodl splnit dětem přání a vyrazil na pohádku "Když draka bolí hlava" s pocitem, že mě nemůže nic překvapit. Moje očekávání bylo, že půjde prostě o normální pohádku, která děti pobaví, rodiče možná několikrát přiměje k úsměvu a všichni poté budou moci příjemně strávené odpoledne zakončit třeba někde v cukrárně. Oj, jak moc jsem se mýlil! Tvůrci totiž zjevně pojali film čistě jako podnikatelský záměr, bez jakékoliv snahy o byť jen minimální uměleckou nebo zábavnou hodnotu. Utratili proto nejspíš většinu svých prostředků za spojení svého díla s jednou z nejcenějších značek českého šoubyznysu - Karlem Gottem - a za velkolepou reklamní kampaň. To ostatní roli nehrálo. Jistě, jako byznysplán to není špatné, koneckonců plné kino tomu odpovídalo, ale máme-li hodnotit film samotný, bude to o poznání horší. Tak kde začít? SPOILER ALERT Proč mluví Gott slovensky a Magálová česky? U Kamily Magálové to nevadí, v českých filmech hraje dost a navíc je to herečka, takže je schopná si s tím poradit, ale Gottova slovenština tahá za uši neúnosně. Ve spojení s jeho ne-herectvím je to pravé peklo (to není chyba Gotta, to tvůrci filmu mu měli dát roli, která odpovídá jeho schopnostem když už ho tam mermomocí museli mít). Tím ale výčet problémů ani zdaleka nekončí. V pohádce se totiž prakticky nic neděje a když už se děj dobelhá k nějakému dramatičtějšímu okamžiku, tak ten je z nějakého nepochopitelného důvodu pouze stručně odvyprávěn (no, spíše konstatován) za doprovodu 2D animací (mimochodem docela zdařilých). Proboha proč? Proč nevidíme jak Janek loví vejce z řeky nebo jak Janek s Adélkou vyženou nápadnice, resp. nápadníky, ze svých postelí za pomoci drakových dárků? Vždyť jen tyhle momenty mohli dát filmu jakés takés drama a skýtaly i prostor pro humorné scény! Přitom by u toho ani nebyly třeba nějaké velké triky. Tohle opravdu nechápu a považuji to za největší z mnoha slabin filmu. A když jsme u těch triků - nevadilo mi ztvárnění draků jako loutek, které byly skoro tak dobré jako ty co vystupovaly v pohádkách v dobách, kdy prince hrál Jan Čenský, stylizace do takového retro hávu by byla ok. Ale ve chvíli kdy se na plátně z vajíčka vylíhnul počítačově vygenerovaný drak Čmoudík, myslel jsem, že mám halucinace. Silně mi to připomělo animované sekvence počítačových her z poloviny devadesátých let. Něco tak příšerného a současně vážně myšleného jsem ve filmu na velkém plátně snad ještě neviděl. Další věcí, která mě zaujala (byť nevím jestli se v tomto případě jedná o nedostatek, to bude dost subjektivní) je fakt, že Janek (tj. Gott za mlada) se o Adélku vlastně nemusel nikterak snažit. Stačilo mu jí sbalit na tanec a (asi) na vlahý pohled. Toť vše, žádné souboje s monstry, luštění rébusů a strastiplné cesty plné nebezpečí, které princové podnikali v minulosti. Když nepočítáme jedno potopení pro vejce (a to jsme ještě ani neviděli, viz výše) tak Janek pouze seděl v jeskyni a tulil se k Adélce. Dokonce i když už to asi na půl vteřiny přeci jen vypadalo na souboj s drakem, meč musel tasit jeho královský tatík a Janek se mimo záběr nejspíš schovával někde za stánkem s Marlenkou (sic!). Upřímně řečeno, nadšení nebylo vidět ani u dětí a pro rodiče se návštěva tohoto filmu stává pravým očistcem, který prosvětluje snad jen pohledná princezna Adélka či dekolt Kateřiny Brožové napasovaný v pseudorenesančních šatech. Pokud by se měla nadcházející vánoční pohádková sezóna nést ve stejném duchu, nezbude než volat o pomoc. Kohokoliv, třeba Zdeňka Trošku, i jeho pohádky totiž ční nad tímhle dílem jako Šmak nad Čmoudíkem...

    • 10.10.2018  18:28
    Nekonečný Labůžo (TV pořad) (2014)
    *****

    Tady není co řešit. My všichni, kdo pamatujeme časy maringotek s videohrami, éru 8-bitů, černobílých Excaliburů i prvních Score, my, kdo pamatujeme hraní her se čtverečkovaným papírem v jedné a slovníkem v druhé ruce, my si to neskutečně užijeme. Vy ostatní to nezapínejte, pro vás to není. I když se v pořadu sice řeší i nové hry, o nich to primárně není. Je to o té staré herní nostalgii, kterou v době her s rozpočty překonávajícími hollywoodské blockbustery a supervýkonných mobilů už prostě zažít nelze. Tečka, konec.

    • 23.9.2018  22:49

    :) Na tomhle veledíle je zajímavá jediná věc, tou je jeho extrémní stupidita, která překonává všechna myslitelná měřítka. Přesně tak zapadá do programového schématu TV Barrandov, která se jej našim divákům rozhodla přinést. Několik skleniček tvrdého alkoholu je tak nezbytnou přípravou před sledováním filmu pro každého, kdo se k tomu odhodlá...

    • 14.8.2018  12:50

    Léto je mimo jiné charakterizováno i jistou přemírou volného času, kterou lze využít např. k návštěvě kina a filmů, které by člověk ve shonu všedního dne jinak přešel bez povšimnutí. Tak je tomu i v mém případě. V tomto kontextu tak není překvapením, že v létě mne manželka celkem pravidelně vyláká na film jasně definovaného žánru: "česká romantická (popřípadě rodinná) komedie". Loni to byli "Špunti na vodě", letos mimo jiné i "Dvě nevěsty a jedna svatba". I když oba filmy hodnotím třemi hvězdami, je v nich rozdíl. V případě tohoto filmu jsou ty tři hvězdy hvězdami zářivými, které svým svitem téměř probouzí k životu hvězdu čtvrtou. Anna Polívková se své role zhostila velmi dobře a film rozhodně "utáhla", panoptikum vedlejších postav jí v tom poměrně dobře sekundovalo. Klepl tvořící svůj opus magnum z pivních kelímků, Plesl vyčnívající svým rozhledem a životními zkušenostmi nad přízemní obyvatele neidentifikované vesnice, zastydlý pubertální týpek Dolanského nebo autobusák snící o tom, že bude jednou řídit linku až do Rakovníka (sic!) nejsou vždy vtipní, jsou ale poměrně uvěřitelní a nepůsobí nijak rušivě. Příběh je prostě příběhem romantické komedie, co byste od něj chtěli víc? Pokud tak film posuzujeme v rámci žánru, jedná se o poměrně příjemnou záležitost, která může vyplnit ospalý prázdninový večer nebo později nedělní večer u televizní obrazovky.

    • 25.7.2018  08:09

    Netflix si člověk nepořizuje primárně kvůli dokumentům, ale potom, co jsem v jeho hlubinách narazil na dech beroucí "The War", slíbil jsem si, že tuhle kategorii nebudu na Netflixu zanedbávat. Dokumentární série o divokém západě zaštítěná jménem Roberta Redforda slibovala zajímavý zážitek a hned zkraje prozradím, že očekávání bylo víceméně splněno, byť za plný počet to tentokrát nebude. Našinec, který si při slovech divoký západ představí Old Shatterhanda s Vinnetouem zažije poměrně tvrdý střet s realitou, která byla té romantizující představě na hony vzdálená. Já takto naivní samozřejmě nebyl, na druhou stranu se nemohu označovat za nějakého experta na toto historické období a proto jsem s povděkem kvitoval, že díky tomuto seriálu pro mne dostaly např. životy Jesse Jamese nabo Billy the Kida zřetelnější obrysy a už o nich vím víc než jen to, že to byli banditi a pistolníci. Celkově jsem si to užil, ale tak nějak cítím, že potenciál měl tenhle doku seriál větší. Občas trochu chaotické přeskakování mezi jednotlivými liniemi a také jistá povrchnost té indiánské (nevím, měl jsem trochu pocit, že je tam vložená proto "aby se neřeklo") mi celkový dojem trochu kazily. Ale celkově to za shlédnutí stojí, o tom není pochyb. Člověk si při tom uvědomí dvě věci - filmový divoký západ nemá s tím skutečným mnoho společného, ony hromadné přestřelky, které ve filmech tak milujeme tu prakticky neměly místo. Vlastně se dá říct, že největší přestřelka (ta u O.K. Coral), trvala 30 vteřin. Druhá věc, kterou občas potřebuji připomenout, protože instinktivně to cítím jinak je, že divoký západ není žádná dávná historie. Wyatt Earp zemřel v roce 1929, jen 12 let před Pearl Harborem! To mě nepřestává fascinovat. BTW, věděli jste, že John Wayne Earpa znal, přátelil se s ním a obdivoval ho?

    • 19.6.2018  18:45

    Spielberg, Hanks a Streepová - může něco takového dopadnout špatně? Teoreticky asi ano, The Post je ale skvělý film. Jistě, není pro každého. Divák by měl základní historické povědomí o zobrazovaných událostech a musí ho bavit dramata, která se obejdou bez tuny vystřílené munice. O tom, že technicky a herecky je film prakticky neprůstřelně dokonalý není třeba mluvit, to se při pohledu na tvůrčí film rozumí tak nějak samo sebou. Také platí, že ačkoliv zobrazuje 50 let staré události, je The Post až bolestně aktuální. Takže suma sumárum - tohle byste si neměli nechat ujít.

    • 13.6.2018  21:48
    Spectral (2016)
    ****

    Tohle ale není vůbec špatné! Kdo ví, možná, že nebýt dvojice Dale-Mortimer, která mi ihned evokovala dva z mých oblíbených serálů (The Pacific a Newsroom), bych tenhle film v nabídce Netflixu přešel bez povšimnutí. Takhle jsem neodolal a rozhodně toho nelituji. Jasně, žádný kult kolem Spectral nevznikne, znovu si ho asi nepustím a o žádné intelektuální veledílo se nejedná, je to ale slušná akční jízda, která připomíná spíš FPS videohru, na odreagování ideální. "Duchové" byli (alespoň ze začátku) správně tajemní, prostředí "jakoby-Moldavska" správně rozsekné a depresivní a hrdinové sympatičtí. Za mě dobrý!

    • 23.3.2018  15:39

    Již to tu bylo řečeno - na první pohled milý, laskavý film s happy endem, pohodový na koukání. Dovolená s Andělem ale trpí tím, že její příběh nelze odpárat od účelu, za kterým byl natočen. A pokud tento kontext vezmeme v potaz, místo laskavého a pohodového filmu vidíme brutální propagandu, jejíž účel vůbec nebyl bohulibý.

    • 23.3.2018  15:03

    Tohle je ultimátní libůstka, kterou bude malá skupina lidí jako jsem já - obdivovatelů noblesy časů dávno minulých, milovníků historie, zájemců o starou Prahu apod. - milovat, a zbytek nebude schopen jí sledovat déle než 5 minut.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace