Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (1 839)

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Četl jsem obě knihy pamětí Jiřího Markoviče, stejně jako pět svazků monumentálního díla Viktorína Šulce o sexuálních vraždách, na jehož výsledné podobě se Markovič svými komentáři výraznou měrou podílel. Všechny kauzy, které se v seriálu objevily (i mnohé další, které si snad tvůrci nechávají pro další sezónu - Straka, Prokopské údolí, Doležal, Vocásek atd.) mám v živé paměti a tak mne v seriálu pobavily přesné citace některých dialogů (nejen s Hojerem), na které tento kriminalista vzpomíná, byť vrahovo vyjadřování bylo v reálu ještě o poznání drsnější než na obrazovce (místo seriálové "huby" Hojer zásadně vypovídá: "chytil jsem ji za tlamu", při dotazu na možné pocity oběti se ušklíbne: "Určitě se nesmála!" apod.) Jen my není jasný postup tvůrců při používání autentických jmen reálných osob - titulní postavy mají skutečná jména, ale z psychiatra Pavla Zemka je v seriálu Mudr. Zemen, z vraha Vorla Sokol (haha), z Tekverka Stahlverk nebo jak - proč? Koho to zajímá, ten si reálná jména dohledá pár kliknutími a jinak je to jedno. Jinak za mě velký dobrý, herecké výkony všeobecně nad očekávání zdařilé. A k poněkud přiblblé otázce jednoho kolegy: proč byl tohle náš nejlepší kriminalista? Inu nejspíš proto, že úspěšně chytal a usvědčoval vrahy a jiné nebezpečné jedince a zbavoval naši společnost jejich nežádoucí přítomnosti. Že by patřil do Bohnic si nemyslím, stejně jako si to nemyslím o Ládíkovi - ten skončil jak se patří - na šibenici.

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Cesta ke světlu (2024) (epizoda) 

Skvělý seriál, který jako celek hodnotím plným počtem mne v poslední epizodě jen drobně rozladil neautentickým zpracováním výkonu trestu smrti, kdy skutečnosti neodpovídá prostředí ani způsob provedení (byť některé konkrétní detaily Hojerovy popravy - třeba zmínka o zlomeném prstu katova asistenta - souhlasí). Toho, kdo se podrobně zajímá o penologii a konkrétně o pankrácké popraviště to snad zamrzí, ale uznávám, že drtivá většina diváků to ani nezaznamená. Jen drobná vada na kráse jinak úctyhodného počinu, jehož pokračování se jistě vbrzku dočkáme

plakát

SpongeBob v kalhotách (1999) (seriál) 

Sledoval jsem se 4 letým vnoučkem a nestačil se divit, co je dnes prezentováno jako seriál pro děti. Značně nekorektní humor na pomezí geniality a demence mne každopádně nejednou pořádně rozesmál. Za mne palec nahoru.

plakát

Pyramida boha slunce (1965) 

Velice nevydařená mayovka, rozhodně daleko horší než pozdější filmy ve kterých se vyskytoval Vinnetou.

plakát

Dalgliesh - Černá věž – 1. část (2021) (epizoda) 

Za mě je "Černá věž" nejlepší částí 1. sezóny, svojí atmosférou i budováním napětí se tu tvůrci (na rozdíl od "Pachuti smrti") úspěšně přiblížili předloze i dřívějšímu televiznímu zpracování, byť na to měli daleko menší prostor.

plakát

Dalgliesh - Season 1 (2021) (série) 

Těžší startovací pozice tohoto seriálu oproti starším zpracováním s Royem Marsdenem spočívá především v tom, že je vždycky problematičtější natočit dobré retro (jako v tomto případě), než točit v současných kulisách. Tam se tvůrci mohou soustředit na budování atmosféry (a tu měly adaptace z 80. a 90. let opravdu vynikající) - ostatně v 6 dílech je podstatně větší prostor pro kvalitní a neosekané vyprávění, než ve 2. Co se týče představitele titulní role, Marsden byl skvělý a vyrovnat se mu je nepochybně těžké, ale Carvel je bezesporu sympaťák, dobrý herec a dělá co může.

plakát

Dalgliesh - Pachuť smrti – 2. část (2021) (epizoda) 

Zatím nejméně povedená epizoda celé této sezóny - pachatel (a nejen on) působí spíš než jako ztělesnění zla jako jakýsi bizarní tatrman z odpolední pohádkové frašky na ČT. Prapodivné módní kreace, ať už se to týká účesu nebo oděvu, spolu s hysterickým "hereckým" projevem a přehráváním zvyšují podivně parodický dojem z jinak dost krvavého a tragického příběhu. Tady myslím starší adaptace s Marsdenem vítězí na celé čáře...

plakát

Endeavour - Odchod ze scény (2023) (epizoda) 

Důstojné rozloučení s jedním z vrcholů tvorby TV kriminálních sérií a to i v rámci tradičně vysoké úrovně britské produkce v tomto žánru. 5* svému oblíbenému seriálu udílím i přes onu masivní progresivistickou propagandistickou masáž, kterou tvůrci vpašovali do poslední epizody. Hlavní postavy celé série jsem si za ta léta zamiloval a jejich odchod ze scény proběhl způsobem, který jejich fanoušky určitě nezklamal. A teď - jak už tu zaznělo v jiném komentáři - by to chtělo opět zhlédnout neméně kvalitní původní seriál, který, pokud se nemýlím u nás běžel naposledy někdy v 90. letech na TV Nova.

plakát

Maigret - Maigret má starosti (2004) (epizoda) 

Opět - jako u adaptací s Cremerem poměrně často - je tu značný posun oproti předloze. Tentokrát pachatel i oběť a v hrubých rysech vlastně i průběh případu odpovídají, ale zlo tu reprezentuje někdo jiný a Maigretovy sympatie (a v knize především hněv) směřují k někomu jinému než v tomto jinak standardně solidním a dobře herecky ztvárněném zpracování.

plakát

Klíč svatého Petra (2023) (TV film) 

Janákův obvyklý štědrovečerní standart - poměrně dost akce, méně přepjatého přehrávání a hysterického jekotu než u konkurence, prohnaní záporáci pitvorní vcelku ještě v mezích normy. Situace na sebe sice rozhodně logicky nenavazují a jednání postav je dost často úplně na hlavu (tři  pobertové celou dobu pasou po klíči pro Petra a když ho získají, běží jej odevzdat někomu úplně jinému, vodník, zamilovaný do princezny se ji ve finále z neznámých důvodů rozhodne utopit atd.), ale vše spěje k dobrému konci a přímo budovatelsky zářným zítřkům, plným kvalitního vzdělávání a všeobecného štěstí. Tentokrát pro mne cca na 40% spokojenosti - a to na vánoční ČT není pohříchu zase tak málo.