Elyssea

Elyssea

okres Brno
žena se studenýma haksnama

27 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 6.12.2017  20:35

    Naprosto ubíjející sled scén bez větší návaznosti, logiky či nedejbože emocí. Dohromady se totiž dává tým, který vás dost dobře ani nemůže zajímat. Flash trpí hyperaktivním nerdovstvím, Cyborg závanem deux machina, Batman je na pokraji syndromu vyhoření a Diana to celé odtáhnout nemůže (ačkoli ne pro nedostatek snahy). U Aquamana se už teď bojím, jak bude vypadat podmořská akce, protože ta malá ukázka mě stoprocentně odradila. Paradoxně vrchol filmu nepředstavuje jedna z x-tých bitek s digimonstrem (zív), ale oživení Supermana. Tam vznikla výborná scéna, kterou vzápětí utopili v kukuřici. Znovu se dokazuje, že z DC universa zatím opravdu fungují jen dvě části - Superman a Wonder Woman. Jinak by akce na Themysciře mnohonásobně nepředčila celé závěrečné zúčtování, které Kal-Elovi očividně stačilo jako malé zahřátí svalů.

    • 10.11.2017  17:33

    Podle mě je určitý rozdíl mezi teatrálností a melodramatem. Poirot je osobnost se svými podivnůstkami, velkým srdcem a brilantní myslí. Absolutně si potrpí na závěrečné voila, kde má schopnost se předvést (odtud ta teatrálnost). Proč z něj tedy Branagh dělá akčního hrdinu, který dostane nakládačku od tří různých pasažérů vlaku, tedy vůbec nechápu. Hazardování s vlastním životem, aby vyzkoušel něčí charakter? Střílení? Melodrama. Těmihle "aktualizacemi" postava dostává naprosto zbytečný nový rys, kdy nejde jen o malé šedé buňky mozkové, ale občas také o svaly a pěsti. A tohle podle mě Poirot nikdy nepotřeboval. Nicméně Branaghovi se povedlo připoutat mou pozornost a spoluhráče si našel přímo královské. Zvlášť Michelle Pfeiffer se nenechá zastínit a dominuje svým scénám. Po vizuální stránce Vražda v Orient expresu funguje zejména ve vlaku (a velká škoda, že se tvůrci rozhodli nevyužít stísněnosti prostředí), okolí a scenerie jsou na mě příliš cítit CGI. Doylova hudba je místy podivně mimo děj. Celkově vzato je to slušná podívaná, ale u mě je jak za Lumetovou verzí z 1974 tak i za televizní adaptací se Suchetem z roku 2010 (a tam se také sešlo kolik skvělých jmen).

    • 28.10.2017  17:25
    Mumie (2017)
    **

    Absolutně zoufale vykradená Sommersova Mumie (jakkoli to má být remake té starší), která nepřináší vůbec nic nového nebo nedejbože zajímavého. Cruisův Nick není Fraserův Rick a ten veletoč ze sobeckého zloděje v zaláskovaného obětavce je pomalu neuvěřitelnější než oživlá mumie. Nehledě na to, že po první hodině Mumii dojde tempo a zbylá necelá hodina by se dala notně zkrátit. Kdyby křižáci nepokradli, co našli, mohla Ahmanet Nicka bodnout už v Iráku a bylo by vymalováno. Ugh, Evropani. Propojení starých hororových postav nebyla od Universalu marná myšlenka, ale snad by se jí lépe dařilo v retro stylizaci. Tam se totiž béčko mnohem lépe snese. Co v tomhle univerzu ale dělá Russell Crowe je pro mě absolutní záhada.

    • 27.10.2017  23:25

    Nejzábavnější na tomhle filmu je Captain America.

    • 6.10.2017  17:25

    Líný závěr zbytečně shazuje dojem z téhle jinak dobré konverzačky.

    • 23.9.2017  21:38

    Největší problém téhle komedie je ta otřesná milostná linka. Hlavní hrdinka si totiž najde ultimátního kokota, který se k ní chová jako k onuci a vytře s ní podlahu. Tolik k romantice, nehledě na to, že sexuální scény jsou v tomhle filmu opravdu pro otrlé (au). Jediné, co na tomhle stojí za to je přátelství mezi Lindou a Vandou, protože taková dvě třeštiprdla po třicítce aby pohledal. Jinak nechybí klasické přísady české komedie, pár povedených vtipů, karikatura homosexuálů, prakticky hned dvě znásilnění na stříbrném plátně (u té studentky fakt nejde o nic jiného - a jako vtipn je to obzvlášť ohavné) a interupce jako zákrok, který existuje pouze v alternativním vesmíru. Čím déle to trvalo, tím znechucenější jsem byla. A to to vypadalo jako docela příjemná oddechovka.

    • 23.9.2017  17:53
    Život a doba soudce A. K. (TV seriál) (2014)
    ***

    Soudce Melancholik, který se dvanáct dílů plácá v porozchodové krizi, a vše provází svým vnitřním komentářem. V některých případech ukrajuje zdlouhavou část soudních jednání (některé jeho asociace jsou velmi úsměvné), někdy jsou to kecy v kleci. Mix jednotlivých případů a krize identity není úplně marný, jenže to by Švehlík musel dostat spolehlivé a dobře napsané spoluhráče. V osobní rovině totiž neexistuje jediná žena (Tereza, Laura, Iva), která by měla nějakou osobnost. A co se rodičů Klosových týče, tam ani Bartoška nemá, co hrát. Všech dvanáct dílů nemá uspokojivou ústřední linku, která by vás držela v jakémkoli napětí. Proto už se ke konci seriál táhne (díl Kněz je dokonalou ukázkou výplně) a závěrem vás spíš romrzí než cokoli jiného. V rámci české tvorby originální počin, který je bohužel nedotažený ve všech směrech (úvodní a závěrečné titulky jsou graficky otřesné).

    • 20.9.2017  13:19

    Banální příběh o tom, jak se Alice posune ve svém životě dál. Jenže aby bylo originalitě učiněno zadost, potřebuje k tomu tři nahodilé podnájemníky. Jen v továrně na sny se triu aspirujících filmařů dostane příležitosti spát v zahradním domku dcery oscarového režiséra (a jednomu v její posteli). Český název je ale naprosto zavádějící - protože ani mladé ucho (jehož jméno jsem už zapomněla), ani ex-manžel Michael Sheen nejsou pro Alici ti praví. (Zvlášť proto, že mladší je povahovou kopií toho staršího.) Alice si v prosluněném LA znovu buduje svůj domov a ke svým dvěma dcerám adoptuje tři dospělá děcka. Není to vlastně ani moc zábavné, nijak romantické, a místy dlouhé i při adekvátní stopáži. Ale jestli se Meyers mladší něco pohlídala, tak je to vizuál, protože kdyby nic jiného, tak se na to alespoň dobře kouká. Stejně se při oné závěrečné scéně neubránítě pocitu, že Alice možná je znovu doma, ale ta nová rodina, kterou si tak zálibně prohlíží, jen těžko bude reálně fungovat.

    • 12.9.2017  04:11
    Newsroom (TV seriál) (2012)
    ****

    The Newsroom je seriál o tom, jak by měla vypadat "ta pravá" novinařina. Zcela očividně míří na liberálního diváka, už jen tím, že zclea netypicky pro americký seriál si hned v úvodní scéně dovolí tvrdě kritizovat USA přímo ústy hlavního hrdiny. "Naše země nevzkvétá", jako by říkal Will McAvoy, vzápětí otočí směr stanice ACN o 180 stupňů a začne dělat poctivou žurnalistiku. A kdyby se Newsroom opravdu držel pouze v redakci a ve studiu, byla by to vynikající podívaná. Jenže ona jejich "mise civilizovat" je trochu dvojsečná metoda. Na jednu stranu dává divákovi pocit, že cíle celé skupiny sympaťáků kolem McAvoye a Mackenzie McHale, jsou správné a stojí za to za ně bojovat. (A zejména v první sérii jim opravdu není těžké držet palce.) Jenže na druhou stranu z toho čpí to, co i z Willova úvodního projevu - blahosklonnost. Zprávaři z ACN jsou na své misi velmi často téměř nesnesitelně arogantní. Ohánějí se morální převahou a novinářskou integritou jakmile narazí na někoho, vůči komu se mohou snadno vymezit - zejména kolegům z bulváru nebo jen těm, kdo jim oponuje. V první sérii to značně vyvažuje vynikající a zábavná reportážní část. Jakmile se jde do redakce či studia a mluví se o věcech z nedávné minulosti, the Newsroom šlape jak má. Ve druhé sérii ale následuje odklon od menších reportáží a jede se po linii jediné stěžejní reportáže na celou sérii. Ve spojení s nelineárním vyprávěním se ale daří držet napětí a po třech dílech s pomalejším tempem se to konečně rozjede. Opravdový problém ale nastává v sérii třetí - opouštíme novinařinu. Opravdu, fiktivní námět k reportáži sice dá do pohybu kola celé série, ale není to vlastně vůbec zajímavé. Tady nejde o onu hru - kdo, jak, proč a jak to nejlépe odvysílat. Třetí série se doslova rochní v dokazování, že hrdinové z ACN jsou ti morálně na výši, protože přece drží pospolu a nejsou hyeny, které odvysílají vše za každou cenu. Kde ale třetí série nejvíce drhne je prostor, který dává vztahům v redakci. Romantické linky nejsou nic moc ani v těch prvních dvou. Tak proč jim dávat více času? Je pravda, že vztah Willa a Mackenzie je ústřední pro první sérii - jejich dynamika táhne zprávy správným směrem a jejich osobní vztah je komplikovaný, ale podstatný. Třetí série nabízí jen romantický instatní vývar - bez chutí a bez zápachu. Celkově mám dojem, že Sorkin a jeho spolupracovníci opravdu neumí napsat slušnou romantickou linku. Vztah nevztah Jima a Maggie je otravný od prvního do posledního dílu. Zejména Jim dostává jako postava kvůli tomu dost na frak. Nejlepším vývojem paradoxně prochází postava Dona Keefera. Hned od začátku je totiž divák manipulován k tomu, nemít Dona rád, protože ihned nekope za Správnou pětku. Postupně se ale mění v jednoho z mála členů osazenstva, který má co říct i na konci. Konci, který je mimochodem taková sbírka odfláklého scénáristického klišé, že nebýt toho, že jste jim dvacet dílů fandili, tak byste si těch zbylých šest ani nemuseli pouštět (a když už, tak jen scény se Sloan Sabbith). Newsroom ve své nafoukanosti vlastně pojídá sám sebe, což je ohromná škoda. Když se totiž točí jen kolem zpráv, je to bezkonkurenční podívaná. P.S. Emily Mortimer má můj nesmírný obdiv za to, že Mackenzie dokázaka uhrát na sympaťačku. Alison Pill jako Maggie už se to bohužel nepodařilo.

    • 6.9.2017  16:08
    To the Bone (2017)
    ****

    Pokud se chcete dozvědět kde, jak a proč to s anorexií začíná, tak jděte o dům dál. Tenhle film je o tom, jak je těžké se rozhodnout, jestli vlastně chcete pokračovat v žití. Terapie, pátrání po příčinině nemoci, to všechno jde stranou. Důležitá je otázka, jak pokračovat? Pro mě smysluplný film, který se snaží vyhýbat většině klišé o tom, jak krásné je žít.

    • 16.8.2017  18:32

    Byla jsem si jistá, že Miss Sloane je film pro mě a měla jsem pravdu.

    • 6.8.2017  23:02

    Nuda v Londoniu.

    • 2.5.2017  21:18
    O svatební krajce (TV film) (2003)
    ***

    Za nejtragičtější zvrat v této pohádce považuji oholení Milana Bahula.

    • 2.4.2017  13:08

    Akční jednohubka se super-anti-hrdinou na spektru. Celé to osciluje na hranici zábavnosti a debility, je jen na vás, která stránka pro vás bude převažovat.

    • 23.3.2017  05:47
    Anesthesia (2015)
    ****

    Se snímky, které se snaží o nějaký přesah je to těžké. Vybalancovat vyznění tak, aby nepůsobilo mravokárně, strojeně nebo jen otravně, to chce umění. Nelsonovi se to daří pouze částečně. Předně, těch střípků v mozaice je přeci jen příliš. Jakkoliv se mi líbil výkon Kristen Stewart a její monolog patřil k těm nejlepším scénám filmu (a hlavně na poslední chvíli uhnul z trapného strefování se do technologie komunikace, které má tak v oblibě starší generace), její postava ve filmu vůbec nemusela být. Takhle je film do devadesáti minut možná až příliš nahuštěný. Nepůsobí ale skokově, ačkoliv se velká rozhodnutí a posuny dějí v rámci jednotlivých konverzací. Jenže kdo se někdy díky jedné konverzaci neocitnul na neočekávaném místě? Co mi ale vadí a na Anesthesia i mrzí je využívání archetypických postav - zejména v případě "zoufalé manželky" Sarah a drogově závislého Joea. Už i samotný Walter jako učitel, kterého 99 % z nás nikdy nepotká je prototyp vysněného amerického univerzitního vzdělání. O to nezajímavěji pak zní z jeho úst ústřední myšlenka filmu, když se naťukává mnoho jiných a zajímavějších témat jinde (např. Ella vs nemoc její matky). Buď jak buď, počin je to přinejmenším pozoruhodný.

    • 8.2.2017  19:00

    Utahané a únavné.

    • 28.1.2017  21:43
    La La Land (2016)
    ***

    14 nominací na Oscara naprosto chápu. Hollywood se plácá po zádech, jak je to vlastně úžasné místo pro plnění snů a Chazelle k tomu přihazuje líbivé obrázky a nostalgické písničky. Je to navíc nabalené na unylou romanci dvou nezajímavých lidí. Osudová? Ani ne. Ze všech tří filmů, ve kterých po sobě Ryan s Emmou pokukovali jsem jim to tady věřila nejméně. Zvlášť Gosling, pokud zrovna nehrál na piano, se z plátna koukal dost nezaujatě. Zkrátka a dobře, tohle načančané snění o dokonalém městě zázraků mě vůbec neokouzlilo.

    • 1.12.2016  06:25

    Bezduchá recyklace dějových linek, která propichuje nostalgickou bublinu chránící Stars Hollow a odhaluje Gilmorova děvčata taková, jaká opravdu jsou - sebestředná, nevyzrálá a povrchní. Rory zradil její potenciál a očekávání, že po úspěšných studiích jí spadne kariéra do klína sama. Lorelai se opět ztrácí ve své vlastní hlavě a všechna domnělá příkoří si musí řešit v Kalifornii. Jenže u této dvojice vlastně nenastala žádná změna, vývoj. Rory opakuje stejné chyby dokola (ne/vztah se zadaným mužem), Lorelai vlastně také. Jediný, kdo se vyvíjí je Emily. Drasticky, ale vyvíjí. Do toho připočtěte úmornou stopáž podpořenou místy nesmyslným podbízením fanouškům (bez Christophera, Jasona, Brigády a Deana bychom se všichni obešli). Absenci příběhu vám zkrátka hraní na nostalgickou notu nenahradí. Pokud jde o tak očekávaná poslední slova, dokazují jediné - jakmile má tvůrce vymyšlený závěr od počátku psaní show, málokdy to nakonec sedí, protože to v drtivé většině případů kašle na dosavadní vývoj (viz HP). Zkrátka a dobře, tenhle rok ze života Gilmorových děvčat za moc nestál.

    • 23.11.2016  22:23

    Marvelovská recyklace tak vysoké kvality, že vám téměř dá zapomenout na to, že její forma drtivě přebíjí obsah. Podle šablony Iron Mana, jehož nástupcem Strange ironicky je, se setkáváme s arogantním géniem, kterého trauma donutí obrátit svůj život vzhůru nohama. Zatímco u Tonyho, který na vlastní kůži pozná moc svých zbraní, dává jeho příklon k technologickému prosazování míru (viz jeho kovoví sentinelové) smysl, Strangeovo otevírání mysli pro věci mimo vědecké chápání krapánek drhne. Zvlášť, když se jeho arogance a nedostatek empatie náhle překloní k humanismu a sebeobětování jen proto, že se proletěl kaleidoskopickým vesmírem. Cumberbatch, jakkoli mu jeho role x-tého génia poměrně sedí, nedokáže tyhle prudké přechody věrohodně ustát a nejvíc je to znát na jeho vztahu ke Christine, kde mu jde nějakou hlubší emoci jen velmi těžko uvěřit. Do toho si připočítejte mizerné vtipy, které z filmu nehezky trčí, a neuvěřitelně odfláklého záporáka bez jakékoli promyšlenější motivace (trestuhodně vyplýtvaný Mads Mikkelsen). Výsledkem je jednohubka, kterou od marvelovského průměru zachraňuje jen a pouze vizuál, na kterém se očividně nešetřilo. Označovat tenhle filmový kaleidoskop za jeden z nejlepších marvelovských originů mi proto přijde nadsazené. I loňský Ant-Man měl ucelenější děj a hravou formu, ve které fungovala komediální rovina. Strange jako kdyby nevěděl, jakou cestou se dát a doplácí na to. Za mě průměr.

    • 30.9.2016  22:57

    Zoufalá nuda zahlcená přemírou digibordelu a zcela zbytečnými scénami. Erik dostává do vínku další rodinné trauma, jehož emoční rovinu dokáže pocítit opravdu jedině Charles (a není to skutečná láska? Zdravím Cherik shippery!). Nám ostatním nezbývá než sledovat, jak se zcela zbytečně zabíjejí rodinní příslušníci jen proto, že Erik potřebuje být vzteklý na svět. Kdyby býval šlápnul na kostičku od Lega, pochopila bych ty destrukční tendence taky. Do toho se nám přidávají další a další postavy (nadbyteční Moira a Stryker) z nichž obstojně hrát umí tak polovina. Tye Sheridan a Sophie Turner, kteří mají nejvíc prostoru, jsou bohužel oba na jedno brdo. Herecké osazenstvo vyvěsilo bílou vlajku a dojíždí skvěle nastartovanou trilogii na volnoběh (zejména Jennifer Lawrence). Jedinými jistotami zůstávají McAvoy a Fassbender, kteří ale nemají dostatek momentů pohromadě, aby svou chemií zachránili tenhle rozpadající se příběh. Přitom kdykoli dojde na komornější scénu či konfrontaci jeden na jednoho, film se znatelně zlepší. V těhle malých okamžicích se dá totiž zapomenout na to, že logika letěla z okna a statisíce lidí umírají ve všech těch rozpadajících se digiměstech. (A jediné, co vidíme X-Meny zrekonstruovat, je škola...) Singerovi se zkrátka povedlo to, co měl v plánu filmový záporák sám. Totálně zabít tuhle trilogii. P.S. Ottman by se měl stydět, pokud dojem udělá jenom další opakování Beethovenovy 2. věty ze 7. symfonie, je něco opravdu špatně. Zvlášť, když je užitá v tak mdlém okamžiku.

    • 26.9.2016  23:16

    Povrchní tuctová romance obalená v sentimentálním pozlátku meziválečného Hollywoodu. Jesse Eisenberg hraje zatím tu nejotravnější variaci allenovského archetypu hlavního hrdiny - sebestředného otrapu, o jehož šarmu vás musí přesvědčovat nadbytečný vypravěč. Navíc Bobbyho románek s Vonnie působí i ve světle hollywoodské povrchnosti jako čirá fikce, což je trochu problém, když na něm stojí zápletka celého filmu. Jedním z důvodů může být i to, že Kristen hraje znatelně lépe, má-li ve svých scénách za spoluhráče Carella. Zbytek ansámblu (bohužel včetně Blake Lively) je tu do počtu a rozmnělňuje film hloupými vložkami a vyloženě teatrálními scénami (Jeannie Berlin jako Bobbyho matka je obzvláště úděsná), takže i při přiměřené stopáži se to nepřiměřeně táhne. Škoda.

    • 26.8.2016  17:57

    Malý chaos. Film o zahradách bez zahrad, který je na kostýmní drama až překvapivě nesouvislý. Sabine De Barra si totiž musí poradit se svými traumaty (tragický skon dítěte, jaké překvapení), hloupými útoky svých kolegů-zahradníků, štěněcíma očima Andrého de Notre, jeho manželkou, a milostnými problémy Ludvíka XIV. Na nějaké zahradničení pak logicky nezbývá moc času a zeleně je ve filmu poskrovnu (většinou je to bláto, interiéry, bláto, kytka, interiéry, strom). Místo toho se frká o milostných vztazích většiny francouzského dvora, které Sabine urovnává svými květinovými metaforami. Jenže oni milenci a milenky nejsou zdaleka tak záživní, jak si to nejspíš Rickman přestavoval. On sám dvořanům "kraluje" odfláknutým projevem, postaveném vyloženě na jeho hlasu. Do toho se ještě najde několik WTF momentů, zejména návštěva komnat Madame De Montespan a odbočka k porovnávání osobních tragédií a ano, poprsí. Naštěstí mi ale nevadila milostná linie a herci ve vedlejších rolích (Penry-Jones, Ehle) byli milým zpestřením, takže nejsem nijak výrazně nespokojená. Spíš jsem od Rickmana dostala typickou skleníkovou růži, která sice hezky vypadá, ale nikomu nevoní. P.S. Kate Winslet nevypadá unaveně, ona jenom na sobě nemá obvyklou vrstvu make-upu.

    • 11.8.2016  22:36

    Zbytečně sentimentální a nevhodně oslazené. Veškeré zlo a konflikty jsou koncentrované pouze do osoby Hilly, která stojí prakticky za vším špatným v životě celé řady služebných. To je samo o sobě absurdní. Opravdové problémy černošské menšiny film tlačí do pozadí a bílé ženy mají víc prostoru, než si vlastně zaslouží. Co mi přijde obzvlášť trpké je, že bílé ženy jsou ukázány jen jako figurky ve hře Junior League či Dcer Ameriky. Zvlášť matka Skeeter si nezasloužila zacházení v rukavičkách. Film zjemňuje drsné okamžiky z předlohy ironicky ve prospěch bílých postav a výrazně jim mění jejich osudy. Skeeter je tu hybatelkou děje s originálním nápadem, liberálkou a bojovnicí za rovnoprávnost. A Celia? Ta se dočká cukrkandlového konce šťastné domácí hospodyňky schopné uvařit večeři o pěti chodech. Závěrečné slovo možná patří Aibileen, otázka ovšem zůstává, nakolik byl tenhle film opravdu o ní a jí podobných ženách.

    • 10.8.2016  21:59
    Švestka (divadelní záznam) (2001)
    ***

    Cimrmani mají ve svých hrách velký problém z přečerpáváním jednotlivých vtipů. Což se ukáže jako problém v případě, kdy je celá hra cyklem opakujících se gagů. Podání ruky, švestka-žebřík-skleróza nebo žába-pulec představují vlastně celý děj. Přesto by se tahle stařecká demence dala s úsměvem vydržet (i díky výkonu Jana Kašpara, s jehož utrpením jsem hluboce soucítila), kdyby nebylo absolutně zbytečných a děje natahujících "ženských" postav. Tady se Cimrman očividně držel svých maskových archetypů a dodal Blbou Julču, Mužatku Irmu a Mladou Pannu. Všechny tři jsou na zabití a zoufale nevtipné. To se bohužel týká i úvodního semináře, který se mi ze všech zhlédnutých her zdá zatím nejslabší. Škoda.

    • 3.8.2016  18:01

    Team Calm Down, Boys. Achillovou patou Občanské války je občanská válka. TeamCap a TeamIronMan jsou totiž jen dvě skupinky lidí odmítajících se poslouchat. Jeden nechce být využíván politiky pro jejich záměry (ostatně po Hydře se není co divit), zatímco ten druhý hnán výčitkami svědomí hledá oficíry s razítkem, kteří vyčarují ze zabíjení neviňátek pouhé vedlejší ztráty. Stejně jdou nakonec všechny principy stranou a nakonec jde zase jen o rodinu a lámání srdcí (sem tam i nějaké té páteře). Jenže to, co by se dalo vyřešit minimalisticky, se nafoukne do obřích rozměrů a vtáhne to absolutně nesouvisející postavy. Účast Ant-Mana a Spider-Mana je absolutně zbytečná a hlavně nesmyslná, zvlášť v případě náctiletého kluka, který nemůže mít absolutní páru o tom, za co a proč bojuje. Celkově je Občanská válka jen sledem více či méně zapamatovatelných scén bez větší logické soudržnosti. A to je pro mě po Zimním vojákovi trošku málo. P.S. Zdá se, že jakmile jde o maminku, Batman, Superman ani Iron Man neznají bratra. Nebyla ona nakonec matka Starková taky Martha?

    • 16.7.2016  22:34
    Ptačí zpěv (TV film) (2012)
    **

    Eddie Redmayne čumí do blba. Tři hodiny.

    • 25.6.2016  21:05

    Ach jo. Když vám většinu zážitku zprostředkuje dokonalá Čajkovského hudba, je zkrátka něco špatně. Náhled do brutálního vývoje jedné osobnosti se totiž odehrává výhradně na povrchu. Doslova. Fyzické nechutnosti a scény jako vystřižené ze starých hororů (světla zhasla, Nina brečí, máma vchází do dveří) jsou tu navíc a nebyly by přitom vůbec zapotřebí, kdyby Aronofsky nepostavil Nininu osobnost na dvou tak stereotypních základech. Tím prvním je týrající matka ventilující si přes Ninu své ambice. Tím druhým je Ninina doslovná "frigidita". Příliš nevinná a uzavřená? Pak to jistě musí být nedostatkem sexu a vášně. A jedinou cestou k Černé labuti je probuzení sexuální stránky, která je ale zárovem její destrukcí? Jak ohavně viktoriánské. Nina možná překročila svůj stín, Aronofsky nikoliv.

    • 24.5.2016  19:37
    V.I.P. vraždy (TV seriál) (2016)
    ***

    V.I.P. vraždy nejsou kriminální seriál. Detektivní zápletky jsou více či méně pitomé a naprosto snadno prokouknutelné. Žádné realistické pátrání a zpracování důkazů zkrátka nečekejte. Napojení zápletky na svět (primáckých) celebrit a přímé odkazování na známá jména (třeba v dílu u vraždy kuchaře) je také místy kostrbaté a hlavně, kdo je zvědavý na primácké moderátory? Co tak drží seriál nad vodou jsou slovní přestřelky mezi Wolfovou a Beranem, kteří jako nesourodá dvojice poměrně dobře fungují. Soňa Norisová je sympatická a přemoudřelou spisovatelku jsem jí bez problémů věřila, u Děrgela už to bylo trochu horší. U tohohle seriálu je to trochu vítězství jednookého mezi slepými, protože Vraždy jsou jeden z mála komediálních(?) seriálů, který není o vztazích a to já oceňuju. Takže přivírám oči a hážu tři hvězdičky. Můj komentář na specifické problémy se sexismem se dá najít zde.

    • 22.5.2016  22:43
    Bobby (2006)
    **

    Přehlídka postav, jejichž příběhy jsou vám ukradené, a které ze sebe chrlí plakátová moudra. Povrchní adorace Bobbyho Kennedyho, která je zajímavá, jen když jsou použity staré originální záběry z kampaně.

    • 8.5.2016  22:50

    Jak se připravit pro vztah. Tenhle film vůbec není o single lidech. Je to o lidech, kteří jdou ze vztahu do vztahu, jejichž celý život se točí kolem mužů (nebo alespoň některé jejich části) a kteří se musí naučit jak být správně ve vztahu. Nejde tedy o dobré a špatný způsoby jak být singl, ale o dobré a špatné způsoby jak být ve vztahu. Jste příliš samostatná a chcete být svobodná matka, protože proč ne? Pak vám osud hodí do cesty Správňáka™, abyste se naučila přijmout pomoc od někoho jiného. Jste pro nezávazný sex bez vztahu? Pak poznáte sympatickou romantičku, aby vás přivedla na správnou cestu. Pokud už jste singl, je to jen proto, abyste se dostatečně dobře poznali a byli i ve vztahu sami sebou. Tudíž vám tenhle film narve do krku své zásadní moudro, že život je celý o vztazích. Děje se tak za pomoci nepřiměřeně dlouhé stopáže, Rebel Wilson, která se chudák ze své herecké škatulky už nevymaní, a Leslie Mann, které stačí být sympatická. Zbytek za řeč nestojí, Dakota Johnson je ale správně nijaká pro to, aby se s ní divačky mohly ztotožnit, nebo ne? Mimochodem, Liz Tuccillo stojí i za Sexem ve městě a napsala Až tak moc tě nežere. Vědět to předtím, tak se do téhle reklamy na romanci snad ani nepouštím.

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace