Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (277)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Ať už má Duna Franka Herberta jakékoliv kouzlo, na mě bohužel nefunguje. Ani po přečtení prvního dílu moc nepobírám ten všeobecný hype. Řemeslo je to perfektní, radost si zajít do kina na takhle dospělé scifi. V rámci tvorby pana režiséra je to v mých očích ale až za Prisoners a Blade Runnerem. Mohl bych tady vypsat všechny věci co mě sraly, ale pro jednou si to odpustím, byl bych akorát za debila co si vymýšlí hlouposti. Řeknu tedy jen tohle; nazývat to nejlepším scifi poslední dekády je přestřelené af, dont judge me. Z hloubky duše doufám, že jako další přijde Setkání s Rámou, to je přímo můj sen a vyměnil bych ho za tři Duny.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Před rokem jsem u komentáře k The Last of Us napsal, že by bylo boží, kdyby vznikl stejně drahý post apo seriál ze světa Falloutu. Veteráni her se z tohohle seriálu určitě zeserou, ale je to skvělý. Já jsem teda enjoyer především New Vegasu, tudíž mě trochu mrzí že to není vážný seriál plný konfliktů nespočtu gild a sekt v čele s NCR a Legionem. Je to napsané a zrežírované odlehčeným stylem. Vtipný seriál který je debilní takovým tím líbivým způsobem, aniž by byl přímo směšný. Což je vůči některým vážným scénám v TLoU, které působily až sebe parodicky, správně.  Ella Purnell je castingový jackpot. Hraje tu naivní krávu úžasně, po delší době jsem si hlavní postavu oblíbil jen díky hereckému výkonu už po dvou dílech. Takže prozatím seriál roku, i když nás čeká ještě druhá série HotD. btw. Todd Howard by měl dát od tohohle seriálu ruce kompletně pryč, je to přehypovaný debil, který vypouští nedodělané hry (Skyrim, Fallout 76). Jeho odpověď lidem kteří se modlí o remake nebo pokračování New Vegasu je poslední scéna seriálu. Kokote.

plakát

Občanská válka (2024) 

Já být tím asiatem tak řeknu že jsem z Alabamy a Jesse Plemons by mi určitě podal ruku a řekl "how ya doing, another american patriot". Souhlasím s otcem zakladatelem, je to takový road movie, ale velmi poctivý. Kamera skvělá, včetně prostřihu s fotkami. Dále je zde chill týpek Mourek Escobar, občas bojové scény jako když s kamošema hrajeme pubg ("vole ty jsi ocas, kurva zase se nechal knocknout u sloupu, už ho smoukuju...") a taky Kirsten Dunst - moji dost možná největší crush z dětství, která nestárne ale zraje. Závěrečná polovina z akčního hlediska až překvapivě intenzivní, jen aby byla zařízla nejvíc forced hovadinou jakou si lze představit. Ale jinak další pecička od A24.

plakát

Problém tří těles (2024) (seriál) 

Stejně jako bájný král Midas, který vše čeho se dotknul proměnil ve zlato, Netflix proměnuje vše na co sáhne v hovno. Velmi ve mně před časem hrklo když jsem se dozvěděl že tento zloduch mezi streamovacími službami dostal práva na nejlepší scifi příběh posledních dvaceti let. A co teprve když bylo jeho zrealizováním pověřeno duo D&D, v komunitě známí jako debil a debilnější, jenž mají na rukou krev kterou nedokážou nikdy smýt a na poli seriálové tvorby jsou svými hříchy přirovnatelní snad jenom k Tedovi Bundymu. Z hodnocení vyplývá, že jsem spokojený. Dostali jsme snad komplexní dílo plné historie, astronomie, fyziky, techniky, víry a především humanismu? Rozhodně ne. Je to spíš takový výcuc, ale neva čekal jsem že se jim to rozpadne pod rukama. Krom toho, že se to v hodně detailech dost liší, tomu nemám moc co vytknout, bavil jsem se dobře. Ta předloha je prostě tak dobrá že ani kombinace Netflixu a Benioffa a Weisse mi ji nedokáže úplně otrávit. Povinná četba, vaya con dios.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

Po první polovině bych napsal něco ve stylu, že se jedná o těžce nařáchlý seriál. Šógunu se totiž povedlo si mě až nevídaně zaháčkovat, aniž by na to měl vlastně nejmenší právo. Nejsem totiž znalý předlohy a vlastně ani japonské kultury, nastudované mám snad jenom japonsko-čínské války a druhou světovou, tudíž jsou mé znalosti dost omezené. Jediné co znám je Hirojuki Sanada. Takřka okamžitě jsem se tedy ztotožnil s postavou Andžina, který na každý wtf moment vyplozený kulturním rozdílem reagoval stejně zděšeně a nevěřícně jako já. Pátá epizoda pak končí asi nejlépe a nejvíc reálně zfilmovanou scénou zemětřesení jakou jsem kdy viděl. Bohužel, BOHUŽEL v druhé půlce Šogun extrémně zpomalí už tak pomalejší tempo, Andžin sleze z obrazovky a co člověk divák? Začne se nudit. Dokonce až tak moc, že když si některé díly (6. a 8.) pustí k večeru tak u nich i dočista usne. Trošku se to ve mně teď po dokoukání poslední epizody láme. Na jednu stranu tady tak kvalitně, profesionálně a poctivě udělané seriály chybí jako sůl, na stranu druhou se cítím trochu okraden. Po deseti hodinách investování a snažení se pochopit celý ten politický systém mi vyústění sice přijde tak krásně melancholické jak to mám rád, ale zároveň jsem doufal že to bude konec trochu víc ambiciózní a že mi usekne hlavu z krku jak sekundant seppukářovi. Po prvních pěti dílech tedy 10/10, v druhé půlce i přes pár kvalitních plot twistů 7/10 (nedokážu tomu odpustit že jsem reálně vytuhnul, to by seriál dělat neměl). btw. krom Andžina je nejlepší postava určitě Jabušige, je to doslova jediný japonec v celém příběhu, který se nechová jako suchar a NPC, je až komické jak mezi všemi vyčnívá.

plakát

Barbie (2023) 

Třetí hvězdu dávám za Johna Cenu.

plakát

Bastardi: Reparát (2023) odpad!

Ze všech postav z minulých dílů, které se vrátily mi tam nejvíc chyběl Majerův obří pupek. Kdyby tam byl, dal bych čistých pět hvězd. Jenže tam není, takže musím být kritičtější a dát odpad.

plakát

Bod obnovy (2023) 

Nejlepší české scifi od Ikarie XB-1, takže za posledních šedesát let. Na Bodu obnovy jde stejně jako u skvělého Upgrade vidět, že producenti s režisérem neměli zas tak přestřelený rozpočet, což filmu dělá neskutečné dobro. Vizuál je úchvatný, není přestřelený a i v rámci cyberpunkového futurismu vypadá uvěřitelně a hrozně fajn. Kdyby to natočili pro Netflix, dostali by na to sto mega a ve výsledku by za ty prachy nacpaly do Prahy všemožné ulítlé hovadiny nad kterými se jde jen pousmát a navíc působí rušivě jak cyp. V tomhle ohledu tedy 1*. Co se týče příběhu, tak jsem trochu doufal v něco víc ambiciózního, máme tady zase další kriminálku, kterou sice takhle vytvořený svět přímo vybízí, ale už jsme ji viděli mnohokrát a dokáže lehce unavit, navíc to často smrdí takovými těmi klasickými čecháčskými krimi případy, které naše televize plodí v cirkulaci už přes třicet let. Když ale vezmu hlavní linku na milost, tak to lorově není zase tak odbyté jak by mohlo být, pár věcí jsem moc nepochopil, ale celkově mi to nepřišlo scénaristicky úplně odbyté, všechno okolo bylo vlastně docela fajn. Nechci a nebudu tomu filmu nadržovat, jen protože je náš, to mi přijde debilní, ale v porovnání s takovým Žižkou od Jákla, o kterém každý mluvil půl roku předem a půl roku po, je tohle o dvě třídy profesionálněji udělaný film. Jsem zvědavý s čím režisér a tým přijdou dál, znám mnoho celosvětově známých režisérů, kteří jako svou prvotinu natočili daleko větší blbosti. (Warning: tento komentář jsem napsal v posteli s horečkou 39,2, omlouvám se za pravopisné chyby a celkovou strukturu komentáře).

plakát

Cool Girl! (2023) 

V polovině 16. století bylo v Itálii zvykem popravovat teology, kteří kritizovali zkorumpovanou církev tím, že je házeli do kotle s vroucím olejem. Nejznámějším mučedníkem je Pomponio Algerio, který byl nejdříve hozen do vroucího oleje, poté hozen zpátky do studené vody a následně zase do oleje, pro dosažení největší možné bolesti. Mimo olej byl často používán i dehet, olovo nebo víno. Přesuňme se do 80. let, 20. století, kde během rasových nepokojů v JAR rozvášněný dav popadne čtyřiadvacetiletou Maki Skosanaovou, kterou obviní z vraždy místního chlapce, navlečou na ni starou pneumatikou, polejí ji benzínem a následně ji upálí za živa. Roztavená pneumatika se prý zapekla do kůže a způsobila nelidskou bolest. Zmínit můžeme také skafismus, metodu mučení, kdy se v ranném středověku člověk nacpal sladkým až k prasknutí, poté se pomazal medem a nechal se ležet na slunci, kde se solidně doslova utopil ve svých výkalech a kde ho následně zaživa sežraly mouchy a další rozličný hmyz. Nejvíce kontroverzním způsobem mučení a popravy je však podle znalců způsob, vynalezen v ČR v dvacátých letech 21. století. Tři influencerky, z nichž dvě mají pseudojména jako nějaké pornoherečky z 90. let (neříkej mi že jsou to real jména..) natočili spolu s nějakou Šulcovou, kterou všichni kromě mě znají film s názvem Cool Girl!. Znalci se stále dohadují zda bylo úmyslem aby byl Cool jen film, nebo samotné girls v něm, každopádně bylo potvrzeno, že trailer k tomuto filmu pouštějí  Talibánci v případě, že chtějí exemplárně potrestat nepřátele státu, či severokorejský režim, který pouštěním traileru půl hodiny v kuse zabil tři dezertéry, kteří utekli na jih. Podle oficiálních zpráv ze tří různých lékařských fakult, jen samotný trailer způsobuje rozsáhlé krvácení do mozku, epileptické záchvaty, horečku a samozřejmě i pálení žáhy. Lidé, kteří na film jdou do kina mají podle všeho menší hustotu šedé kůry mozkové a tak jsou vůči účinku Cool Girl! imunní, ale já bych to neriskoval přátele!

plakát

Černé zrcadlo - Loch Henry (2023) (epizoda) 

Pro někoho to může být už trochu ohraný námět, ale pro mě ne. Charlie Brooker je borec, sežral jsem mu to. Výborná epizoda a suprový Dan Portman.