Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (1 899)

plakát

Le Mans '66 (2019) 

Výborný snímek jako z ranku Rivalů, ale přesto se svým vlastním ksichtem. Přiznávám, že Rivaly hodnotím o stupínek lépe, protože mi tam subjektivně lépe sedly hlavní postavy. Ty se mi líbí i tady, ovšem nedokázal jsem si ani k Damonovi či Baleovi vybudovat stejně silné pouto. Příběh jinak sám o sobě je excelentním dramatem ze závodního prostředí. Nikoli tentokrát o rivalech, ale o spolupracovnících v jedné stáji. S bonusem nahlédnutí do výrobního automobilového gigantu. Rozhodně nejde o jednohubku, ale o excelentní hlavní chod, na který se mile rád v budoucnu podívám. 80%

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Vysněný Tarantinovo projekt, na kterém to jde znát. DiCaprio, Pitt, excelentní dvojka, která k sobě pasuje jako téčka na Miss. Tenkrát v Hollywoodu není tak úplně historickou prezentací Hollywoodu 60. let. I když se tak dobře tváří. Je to pohled Tarantina na jeho oblíbenou historickou etapu. V závěru docela zásadně upravenou, což se mi paradoxně i líbilo. Na druhou stranu je zde kolikrát Tarantino natolik zaujatý různými vedlejšími linkami, že tu hlavní aby kolikrát člověk pohledal. Přesto ale ty skoro tři hodiny utekly jako voda. Jak ale říkám, těch vedlejších linek je tu kolikrát až moc. A celá linka Polanského by klidně mohla být vyškrtnuta. 75%

plakát

Dračí prsten (2018) (seriál) 

Ano, je to amatérská tvorba, je tu snaha o epiku, ale - což mě zabolelo u srdce - ten příběh je strašně nezáživný. Postavám jejich konání nevěřím. Nevěřím ani na ten prsten moci z něhož jde tolik respektu jako když Tommy Wiseau hraje Jokera. Většinu na vině nemají ani tak herci, přece jen jde o amatéry, kteří do daných pozic byli vybráni a obsazeni. Chyba je na straně scenáristy a režiséra. Scenáristy, protože příběh nemá charakterní uvěřitelnou hlavní postavu. Hlavní hrdina zde nikam příběh neposouvá, je submisivní postavou v ději. Navíc je zde zazděn kupou vedlejších postav, které ale se všechny zaobírají jen ústřední zápletkou. Žádné jiné dějové linky jakoby v tom světě ani neexistovaly. Navíc největším pomocníkem scénáře je zde replika. A těch replik je zde tolik, že spíše než film připomínají divadelní hru. Když jsem se před lety osobně setkal s Václavem Marhoulem v rámci debat ohledně scénáře na historický film, poradil mi: "Repliky dej pouze tam, kde postava nemůže děj posunout kupředu jinak než obrazem." Myslím, že krásný příklad pravdivosti těchto slov je tento "seriál". Oni totiž repliky jsou jako nůž s oboustranným ostřím. Můžou filmu pomoci nahoru pokud se jich chopí herci, co znají charakter svých postav a dokáží s ním pracovat. Pokud je ale říkají neherci, kteří nejsou dost dobře režijně vedeni (což zde nejsou), vše jde kvalitou dolu a působí to toporně. A pak mě o to více mrzí, že tyto negativa zastíní plusy typu celkem dobré kamery, zvuku, kostýmů a efektů. Bohužel ale tyto klady jsou na kostře, která nebyla dobře postavená. Snad si to uvědomíte u dalších dílů. Amatérským tvůrcům fandím a věřím, že z těchto vod přijde i skutečný filmový klenot. Tentokrát to ale bohužel nevyšlo. 45%

plakát

Vlastníci (2019) 

Rozhodně jeden z nejpovedenějších letošních filmů. A to na velice malém prostoru jedné nepěkné místnosti, kde se sejdou převážně nepěkné charaktery. Právě z jejich interakce přichází ona spíše černá než jen obyčejná komedie. Herci si své role vyloženě užívají. Repliky jsou dokonalé. Vůbec bych se nedivil, kdyby se toto někdy někde událo a scenárista to použil jako náhodně vymyšlený příběh. Parodovat byrokracii zde nicméně není ani tak komické, jako děsivé, protože i ta komedie vystihuje onu realitu. Technicky občas jsem si všímal různých chyb ve střihu, kdy nám kamera prodává jednu situaci a po střihu daná situace je buď znova opakována, neodehrává se, či se odehrává jinak. Ale to je jen drobná vada na kráse. Toto tlačí charaktery ve skoro divadelní inscenaci a proto zvedám palec nahoru. Kvalita Dvanácti rozhněvaných mužů byla skoro vyrovnána. 80%

plakát

LEGO® příběh 2 (2019) 

To samé jako minule, jen už více očekávatelné. I když přiznávám že ten finální zvrat mě nahlodal ke čtvrté hvězdě. Lego příběh 2 je jako jednička. Pokud od toho očekáváte to samé, to i dostanete. A vůbec bych se nedivil, kdyby i to hodnocení bylo stejné. Negací tedy je pouze ono očekávání. Že dostanete něco více, co jste nečekali. Protože tak to bylo i minule. To už tvůrci nemohli splnit. Přesto ale je Lego příběh kvalitní popcornovkou, která potěší nejen děti, ale i dospělé. Já potěšen rozhodně byl. I když řada vtipů už byla na mě ohraná. Díky Bohu ale i dost jich opět fungovala. 70%

plakát

Světlo mezi oceány (2016) 

Kupodivu povedená dramatická žánrovka u níž jsem očekával řadu klišé v jiných filmem viděných. Ovšem dostal jsem citlivý pohled do rodiny válečného veterána Toma, který je postaven před těžké rozhodnutí, které v podstatě rodinu skoro rozbije. Vše přitom přichází s nečekanou intenzitou, rozhodnutí jsou konaná logicky, není zde místo na nějaké cucání z prstu. Všechny postavy jsou trojrozměrné, všem chápání rozumím a byl jsem nešťastný z konání, které se zde stalo. O to větší poklonu tomuto snímku skládám. Všem doporučuji. 80%

plakát

Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw (2019) 

Tak tohle mi velice sedlo. To nejlepší ze série Rychle a zběsile, tedy dva nejlépe vykreslené charaktery skrze něž se odvíjí svižná akční honička navazující na hlášky, další hlášky a další honičky a akční sekvence. To vše výborně režijně ukočírované až mi to uteklo jako voda. Dwayne Johnson a Jason Statham se skvěle doplňují a já doufám, že nepůjde o jejich poslední film. Jo a vedlejší role Ryana Reynoldse je skvělou vtipnou třešničkou na dortu, kde se podle mého velice efektivně pracovalo s improvizací. 75%

plakát

Irčan (2019) 

Tak jsem se konečně dočkal. Mafiáni, Casino mají od Scorseseho třetího kvalitou srovnatelného bratříčka. Ano, správně vidíte čtyři hvězdy, ale i tak si stojím za tím, že kvality těchto dvou filmů byly dosaženy. Těch 209 minut je přece jen hodně a příběh se občas trochu vleče, ale je to přesně to co chci od tohoto žánru vidět, jak cíleně, tak metodicky. Navíc Robert De Niro, Al Pacino, Joe Pesci, to je více než jen plnění přání. Kvalita se tady prostě sešla na jednom místě. Občas je tedy i v mladých tvářích De Nira či Pacina vidět, že jejich pohyby, gestikulace mají daleko blíže k jejich skutečnému věku, než věku postavy kterou zrovna hrají. I přes těchto pár šrámů musím velikánům zatleskat. Užil jsem si to a mile rád se na Irčana podívám znovu. Děkuji ti Netflixi! 80%

plakát

Když draka bolí hlava (2018) 

Tak bohužel, nekvalitní pohádky pokračují. A tentokrát za to nemůže snaha o dobré speciální efekty (těch tu není ani jako šafránu), ani nedostatek humoru (žádný tu vlastně není), ale naprosto nezajímavé hlavní postavy, které se tři čtvrtiny filmu nehnou z místa. Prostě bum, bum a konec. Od začátku vyprávění příběhu o dvou království (z něhož je jedno České a druhé - jak náhodně - Slovenské) je vám jasné, že se tam princezna Česká zamiluje do prince Slovenského. A to by nebylo nic špatného, kdyby mi tato část nepřišla tři hodiny dlouhá. Ve skutečnosti trvá asi 75 minut z 99 minut, ale i to je strašně moc. Ono se totiž tady nic jiného ani nestane. A proto, že nás zde postavy ani nikam dopředu příliš neposouvají, není zde motivace jim fandit a tedy příběh stojí za bum, bum a konec! Proč tedy tu jednu hvězdu a ne odpad? Inu písničky se zde povedly. A i když by jim spíše než pohádka slušel nějaký pěkný videoklip, pozvedly tento paskvil na úroveň jednoho slunce. Přesto ale palec kolmo dolů do hlubin zapomnění. 25%

plakát

Bitva u Midway (2019) 

Film, který se vyplatí vidět na velkém plátně. Nicméně i film, který je spíše Pearl Harborem (2001, Režie: Michael Bay) než Zachraňte vojínem Ryanem (1998, režie: Steven Spielberg). Nemyslím to srovnání jen a pouze pro tématiku vzdušných bitev, ale i typu zobrazení US armády, která je zde vykreslena v přehnaném patosu, většinou i bez cigaret, prostě fajn hoši, co když nebojují, nemají žádné problémy a jsou povoláním hrdinové. Prostě armádní náborní agitka. Co ale bylo na druhou stranu pozitivní, byl i přístup k Japoncům. Ti zde nejsou černobíle vykresleni jako padouši, co rozsévají zkázu, ale jako lidé z masa a kostí. Navíc oproti jiným válečným filmům zde amíci dostávají většinu stopáže pořádně na frak. A to jako fakt dost, aniž by zaznamenali jediný válečný úspěch. To se sice musí zákonitě změnit, přece jen je cílovka v USA, ale tím že film financovala Čína, zřejmě došlo k tomuto pro mě šťastnému rozhodnutí. Speciální efekty tolik do očí nebyly a ani destrukce se nevymkla Emmerichovy z rukou. Jednu z posledních výtek kterou mám je cílovka PG-12, která nedovoluje ukázat naplno hrůzy války. Takže když je pilot sestřelen, umírá stroj, člověk v něm již není zobrazen a tak sama bitva spíše připomíná honičky mašin než vystrašených lidí, co chtějí přežít. Ti se pak buď objeví na letadlové lodi či už se o nich hovoří jako o nezvěstných. Ukázat je rozstřílené na kusy, to už sem nepatří. Hraje se tu pouze na hrdinství těch co přežili, ač v závěru je tvrzen opak. Přesto ale příjemně natočený film s mnoha vedlejšíma postavama u nichž jsem se sice tu a tam ztrácel, ale čekal jsem to mnohem horší. 75%