Recenze (91)
Chlapectví (2014)
Film o ničem. Absolutně o ničem. To nic znáte. Nejspíš to máte za sebou nebo si aspoň dokážete vybavit někoho, kdo má nebo by mohl mít. Jeden z "nejlidštějších" filmů, ať už si pod tím představíte cokoliv.
Hon (2012)
Během filmu se vás zmocní chuť nějakým ošklivým způsobem umravnit malou holčičku. Zlepší se to až o několik záběrů dál, kdy naopak začnete směřovat svůj hněv k dospělákům z onoho maloměsta a k jejich zkrat(k)ovosti. Ani jedno není v pořádku, stejně jako není v pořádku hon sám. I za zvládnutou finální tečku plných 5.
Nick Cave: 20 000 dní na Zemi (2014)
Jak moc je to pravdivá výpověď a jak moc je to jen hra s divákem / fanouškem? To je úplně jedno, protože charisma NC by utáhlo i káru s tunou hnoje. Vtipný, dojemný a hudebně (pochopitelně?) famózně protkaný dvacetitisící den na Zemi.
Štěstí (1998)
Brutální přehlídka toho nejotřesnějšího, čím se může stát kdokoliv ze spořádané západní společnosti, aniž by budil hned odpor okolí. Bude vám blbě, figurky na platně vás budou srát, jenže ve stejnou chvíli vás bude mrazit a budete se s těma kreaturama upřímně smát. Jedno z pro mě nejlepších překvapení filmovýho průmyslu.
Klauni (2013)
Krásná (převážně) česká filmařina, která mi nejvíc připomněla hit Intouchables, a to přístupem "vesele o neveselém", i když místo pár záchvatů smíchupřinese "jen" skoro dvě hodiny trvající úsměv. Film má v podstatě jen dvě negativa - zvláštní nastavení dabingu, kdy časem Čech promlouvá francouzštinou za Francouze a ... tragickou kampaň. Zpracováním evropská špička (o ČR nemluvě), herecky parádní (hlavně trio klaunů) a navíc film s dobře vystaveným příběhem s několika nezapomenutelnýma scénama (smrková koupel, česání, škytavka, makléř, ...) prostě nesmí zapadnout a mít několik měsíců po premiéře sotva 500 hodnocení! Když k tomu připočítám projev pana režiséra po projekci, přál bych filmu úspěch aspoň v zahraničních sálech a dost lidí, co do Klaunů investuje za DVD/Br.
Rivalové (2013)
Před filmem jsem si chtěl připravit popcorn, mezitím jsem už pustil film... a po dvou hodinách mi došlo, že jsem u titulků a popcorn zůstal v kuchyni. Prvotřídní casting především a velký významný plus za jazykovou korektnost (a ne univerzální angličtinu) a za detaily během závodů. Spousta silnejch momentů (odstoupení, tiskovka) a přitom se všechny (při nejhorším) drží ve nemocpatetických mezích a povyšují precizně natočenou sportovní bajku ještě o stupeň vejš. A je vcelku jedno, jak moc jste v obraze co se skutečnosti týká.
Zmizení (2013)
Pustíte si film, jehož tvůrce má doposud "všechno v červený" s tím, že to nebude špatný, i když jste nic z předchozí tvorby neviděli. Připadá vám divný, že otec situaci vyhrotí v podstatě ihned poté, co mu k chybějící dceři sdělí info o karavanu. Pak hodně dlouho a hodně intenzivně vzpomínáte na Zodiaca. Víte, že viník bude asi někde jinde, dokonce vás i napadá, kdo to bude. Na konci si nemůžete vybrat, jestli chcete pískání slyšet nebo ne. A když to skončí, uvědomíte si, že to všechno mělo vypadat PŘESNĚ takhle.
Ve stínu (2012)
Nemáme kvalitní česky otextovanou písničku pro nadmíru kvalitní českej film (nebo aspoň němckou, když už se ve filmu užívá)?! Poslední scéna (pouliční nepokoje) byla vyloženě navíc a bez výhrad není ani výkon hlavní svině... všechno ostatní od Trojana, přes výborný zpracování, až po výtečně navozenou atmosféru (hudba!) je v rámci český tvorby skvost .
Nespoutaný Django (2012)
Láska na první pohled, kterou kdyby někdo v závěru decentně prostříhal, byla by stoprocentní!
Polski film (2012)
Neskutečná "Brněnská prda"! Že si parta jamáků natočila film pro sebe? Možná jo, ale pokud při tom dokáže dvě hodiny bavit, jako už žádná (česká) komedie dlouho ne, nemám s tím problém. Takhle bych se jednou rád popasoval se svojí profesí. Mimochodem, nepřehlížejme už Havláta, toho Lva by si preventivně zasloužil. [LFŠ 2012]