Nach

Nach

Ondřej Bezouška

okres České Budějovice
filmař dokumentárního spolku Paranormal tým z.s. a producent

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53
    • 26.5.2020  22:46

    Nevýrazná a průměrná komedie s Adamem Sandlerem. Postavy nezaujmou, spíše odradí svou trapností a doslovností. Vedlejší postavy tento dojem jen podtrhují svou tupostí. Scénář zde selhává na celé čáře. Několik vtipů potěší, ale zápletka, pointa nikoli. Dvě slunce ze tří. 55%

    • 24.5.2020  22:38
    Pán tygrů (TV seriál) (2020)
    ****

    Šílený detailní pohled do šíleného světa amerických soukromých ZOO, které se chvástají ochranou zvířat, aby ale veškeré své prostředky investovali na boj proti sobě a propagaci své image. Takže ve výsledku filmu, stejně jako ve skutečnosti je i tento dokumentem náhledu do boje a duší lidí, kteří se postupně, minutu za minutou více a více propadají do temnoty. Joe Exotic je toho zářným příkladem, ale není sám. Je to exhibice odpadní stoky v níž se tu a tam objeví ostrovy normálnosti. Lépe to popsat nejde. Dokument je navíc velice detailní v zobrazování toho, co chce divákovi sdělit a za to si zaslouží pochvalu. Doporučuji ke zhlédnutí i těm, kteří nemusí přírodovědné dokumenty, protože o zvířatech to není. Naopak nedoporučuji snímek pro ty jedince, kteří od toho právě přírodovědný prvek čekají. Ne, nedostanete ho. Dostanete sobce kteří dělají ostudu lidskému druhu. 80%

    • 24.5.2020  22:23

    Spíše televizní film se skvělým castingem a na malém prostoru ucházejícně vykresleným režim tábora Mauthausen. Bohužel ale když půjdeme do hloubky věci, zjistíme, že ve své hloubce není důkladný. Předně mi dovolte sdělit, že jsem osobně v Mauthausenu byl. A o ten tábor jsem se velice zajímal. Španělé ho prodávají jako koncentrák, kde byli hlavně Španělé, což je velký kec. Ano, byli zde, ale šlo o menšinu. To je první bod. Druhý bod spočívá v lacinosti snímku. Řada hrůzných výjevů i samotného fungování tábora by fungovala v davových scénách. Ovšem to bychom byli na úplně jiném rozpočtu. Komornější pojetí orientující se maximálně na skupinky či jedince už tak věrohodné nejsou a dávají filmu dojem, že veškeré hrůzy se zde děly jednotlivě, nikoli v masovém měřítku (například tzv. parašutisté byli ze skály posílány po desítkách, nikoli jedincích). Herecké výkony zde byly dobré, casting byl excelentní. Interiéry a exteriéry Mauthausenu působí v drtivé většině scén autenticky (počítám, že se to i tam točilo) a titulkové originální fotografie jako děsivá třešnička na dortu. Fotografa z Mauthausenu tak ve výsledku doporučuji nikoli pro milovníky autentické historie, ale spíše pro hledače komornějších dramat z druhé světové války, skutečností pouze inspirovanou. V této podobě si to rozhodně tři slunce zaslouží. S lepším rozpočtem, méně klišé závěrem a lepší autentičností bych tomu klidně i ty další dvě hvězdy přidal. 65%

    • 21.5.2020  12:15

    Nezajímavá hlavní postava Miloše Kopeckého, která je v podstatě padouch ze současnosti (naší minulosti), jenž přilétá do ráje socialismu, kde peníze neexistují, stejně jako kariérní žebříček, majetek či závist. Tyto neduhy se úspěšně léčí, a to co bylo dříve je přežitkem starého letopočtu. Aneb Oldřich Lipský natočil jeden ze slabších kousků své bohaté kariéry. Muž z prvního století je neřečenou komunistickou agitkou, jak jednou bude vypadat svět pod jejich vedením za 500 let. Přímé náznaky, že je film takto zamýšlen padnou pouze jednou u otázky: "Kdy byl zaveden socialismus v Lucembursku." Přesto ale se mi při pohledu na ten svět ježí chlupy na těle. Není totiž nijak zajímavě vykreslen. Interiéry jsou veskrze odporné. Postavy jak v hlavních, tak vedlejších rolích zajímavé jako děravá ponožka a zcela zbytečná byla tu postava mimozemšťana. Suma sumárum: podprůměrný sci-fi kousek, který výrazně zestárl, jak praktickými efekty, tak myšlenkou. Dvě hvězdy dávám za kostýmy (ty jediné ušly) a občasné pousmání se nad myšlenkou zde propíranou, že budoucnost je skvělá a my v minulosti jen tupí barbaři patřící na tvrdou léčbu. 50%

    • 20.5.2020  09:11

    Když přivřu obě oči, tak ty tři slunce udělím. Nenáročná, budovatelsky okořeněná komedie s excelentním hereckým obsazením. Komediální road movie, kde se sejde plejáda všelijakých existencí, které musí spolu vzájemně přežít cestu do Karlových Varů. Snímek tu a tam - což je příjemné - sklouzává k surrealismu, ovšem častěji budeme přikurtovaní k některým postavám nadávajícím, kritizujícím či ošetřujícím druhé. A tu a tam uvidíme i něco z okolní krajiny, éry konce padesátých let. Na jedno dopoledne dobré, ale opakované zhlédnutí prosím ne. 60%

    • 20.5.2020  09:05

    Docela přímočarý seriál, s jasně rozvrhnutými charaktery, který se v pilotní sérii stále trochu drží při zemi co se epiky týče. Občas jsem se tedy trochu ztrácel u vedlejších charakterů, ale nešlo o nic dramatického, co by ovlivnilo výslednou kvalitu filmu. Stěžejní postavy rozhodně nepřehlédnete! Seriál na to, jak přímočarý je má navíc i několik zvratů. A jsem moc zvědav, co předvede v další sérii, která dle toho co bylo naznačeno bude skutečně monstrózní. Menší mínus si zaslouží občas až do očí bíjící přehrávání některých komparsistů, ale na druhou stranu mě velmi zaujala myšlenka zombie apokalypsy jako důsledek kanibalismu a touhy po politické moci. Jižní Korea se vyšvihla. 80%

    • 13.5.2020  07:29
    Anatomie zrady (TV film) (2020)
    ***

    Zjednodušený náhled na osobnost zrádce národa Československého. Nepříliš historicky věrný, když se tím začnete do hloubky zaobírat, navenek ale minimálně dostatečně ano (pro neznalce historie). Marián Labuda ml. navíc exceluje jak fyzicky, tak psychologicky. Trochu rušivý je dabing, ovšem za největší problém považuji přílišnou rozvláčnost a vykreslení Vlajky skoro jako obránců Českého národa. Byť šlo o nejhorší možnou stoku v naší společnosti s vlastní sítí špiclů a informátorů. Za to prostě musím strhnout jednu hvězdu. 65%

    • 12.5.2020  22:37
    V síti (2020)
    ****

    Musím říci, že jsem čekal fakt hnusy, ale někdy jsem byl sám překvapen, co ty děvčata museli v té stoce vidět a zažít. Drsný, ale reálný náhled do problematiky, které musí často čelit mladé dívky i jejich rodiče. Co za existence je schopno využít pro svůj mrzký pud nezletilé dívky mi je až blivno. Stejně jako argumenty typu: "vina je na rodičích, takže nejsem vinen v tom, že bych ty dívky ohrožoval, protože za to nemůžu." Nejemotivnější moment celého dokumentu je, když se v té změti netvorů objeví ostrov v podobě normálního člověka - studenta. Může to působit jako kýč, ale skvěle to funguje a má to své opodstatnění v realitě, kterou dívky pro tento projekt na svou kůži zažili. Co se týče mého hodnocení, určitě si to těch 90% zaslouží. Já ale tu pátou hvězdu nedám. Nikoli kvůli tomu, že by mě to celé zhnusilo, to beru jako pozitiv. Ale pro několik zdlouhavých monotématických pasáží, kde se opakuje jedno a to samé dokola. Je to ale jen drobná vada na excelentní práci. Byť je to na velice temné téma. Viděna verze od 15 let. 80%

    • 2.5.2020  10:13
    Poslední z carů (TV seriál) (2019)
    *****

    Výborně udělané dokudrama s důrazem na naturalističnost. Američanům se skvěle podařilo vystihnout problémy vlády posledního cara i zhoubného vlivu Rasputina na jeho rodinu a vládu. Vše je srozumitelně podáno, okomentováno a přesto i díky výborné kameře napínavé jako kvalitní historický drama, jímž určitě tento počin též je. Všem milovníkům historie doporučuji. 90%

    • 24.4.2020  16:56

    Velice dobře udělaný krátký film o ztrátě a možnosti moderních technologií v pomoci v přečkání těžkého truchlivého období. A ještě zajímavější film o tom, jak jsme schopni o sobě toho mnohé prozradit na internetu. A přesto i tak jsme natolik originální, že nikdo nikdy nemůže být naší plnou replikou. Témata této epizody by si zasloužily celý seriál. Nicméně i jeden díl toho ukázal mnohé. Velký palec nahoru. 80%

    • 20.4.2020  20:55
    Titanic (TV film) (2012)
    **

    Palec nahoru za technické zpracování, ale ještě větší palec dolů za kvalitu informací. Předně vymyšlený deník hlavní postavy mě neuvěřitelně iritoval. Informace o tom jak, osoba z první třídy si šla prohlédnout třetí třídu, dokonce i vzala osobu nižší třídy na večeři první třídy byla stejně tak reálná, jako kdyby napsal, že Titanic poškodil kolem letící Superman. Řada jiných informací, které jsou správné, zase ale jsou vykládány více důležitě, než jakou roli při katastrofě sehráli. Například zamčené dalekohledy by pro pozorování ledovce v osudnou noc vůbec nepomohly. Později to prokázaly rekonstrukce ve stejných světelných podmínkách. Nebo drobné chyby typu, že Titanic měl 20 záchranných člunů, i když jich bylo 24 (zapomnělo se na skládací čluny). Tolik mé poznatky z první části dokumentu a obávám se, co uslyším u části druhé. A u druhé části jsem dostal to, čeho jsem se obával. Řečené obecně známé fakta, které jsou proloženy nesmyslnými blbostmi typu: kdyby Titanic otevřel všechny vodotěsné komory, potápěl by se bez náklonu mnohem déle. Což není hlouběji nijak vysvětleno a též není ani zmíněno, že při potápění ve vodorovné poloze je loď velice rychle náchylná k převrácení, takže by tato volba měla mnohem horší následky co se týče počtu obětí. U jiných informací je vidět, že dokument byl natočen roku 2012 a tudíž některé informace jsou již zastaralé. Například o místě rozlomení či maximálním náklonu lodi před oddělením zádě. Více k tomu ani dodávat nebudu. 50%

    • 18.4.2020  16:13

    Kdysi nám kus tohoto filmu pustila učitelka na střední škole při hodině Občanské výchovy. Netušila o co jde a po scéně vraždy film vypnula, protože očekávala, že půjde o snímek s tématikou práva. Nemýlila se, což můžu dosvědčit, když jsem toto drama viděl dnes celé. Ovšem rozhodně nejde o film pro široké masy. Krátký film o zabíjení je jak již název napovídá, přímočarý, nepříjemný krimi o člověku, který chce zapůsobit na svou dívku novým autem, a tak se rozhodne spáchat vraždu. V polovině se pak snímek střihem přesune o několik měsíců kupředu, abychom rovnou bez otálení byli svědky trestu. Krysztof Kieślowski má cit pro drama a budování atmosféry. Tomu skvěle pomáhá i kamera Slawomira Idziaka a špinavé kulisy neudržovaného komunistického města. Dokonce i herci vypadají zmořeně, odpudivě, a přesto své úlohy zvládají výborně. Rozhodně kvalitní evropský film, který ale ocení jen artovější jedinci či skuteční milovníci světové kinematografie a hlavně dramatického žánru bez akce ale s důrazem na naturalismus. 80%

    • 16.4.2020  19:53

    O třídu slabší epizoda. Jediné, co jí drží nad vodou je excelentní záporácké duo Tommy Lee Jonese a hláškující Jim Carrey. Dokonce i Val Kilmer nebyl jako Bruce V. k zahození. Ovšem linka s Robinem a celá uměle našroubovaná romance stahuje příběh strmě dolu. O dno rozhodně nejde, o to se postaralo až pokračování, ale i tak na zlatou éru temného rytíře jsme si museli počkat celé desetiletí, než se ho chopil Christopher Nolan. 65%

    • 14.4.2020  20:27

    Pokračování, které je ve všech pádech horší než předchozí, skutečně kvalitní podívaná. Animace je dokonalá, tam není co vytknout, ale kvalita scénáře, vtipy i hudba, to vše je na okraji tří hvězd. Chápu, že jde o pohádku a jako taková musí být srozumitelná pro nejmenší. Ovšem předchozí díl dokázal propojit zábavu pro děti i dospělé. Tento už ale na tuto laťku nedosáhne ani s přimhouřenýma očima. 60%

    • 13.4.2020  00:55
    Slídil (2014)
    ***

    Film, který by mohl být podáván jako kritika kapitalismu. Za mě spíše by bylo přesnější: zrod kariéristické svině. Jake Gyllenhaal si svůj přerod v paparazziho nejhoršího kalibru fakt užívá. Ihned je vám jasné, že zde to nebude o žádném dobrákovi. Příběh bohužel ničím nepřekvapí. Jde předem vyznačenou cestou postupného úpadku morálky až do hranic smrduté stoky. Body obratu odhadnete už půl hodinu dopředu. Samotný závěr mě bohužel zklamal, protože si dle mého zasloužil vyhrocenější konec. Nemilosrdnější, tedy ne tak otevřený. Z toho důvodu snižuje své hodnocení na přijatelných 70%.

    • 5.4.2020  00:25
    Jack Rozparovač (TV film) (1988)
    ****

    Levnější televizní inscenace, která ale skvěle funguje jako kriminálka, ač jde svým způsobem o adaptaci skutečného slavného případu Jacka Rozparovače. Bál jsem se, že tvůrci nakonec nebudou chtít dát odpověď na to, kdo je vlastně vrah. Ovšem závěr mě mile překvapil. Za to zvedám jednu hvězdu. Michael Caine je výborný detektiv a o to více mě zamrzí, že Londýn druhé poloviny 19. století působí tak lacině. Šlapky zde jsou pomalu vážené občanky nepěkného vzhledu, ale čisté jako slovo Boží. Že by zde provozovali sex je stejně pravděpodobné, jakože slunce vyjde na západě. Žádná špína, vulgarity, ani nebezpečí na každém rohu. Některé davové scény nefungují, neb neměli tvůrci dostatečný kompars (tedy peníze). Vraždy nejsou nijak brutální, pouze je o nich brutálně popisováno, ovšem to bych nebral za negativum. Naopak plusem beru skutečně detailní analýzu celého případu, který byl zde do děje zakomponován. Suma sumárum tedy zdařilá minisérie, která si pozornost určitě zaslouží, i když nikdy nebude hodnocena plným počtem hvězd. 75%

    • 3.4.2020  16:57

    Nádherný dětský příběh, který patří k těm lepším z viktoriánské Anglie. Agnieszka Holland zde dokazuje, jak skvěle umí pracovat s charaktery, jak dospělými, tak dětskými a díky tomu z prachobyčejného příběhu vykřesat ten nejlepší plamen. K tomu jí zde pomáhá i skvělá hudba a naprosto úchvatné kulisy. Nejprve jsem se bál, že příběh půjde cestou přechytračelých dětí, které se chovají inteligentněji, než dospělí, ale to jsem se spletl. dospělí zde jsou sužovány dospělými strachy, děti zase svou fantazií. Vše se vzájemně proplétá, mísí a vyvíjí. Je to rozhodně jedna z těch lepších knižních adaptací a filmů pro dospívající, které navíc jako bonus ocení i jejich rodiče. 80%

    • 2.4.2020  20:06
    Batman (1989)
    ****

    Pro mě atmosférická jednohubka, kde se povedl herecký casting a atmosféra, ovšem mám s ní jeden problém. A to je se samotným Brucem Waynem. Ten mu jako Batman přijde skvělý, ovšem jako šéf společnosti a člověk, takový nemastný-neslaný. Možná je to zastřeno pozdějším Temným rytířem, ovšem místy je tu příliš nastavované vaty. Jack Nicholson jako Joker je samozřejmě excelentní. Nedivím se, že v marketingu jej dali na první místo. Finále pak v kostele sahá na pět hvězd v hodnocení. Škoda jen té první poloviny a nefungující romantické linky. 75%

    • 2.4.2020  14:48
    Mariňák (2005)
    ****

    Velice realistický pohled na denní vojenskou rutinu moderní války. Sam Mendes dokazuje, že nepotřebuje žádné epické bojové akce, aby mohl vyprávět zajímavý osobní příběh. V tomto totiž k nějakému velkému boji vůbec nedojde. Přesto ty výjevy, kamera, ale i herectví je excelentní. Sledujeme zde psychologickou sondu do duše jednoho odstřelovače během války v perském zálivu. Všímáme si sálodlouhého čekání, řadu tupých rozkazů, které ve výsledku spíše demoralizují, místo toho aby posilovaly morálku vojáků. Stáváme se svědky rozpadu osobností, pro které není třeba žádných bitev, ale jen a pouze strach z neznámého, který působí do morku kostí každého zúčastněného. Velký palec nahoru. 80%

    • 1.4.2020  22:39

    Moc pěkně udělaný příběh, který má tu nevýhodu, že jsem jej viděl až dnes, kdy už mám na paměti filmy na podobnou tématiku, které byly udělané o něco lépe. Předně se mi líbí důraz na sílu fantazie, kterou zde budoucí režisérské eso Alfonso Cuarón prezentuje. Sice není tak dokonale pojatá jako v Most do země Terabithia (ten přišel o pár let později), ale cením si tohoto směřování. Casting byl vybrán velice dobře. Děti geniálně zapadly do svých rolí, hlavní ředitelka byla záporačkou až na dřeň. Škoda jen, že i v tomto bylo později k dokonalosti dosaženo filmem Faunův labyrint. Výsledek tedy rozhodně není ostudný, ba dokonce jej doporučuji. Kapesníky jsem u toho sice nevyužil, ale spojen jsem byl. 70%

    • 31.3.2020  19:08

    Objektivně, prakticky a i lidsky pojatý dokument o různých těžkostech nadnárodní společnosti, která si založí pobočku v jiné zemi. Zde totalitní čínská firma postaví a zaměstná Američany. Občas ty scény vykouzlí úsměv na tváři. Jinde jen nechápavě vrtím hlavou. Je to bizarní, kuriózní i zajímavé v jednom. Hlavně právě v tom bodě, jak se celý film snaží udržet u myšlení různých kultur a jejich rozdílných přístupů k problematice, kterou mají jak Američané i Číňané zde stejnou. Zvládnout výrobu a dostat se do ziskových vod při výrobě tvrzeného skla. Ovšem ač je stejný problém pro všechny, kulturní myšlení - ač budete říkat cokoli - ve výsledku bude v řešení komplikované problematiky jiné. Každý si hrabe na svém naučeném písečku, ač vlastně celou dobu říká opak. A je moc zajímavé vidět jak to celé pojímají ti nejvýše postavení (ať Číňané či Američané) i prostí řadoví dělníci. 75%

    • 30.3.2020  22:33
    Složka 64 (2018)
    ****

    Velice dobře nalinkovaná kriminálka, která mi připomněla první Purpurové řeky. Zde ovšem s daleko zajímavějšími charaktery a ještě temnější hudbou. Předlohu jsem samozřejmě nečetl, ale to mi nebrání prohlásit, že Dánsko zde vytvořilo excelentní kriminálku ryzí áčkovosti, kterou si mile rád kdykoli připomenu a doporučuji ji i vám. Výborně vytěžené téma lékařských experimentů, které se evidentně Dánska dotkly daleko intenzivněji, než jsem si ještě před dvěma hodinami myslel. 80%

    • 24.3.2020  20:25
    Díra (2019)
    ****

    Dobře vymyšlené minimalistické dílo, které se celé odehrává v "jedné" cele s velice zajímavou zápletkou o stolu plného jídla, který postupně sjíždí dolů. Není to film o vězení, ale o společnosti. O filozofováním nad lidskou přirozeností, dobrotou, postavením a přístupem člověka k člověku. To co mě zamrzelo byl samotný závěr, který spíše funguje na filozofické, než dějové úrovni. To zakončení mohlo být údernější, aby více v člověku rezonovalo. Takto ale jsme spatřili pouze nezodpovězené otázky, které byly vyřčeny, ale odpověď zůstává kdesi nahoře, kde se to vše upeklo. 80%

    • 24.3.2020  20:19

    Skvělá koncovka Jesseho Pinkmana ze světa Braking Bad. Viděno krátce po seriálu a skvěle to vše na sebe navazuje. Ano, někteří herci výrazně zestárli či ztloustly. U jiných bych ta léta ani nehádal. Byl jsem nicméně tímto kouskem velice potěšen a nijak jsem se v těch časových sférách neztrácel, i když některé flashbacky by mohly být prostříhané. Přesto ale zvedám velký palec nahoru. 80%

    • 23.3.2020  12:28
    Hlubina (2002)
    ****

    Možná mi nebudete věřit, ale Hlubina z roku 2002 je jeden z mých oblíbených mysteriózních béčkových thrillerů, který dokázal využít tísnivého prostředí na ponorce, duchařské zápletky a jakéhosi tajemství, které postupně začne vyplouvat napovrch, stejně, jako síť paranormálních aktivit, které začnou měnit nejen charaktery osob, ale i samotnou trasu ponorky. Hlubinu si vzal na starost známý režisér titulů: Riddicka či Černočerné tmy. S temnotou má tento kumštýř tedy značné zkušenosti. A skvěle to využívá i uvnitř ponorky kdesi v hlubinách oceánu. Je to krásná kombinace duchařského hororu a námořnického válečného dramatu s mysteriózním pozadím. Na jedno zhlédnutí určitě dobrá volba. 75%

    • 23.3.2020  00:03

    Film, který mě dokázal nadzvednout ze sedačky. Nikoli proto, že je zde státní instituce i média k hrdinovi nespravedliví, ale proto, že to celé je velice věrné skutečné události o níž se to opírá. Clint Eastwood zde opět servíruje další adaptaci skutečnosti, tentokrát o nepříliš inteligentním sekuriťákovi, který byl ve špatnou dobu na správném místě a zachránil řadu osob. Žel nebyl opěvován. Místo toho ale přišlo obvinění z teroristického útoku a mediální štvanice. Eastwood tento lynč sleduje z maximální blízkosti. Vidíme tak díky tomu, jaký psychologický dopad má na Richarda celá tato situace. Jak se pere se svou vlastní přirozeností i bezmocí, něco se svým osudem udělat. A přesně podobnou bezmoc jsem při sledování pociťoval i já. A byl jsem z toho fakt naštvaný. Neberte to jako negativum, právě naopak. Navíc Paul Walter, Sam Rockwell a předně excelentní Kathy Bates zde dávají ze svého hereckého umu maximum. A to onen výsledný dojem jen podtrhuje. 80%

    • 22.3.2020  23:40

    Snaha o druhou Tajemnou září nad Pacifikem se zde minula účinkem. Zajisté, Experiment Philadelphia nabízel značné množství zajímavé látky, kde se experimentuje s moderní technologií i cestuje časem, ovšem pojetí tohoto filmu je natolik béčkové, že o výrazné kvalitě přesahující dobu vzniku zde ani nemůže být řeč. K čemu jsou ty zajímavější pasáže týkající se experimentu, když 2/3 filmu jsme stejně uvězněni s béčkovými hrdiny na jejich road movie, aby si srovnali své soukromí, které stejně nikoho nezajímá. K čemu je vědecké vysvětlování časového paradoxu, když scénář tím nejdementnějším způsobem pracuje s lidskou logikou, kdy osoba A zmizí doktorům před očima, vír na obloze nasává zemi a ruka vojáka B je jako sithská zbraň, ale o pár minut dál, záhy tyto samé postavy argumentují tím, že všechno je kravina a má to racionální vysvětlení. Evidentně zde tvůrci buď chtěli dělat z lidí debily, nebo sami debilové se na scénáři podíleli. Je to škoda, protože nebýt těchto značných vad, Filadelfský experiment by měl na to vyrovnat se Tajemné záři nad Pacifikem. Žel, legenda z něj nakonec nebyla a ani nebude. O to smutnější je pak fakt, že tento film na tématiku filadelfského experimentu patří k tomu nejlepšímu, co jsem měl dosud možnost vidět. Hold kvalitní zpracování zřejmě stále čeká kdesi v době budoucí (psáno v koronavirové současnosti, březen 2020). 50%

    • 22.3.2020  21:38
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Excelentní seriál, který si zaslouží piedestal. Bryan Cranston u mě navždy zůstane v povědomí jako Walt, neboli Heisenberg. Výborně sestavených pět sérií, v nichž se náš hlavní hrdina mění z kladného a nudného učitele v ultimátního záporáka, jehož motivy plně chápeme, a co je děsivější, fandíme mu. Výborně zde herecky též sekunduje Aaron Paul. Oba si zaslouží maximální pozornost i ve své další kariéře. Breaking Bad by totiž bez nich nebyl taková legenda. Ano, několik málo epizod mě nudilo (například díl o zabíjení mouchy), celkově ale zvedám prst k nebi a hlásám, že jsem viděl seriál, který zařazuji do své TOP 10. 95%

    • 21.3.2020  19:07

    Poněkud nudnější pokračování, které je naplněno řadou klišé a v podstatě ničím překvapivým. Ano, chápu, je to příběh pro děti, ale... ale na děti je docela dost drsný - brutální. A pro dospělé zase moc dětinský. Nevím tedy pro koho byla druhá Zloba určená. Přesto uznávám, že průměrné kvality předchozího filmu si obhájila. A proto odpověď na otázku, komu je druhá Zloba určena, je na snadě: cílovka jsou všichni ti, kterým se líbil předchozí díl. Těch žel nebylo mnoho, a proto celá dvojka v kinech tak pohořela. Díky Bohu tak již další díl nebude třeba. Tři hvězdy by si totiž už nemusela obhájit. Zde to bylo s odřenýma ušima a přimhouřenýma očima. 60%

    • 13.3.2020  22:59

    Stejně nastavená laťka, vtípky i excelentně rozehrané charaktery jako před deseti lety. Jen to pozitivní překvapení už je pryč, protože jsme všichni něco takového čekali. Ovšem až během sledování jsem si uvědomil, jak mi ta úhlavní čtyřka chyběla. A kupodivu i role hloupé blondýny zapadla do tohoto světa daleko lépe, než jsem čekal. Podobně i s místem, kde vládnou hippies. Je to vlastně celé jako jízda na horské dráze. Samé kličky, obrátky, šílenosti bez logiky. Jen víte, že tam gravitace působí na všechny stejně jako v reálném světě, ale to je tak to poslední, co tam stejné je. Ostatní už jede s cílem pobavit, ukázat něco co tu nebylo, šokovat a udělat show. A to se na jedno zhlédnutí povedlo. 75%

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 40 53