Poslední recenze (2 870)
Justice League: Crisis on Infinite Earths - Part One (2024)
Mno. Čekal jsem větší průser typu Ticho, ale i přes mé výtky a při faktu, že se jedná o 1. díl ze 3, dám za 3. Za 4 by to bylo klidně, ALE to by si samoz. autoři nesměli vycucati z prstů 90% děje (ano, opět zde luxusní předloha slouží jen jako hrubá kostra, která nějakým zázrakem, nabere jasnějších kontur, zhruba posl. 30 min.) nepotvrditi fakt, kterého si všimlo spousta zahraničních recenzentů, tzv. unylost a jakási blíže nepopsatelná fádnost většiny souč. Tomorrowverse, který naštěstí(?) končí právě touto masivní trilogií, kde máte reálnou šanci upadnouti do mikrospánku a to zvláště u akčních sequencí, což je pro mě osobně, až fascinující, neb jsem toto u DC animáků až do Tomorrowverse NIKDY nezažil. Další důl. upozornění všem budoucím divákům (ať znají předlohu či ne) prvních 45min. můžete v klidu přeskočiti (s vyjímkou scén s Crime Syndicate, které jsou TOP a až horrorově ponuré) páč se tam furt řeší buď Barry, ´´Iris´´ či svatba, nebo Amazo, který nemá v comicsu vůbec žádnou relevanci a pod. fascinující věci, které jen zdržují a většinou i nudí. Ironický dovětek, že posl. asi 3 min. jsou totálně obšlehlé z Infinity War, byť abych byl k DC fér, podobný prvek jest i v předloze a ta je rozhodně starší, než jistý MCU film. Další úlet je to, že zásadní postavy jako můj velký favourit Psycho Pirat, zde mají jen v podstatě štěk (zatímco už od začátku knihy, má velkou roli) takže čekám, že se to zlepší v dalších dílech. V podstatě se dá říci, že tam, kde jdou autoři na ruku předloze, jsem měl emoční pnutí a film mě rázem začal zajímati o dost více, než když tam běžel zcela jiný děj, který ani neměl tu atmosphéru comicsu a není to tím, že je z 80tek. Pariah je zde za váguse, skříženého s dr. Strangem, což je dosti trapné a nepoznali byste tuto též zásadní postavu pův. Krize, ani omylem, Kara má minimální (ostatně, jako v první pol. předlohy) důležitost a vypadá to, že ona a Harbinger jsou jedna a táž osoba, což je v comicsech přesně naopak a příjde mi to debilní, ale je možné, že jsem to pobral blbě (byť k tomu svádí fakt, že obě postavy mluví stejná herečka) a aspoň ze sám Monitor dopadl dobře a je to ta postava. Palec nahoru za těch několik málo střípků, které byly skoro doslova opsané z knihy. Zatím mám ale podezření a jsem zvědav, zda mi to 2. a 3.díl potvrdí, že zpětně případný divák, který bude míti chuť tuto trilogii, shlédnouti znovu zjistí, že na pt. I, nemá již potřebu se znovu koukati. Já tedy doufám, že si aspoň 2 a 3 budu chtít nechat, když už 1 zcela jistě...ne. Otázka/Question: jaký smysl (zvláště u animáků, neb u hraných filmů bych to ještě chápal) má adaptovati konkrétní comicbook, když z něj vypreparujete min. 80% toho, co ho činí tak fascinující? Z Tomorrowverse za sebe mohu s klidným svědomím doporučiti jen JS-WW II, Batman: Long Halloween (tam se drželi mnohem více předlohy a bylo to sakra znát) a samoz. z mého pohledu Legion of Superheroes, protože Kara. Není to průser, ale od úvodního filmu, dle masivní a přelomové maxisérie, jsem ehm...čekal o dost víc. A ne 50% skoro o ničem.
Glen, nebo Glenda (1953)
Konečně. Woodova výpovědní prvotina je za mnou. 3. hvězda je bez výhrad za tu slavnou 10minutovku, u které jsem sice zprvu přemýšlel, že ji nemilosrdně přetočím, ale nakonec se z toho stal šíleně ohudebněný film ve filmu, který dává tušiti (byť to pravděpodobně netušil ještě ani sám autor) že Edward D.W. jr. patří prostě do hanbatých až porno žánrů, ve kterých samoz. neexcelloval, stejně jako v jakémkoli žánru (ovšem, prdel je to občas...neskutečná) ale jako studijní materiál to má hodnotu přímo gargantuovskou. Bylo velmi zábavné, sledovati stejné (ale tentokráte originální) scény, které známe dle mého dosud z nejlepší Burtonovky vůbec. Lugosi je bůh. Fullerová příšerné dřevo. Sám slovutný Ed docela v poho herec (čekal jsem to mnohem horší). Opakující se záběry na dopravní magistrálu (dojde i na záběr v noci:) včetně tavící pece, bizonů a záběrů z 2. světové, jsou zkrátka podpis už takového formátu, že bez toho by na to šílenci jako já, snad ani nekoukali. P. s. ten ´´dětský´´ hlásek byl docela děsivý. Děsil i samotného Glena/Glendu. A pokud jste transvestita či velmi vážně uvažujete o změně pohlaví (to je dnes tak brutálně v módě, že se až divím, proč tento film není remasterován a není výkladní skříní duhové enklávy LGBTQWSNCC@e=mc2) jděte do toho.
Justice League: Warworld (2023)
Hodnocení č.9200. Ti z nás, co totálně zapoměli závěr předchozího Legionu s Karou, na to samoz. kókali jak péra. Pak jsme si sice vzpoměli, ale moc nám to ve výsledku nepomohlo. Film jest prý dle dosti čerstvého DC comicsu, který ale neznám, neb jejich produkci (až na občasné a řídké, vyjímky) už dobrých 6 let, nesleduji/nekupuji, takže nemohu posouditi, nakolik je nezáživná předloha vs. film. Ale esli to tak je ze souč. DC produkcí i na papíře, tak potěž koště. Není to průser, ale že bych z toho padal na prdel, to taky ne. Mám tak obavy, jak dopadne adaptace (které se v drtivé většině v DCAU povedly) 1 z nejzásadnějších a pro mne osobně i zároveň nejlepších DC špalků, co jsem kdy četl a hodněkráte. A která má navazovati na tento film, který je vlastně jen poněkud zbytečným prequellem k chystané adaptaci oné masivní (ve všech ohledech) knize jm. Crisis on Infinite Earths. A obávám se, že i přes to, že to má míti 2 zhruba 80min. díly, (tato obava se později ukázala, jako lichá, co se týče počtu částí) to vzhledem k předloze, nedopadne moc dobře. Dříve jsem se mohl na animáky od WB/DC dosti spolehnouti, ale v posledních letech....no, nevím. Ale aspoň tam neumře (snad) Kara, když se jí v Tomorroverse zbavili a šoupli ji do 31.st. Nejvíce se líbila čb část a i ta westernová nebyla špatná. Prostřední s Brucem, byla naprostý průser, u kterého jsem ihned po začátku, regulérně usnul. Tento typ příbéhů/žánru totiž již od 12 let (kdy mě naprosto zbořila Asimovova Nadace, mj. jiné SF klasiky) u mě skončil na naprostém okraji zájmu. Na 2.str. to i přes to všechno, nutně nuditi nemuselo. To by se ovšem museli scénáristé o dost více, snažiti.
Poslední deníček (497)
...
... 300 str.