Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (448)

plakát

Acid House (1998) 

Acid House jsem si pustil téměř bezprostředně po dočtení Welshovy stejnojmenné knižní předlohy. Paul McGuigan zfilmoval tři z mnoha povídek obsažených v původní knize, přičemž přísnější měřítko snese jen ta prostřední (Měkkejš) s Kevinem McKiddem (Tommy z Trainspottingu či Lucius Vorenus z Říma) v hlavní roli. Toto filmové zpracování na mě zkrátka působilo jaksi amatérsky a až moc ujetě - ne všechny literární díla holt jdou zfilmovat. U dalších Welshových knih - Trainspotting a Filth (Sviňák) se to režisérům povedlo mnohem obstojněji - je to však dáno i tím, že výše zmíněné jsou souvislé romány, zatímco Acid House představuje sbírku kratších povídek.

plakát

A Fantastic Fear of Everything (2012) 

Podivný a navíc také chvílemi dost nudný film. Britské komedie mám v oblibě, ale u téhle jsem se jen párkrát chabě ušklíbl. Je možné, že se autoři snažili sdělit nějakou hlubší myšlenku, ale já jsem ji nerozpoznal. Sám Simon Pegg výsledný dojem bohužel zachránit nedokáže.

plakát

Agent bez minulosti (2002) 

Solidně natočený akční film, ale s ohledem na zdejší hodnocení jsem čekal něco víc. V roli Bourna bych si rozhodně dokázal představit někoho jiného než je Matt Damon, kterého obzvlášť nemusím. Jsem zvědavý na další dva díly, které by měly být překvapivě o něco lepší.

plakát

Aguirre, hněv Boží (1972) 

Při sledování této bizardní plavby jsem si chvílemi připadal jako v Coppolově Apokalypse. Atmosféra je dost podobná. Stačí vyměnit Amazonii za Vietnam a 16. století za 20. Šílený obličej Klause Kinskeho mi utkví v paměti ještě hodně dlouho.

plakát

America's Serial Killers: Portraits in Evil (2009) (seriál) 

Poměrně kvalitní desetidílný průvodce historií amerických sériových vrahů. Větší výhrady mám pouze k nadměrnému vkládání filmových sekvencí (především v úvodních dílech).

plakát

Americké psycho (2000) 

Americké psycho zavádí sondu do života povrchních a arogantních manažerů, kteří celý den řeší pouze designy svých vizitek a rezervace do snobských nóbl podniků. Není divu, že klasickému představiteli této kasty Patricku Batemanovi z toho časem hrábne a jeho koníčkem se stane vraždění. Pro Christiana Balea byla role Patricka ušitá na míru a jeho nevinné pohledy stojí za to. Film se dá brát také jako mírně satirická komedie - scéna s vizitkamy, pouštění hudby a Batemanův výklad o dané kapele před většinou úmrtí. Přesto mě ubíjela přetáhnutá stopáž (80 minut by stačilo) a ani konec mě nějak neuspokojil. Čekal jsem lepší vysvětlení o tom, proč Patrick vlastně vraždil.

plakát

Americký gangster (2007) 

Skvělá gangsterka podle skutečné události. Nečekal jsem příliš mnoho akce, a tudíž nemůžu být zklamaný. Kmotr je Kmotr, ale i tak se jedná o jasně pětihvězdičkovou záležitost.

plakát

Americký sniper (2014) 

Bradley Cooper se mi do role krvelačného ochránce demokracie a vyšších západních hodnot vůbec nehodil, asi pro mě navždy zůstane spíše bezstarostným bonvivánem z komediální série Hangover. Snaha se mu upřít nedá, ale například jeho strnulá grimasa a vytřeštěné oči při pohledu na záběry z 11. září ve mě vzbudily opačné pocity, než patrně měly. Provinile se přiznávám, že mi jako mnohem zajímavější postava připadal jeho syrský badass nemesis Mustafa, rozsévající mezi okupanty hrůzu pomocí starého dobrého Dragunova.

plakát

Amores perros - Láska je kurva (2000) 

Depresivní a realistická podívaná, kterou umocňuje drsné prostředí mexické nižší společenské třídy. První příběh byl hodně dobrý, ale zbylé dva mě v některých pasážích dost nudily. Navíc mi přišlo, že povídky nebyly tak výtečně propojené jako v Pulp Fiction a podobných filmech. Možná jsem si pro sledování jen vybral špatnou chvíli, ale momentálně nemůžu dát víc než 3*.

plakát

Andělé a démoni (2009) 

Oproti z větší části komorní Šifře znatelně lepší zážitek. V některých ohledech film dokonce překonal knižní předlohu, což se nestává často. Herecké obsazení a hudba jsou bez chyby, přibylo více akce a napětí, zvlášť výbuch nad Vatikánem byl velkolepý. Film se natahované předlohy striktně nedrží, chybí i pár postav, ale možná právě díky tomu má tak vysoké tempo a udržuje si po celou stopáž dívakovu pozornost.