elle

elle


19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 28.12.2013  20:53
    Duch nad zlato (TV film) (2013)
    ***

    Tady se kloním k třem hvězdám: 2 hvězdy za skvělého a přesného Preisse, 1 hvězda za celkem poctivě udělané kostými. Scénář bohužel slabý - postavy působí vysloveně hloupě. Obsazení - princezna hezká, tohoto Hrušínského právě nemusím, Bohdalka se mi v roce 2013 definitivně přejedla. Vinu na tom nese ČT a její jubileum, kdy nám Donutila, Bohdalku, Dejdara a všechny další "Kouzelníky" opravdu omlátili o hlavu. Může si za to madam B. také sama. Zjevně jí chybí soudnost - v mnoha směrech. Herci by si vůbec měli dvakrát rozmyslet než se začnou motat do politiky.

    • 28.12.2013  20:27
    Sněžný drak (TV film) (2013)
    ****

    Celkem slušná pohádka. Scénář chce dopilovat - osekat ty složitosti a zvážit dějové proporce. Dlouho se to rozjíždí a konec byl psychologicky uspěchaný. Bylo to ale skoro dobré. Děj nebyl předvídatelný a pohádka vnáší nové aspekty - láska na první pohled a zároveň na druhý pokus??? Hmmm, proč ne. Dala bych 3 hvězdy, ale když vidím tu bídu, tak tam dávám čtvrtou hvězdu. Konečně mám pocit, že se hlavní postavy ve svých rolích cítí dobře a sednou jim.

    • 14.7.2010  20:47
    Nástup (1952)
    *

    Film zachraňují od ubohosti dílčí herecké kreace. Např. Štěpánek. Soucítím ale se zúčastněnými herci - snad kromě legendární "bestie" Světly Amortové.

    • 16.6.2010  15:39

    Výborná výprava a hlavní představitelka.

    • 6.6.2010  10:37

    Film, který se podobá jen sám sobě. Po asi 10minutových pochybnostech jsem se už nesla na vlně klidu a hravosti. Nakonec i volba hlavních "hlasových" představitelů není opravdu prvoplánově líbivá, ale rodinně rodinná - jsme rodina a děláme spolu - snad je to i příslib, že Svěrákovská krev má další pokračovatele. Malý Svěrák není okaté dítko s kouzelným hláskem - ale spíš inteligentní spoluhráč. Děda Svěrák je hlasovým projevem tak osobitý (rozhodně to není dabér), že si na tuto jeho další hlasovou roli musím zvykat, ale s pohledu zpátky - Hergot je role jak ulitá pro hráče jeho formátu. Napojení osobnosti Svěráka s Kaisrem bylo opravdu zajímavé a potěšilo. Jan Svěrák mi opět připomenul, proč ho stavím mezi českými současnými režiséry na první příčku. Díky a poklona.

    • 5.4.2010  23:53
    Bathory (2008)
    **

    Lze spíše tušit, jaký příběh chtěl Jakubisko vyprávět. Filmu chybí inteligentní střih a vypravěčská jistota. Za každý zajímavý moment je tam šest zbytečných. Přitom v příběhu potenciál byl a nebýt jasných hloupostí - viz mniši . by člověk i podlehl tomuto vidění příběhu, takto se stejně musím ponořit do historických zdrojů. Film byl příliš dlouhý-všichni přece víme, kam směřuje, nepravděpodobně současná-ahistorická je figura čachtické paní a zneužití Caravaggia - proč tam strkat "takto" známého malíře - nestačil by "nějaký" nadaný malíř? Ono se to ale lépe aranžuje, že?

    • 17.1.2010  22:45
    Rusalka (TV film) (1960)
    ***

    Nádherný zpěv operních interpretů s hodně spornou vizuální podobou. Bohužel právě zvuková stopa dostala u této archiválie na frak. Teoreticky by to mělo fungovat jako posmutnělá pohádka, kde údajně méně disponovaní jsou přeobsazeni herci či baleťáky, ale.......K Blachutově zpěvu použit divný princ glumovského ražení (hodně použitý baleťák), Haken má nádherný hlas i projev, ale odpudivě směšný kostým jeho postavě právě nepomáhá. Trochu divně je ponechána Marie Podvalová jako cizí kněžna, ačkoliv např. Blachut a jiní jsou přeobsazeni - no nevím - ježibaba paní Krásové je snad i přitažlivější. Kostýmově ježibaba vypadá jen jako starší verze Rusalky. Ucházející zde zůstává naštěstí právě postava Rusalky, kde je půvab (i když trochu na hraně přehraného patosu) zachován. Doufám, že tak krásná hudba dostane někdy trochu svěžejší, nápaditější, podádkovější háv. Nemělo by to být nemožné. Dosud jsem ale tu pravou Rusalku neviděla - ani na obrazovce, ani v divadle. Vždy to byl kompromis. Jsem vděčná za tuto verzi, že je, že žije dál. Rozhodně na mě tato verze působí víc než pozdější barevná verze. To je můj závěr. Není to průšvih. Je to obrovský kompromis. Kompromis plný kompromisů. Ale Haken, Krásová, Blachut - to je krása.

    • 17.1.2010  22:29
    Caravaggio (TV film) (2007)
    ***

    Škoda. Vypadalo to slibně. Asi deset minut. Zůstalo to ale někde ve třetině cesty. Nic navíc z dějin malířství jsem se nenaučila (naopak se objevily některé podivuhodné bludy), o malířské posedlosti mi to neřeklo mnoho. Stejně jako Bathory (co se týče Caravaggia) ambiciózní plácnutí do vody. Pár zajímavých postav, které nemají prostor a hlavní hrdina, kterého mám jako malíře ráda, ale tady mě trochu otravuje.

    • 31.12.2009  08:01
    Avatar (2009)
    *****

    Bravurně převyprávěný příběh. S citem pro rytmus, akci, poezii i vizální hody, takže jsem zbodla vše - i to od počátku předpokládané. Mňam.

    • 10.11.2009  15:54

    Jena hvězda z milosti, jedna za Viktora Preisse, druhá za Oldřicha Víznera, dvě hvězdy dolů za Hrušínského nejml. a Ivetku, takže....

    • 25.9.2009  18:15
    Číslo 9 (2009)
    *****

    Na můj vkus opravdu dostatečná porce akce a strachu. Akční hrané filmy mě většinou nechají chladnou, protože málokdy mají opravdu věrohodně nastíněné charaktery a nevěřím jim a záhy po právu padnou do hlubiny zapomnění Zde půvabně vystřižené charaktery devíti panáčků vynikají nad akcí a posmutnělý tón filmu rozkvétá jejich neokázalým hrdinstvím - jakoby mimochodem projevovaném. Půvab příběhu a originalita provedení překrývá předvídatelná místa příběhu. Dvojčata-knihovníky (3, 4) udělali naprosto úchvatně. Škoda, že číslo 2 odešel z příběhu dřív než jsem si ho užila. Moc příjemný film.

    • 28.8.2009  17:00

    Film se mě mile dotkl ve více rozměrech. Jedním rozměrem je nepochybný talent malé představitelky. Dále film zpracovává hned několik závažných problémů-rodina ochromená (jakoby celá nemocná) nemocí dítěte, - kreativita jako léčivá, ale potencionálně nebezpečná cesta v případech nemocných dětí a dítě lapené svou představivostí do do svého světa, který málokdo pochopí. Fantazijní prvky na mě působily spíše děsivě. Film se snaží říct hodně věcí, ale nic úplně.

    • 28.8.2009  16:48
    Kaviár jen pro přátele (TV film) (1969)
    ****

    Komedie - hodně hořká a bolavá. Strefuje se to až moc dobře a proto se na to nekouká až tak příjemně. Jsou tam skoro všechny momenty, které mě .... na takzvaných přátelských setkáních. zvlášť dámy v tomto druhu slepičího čechrání peří vynikají. Vždycky jsem záviděla chlapům, že si sednou k autodráze a jsou zas jak malí kluci - aspoň na chvíli.

    • 22.8.2009  17:09
    Cindy (1984)
    ***

    Dlouho jsem to chtěla vidět znovu a už to není ono. Oba hlavní představitelé jsou hodně hodně moc z let 80. a pro mě tam zůstávají. Jejich chování stejně jako šaty je poplatné době.

    • 22.8.2009  16:32

    Jedná se o jeden z nejznámějších biblický příběhů, který je připomínán židovským svátkem. V řadě jednotlivostí je příběh přesný a věrný, jindy zas zvláštně fabuluje - postava Hamana- spojením období panování Saula až k období zajetí Židů pod perskou nadvládou po pádu Babylonu, ač to chvílemi vypadá, že mezi Saulem a Ester uběhlo pouze pár desítek let. Že by na perském dvoře stále vzpomínali na slávu Šalamounova, Davidova či Saulova dvoru, je pochybné. Překvapivě přesvědčivý je portrét židovské dívky Ester/Hadas. Ač film nedisponuje oslnivě přesnými či velkolepými kulisami, neokázale předvádí dívku, která svou krásou, pokorou a svěží inteligencí získá přízeň pyšného krále a díky své odvaze a víře je jí dána možnost zachránit svůj lid. Postava Ester i Mordechaje se mi moc líbila. Adaptace ale disponuje řadou klišé. Např. Davidova hvězda - už by to mohl filmařům někdo vysvětlit, jak a kdy se tento symbol zjevil jako dodatečně propagovaný symbol židovství......Celkově jsem si to ale užila. Vzhledem k tomu, že jsem očekávala podobnou slátaninu jako byla Noemova archa s Voightem, tak velké a milé překvapení. Na digitální slátaniny, které tam vrazili, aby ušetřili, kašlu.

    • 21.8.2009  11:31

    Moc nechápu, co Colina Firtha přitahovalo na scénáři k této komedii. Když se mi stane, že mě už před půlkou nudí příběh muže, jehož hraje tak zajímavý a přitažlivý herec jako Firth, tak je to pro mě prohra. Nejvíc mě ještě bavila Driverová, která se marně snažila někde si zakouřit (přitom nemám kouření ráda). Její zoufalství nad nemožností si v klidu promluvit a zakouřit bylo až roztomilé. Postava "blondýny" (jméno si nechci pamatovat - ale jsem taky žel blondýna) mi přišla nudná a ničím zvláštní. Tmavovlasá Minnie Driver byla sice trochu mrcha, ale vzhledem k tomu, že měla své meze a měla hlavně vnitřní energii a osobnost, tak mě bavila a zajímala víc. Na konci jsem si skoro přála rozehnat tu nudu a aby Driverová zvítězila (naštěstí štěstí také došla). Firthovi jsem závěrečné břemeno na dlouhou trať přála, docela to vystihovalo můj divácký zážitek z této komedie.

    • 27.6.2009  13:13
    Po Tomášovi (TV film) (2006)
    ****

    Vkusně, citlivě pojaté drama rodiny bojující každodenní zápas při péči o autistického chlapce. Statečnost v pravém slova smyslu, která se vyrovná chrabrosti na bitevním poli. Příběh by byl zajímavý i bez následného pokusu se psem. Je to velmi zdařilý film o rodině bojující o soudržnost, kvalitně obsazený ""malý film" a dojemný důkaz o významu, který může laskavá psí přítomnost zahrát v našich životech.

    • 20.6.2009  13:57
    A Room with a View (TV film) (2007)
    ***

    Tato adaptae Forsterova románu má sice některé momenty, které opomenula Ivoryho verze, ale jen těžko mohu říct, že se jedná o místa, která příběhu prospěla. Davies se pokoušel (patrně) o realističtější verzi - i kameraman volil chladnější tóny záběrů. Ivoryho verze je barvitá, stylizovaná, koncentrovaná a hlavně bez zbytečně depresivního závěru, který byl použit zde. Ivory podtrh to, co při čtení knih Forstera vnímám nejsilněji - pocit okouzlení a překonání strachu z emocionálního klimatu Itálie. Jeho knihy konfrontovaly anglickou náturu s italksou kulturou.Itálie má být vnímáno očima bystré, ale opatrné Angličanky Lucy - jako podivuhodně barevná, voňavá, řvavá, surová i kouzelná. To vše mi zde chybí. Chybí mi zde ona zřetelná a náhlá proměna postav pod vlivem prostředí, které vysvléká jejich emoce do naha, aniž by ignorovala dobové mravy a řád. Bonham-Carterová byla ideální představitelka. Její tvář umí vyjádřit mnoho emocí v půl vteřině a dokáže mě okamžitě vtáhnout do svého dobrodružství. Elaine Cassidy je milá, svým způsobem i přesvědčivá, ale zde tento příběh postrádá srdce, vitalitu, mámivost. Chybí mi tu Lucy Honeychurchová, kterou bych si pamatovala. Svým způsobem je druhá půlka (Anglie) velmi dobrá a podrobnější než starší Ivoryho verze, ale protože jí chybí výrazný kontrast italského úvodu, zmatněla mi jako zbytek. Kdo četl román, snad pochopí, že volím Ivoryho.

    • 23.4.2009  12:42
    Lost in Austen (TV seriál) (2008)
    **

    Celkem dobrý nápad, který v sobě má hodně potenciálu. První díl je dle mého názoru slabý. Další jsou o trochu lepší, ale nic moc. Obě hrdinky - Amanda i Líza z ní nevycházejí moc dobře. Líza bez vysvětlení opouští rodinu a víceméně lstivě vláká Amandu na své místo. Proč? Nikdo neví. Pan Bennet ani jeho rodina se náležitě nediví. V dobách, kdy dívkám z tzv. dobrých rodin nebylo tolerováno cestovat bez doprovdu, se Líze toleruje, že odjela někam, k někomu, místo někoho a akceptují Amandu jakoby nechumelilo. Amanda tvrdí, že je okouzlena světem Jane Austenové a jeho půvabnými způsoby, ale působí (na mě) dosti vulgárním dojmem. Jedná se spíše o děvče posedlé kultem Colina Firtha či představou, že si zaslouží takového "frajera". Její projevy? Cígo, Darcy ji rajcuje/nerajcuje, když je ve stresu vrhá se na románové postavy (Bingley) a vášnivě je líbá (Bingley vychází z této adaptace jako prvotřídní blb). Je to tuctová holka 21.století, která se nedokáže adaptovat. Amanda podle mě spíš předstírá, že jí jde o uchování příběhu. Její necitlivost k době i citům a důstojnosti ostatních o tom vypovídá. Austenovská doba je dle inscenátorů také trochu - trochu hodně nepřesně interpretovaná. Autoři buď realizují Amandinu zkreslenou představu nebo přesní být nechtějí nebo o tom zas tak moc nevědí. Celkem se mi líbí paní Bennetová, Wickham a zajímavá je herečka, která hraje Lízu. Elizabeth Bennetová ale ztrácí svou identitu. Potácí se v nějaké existenciální krizi, z níž pramení její značná lhostejnost ke své rodině a co jí svým odchodem de fakto způsobila. Darcyho postava je také zničená.

    • 15.4.2009  11:11

    Excelentní vhled. Absolutní hodnocení nedávám jen proto, že to není až tak osobní film, který by mi brnkal na strunky uvnitř mě.

    • 10.4.2009  14:56

    Za nápad a filmové provedení 4*, za vkusné, citlivé a inteligentní herecké podání 5*.

    • 5.4.2009  14:23
    Stmívání (2008)
    ****

    Těžké nepodlehnout. I když nejsem věková kategorie, pro kterou je to určené a Bravíčko jsem nikdy nečetla, zde se povedlo něco tak nového, stylově uceleného (ač ne originálního) a jasně využívajícího hlad po estetické romantice (tzv. teenagerské filmy jsou povětšinou trapně otevřené, upocené a užvaněné), že se už teď obávám jaké laciné napodobeniny či parodie se vyrojí. Opravdu překvapivě zábavné a upřímnou soustrast náctiletým chlapcům, v Edwardu Cullenovi máte drobný problémek hoši. Jste dost cool tedy cold?

    • 4.4.2009  23:52

    Příběh balancuje na hranici těžko uvěřitelné fikce a zoufalého hájení tzv. amerických hodnot. Pohádka o právních řádech a neřádech? Snad. Nicméně pro mě maximálně příjemným obsazením dostává příběh šmrnc. Mafiáni jsou zvlášť ve finále spíš nadšení břídilové, takže finále nikoho nepřekvapí. Na mě to fungovalo dobře. Ostatně příběhy o osobní odvaze, i když často naivní, stojí za to točit. Za mě slušné řemeslo a dobří herci - oblíbená Susan Sarandon a Tommy Lee Jones.

    • 31.3.2009  11:19

    Nadstandardní dětský film. Příjemné stylové retro ss znovuaktuálním tématem krize:-))). Moc hezky obsazené. Julii Ormond jako ustaraná, jemná a statečná maminka, k ní trochu mladistně vypadající Chris O'Donnell. Není to ohromující, ale je umění takovou věc nezkazit.

    • 31.3.2009  00:28
    Ideal Husband, An (TV film) (1969)
    *****

    Jeremy Brett má dar namíchat ješitnost a eleganci do tak neodolatelné kreace, že nevím, co je větší - jeho herecký talent nebo osobní kouzlo. Celkově je to nadstandardní konverzační britská televizní inscenace, které se u nás točily o deset let později, zde ozdobené přesnými hereckými výkony, skvělou angličtinou a pochopitelně přesným Wildem.

    • 29.3.2009  23:16
    Svědomí Denisy Klánové (TV film) (2009)
    ***

    Hodnotím nadprůměr, protože televizní inscenace klade zajímavé otázky a nechává prostor, aby si každý našel své místo a názor na tuto otázku trestního zákoníku. Nezůstává u povrchního žvanění a jde až tam, kde se za názor, postoj platí ta nejdražší daň. Hodnotím záměr, ale provedení nezůstalo v polovině, ale někde v první třetině. Zajímavé střety idealistických žvástů Vlasákové a reálného zhnusení a bezmoci Schmitzera jsou nejsilnější, ale končí a ztrácí se někde v pokusu o politický thriler, kdy se naznačuje spiknutí, korupce, výhrůžky a útok. Závěr je snad až příliš šokující a není podložen jasným vysvětlením, ale je jen smutným konstatováním, že slušnost prohrává, ať máte moc a inteligenci či ne - VlasákováXStašová. Rozhodně to mnou otřáslo. Copak mi to připomíná? Česká mini-Chobotnice?

    • 15.3.2009  10:32

    Lehounká komedie plná příjemných nebo uhozených postav a nevážného zvažování vztahových stereotypů. Michelle Pfeiffer hraje takovu trochu cáklou sympaťačku, kterou by asi chtěl mít každý druhý puberťák za mámu, prostě americký sen. Na druhou stranu, kterou ženu v Čechách by dorůstající dcera povzbuzovala, aby randila se zajíčkem?

    • 14.3.2009  17:24
    Skandál v Čechách (TV film) (2001)
    **

    Škoda....že tvůrci cítili potřebu upravit příběh. Místo ženy, kterou Holmes obdivoval, tu máme mrchu, pro kterou měl slabost. Herci také nic moc výběr. Sám detektiv spíše odpovídá vzhledově než vnitřní energií a charismatem. Watson je opět dědouškovský typ, což je časté a nepochopitelné.

    • 10.3.2009  22:41

    škoda, ale tato dvojice mi nesedla.

    • 10.3.2009  13:59
    Rigoletto (1946)
    ****

    Černobílá filmová verze Verdiho opery s naprosto úchvatným Tito Gobbim v roli vnitřně i vnějškově znetvořeného šaška Rigoletta, který se škodolibě vyšklebuje cizímu neštěstí až do chvíle své vlastní ztráty. Ve chvíli, kdy jeho cynický pán svede i jeho nevinnou dceru, stává se z něj zoufalý, zahořklý mstitel, který krutě zaplatí za chyby svoje i za ty těch ostatních. Krásnou Gildu, která pro lásku k vévodovi obětuje vše, i svůj život, zpívá Lina Pagliughi a hraje Marcella Govoni. Právě tato role byla pro Tito Gobbiho životní a jeho nádherný baryton a převtělení do Rigoletta dělá z této klasické verze klenot.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace