Devadesát Dva

Devadesát Dva

Česko

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 26.7.2020  19:49

    Béčko, které na mě ale v době vydání, kdy mi bylo sedm, udělalo svojí syrovostí veliký dojem. Vaří z mála docela dost. Tohle je takovej můj úlet z dob dětství. A jsem rád, že jsem si ho po plácnu třinácti letech připomněl. Myslím, že Kurt Russell nebyl v žádným filmu víc nabouchanej, jak tady.

    • 18.7.2020  14:57

    Sympatické zpracování životního osudu Petea Davidsona, ale pokud jste viděli pár jeho stand-upů, tak vás to asi nepřekvapí co do příběhu ničím... kromě roviny toho, jak dobře to jako drama funguje a že Bill Burr umí až překvapivě dobře hrát. A pár fajn cameo rolí jako MGK a nebo Action Bronson, které asi řadovým divákům unikají. Ale tohle je těžce americká záležitost. Překvapuje mě, že něco takového režíroval komediální rutinér jako je Judd Apatow. 7/10

    • 15.7.2020  22:08

    U mě dobrý. Obal mě lákal už v době, kdy jsem film poprvé uviděl ve videopůjčovně, zpátky 2005-2006. Samozřejmě jsem vůbec netušil o co půjde, nakonec je tenhle porno muzikál celkem zajímavá vsuvka mezi konvenčními snímky. Slušná polykací scéna v závěru, ale film se jinak celkově dost vleče, i když má snahu se ukázat, tak vlastně nemá moc obsah... myslím si, že sestříhat ho o půl hodinu by vůbec nebylo na škodu.

    • 15.7.2020  19:28
    Palm Springs (2020)
    ****

    "Just shut up and go fuck Trevor." Obehraná kostra zacykleného dne, kterou jsme mohli spatřit ve filmech jako 'Na Hromnice o den více' a nebo třeba 'Edge of Tomorrow' v lehce tragikomickém rozměru. Sympatická, lehká, svěží komedie.

    • 14.7.2020  22:26
    UFC 251: Usman vs. Masvidal (TV pořad) (2020)
    ****

    Kontroverzní Volkanovski vs Holloway II. rematch - asi opět zafungovala zápasnická mentalita, kdy takedowny se počítájí jako kontrola a něco navíc ve fightu, kde Holloway v čistém kickbox fightu pomalu ale jistě o píď dominoval. Těžko hodnotit, speciálně když mnoho lidí uznává takedowny a posledním dvěma championship kolům přidávají větší váhu. ____ Jiří Procházka: UFC Debut a drtivé KO #7. Jsme ihned na mapě. Ale hlavně jsem zvědavej, jak si Jura povede proti ostatním, Velice chytře se do UFC dostal až později, nechtěl nic uspěchat, má zkušenosti, šampion v jiné prestižní organizaci. A teď přijde a vypne Volkana. Jeho neortodoxní styl mě docela zarazil a zaujal. Uvidíme. ____ Kamaru Snoozeman se po epické bitvě vrací k tradiční nudné formě a proti němu na poslední chvíli nastupuje Jorge, jehož rozjetý vlak se tímhle pomalu zbrzdil - bezpečné ale jisté kontrolování soupeře. Vyčerpávající, ale pořád nuda. ____ Petr Yan vs. Jose Aldo byl slušnej slugfest, myslím si, že Aldo už má za sebou příliš takových fightů a Yan je zkrátka mladší. Navíc to vypadalo, že Aldo měl zlomené žebro - definitivně si myslím, že to mohli zastavit dříve. ____ Namajunas vs. Andrade II. Hodně technický fight. Rose jsem měl vždycky rád.

    • 13.7.2020  20:44
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    ****

    Rád bych Putinovi věřil (...) protože co říká, dává smysl a ví, co má říct a co ne a jak to říct. Ale politika je záludná šachová partie, které mě nikdy nebavilo se aktivně účastnit... a ve vzduchu vždy visí cosi jiného, než co vám řekne jakékoliv oficiální stanovisko státu. A je tolik částic, které hrají roli. Jak řekl Hunter S. Thompson, "in democracy you have to be a player" ("v demokracii musíte být hráčem"). Putin definitivně hájí zájmy Ruska a definitivně chce být hráčem. Nechci zaujmout ani pozitivní, ani negativní stanovisko, ale je to definitivně pozoruhodný náhled do světové mocenské politiky.

    • 10.7.2020  20:47

    "Lean into it and suck a fucking dick already, am I right? It's 2007 or whatever, a hole is a hole, man. We all feel like hot spaghetti in the dark. We've all been in the prison or summer camp, right? You can't get the dude's butthole pregnant, no condoms tonight!" _____ Jestliže znáte Erica Andreho, dočkáte se všechné té spicy omáčky, jestli ne, třeba vás to chytí. Já to prostě žeru. Jako Deadpool, je svůj a nemá strach z ničeho a nic nerespektuje. Absolutní nihilismus okořeněný absolutním humorem.

    • 8.7.2020  16:40
    Polosvět (2015)
    ****

    Maďarská kinematografie světové úrovně (jak už vím řadu posledních let), které ta naše současná může jen závidět. Patricia Kovács, Dorka Gryllus a Laura Döbrösi v hereckém koncertu a pomalém, minimalistickém stupňování erotického a dramatického dusna.

    • 4.7.2020  11:05

    Klasická kostra loserů v netradičním sportě. Je to skvěle obsazená a zahraná francouzská 'Vybíjená'. Jen to není čístě komedie s dobrým nábojem, ale zasahuje i do sociálních problémů postav, tady je zřetelný ten francouzský sociální realismus, který podobný námět odděluje od klasických patetických komedií. Dávám 4 za emocionální klimax u nečekaně skvělého konce.

    • 28.6.2020  05:33

    Na počest Joela (přeci jen natočil několik filmů, které považuju za velice dobré) jsem vytáhl nějaký z jeho lépe přijatých snímků, co jsem ještě neviděl a tenhle mimo trefnýho castingu má i moc dobrej audiovizuál (v momentech), světla, s příběhem a gradací už to taková výhra není, ale sledovat všechny ty herce v jejich prime time, v roce 1990, 22/23-letá dime-piece Julia Roberts, kterou jsem nikdy moc nemusel mě s těma brýlema uhranula... Kevin 'Footloose' Bacon, Kiefer 'Lost Boys II' Sutherland... byla to fajn záležitost, ale myslím, že k tomu, aby se ocitla výše by potřebovala trochu lépe zvládnutý scénář a trochu chytlavější vizuální ztvárnění posmrtných sekvencí, které působily, i přes snahu, velmi ploše a zasloužili by si nějaké peprnější, surrealističtější, abstraktnější provedení. Není to tak, že by to bylo blbé, ale prostě tomu pár věcí chybí, který kdyby se daly dohromady, byl by z toho mnohem lepší film. 7/10

    • 27.6.2020  19:55

    Bad Lieutenant before Bad Lieutenant (Japan style). Kitanův první film je stejně minimalistický a přímočarý, jako jeho ostatní, ale pořád v něm ještě cosi schází. Nedokázalo mě to tolik vtáhnout, jako jeho ostatní snímky.

    • 27.6.2020  02:11
    Ukrutnost (2010)
    ****

    Klasickej Kitano. Tentokrát dvouhodinovka, kde se donekonečna vzájemně vymrdávají členové yakuzy, všichni proti všem, každej za sebe, každej proti každýmu. Je to trochu jak Sbal prachy a vypadni, jen se u toho tolik nezasmějete. A mezi vším tím autor / director / actor, Kitano s jeho klasickým posmíváním. Hodně mrtvol, hodně násilí. Vlastně je to jedinej režisér, co do jisté míry dobře předkládá jakýsi takýsi gangsterky z Japonska. Máme tu hodně britských gangsterek, amerických, dokonce i evropských, ale z Japonska mi padá na mysl jen Kitano. Člověk ale nemůže znát všechno a vše.

    • 26.6.2020  22:02

    Sympatická a poctivá francouzská akční záležitost - očividně nízkorozpočťák. Není to definitivně nic extra, ale taky to neurazí, jestli se chcete hodinu a půl něčím podobným zaměstnat. Alban Lenoir v hlavní roli by ale díky tomuhle mohl vejít do širšího povědomí a dostat nějaké lepší role - připomíná mi jednoho kolegu z práce, vypadá vlastně úplně jako on. A díky za (pokud někdo hledá rap song z garáží): Guts - Take Me Back (feat. Leron Thomas & Tanya Morgan)

    • 26.6.2020  18:53

    Tuhle blbost na mě vytasil kolega v práci a ten opening nebyl špatnej, klasicky nadabovaná výplachová komedie svojí doby, kterých se po úspěchu prciček ještě dekádu rojily plný stohy... dokoukal jsem to díky slušnýmu castingu, krátké stopáži a do jisté míry kultovnímu statusu. Rychlá záležitost, která vás neobere o moc času, pokud si prostě chcete dát něco absolutně nenáročnýho.

    • 20.6.2020  20:35
    Theo Von: No Offense (TV film) (2016)
    ***

    Problém je, Theo "The Rat King" Von je o tolik vtipnější, než kolik předvádí tady, jeho vtip ale funguje nejlíp ve slovních přestřelkách s lidma, co zná ("You look like...") a když má sám tahat hodinovej stand-up, kde komik víceméně obvykle zabrouzdá do vod "hodinu budu vyprávět o svým životě, ale budu si z toho dělat prdel", nefunguje to. Theo je prostě v trochu jiný sféře. Formát hodinovýho stand-upu mu nesedí, ale pokud ho znáte z Podcastů, JRE, The King and The Sting, skečů na youtube, The Fighter and the Kid, This Past Weekend, (-Can we get a word? -You can get a whole sentence! tak víte, o co jde a tenhle člověk je neskutečně zábavnej zjev. U nás těžce nedoceněnej. "Operation desert dumbass."

    • 17.6.2020  20:26
    Artemis Fowl (2020)
    **

    Ano, je to slabé. A sám se divím, že jsem to dočuměl. Obvykle filmy, co jsou špatné, prostě vypnu. Ale není to taková tragika (právě ohlasy mě dost překvapily a chtěl jsem si udělat vlastní názor) 'Artemis Fowl' nenabízí nic, než stokrát omletou tradiční fantasy kostru a podle mě i zbabraný casting, herecky a chemií to prostě příliš nefunguje na jakýmkoliv levelu interakce mezi postavama, vše působí tak nějak rozjetě a nedotaženě (současně po dlouhé době film s dost krátkou stopáží). A zase, na druhou stranu, je to pořád pro dětské publikum, které si film třeba užije, bez potřeby ho kompulzivně rozpitvávat. Ale Kenneth Branagh na režijní sesli... k dispozici Judi Dench, Colin Farrell, který jediný si pořád drží svoji úroveň a image bez potřeby jakéhokoliv přehrávání nebo podřizování se příběhu - od toho člověk čeká trochu víc. A přitom, technicky vzato to není žádná bída a mělo to nakročeno k tomu být next Harry Potter ždímačka na prachy... jen to má takový ten blboučký, nenápaditý scénář - v tomhle ohledu je funny, že planost tohohle filmu mi připomněla Green Lanterna s Ryanem Reynoldsem a ejhle, přesně tentýž scénárista stál za oběma projekty. To není náhoda. Michael Goldenberg by se měl přejmenovat na Michaela Goldendiggera, protože tenhle shit dělá stoprocentně jen pro peníze. Slovy Kevina Smitha: "Did this write somebodys fucking cousin? Cause this shit is terrible. Can you get that money back?"

    • 15.6.2020  20:35
    Tenki no ko (2019)
    ****

    Emocionálního klimaxu Kimi no na wa. to nedosahuje. A už vůbec ne třeba 'Zahrady slov' (Kotonoha no niwa), která je pro mě prvním a nedostižným filmem japonského režiséra. Možná jsem zhrubl, možná mě moje deprese pohltila hlouběji. Ale i tak to byla fajn pohádečka se srdcem na správném místě. Šinkai je ve svých nejlepších počinech zkrátka sázka na jistotu, ale tady to trochu drhlo.

    • 14.6.2020  02:35
    Staříci (2019)
    ****

    Název klame tělem. Následují spoilery. Schmitzer a (dokonce o deset let starší) Mrkvička hrají duo starců, kteří plánují spáchat atentát na nepotrestaného komunistického zločince (reálným předobrazem Mráze byl Karel Vaš). Nevím do jaké míry se film opírá o skutečné události, protože případ samozřejmě neznám, ale příběh je inspirován plánovaným atentátem Pravomila Raichla, který strávil život bojem proti fašismu a později i komunismu, v gulagu, než byl nucen emigrovat do USA. Během devadesátých let se vrátil, ale než stihl atentát uskutečnit, zemřel na infarkt. FIlm má neskutečně pomalý děj, který vás nutí cítit každé prasknutí kostí, zdolaný schod, každou překážku s nesmrtelným odhodláním hlavních hrdinů. Je to mocná filmařina, velmi minimalistická, silná ve své jednoduchosti, logicky vás pak nemůže nechat ve zklamání, kterého se dočkala realita (Raichl zemřel den před atentátem, který plánoval na specifické datum, 25.2., den výročí komunistického puče) a tak Vašovu smrt uskutečňuje alespoň ve filmu.

    • 11.6.2020  12:27
    Modelář (2020)
    ****

    Taxikář... Modelář. Čekal jsem dlouho. Od Zelenkova posledního (a asi i nejslabšího) filmu to je koneckonců pět let, i když mezitím pracoval na seriálech, z nichž jsem si náramně užil Dabing Street, ke kterému jsem se ale dostal až letos. A taky jsem nechtěl tohle zrovna srovnávat se Scorseseho klasikou, ale ten archetyp hrdiny, který se rozhodně jít na konci sám proti všem se v tom snímku odráží asi nejjasněji.Takže: Drony. Současnost. Hádek a Mádl hrají svoje, Hádek standartně víc sebe a Mádl tentokrát víc metodicky. Co do stuktury je ten film už trošku ohranější koncept, ale o čem přesně je a že nese tak trochu autorský rukopis ho odlišuje, navíc se mi hrozně líbil konec, otevřený, krvácející, když si dosadíte, co a kdo a proč je označen za teroristu, jaký příběh se skutečně skrývá za lidmi, kteří jdou za extrémním řešením - někdy jde o extrémní pravdu. A navíc se mi to samo o sobě prostě líbilo. U Zelenky jsem sice nikdy nesáhl po pěti hvězdách, ale současně jsem taky nikdy pod čtyři nešel, což jen svědčí o jeho stabilní filmařské kvalitě. A ta špetka černého humoru. "Plešáku neboj. Tohle je můj kamarád. Ty zkažený zuby má kvůli doktorovi. Vozářil koule jeho tátovi." Achjo, jak já jsem rád, že jsou filmaři, jako tihle, že sem tam někdo natočí něco, co není jen mainstreamová nuda.

    • 10.6.2020  00:03
    Wonder Woman (2017)
    ***

    V první polovině až překvapivě zábavná, i když pitomoučká a průměrná, pohádečka. Gal Gadot tuhle clueless hrdinku s jejím odhodlaným výrazem musíte žrát (protože je dime piece), jako kdyby se pro podobnou roli narodila. Jako DC shit jak říkám, celkem průměr, obzvláště v druhé půli to sklouzne do děsně profláklýho a tisíckrát omletýho konceptu + komiksový filmy mě poslední roky prakticky nebaví, popravdě jsem se chtěl dodatečně podívat právě a jen kvůli Gal Gadot, kterou tenhle film hodně vyšvihl, nejen jako herečku, ale pomalu jako kulturní femi-ikonu a připadalo mi to jako takovej rest, od kterýho mě pořád něco odhánělo. Not bad.

    • 7.6.2020  04:35
    One Please (2014)
    ***

    Upřímně, reality kraťasů, jako jsou tyhle, mě baví, doba je uspěchaná, člověk má čas tak leda věnovat něčemu pár minut, takže se do toho světa, který tvoří, rychle dostane. Ale koncept v jakémkoliv ohledu nepřináší moc. Je to myšlenka, nápad, přetavená do 5+ minut dlouhého kraťasu. Dobře natočeno, ale nabízí to jen jednu věc.

    • 7.6.2020  04:19

    Jeden z těch filmů, okolo jejichž vývoje (prý patnáct let) se utvořila aura šílenější a bizárnější, než co samotný film prezentuje (v tomhle ohledu mi to připomnělo Vránu, 1994), ale jde to v jeho odrazech vidět a cítit. Andrew Getty, syn ropného magnáta, v něm utopil několik milionů dollarů a zemřel na předávkování, ještě než snímek dokončil - v tomhle ohledu 'The Evil Within' odráží dobře některé jeho noční můry. Film byl šíleně dlouho ve střižně a nakonec ho dokončil a releasenul až producent Michael Luceri. Je to zajímavě obsazené, Frederick Koehler hraje na takové té hranici mezi dobrým a špatným, one hit wonder 'Saint' Sean Patrick Flanery a moje crush z Hvězdné pěchoty, Dina Meyer, hororová legenda Michael Berryman... hrozně se mi líbily dost netradiční efekty, jimž podobné se jen tak nevidí a v nichž věřím, se právě utopilo nejvíce peněz, připomnělo mi to 'What Dreams May Come' s Robinem Williamsem, rozmazené, netradiční, snově surrealistické. Většinu stopáže je ale film těžké béčko, které ve svých prosakujících momentech utváří právě to, co dělá kultovní filmy kultovními. Definitivně zajímavá záležitost, u které vše tak nějak můžete cítit v pozadí, ale lidem, co se k němu "jen tak dostanou" asi příliš neřekne. Očividně takový ten osobní projekt, s nímž se identifikovat je dost individuální pro každého.

    • 7.6.2020  02:07
    Bad Trip (2020)
    ***

    Na Andrého celkem monotónní a mdlé, ale sem tam se našly momenty, které to vykupují, navíc tvorby Erica Andrého je jako šafránu, takže i když slabší, pořád to má něco do sebe z jeho šílené poetiky.

    • 5.6.2020  18:33
    Jimmy O. Yang: Good Deal (TV pořad) (2020)
    ****

    Asi nejvíc mě na tom bavilo to vyobrazení mentality jeho rodičů.

    • 31.5.2020  03:08

    Na ten jeho sestřih nezapomenu. Ale jinak solidní drama o klukovi z ulic Monterrey v Mexiku, vůdci skupiny teenagerů, kteří by se rádi infiltrovali do vyšší gangsterské ligy, což je ale záhy přetrženo skutečným gangem, který si servítky nebere a tak je Ulises nucený prchnout do USA, kde se snaží protloukat na vlastní pěst, celou dobu v rytmu jeho specifického tance, columbia. Zní to mnohem zajímavěji, než jaký film ve skutečnosti je, protože je tam jen pár ok scén a zbytek filmu se jde tak nějak odnikud nikam, což je ne vždy na škodu, ale přijde mi, že tenhle snímek toho moc nenabízí, scénářem, po technické stránce - stojí to jen na hlavní postavě a tom, co se jí zrovna děje.

    • 11.5.2020  17:55

    Formálně téměř dokonalý film, který zasazuje Mišimovu tvorbu a život do zase trochu jiného kontextu (podle něj Yûkoku reprezentuje vše, co se kdy svojí tvorbou snažil říct), než člověk zná z jeho knih, nebo interview. Je na debatu, jak přesně to vše vnímat, Mišima je opředený vláknem tajemna a ani samotní Japonci nedokážou proniknout hlouběji do jeho duše. Možná proto je i dnes tak hodný pozornosti. Ikonický film ikonické postavy. Veliké plus za to grafické vyobrazení kombinované s prvky lásky a perfektní art kinematografií. Víceméně tady nemáte co vytknout, je to obsahově i formálně přesně to, co se autor snažil říct. Záměr filmu doveden k dokonalosti... a Mišimova fikce nakonec transformována do reality, o čtyři roky později.

    • 8.5.2020  20:05

    Na Island se rád vracím, samozřejmě to jde jen skrze filmy, ale na 'Hvítur, hvítur dagur' jsem čekal opravdu dlouho. Myslím, že poslední dva roky minimálně. POMO to tentokrát vystihl naprosto přesně, takže pod jeho komentář bych se k samotnému filmu jen podepsal... snad bych jen dodal, že tu neopakovatelnost Islandu nelze popsat, dokud tam člověk opravdu nějakou dobu nežil. Mám rád podobná dramata, když jsou chytře a intenzivně vystavěná. Na Islandu máte hodně času vymýšlet věci kreativně, chybí všemu shon metropolí, všechno si plyne přesně takovým tempem, jakým chce, nebo potřebuje. A i v tomhle smyslu, leč mnohem originálnější, je tohle jeden z nejlepších islandských filmů, co jsem zatím viděl, ten motiv neustálé rekonstrukce domu mě zaujal asi nejvíc. A Ingvar Sigurðsson.

    • 3.5.2020  20:26
    Smrt panen (1999)
    ***

    Další z filmů okolo kterých jsem kroužil roky (tipuju, že 13-14 let) a kdybych je minul, vlastně bych o nic nepřišel. Pro mnohé téměř kultovní záležitost, ale pro mě teprve předehra ke geniálnímu 'Lost in Translation', což byl vlastně jediný důvod vidět 'The Virgin Suicides' (aka druhý nejlepší film SC) - což mě dost utvrdilo v tom, že Sofia je opravdu one hit wonder. Jediné, co snad stojí za zmínku je ta melancholická atmosféra z amerického předměstí a několik mladičkých hereckých tváří, asi nejvíc vyniká uhrančivá sedmnáctiletá Kirsten Dunst, která už v té době za sebou měla dekádu herecké zkušenosti. O tři roky starší Josh Hartnett naproti tomu byl teprve rok v branži. Slušnej film, drama, když na něj máte specifickou náladu, ale tak nějak nemáte díky stylu vyprávění a krátké stopáži příležitost se sdostatek ponořit do postav, jen lehce klouzat po povrchu. Zapadá to do průměru, ale možná bych jako Američan střední třídy z předměstí vnímal tenhle film jinak. Je to takový to další "koukněte drama-drama, o koho jsme přišli", do konce filmu si ani nepamatujete jména hlavních hrdinů-stalkerů, posedlých očumováním sester Lisbonových. Stane se toho velice málo, skoro nic, popravdě a věřím, že kniha, pokud je napsaná dobře, musí fungovat mnohem lépe, už jen proto, že člověk má lepší časový odstup a možnost se do příběhu více ponořit. Za mě, pokud jste neviděli a váháte, klidně to můžete přeskočit, leda opravdu milujete tvorbu Sofie Coppolové, v kterémžto případě už jste tento film stejně nejspíš viděli.

    • 26.4.2020  15:10

    Motivy. Kapitoly. Dlouho jsem se tomuhle filmu vyhýbal... stejně jako Mišimovi v literatuře. Ale když mu konečně loni vydali 'Zpoveď masky' u Rubata, neváhal jsem. Pokud jste od Mišimy, nebo o něm, něco četli, tak víte, že i v Japonsku je to dost rozporuplná postava, stal se ve velmi mladém věku úspěšným autorem, svého času možná nejslavnějším v Japonsku. Dobrou ochutnávkou je tahle syntéza, kterou předvádí Paul Schrader v jednom ze svých nejlepších filmů - motivy prolínající se napříč jeho tvorbou, přesné, nápadité a klasicky japonsky podivně pošahané. Mišima je fascinující. A stejně tak to, čím se na pozadí svých knih zabývá. A jeho konec je samozřejmě ikonický.

    • 25.4.2020  03:07
    Výjimeční (2019)
    ****

    Reda Kateb a Vincent Cassel ve velmi lidském dramatu z prostředí ošetřovatelství, ošetřovatelství případů které žádné státem schválené instituce ošetřovat nechtějí. Na dvě hodiny to uteklo, velmi poutavé, taky mě zaujala nefilmovost celého konceptu, žádné zdržující obsáhlé romantické linie, přemrštěná hra na city, zbytečné drama, linky jen tak nějak proplouvají. Od Oliviera Nakache a Erica Toledana jsem viděl jejich předchozí největší úspěch 'Intouchables', ale přijde mi, že tohle je ještě o další level výše. Dlouho jsem na tenhle film čekal a vlastně nevěděl, co od něj čekat, ani o čem je, jen že se setkal s úspěchem... a definitivně nejsem zklamán. Navíc to jako člověk, co se jednoho času ke zdravotnictví dostal, vidím v jiném světle.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15