Elyssea

Elyssea

okres Brno
žena se studenýma haksnama

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 3.3.2019  21:14

    Pseudoparodie, která se snaží stát na tom, že opakuje a zlehčuje formule romantických komedií, aby je nakonec jen přijala za své. Cynická hlavní hrdinka, která nevěří na lásku (i kvůli tomu, jak vypadá), se propadne do klišoidního New Yorku, kde si má vybrat mezi "okouzlujícím" milionářem a nejlepším přítelem. Má k ruce stereotypního gaye, voice-over a příhodné montáže. Jenže Natalinino zhrození nad cukrkandlovým světem trvá jen chvíli, pak se nechá unášet "snem každé ženy", aby si i v reálném světě uvědomila, že se musí otevřít světu a lásce. U.G.H. Je to nadmíru únavné, když vám cpou romanci do chřtánu i ve filmu, který si z nich má utahovat. Nicméně Rebel Wilson nemůžu upřít snahu to ustát s grácií, levnějšímu Hemsworthovi to, že se snaží být nad věcí, a psíku Baxterovi to, že na to hodil bobek. Mám to stejně.

    • 6.1.2019  13:42

    Kdyby Goddard neměl občas problémy s tempem, bylo by to ještě lepší.

    • 29.12.2018  18:52
    The ABC Murders (TV seriál) (2018)
    ****

    Nová adaptace Poirota, kde adaptace je klíčové slovo. Tam, kde Branagh sází na divadelnost a spektákl, Phelps se nebojí být jiná. Jak ostatně dokázala už v Ordeal By Innocence. Poirot je tak značně oproštěn od své typické manýry (kterou tak dokonale ztvárňoval David Suchet) a dostáváme bezmála origin, který více zkoumá katolickou vinu a Poirotovu minulost. A nemůžu říct, že bych s tím měla výraznější problém, jakkoli se Phelps nedrží knižního kánonu. Dle mého názoru je každá adaptace odrazem doby, ve které vzniká. Vždyť i pozdější Poirotovky ITV nabraly značně temnější rysy, proč to tedy vyčítat těm od BBC? Vraždy podle abecedy nejsou učesanou procházkou po malebných anglických městečkách a panských sídlech a naplno se v nich projevují třicátá léta. Bude divákům vadit otevřená narážka na rasismus a xenofobii? Některým určitě. Ale jak sám Poirot říká, "Such vapid nostalgia for the gentle past. Cruelty is not new." Za mě velmi slušná podívaná se solidním obsazením.

    • 27.12.2018  16:54

    Slováci mají poslední roky mnohem vyváženější pohádkovou tvorbu než Češi. Jednoduchý příběh jedoucí po srozumitelné linii bez zbytečných postav a vytáček. A to příběh zvládne i trochu kurážnější princeznu (i když při jejích větších zkouškách ji ke škodě ignoruje) bez toho, aby tomu obětoval hlavního hrdinu (jako Sněžný drak). I kouzelné postavy ježibaby a skřítka jsou zábavné a nepřekračují hranici trapnosti, k čemuž lze Bebjakovi jen gratulovat.

    • 27.12.2018  16:40
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    **

    Bohužel, je to stejný dramaturgický bordel, na který jsme od českých pohádek v posledních letech zvyklí. Kouzelník Žito (který neschopně kouzlí asi jen deset minut) neví, jestli se v něm má zpívat, mluvit, kouzlit, intrikařit, tak raději dělá všechno. Žito sám je docela sympaťák (a myslím si, že se u něj snažili zachytit mladého Neckáře), jenže jeho chytrost a laskavost se snoubí s přehnanou sebedůvěrou a jistotou morální nadřazenosti. Žitovo trestání nepoctivých vesničanů zavání pomstychtivostí a celkově mi morální poselství pohádky připadá zastřené. I muzikálové peklo je směsicí příšerných čertovských neduhů jak opsaných od Trošky - blábolící čerti, kteří se na zemi chovají docela normálně, a slušný Lucifer (Čertova nevěsta byla v tomto stejná). Pavel Kříž má pak opět příšerný účes a záporáckou roli, ve které opět hrozivost nahrazuje přehráváním. Celkově je Kouzelník Žito slabá a místy dost nudná pohádka, která právem skončí v propadlišti vánošních dějin.

    • 24.11.2018  18:52

    Film s docela dobrým nápadem, který bohužel pokulhává ve zpracování. Renee se totiž stane díky pádu sebevědomou, ale nevidí se jako titulní pretty, ale spíš neodolatelná. Je to pěkná hříčka na to, jak i náš vlastní pohled na tělo ovlivňuje naše životy. Jenže předstírat u toho, že Busy Phillips je šedá myška je trochu na hlavu (obarvením na brunetu, vážně?), a "ulovení" přítele v prádelně a celý následný vývoj jejich vztahu mi taky přišel moc. Přiznávám, že jsem v poslední třetině přetáčela dopředu.

    • 9.11.2018  21:35

    Recyklace zápletky v tom nejblyštivějším podání, které vás zhypnotizuje stejně jako Screenslaver.

    • 4.9.2018  17:01

    Komedie s tak strašně debilní premisou, že musíte vypnout velkou část kritické části mozku, abyste si to byli schopni aspoň trochu užít. On totiž už jen ten nápad, že existuje něco jako maximální číslo sexuálních partnerů u žen je naprosto absurdní a zastaralý. Ally se pak dostane do smyčky přesvědčení, že je a) děvka (alespoň podle jejích kamarádek a ex-přítele), b) už měla potkat "toho pravého". Její cesta pak zahrnuje následující poznání (spoilery): lifestylové časopisy jsou zlo, kamarádky nemají vždycky pravdu (a tyhle jsou obzvlášť hrozné odsuzující slepice), ex-přítelové mají zůstat v minulosti a že nemá smysl se měnit pro druhé. Situace, za nichž k tomu dospěje jsou někdy více či méně trapné, ale nic přehnaně otřesného. Co tuhle romantiku ale tahá z bahna těžkého (pod)průměru je Anna Faris a Chris Evans. Neříkám, že rozvíjející se přátelství Ally a Colina není sbírka klišé, ale ti dva to zkrátka zvládnou uhrát takovým způsobem, že jsou sympatičtí. Za což mají můj respekt a tři hvězdičky s příslibem opětovného zhlédnutí.

    • 2.9.2018  17:39

    Hm. Debbiiny parťačky uvázly někde na půli cesty. Začátek se rozjíždí poměrně slibně zejména díky způsobu, jakým se Debbie propracuje z vězení až do luxusního hotelu během odpoledne. I rekrutování týmu probíhá v dobrém tempu, ale zároveň rozkryje první problém - totiž to, že některé členky týmu jsou tak nevýrazné, až by tam ani být nemusely. Platí to zejména pro postavu Mindy Kaling, částečně i pro Lou Cate Blanchett - ačkoliv ta slouží jako parťák k Debbie, její přínos v rámci celé krádeže je vcelku nijaký (pokud nepočítáte tu "bokovku"). Kromě titulní Debbie tak vyčnívá zejména Rose Heleny Bonham Carter, která konečně mohla přirozeně uplatnit svou excentricitu. Paradoxně si ale všechny parťačky strká do kapsy Anne Hatthaway, která si svou variaci na ne úplně blbou hollywoodskou divu naprosto užívá. Co je to ale platné, když Gary Ross nemá žádný cit pro tempo. To nejdůležitější na celém filmu je vždy provedení loupeže a tomu chybí cit Soderberghových parťáků pro rytmus i estetično. Met Gala je jedna z nejpompéznějších událostí módní / celebrití smetánky a přesto Ross celé to blýskavé pozlátko ignoruje. Většinu času trávíme u stolu s Daphne nebo u záchodu s Debbie. Proč? Pro jeden záběr, kdy se všechny hrdinky předvedou v robách (Nine Ball třeba naprosto nesmyslně), aniž bychom viděli tu veledůležitou róbu Daphne zepředu. Neříkám, že z Ocean's 8 by bylo nutno dělat zločinný Sex ve městě / Ďábel nosí Pradu, ale ono exkluzivní prostředí je trestuhodně nevyužité. Zklamaná jsem z výkonu Richarda Armitage, který působí celou dobu strašně nervózně, a vůbec mu nevěřím, že by o něj Debbie nebo Daphne kdy zavadily pohledem. Jako jednohudbka to ale funguje dobře, program na nedělní odpoledne jako vyšitý. (Což je při tom hvězdném obsazení docela smutné.)

    • 17.7.2018  18:52

    Muzikál s extrémně falešným poselstvím, yay! P.T. Barnum je (show)byznysman, který si je velmi dobře vědom, že lidé jsou přitahováni jinakostí a odlišnostmi. Takže se tyto kvality rozhodne zprofitovat zpívajíce zplna hrdla o snech, seberealizaci a sebeuvědomění. Žůžo. On totiž veškerý ansámbl Barnumova cirkusu hraje druhé housle i ve filmu, slouží pouze k nastavení zrcadla po dvou třetinách děje, kdy Barnum (nečekaně) všechna svá "monstra" hodí za hlavu, aby získal respekt horních vrstev za pomoci švédské pěvkyně. Pro někoho optimistický ("This is me!" a "Never enough") muzikál, pro mě cynický příběh obchodníka, který měl potřebu si něco dokázat. To celé zabalené v barevném pozlátku s místy otřesným CGI a naprosto nehodící se Michelle Williams. Ne dík.

    • 11.6.2018  15:08
    Sense8 (TV seriál) (2015)
    *****

    První série Sense8 byla zjevením. Originální zápletka, postavy na kterých vám záleželo, velmi různorodá směsice národností a extrémně LGBTQ+ friendly. Byla to emoční jízda, kterou jsem si od té doby dopřála ještě jednou před premiérou druhé sezóny. Využití hudby, zastoupení clusteru, společné scény, to vše vytvořilo jedinečný mix, na který byla absolutní radost se koukat. Druhá série o něco rozšířila příběh, ale jestli jeden dojem zůstal pak ten, že tam mnohdy byla extrémně zbytečná výplň (např. hromada sex scén = nuda). Netflix Sense8 bohužel zařízl, ale naštěstí se fanouškům povedlo vyurgovat 2,5 hodinové finále. A to trpí klasickou cyklovitostí Sense8 - hudební montáž, oslava, orgie. Ugh. Mohlo být více času pro postavy, z nichž na zrychlené rozuzlení nejvíce dojíždí Capheus, Riley a Lito, kteří by tam vlastně ani nemuseli být. Je hrozná škoda, že se nikdy nedočkáme těch plánovaných sezon, docela by mě zajímalo, jak by se ti jinak rozuzlilo. Takhle sice máme alespoň důstojné ukončení (s jedním nebo dvěma WTF momenty - nejsem fanouškem RajaKalaGangu), které ale působí dojmem sestříhání celé sezony na minimum. Přesto je ale Sense8 doteď seriálovým zjevením, za které sestrám Wachovským a Straszynskimu moc a moc děkuji.

    • 23.2.2018  22:52

    Důkaz toho, že kvantita není nutně kvalita. Tady totiž tvůrci vytáhli každou známější postavu dějin (Lincoln, Capone, Einstein) místo toho, aby se soustředili na starou partu. Výsledkem je přebíhání od jednoho známého "exponátu" k druhému, k čemuž neodmyslitelně patří nějaká narážka z historie / kultury. Tím pádem zanikla jakákoli myšlenka na děj., protože Hank Azaria, jako na jazyk si šlapající záporák, rozhodně nenadchne. Stillerovy gagy jsou pak nevtipné až hrůza - fackující malpy (capuchin) se opakují a otravují, scénka s Hillem je pak jako z jiného světa. Jestli jednička byla příjemná oddechovka s milou atmosférou, dvojka je jejím slabým odvarem. A to i přes to, že Amy Adams dokáže docela roztomile prodat i to prapodivné vyjadřování Amelie Earhart.

    • 5.2.2018  18:00
    The Circle (2017)
    **

    :( Strašák spojující dohromady technologické giganty ze Sillicon Valley, firemní kulturu start-upů a všechny články o tom, že mileniálové jsou úplně blbí. The Circle díky naivitě hlavní hrdinky a zobrazení orwellovské totality ve sdílení informací a soukromí (aneb Američané objevují Ameriku) funguje spíš jako horor pro introverta. V rozjuchané komunitě, kde se musíte mít skvěle a hlavně se všemi sdílet co a kdy děláte, co máte rádi, jak spíte (a s kým spíte), se kdokoli s uzavřenější povahou ocitne v pozici hádanky, kterou je třeba rozluštit jakýmkoliv způsobem. Kdyby the Circle jelo jen po soukromé ose Mae, která krůček po krůčku ustupuje invazivnímu chování svých spolupracovníků a zjišťuje, že v honbě za informacemi jsou schopni zajít kamkoliv, bylo by to rozhodně působivější. Takhle se totiž musíte spokojit s Mae, která po jedné nehodě začne propagovat absurdní výroky typu Tajemství = Lež a že pokud jste pod neustálou supervizí, chováte se lépe. Zkrátka myšlenkový veletoč, který na konci působí jako jedna velká manipulace všemi.

    • 5.2.2018  00:05

    Kingsman: Kolaps soudnosti. (Obsahuje spoilery) Jestli chcete vidět film, který je absolutním důkazem toho, že režisér ještě nevylezl z puberty, tak to je tento. Vaughnova onanie nad Bondem je únavná už z toho důvodu, že M už v devadesátých nazvala Bonda sexistickým dinosaurem a já na tohle musím koukat v roce 2018. V životě jsem si nemyslela, že do některého komentáře napíšu, jak absolutně mě znechutila scéna s prstěním. Ale u Vaughna je zřejmě všechno poprvé. Očividně nepoučen trapným vtípkem s princeznou Tildou si teď naordinoval naprosto zbytečný a záměrně provokující záběr, který byl tak mimo, že ho Egerton sám odmítnul natočit. Pecka. Kromě toho Vaughn v sobě nemá kapku empatie pro své vlastní postavy a buďto je bez rozmyslu zabíjí naprosto zbytečnou smrtí bez jakéhokoli hlubšího dopadu na děj, nebo je vrací zpět k životu jak se mu zachce. Roxy mohla klidně zaujmout Harryho místo a děj filmu by to nezměnilo, jen by se trochu zkrátil (a to by nebylo ke škodě).Takhle zmizí skoro mimo scénu a my se podruhé vracíme k Harrymu jen proto, že Firth vytáhl jedničku svým výkonem. Jenže tady jede trochu na neutrál a otěže za něj přebírá Strong (který si herecky maže všechny na chleba) a choreograficky Pascal, kterému patří nejlepší akční scéna. Do toho je tu nefunkční záporačka o jejíž genialitě notně pochybujete (obzvlášť směšná mi přijde monopolizace trhu s drogami, ale ok), protože má vlastně jen side-kicka a tím její organizace končí. Paradoxně funkčnějším záporákem je americký prezident, který by při troše dobré vůle mohl být tím hlavním potížistou. Co beru jako pozitivní je vývoj vztahu Tilda-Eggsy a Merlinovu zálibu v country. Vaugh ale nezná míru, proto neoseká cameo Eltona Johna, má dalšího tělesně postiženého side-kicka a sexistický sexuální záběr, aby se mohl uraženě ohradit, že "bloddy feminists" nemají smysl pro humor. Třetí díl si odpustím. P.S. To, že při scéně s Harryho vzpomínkami hraje Jackmanova "Rage and Serenity" z OST pro X-Man: First Class beru jako tu nejlínější práci na soundtracku ever.

    • 13.1.2018  12:01
    The Marvelous Mrs. Maisel (TV seriál) (2017)
    ****

    Kdyby byl tenhle seriál o jeden díl kratší, možná by pak neměl problémy s tempem. Nedoporučuji tohle sjíždět najednou, pak se vám těch čtyřicet minut natáhne na hodinu. Nechápejte to špatně, jako snad všechny hrdinky od Amy Sherman-Palladino i Midge má nevyčerpatelnou zásobu vtipných odpovědí pro každou příležitost, jenže nedostala skutečně důstojného protihráče. Její manažerka Susie je obětí trapného opakovaného vtipu se zaměňováním jejího genderu (drsnější hlas, kalhoty a košile - musí být chlap, ne?) a na tak důležitou roli se prakticky nedočká žádného pokroku - jen si koupí telefon. Joel Maisel jen jeden z těch ubožáků s malým seběvědomím, se kterými opuštěné (ex-)manželky zametají už víc jak dvacet let (zdravím The First Wives Club). Pokud by ho tvůrci chtěli udělat skutečně sympatií hodným, museli by ho taky nechat dospět. A kdykoli se objeví zajímavá postava (jako Lenny Bruce), nechají ji tvůrci na několik dílů zase zmizet bez jakéhokoli vysvětlení. Zkrátka a dobře, cesta Marvelous Mrs. Maisel za vlastním životem je zábavná, v případě stand-upů i opravdu vtipná, ale taky bohužel zaplácaná hned několika hluchými místy (z dílů 3-6 si upřímně nic moc nepamatuju). Nebýt to retro z padesátých let (a skvěle udělané) a nemít vynikající Rachel Brosnahan v hlavní roli, která Midge uhraje na sympaťačku, bylo by to o poznání horší.

    • 17.12.2017  10:47
    The Mistletoe Inn (TV film) (2017)
    ***

    V rámci žánru předvánočního kýče to rozhodně není marný pokus. Karty jsou jasně rozdané, hrdinové dostatečně sympatičtí, ex-přítel dostatečně nesympatický, a místy je to dokonce vcelku zábavné. Jediným mínusem pro mě zůstává vyfabrikovaná vánoční atmosféra a výlet do New Yorku. Jak byl ve své nedotaženosti úsměvný (výhled na Chrysler Building z okna), tak byl také naprosto zbytečný.

    • 15.12.2017  18:24

    Variace na Star Wars téma, které opakuje staré známé motivy, ale se tam přece jen vnese do kompozice něco nečekaného. Jenže proč čekat na dva lepší okamžiky při stopadesátiminutové délce? Zvlášť, když pasáže s Finnem a Rose tvoří nadbytečnou vatu (s trapným zakončením) a humorné okamžiky shazují i tu nejvážněji budovanou konfrontaci. Pokud totiž ani sami tvůrci neberou své záporáky vážně, jak to mohou čekat od svých diváků? První housle nakonec hraje Mark Hamill, protože působí jako virtuos se snažícím se, ale nestíhajícím orchestrem za zády. Díky němu mě duše Luka Skywalkera zajímá třikrát tolik než přetahovaná o duši Kylo Rena. Konečně, motivace nejmladšího z rodu Skywalkerů mi stále zní falešně. Ještě si ale počkám na tu osudovou devátou část, abych naznala, jestli tenhle výlet do předaleké galaxie stojí vůbec za to. P.S. Poe Dameron by si měl vytáhnout hlavu z kokpitu.

    • 6.12.2017  20:35

    Naprosto ubíjející sled scén bez větší návaznosti, logiky či nedejbože emocí. Dohromady se totiž dává tým, který vás dost dobře ani nemůže zajímat. Flash trpí hyperaktivním nerdovstvím, Cyborg závanem deux machina, Batman je na pokraji syndromu vyhoření a Diana to celé odtáhnout nemůže (ačkoli ne pro nedostatek snahy). U Aquamana se už teď bojím, jak bude vypadat podmořská akce, protože ta malá ukázka mě stoprocentně odradila. Paradoxně vrchol filmu nepředstavuje jedna z x-tých bitek s digimonstrem (zív), ale oživení Supermana. Tam vznikla výborná scéna, kterou vzápětí utopili v kukuřici. Znovu se dokazuje, že z DC universa zatím opravdu fungují jen dvě části - Superman a Wonder Woman. Jinak by akce na Themysciře mnohonásobně nepředčila celé závěrečné zúčtování, které Kal-Elovi očividně stačilo jako malé zahřátí svalů.

    • 10.11.2017  17:33

    Podle mě je určitý rozdíl mezi teatrálností a melodramatem. Poirot je osobnost se svými podivnůstkami, velkým srdcem a brilantní myslí. Absolutně si potrpí na závěrečné voila, kde má schopnost se předvést (odtud ta teatrálnost). Proč z něj tedy Branagh dělá akčního hrdinu, který dostane nakládačku od tří různých pasažérů vlaku, tedy vůbec nechápu. Hazardování s vlastním životem, aby vyzkoušel něčí charakter? Střílení? Melodrama. Těmihle "aktualizacemi" postava dostává naprosto zbytečný nový rys, kdy nejde jen o malé šedé buňky mozkové, ale občas také o svaly a pěsti. A tohle podle mě Poirot nikdy nepotřeboval. Nicméně Branaghovi se povedlo připoutat mou pozornost a spoluhráče si našel přímo královské. Zvlášť Michelle Pfeiffer se nenechá zastínit a dominuje svým scénám. Po vizuální stránce Vražda v Orient expresu funguje zejména ve vlaku (a velká škoda, že se tvůrci rozhodli nevyužít stísněnosti prostředí), okolí a scenerie jsou na mě příliš cítit CGI. Doylova hudba je místy podivně mimo děj. Celkově vzato je to slušná podívaná, ale u mě je jak za Lumetovou verzí z 1974 tak i za televizní adaptací se Suchetem z roku 2010 (a tam se také sešlo kolik skvělých jmen).

    • 28.10.2017  17:25
    Mumie (2017)
    **

    Absolutně zoufale vykradená Sommersova Mumie (jakkoli to má být remake té starší), která nepřináší vůbec nic nového nebo nedejbože zajímavého. Cruisův Nick není Fraserův Rick a ten veletoč ze sobeckého zloděje v zaláskovaného obětavce je pomalu neuvěřitelnější než oživlá mumie. Nehledě na to, že po první hodině Mumii dojde tempo a zbylá necelá hodina by se dala notně zkrátit. Kdyby křižáci nepokradli, co našli, mohla Ahmanet Nicka bodnout už v Iráku a bylo by vymalováno. Ugh, Evropani. Propojení starých hororových postav nebyla od Universalu marná myšlenka, ale snad by se jí lépe dařilo v retro stylizaci. Tam se totiž béčko mnohem lépe snese. Co v tomhle univerzu ale dělá Russell Crowe je pro mě absolutní záhada.

    • 27.10.2017  23:25

    Nejzábavnější na tomhle filmu je Captain America.

    • 6.10.2017  17:25

    Líný závěr zbytečně shazuje dojem z téhle jinak dobré konverzačky.

    • 23.9.2017  21:38

    Největší problém téhle komedie je ta otřesná milostná linka. Hlavní hrdinka si totiž najde ultimátního kokota, který se k ní chová jako k onuci a vytře s ní podlahu. Tolik k romantice, nehledě na to, že sexuální scény jsou v tomhle filmu opravdu pro otrlé (au). Jediné, co na tomhle stojí za to je přátelství mezi Lindou a Vandou, protože taková dvě třeštiprdla po třicítce aby pohledal. Jinak nechybí klasické přísady české komedie, pár povedených vtipů, karikatura homosexuálů, prakticky hned dvě znásilnění na stříbrném plátně (u té studentky fakt nejde o nic jiného - a jako vtipn je to obzvlášť ohavné) a interupce jako zákrok, který existuje pouze v alternativním vesmíru. Čím déle to trvalo, tím znechucenější jsem byla. A to to vypadalo jako docela příjemná oddechovka.

    • 23.9.2017  17:53
    Život a doba soudce A. K. (TV seriál) (2014)
    ***

    Soudce Melancholik, který se dvanáct dílů plácá v porozchodové krizi, a vše provází svým vnitřním komentářem. V některých případech ukrajuje zdlouhavou část soudních jednání (některé jeho asociace jsou velmi úsměvné), někdy jsou to kecy v kleci. Mix jednotlivých případů a krize identity není úplně marný, jenže to by Švehlík musel dostat spolehlivé a dobře napsané spoluhráče. V osobní rovině totiž neexistuje jediná žena (Tereza, Laura, Iva), která by měla nějakou osobnost. A co se rodičů Klosových týče, tam ani Bartoška nemá, co hrát. Všech dvanáct dílů nemá uspokojivou ústřední linku, která by vás držela v jakémkoli napětí. Proto už se ke konci seriál táhne (díl Kněz je dokonalou ukázkou výplně) a závěrem vás spíš romrzí než cokoli jiného. V rámci české tvorby originální počin, který je bohužel nedotažený ve všech směrech (úvodní a závěrečné titulky jsou graficky otřesné).

    • 20.9.2017  13:19

    Banální příběh o tom, jak se Alice posune ve svém životě dál. Jenže aby bylo originalitě učiněno zadost, potřebuje k tomu tři nahodilé podnájemníky. Jen v továrně na sny se triu aspirujících filmařů dostane příležitosti spát v zahradním domku dcery oscarového režiséra (a jednomu v její posteli). Český název je ale naprosto zavádějící - protože ani mladé ucho (jehož jméno jsem už zapomněla), ani ex-manžel Michael Sheen nejsou pro Alici ti praví. (Zvlášť proto, že mladší je povahovou kopií toho staršího.) Alice si v prosluněném LA znovu buduje svůj domov a ke svým dvěma dcerám adoptuje tři dospělá děcka. Není to vlastně ani moc zábavné, nijak romantické, a místy dlouhé i při adekvátní stopáži. Ale jestli se Meyers mladší něco pohlídala, tak je to vizuál, protože kdyby nic jiného, tak se na to alespoň dobře kouká. Stejně se při oné závěrečné scéně neubránítě pocitu, že Alice možná je znovu doma, ale ta nová rodina, kterou si tak zálibně prohlíží, jen těžko bude reálně fungovat.

    • 12.9.2017  04:11
    Newsroom (TV seriál) (2012)
    ****

    The Newsroom je seriál o tom, jak by měla vypadat "ta pravá" novinařina. Zcela očividně míří na liberálního diváka, už jen tím, že zclea netypicky pro americký seriál si hned v úvodní scéně dovolí tvrdě kritizovat USA přímo ústy hlavního hrdiny. "Naše země nevzkvétá", jako by říkal Will McAvoy, vzápětí otočí směr stanice ACN o 180 stupňů a začne dělat poctivou žurnalistiku. A kdyby se Newsroom opravdu držel pouze v redakci a ve studiu, byla by to vynikající podívaná. Jenže ona jejich "mise civilizovat" je trochu dvojsečná metoda. Na jednu stranu dává divákovi pocit, že cíle celé skupiny sympaťáků kolem McAvoye a Mackenzie McHale, jsou správné a stojí za to za ně bojovat. (A zejména v první sérii jim opravdu není těžké držet palce.) Jenže na druhou stranu z toho čpí to, co i z Willova úvodního projevu - blahosklonnost. Zprávaři z ACN jsou na své misi velmi často téměř nesnesitelně arogantní. Ohánějí se morální převahou a novinářskou integritou jakmile narazí na někoho, vůči komu se mohou snadno vymezit - zejména kolegům z bulváru nebo jen těm, kdo jim oponuje. V první sérii to značně vyvažuje vynikající a zábavná reportážní část. Jakmile se jde do redakce či studia a mluví se o věcech z nedávné minulosti, the Newsroom šlape jak má. Ve druhé sérii ale následuje odklon od menších reportáží a jede se po linii jediné stěžejní reportáže na celou sérii. Ve spojení s nelineárním vyprávěním se ale daří držet napětí a po třech dílech s pomalejším tempem se to konečně rozjede. Opravdový problém ale nastává v sérii třetí - opouštíme novinařinu. Opravdu, fiktivní námět k reportáži sice dá do pohybu kola celé série, ale není to vlastně vůbec zajímavé. Tady nejde o onu hru - kdo, jak, proč a jak to nejlépe odvysílat. Třetí série se doslova rochní v dokazování, že hrdinové z ACN jsou ti morálně na výši, protože přece drží pospolu a nejsou hyeny, které odvysílají vše za každou cenu. Kde ale třetí série nejvíce drhne je prostor, který dává vztahům v redakci. Romantické linky nejsou nic moc ani v těch prvních dvou. Tak proč jim dávat více času? Je pravda, že vztah Willa a Mackenzie je ústřední pro první sérii - jejich dynamika táhne zprávy správným směrem a jejich osobní vztah je komplikovaný, ale podstatný. Třetí série nabízí jen romantický instatní vývar - bez chutí a bez zápachu. Celkově mám dojem, že Sorkin a jeho spolupracovníci opravdu neumí napsat slušnou romantickou linku. Vztah nevztah Jima a Maggie je otravný od prvního do posledního dílu. Zejména Jim dostává jako postava kvůli tomu dost na frak. Nejlepším vývojem paradoxně prochází postava Dona Keefera. Hned od začátku je totiž divák manipulován k tomu, nemít Dona rád, protože ihned nekope za Správnou pětku. Postupně se ale mění v jednoho z mála členů osazenstva, který má co říct i na konci. Konci, který je mimochodem taková sbírka odfláklého scénáristického klišé, že nebýt toho, že jste jim dvacet dílů fandili, tak byste si těch zbylých šest ani nemuseli pouštět (a když už, tak jen scény se Sloan Sabbith). Newsroom ve své nafoukanosti vlastně pojídá sám sebe, což je ohromná škoda. Když se totiž točí jen kolem zpráv, je to bezkonkurenční podívaná. P.S. Emily Mortimer má můj nesmírný obdiv za to, že Mackenzie dokázaka uhrát na sympaťačku. Alison Pill jako Maggie už se to bohužel nepodařilo.

    • 6.9.2017  16:08
    To the Bone (2017)
    ****

    Pokud se chcete dozvědět kde, jak a proč to s anorexií začíná, tak jděte o dům dál. Tenhle film je o tom, jak je těžké se rozhodnout, jestli vlastně chcete pokračovat v žití. Terapie, pátrání po příčinině nemoci, to všechno jde stranou. Důležitá je otázka, jak pokračovat? Pro mě smysluplný film, který se snaží vyhýbat většině klišé o tom, jak krásné je žít.

    • 16.8.2017  18:32

    Byla jsem si jistá, že Miss Sloane je film pro mě a měla jsem pravdu.

    • 6.8.2017  23:02

    Nuda v Londoniu.

    • 2.5.2017  21:18
    O svatební krajce (TV film) (2003)
    ***

    Za nejtragičtější zvrat v této pohádce považuji oholení Milana Bahula.

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace