Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (1 839)

plakát

Polytechnika (2009) 

Po formální stránce působivé, z mého pohledu silná výpověď, hlavně postava Jeffa a jeho (ne)vyrovnání se s pocitem viny. K Bluntmanovu komentáři: ano, při masakru na montrealské polytechnice nezemřely jen ženy, ale (úplně stejně jako ve filmu) i jeden muž - a to pachatel, který spáchal sebevraždu. Zabito bylo 14 žen, zraněno dalších 10 žen a 4 muži, toť vše co se týče obětí. Protože se v některých komentářích níže objevují bláboly o 2 pachatelích a podobně (přičemž dotyčný přiznává, že film ani neviděl do konce), zde je odkaz pro ty, co jsou líní si to vygooglovat a pak sem píší hlouposti: http://cs.wikipedia.org/wiki/Masakr_na_%C3%89cole_Polytechnique Tolik k námětu - hodnocení filmu, který jsem zhlédl jen napůl je pro mne poněkud nepochopitelné, ale někomu to k napsání komentáře zřejmě stačí...

plakát

Ishqiya (2010) 

POZOR SPOILER! Výborný film, kterému nechybí humor, dobře vystavěná zápletka ani napětí a u kterého mi vadil jen na můj vkus poněkud horkou jehlou šitý konec. Skvěle hrající Vidya Balan je ve všech polohách (ve stoje, v sedě i v leže) osudově přitažlivá, chvíli milá, chvílemi tvrdá a bezohledná, ale po celou dobu jde za svým cílem a člověku je těch dvou chudáků líto, když vidí jak s nimi Krishna zametá. Sympatický N. Shah mi svojí rolí chlápka více než středního věku okouzleného mladou ženou silně připomínal Zdeňka Svěráka ve filmu "Jako jed", s tím rozdílem, že Khalujaan si sice ani neškrtl, ale zas na druhou stranu neztratil hlavu a svoji důstojnost a tak vlastně dopadl líp.

plakát

Poslední legie (2007) odpad!

Tento titul celkem očekávaně zamířil do složky, kde skladuji filmy společnosti Asylum, novější počiny Muže s cejchou smrti a jiné zábavné skvosty a kterou jsem příznačně nazval "Filmové sračky". "Poslední legii" vévodí totální pitomost a tak ji nezachrání zajímavé lokace ani slušné obsazení, to můžu mít Kingsleyho rád jak chci a krásná Aishwarya může být stokrát miss Universe. Za ni bych tu jednu * klidně dal, ale zprznění kvalitní předlohy ji zase maže :-).

plakát

Kahaani (2012) 

POZOR SPOILER! Věru nečekaný zážitek - nikde žádné klišé ani sentiment, patřičná dávka napětí, humoru a atmosféry ale hlavně Vidya Balan, která je prostě k sežrání! Do oboru "prego" na svých oblíbených stránkách zavítám jen zcela výjimečně, ale v tomhle případě úplně chápu strážníka Ranu a jeho choutky (no dobře, u toho romantického mouly možná i city, když jinak nedáte). Ačkoliv to jak si paní Bagchi představuje píchání mne v samém závěru poněkud odradilo...

plakát

Umberto D. (1952) 

Doslova srdcervoucí příběh (a tentokrát to říkám bez jakékoliv ironie), který nechá chladným asi jen naprostého cynika. Otevřený a zdánlivě tak trochu optimistický konec nenechá diváka na pochybách, že osud Umberta a jeho psíka nebude ani nadále nijak radostný. Dokonale realistický snímek, hrůzný svojí aktuálností, protože pro lidi Umbertova druhu se toho mnoho nemění ať už se jedná o poválečnou Itálii nebo jakýkoliv jiný čas a místo. A nejde jen o sociální rozměr příběhu - De Sica bez obalu ukazuje jak kruté dokáže být stáří a samota.

plakát

Místo činu - Zlatý náramek (2012) (epizoda) 

"Zlatým náramkem" se uzavírá případ, který začal v předchozím dílu "Holky na odpis". V tomto pokračování se to hemží nepravděpodobnými šťastnými náhodami a dobro vítězí nad zlem až kupodivu hladce, obzvláště ve srovnání s předchozí bezvýchodnou epizodou. Z komisařky Lindholmové se krom toho začíná stávat čím dál víc pěkná semetrika, která nešetří arogancí a siláckými gesty, takže mne začíná poněkud srát. Ale hannoverskou řadu "Místa činu" mám jinak rád a tak jí dám ještě šanci. A navíc - téma obchodu s lidmi, tak jak je podáváno zde (dodávky dívek pro VIP večírky, jejich znásilňování a následná likvidace, to vše s vědomím a pod ochranou společenské smetánky), není bohužel nic vycucaného z prstu a má to nejeden reálný předobraz. Kdo nevěří, ať si zadá do googlu třeba heslo "affaire Alégre"...

plakát

Bohové a generálové (2003) 

"Gettysburg" to pravda není - stopáž je možná přehnaná a patosu (a tentokrát zejména pánbíčkaření) je tu až neúnosně mnoho. Soustředění celého vyprávění kolem "Stonewalla"Jacksona filmu spíše uškodilo, protože právě scény s ním, jeho rodinou a jeho malou kamarádkou vyznívají dost sentimentálně, a to až na hranici nevkusu. Případný zájemce o americkou historii, který toho o občanské válce zatím mnoho neví se toho o dobových souvislostech a historickém pozadí tohoto konfliktu také mnoho nedozví, ale bitevní scény považuji za velmi zdařilé. Robert Duvall jako Lee a Stephen Lang jako Jackson se mi líbili, ovšem největší devizou tohoto snímku je pro mne to, že se Maxwell po deseti letech vrátil i k osudům řady postav z výše zmiňovaného "Gettysburgu", především mainských dobrovolníků - a podařilo se mu je obsadit i stejnými (a opět dobře hrajícími) představiteli, počínaje Jeffem Danielsem. Chce to jistou trpělivost, hlavně při scénách s ženuškami (byť většinou docela pohlednými) a proslovech, jež hraničí s braním jména božího nadarmo, ale řekl bych, že se to pořád ještě vyplatí. Jen mne mrzí, že závěrečný díl Maxwellovy zamýšlené trilogie o občanské válce, "Konečné zúčtování", zatím není ani na obzoru a bůhví jestli se ho kdy dočkáme...

plakát

Zmizení (2013) 

Komentářům svého oblíbence verbala se vždycky rád zasměju a protože už trochu znám jeho vkus, bylo mi jasné, že "Zmizení" nebude ztracený čas a možná předčí i to šnečí porno :-D. A protože snímek už okomentovali i DaViD´82, Faidra, flanker.27 a castor, nebudu tentokrát nosit sůvy do Athén a jen jejich komentáře vřele doporučím a zdařilý snímek ohodnotím jak zaslouží :-).

plakát

Ztracená brána (2012) (seriál) 

Nic proti mysteriózní zápletce a nijak zvlášť mi nevadí ani Trojanovy brownovsky pavědecké žvásty, které nakonec vedou-nevedou k rozluštění celého případu. Co mi vadí jsou logické lapsy (a že jich není málo) přemíra klišé (vynikající kriminalista a alkoholik bojující se svou závislostí v jedné osobě je v dnešní době a v tomto žánru takřka povinností, ještě pitomější je Töpferův rabín, působící vyloženě jako karikatura a tak by se dalo dlouho pokračovat) a pohříchu i nevalné herecké výkony některých aktérů, proti jejichž představitelům nic nemám, ale kteří si zde evidentně vybrali své slabší chvilky. Že je to blbé, to už dnes vadí málokomu, některými zdejšími grafomany je to naopak považováno za přednost, ale že je to celé dost nudné, to je mnohem větší problém. Pravda, existují i větší sračky, takže pokud někomu stačí k výkřikům "skvělé, vynikající, bravurní" "Ztracená brána", proč ne.

plakát

Soudce a vrah (1976) 

Historické drama natočené na základě případu patrně nejznámějšího francouzského sériového vraha Josepha Vachera (ve filmu Bouviera - ve francouzštině ostatně obě slova označují pastýře), který na svých toulkách Francií znásilnil a brutálně zavraždil nejméně 11 lidí různého věku a pohlaví. (Podrobnou monografii Douglase Starra věnovanou zejména kriminalistické a justiční stránce této kauzy vydalo v roce 2012 nakl. Pavel Dobrovský - Beta pod názvem "Vrah malých pastýřů"). Kromě exceletního Galabrua a neméně skvělého Noireta zde dostala výbornou hereckou příležitost i půvabná Isabelle Huppertová, za níž musím tu pátou * přihodit :-). Je roztomilé, jak se někteří zdejší společensky uvědomělí komentátoři pohoršují nad samotným koncem "Soudce a vraha". Jen klid, drazí kolegové, naše mládež jistě po shlédnutí snímku nezačne houfně volit Grebeníčka a demokracie není ohrožena! K oné závěrečné scéně s hezkým hudebním podkresem https://www.youtube.com/watch?v=O70jVZ7AAJY Taverniera zajisté nevedly skryté bolševické spády, ale pouze chvályhodná a jak vidno stále potřebná snaha pranýřovat pokrytectví a dvojí morálku zdaleka nejen tehdejší společnosti.