Recenze (425)
Depozity III. říše (2016) (seriál)
Seznam epizod: 1. Zlatý vlak 2. Podzemní město Wlodarz 3. Strážci nacistických pokladů 4. Gontowa - horský masiv plný tajemství 5. Mucholapka - tajemství Mölke 6. Úkryty v Sovích horách 7. Průzkum a metody hledání 8. Živí svědkové historie 9. Výzkum: praxe a realita 10. Vězeň číslo 1277 - Jan Latanski
Francouzská revoluce (1989) (TV film)
Velkolepý historický snímek o jedné z největších událostí francouzských dějin nabízí především výborné herecké výkony, dokonce jsme si mohli užít Christopha Leeho v roli kata Charlese Henriho Sansona. Jen pro doplnění a zajímavost bych uvedl, že po popravě Maximiliena Robespierra následovala ještě poslední vlna teroru pod vedením veřejného žalobce revolučního tribunálu Antoina Quentina Fouquiera-Tinvilla, který byl taktéž nakonec popraven gilotinou, a to 7. května 1795.
Krajní meze - Závěrečná zkouška (1998) (epizoda)
Prozatím nejlepší díl Krajních mezí, ikdyž se těch kvalitních najde samozřejmě více. Skvělý námět, který by vydal i na celovečerní film. Tomu geniálnímu studentovi se není proč divit. Pokud totiž házíte někomu takovému celý život klacky pod nohy, je jasné, že pohár jednou přeteče a on najde radikální řešení všeho.
Detectorists (2014) (seriál)
Vynikající seriál překypující vtipem, originalitou a v neposlední řadě hlavně dvěma hlavními a skvělými výkony vskutku sympatických herců, které známe například z Pirátů z Karibiku a Harryho Pottera. Škoda, že seriál je tak krátký, protože na každé úsměvné dobrodružství nebo průser Lance a Andyho jsem si urychleně zvykl se moc těšit. Nicméně půlhodinová stopáž je vyhovující, protože díly na sebe navazují. Taktéž děkuji datel071 za titulky :-)
Silo - Holstonova volba (2023) (epizoda)
Tento díl se sice lehce rozchází s knihou, ale jde o část, kde mohou mít tvůrci volnější ruce. Co se prvních dvou epizod týče, mohu říct, ikdyž jsem výbornou knihu četl, že je prozatím seriál slušně rozjetý a povedený. Od knihy se zatím seriál liší spíše jen v detailech, např. v knize je schodiště v silu ocelové, v seriálu betonové anebo, že obyvatelé sila nenosí každý jiné oblečení, ale jsou barevně odlišeni barevnýma laclovýma montérkama. Uvidíme tedy, a sám jsem moc zvědavý, jak to půjde dále.
Jak přežít v divočině (2018) (pořad)
Dokument má 10. dílů, cca po 45 - 50 minutách. Jde to všechno sledovat i na youtube. Za mě určitě povedené, jen Joe Vogel se mohl trochu více představit. Víme o něm jen to, že je biolog, má lovecké i rybářské oprávnění a zůčastnil se expedic do odlehlých končin. Na internetu lze najít, že napsal knihu o přežití, ta ale prozatím nebyla přeložena do češtiny. Jelikož se podobnými věcmi taky zaobírám, musím říct, že oproti podobnému pořadu s Bearem Gryllsem je tento pořad pokojnější a Joe ukazuje více praktické věci k přežití než Bear Grylls, který ukazuje spíše takové, které lze využít v krajních situacích.
Reacher - Reacher nic neříkal (2022) (epizoda)
Nejde mi do hlavy, jak někdo může dostat tolik ran páčidlem, dokonce i do hlavy, a nemít ani škrábnutí. To asi trochu nedomysleli...
Kdo přežije - Heroes vs. Healers vs. Hustlers (2017) (série)
Skvělá řada s přímo brilantními hráči. Nebudu jmenovat, protože jich je opravdu nadprůměr oproti jiným řadám. Co se ukončení a finále týče, jistě vzbudilo spoustu debat a rozpaků, ale s tím nikdo nic nenaděláme.
Bohové a mýty staré Evropy (2014) (seriál)
Domov aneb Kam směřuje naše cesta (2009)
Odkaz na online shlédnutí na youtube se slovenským komentářem: https://www.youtube.com/watch?v=pzndgFZ0Njs&list=WL&index=3&t=0s