Kosmik

Kosmik

Ondrej Beck

okres Praha

homepage

28 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 6.6.2019  20:05
    Narušitel (2019)
    *

    Když mi bylo 17 a dostal jsem blbej nápad, měl jsem to štěstí, že jsem byl obklopen rozumnými lidmi, kteří mě poslali do... a blbosti naštěstí nebyly realizovány. David Balda takové štěstí neměl a tak nápad natočit celovečerní film podle příběhu z vlastní rodiny dotáhl až do konce.

    • 29.5.2019  13:07
    Rocketman (2019)
    *****

    Muzikál pojatý do hloubky a občas pracující i se symboly. Úspěchy i pády a dávná traumata otevírají třinácté komnaty z dětství i u diváků. A k vyprávění příběhu jsou použity všechny možnosti obrazové i zvukové složky filmu. Zvláště té zvukové ve formátu Dolby ATMOS. Tento film je tak patrně prvním, u kterého je ke zhlédnutí systém Dolby ATMOS nepostradatelný.

    • 4.4.2019  20:42
    Shazam! (2019)
    ***

    Kdyby mi bylo 12-16 let, tak bych dal i 5*, ale zas tak velké neštěstí to není. Zhodnotil bych to jako zrod nového superhrdinského univerza právě pro cílovku 2. stupně ZŠ, které se docela povedlo. A jestli vznikne i TV seriáek, který budou hrát v čase Jů-Hele-neděle, tak by to byl ideál pro malého diváka i majitele TV, že by měl atraktivní titul.

    • 12.3.2019  16:47
    Do větru (2018)
    ***

    Kdyby to byla televizní inscenace, tak by to mohlo být i za 4*. Ale do kin to chce ještě krapet propacovanější příběh s více vyeskalovaným dějem.

    • 1.2.2019  16:00
    Kluci z hor (2018)
    ***

    5* za herecké výkony, 4* za scénář, 0* za režii. Čili pro příště, kdyby pan režisér zůstal jen producentem a najal si zkušeného režiséra, mohl by si s podobně silnou látkou dojít i pro Českého lva za nejlepší film roku.

    • 10.4.2018  19:26

    Tady to měli tvůrci strašně nevděčné, protože přecházeli z formátu cca 7-minutových epizod na celovečerák. A bylo by strašně jednoduché říct, že se to nepovedlo. Ono se to docela povedlo.

    • 15.3.2018  20:38
    The Expanse (TV seriál) (2015)
    **

    Po prvních dvou dílech bych celý děj shrnul jako jedna velká děsná nuda. To je jako kdybych si najal loď Hermes pro bezdomovce. Vyzdobil ji punkerskými hadicemi od vysavače. Herce oblékl z výprodeje nejbližšího Army Shopu. A uspořádal na ní polointelektuální diskuzi o budoucnosti Sluneční soustavy a občas někoho ve skafandru trefil kusem železné neděle jako že ho zasáhlo vesmírné smetí. Ano, četl jsem, že tempo vyprávění příběhu se rozjíždí až od epizody1/08, ale znám poněkud příjemnější formy sebemrskačství.

    • 20.7.2017  12:04
    Dunkerk (2017)
    ****

    Dunkerk je určitě nový pohled na jednu zásadní událost 2. světové války. Ze začátku je divák trochu zmaten úvodními titulky popisujícím čas události, které budí dojem, že půjde o chronologicky vyprávěný příběh v jedné rovině. Christopher Nolan ale začne popisovat několik dějových linií několika hrdinů a v souvislosti s tím se začne posunovat v čase dopředu i dozadu. Pokud si divák udrží pozornost, brzy se v ději zorientuje. Následně jej čeká, zejména na IMAX plátně, velký obrazový zážitek, včetně několika až ikonických symbolů. Šťouravý divák pak najde ve filmu několik chyb. Protože režisér je odpůrcem digitálních efektů, zůstaly ve filmu moderní pouliční lampy z pláže v Dunkerku nebo velmi vzácné repliky historických bojových letadel nejsou při vzdušných soubojích vůbec poškozeny. Pouze odněkud začne kouřit filmařská dýmovnice. A pak několik dialogů drsně zašustí papírem. Ale i tak jde o nevšední filmový zážitek, který by si neměl nikdo nechat ujít.

    • 25.11.2016  21:29

    Kdybych neznal tvorbu Dušana Kleina a Ladislava Pecháčka, myslel bych si, že jde o nějaký velmi nevydařený debut začínajícího tvůrce. Scény občas postrádají logiku a působí jako kdyby na sebe občas ani nenavazovaly. V příběhu nedojde k žádnému zásadnímu zvratu, když nepočítáme úvodní scénu na hřbitově a jednu svatbu na závěr. Mezi dvěma reklamními bloky sponzora filmu, jednoho velkého lékárenského řetězce, kdy se dialogy herců změní na reklamní slogany, které zní i v televizních reklamách tohoto řetězce, se cosi odehrává, co nemá hlavu ani patu, a podezřele se úrovní blíží Decibelům lásky. Naštěstí této úrovně nedosáhnou, ale nakročeno mají už opravdu hodně.

    • 28.7.2016  00:35
    Montenegro (2016)
    **

    Road Movie v českém filmu prakticky chybí a Montenegro slibovalo svým trailerem určitý potenciál, že by se mohlo blýskat na lepší časy. Bohužel, nikoliv. Zajímavě rozehraný příběh, kdy dva mladí dobrodruzi z Čech se vydají terénním autem poznávat divokou přírodu Srbska a Černé Hory a k tomu si dají inzerát, že hledají dvě společnice, které budou stručně řečeno "holky pro všechno". Dvě kamarádky z Černé Hory tuto výzvu podstoupí. Jedna je ale napůl Češka a navíc studentka sociologie, která se rozhodne, že si na těchto dvou českých samcích napíše svoji diplomovou práci. V reálu má scénář jen několik slušných míst a většinu dobrých hlášek prozradí už trailer. Dialogy nejsou ze dvou třetin dobře postaveny a vesele šustí papírem. Děj se točí kolem partnerského čtyřúhelníku, ve kterém dochází k žárlivým scénám i stavům silné ponorkové nemoci. Velkým problémem příběhu jsou letopočty. Film začíná v červnu 2014, děj má trvat 2 týdny, ale v komentářích hlavní představitelky občas zaslechneme, že je červen 2015. Nejlepší jsou okamžiky, kdy toto hlášení doplní datum v pravém rohu obrazu s rokem 2014. Celkově bohužel nedotažený a zapomenutelný film. A to i přes stěžejní dějový zvrat, který vůbec ve filmu nefunguje. Podrobnosti ale nemohu rozvádět, protože bych prozradil hlavní spoiler.

    • 12.6.2016  22:47

    Komedie na jedno podívání producentsky postavená "na jistotu". De Niro opakuje postavu z komedií Fotr je lotr. Zac Efron se ukáže oblečen pouze do 30 cm plyšové včely. Drogy, sex, noční kluby na Floridě. Protivná snoubenka versus přitažlivá holka, která se objeví několik dnů před svatbou. Tedy formát, co by měl v oddechové komedii fungovat a opravdu funguje.

    • 29.5.2016  16:50
    Místa (2014)
    **

    Nejsmutnější filmy jsou podle mě ty, které skrývají potenciál něčeho opravdu hodnotného, co se ale ve výsledku nepovede. A to je i případ tohoto filmu. Námět je evidentně silný. 90. léta, éra divokého kapitalismu a v něm dva kamarádi, co se chytnou místního velkopodnikatele a zároveň i mafiána. Na jednu stranu mu přinesou úspěch se zvýšením poslechovosti jeho soukromého rádia. Na stranu druhou se zamotají do dosti nebezpečné hry. Ale jak tu přesně napsal Tosim přirovnání s vypuštěnými zajíci. Buď na úrovni scénáře, technického scénáře nebo počtu natočených záběrů vznikl evidentně problém, kdy důležité dějové zvraty občas zanikají nebo jich i část chybí. A divák občas ztrácí kontrolu nad samotným dějem. Je to obrovská škoda, protože hlavní dvojice, Polívka a Cina, se na svoje postavy perfektně hodí a hrají je dokonale. A Lokace z Ústí nad Labem a okolí vytváří výbornou atmosféru onoho rozhraní mezi nadějí a apokalypsou, která v devadesátých letech panovala. A zvláště v tomto kraji, který se z části přeměnil na sociálně vyloučenou lokalitu.

    • 26.3.2016  01:24

    Popis zrození masového vraha pomocí noir živých obrazů. Kupodivu bez emocí působil na mě spíše jako dokudrama. Tvůrci evidentně vycházeli z toho, že diváci budou o životě a případu Olgy Hepnarové mít již nastudovaná alespoň základní fakta. Nemáme zde detailně popsaný samotný akt vraždy, například, kde Olga vzala nákladní automobil. Ale to si myslím, že není na škodu a film to zbytečně neprodlužuje. Rovněž zobrazení snadného navázání lesbického vztahu ze začátku 70. let neodpovídá té době, kdy byla homosexualita dokonce ještě trestným činem. A homosexuálové se i díky tlaku společnosti často ani nedokázali vyoutovat. A jak z dokumentů víme, byl to problém i Olgy Hepnarové, která se chtěla nechat hospitalizovat na psychiatrické klinice, aby se ji zde pokusili "vyléčit" lesbickou orientaci. I toto omezování vlastních tužeb a osobnosti člověka mohlo vést k rozvoji duševního onemocnění, které vyústilo v čin masové vraždy.

    • 3.3.2016  22:15
    Polednice (2016)
    **

    Po úžasném traileru v hollywoodském stylu a vydařeném úvodu filmu přichází velmi brzy nuda. Příběh se zbytečně zacyklí na otázce "kde je tatínek", která je všem jasná, ale tvůrci se v ní neustále dokola rochní. Film se dostane tempem vyprávění příběhu na bod mrazu. Naštěstí přichází strašidelná postava šílené manželky starosty špičkově hraná Danielou Kolářovou, která film správně nakopne. Avšak zbytečně brzy zase odchází (spoiler) a filmu se ztratí hlavní nositel strachu. V ten moment film začne skákat zbytečně rychle v ději. Suma sumárum, produkce opět nenajala veledůležitou funkci dramaturga, který by ohlídal funkční scénář a správné tempo vyprávění příběhu. Polednice mohla být průlomovým titulem do nové éry kvalitního českého filmu. Bohužel zůstala opět před branami.

    • 21.1.2016  00:09

    Filip Renč se se scénáristou Ivanem Hubačem snažili film pojednat spíše pro konzumní publikum zvyklé na styl seriálové tvorby komerčních televizí. Bohužel se jim tato zajímavá látka posunula až za hranici kýče. Je to velká škoda, protože tento příběh v sobě ukrýval velký potenciál pro opravdový velkofilm.

    • 8.6.2015  22:55

    50% Dobře rozjetá komedie, kterou osvěžují krásné symbolické vtípky. Vše ale zkazí úlitba generálnímu partnerovi filmu, jednomu obřímu turistickému resortu na Slovensku. Takže se hrdinové musí vydat do tohoto resortu, aby zde postupně prošli všechny turistické atrakce. Propagačnímu videu se tak podřizuje i veškerý děj. Dost hořké zklamání. Jinak by to mohlo být i za 70 až 80%.

    • 5.6.2015  00:46
    Dovolená v Protektorátu (TV pořad) (2015)
    ****

    Osobně si myslím, že se o zas tak velký paskvil nejedná. Je to pokus o určitou formu, jak současným mladým lidem přiblížit jedno z nejhorších období novodobých českých dějin. Nejen dokumentárními filmy z dobových archivů nebo debatami typu Historie CS. Je samozřejmě nemožné, aby účastníci byli během natáčení nějak fyzicky týráni, či dokonce likvidováni, což může v někom ve spojení se slovíčkem dovolená v názvu pořadu vyvolávat pohoršení z dehonestace skutečných obětí 2. sv. války. Na straně druhé je to jediná možná cesta, jak alespoň trochu přiblížit dnešní mládeži tehdejší dobu. Ten projekt se nedá přesně zaškatulkovat. Není to dokudrama, ale ani reality show, protože o vývoji příběhu nerozhodují diváci. Je to velmi zajímavý experiment, který má vyvolat diskuzi a nevadí, pokud i vyvolá kontroverzi. Protože pak se o projekt začne zajímat více lidí, kteří začnou o něm diskutovat. A budou diskutovat i o době, kterou popisuje. Začnou se o ni zajímat. A to je to, o co podle mě tvůrcům hlavně šlo.

    • 10.4.2015  23:23
    Kancelář Blaník (TV seriál) (2014)
    *****

    Asi nejúspěšnější politická satira za posledních 15 let. Kdo měl tu čest se s nějakým lobistou nebo aktivnějším členem jakékoliv politické strany setkat osobně, dá mi za pravdu, že postava Tondy Blaníka je perfektně napsaná a hlavně dokonale zahraná Markem Danielem. Kromě reflexe na aktuální kauzy se občas tvůrci pustí dál do určité úrovně symboliky. A to hlavně v prvním díle druhé série "Teambuilding". Symbolika, kdo jenom trošku nesouhlasí se mnou, bude skopnut přes palubu a to včetně kapitána, takže je jedno, že tu loď nikdo neřídí, působí až mrazivě. Pokud si uvědomíme, že jde o reminiscenci na lobisty a vlivné osoby a řízení celého našeho státu.

    • 5.2.2015  01:09

    Bohužel se asi bude jednat o jeden z nejhorších filmů ve filmografii sourozenců Wachowskich, byť je zejména po vizuální stránce velmi vydařený. Avšak děj je podivně poslepovaný z náhodných událostí, ke kterým začne docházet. Občas nesmyslně poskočí vpřed, jako kdyby kus chybělo a uvidíme jej až na režisérské čtyřhodinové verzi na Blu-ray. A tak jednu hvězdičku musím dát za malou geniální scénu s božským Terry Gilliamem v epizodní roli špičky transgalaktického byrokratického řetězce, která je kouzelnou reminiscencí na Brazil nebo montypythonovský Smysl života.

    • 19.11.2014  21:58

    Po svých prvních režijních debutech z pouhých 20 a 21 let, Zabil jsem svoji matku a Imaginární lásky, se Dolan pustil do složitější struktury dramatu a podle mě trochu narazil na vlastní limity. Námět je velmi silný, objevování třináctých komnat u svého předčasně zemřelého milence a jeho rodiny žijící na venkovské farmě. Realizace ale již pokulhává. Dolan se snaží o budování atmosféry pomocí podkresu dramatickou hudbou v interiérech nebo vzdáleného hřmění v exteriérech. Avšak onen dramatický level zbytečně nasazuje hned v úvodu a v momentě, kdy má zápletka gradovat, hudbu a hřmění používá stále stejné. Napětí neroste a příběh jde jakoby spíš do nějakého vakua. Možná měl Dolan s touto látkou ještě pár let počkat i za tu cenu, že by si hlavní roli pak již sám nezahrál. Škoda.

    • 17.10.2014  12:46

    V tomto hodnocení půjdu "proti všem", ale nemohu si pomoci. Základem napínavého thrilleru je strach o život hlavního hrdiny. Trneme hrůzou, že naše oblíbená postava v nebezpečných scénách zahyne. To je v tomto filmu zcela potlačeno. Úspěch a umístění v TOP 150 ČSFD přisuzuji současnému trendu hraní her, ve kterých postupujeme jednotlivými levely tak, že často přijdeme několikrát o život, nežli objevíme nejlepší způsob, jak úroveň dohrát.

    • 17.10.2014  12:37

    Signal ukazuje, že jde minimalisticky natočit dobré SCi-Fi i v dnešní době. A že to lze i pro hlavní cílovou skupinu diváků, pro teenagery. Má jednu jedinou nevýhodu a ta zřejmě způsobila i jeho komerční neúspěch. Je moc chytrý a požaduje po dnešním divákovi aktivně používat mozek.

    • 17.10.2014  12:33

    Po dlouhé době žalostných Sci-Fi filmů konečně jeden na vysoké úrovni. Originální scénář, originální zpracování, žádná pitomá klišé. A příběh může mezi diváky vyvolat příjemnou kontroverzi a o to přeci jde. Nejhorší filmy jsou ty, které zapomenete dřív, než dorolují závěrečné titulky na plátně.

    • 9.10.2014  00:25
    Intimity (2014)
    **

    Bohužel opět další český počin, který se snaží o něco, čím nedokáže být. Děj je sestaven prolínáním příběhů sedmi párů v různých stádiích jejich vztahů od počátečního vzplanutí citů až po velkou partnerskou krizi. O určitou originalitu se tvůrci pokusili ve stylu vyprávění, kdy občas jsou některé příběhy vyprávěny i pozpátku proti proudu času a divák je nucen k určitému soustředění na příběh. Bohužel ale ve druhé polovině režisér se scénáristou opustí pokusy o originalitu a nasadí šablony pozitivně vnímané diváky (nemohu více rozebrat, abych nespoileroval), které se osvědčily z jejich předchozí filmografie a hlavně televizní seriálové tvorby. Stručně řečeno, český pokus o Lásku nebeskou se nevyvedl. Dvě hvězdy dávám za výborného Jaroslava Plesla, který si zde možná zadělal na nominaci na Českého lva za mužský herecký výkon ve vedlejší roli.

    • 31.7.2014  01:52

    Díra u Hanušovic se na první pohled jeví jako černá komedie, ale velmi pozvolným tokem děje se stává temným dramatem, ze kterého může začít divák mrazit a dokonce může pocítit výčitky, čemu se ve skutečnosti smál. Díra u Hanušovic není rozhodně pro masového konzumního diváka snímků Jiřího Vejdělka. Film buduje na atmosféře a událostech mnohdy jdoucích až ve druhé dějové linii. Vyznění filmu mi hodně připomnělo Štěstí Bohdana Slámy a to nejen pro stejnou hlavní představitelku, Tatianu Vilhelmovou.

    • 31.7.2014  01:25

    Dobrý klasický námět mladého nezadaného muže hledajícího svoje místo v životě. Bohužel režisér a scénárista v jedné osobě, Tomáš Pavlíček, si na svůj absolventský celovečerák vzal trochu větší sousto, než bylo záhodno. Takže výsledkem je klasický případ relativně dobrého rozjezdu a následného postupného skomírání děje. Trochu mě tento film děsí debut absolventa FAMU, katedry režie, ve srovnání s jinými debuty. Jako například perfektně vydařeným Pojedeme k moři Jiřího Mádla, který je herec a režii nestudoval. Nebo film Zejtra napořád, který je stále o třídu kvalitnější a jeho režisér nemá vůbec žádné filmové vzdělání a je původním povoláním obchodník s asijským textilem.

    • 14.7.2014  23:15

    Na debut režiséra zcela bez filmového vzdělání opravdu velmi dobré. 3* jsou vyslovený úspěch. Samozřejmě, že by příběh šel dopilovat a pár minut by se dalo pro zrychlení tempa ještě vystříhat. Pochvalu a možná i nominaci na Českého lva za zvuk by si zasloužil zvukový mistr za mix do 5.1, který je prvotřídní na úrovni hollywoodského akčního blockbusteru.

    • 11.4.2014  00:34

    Jiří Mádl se už nesmí vrátit před kameru, protože za kamerou na režisérské židli mu to jde podstatně lépe. Pojedeme k moři je malým úkazem v českém filmu. Minimalistickým dramatem, které se rozpoutá z úvodního lehce infantilního domácího videa natáčeného dvěma jedenáctiletými kamarády. Škoda jen té počáteční rozvleklosti a až nudnosti dětské hry se zrcadlovkou, která umí natáčet kvalitní video. Film tak zbytečně v úvodu ztratil tempo. Ale jakmile začnou malí hrdinové pátrat po záhadných odjezdech otce jednoho z nich s podezřením na nevěru, děj konečně nabere obrátky. Mádl do příběhu vložil řadu drobných dějových detailů, o kterých přemýšlíte i řadu hodin po konci filmu. Všem vřele doporučuji!

    • 12.3.2014  21:51
    Need for Speed (2014)
    odpad!

    Chápu, že to má být odpočinkový film, při kterém má mozek relaxovat. Ale i takový má mít alespoň triviální logiku děje.

    • 27.2.2014  00:13
    Památkáři (2014)
    ***

    Překvapivě koukatelný film i když chápu ty, co tomu dali malé hodnocení. Clooney nezvlád v režii onu jemnou hranici mezi komedií a tragédií. Začal to točit jako klasickou komedii s Billem Murraym a Johnem Goodmanem, něco jako stará francouzská Sedmá rota, ale v téhle válce občas také někdo padne.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace