Tjaden

Tjaden

okres Brno


12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 16.8.2020  21:29

    Povedená dokumentární série, která diváka provede pátráním po pěti různorodých, dlouhodobě unikajících a dosud nepolapených zločincích. Pro našince bude asi nejzajímavější 4. díl o Semjonu Mogilevičovi, odehrávající se z podstatné části v Paze za přispění bývalých českých policistů, kteří se v 90. letech účastnili legendárního zátahu v restauraci U Holubů. Ve zbývajících dílech si tvůrci posvítili na šéfa mexického drogového kartelu, sponzora rwandské genocidy, "Bílou vdovu" v řadáh Aš-Šabáb či posledního unikajícího kmotra sicilské Cosa Nostry.

    • 26.7.2020  17:40
    Seveřané (TV seriál) (2016)
    ****

    Norští tvůrci nenechali na svých vikinských předcích nit suchou a divákům servírují koktejl černé a inteligentní konverzační komedie, která nicméně občas sklouzne k trapnějšímu fekálnímu humoru. Úroveň jednotlivých dílů/ sérií se drží na přijatelné úrovni, nebránil bych se tudíž dalším pokračováním. Jarl Varg se pro mě navíc stal jedním z nejlepších seriálových záporáků za poslední dobu :-))).

    • 31.5.2020  13:06
    Já jsem vrah (TV seriál) (2018)
    ****

    Další z povedených netflixáckých "true crime" sérií. Schéma jednotlivých dílů je vždy stejné - počáteční verze osudových událostí z pohledu usvědčených vrahů je následně konfrontována s výpovědmi jejich příbuzných, pozůstalých, vyšetřovatelů, psychologů aj., přičemž mnohdy vyjdou najevo dosti překvapivé a znepokojivé skutečnosti. Hrstka hlavních protagonistů zřejmě skutečně upřímně lituje svých činů, ke kterým je dohnala drogová závislost či traumatizující dětství, povětšinou se však jedná o zkušené manipulátory a sociopaty, kteří se pouze snaží získat sympatie okolí, doufajíc v podmínečné propuštění. Nutno dodat, že seriál se z drtivé většiny natáčel v Texasu a na Floridě, tudíž většina z "hlavních hrdinů" již život mimo věznici nepozná a některé z nich čeká dokonce smrtící injekce.

    • 10.5.2020  20:15
    Dycky Sunderland (TV seriál) (2018)
    *****

    Dvě sezóny strávené v přítomnosti managementu, hráčů a především za hrob oddaných fanoušků červeno-bílo-černého Sunderlandu. Fotbalového klubu s krásným stadionem, jehož letitá přítomnost v elitní Premier League byla jedním z mála důvodů k hrdosti a radosti pro obyvatele dělnického města z ekonomicky uvadajícího severovýchodu Anglie. V posledních letech je však vše jinak - klub se ocitl až ve třetí lize a musí řešit doslova existenční problémy ... Dokument je natočen opravdu skvěle - od podmanivě sestříhaných zápasů až po nahlížení do soukromí hlavních protagonistů či dramatické peripetie týkající se například hledání dostupných hráčů v posledních minutách přestupního období. Rozhodně nemusíte být fanouškem "Černých koček", aby vás seriál dokonale vtáhl.

    • 25.4.2020  17:27
    Ve jménu našeho Pána (TV seriál) (2019)
    **

    Po devadesátkovém mulletu (Eastbound & Down), následovaném sestřihem "nízko postaveného gangstera" (Vice Principals), si Danny McBride nechal vyčesat příhodného Elvise, aby tentokrát mohl tepat do fenoménu tzv. televangelistů. Téma zhýralých pastorů-celebrit, kteří ždímají své věrné ovečky, rozhodně skýtalo potenciál. Ten však dle mého názor nebyl naplněn. Oproti dvěma zmíněným seriálům tvůrci v The Righteous Gemstones dost změkli a se svým charakteristickým drsným a nic nešetřícím humorem se rozhodli šetřit na úkor rodinného dramatu.

    • 31.3.2020  21:23
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    ***

    Svěží a netradiční závan na poli českého krimi, který však paradoxně sráží dolů ona přehnaná snaha o vlastní originalitu a "cool" stylizaci. Roztřesená kamera, chytré monology hlavního hrdiny přímo k divákům či bizarní výběr lokací (pracoviště NPC v ruinách kostela, výslech obviněného v jakémsi potemnělém ateliéru,...). Kapitolu samu o sobě tvoří hudba. Dvořákova Novosvětská jakožto intro a Cesta od Marie Rottrové v závěru každého dílu jsou fajn, na druhou stranu mě však iritoval neustále se opakující kvílivý rif, vyplňující dějovou část. V hereckém ansámblu se sešli zkušení harcovníci (Krobotová, Havelka, Novotný, Neužil) společně s mladými neokoukanými tvářemi (Dobrý, Pecháček, Tran), jejichž výkony nepůsobily vždy zcela uvěřitelně. Zrádcům se rovněž nevyhnula hluchá místa, možná by místo šesti stačily hutnější čtyři díly. Ku prospěchu by byl také lépe vysvětlený konec. Seriálu přidávám k dobru to, že se v dnešní "korektní" době nebál otevřít téma vůdčího postavení zástupců vietnamské komunity na českém drogovém trhu.

    • 27.3.2020  21:00
    Nula nula nula (TV seriál) (2020)
    *****

    Savianovu stejnojmennou knihu jsem před pár lety přečetl jedním dechem a když jsem se dozvěděl, že autor hodlá na základě svého díla natočit se Stefanem Sollimou televizní minisérii, nemohl jsem se dočkat. Díky stejné spolupráci totiž vznikla dnes již kultovní sága Gomorra o neapolském podsvětí. Samotný Sollima navíc prokázal své mistrovství v žánru skvělým gangsterským seriálem Romanzo Criminale a mimo Apeninský poloostrov nakoukl režií druhého dílu Sicaria. Savianova kniha není fiktivním románem, nýbrž literaturou faktu, mapující novodobý globální obchod s kokainem. Seriál tudíž musel přijít s vlastním příběhem (na jehož scénáři se Saviano podílel) a se samotnou knihou ho tudíž kromě názvu přímo spojuje jen několik převzatých citátů a především problematika drogového byznysu. Děj, točící se kolem přepravy ohromné zásilky kokainu z mexického Monterrey do kalábrijského přístavu Gioia Tauro, tvoří tři vzájemně propojené linky. Zaprvé tradiční kalábrijská 'Ndrangheta a spory uvnitř jedné z jejich rodin, zadruhé pak naprosto nelítostná mexická drogová válka, v níž se stírají hranice mezi zločineckými kartely a pořádkovými silami. Někde uprostřed poté uvízla dvojice sourozenců z New Orleans, která po otci zdědila lodní impérium a jejímž úkolem je přepravit klíčovou zásilku. Mě osobně nejvíc vtáhlo Mexiko, kde sledujeme postupný a mrazivě brutální přechod zkorumpované speciální vojenské jednotky na "druhou stranu" (inspirace historií nechvalně proslulého kartelu Los Zetas je více než očividná). Výsledkem je pak technicky perfektně zmáknutá lahůdka pro milovníky žánru, v níž nelze hledat kladné postavy ani šťastné konce ...

    • 25.3.2020  23:30
    Lov (2020)
    ***

    Béčkových vyvražďovaček, v nichž se náhodně sesbíraná skupinka lidí stává lovnou zvěří zvrhlých zbohatlíků, bylo v posledních letech natočeno tolik, že už lze jen horko těžko v tomto subžánru přijít s něčím originálním. Lovu se to však vcelku podařilo. Nad ostatními ční především díky politicko-satirické rovině, která si bere na paškál dnešní pseudoliberální americkou společnost.

    • 10.2.2020  19:55
    Gentlemani (2019)
    ****

    Guy Ritchie se po 20 letech rozhodl vrátit zpět ke kořenům a dopadlo to více než dobře. Mnohonárodnostní panoptikum gangsterů z londýnského podsvětí, černý situační humor, originální styl vyprávění, lehce překombinovaný (ale ve výsledku do sebe zapadající) scénář a úderný soundtrack - prostě vše tak, jak si to pamatujeme ze snímků Sbal prachy a vypadni a Podfu(c)k. Jistým bonusem oproti zmíněným starším kouskům jsou pak dráž vypadající akční scény a zvučnější jména představitelů v hlavních rolích.

    • 6.10.2019  21:26
    Joker (2019)
    *****

    Dvouhodinový depresivní a po čertech temný výlet do nitra nalomené a postupně se zcela rozpadající lidské osobnosti. Psychodrama, které neobsahuje tolik násilných scén, jak by se dalo očekávat, ale když už na ně dojde, jsou natočeny realisticky a nekompromisně. O výkonu Joaquina Phoenixe už je zbytečné cokoli psát, zaujal však rovněž syrový a perfektně padnoucí soundtrack od Islanďanky Hildur Guðnadóttir, která mě podobně laděným motivem zaujala již v obou dílech Sicaria.

    • 18.8.2019  21:52

    Nepochyboval jsem o tom, že Tarantino se s neslavnými událostmi z noci na 9. srpna 1969, ke kterým došlo na 10050 Cielo Drive v L.A., popasuje alternativně a po svém, ale takový úlet, jaký nám naservíroval v závěrečné pasáži, jsem neočekával ani v nejmenším. DiCaprio i Pitt si svoje role očividně užívali, stejně jako zbytek ansámblu. Výborně se podařilo obsadit zejména herce, představující reálné žijící postavy - např. Damiana Lewise jako Steva McQueena. Rovněž Sharon Tate, Roman Polanski, Bruce Lee či Charles Manson (který bohužel dostane nečekaně málo prostoru) jako by z oka vypadli svým skutečným protějškům. Přesto mi vychází Tenkrát v Hollywoodu ve srovnání s novými Tarantinovkami (Pancharty, Djangem a Osmi hroznými) jako režisérův slabší film, a to hlavně proto, že postrádá v podstatě jakýkoli ucelený příběh. I tak se dá zdánlivě vražedných 162 minut užít ve zdraví a pohodě, a to hlavně díky zmíněným hereckým výkonům a nabušenému soundtracku (co taky čekat od sklonku 60. let?!).

    • 24.5.2019  23:04

    Efrona jsem měl odjakživa zaškatulkovaného jako oprhovanou hvězdičku z muzikálů pro puberťačky. Proto mě překvapilo, jak skvěle zapadl do role patrně nej(ne)slavnějšího amerického sériového vraha - nejen, že se Bundymu v mnoha scénách fyzicky podobá, on ho skutečně i dobře zahrál. Za zmínku stojí i výběr ostatních herců - starý matador Malkovich; povážlivě obtloustlý H. J. Osment, který kdysi jako útlý klučina vídal mrtvé lidi v Šestém smyslu; Jim "Sheldon" Parsons v pro něj nezvykle vážné roli státního zástupce či James Hetfield z Metalliky, jenž se mihne v jedné krátké scéně coby policista. Samotný film je pojat velmi civilně s důrazem na historickou přesnost - mnohdy jsou pouze detailně rekonstruovány archivní záběry natočené se skutečným Bundym, včetně oblečení, jaké měl v té době na sobě. Joe Berlinger je holt především režisérem dokumentárních snímků (o stejné látce mimochodem letos natočil minisérii Conversations with a Killer: The Ted Bundy Tapes). Diváci, očekávající nervydrásající krvák, tak budou nepochybně zklamaní.

    • 9.4.2019  21:28
    Zkáza Dejvického divadla (TV seriál) (2019)
    ***

    Jako celek spíš slabší průměr, zachraňují to tři díly s nejhoršími názvy - AIDS, Šmejdi, Smrad.

    • 11.3.2019  22:11
    Po životě (TV seriál) (2019)
    ****

    Geniality Kanclu už Gervais jistojistě nikdy nedosáhne, přesto je jeho nejnovější šestidílný počin originálním příspěvkem do současné seriálové tvorby. Rozhodně se však nejedná o čistou komedii, jak uvádí zdejší popisek. Hlavní hrdina se nedokáže vyrovnat se ztrátou milované osoby, přičemž bilancuje mezi touhou po sebevraždě a experimentováním s heroinem. Zejména první epizody jsou tedy až nečekaně depresivní a můžou mnohé odradit, zvlášť když 90 % "humoru" je postaveno na sarkasmu a nekompromisně upřímném stírání všech lidí vyskytujících se v okolí zahořklé a apatické Gervaisovy postavy. Závěr pochopitelně přináší smířlivé rozuzlení a lehce nasládlý příslib lepších zítřků, nicméně působí docela přirozeně a celkové vyznění neútočí na emoce diváků tak násilně, jako mi to přišlo u autorova předchozího seriálu Derek, který mě zdaleka tak neoslovil.

    • 9.12.2018  09:17

    Koukatelná konverzačka, u níž si lze na rozdíl od gangsterek procvičit spisovnou italštinu. Jako fanoušek seriálu Romanzo Criminale oceňuju i obsazení Marka Gialliniho a Vinicia Marchioniho. Na druhou stranu vztahový propletenec mezi jednotlivými postavami byl značně přitažený za vlasy. Závěr mě taky plně neuspokojil, čekal jsem údernější pointu a vysvětlení motivace "záhadného cizince". Tvorbu Paola Genoveseho však hodlám nadále sledovat - u mě se před dvěma lety skvěle uvedl filmem Perfetti sconosciuti. The Place rozhodně neurazí, ale úrovně předchozího režisérova snímku nedosahuje.

    • 27.5.2018  22:27
    Downrange (2017)
    ****

    Po velmi dlouhé době originální a řemeslně více než dobře zvládnutý slasher, v němž hlavního záporáka nepředstavuje již tolikrát prefabrikovaný maniak v masce s mačetou či jinou bodnou/sečnou zbraní, nýbrž trpělivý sniper. Ač jsem od filmu nic moc nečekal, byl jsem příjemně překvapen.

    • 4.3.2018  19:41
    Waco (TV seriál) (2018)
    ****

    Kvalitně zpracovaná minisérie, která mapuje dodnes velice kontroverzní zásah amerických bezpečnostních složek proti sídlu sekty Davidiánů u texaského města Waco v roce 1993. Jako fanoušek Boardwalk Empire oceňuji fakt, že zde v ústředních rolích kraluje celá řada herců z tohoto seriálu (Whigham, Shannon, Sparks, Fleshler). Na druhou stranu je patrné, že dílo vzniklo na motivy vzpomínek přeživších Davidiánů, což určitě poznamenává jeho objektivitu. Ačkoli se nepochybně jednalo o zpacakanou obléhací operaci, nelze dobře vyzbrojené Davidiány a především jejich vůdce Davida Koreshe považovat pouze za oběti. Sledování Waco lze určitě doporučit, přičemž diváka neznalého problematiky by mělo povzbudit ke shromáždění více objektivnějších informací.

    • 26.10.2017  22:25
    Zmrzlá zem (2013)
    ***

    Vcelku solidní film na motivy příběhu sériového vraha Roberta Hansena, který se vyznačoval tím, že své oběti vypouštěl v aljašské divočině, kde je poté lovil jako vysokou zvěř. Určitou výtku mám k obsazení Johna Cusacka. Ten sice nehraje špatně, avšak do podoby reálného Hansena má hodně daleko (pouhé brýle zkrátka nestačí). Ke konci mě rovněž čím dál více štvala přikrášlená dějová linka s prostitutkou Cindy jako klíčovou svědkyní. Více prostoru mělo být podle mě věnováno osobnosti vraha, o jehož pohnutkách se toho nezasvěcený divák příliš nedozví.

    • 20.10.2017  17:04

    Toto spojení Netflixu a Davida Finchera vyústilo v lahůdku pro každého "fanouška" sériových vrahů a forenzní psychologie. Pomalé, neakční avšak perfektně mrazivé vyprávění, jehož ústředním motivem jsou rozhovory s existujícími sériovými vrahy, jejichž herečtí představitelé jsou do svých rolí neskutečně trefně vybráni. Pokud vám něco říkají jména Edmund Kemper, Richard Speck či Jerry Brudos, přijdete si na své. V podstatě se jedná o sledování historického vývoje profilování sériových vrahů, avšak díky režii Finchera a spol. se jedná o skvělou krimi/ thrillerovou podívanou. Vytkl bych možná až zbytečně velký prostor, který je věnován osobním životům hlavních postav, ačkoli chápu, že tvůrci chtěli mimo jiné ukázat, jak dokáže čas strávený ve společnosti zvrácených zločinců poznamenat lidskou psychiku. Věřím, že slíbená druhá série udrží nastavenou laťku.

    • 4.9.2017  12:57
    Narcos - Série 3 (série) (2017)
    ****

    Třetí série do jisté míry strádá absencí Pabla Escobara, respektive jeho charismatického představitele Wagnera Moury. Co naplat, na rozdíl od partičky kníratého tlouštíka z Medellínu byl kartel z Cali daleko více sofistikovanější organizací a neliboval si tolik v násilí, natož přímé válce vůči kolumbijskému státu. Z tohoto důvodu je trojka méně akční a chudší na brutální scény, na něž jsme byli zvyklí z předchozích sérií (ačkoli na ně pochopitelně taky dojde). Řemeslně se však jedná opět o špičkovou podívanou. Čtvrtá série se podle všeho přesune do Mexika - už se nemůžu dočkat!

    • 13.7.2017  22:51
    Legendy kriminalistiky (TV seriál) (2017)
    *****

    V podstatě není co vytknout. Uvítal bych pouze víc dílů (od 90. let jsme zde zažili více zajímavých kriminálních kauz, které by zasloužily vlastní zpracování).

    • 9.7.2017  19:34
    Zločiny za hranou (TV seriál) (2011)
    **

    Viděno deset dílů: některé případy zajímavé, jiné fádní a nudné. Dokumentární sérii jako celek značně brzdí zpracování. Navzdory úvodním upozorněním o obsahu "názorných ukázek" nemá divák šanci vidět žádné skutečné snímky z místa činu, ba co víc, občas chybí dokonce i civilní fotografie pachatelů či jejich obětí (v tomto ohledu si vážím slovenských Najväčších kriminálnych prípadov a českých Legend kriminalistiky). Díly jsou bohužel povětšinou tvořeny hranými rekonstrukcemi, výpovědmi "mluvících hlav" či nicneříkajícími dlouhými záběry na město či krajinu.

    • 17.4.2017  22:00

    Ben Affleck podle mě není špatný scénárista (Dobrého Willa Huntinga či Město považuju za kvalitní filmy), ale tohle se mu těžce nepovedlo. Knihu Dennise Lehaneho jsem nečetl, takže nevím, do jaké míry se Ben držel jeho literární předlohy. Určitě to bude talentovaný spisovatel - viz již dříve zfilmovaná Tajemná řeka či Prokletý ostrov (jeden z mých nejoblíbenějších filmů)... Pod rouškou noci však považuju za průšvih, a to především právě kvůli scénáři. Boss italské mafie udělá z irského bankovního lupiče (hlavního hrdiny) po jeho návratu z kriminálu jen tak zčistajasna jednoho ze svých nejdůležitějších lidí a přenechá mu velení nad veledůležitou operací na Floridě (zvlášť po tom, co ho onen lupič poslal před svým odchodem do basy k šípku)? Nemluvě o celkovém charakteru hlavní postavy, ztvárněné samotným panem režisérem a scénáristou. Má to být sice veterán, co "v sedmnáctým narukoval do Francie, kde sejmul pár skopčáků", ale celou dobu jsem mu nemohl uvěřit jediné slovo. Na jednu stranu se snaží řídit výnosný ilegální podnik, kolem něhož umírá spousta lidí, zároveň se však se strnulou grimasou neustále babrá v moralizujících úvahách a kýčovitých romantických vzplanutích. Filmových gangsterů, s kterými divák může s klidným svědomím sympatizovat, ačkoli se nejedná o žádné beránky, bylo na plátna a obrazovky uvedeno nespočet (namátkou Michael Corleone, Tony Soprano či Nucky Thompson). Affleckův dušínovský Joe Coughlin mezi ně však, i přes svou křečovitou snahu, nepatří...

    • 31.3.2017  20:50

    Ze začátku to vypadá jako mix Volného pádu a Klubu rváčů (upgradovaná verze pro týpky ve středních letech), bohužel časem se děj trochu rozplizne a i přes téměř seriálovou stopáž jsem se chvílemi neubránil nudě. Přesto se nejedná o film, který by se měl zcela propadnout do zapomnění. Pro mě vždy nepřílíš sympatický Macy zahrál rebelujícího kravaťáka velice dobře (zejména jeho finální proměna ve zkušeného mukla byla neskutečná), potěšily mě i známé tváře ve vedlejších rolích (Stiles, Mantegna, Woodbine).

    • 4.3.2017  21:23
    Acid House (1998)
    **

    Acid House jsem si pustil téměř bezprostředně po dočtení Welshovy stejnojmenné knižní předlohy. Paul McGuigan zfilmoval tři z mnoha povídek obsažených v původní knize, přičemž přísnější měřítko snese jen ta prostřední (Měkkejš) s Kevinem McKiddem (Tommy z Trainspottingu či Lucius Vorenus z Říma) v hlavní roli. Toto filmové zpracování na mě zkrátka působilo jaksi amatérsky a až moc ujetě - ne všechny literární díla holt jdou zfilmovat. U dalších Welshových knih - Trainspotting a Filth (Sviňák) se to režisérům povedlo mnohem obstojněji - je to však dáno i tím, že výše zmíněné jsou souvislé romány, zatímco Acid House představuje sbírku kratších povídek.

    • 2.2.2017  15:57

    Kirchhoff se zřejmě pokoušel o slovenskou verzi Paradise Lost, ale hrubě se mu to nepovedlo. Zatímco americká dokumentární trilogie skutečně svým dílem přispěla k osvobození tří nevinných mužů a navíc odkryla zaostalost a tmářství tamního soudnictví, Kauza Cervanová je jen křečovitým a jednostranným vykreslením slavného případu, přičemž samotným okolnostem vraždy a kriminalistické práci tehdejších vyšetřovatelů není věnován téměř žádný prostor. Nezasvěcený divák se tak pouze dovídá o jakémsi justičním omylu. Dokument se snaží odvést pozornost od odsouzených mužů pomocí konspirací (viz tzv. arabská stopa) či alibi potvrzenými zahraničními svědky (přitom se ukázalo, že datum odpovídající vraždě bylo do deníku francouzských sester dopsáno dodatečně). Nevinnu "Nitrančanů" má pak na závěr dokázat test na detektoru lži (o jehož spolehlivosti se vede oprávněně debata). Aniž bych chtěl rozhodovat o vině či nevině oněch sedmi mužů, dokument působil velmi jednostranně a tudíž nedůvěryhodně. Nástupu pseudohumanistického režimu po roce 1989 se snažili ve svůj prospěch využít už jiní odsouzení, tvrdící, že je k přiznání donutily nešetrné metody tehdejší policie (viz např. brutální pražský pedofil a vrah malé holčičky Z. Moré, který se navíc oháněl rasovou diskriminací). Každý nechť si udělá názor sám, přesto důrazně doporučuji nastudovat i jiné materiály.

    • 24.1.2017  23:17

    U Australanů jsem si v posledních letech zvykl na temné, nekompromisní a řádně krvavé thrillery. Navzdory zdejšímu hodnocení a díky popisku filmu jsem podobné atributy čekal i u Red Hillu. "Temný a zručně natočený thriller, který vyniká vytříbenou kamerou, se odehrává během jediného dne a noci a nechybí v něm velká dávka explozivního násilí a krutostí". Já jsem asi viděl nějakou upravenou verzi, protože se mi dostalo dosti naivní a laciné podívané, která výpravou místy připomínala německé kriminální seriály, které se u nás vysílají (nebo se kdysi vysílaly) v dopoledních hodinách. Námět přitom není úplně špatný a s vyšším rozpočtem a zručnějším zpracováním by se z něj dalo vytřískat více.

    • 23.1.2017  10:13

    5* dávám především za tu neskutečně natočenou naturalistickou řežbu, která vyplňuje většinu druhé poloviny filmu. Něčeho takového je v dnešní době schopný asi jen Gibson, který do značné míry zastínil i Spielbergovo kultovní vylodění na pláži Omaha. U amerických válečných velkofilmů se vždy obávám nepřirozeného vlasteneckého patosu. Ten v Hacksaw Ridge naštěstí téměř abstinuje, ovšem na úkor patosu náboženského. Nakonec se to však dalo skousnout. I přes nudnější první polovinu a nepříliš sympatického Garfielda v hlavní roli se po dlouhé době jedná o kvalitně zpracovaná pacifická jatka.

    • 8.1.2017  20:09
    Detectorists (TV seriál) (2014)
    ****

    Neskutečně pohodová oddechovka a režijní debut Mackenzieho Crooka (Gareth z Kanclu), který si zde zároveň střihl jednu z hlavních rolí. Seriál ocení zejména ti, kteří si sami vyzkoušeli brouzdání po polích s detektorem a nenechali se rozhodit faktem, že mezi jejich nejčastější nálezy patřily očka od konzerv.

    • 30.12.2016  22:38
    The Neighbor (2016)
    *

    Dost slabý odvárek oproti Dunstanovým předchozím filmům The Collector a The Collection. Ty mě dokázaly zaujmout svoji ponurostí, napětím a nekompromisní brutalitou. The Neighbour tyto prvky až na pár výjimek citelně postrádá, nemluvě o tentokrát dost čajových záporácích. Menším pozitivem je tak alespoň neoposlouchaný a často velmi zajímavý výběr písní, což byla i deviza dvou přechozích výše zmíněných Dunstanových snímků.

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15