Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (24)

plakát

Deníček moderního fotra (2021) 

Uznání určitě zaslouží jistá režie a Jirka Mádl, který utáhne celé vyprávění, je skoro v každé scéně, a přesto baví. Jako negativum vidím, že příběh je naprosto předvídatelný a co hůř - ani na chvilku nevybočí ani nepřekvapí v dějové stavbě, ale po pravdě - většině diváků tohoto žánru to nebude vadit a bude se bavit. Nadstandard.

plakát

Jan Werich: Když už člověk jednou je… (2021) 

Nápadité zarámování do událostí konce 60. a začátku 70. let. Životní příběh, který by vydal na dva další hrané filmy a ukázky typického Werichova humoru - to je základ, na kterém tvůrci stavěli a důležité je říct, že proměňují nálady, tempo vyprávění a ani na chvíli nenudí. A co je u dokumentů opravdu výjimečné - jsou emoce, které přináší na konci. Paráda!

plakát

Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021) 

Jako komedii je těžké Prvokovi cokoliv vytknout. Timing vyprávění šlape, situace jsou vypointované a ústřední čtveřice herců je naprosto skvělá. Poselství v závěru je zřetelně vyjádřeno, jediné, co nevylo úplně na 100%, je emocionální vyznění na konci. Přesto jde o nadprůměrný film. Za mě jistých 80%.

plakát

Případ mrtvého nebožtíka (2020) 

Když se člověk naladí na styl vyprávění tohoto filmu a má smysl pro humor a nadsázku, má šanci se královsky pobavit, protože fórů film nabízí hodně. Od jednoduchých (patologovi se dělá špatně, protože nesnáší krev) přes vypointovanou scénu s kávou až po sofistikovanější vtipy, které potřebují oporu v menším kulturním přehledu (Beatles "Proklepněte mi je" n. podobizna v naivistickém a kubistickém stylu). Každopádně se na jedno shlédnutí nedají pochytat všechny komické situace, gagy a dialogy, protože těch sázejí tvůrci zejména v první třetině filmu fakt hodně. Není to ale určitě komedie pro všechny. Kdo nemá rád humor nových Růžových panterů, Policejní akademie nebo Žhavých výstřelů, pro toho tento styl filmů nefunguje. Spolehlivou kvalitou tohoto filmu je herecké obsazení - zejména David Novotný, Lukáš Příkazký, Hana Vagnerová, Martin Pechlát nebo v menších rolích Eva Holubová nebo Pavla Beretová. Oddychovka, ke které se dá vracet. A navíc tato komedie přichází v době, kdy je tolik kriminálek, že je dobré ocenit odvahu se tomu vysmát.

plakát

Přes prsty (2019) 

Hlavním tahounem - a zábavným - je bezesporu J. Langmajer. Dost vadí nelogičnosti - holky hrají volejbal léta a přitom nejenže nevědí, že správce je bývalý slavný volejbalista - ale ani se nezptají, nevygooglí si ho. Taková drobnost pak zaseje do divákovy mysli otázky, které ho odvádějí od zábavy, kterou tento film má být především. Jinak docela zábava. Nenáročná, ale zábava.

plakát

Bohemian Rhapsody (2018) 

Film, kterému je velmi těžké cokoliv vytknout. Hudba 100%, skvělý casting 100%, příběh, který vysthiuje osobnost Fredyho 100%, úžasné scény, kdy společně tvoří, skvostné herecké výkony - třeba u oosbou stěžejních scén mezi Fredym a jeho přítelkyní (kdy se přiznává k homosexualitě a kdy ho přijela přesvědčit, ať se vrátí do VB). Viděl jse 3x v kině, 3x na DVD a ještě bych si tento film dal na plátně znovu. 100%

plakát

Miluji tě modře (2017) 

Pokud nevyžaduji děj plný zvratů, překvapení nebo vrcholně dramatické situace a nechám se unášet atmosférou filmu, zjistím, že vyprávění dýchá poetickou atmosférou, která v člověku zanechává příjemný pocit. Chce se to odevzdat vyprávění, které jako by se vrátilo o pár let zpět, kdy jsme nežili tak hekticky a nebyli tak obklopeni mobily, tablety, focebooky. Kdy se víc žilo. Chce to samozřejmě mít dar empatie, a pak odhalíte spoustu jemností, humoru v Papouškových dialozích, které mohou na první pohled působit malinko starosvětsky. Jasně, jednoznačně nejvíc pobaví scéna v restaurátorské dílně u proskočeného obrazu s bezvadným M. Táborským, ale najdeme i jiné: oceňuji víc jemný humor jako ve scéně, kdy zničený obraz předává hlavní hddina nosiči s poznámkou: "Hlavně dávejte pozor!" Právě atmosféra filmu je jejím největším přínosem spolu s famózní hudbou M. Irglové, která doslova nadnáší a ti, kteří ohodnolitli jako odpad, jsou snad slepí, že nevidí, že ten film je po výtvarné stránce diametrálně jiný než běžná česká tvorba. Kdybych si vypnul zvuk, tak si myslím, že se dívám na francouzské dílo natočené v krásných lokacích. A když přidám tu okouzlující hudbu a profesionální střihovou skladbu, vedení kamery, tak už musím hodnotit výše. A pokud někdo vytýká nedostatek děje nebo myšlenky, není to snímek objevný, ale jasně říká, že když e zamilujete, máte udělat vše, co je ve vašich silách, abyste lásku získali. A činí tak jinak, než jak jsme poslední léta zvyklí. Nakonec - udělejte si vlastní názor. 70%

plakát

Dvojníci (2016) 

Film připomínající klasické francouzské komedie má tu výhodu, že se na něj může podívat společně rodina i s malými dětmi - a čeká je řada scén, kdy se od srdce zasmějí - třeba hned v úvodu při krádeží auta. Nebo skvělá je scéna, kdy se Jakub Kohák přiznává k tomu, že místo obrazu ukradl nástěnku. Tato scéna je mistrovská. Baví zejména pánská herecká sestava, zvláštní jsou i lokace, třeba mafiánské hnízdo. Na úrovni jsou i triky. Tvůrci zvolili klasické vyprávění se statickým záběrováním, na si chvíli divák zvyká, ale odměnou je zajímavá aranž scén, kterou člověk ocení při druhém (a asi i dalším) shlédnutí filmu, který především baví.A tipnul bych si, že v na televizních obrazovkách ho čekají zlaté časy a větší obliba, než v kinech. 60%

plakát

Jak básníci čekají na zázrak (2016) 

Tento díl zdařile mixuje humor (inteligentní humor) a smutné motivy jako ze života. V tom je novum šestého pokračování, které je určitě na úrovni prvních předrevolučních dílů. Dušan Klein vypráví děj klasicky, ale svižně. Někdy jde vstříc většinovému divákovi jako ve scéně večeře s tance v podání Evy Holubové a Lukáše Vaculíka, ale stále si zachovává půvab. Naopak motiv postavy J. Somra v hospicu a zejména scéna, kdy mu Šafránek a spol. zorganizují oslavu narozenin, patří mezi silné momenty s emocionálním přesahem. Největším přínosem je nadhled hlavních postav MUDr. Šafránka a Kendyho, skvělé jsou jejich dialogy napsané L. Pecháčkem. Pavel Kříž i David Matásek prokazují znamenitou formu, navíc noví Básníci skvěle využili půvabů Lindy Rybové nebo začínající Denisy Nesvačilové. Scéna, kdy ji Šafránek překvapí v šatně při převlékání, ona se rychle schová - a když zjistí, že je to doktor, kterého zná, klidně se beze studu převléká dál a předvede mu své tělesné půvaby - to je příklad milých, výborně pointovaných vtípků. Je to opravdu zdařilé završení série a nechápu negativní hodnocení ostatních hodnotitelů. Vysoko hodnotím pro hořko-vtipnou atmosféru filmu, ovšem s pozitivním vyzněním. Takových filmů je jako šafránu. 95%