Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (1 894)

plakát

Smrt Ludvíka XIV. (2016) 

Hodně podivný film, který musím ještě chvíli vstřebat. Nikoli faktem, že se snaží být až dokumentárně přesný, ale technickým zpracováním. V celém snímku totiž v podstatě absentujeme široké celky. Je odvyprávěn pouze polocelky a detaily, a z toho drtivá většina se odehrává jen v ložnici jeho královské výsosti. A název filmu je přesným shrnutím děje těchto dvou hodin. Sledujeme Ludvíka XIV. jak postupně chřadne, nechodí, trpí a umře. Celé to působí jako z divadelní adaptace. Nicméně ne nekvalitně zpracované. Herci jsou chvalitební, kamera se snaží být co nejintimnější, ale kromě strádání krále a starosti o jeho zdraví se nedozvíme nic o Francii té doby, jeho minulosti, blízkém okolí, či nepřátelích koruny. Jen to, že měl rád zvířata. Možná by tomuto spíše slušel hraný dokument, ale jako celovečerní film bude na většinu působit zdlouhavě a monotématicky. Já byl ovšem celkem spokojen. Opětovně sice nemám chuť se na to podívat, ale rozhodně mi nevadilo to celé absolvovat najednou, bez přestávky. Palec nahoru a doporučení pro ty, co mají rádi historicky věrohodné snímky, ideálně v co nejkomornějším provedení. 75%

plakát

Otec (2020) 

Je bolestné vžít se do pocitů nemocného člověka, postavy, kterou zde excelentně ztvárňuje Anthony Hopkins. Stařecká demence, Alzheimer, či čím hlavní postava zde trpí je skutečně melancholickým peklem plným nekončící deprese, kdy si postava uvědomuje svět okolo, a moc dobře ví, že mu pomalu přestává rozumět, že ztrácí jednotlivé stránky. Tohle celé navíc umocňuje i technické zpracování, kdy střih je někdy úmyslně zmatečný. Některé scény navazují na dění o několik dnů dříve či později a jednotlivé postavy tu hraje více herců. Jasný Oscarový zářez pro Hopkinse a maximální doporučení všem, které zajímá sociální tématika a komorní, spíše divadelní dramata. 80%

plakát

Alchymická pec (2020) 

Švankmajer je borec mezinárodního věhlasu. A především je i podivínem, se kterým musí být filozofické debaty stejně záživné, jako náročné. Ty největší klady dokumentu spočívají v nahlížení do hlavy tohoto tvůrce a lidí okolo něj. Zvláště interakce s jeho producentem Jaromírem Kallistou jsou nejzáživnější pasáže celého filmu. Právě proto, že jsou jako osobnosti naprosto odlišní. Švankmajer ten introvertní umělec a Kallista jako ambivertní a spíše ten ekonomicky kalkulující producent, pro kterého film nekončí finální projekcí, ale celoživotní pílí na jeho propagaci. A díky tomu, že i osobnosti okolo Švankmajera zde dostávají svůj prostor, si tohoto díla nesmírně vážím. Není dokonalé, rád bych věděl něco o pozadí příprav a natáčení Švankmajerových filmů a kraťasů, ale to je spíše můj soukromý názor, než hodnocení kvalit díla. Jasný palec nahoru a doporučení pro všechny, co mají Švankmajera rádi. 80%

plakát

Mulan (2020) 

Jeden z nejlepších příkladů pro mou argumentaci jdoucí proti většině filmových kritiků. Ti na hraných předělávkách animovaných filmů od Disney kritizují, jak jsou zbytečné, protože nepřináší nic nového, jen to samé ale v hrané podobě. Tvůrci Mulan tuto kritiku vyslyšeli a skutečně stvořili originálnější počin, jenž se od animované verze výrazně liší. Výsledek? Kritika a jedno z nejhorších hodnocení hrané předělávky animovaného filmu. Proč? Protože od začátku říkám, že v těchto předělávkách cílové publikum žádné nové inovace nechce. Chce skutečně tu kouzelnou, pohádkovou atmosféru animovaných originů, přenesenou do hrané podoby. O realitu a inovaci zde fakt nejde. Mulan je prostě bez toho humoru a vtipného dráčka jen jakýmsi ala historickým fantasy, s nudnými charaktery a ještě slabším záporákem, který přebije kdejaká béčková produkce. I ten Warcraft byl mnohem záživnější, než toto. Takže prosím, pokud už se točí hrané předělávky animované Diseney produkce, ať jsou maximálně podobné jeho animované verzi. Originalitu si nechte na originální příběhy. 50%

plakát

Hry bez hranic (1965) (pořad) 

Jako malý jsem to miloval a fandil naší zemi, ať to bylo Československo, Československá federativní republika, nebo už Česká republika. Dneska, když už mi dětství odešlo kamsi do dávných vzpomínek, jsou pro mě hry bez hranic často monotématickým pořadem s nevyváženými epizodami. Některé soutěže byly skvělé, jiné státy to s organizací měly velmi pofiderní. Přesto si ty tři slunce zaslouží. Alespoň z nostalgie. 65%

plakát

Ucho (1970) 

Excelentní depresivní počin, kde herci ze sebe ždímají maximum a atmosféra houstne každou vteřinu. Nedivím se, že se Ucho stalo trezorovou záležitostí. Ta antikomunistická, antistalinistická rétorika z toho ční jako z málo kterého podobného filmu. A rudým se samozřejmě upřímná pravda nikdy nelíbila. Je to škoda, protože tohle mohl být jasný Oscarový kousek, který je dnes právem brán za klasiku žánru. Bravo tvůrcům. 80%

plakát

Tajemné Rumunsko (2018) (seriál) 

Děkuji všem, kteří se na filmu zadarmo, ba dokonce na vlastní náklady podíleli a nic za to nechtěli.

plakát

Demolition Man (1993) 

Devadesátková srdcovka, která neztratila nic ze svého původního kouzla. Akční nářez, který je samozřejmě béčkem jako vyšitým, ale přesně takovým béčkem, kterému bez mrknutí oka hodím čtyři slunce a v repríze se na něj podívám znovu. Marco Brambilla stvořil film a svět, který vyčnívá nad jiné podobné, je snadno zapamatovatelný a samozřejmě již i legendární. A to zcela zaslouženě. 80%

plakát

Fany (1995) 

Smutný, melancholický příběh plný skvělých hereckých výkonů v podání Jiřiny Bohdalové a Jiřiny Jiráskové. bohužel ale, jde též o film, který nemá žádnou honosnou dějovou linku, naopak působí minimalisticky, což je též hodno chvály, ale na druhou stranu po jednom zhlédnutí postrádám motivaci film znovu vidět. Navíc se tu a tam viditelně ždímají násilně emoce. Hlavně co se týče skrze vztahy se zvířaty. Suma sumárum, hezký český lepší průměr. Na dopoledne kvalitní podívaná u žehlení. 70%

plakát

Tajemství středověku (2019) (seriál) 

Velký dík všem, co se na tomto zadarmo ve svém volném čase podíleli.