Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Krimi
  • Akční

Recenze (168)

plakát

Číslo 9 (2009) 

Na můj vkus opravdu dostatečná porce akce a strachu. Akční hrané filmy mě většinou nechají chladnou, protože málokdy mají opravdu věrohodně nastíněné charaktery a nevěřím jim a záhy po právu padnou do hlubiny zapomnění Zde půvabně vystřižené charaktery devíti panáčků vynikají nad akcí a posmutnělý tón filmu rozkvétá jejich neokázalým hrdinstvím - jakoby mimochodem projevovaném. Půvab příběhu a originalita provedení překrývá předvídatelná místa příběhu. Dvojčata-knihovníky (3, 4) udělali naprosto úchvatně. Škoda, že číslo 2 odešel z příběhu dřív než jsem si ho užila. Moc příjemný film.

plakát

Phoebe v říši divů (2008) 

Film se mě mile dotkl ve více rozměrech. Jedním rozměrem je nepochybný talent malé představitelky. Dále film zpracovává hned několik závažných problémů-rodina ochromená (jakoby celá nemocná) nemocí dítěte, - kreativita jako léčivá, ale potencionálně nebezpečná cesta v případech nemocných dětí a dítě lapené svou představivostí do do svého světa, který málokdo pochopí. Fantazijní prvky na mě působily spíše děsivě. Film se snaží říct hodně věcí, ale nic úplně.

plakát

Kaviár jen pro přátele (1969) (TV film) 

Komedie - hodně hořká a bolavá. Strefuje se to až moc dobře a proto se na to nekouká až tak příjemně. Jsou tam skoro všechny momenty, které mě .... na takzvaných přátelských setkáních. zvlášť dámy v tomto druhu slepičího čechrání peří vynikají. Vždycky jsem záviděla chlapům, že si sednou k autodráze a jsou zas jak malí kluci - aspoň na chvíli.

plakát

Cindy (1984) 

Dlouho jsem to chtěla vidět znovu a už to není ono. Oba hlavní představitelé jsou hodně hodně moc z let 80. a pro mě tam zůstávají. Jejich chování stejně jako šaty je poplatné době.

plakát

Noc s králem (2006) 

Jedná se o jeden z nejznámějších biblický příběhů, který je připomínán židovským svátkem. V řadě jednotlivostí je příběh přesný a věrný, jindy zas zvláštně fabuluje - postava Hamana- spojením období panování Saula až k období zajetí Židů pod perskou nadvládou po pádu Babylonu, ač to chvílemi vypadá, že mezi Saulem a Ester uběhlo pouze pár desítek let. Že by na perském dvoře stále vzpomínali na slávu Šalamounova, Davidova či Saulova dvoru, je pochybné. Překvapivě přesvědčivý je portrét židovské dívky Ester/Hadas. Ač film nedisponuje oslnivě přesnými či velkolepými kulisami, neokázale předvádí dívku, která svou krásou, pokorou a svěží inteligencí získá přízeň pyšného krále a díky své odvaze a víře je jí dána možnost zachránit svůj lid. Postava Ester i Mordechaje se mi moc líbila. Adaptace ale disponuje řadou klišé. Např. Davidova hvězda - už by to mohl filmařům někdo vysvětlit, jak a kdy se tento symbol zjevil jako dodatečně propagovaný symbol židovství......Celkově jsem si to ale užila. Vzhledem k tomu, že jsem očekávala podobnou slátaninu jako byla Noemova archa s Voightem, tak velké a milé překvapení. Na digitální slátaniny, které tam vrazili, aby ušetřili, kašlu.

plakát

Ach ty ženy! (2003) 

Moc nechápu, co Colina Firtha přitahovalo na scénáři k této komedii. Když se mi stane, že mě už před půlkou nudí příběh muže, jehož hraje tak zajímavý a přitažlivý herec jako Firth, tak je to pro mě prohra. Nejvíc mě ještě bavila Driverová, která se marně snažila někde si zakouřit (přitom nemám kouření ráda). Její zoufalství nad nemožností si v klidu promluvit a zakouřit bylo až roztomilé. Postava "blondýny" (jméno si nechci pamatovat - ale jsem taky žel blondýna) mi přišla nudná a ničím zvláštní. Tmavovlasá Minnie Driver byla sice trochu mrcha, ale vzhledem k tomu, že měla své meze a měla hlavně vnitřní energii a osobnost, tak mě bavila a zajímala víc. Na konci jsem si skoro přála rozehnat tu nudu a aby Driverová zvítězila (naštěstí štěstí také došla). Firthovi jsem závěrečné břemeno na dlouhou trať přála, docela to vystihovalo můj divácký zážitek z této komedie.

plakát

Po Tomášovi (2006) (TV film) 

Vkusně, citlivě pojaté drama rodiny bojující každodenní zápas při péči o autistického chlapce. Statečnost v pravém slova smyslu, která se vyrovná chrabrosti na bitevním poli. Příběh by byl zajímavý i bez následného pokusu se psem. Je to velmi zdařilý film o rodině bojující o soudržnost, kvalitně obsazený ""malý film" a dojemný důkaz o významu, který může laskavá psí přítomnost zahrát v našich životech.

plakát

A Room with a View (2007) (TV film) 

Tato adaptae Forsterova románu má sice některé momenty, které opomenula Ivoryho verze, ale jen těžko mohu říct, že se jedná o místa, která příběhu prospěla. Davies se pokoušel (patrně) o realističtější verzi - i kameraman volil chladnější tóny záběrů. Ivoryho verze je barvitá, stylizovaná, koncentrovaná a hlavně bez zbytečně depresivního závěru, který byl použit zde. Ivory podtrh to, co při čtení knih Forstera vnímám nejsilněji - pocit okouzlení a překonání strachu z emocionálního klimatu Itálie. Jeho knihy konfrontovaly anglickou náturu s italksou kulturou.Itálie má být vnímáno očima bystré, ale opatrné Angličanky Lucy - jako podivuhodně barevná, voňavá, řvavá, surová i kouzelná. To vše mi zde chybí. Chybí mi zde ona zřetelná a náhlá proměna postav pod vlivem prostředí, které vysvléká jejich emoce do naha, aniž by ignorovala dobové mravy a řád. Bonham-Carterová byla ideální představitelka. Její tvář umí vyjádřit mnoho emocí v půl vteřině a dokáže mě okamžitě vtáhnout do svého dobrodružství. Elaine Cassidy je milá, svým způsobem i přesvědčivá, ale zde tento příběh postrádá srdce, vitalitu, mámivost. Chybí mi tu Lucy Honeychurchová, kterou bych si pamatovala. Svým způsobem je druhá půlka (Anglie) velmi dobrá a podrobnější než starší Ivoryho verze, ale protože jí chybí výrazný kontrast italského úvodu, zmatněla mi jako zbytek. Kdo četl román, snad pochopí, že volím Ivoryho.

plakát

Lost in Austen (2008) (seriál) 

Celkem dobrý nápad, který v sobě má hodně potenciálu. První díl je dle mého názoru slabý. Další jsou o trochu lepší, ale nic moc. Obě hrdinky - Amanda i Líza z ní nevycházejí moc dobře. Líza bez vysvětlení opouští rodinu a víceméně lstivě vláká Amandu na své místo. Proč? Nikdo neví. Pan Bennet ani jeho rodina se náležitě nediví. V dobách, kdy dívkám z tzv. dobrých rodin nebylo tolerováno cestovat bez doprovdu, se Líze toleruje, že odjela někam, k někomu, místo někoho a akceptují Amandu jakoby nechumelilo. Amanda tvrdí, že je okouzlena světem Jane Austenové a jeho půvabnými způsoby, ale působí (na mě) dosti vulgárním dojmem. Jedná se spíše o děvče posedlé kultem Colina Firtha či představou, že si zaslouží takového "frajera". Její projevy? Cígo, Darcy ji rajcuje/nerajcuje, když je ve stresu vrhá se na románové postavy (Bingley) a vášnivě je líbá (Bingley vychází z této adaptace jako prvotřídní blb). Je to tuctová holka 21.století, která se nedokáže adaptovat. Amanda podle mě spíš předstírá, že jí jde o uchování příběhu. Její necitlivost k době i citům a důstojnosti ostatních o tom vypovídá. Austenovská doba je dle inscenátorů také trochu - trochu hodně nepřesně interpretovaná. Autoři buď realizují Amandinu zkreslenou představu nebo přesní být nechtějí nebo o tom zas tak moc nevědí. Celkem se mi líbí paní Bennetová, Wickham a zajímavá je herečka, která hraje Lízu. Elizabeth Bennetová ale ztrácí svou identitu. Potácí se v nějaké existenciální krizi, z níž pramení její značná lhostejnost ke své rodině a co jí svým odchodem de fakto způsobila. Darcyho postava je také zničená.

plakát

Baader Meinhof Komplex (2008) 

Excelentní vhled. Absolutní hodnocení nedávám jen proto, že to není až tak osobní film, který by mi brnkal na strunky uvnitř mě.