Nach

Nach

Ondřej Bezouška

okres České Budějovice
filmař dokumentárního spolku Paranormal tým z.s. a producent

homepage

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
    • 17.12.2018  13:31
    Aquaman (2018)
    ****

    Tak jsem po Avataru viděl jednu z nejrozmáchlejších scifi a fantasy na velkém plátně. Warneři zde zainvestovali a podařilo se jim vybudovat nikoli svět, ale rovnou celé světy různě mezi sebou odlišné, které mají svá pravidla, kulturu a vzhled. Je to celé naprosto úchvatná vizuální krása. Bohužel ale příběh je tak prostinký až to bolí. Žádný inteligentní děj, pouze přímá příběhová linka s širokým množstvím postav (dobře zahrané) a výbornou režií Jamese Wana s jeho skvělými technickými prvky. Vážně, takhle dobrou i kameru jsem neviděl snad ani nepamatuji. Vše je přehledné a tam, kde se v noci začnou vynořovat monstra, přichází i Wanovo milovaný hororový přístup, který náhle vykoukne v podobě zvolených kamerových úhlů a použitých zvukových efektů. Takže tleskám Wanovo umu podat takto prostinký děj natolik zajímavě, abych mu ve výsledku mohl udělit čtyři slunce. Je to známka dobrého režiséra a snad v tomto nastoleném trendu budou u DC pokračovat. Jen prosím jednu věc změňte.... hloupé patetické scénáře. Bojím se ale, že zde zůstane pouze u mého přání. 75%

    • 16.12.2018  19:51
    Hastrman (2018)
    ***

    Netradiční, ale nikoli nekvalitní Český film. Celá myšlenka Hastrmana jako postavy, která nemá na sobě zelenou barvu, není pohádková a je to vlastně napůl člověk a napůl zvíře, je moc krásně načrtnutá, bohužel ne rozvedená. Příběh jakoby se totiž snažil film táhnout kupředu skrze různé vesnické zvyky, které samy o sobě nejsou křesťanské, ale stále pohanské. A tedy ukazuje vesnickou společnost stejně rozdělenou jako samu postava Hastrmana. Bohužel ale podání se nepodařilo stmelit do jednotného celku a tak jsem občas nevěděl co sleduji. Příběh o vodníkovi? Nebo příběh o vesnických zvycích první poloviny 19 století? Opravdu netuším. Filmaři navíc evidentně měli k dispozici Dron, takže panoramatické přelety se objevují každou chvíli, což mě zde též irituje, neboť film s tímto stylem si spíše zasloužil stacionární panoramatické záběry ze země. I tak přes zmíněná negativa jde o snímek koukatelný, se skvělými hereckými výkony v hlavních rolích a jistě i dozajista pěknou vesnickou atmosférou. Mírný palec nahoru. 65%

    • 10.12.2018  21:52
    Sexmise (1983)
    ***

    Opravdu výborné téma a nápad na film, který je ale zde brutálně nevyužit. Ať jde o filozofii světa, logiku i zpracování. Tomuhle se nehodila komedie, ale dramatičtější a filozoficky daleko propracovanější rovina a byl by to nesmrtelný žánrový snímek. Pohled na muže a rozdílnost pohlaví očima jejich generačního rozdělení a skrze to i na vývoj světa, jeho manupulaci a budování legendy muže jako zla, které si právem či neprávem přivodilo zkázu. Bohužel tento film se více orientuje na sexuální rovinu a samotní muži se v něm ani jako muži nechovají. Jsou to baby, co se furt ukrývají a brečí nad svým osudem, aby o scénu dál slintali nad nahými ženami. Takový promarněný potenciál mě nevýslovně štve a z toho důvodu srážím své hodnocení na dvě slunce. Po finální pointě zvyšuji na tři slunce. Ovšem i tak se snad někdy na toto téma dočkám lepšího zpracování typu Batmana v Nolanově trilogii Temný rytíř. 60%

    • 10.12.2018  00:38

    Možná bych tento horor hodnotil lépe, kdybych ale před pár týdny zrovna nezhlédl jeden z nejlepších seriálových duchařských hororů, které jsem měl tu čest kdy vidět (The Haunting of Hill House, 2018), nebo kdybych již neviděl o něco lepší a přesto průměrný a velice podobný snímek The Autopsy of Jane Doe. Přál jsem si, aby tento horor: Ve spárech ďábla, kráčel ve šlépějích právě zmíněného pitevního snímku a vyhýbal se negativům typu klišé či zbytečným lekačkám pro něž není důvod. Bohužel, film nejenže má zbytečné lekačky (představovačka kudrnatého policisty v márnici), ale i ty klišé (vážně se furt musí v těchto hororech umírat při levitaci těla?). Navíc se mu nedaří budovat tu správně hororovou atmosféru a tedy i napětí. Hlavní záporák/záporačka mě začala nudit od poloviny a v podstatě jsem při jejích scénách pouze počítal mrtvé. Děsivost z ranku jakéhokoli filmu z univerza V zajetí démonů se nekoná. Přiznávám, plusem je, že se hlavní hrdinka nesnažila chovat jako deme...t a scénář měl nějakou snahu o logiku. Bohužel ale, to je to jediné k pochvale. Zbytek zapadá natolik do béčkového hororu, až mě to v kině bolí vidět. Včetně do očí bijících digitálních efektů. Dvě slunce a příště prosím další kino horor dejte raději režiséru: Miku Flanaganovi. 55%

    • 9.12.2018  17:57

    Průměrná akční jednohubka s výbornými počítačovými efekty, ale nudným a milionkrát provařeným příběhem. V podstatě pokud se podíváte na sci-fi Vodní svět, tak máte krásný obrázek o tom o čem tento příběh je. Tedy o nějakých jedincích bojujících proti někomu, kdo chce vést svět jinak než si to oni představují a tento dotyčný zlosyn též postrádá morálku. Na cestě k vytyčeným cílům se hlavním postavám dějí různá příkoří a komplikace, které ale vždy naposlední chvíli vyřeší. A mezi hlavními aktéry též zprvu panuje rivalita a nedůvěřivost, což musí vzájemně překonat, jinak prohrají. Velké, táhlé zííííív a velice mírný palec nahoru za zpracování. Není to zlý film, ale to o čem je jsme již viděli mnohokrát jinak a dokonce i lépe. 65%

    • 9.12.2018  12:03

    Velice komorní, ale přesto velice dobře vystavěný příběh odehrávající se přes telefonické spojení operátora na lince tísňového volání. Mám upřímně rád tento typ komorních filmů jako Telefonní budka, kde je herectví o minimalismu a epičnost scén je věc neznámá. Ano, jde o levné filmy, které dokáží mít o to větší napětí, když se jich chopí řemeslný tvůrce. A to se u Tísňového volání povedlo. Takže velký palec nahoru a ta pomyslná pátá hvězda unikla skutečně jen o fous. 80%

    • 29.11.2018  21:31
    Uteč (2017)
    ****

    Příjemná, jemně hororová jednohubka, která potěší předně charismatickým hrdinou, zajímavým příběhem a skvělým krvavým závěrem, kde dojde k uspokojení choutek vůči nespravedlnosti se zde odehrávající. Nedivím se, že se z toho stal hit a moc rád jsem svědkem toho, jak horory se stávají cenným filmovým artiklem, který vydělává více, než jiné žánry a zároveň má kvality, díky kterým se ho vyplatí sledovat. Uteč má navíc i přidanou hodnotu v logice, kde různé nesrozumitelné záběry dostávají v závěru své dějové místo. Škoda jen, že není tak technicky k dokonale vypiplaný jako Děsivé dědictví. Přesto palec nahoru. 75%

    • 20.11.2018  12:20

    Atmosférický, velice nepříjemný a kamerově i technicky dokonalý hororový počin, který dějově tedy nepřináší nic originálního, ale to neoriginální podává tak výborně, že vám ta dvouhodinová stopáž uteče jako nic. Herci jsou přitom vybraní excelentně. Každá informace zde řečená či kamerový pohled má svůj hlubší význam a konec je tak nervydrásající, že se řadí k těm skutečně lahůdkovým žánrovým kouskům, které si někdy rád opět připomenu. 80%

    • 19.11.2018  10:20

    Tak bohužel zázrak se nekoná a ač dětinskost se vytrácí a nahrazuje ji vážnost blížících se velkých věcí, jde stále jen o blížící se velké věci, které ale nedostanou zde prostor. Ano, Johny Depp, Jude Law i Eddie Redmayne hrají seč jim síli stačí a je radost se na to dívat. Pod jistou režií Davida Yatese je toto jistota všech jeho filmů. Bohužel ale příběhově se zde jen upravuje prostor pro další filmy, které zřejmě budou epické, dramatické, plné všemožných zajímavostí, které chceme vidět, ale zde tomu tak není. Takže natahování, rozmělňování a nuda. To je doménou tohoto filmu. Ano, tu a tam zasvítí světlo, ale nestačí to na ty čtyři slunce. Takže.... film ze světa Harryho Pottera, který má nejblíže ke dvěma hvězdám. Bohužel musím říci. Snad tato rána nebude ranou pro snad již kvalitnější další pokračování. Naděje totiž žije. P.S. Grindelwaldova motivace proč zastavit moc lidí a nastolit vládu mágů je mi plně sympatická a škoda, že z něj dělají záporáka. Krásně zde totiž Rowlingová využívá vizi budoucnosti o blížící se Druhé světové válce, kterou mají mudlové vyvolat, pokud tomu mágové nezabrání. 65%

    • 14.11.2018  23:14
    Outlaw King (2018)
    ****

    Kdyby to zřejmě neprošlo přehnaným přestřihem, věřím, že bych tu o dost více velebil snahu o až dějepisný popis skutečnosti, protože podstatné scény jsou znázorněny tak, jak o nich popisují prameny či učebnice, a to skutečně věrohodně. Nicméně pokud historii Anglie neznáte, budete se možná v té nepřehledně sestříhané historii ztrácet. Ne moc, ale dost na to, abyste občas měli v hlavě otazníky nad některými postavami či vyzněním určitých scén. Na druhou stranu tu ale příběh nabízí zajímavé pokračování Statečného srdce, tedy událostí, které se spustily po smrti Williama Wallce. Chris Pine a další hrají seč jim síly stačí, nicméně i přesto byly vedlejší role okolo krále Roberta Bruce výraznější, než sám skotský král. Poslední šmouhou na kráse je značná nepřehlednost v závěrečné bitvě, kde jsem měl co dělat, abych vůbec věděl kdo bojuje proti komu či s kým a zmatený střih v tomto zmatené roztřesené kameře nasadil korunu. I tak jsem ale z Outlaw King nadšený. Je to jako film ze starší školy, doby Statečného srdce. A takové filmy já mám moc rád. 80%

    • 11.11.2018  23:25

    Akčně zajímavé, ne tak tupé jak jsem čekal, ale velice hloupě postavené v rámci logiky prvního filmu. Vážně, s tím jak nyní zde je realita vykreslena, tak v prvním díle již monstra mohla mít celou zemi šestkrát zničenou a nebo naopak lidé mohli mít již šestkrát zničenou celou planetu Kaijů. Postavy jsou slušně vybrány a hrají přesně to co mají. Tedy role jako vystřižené z Hvězdné pěchoty. Roboti vypadají stále COOL a jakmile dojde na akci, je stále na co se koukat. Takže mírný palec nahoru za vidění téhož co u jedničky a nechte už Pacific Rim spát. 65%

    • 10.11.2018  19:26
    How It Ends (2018)
    ***

    Průměrný post apo počin s nadprůměrným Forestem Whitakerem o katastrofě, která není nijak specifikována, pohledem hlavních hrdinů, kteří se setkávají s jejími následky a samozřejmě postupně do chaosu upadající společností. Průměrná, ale nikoli špatná road movie, která potěší milovníky tohoto žánru ale nic nového jim nedá. V podstatě nízká očekávání naplní, vysoká zase zklame. Já měl ty nízké a tomu odpovídá i mé hodnocení. 65%

    • 9.11.2018  22:17

    Říkejte si co chcete, ale Bohemian Rhapsody je v rámci životopisného filmu velice chytře marketingově natočený film, který byl doslova a do písmene určen pro to, aby jeho kvality dosahovaly takovéhoto hodnocení, které právě vidíte. Ano, je to sázka na jistotu. Chtěli jste snad film o odvrácené tváři Queenů? Nebo mít více o té neveřejné a rozpolcené stránce Freddieho Mercuryho? Film s odhalenýma tajemstvíma a šokujícími skutečnostmi? Sacha Baron Cohen taky, a proto z projektu odstoupil. Já ale producenty naprosto chápu. Bylo logické vyjít cestu oslavování Queenů a jejich hudby, protože tím se tato skupina stala slavnou a pro její hudbu tedy lidé minimálně půjdou do kina (když ne kvůli ději). Přidejte k tomu nějaké záběry na samotné kapelníky z polocelku a detailu, nadšené fanoušky a pár konfliktů, tak máte jasnou tutovku na obrovský hit, který vám budou žrát masy stejně, jako žraly masy skutečného Mercuryho. Rami Malek si navíc slavného herce dává s naprostým vcítěním se do své role s pokukováním po Oscarovi. Tahle oslava zpěváka, kapely a hudby je přesně to, co jsem očekával i si přál. A ano, je to jeden z kandidátů na film roku. Je sice svou myšlenkou pohltit diváka známou hudbou laciný, ale o tom kolikrát geniální nápady jsou, o čemž svědčí samotní Queeni. A už jen proto mu smekám a dávám maximální počet hvězd. 90%

    • 8.11.2018  22:49
    The Haunting of Hill House (TV seriál) (2018)
    *****

    Horor, který má srdce a horor, který má logiku. Netflix dokázal stvořit jeden z nejáčkovějších duchařských snímků, který je přesně tím, čím první série American Horror Story nebyla a chtěla být. Orientace na horor skrze charismatické a skvěle psychologicky vykreslené charaktery, které musejí čelit svým vlastním démonům a hororové scény jsou okolo nich vystavěny jen jako koření, nikoli hlavní surovina, je přesně ten zásah do černého, díky kterému můžeme pět chválu na výsledné kvality. Tady se podařilo úplně vše od castingu, přes scénář až po samotný hororový dům a duchy (třímetrový levitující dědeček s hůlkou kraluje). Navíc každé strašení, duch i pomalu zvuk tu má své jasně dané místo v ději, čímž nepůsobí lekačky jen jako prostředek k děšení, ale využívají se i jako prostředku dějinného směřování a pointování různých dějových linek. Což se samozřejmě ukazuje postupem času. Tady prostě jinak než za plný počet ani nemohu. Mike Flanagan vytvořil dílo, které svou kvalitou sahá po příčce nejlepšího duchařského hororu v historii tohoto žánru (promiň Jamesi Wane). A závěrem jen dodám, že takto přesně se mělo přistupovat k adaptacím všech Kingových děl. Protože takhle jsou Kingovy knihy vyprávěny, a proto slaví takový úspěch. Jen až Flanagan to spolu s pár dalšími pochopili (samotnému Kingovi se to ostatně také ve filmu nedaří). Nedivím se, že samotný Stephen King tento seriál doporučuje. 95%

    • 7.11.2018  12:15
    Moje zprávy (TV pořad) (2018)
    odpad!

    Tohle nemá se zprávami vůbec nic společného. A ani kult osobnosti na tom nemůžete postavit, protože je to tak blbé až se člověk stydí i skrze obrazovku. Pseudomoderátor se snaží vyrovnat velikánům profesionálního moderování a mě je z toho do pláče. Jak kdysi říkal mnohem lepší moderátor a mudrc Werich: "Blb je blb, už když se narodil. A když umřel, umřel také jako blb, s tím se nedá nic dělat." Ano, na rozdíl od Soukupa jsou Werichova slova platná i dnes. Po slovech Soukupa minutu po jejich vyřčení neštěkne ani pes. Zcela výjimečné hodnocení: 0% (nikomu jsem ho dosud neudělil)

    • 6.11.2018  11:59

    Jako malý jsme to sjížděl dokola, ale je to s....a nejhrubšího zrna. Klišé nad klišé jehož třešničkou na dortu je pojmenování hlavních záporáků: Zlouni. Jen Jack Black a jeho přehrávání za něco stojí. Úpadek jednoho z nejemotivnějších fantasy své doby zde byl dokonán k dokonalosti. Smutný to konec Fantazie, kterou zničil produkční studiový chtíč ždímat Nekonečný příběh dokud nenajde svou konečnost. Po tomto příběhu jí u mě našel, žel bohu až v dospělosti. 20%

    • 5.11.2018  19:34
    Balada o pilotovi (TV film) (2018)
    **

    Je to celé maximálně pietně natočené s velice ponurou dobovou atmosférou, která víme kam povede a co většinu letců čeká. Jenže je to celé tak útrpně zdlouhavé, že jsem měl co dělat abych to nepřepnul. Upřímně, nevadí mi filmy s pomalým tempem. Ovšem musí se s tím tempem správně pracovat. Taylor Sheridan to zvládá na výbornou ať točí celovečerák nebo film. Ján Sebechlebský bohužel je někde napůl cesty. Má tu zajímavé postavy, osudy a charaktery, ale práce s nimi vázne. Nebo hůře, ač je podávána velice pozvolně, je o to nezajímavější. A to je právě ten nejdůležitější prvek, který takový pomalý film potřebuje.... režiséra, kterému se to nerozpadne nudou pod rukama, ale udrží diváka v napětí do samotného konce. Tady se musí čekat 80 minut. Skoro hodinu a půl s jen pár záblesky kvalit, které toto mohlo mít. Nevybavím si krom závěru s letem a doku vstupem se Stránským na jediný záběr, který by se mi vryl do paměti a já si řekl.... "páni, tak to se tedy fakt povedlo." Není to úplně špatný film, jen je zdlouhavý a zapomenutelný. 55%

    • 5.11.2018  09:23

    Ještě jednou zasvitlo slunko kvality nad hororovou Amerikou. American Horror Story: Hotel je po Asylum to nejlepší, co tento seriál vyprodukoval. Od druhé epizody vše až na jednu výjimku jede výborně kupředu a filmaři se zde drží pravidla, že příběh je důležitější než bizarnosti a násilí. To je zde pouze žánrovým kořením na vcelku působivém ač zvraty nekypícím příběhu, který slévá dohromady upírství a duchařinu ve stylu první série AHS. Od poloviny navíc jde příběh spíše do thrilleru než hororu, což díky příběhové rovině považuji za pozitivum, neboť u minulých sérií mi vadilo, že příběh byl spíše využíván jen pro to, aby propojoval jednotlivé bizarnosti a brutality. Zde je tomu naopak a bizarnosti a brutality vyplňují zajímavý děj vyprávěný skrze velice umě zvolené charaktery. Kathy Bates tu má excelentní roli stejně jako Lady Gaga. Nikdo zde není herecky slabý a záporáci tu mají výbornou temnou auru. Tohle se prostě povedlo a snad se toho autoři budou držet i dále. 85%

    • 1.11.2018  17:46

    Tak bohužel Freak Show dojíždí na to, že již nemá moc co nového nabídnout, kromě neokoukaných kulis a různě deformovaných postav. Příběh je tupý až to občas bolí. Pozitivních záblesků v podobě muže s démonskou hlavou v týlu je minimálně a spíše než zajímavý příběh se sází na brutalitu a bolest. A to mě moc mrzí, protože ty kvality tu mohly být. Prostě seriál opakuje jedno a to samé stále dokola, což si bere svou cenu hlavně na uvadající kvalitě a zhruba v polovině to dospělo k bodu, kdy jsem si od tohoto seriálu dal několikaletou pauzu a Freak Show dokoukal až v říjnu 2018. To myslím svědčí o mnohém. Ještě dám šanci lépe hodnocenému Hotelu a pak uvidíme jestli se podívám na nějakou další sérii. 65%

    • 31.10.2018  12:51
    Labyrint (1986)
    ***

    Dějově velice primitivní koncept s ale docela pěkným pro nás již oldschoolovým vizuálem. Je to prostě stará škola bez počítačových efektů s dějem o tom jak holka hledá svého bratříčka a musí pro to abysolvovat cestu labyrintem do království skřítků. Nic objevného, pro fanoušky Davida Bowieho potěšující, pro nás ostatní již zastaralé béčkové fantasy o hledání sebe sama a přátelství. 65%

    • 23.10.2018  20:56
    Rašín (TV film) (2018)
    ***

    Film, který bohužel není tolik záživný. Je to v podstatě dějepisné převyprávění historických faktů. Mě osobně to nevadí, protože mám historii rád a čím je film věrnější skutečnosti, tím jsem šťastnější. Ovšem musí mít i tak hlavu a patu. Vykreslení Maffie jako spolku, který byl vedený úzkou skupinou lidí a zatčením Rašína v podstatě končí (jak to ve filmu vyznělo) je amatérské a historicky nepřesné. Ondřej Vetchý je skvělý herec (stejně jako Miroslav Donutil), ale co je to platné, když místo emoční vazby k jeho osobě se film orientuje hlavně směrem převyprávět další fakta z dané doby a o postavy se starat až ve druhé rovině. Atmosféra života za Rakouska-Uherska v dobách Velké války je přitom napjatá tak, až mi to připomíná snímky z Protektorátu. Takže palec nahoru za Vetchého, Donutila a Töpfera (výborná role přímo na jeho tělo), snahu o historickou věrnost a atmosféru. Palec dolu za preferování historie před budováním vazeb na hlavní charaktery, málo života Rašína za dob prvních let samostatného Československa a přílišná orientace a dávání prostoru většímu množství zbytečných vedlejších charakterů. 65%

    • 20.10.2018  16:49

    Jako malý jsem měl Strážce vesmíru rád, dneska se za to ale stydím. Kvalitou jasný podprůměr plný monotématických soubojů, vtipné choreografie a ještě zábavnějších masek. Noví Power Rangers toto díky Bohu upgradují do koukatelnější podoby se zajímavějšími charaktery hlavních postav. Ale co je to naplat, když celý koncept je debilní až běda. Možná tedy ty tři hvězdy se vám mohou zdát jako málo. Ale vzhledem k tématu jde o maximální možné hodnocení a chválu autorů. Více z toho fakt vytřískat snad ani nešlo. 60%

    • 20.10.2018  16:29

    Srdcový film mého dětství, který z toho důvodu nemá v mých očích vady, ba dokonce jeho emocionální nádech je ještě více silnější, než za dob mého dětství. Krásný příklad nejlepšího možného snímku se zvířaty, který občas zavání přehnaným patosem ale nikdy ne v míře aby to uškodilo celku. 80%

    • 16.10.2018  17:58

    Povedený finský kousek bez naturalistického násilí. Přesto ale velice věrné nahlédnutí do běžného života finských vojáků za Druhé světové války, kdy se spolu s Německem postavili Rudé armádě. Jak to pro ně skončilo asi všichni dobře víme. Nejprve jsem se bál, že budu mít u postav guláš, ale to se nakonec po půlhodině spravilo. Akce je přehledná, srozumitelná, občasné natahování není tak vyplněné nudou jak jsem se obával a režii spíše záleželo na charakterech než na masivním vykreslení válečných hrůz, což není též špatně. Výsledek? Jeden z těch lepších válečných dramat, který si vaši pozornost zaslouží. Má sice tři hodiny, ale já jich rozhodně nelitoval. A pátou hvězdu neudělím jen pro oněch pár zdlouhavějších pasáží. 80%

    • 14.10.2018  10:22

    Budete se divit, ale Prvního člověka i přes jeho herecké kvality nepovažuji za pětihvězdičkový, ba ani za čtyřhvězdičkový film. Ano, herci zde hrají skutečně na Oscara, napětí je někdy fakt drásavé a celá linka o kosmonautice a vesmíru je vážně maximálně obdivuhodná. Jenže pak je tu linka rodinná, spousta zbytečných dialogů a hlavně stále detailní, často i roztřesená kamera, která působí spíše televizním, než kino dojmem. Ano, tomuto filmu by spíše slušelo, kdyby s ním přišel Netflix, než studio distribuující filmy po kinech. Proto nedoporučuji jej vidět na velkém plátně, ale počkat si na něj až v TV, protože velké plátno je zde dle mého fakt zbytečné. Je to opět snaha táhnout na oscarovku, ale se vším negativním co k tomu patří. S patosem, zdlouhavostí a - bohužel - i častou nudou. Sám jsem během těch 141 minut několikrát usínal, což se mi nestává moc často. Palec nahoru tomu tedy nedávám, ale tři hvězdy ano, přece jen jde o kvalitní filmařské řemeslo. Alespoň v té vesmírné části. 70%

    • 12.10.2018  21:47

    Konečně film, který zobrazuje nesrpavedlnost světa, která existuje (zrovna tam kde spravedlnost má být) a přetavuje ji v řádnou a excelentně provedenou pomstu, za kterou zaplatí všichni zúčastnění a rozeseje mnohonásobně tolik bolesti, než kolik původní nespravedlnost způsobila. Přesně po takto dramaturgicky vystavěném snímku jsem toužil. A zde jsem se ho konečně dočkal. Ano, je to občas vystavené na zajímavých logičnostech, ale vše do sebe zapadá jako skládačka do Puzzlí. Jen mě trochu mrzí ten až příliš hollywodsky patetický konec. Toužil jsem po něčem originálnějším. Ale to je již jen můj boj a i přes tuto a pár dalších maličkostí tvůrcům tleskám. 80%

    • 11.10.2018  22:40

    Nechápu tak nízké hodnocení. Já, mé druhé já a Irena je skvělou Rkovou komedií s excelujícím fyzickým hereckým výkonem Jima Carreyho. Celé je to přitom tak úmyslně a okatě přepálené, že to nejde brát jako negativum. Filmaři věděli, že jde o pitomý, nelogický příběh (celá linka černých bratrů) a tak toho využili a začali si střílet jak sami ze sebe, tak i z různých klišé scén (sebrání pachateli zbraně), které občas vypointovali nečekaným směrem. A já si to vše excelentně užíval. Prostě pod čtyři slunce nemohu jít a rád si to kdykoli zopakuji. 80%

    • 5.10.2018  23:48
    Toman (2018)
    ****

    Skutečný příběh: To se jedna izraelská univerzita rozhodla zafinancovat u nás film o hrdinovi českého původu, který pomohl 200 000 židům přejít přes naše území v éře třetí republiky (1945-1948), díky čemuž později získal od dané univerzity doktorát. Film měl být drahý a oslavný. Jenže jakmile začala preprodukce, na jejich milovanou osobu Zdeňka Tomana se začala nanášet špína. A ne ledajaká. Osobnost co aktivně pomáhala komunistům k moci a shání pro ně peníze. A nejen pro ně, ale i pro sebe. A pomoc židů vůbec nebyla pomoc, ale obchod s jasně danou částkou na každou hlavu. Univerzita okamžitě jakékoli práce na filmu přerušila a materiál se poté dostal do rukou Ondřeje Trojana. A musím nyní po kinu přiznat, že jde o jeden z nejzajímavějších snímků, který komplexně mapuje období třetí republiky (mimochodem velice věrný skutečnosti). Pokud se trochu v postavách té doby vyznáte, tím lépe pro vás, protože je zde velice jednoduché mít ve všech těch desítek charakterů guláš. Ale ač je film zdlouhavý, jde o kvalitní filmařinu se skvělými herci, která si kino zaslouží a doufám, že i nějakou cenu. Takže jí minimálně pozornost věnujte, pokud máte rádi poválečnou historii. 75%

    • 29.9.2018  16:36

    Ano, je to celé nelogické až běda. Postavy nejsou nikterak zajímavé a efekty přinejlepším průměrné. Nicméně je to tak velký bizár a hrátky s realitou jsou natolik zajímavé, že jsem se u toho nenudil a sledoval tu přehlídku scenáristických podivností až do úplného konce. Škoda, že nebylo lepšího scénáře, z tématiky alternativních realit šlo totiž vytěžit daleko více než jen podprůměrný Sunshine. Přesto ale velice opatrný palec nahoru. 60%

    • 29.9.2018  13:50

    Krásný portrét o jednom z největších komiků a herců barevného filmu. K tématu zesnulého Robina Williamse se zde přistupuje skutečně citlivě. A rozebírá se maximum o jeho životě, práci i soukromí. Tedy utvoříte si zde velice komplexní pohled na život tak jedinečné osobnosti, jakou Robin Williams bezesporu byl. A též pochopíte i důvody jeho posledního životního rozhodnutí, které nejen pro mě, ale i pro všechny ostatní bylo jedno z největších a nejhorších překvapení, které mi kulturní svět připravil. 80%

<< předchozí 1 2 3 4 12 24 35 46
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace