Elyssea

Elyssea

okres Brno
žena se studenýma haksnama

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 21.6.2020  20:54
    The Pale Horse (TV seriál) (2020)
    ***

    Jedna ze slabších adaptací z pera Sarah Phelps. Tentokrát se jí totiž nepodařilo mě ošálit natolik, abych neodhalila příčinu všech úmrtí včetně motivů o epizodu dříve než hlavní hrdina. Tudíž ono pečlivě budované napětí z první poloviny první epizody vyprchá docela rychle.

    • 21.2.2020  21:35
    Cesta (2009)
    ***

    Bůhví proč mi to na rozdíl od knihy nesedlo. Možná je to tím, že předloha je výrazně stylisticky pojatá a o dost méně dramatická v mnoha směrech (a taky trochu víc nemilosrdná). Nebo taky tím, že tady se křesťaství tlačí do popředí podstatně výrazněji. Nebo tím, že u vodopádu vzniká duha i bez přítomnosti slunečních paprsků. Nebo taky tím, že ačkoliv je hudba krásná sama o sobě, ve filmu na mě působila rušivým dojmem a mnohdy šla proti emoci na plátně. Takže bych to shrnula tak, že jsme se s Cestou zkrátka minuly.

    • 21.2.2020  21:20

    Trestuhodná nuda, což se při tom počtu scénáristů... asi dalo čekat. Taky to vysvětluje naprostou překombinovanost zápletky s dvojitým zvratem a vetchou motivací ústředního protivníka (o záporákovi se snad ani nedá mluvit). Charlieho andílci si zapomněli hrát a snaží se to uhrát na vetché "emancipační" vějičky stylu úvodní promluvy. I jako cílová skupina se musím notně držet, abych neobracela oči v sloup nad "silnými" ženami se skvělým šatníkem, kterým se nepovede ani jedna jediná mise. A marketizací toho, že jedna z hrdinek okukuje zadky pánské i dámské. Jediné, co to trochu vytahuje z průseru je Kristen Stewart, která se očividně docela dobře bavila. Jinak jde o plýtvání dobrými jmény na mizerné role (Djimon Hounsou). Globalizace andílků naštěstí dostala od tržeb červenou a já si příště radši pustím díly s trojicí Diaz-Liu-Barrymore. Je s nimi totiž o poznání větší sranda (protože jsou prostě přepálenější). P.S. Ústřední píseň je jedna z těch nejhorších, které jsem za poslední roky slyšela.

    • 10.1.2020  18:59
    Sen o krásné panně (TV film) (1995)
    ***

    Ambiciózní ženy jsou populární záporačky, ještě nejlépe, když necítí příliš lásky ke svému okolí. Což je zrovna tady problém, když princ je naivní nekňuba a zamiluje se do obrazu. Jeho milá si pak vysní ideálního muže a aplikuje to na prvního šlechtice, který jí padne do rány. Mladé duo je tak k uzoufání nezajímavé a otravné, že jsem královně i docela fandila. Bohužel marně.

    • 30.12.2019  15:53

    Totální dramaturgický bordel a nejotřesnější počítačový drak, jakého jsem v pohádkách viděla. To o téměř dvacet let starší Z pekla štěstí má lepší triky.

    • 28.12.2019  22:55
    Čarovný kamínek (TV film) (2019)
    ***

    Jeden z nejvýraznějších příkladů toho, jak dokáže český dabing naprosto shodit jinak docela ucházející pohádku.

    • 11.12.2019  20:40

    Absolutně zbytečný dovětek za úspěšným seriálem, který má příliš mnoho postav na málo prostoru, a přesto představuje nové.

    • 4.12.2019  13:36
    Temný Kraj (TV seriál) (2017)
    **

    Jestli první série byla docela originální konceptem a zpracováním, ta druhá je přehlídkou naprosté scénáristiké bezradnosti. Otřesné dialogy, oslí můstky, nikam nevedoucí dějové linky. Policisté v mnoha případech myslí tak pomalu, že Poirot by mezitím sepsal svoje memoáry ke všem svým uzavřeným případům. K tomu přidejte naprosto otřesné herecké výkony, kde nečestnou zmínku věnuji Suchařípovi, protože to co on předvádí, se jen tak nevidí (a doufám, že už taky dlouho neuvidím).

    • 29.11.2019  23:12
    Na nože (2019)
    *****

    Detektivka klasického střihu, kde vraha není těžké odhalit v první třetině (a na můj vkus Johnson odhalí většinu karet zbytečně brzo). Jenže je plné tak nádherně ohavných postav, že není možné si to neužít. Ať už je to Toni Collette, jejíž obdoba Goopu očividně moc nevynáší, Jamie Lee Curtis která (jako Trump) vybudovala podnik z nuly jen s milionovou půjčkou od tatínka, slabošský Michael Shannon, či Kat Langford, která se tváří jako výjimka, ale potvrzuje pravidlo. Pro mě tomu vévodí Chris Evans jako naprostý spratek Ransom, jenž nádherně střídá odpudivou ironii s odzbrojujícím šarmem. Proto mi přijde, že rodina Thrombleyových naprosto přehrává Daniela Craiga vysoko na body. Jeho Benoit Blanc je... no řekněme na detektiva trochu slabší formát. Nicméně jsem se v kině už dost dlouho takhle dobře nebavila (ačkoli mám mírné výhrady ke stopáži a, jak jsem zmínila, je to kapku předvídatelné), takže bez váhání plná palba. Víc žánrovek, prosím! P.S. vyvrcholení s nožem mě rozesmálo s náskokem deseti vteřin na celé kino, geniální!

    • 29.11.2019  15:15

    Předvídatelná předvánoční záležitost, kterou táhnou velmi expresivní obočí Emilie Clarke. Nebýt jejího šarmu, se kterým ztvárňuje naprosto ztracenou, sobeckou a místy docela otravnou Kate, rozhodně by to bylo o dost horší. Zvlášť, když chudák Golding hraje filmový ekvivalent Kena od Barbie s naprogramovanou životní filosofií. A nevěřila bych, že to kdy řeknu, ale Emma Thompson a její šíleně stereotypní podání ženy z Východního bloku včetně těžkého přízvuku a místy "lámané" angličtiny, je neskutečně otravné. Podzápletka s jugoslávským původem, přijetím vlastní identity (zvlášť, když ani jedna ze sester nemá ani náznak "jiného" přízvuku) a odkazem na Brexit, má asi tyhle Vánoce ukotvit v současnosti. Upřímně nechápu proč, když jinak celý naleštěný předvánoční Londýn vypadá jako z pohádky. A ona opravdu divná romance Santy Michelle Yeoh...? Zkrátka a dobře, jde o jeden z těch filmů, které musíte zkonzumovat a nepřemýšlet nad nimi, protože pak se začne rozpadat. Pokud se ale necháte unášet atmosférou, hudbou (a on se vám ten George Michael vryje do mozku) a příběhem, pak asi budete spokojeni.

    • 4.11.2019  16:26

    Forma > obsah. Stopáž > děj. Plytkost > myšlenka.

    • 29.10.2019  16:11
    Modern Love (TV seriál) (2019)
    ***

    Antologie o lásce, jejíž epizody mají různé obsazení a náměty a spojujícím prvkem je jediné - New York, který je opět ve své nejlíbivější formě. Kvalita jednotlivých epizod je proměnlivá a přiznávám se, že jednu jsem rovnou přeskočila. 1. epizoda je o vrátném jednoho z těch domů vyšší kategorie, který funguje jako zpovědník a otcovská figura pro svobodnou matku Cristin Milioti. Místy je to roztomilé, místy je to ale až fakt nepříjemné, protože být pod hledáčkem někoho, kdo očividně nemá den volna... nedík. Malá coda v 8. epizodě pak Guzmina řadí do kategorie creep. 3/5* 2. epizoda je o druhých šancích. Dev Patel se rozešel se svou spřízněnou duší po její nevěře a doteď se z toho nevzpamatoval, Catherine Keener o něm píše článek (protože, ach to klišé všech klišé, on má randící appku) a vzpomíná na svou nenaplněnou lásku k Andymu Garciovi. Tradiční romantika, které ta půlhodina tak akorát stačí. 3/5* 3. epizoda stojí a padá s Anne Hathaway, která hraje bipolární Lexi. Podle mě povedené (muzikálové) zobrazení jejích manických i depresivních epizod je působivé i v tom, že ač by Lexi sebevíc chtěla, deprese ji nepustí z domu ani na krok. Za mě nejlepší epizoda, která nejlépe funguje i po emoční stránce. 5/5*. 4. epizodu zachraňuje Tina Fey a John Slattery, jejichž manželská krize pramení z toho, že kromě dětí už nemají nic společného. Vzájemná komunikace nefunguje, vztah skomírá, obsazení zachraňuje vše. 3/5* 5. epizoda tematizuje jedno velmi nešťastné rande, které skončí v nemocnici. Následuje velmi upřímný rozhovor mezi Sofií Boutellou a Johnem Hallagherem, kteří jsou velmi příjemně přirození. Jen mi trochu není jasný ten (sex)appeal Sofie s blonďatým přelivem, ale co už. 4/5* 6. epizodu jsem, přiznávám, vynechala. Podle ukázek mi nebyla sympatická hlavní postava a zcela upřímně už ten námět samotný byl pro mě nope. N/A 7. epizoda se zaměřuje na dvojici gayů, kteří adoptují dítě dívky, která žije jako nomád (nikoli digitální). Až na WTF cameo Eda Sheerana šlo o poměrně nepřekvapivou záležitost, kdy se Andrew Scottovi musely roztikat biologické hodiny (ha!). 8. epizoda pak všechno svazuje dohromady příběhem staršího páru, který se seznámí po sedmdesátce (asi) při běhání a prožije posledních pár let muže spolu. Mladá láska ve stáří se příliš často nevidí. Je to ale nejkratší příběh, jehož dost podstatnou část ukrajují závěrečné medailonky předchozích postav. Je to takové to povinné oslovské propojení všech příběhů v rámci New Yorku, což ani nemuselo být. A tím myslím, že to tam opravdu být nemělo. 3/5*

    • 27.10.2019  14:50

    Malý náhled do manželství v krizi aneb co se stane, když děti začnou být jediným pojítkem vztahu? Je to vlastně celkem banální příběh, jehož rozřešení je jediná upřímná konverzace v restauraci, ale protože Tina Fey a John Slattery jsou oba ve formě (nejen tenisové), uběhne vám ta půlhodinka jako voda.

    • 27.10.2019  00:11

    Anne Hathaway jako bipolární Lexie vám aspoň trošku zlomí srdce.

    • 25.10.2019  23:22
    Why Women Kill (TV seriál) (2019)
    ****

    Marc Cherry stojí za Zoufalými manželkami. Takže pokud máte rádi černý humor, nejdnoznačné postavy a líbivé prostředí jednoho velkého domu s vizuálem 60. a 80. let a současnosti, nemůžete sáhnout vedle. Proč ženy zabíjejí je totiž taková hodně ostrá rozprava o manželství, kde rozhodně není vše tak, jak se zdá. Za sebe musím říct, že se mi nejvíc líbila linka s Lucy Liu a Jackem Davenportem, kteří byli prostě kouzelní. Ale nutno uznat, že Ginnifer Goodwing utáhla celou svoji linku prakticky sama. A vzhledem k tomu, že až do konce není jasné, kdo vraždí a kdo je mrtvola, stojí za to si počkat do konce i přes občasnou pomalejší epizodu. Závěrečné tango je totiž jedno z nejpovedenějších finále za poslední roky.

    • 21.10.2019  20:06

    Trochu děsivá vztahová záležitost, ve které to nejzajímavěji vypadající manželství skončí během prvních minut smrtí. Nejstarší dcera Marcela má přítele a tři syny, kteří ji berou jako osobní služku a mají z ní legraci. Přítel ji má na háku, mají sex podle kalendáře, synové jsou více či méně na facku. Prostřední Báře tikají biologické hodiny, takže se přilepí na holčičku ze sousedního baráku a není jí blbé k ní přijít jako neznámá dospělá na návštěvu. Být ona chlap, tak bijeme na poplach kvůli úchylovi, ale tady to má být asi milé a romantické? Pochopitelné? Je to upřímně dost děsivé s tím, jak se vnutí do cizí rodiny, má názor na výchovu cizího dítěte a diví se, že je problém jít přes zákaz rodiče a pořídit psa. WTF. Nehledě na tom, že Khek Kubařová s Hoffmanem jsou opravdu podivný pár. A nejmladší Kačka je naštěstí jenom naivní trubka, která spí s ženatým šéfem a maluje si, že to někam povede. No naštěstí jí maminka dohodí mladýho Polívku, který za Kačenkou až z Dánska přiběhne. Škoda, že se na Jenovéfu s Vladimírem nedostalo víc, jediní byli totiž opravdu přirození a ladilo jim to. Očividně měly holky maminku poslouchat víc, jinak by ty starší nedopadly tak, jak dopadly. Jinak to ale dobře vypadá a má to super obsazení a minimum debilních vtipů (ačkoliv děti bych možná sestříhala). Nic víc, nic míň. P.S. Nad tím, že všechny hrdinky s výjimkou vdovy musí skončit vdané a těhotné nebo minimálně zadané se už ani nepozastavuju. České komedie ještě nepřišly na jiný způsob, jak naložit s ženou věkové kategorie 20-45.

    • 19.10.2019  22:10
    Sanditon (TV seriál) (2019)
    ****

    Moderní variace na Jane Austen, která ovšem s autorkou mnoho společného nemá (takže přizpůsobte svá očekávání). Charlotte Heywood (Rose Williams) jede na návštěvu do městečka Sanditon, které se snaží získat pověst jako mořské letovisko, a potkává jeho obyvatele. Autora projektu Toma s manželkou, lady Denham, o jejíž dědictví se tahá trojice příbuzných, a především Sidneyho Parkera (Theo James), který se k ní chová jako naprostý hulvát. Ale má osm dílů na to, aby se polepšil, protože jak víme, pod hrubou slupkou se může skrývat dobré jádro. Davies rozehrává klasickou austenovskou hru s několika aktualizacemi - otevřeně se mluví o otroctví a jedna z postav je dokonce černošská dědička, máme tu pár toxických vztahů (zejména skoro incest v rámci trojice tahající se o dědictví), ješitné muže, a pár emancipovaných žen, které se nehrnou do manželství. Bohužel, Davies zachází s Charlotte, jak se mu to hodí a může děkovat Rose Williams, že je tak sympatická. Protože zejména v 6. díle se Charlotte chová, jako kdyby všechny její mozkové buňky spáchaly sebevraždu. Nejenže je sama sobě nebezpečná, příteží pro Sidneyho, ale ještě na potkání vykládá velmi kompromitující zážitky. Mno. Budiž jí to odpuštěno. Musím uznat, že jsem si užívala nejvíc dění kolem Esther Devenham, ale já mám ledové královny v oblibě a její ironické poznámky na lorda Babbingtona stály za to (a celé jejich dvoření stojí za to. Ještě musím pochválit Jamese Stringera (Leo Suter) jako skvělého alternativního nápadníka pro Charlotte, protože u mě teda zvítězil na celé čáře. A tím se dostávám k Sidney Parkerovi. Zcela upřímně pro mě vůbec nefunguje, ale to je nejspíš tím, že Theo James mi přijde příliš agresivní a celkově nesympatický (a ne, na břišáky mě fakt neutáhne). Jeho chráněnka Georgiana je navíc ta nejotravnější postava za hodně dlouhou dobu a to, že bych s ní měla dle scénáře sympatizovat mě neskutečně lezlo krkem. Než zakázanou první lásku budu radši sledovat pletichaření kolem dědictví staré lady, kde se využívá všech (ženských) zbraní. Tradicionalističtí diváci Jane Austen by se měli mít trochu na pozoru, aby nebyli nemile překvapeni. Ale vzhledem k tomu, že já nepotřebuju práci podle šablony, tak jsem byla spokojená. Ačkoliv co se břitkosti a ironie dialogů týče, Davies Jane Austen nesahá ani po kotníky.

    • 17.9.2019  14:43
    Čas čarodějnic (TV seriál) (2018)
    **

    A je to tu zase. Inteligentní doktorka historie Diana Bishop po týdnu stalkingu ze strany upíra Matthewa Clairmonta odhodí svou nedůvěru, zdravý rozum a kalhotky. Po letech popírání přijme za své i své čarodějnické schopnosti a hádejte co? Ona je to nejmocnější čarodějnice za několik posledních stovek let! A Matthew je její vyvolený, protože jí o něm její rodiče vyprávěli pohádky. Věkový rozdíl 1470 let přece není žádnou překážkou, protože když ho miluješ (blesková romance), není co řešit. Matthew pro změnu trpí typickým romantickým obroušením svých špičáků. Diana mu opět způsobuje reakce jak šanta kočkám a on si zrychleně projde Edwardovskou otázkou: "kousnout či nekousnout?" Do toho tu máme svět, kde se vyskytují čarodějnice, upíři a daemoni, s nesmyslnými pravidly a přikázáními, které se rozhodli neaktualizovat posledních pár set let. Což je k smíchu zvlášť u veškeré neupírské populace - podmínky užívání emailu se vám mění co půl roku, ale vy nemáte námitky proti předpisům ze 14. století? Protože Kongregace samozřejmě zakazuje mezidruhové vztahy. Ugh.... Upřímně řečeno jsem už hodně dlouho neviděla seriál, kde by se hlavní hrdinové chovali jak naprostí idioti, ale je to tak nablblé, až je to nechtěně docela zábavné. Druhou sérii si nenechám ujít. (P.S. Satu je jediná postava, kterou jsem si alespoň trochu oblíbila. Co tady dělá Goode a Lindsay Duncan je mi naprostou záhadou.)

    • 6.9.2019  08:58
    Poldark (TV seriál) (2015)
    ****

    Jedna z těch velkých romanťáren, která beze studu využívá krásných cornwallských lokací a chemie Aidana Turnera s Eleanor Tomlinson. Jenže co je to platné, když některé zápletky se neustále opakují. Rossova neuzavřená historie s Elizabeth (kterou si později téměř rozbije manželství), hlad, stávky, nevýdělečné doly, další krize manželství Rosse a Demelzy. Do toho sem tam nějaké Warlegganovy intriky (jeho linka mě v páté sérii bavila asi nejvíc). Rossův idealismus a principy někdy hraničí až se zabedněností a fakt, že mu to vždycky nějak vyjde svědčí nejvíc o jeho šíleném štěstí a ochotných přátelích. Dwight Enys je často velmi příjemným hlasem rozumu a s Caroline Penvenen tvoří extrémně roztomilý pár, který vede většinu důležitých konverzací přes psa Horace. Musím se přiznat, že Elizabeth s Francisem mi nikdy nepřirostli k srdci, ačkoliv Francis měl naběhnuto na jednu s postav s nějakým vývojem. U Demelzy jsem trochu přebíhala mezi velkou oblibou a otráveností - to ale dávám plně za vinu Eleanor Tomlinson, která občas neví, jak nepřehrávat. Vzhledem k tomu, že obsazení se rozrůstá s každou sezonou, musím ještě vypíchnout tetu Agathu, která kvalitně stírá celé mužské osazenstvo, a Verity, které jediné opravdu věřím šťastné manželství. Je trochu s podivem, že si tvůrci vůbec nepohlídali časovou kontinuitu, protože zatímco Geoffrey Charles (díky Francise a Elizabeth) rost a ke konci seriálu je mu prakticky 18 let, děti Demelzy a Rosse se zadrhly ve věku kolem deseti let a nehly se z něj. Poslední série pak byla nad rámec předlohy (respektive vyplňovala časový skok) a bylo to znát. Zejména s Enysem a Caroline si tvůrci nevěděli rady, a celá linie kolem otroctví, francouzského útoku a korupce v britské vládě byla přinejmenším podivná. Přesto jde ale o vysoce kvalitní počin v rámci period drama za poslední roky.

    • 2.9.2019  17:58
    Umbrella Academy (TV seriál) (2019)
    ****

    Originální počin, který se do jisté míry snaží hledět pod povrch super-schopností. A dělá tak sledováním jedné dysfunkční rodiny, kterou dal dohromady excentrik, génius a manipulátor. Na jeho pohřbu se sejdou jeho přeživší děti, aby se snažily zabránit katastrofě. A každý z nich má své problémy. Z Luthera je do jisté míry monstrum, které bylo vyhoštěno na měsíc, Klaus jede silně v drogách, aby potlačil komunikaci s duchy, Alisonina schopnost manipulace ji připravila o dceru, Diego žije na hranici zákona jako mstitel, a Vanya je obyčejná s komplexem méněcennosti a depresí. Figurky jsou rozestavěny. Problém je, že hra je to předvídatelná, zvlášť co se týče Vanyi a jejího vývoje ve stylu Dark Phoenix. Ke konci jsem z ní byla už tak otrávená, že mé symptatie se vytratily. Taky mě mrzí, že Klausův výlet do minulosti nedostal více prostoru, ale třeba ve druhé sérii. Jako studie toho, jak moc se dá posrat výchova, k nezaplacení. Jako trochu jiný superhrdinský seriál taky super. Celkově mi ale přijde, že potenciál nebyl docela naplněn.

    • 14.8.2019  22:14
    Aladin (2019)
    ***

    Docela sympatický počin, ve kterém byste nenašli rukopis Guye Ritchieho ani pod mikroskopem. Uniformita disneyovských adaptací začíná být trochu otravná, protože je to vždycky "víc" než animovaná verze. Barevnější, efektnější, dramatičtější. Což nutně neznamená lepší a projevuje se to hlavně v obsazení. Zatímco Džin i Jasmína jsou sympatičtí a zdařile zahraní, Aladdin je zoufale nevýrazný a upřímně moc mu to nezpívá. A Jafar... ach ouvej. Otravnějšího záporáka jsem dlouho neviděla. Ráda bych viděla, kdyby Disney svým režisérům trochu pustil otěže, mít Ritchieho a dostat jednoduchou omalovánku je prostě škoda.

    • 3.3.2019  21:14

    Pseudoparodie, která se snaží stát na tom, že opakuje a zlehčuje formule romantických komedií, aby je nakonec jen přijala za své. Cynická hlavní hrdinka, která nevěří na lásku (i kvůli tomu, jak vypadá), se propadne do klišoidního New Yorku, kde si má vybrat mezi "okouzlujícím" milionářem a nejlepším přítelem. Má k ruce stereotypního gaye, voice-over a příhodné montáže. Jenže Natalinino zhrození nad cukrkandlovým světem trvá jen chvíli, pak se nechá unášet "snem každé ženy", aby si i v reálném světě uvědomila, že se musí otevřít světu a lásce. U.G.H. Je to nadmíru únavné, když vám cpou romanci do chřtánu i ve filmu, který si z nich má utahovat. Nicméně Rebel Wilson nemůžu upřít snahu to ustát s grácií, levnějšímu Hemsworthovi to, že se snaží být nad věcí, a psíku Baxterovi to, že na to hodil bobek. Mám to stejně.

    • 6.1.2019  13:42

    Kdyby Goddard neměl občas problémy s tempem, bylo by to ještě lepší.

    • 29.12.2018  18:52

    Nová adaptace Poirota, kde adaptace je klíčové slovo. Tam, kde Branagh sází na divadelnost a spektákl, Phelps se nebojí být jiná. Jak ostatně dokázala už v Ordeal By Innocence. Poirot je tak značně oproštěn od své typické manýry (kterou tak dokonale ztvárňoval David Suchet) a dostáváme bezmála origin, který více zkoumá katolickou vinu a Poirotovu minulost. A nemůžu říct, že bych s tím měla výraznější problém, jakkoli se Phelps nedrží knižního kánonu. Dle mého názoru je každá adaptace odrazem doby, ve které vzniká. Vždyť i pozdější Poirotovky ITV nabraly značně temnější rysy, proč to tedy vyčítat těm od BBC? Vraždy podle abecedy nejsou učesanou procházkou po malebných anglických městečkách a panských sídlech a naplno se v nich projevují třicátá léta. Bude divákům vadit otevřená narážka na rasismus a xenofobii? Některým určitě. Ale jak sám Poirot říká, "Such vapid nostalgia for the gentle past. Cruelty is not new." Za mě velmi slušná podívaná se solidním obsazením.

    • 27.12.2018  16:54

    Slováci mají poslední roky mnohem vyváženější pohádkovou tvorbu než Češi. Jednoduchý příběh jedoucí po srozumitelné linii bez zbytečných postav a vytáček. A to příběh zvládne i trochu kurážnější princeznu (i když při jejích větších zkouškách ji ke škodě ignoruje) bez toho, aby tomu obětoval hlavního hrdinu (jako Sněžný drak). I kouzelné postavy ježibaby a skřítka jsou zábavné a nepřekračují hranici trapnosti, k čemuž lze Bebjakovi jen gratulovat.

    • 27.12.2018  16:40
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    **

    Bohužel, je to stejný dramaturgický bordel, na který jsme od českých pohádek v posledních letech zvyklí. Kouzelník Žito (který neschopně kouzlí asi jen deset minut) neví, jestli se v něm má zpívat, mluvit, kouzlit, intrikařit, tak raději dělá všechno. Žito sám je docela sympaťák (a myslím si, že se u něj snažili zachytit mladého Neckáře), jenže jeho chytrost a laskavost se snoubí s přehnanou sebedůvěrou a jistotou morální nadřazenosti. Žitovo trestání nepoctivých vesničanů zavání pomstychtivostí a celkově mi morální poselství pohádky připadá zastřené. I muzikálové peklo je směsicí příšerných čertovských neduhů jak opsaných od Trošky - blábolící čerti, kteří se na zemi chovají docela normálně, a slušný Lucifer (Čertova nevěsta byla v tomto stejná). Pavel Kříž má pak opět příšerný účes a záporáckou roli, ve které opět hrozivost nahrazuje přehráváním. Celkově je Kouzelník Žito slabá a místy dost nudná pohádka, která právem skončí v propadlišti vánošních dějin.

    • 24.11.2018  18:52

    Film s docela dobrým nápadem, který bohužel pokulhává ve zpracování. Renee se totiž stane díky pádu sebevědomou, ale nevidí se jako titulní pretty, ale spíš neodolatelná. Je to pěkná hříčka na to, jak i náš vlastní pohled na tělo ovlivňuje naše životy. Jenže předstírat u toho, že Busy Phillips je šedá myška je trochu na hlavu (obarvením na brunetu, vážně?), a "ulovení" přítele v prádelně a celý následný vývoj jejich vztahu mi taky přišel moc. Přiznávám, že jsem v poslední třetině přetáčela dopředu.

    • 9.11.2018  21:35

    Recyklace zápletky v tom nejblyštivějším podání, které vás zhypnotizuje stejně jako Screenslaver.

    • 4.9.2018  17:01

    Komedie s tak strašně debilní premisou, že musíte vypnout velkou část kritické části mozku, abyste si to byli schopni aspoň trochu užít. On totiž už jen ten nápad, že existuje něco jako maximální číslo sexuálních partnerů u žen je naprosto absurdní a zastaralý. Ally se pak dostane do smyčky přesvědčení, že je a) děvka (alespoň podle jejích kamarádek a ex-přítele), b) už měla potkat "toho pravého". Její cesta pak zahrnuje následující poznání (spoilery): lifestylové časopisy jsou zlo, kamarádky nemají vždycky pravdu (a tyhle jsou obzvlášť hrozné odsuzující slepice), ex-přítelové mají zůstat v minulosti a že nemá smysl se měnit pro druhé. Situace, za nichž k tomu dospěje jsou někdy více či méně trapné, ale nic přehnaně otřesného. Co tuhle romantiku ale tahá z bahna těžkého (pod)průměru je Anna Faris a Chris Evans. Neříkám, že rozvíjející se přátelství Ally a Colina není sbírka klišé, ale ti dva to zkrátka zvládnou uhrát takovým způsobem, že jsou sympatičtí. Za což mají můj respekt a tři hvězdičky s příslibem opětovného zhlédnutí.

    • 2.9.2018  17:39

    Hm. Debbiiny parťačky uvázly někde na půli cesty. Začátek se rozjíždí poměrně slibně zejména díky způsobu, jakým se Debbie propracuje z vězení až do luxusního hotelu během odpoledne. I rekrutování týmu probíhá v dobrém tempu, ale zároveň rozkryje první problém - totiž to, že některé členky týmu jsou tak nevýrazné, až by tam ani být nemusely. Platí to zejména pro postavu Mindy Kaling, částečně i pro Lou Cate Blanchett - ačkoliv ta slouží jako parťák k Debbie, její přínos v rámci celé krádeže je vcelku nijaký (pokud nepočítáte tu "bokovku"). Kromě titulní Debbie tak vyčnívá zejména Rose Heleny Bonham Carter, která konečně mohla přirozeně uplatnit svou excentricitu. Paradoxně si ale všechny parťačky strká do kapsy Anne Hatthaway, která si svou variaci na ne úplně blbou hollywoodskou divu naprosto užívá. Co je to ale platné, když Gary Ross nemá žádný cit pro tempo. To nejdůležitější na celém filmu je vždy provedení loupeže a tomu chybí cit Soderberghových parťáků pro rytmus i estetično. Met Gala je jedna z nejpompéznějších událostí módní / celebrití smetánky a přesto Ross celé to blýskavé pozlátko ignoruje. Většinu času trávíme u stolu s Daphne nebo u záchodu s Debbie. Proč? Pro jeden záběr, kdy se všechny hrdinky předvedou v robách (Nine Ball třeba naprosto nesmyslně), aniž bychom viděli tu veledůležitou róbu Daphne zepředu. Neříkám, že z Ocean's 8 by bylo nutno dělat zločinný Sex ve městě / Ďábel nosí Pradu, ale ono exkluzivní prostředí je trestuhodně nevyužité. Zklamaná jsem z výkonu Richarda Armitage, který působí celou dobu strašně nervózně, a vůbec mu nevěřím, že by o něj Debbie nebo Daphne kdy zavadily pohledem. Jako jednohudbka to ale funguje dobře, program na nedělní odpoledne jako vyšitý. (Což je při tom hvězdném obsazení docela smutné.)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28