Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (325)

plakát

Peníze těch druhých (1978) 

Šíleně nudnej fim o bankovním skandálu nezdařených půjček a investic, taky podvodu, tutlání a obětním beránkovi. Dá se říct alternace mafie či korupce v politice akorát v prostředí banky. Opravdu nechápu koho tohle téma může zaujmout, nebo pro koho je snímek primárně určen, účetního tělem i duší, generální ředitele bank? Zápletka by ještě za něco stála, ale zpracování hodně kulhá. Pořád se tam rozebírá v zasedačkách, doma, nebo u pohovoru onen příběh, obhajuje pravda, kují pikle či přehrabuje v stozích lejster, ale moc napětí, nebo zábavy to nepřinese. A dabing může být sebelepší, ale tuhle mizérii nemůže nijak vylepšit. 10%

plakát

Nostalgie (1983) odpad!

Možný spoilery: Typickej artovej shit, příklad filmovýho zpracovaní, který vyloženě nesnášim. Jako co na týhle nudný pyjovině hodnotit kladně? Že to režíroval Tarkovskij, že zde věčně chčije ze stropu, nebo že ta blonďatá slePIČKA vytáhne kozu? Nesnesitelně zdlouhavý dvě hodiny retrospektivního čumění postav na louce, debilních filozofickejch žvástů, štekot psa, chození se svíčkou v prázdný nádrži, ze Stalkera okoukaný pršení a potoky v halách, magor co se zapálí na piedestálu sochy a předtim hulákající hlody o ekologii, že je lidstvo debilní a mělo by se vrátit k původním hodnotám a mající kreténský kecy vůbec po celej film, zkoumání nějakýho hudebního skladatele z 18. století, kvůli kterýmu se do Itálie hlavní hrdina vlastně vypravil a dále vyobrazení Andrejova asi hodně záživnýho mládí v podání Olega Jankovskýho. SUPERODPAD čili 0%.// Dal jsem tomuhle veledílu ještě druhou šanci, pustil si to celý znova a snažil se vnímat všechno co ve filmu je (což je teda často velká dřina), neboť poprvý jsem permanentně usínal a to jsem si to pustil asi na čtyřikrát, tentokráte pouze na dva zátahy a snažil se předevšim pochopit, co se komu na tom tak strašně líbí. Ale je to pořád stejný, opět jsem se nehorázně nudil, veškerá dějová linka je totiž podaná šíleně nezáživně. Pochopil jsem, že je Andrej nejspíš agnostik, jeho tlumočnice s nim chce mít soulož, ale zároveň vlastně nechce, protože má k němu jako k chlapovi odpor, fascinuje ho cáklej Domenico, kterej kdysi držel svojí rodinu několik let pod zámkem kvůli údajnýmu konci světa, na kterej chce upozornit tak, že přejde vypuštěnej termální bazén se zapálenou svíčkou, což má asi alegorizovat, že by konec světa, tedy jakýsi restart, lidstvu možná i prospěl, o čemž i vyřvává kdesi na náměstí na soše. Další dějovou linkou jsou Andrejovy černobíle vyobrazený sny, ve kterých se prolíná Domenicův příběh, Andrejovo dětství i současnost, celý je to zabalený v oparu odcizení se vlastnímu domovu a stesku po něm v cizí zemi, což prožíval i onen skladatel podle jeho dopisu a k tomu všemu ještě přehršle ubíjejících blábolů, ať už od Andreje, jeho tlumočnice, Domenica a dalších, který maj nějaký jinotaje, jejichž významy luštit fakt nehodlám. Jako možná je to dílo na zamyšlení, ale když to řeknu slušně, tak nějak zároveň i dost o hovně s topornou atmosférou, fádním dějem a únavnými dialogy. Už nikdy více.

plakát

Kůže, kterou nosím (2011) 

S Almodóvarem končim, to co on vytváří je jen směsice nudy, homo-trans-sexuálů a ničeho víc, i když zde se paradoxně sexuálních orientací a poruch dotýká nepřímo. Kromě toho poslední jeho kousky ukazujou, že v podstatě už ani neví o čem točit. Vykradená inspirace z filmů Otevři oči a Frankensteina s Bláznivou komedií 2 bez humoru, či thrillerů dle skutečných věznitelů dětí odehrávajících se v německých či rakouských sklepeních. Navíc hororový je na tomhle kýči akorát vžití se do pocitu Vicenta po kundoplastice, to vážně mrazí. Sledovatelný, ale podruhý bych to už nedal.

plakát

Nashville (1975) 

Hyperlinkový filmy mám rád, ale tady prolínání osudů jednotlivých postav tolik žáživný zas nebylo. Na vině neni ani tak příběh, tzn. pozadí prezidentský kampaně a s tím spojený shánení a následná účast country umělců na předvolebních mítincích, přípravy, rauty, koncerty, schůze, chaos, oslovování voličů apod., ale předevšim postavy samotný. Většina z nich je totiž nudná a někdy i dost otravná, jako zpěvák Haven Hamilton s nechutnýma šedýma kotletama a debilníma hlodama, jeho upocenej manažer, omdlívající Barbara Jean trpící nejspíš maniodepresí, její manžel, kterej jí dělá zároveň agenta, dotěrná reportérka, kretén na tříkolce, ženská co neumí zpívat, ale myslí si že jo, namyšlenej mladej písničkář, nerudnej kovboj, kterej mi přišel, jako jedna z mála postav, nejzáživnější, jeho od něj uprchlá žena, která se chce jako zpěvačka v Nashville prosadit a opět další vychrtlý zrůdy 70. let. atd. Postavy se navzájem posloupně či paralelně proplétaj různýma situacema, až se nakonec všechny sejdou na zmíněným mítinku, kde je trocha akce a tím country estráda končí. Snímek i přes trvání víc jak dvou a půl hodin vyloženě nenudí, avšak hodně zbytečnýho žvanění mnohdy fádních postav ho sráží. 50%

plakát

Příchozí (2016) 

Upozornění - nečíst před projekcí. Možná si to v budoucnu pustim znova, abych postřeh detaily, který mi možná napoprvý utekly, ale moc nevěřim, že se mi tenhle copyright nějak víc zalíbí. Do chvíle než se na scéně zjeví mimozemšťani, udržuje film celkem dobrý napětí, ovšem s příchodem chobotničáků sjíždí všechno rázně do hoven. Pak se jen pořád nějak komunikuje, nezáživně luštěj znaky, který mi připomínaly značení sekty Dvanáct opic, dále jsou zde k vidění retrospektivní i prospektivní trans stavy Adamsový, kde mě dost rušily úseky s její přehrávající dcerkou, vetřelci vypadající jak kombinace obřích pařátů baby Jagy a chapadel Chobotnice, nepochopení komunikace a s tím spojená dramatizace s útokem na černý polovajco, pak nelineární časoprostor heptatodů, Banksová s Číňanem a můžu říct, že tak trapnej pocit v kině při prvním titulku na konci jsem už dlouho nezažil. Jako pointu to má, ale průběh žádnou převratnou senzaci nepřinese. Fakt netušim čim si film vysloužil takový chvály.

plakát

Rozkoš v oblacích (2013) odpad!

Teploušský rozkoše mě fakt nezajímaj, kdyby to zde bylo jen okrajově, tak to může být jakýsi doplněk k humoru v ponorkovým prostředí, ale když divák nakonec zjistí, že personál letadla je osazen pouze z buzerantů opíjejících se kořalkou, který se dokážou bavit akorát o tom jak kdo a koho dobře vykouřil nebo opíchal do řiti, zřícením letadla by se zde dovršilo k štastnýmu happyendu. Mimo homoklád je zde přehlídka dalších nezáživných postav i s jejich osobními problémy jako plešatej čtenář novin, bývalá pornostar, nájemnej zabiják, bréca vypadající jak kurva z perlovky, ale označující se za pannu, herec, kvůli kterýmu chce spáchat na zemi jeho stará harakiri, nebo zfetovanej pár. Chápu, že Almodóvar točí o tom v čem se vyzná, tzn. buzno-trans movie, ale tzv. Rozkoš v oblacích neplní svůj účel ani ze setiny procenta, vtipný to neni ani trochu, hodně teploušení, moře žvástů o gejovinách, nebo keců obecně o ničem a špičkou debility je tanec stewardů na song I'm So Excited od The Pointer Sisters. Hodně přeceňovanej Almodóvar chce asi sdělit světu poselství, že planeta se začíná přihřívat. 0%

plakát

Následky lásky (2004) 

Začátek vypadal slibně, resp. charakterizace ostatních v mysli nudícího se mrzouta při sezení v hotelovym baru, nebo retrospektiva při loupeži kufru v závěru, ale to je asi tak to jediný zajímavý co na filmu vyzdvihnout. Příjezd bratra, skrytá přízeň servírky, dokola se opakující a zpočátku nejasný cyklus kufrů a ručního přepočítávání peněz, mafie, obírání se při karetní hře, nebo důvod pobytu, vše je pojato příliš zdlouhavě, únavně a i když zde příběh je, přesto jakoby snad neměl ani žádnou poutající duchaplnost. 30%

plakát

Muž, který lže (1968) odpad!

Fakt jsem si přál, abych tomuhle udělil aspoň hvězdu, ale je mi líto. Zmatený děje ve filmu, pohrávající si s pozorností diváka s užitím různý symboliky mám většinou rád, člověk se snaží komplikovanej příběh rozlousknout a tím se nenudí, ale tady to jaksi nefunguje jak má a to hned ze dvou důvodů. Za prvý šíleně topornej Jean-Louis Trintignant, svojí roli na tom jistě sehrál i monotónní dabing Ladislava Chudíka a za druhý nudně prezentovaný story dvou partyzánů, který se sice postupně skládá jak puzzle a hlavní myšlenka důvodu lhaní hlavní postavy by celkem ušla, ale zpracování je extrémně nezáživný. Chápu, že zde chronologie nemá záměrně řád, ale tvůrci si mnohdy vymysleli absurdní scény jen aby děj ještě víc zamotali, avšak zamotali se do toho pravděpodobně nakonec sami. Zkrátka je zde znatelně vidět improvizovanej scénář dopisovanej přímo na place, nebo předchozí večer v hospodě. Opět je zde přehršle tupejch keců, nebo bezvýznamný čumění kamsi či na nějakou z dalších postav, pár vnadných hereček a to je asi tak všechno. Již nikdy více.

plakát

Podzimní tance (2007) odpad!

O žádný paneláky a životních úskalí v nich nastražených tu fakt nejde, zdejší postavy i kdyby bydlely v palácích, by se chovaly pořád stejně - jako idioti. Jinak jde o malý epizodky tragédů, jejichž osudy se navzájem přímo či nepřímo proplétaj. Nesnáze zoufalýho alkoholika, dostávajícího kopačky od svojí ženy a poté jako otrapa opíjejícího se po barech, kterej má v závěru filmu naprosto ucházející žvásty, škaredýho zrzavýho intelektuála, kterej se nudí a hází vlastní ubohost na svojí starou, ženy s dítětem, která je pronásledována dalším alkoholikem - otcem její dcery a nakonec nespokojenýho vrátnýho ojíždějícího všechno co i vzdáleně připomíná femme fatale, ale ve skutečnosti neschopnýho si cokoliv po svým boku udržet dýl jak den. Skoro všechny story pojí restaurace, ve který je zaměstnán vrátný a další dva v ní zapíjí svojí zoufalost. Možná to vyzní zajímavě, ale celý je to natočený tak nudně a hlavně zdlouhavě spolu s kecama zcela o ničem těchto opruzujících postav s přičtením bezvýznamnosti mnohých scén, že je to téměř nesledovatelný.

plakát

Expendables: Postradatelní (2010) odpad!

Jako tohle má odkazovat na kultovní akčňáky 80. nebo 90. let béčkový, či dokonce áčkový úrovně? By mě zajímalo, na který konkrétně. Děj naprosto stupidní bez nějakýho duchaplnýho nápadu jen ve stylu dobro (postradatelní) nad zlem (ostrovní diktátor, překupník, drogy) vítězí - odpovídá céčkový videoprodukci (Dudikoff, Casper Van Dien) - navíc to co jelo kdysi před třiceti lety dneska už prostě nefunguje, i když je to tzv. retro. Hlášky zoufale trapný (kadeřník, prezident a další), akční scény debilní kolikrát i zbytečně nastavovaný - střílečky, vejbuchy, lítající kudly, kopance akorát zaplňujou prázdnotu týhle zhovadilosti a herci? Drogama, alkoholem, nebo plastikama spustlí a nudní strejcové, antitalentovaná hispánka, nezáživní záškodníci a hispánskej ultrakokot s baretem. V jednoduchosti sice krása je, ale u filmu to tak docela neplatí. Nudná slepenina, která nemá šanci držet pohromadě, natož pak bavit diváka. A ještě to má dvě pokračování a další se má točit, no ty vole. Stallone by udělal nejlíp kdyby se na to vysral!!