AcHeRoN

AcHeRoN

Peter Pál

okres Bratislava
umelecký gurmán

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 28.12.2016  01:09

    Dakujem za komentar od POMO. Presne to vystihol, myslim si uplne to iste. A tvorcom filmu dakujem za posun a dospelejsie dielo.

    • 29.6.2015  00:38
    The Jim Gaffigan Show (TV seriál) (2015)
    *****

    Co sa tyka humoru je to minimalizmus, ale je to presne ten isty humor, ktory pouziva vo svojich Stand-up vystupeniach. Takze ak poznate jeho vystupenia a pacia sa vam, tak sa vam bude pacit aj serial. Jeho humor je observational, cisty, ludsky, rodinny a nenasilny. Ak sa vam pacia prdy, grgy, zvracanie a primitivne gagy z blaznivych komedii tak toto mozno nebude vasa salka kavy. Priam naopak, bude sa to pacit skor ludom, ktory su uz trochu konzervativnejsi a maju rodinu a deti, alebo mladym ludom, ktori uz rozmyslaju nad rodinou, alebo jednoducho ludom co maju radi cisty, nesileny humor. Gaffigan je znamy tym, ze miluje jedlo a vela o nom rozprava, takze aj tu sa jedlo casto vyskytuje ako sekundarny motiv alebo tema. Caste temy su: - zlozity zivot ked mate viac deti, - ako sklbit pracovny zivot (komika) a rodinny zivot, - zivot s manzelkou a komplikacie vychadzajuce z ich rozdielnych povah.

    • 12.2.2015  01:35

    Neviem co si mam o tom mysliet. Podla mna to tocili podla akejsi zvlastnej narativnej struktury, ktora v knihe (mozno) fungovala, ale na platne bohuzial nie. Film sa da zrhnut jedinym slovom - nudny. Takato tema by sa dala tak dobre spracovat, a na desiatky roznych sposobov. A autori z toho urobili "toto". Breakpointy - nula bodov. Hudba bola vyborna, akurat sa neustale opakovala jedna pesnicka. Predpokladam ze peniaze dali iba na jednu dobru pesnicku a potom ju chceli vyzmykat co najviac. Niekde na konci druhej alebo na zaciatku tretej tretiny, je prakticky bezna eroticka scena, v ktorej su pouzite gycovite spomalovacky ako zo serialov, a je v nej pouzita epicka hudba takych rozmerov, ze by mohla byt na konci v Gladiatorovi alebo v Titaniku. Ale v kontexte tej sceny mi to prislo velmi usmevne, ba priam som sa az musel krotit aby som sa nezacal v kine nahlas smiat. Secteno a podtrzeno, kazdy kto na to do kina pojde bude mysliet iba na to jedine: ze premrhal drahocenne peniaze na listok na tento film. A aby som nezabudol divak musi ratat so zivanim, s ospalostou a nefalsovanou davkou unavy.

    • 10.10.2013  00:32
    Gravitace (2013)
    *****

    Excelentne. Skvela amosfera, zabery, zvuk, ruchy, ticho a napatie. Absolutne suhlasim s kOCOUR.

    • 2.2.2013  12:32
    Mona Lisa & jarmark (TV film) (2011)
    *****

    Uzasny pohlad na svet umenia a potazmo cisteho "marketingu" ktory okolo neho zacal rast v (po) 60.rokoch. Absolutne suhlasim s naratorom. Objavuju sa tam krasne, triezve a financnym svetom neposkvrnene myslienky a filozofia.

    • 9.1.2013  23:47

    Prve dve tretiny filmu 4 hviezdicky. Posledna tretina 3 hviezdicky.

    • 7.10.2012  14:51
    Stud (2011)
    ***

    Uzasny vykon Fassbendera. Chapem zamery, ucelovost a navodenie psychickej atmosfery pomocou dlhych a niekedy nehybnych jedozaberoviek. O to to mali herci ovela tazsie zahrat dramaticke sceny na takom dlhom useku. Jednozaberovka je velmi silny prvok filmoveho jazyka. Ale ked film berem ako celok, nemozem si pomoct, zda sa mi si to reziser zjednodusil. Nemyslim prvoplanovo. A urcite je to jeho videnie, a jeho pohlad, a tak spracoval aj tuto temu. Ale STALE... Stale mi to tam vadilo. Je to vyborna tema, a vobec nie je lahka. Viem si predstavit spracovanu ovela lepsie, a mozno este viac do hlbky. To je ale samozrejme moj uhol pohladu. Dalej podla mna reziser zbytocne demonizoval niektore veci a nazory, ktore tam odzneli. Najnudnejsia scena filmu - cela pesnicka Fassbenderovej sestry, bola podla mna zbytocne dlha. Musim suhlasit aj s nazorom, ze tam bolo trosku viac artovych klise ako bolo nutne. Moj nazor: uzasny herecky vykon, dobra tema. Ale to je vsetko. 2 a pol *

    • 1.2.2012  12:45

    Herecky vykon Keira Knightley bol katastrofalny, hlavne v prvej tretine, ktory mi vadil az tak, ze som sa za nu citil trapne, ale nie koli jej postave a situaciam ale koli vylozene hereckemu vykonu. Celym filmom nas sprevadzali uzasne dialogy Freud-Jung a Jung-Gross. Doteraz si ich pametam skoro vsetky. Charizma muzskych hercov bola velmi prijemna. Musim pochvalit kasting a vyber tria Mortense-Fassbender-Cassel. Na konci filmu som si uvedomil dejepisno-historicky sposob rozpravania, resp. bola zvlastna volba vyberu tohto sposobu rozpravania pribehu. Ale fungovalo to a bolo to aspon ine ako ostatne filmy a tym padom je film viac rozoznatelny, rozlisitelny od inych. Asi to bolo zvolene koli zameraniu sa na specificke dialogy. Inak vyborne zvolena tema filmu a mikropribehy. Som rad ze sa Cronenberg vybral do tychto vod a som zvedavy co nam prinesie najblizsie a drzim mu palce pri vybere temy/nametu pre dalsi film. 3* za film ako taky, no koli castingu a excelentnym dialogom 4*.

    • 17.1.2012  17:37
    Gambler (1996)
    ****

    Takto podana synopsa by ma urcite neocarila, ale za to film ma chytil uz od prvych momentov. Ma nieco z Lyncha, Aronofskeho aj Scorseseho. Lynchovsky je typ rozpravania pribehu v zmysle volnej tazsie uchopitelnej dejovej linie. Aronofske je to v zmysle cistych, uveritelnych, realistickych postav, a minimalisticky ale presne zobrazenych charakterov. Hlavne nadherne herectvo Baker Hall-a. Scorseseovsky sice znie zapletka, ale skor uz clovek porovnama alebo synonymizuje s jeho filmami, ktorych prostredie, a trochu aj postavy, chtiac nechtiac pripominaju. Film sa nesie v krasnych dlhych obrazoch a scenach, bez vacsich dialogov. No vdaka stylizacii a koncepcii ktoru reziser pouzil to funguje.

    • 29.10.2011  02:00

    Nadherna hudba, dnes uz kultova a vsade kopirovana. Uzasne zabery Sergia Leoneho, kde strieda detaily a celky a inokedy necha dlhy detail na drsnu zarastenu tvar postavy na nabudenie atmosfery, skvela skladba zaberov. Vyborny herci, krasny minimalizmus. Chtiac nechtiac, tento film je kultom a to vo viacerych rovinach.

    • 21.3.2011  00:58
    Čtyři lvi (2010)
    ****

    Krasny nekorektny humor, ktory je sice zamerany prevazne na moslimov a Jihad ale robi si srandu na vsetkych frontoch bez rozdielu. Je az neuveritelne kolko veci sa im podarilo zosmiesnit a kolko hlasok tam vtesnali. Niektore boli tak genialne, ze som si ich musel pustit viac krat. Pravda je, ze niekedy to fungovalo menej a casto som mal pocit, ze to je len zbierka pozbieranych skecov a gagov. Ale nevadilo to az tak a z hlavnej myslienky to neubralo. No az uplny zaver ma presvedcil na 4*. Po par minutach prislo zamyslenie sa a s odstupom casu sa mi to paci este viac. Co sa tyka castingu, tak na zaciatku som si nebol celkom isty spravnym vyberom, no po pozreti sa mi to javi ako dobra volba. Pouzite viacerych typov kamier bolo osviezujuce. Tak isto ako pouzite songu Dancing in the moonlight...

    • 18.3.2011  03:03

    Scenar je dokonaly, a snim aj absolutne vynikajuca vizualna stranka, strih a kamera. Co je aj predvidatelne kedze Gondry je klipar, a jeden z najlepsich. Herecke vykony, hlavne teda, dramaticka cast Kate Winslet je uzasna, zahrala to tak realisticky az jej clovek uveril ten excentricizmus. U Jim Carrey-ho bol citit jeho herecky rukopis z ostatnych filmov, co by mohlo byt inak na skodu, no tejto role to pristane, a dokonale kopiruje opak K.Winslet. Ale... Je tu jedno ale. Celu strednu cast tvori vizualne zobrazeny tok myslienok hlavnej postavy a teda priam az videokliparske orgie. Je to uzasne spracovane, v urcitom zmysle originalne a je neuveritelne, ze sa Gondrymu dari taku dlhu dobu stale udrzuje tempo. Zamerne obcasne narusenie linearnosti deja v tom sice tiez pomaha. Ano funguje to na vybornu, a mna toto plavanie v surrealnych vodach Joelovych myslienok aj bavilo. Ja som film bral ako zmes medzi obrovskym, kolosalnym videoklipom a beznym filmom. Ale nechce divak viac? Do nejakej vacsej hlbky postav sa velmi neslo, co mi na zaciatku vadilo no neskor naopak vyhovovalo. Viem, ze reziser mal urcity zamer a jasnu predstavu a chcel to presne takto, no aj tak som mal po skonceni filmu pocit, ze tam nejaka zlozka chybala a nebol som naplneny ako pri ostatnych podobnych filmoch.

    • 12.3.2011  00:40
    Ďábel (2010)
    ****

    Shyamalanov vyber na post rezisera bol hra na istotu vzhladom na predchadzajuce filmy Dowdle-a. Mne odlahlo, ze sa nejedna iba o zabery z bezpecnostnej kamery z vytahu, kedze to ma pri vacsine filmov odradza, ale tvorcovia zvolili rozsirenie pribehu aj mimo vytahovu sachtu. Po hereckej stranke to bol sedy priemer. Moj tip bol spravny uz od zaciatku, co by sa dalo povazovat za negativum no dojem z filmu to nepokazilo. Dej je sice trocu priamociary ale po technickej a zvukovej stranke je zvladnuty dobre. Z toho filmu priam srsalo s akou mladeneckou horlivostou a vervou sa do toho reziser pustil. Za to, a za pouzitie realnych kamier namiesto akoze-dokumentarnej-v-ruke-drzanej kamery ma u mna * navyse. Je pravda, ze ma tesi, ze to nie jeden z tych filmov ako Blair Witch Project, Paranormal Activity, [Rec], Cloverfield, tie filmy nie su pre mna. Ja mam rad ked je filmove remeslo so vsetkymi jeho specifikami a v kazdej oblasti, ktora s filmom suvisi naplnena na prasknutie napadmi a kvalitou, a ked treba, ano aj rozpoctom :) Nemam nic proti vyssie zmienenym filmom, aj u nich sa podarilo v ramci medzi dosiahnut maximum, su zaujimave, mozu byt putave a strasidelne ale su velmi obmedzene moznostami, napr. jednou kamerou, strihom a vecami ktore tam jednoducho pouzit nemohli lebo uz by to stratilo na tak velmi vyzadovanej autenticite, a povedzme si pravdu, ze niekedy to dost vidiet.

    • 24.2.2011  00:04

    Skoda. Velka skoda. Tolko vyslovenych slov a tak malo myslienok. Uz po niekolky krat sa stretavam s rovnakym rukopisom, ktory taha viac do poetiky, no bohuzial prazdnej, bezduchej, posobiacej, ze je tam iba na efekt. A vzdy ked som potom pozrel rezisera vzdy to bola zena. Zeny maju ocividne iny typ zmyslania, nehovorim to ako negativum, len casto sa to prejavuje, teda aspon v slovenskych filmoch, prvkami, ktore nie su najvhodnejsie vybrate. V tomto filme boli casto nudne, zbytocne, matuce alebo nie vhodne umiestnene.

    • 1.2.2011  19:52
    Partička (TV pořad) (2009)
    *

    Par skecov 3-4* (hlavne ked hostoval Suchanek a Genzer). Vacsina skecov vsak 2* a casto 1* az odpad, bohuzial. Su scenky, a nie je ich malo, kde to vyzera ako amaterska scenka na stuzkovej. Nehodnotim to takto preto, ze som sa s tymto typom relacii este nestretol alebo ze by som nevnimal ich humor v ramci ich kontextu a toboz nie preto, ze by som nemal rad improvizovany humor a skece. Prave naopak. Tento typ relacii je v zahranici bezny. Improvizovany humor mam rad ale nie v tejto forme alebo zostave. Cest vynimke Suchanek-Genzer, ktorim sa obcas zadarilo a do upadajuceho humoru priniesli cerstvy vietor. Uprimne, na katastrofu sposobujuceho Pomajba, Jakaba a pre mna nesympatickeho Dangla sa nedalo pozerat. Dangl ma nesklamal, (kedze sa mi nikdy nepacil a jeho sileny humor je vskutku hrozny) nechal sa pocut, ze ten napad nosil v hlave vyse roka, a ze ho vymyslel on, no ja si myslim, ze to okopiroval zo zahranicia kde to uz bezi ovela dlhsie a je smutne ze nemal odvahu to ani priznat. A preto je aj cela slovenska "humorna" scena na urovni "Dangla". Pocul som aj diskusie na temu Particka kde ludia, ktorym sa to pacilo argumentovali primitivnym nazorom, ze tym druhym sa to nepaci lebo nechapu inteligentny humor, a ze na tejto relacii sa moze zasmiat len naozaj inteligentny clovek. A nebolo ich malo. Smutne.

    • 1.2.2011  17:56
    Hrdinové (TV seriál) (2006)
    ****

    Hodnotim iba prvu seriu.

    • 25.1.2010  02:36

    Komicky pribeh plny parodickych a grotesknych situacii, ktory nas retrospektivne oboznamuje s pribehom hlavneho hrdinu Pineda, kde sa dozvedame blizsie podrobnosti jeho zivota a hlavne dovod preco uteka. Film obsahuje mnozstvo vtipnych odkazov, od beznych problemov zivota na vidieku az po parodiu samotnej vyroby filmu a zasahov producentov do prace rezisera. Putavo a vtipne ladeny pribeh, neustaly prisun hlasok rychlo rozpravajuceho naratora a retrospektivne sa ukazujece fakty, s drobnymi vedlajsimi pribehmi drzia divaka v neustalej bdelosti s ocakavanim co pride dalej. A nutno dodat ze autori neustale prekvapuju divaka, ktory ani nestiha vnimat a vstrebavat vsetky tie odkazy. Na parodicke zameranie filmu ukazuje hned zaciatok, v ktorom je naschval pouzita kamera letiaca ponad luky a stado utekajucich divych koni, odkazujuca na velke vypravne filmy, ktora skoci do groteskne ladenej scenky v lese, ktora ale tiez nie hlavnym pribehom, ako nas v zapeti oboznamy narator. Velmi pekne je obcasne pouzite netradicnych uhlov kamery a zaostrenie na objekt v popredi, zatial co sa cela scena odohrava v rozostrenom pozadi. Pocas celeho filmu bol pouzity pekny, komedialnu naladu dotvarajuci strih. Vratane skokov do producentskej pracovne, kde producenta metaforicky zobrazili ako babku muppet. Farba krasne doplnala vsetky vizualne aspekty filmu, a hodila sa k slnkom zaliatej, jemne vyprahnutej, spanielskej oblasti. Vsetko to krasne doplnala hudba, od Elvisa az po Queen. Za vyborny napad povazujem rozpravaca a nahradenie drahych scen parodickou formou.

    • 10.1.2010  03:23

    Zaujimave dielko s vyzorom nezavisleho filmu. Pomaly rozjazd vyborny stred a uz menej zaujimavy koniec. No kedze som nic neocakaval o to viac ma to prekvapilo. Jedno sa musi nechat, a to ze vzdialene a z urciteho uhla pohladu ma vela spolocne s Coenovskou tvorbou. Rozne necakane smrti niekedy az za grotesknych okolnosti (ktore ma uprostred noci tak rozosmiali ze som sa musel velmi krotit aby som vsetkych nezobudil) a je to natocene tak ze cely film sa divak na tie situacie pozera nadlahcene.

    • 15.12.2009  23:22
    Avatar (2009)
    ****

    Po vizualne a atmosferickej stranke dokonale dielo, ktore by si urcite zasluzilo plny pocet. Emocionalne projektily Cameronovho kinematografickeho gulometu ma zasahovali presne, citelne a hlboko pod kozu. No bolo zjavne, ze to ma byt velkofilm pre celu rodinu. Takze hlavne filozoficke posolstvo aj sekundarne myslienky filmu su, klisoidne a casto vidane v inych filmoch. A tiez rozmyslam ako mozno aj dalsi, ze ci dat filmu plny poct ked je priam linearne predvidatelny. Davam 4 a pol *, pol * uberam za jednoduchost a priezracnu predvidatelnost. Ale aj tak som mal z tohto filmoveho pocinu velmi prijemne pocity, a urcite patri medzi skvosty. (James, vdaka bohu, ze si sa posunul od toho fuckin' Titanicu konecne do normalnych vod)

    • 13.11.2009  02:21
    G. I. Joe (2009)
    **

    Skoda za zleho spracovania. Film obsahuje velmi vela chyb. Niektore su zbytocne lahko odstranitelne a niektore vylozene biju do oci a vyskytuju len v akcnych filmoch nizkeho rozpoctu a podradnych kvalit. Chcel som ich menovat ale ich vycet a kadencia je taka velka,ze by som si ich musel zapisovat aby som ich aspon trochu pokryl. Dalej su to rozpacite akcne sceny ktore dost krivaju. Z kazdej akcnej sceny je tretina dobra az vyborna, tretina ma dobry napad ale zle spracovanie a dalsia tretina je zavrhnutelna uz ako napad. Chyby, ci uz akcnych scen alebo zvysku filmu su napr: zly strih, nevhodny alebo neisty zaber kamery, casto velmi zly herecky vykon, vela amaterskych a trapnych hlasok, ktore sa absolutne minaju ucinkom, a kedze som pozeral HD verziu tak uz bolo vidiet aj chyby na make up-och. Amaterske chyby ktore nemuseli byt boli: v scene v parizi, ked sa aktivoval obranny zbranovy system v aute, tak na displeji ukazuje 5 rakiet a ked sa vysunu su len tri. Gumena klavesnica ktora ma zvuk beznej. Nechapem tiez preco si este stale tvorcovia myslia ze ked chcu aktivovat zbran v urychlovaci castic (uz napad je nepochopitelny) musi sa objekt pri aktivacii tocit, nadskakovat a svietia nanho vseliake svetielka, laseriky a nieco ako luc zo Star treku. Vtipna sa mi zdala aj podobnost zbrane z nanorobotov pozierajucich kov s tymi z filmu Den ked sa zastavila zem.

    • 25.10.2009  02:00

    1* navyse za krasne vyobrazenie brutality a psychopatie postav.

    • 10.6.2009  23:51

    Prve akcne sceny su uchvatne, bol som absolutne ocareny kamerami a strihom. Naivne som si myslel, ze taky bude cely film. Skoda. Od polovice to zacalo stracat stavu a napetie. Keby tvorcovia udrzali tempo a stavu z prvej tretiny tak je to zarucene film roka. Bol som prekvapeny a sklamany ze postava Johna Connora bola zahrata nedoverihodne, a posobila ako mala vedlajsia postava. Naproti tomu, obrovskym pozitivnym prekvapenim bola postava Marcusa a podanie (herecky vykon) Sam Worthingtona. Hned od prvych momentov som si zacal uvedomovat, ze sa viac sustredim na postavu Marcusa a svojim sposobom sa vlastne stal pre mna "hlavnym hrdinom". Je tu este par veci co nechapem, a tymi su extremne sladky koniec a o co sakra islo s tymi plamenmi v "tovarni" robotov, boli tam neustale na nedavali ziadny zmysel. Uz na prvy pohlad to vyzeralo tak, ze niekto ich tam len imidzovo "nastrazil" aby navodil drsny, priam az pekelny look uzemia robotov. Temna tmosfera sa da navodit aj inak... Ale film ako taky bol celkom podareny, davam navyse jednu * za naozaj krasne niektore akcne sceny z prvej casti filmu.

    • 7.6.2009  00:20

    Fraza "WTF?" to asi vystihuje najlepsie :)) Taku konverzacnu sialenost som uz dlho nevidel. Ako zhulena kombinacia Pulp fiction a Napoleon Dynamite. Vacsina konverziacii vyzerala ako keby bola dokraslovana priamo na place. Na druhu stranu nutno dodat ze si film zachoval davku originality a par krat som sa naozaj dobre nasmial.

    • 8.2.2009  19:14

    3* za priemerny, mozno trochu pomalsi horor, a 1* navyse za krasne vyobrazenie brutality.

    • 15.1.2009  00:42

    Mlady smith je neskutocne zly. V kine sa sem tam okrem mojho ozvalo naraz viac hlasov nadavajuci na mladeho Smitha, co o niecom svedci. Ale hlavne mi neustale liezol na nervy, v zmysle ze mi kazil zazitok filmu. Film bol sice pomalsi, stale sa nad niecim snazil zamysalt a koniec mohli spravit ovela lepsie, ale atmosfera ktora posobila komornejsie sa mi celkom pacila.

    • 11.1.2009  01:47

    Uzasny kratky film. Zapametal som si vacsinu viet a fraz, ktore tam Tom Noonan povedal. Realisticky, krasny a zaroven drsny uhol pohladu na zivot. Mne to po filozoficko-psychologickej stranke sadlo.

    • 5.1.2009  02:41

    Je to skvost. Pozretie tohto filmu som dlho odkladal, nevedel som kam tento film zaradit a bal som sa ze to bude premrhany cas. To co robi tento film vynimocnym nie su ani z daleka efekty alebo obrovska vyprava ale myslienky, ktore tento pribeh podava, neustale dramaticka atmosfera a silne postavy. Hoci na zaciatku som si to nemyslel. Vo filme nebolo pouzite ani jedno zbytocne slovo, kazda veta mala svoj vyznam. Jednoznacne to prekonalo moje ocakavania. Velmi pozitivne ma prekvapil nadherny zaver.

    • 3.1.2009  18:54
    Fontána (2006)
    ***

    Tiez si myslim ze film je nadhodnoteny. Pre mna to bolo riadne sklamanie. Natoceny sice bol krasne, skvele herecke vykony a vyborne natocene citove a intimne sceny. Ale dejovo a pribehovo to zaostavalo, v zmysle ze sa to na zaciatok javilo ako zlozity a hlboko filozoficky pribeh ale po case sa mi to javilo ovela prostejsie. Miestami sa mi to zdalo uz rozvlacne a okrem niektorych scen som vedel co bude nasledovat. Cakal som ze sa tam bude neustale nieco diat, nieco co ma bude prekvapovat, alebo ma to nepusti od deja. No na konci filmu som mal depresivnejsie pocity ako by si mozno autor zelal.

    • 31.12.2008  13:35

    Krasna atmosfera vykreslovana dlhymi strihmi. Akurat, ze na konci mi nieco chybalo, nieco od coho by som sa mohol odrazit pri naslednom rozmyslani nad filmom. Chyba mi tam este aspon jedna autorova myslienka, ktora by divaka posunula dalej a dala zaveru ucelenejsi charakter. // 3 a pol *

    • 2.11.2008  22:28
    Soudný den (2008)
    *

    Absolutne nevhodny vyber hudby. Kvantum scen ktore neboli dotiahnute do konca, nespocetne amaterskych scen a stupidnych rozhovorov. Nechutne a odpudzujuce hudobne "vsuvky". Dopozeral som to vylozene "na silu".

<< předchozí 1 2 3 4